Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

diiselikissa lohduttavaa kuulla etten ole ainoa. Tänään maha tuli syömisen jälkeen kipeäksi, mutta nyt kipu enemmän ylävatsassa. Vaikuttaisi siltä mahassa kaikki hyvin, taitaa tää raskaus aiheuttaa mulle jotain ruoansukatussärkyjä tms.

Asunnoista ollut puhetta, me ostettiin syksyllä omakotitalo eli tilaa kyllä lapselle löytyy. Meidän kotiin ei mitään suurperhettä mahdu, mutta esim. kahden lapsen kanssa mahduttaisiin ihan hyvin. Pihaa on melkein 1500 neliötä, eli tilaa temmeltää löytyy.
 
Kiitti kaikille kauniista ajatuksista ja sanoista. Tässä ihmettelen kun taas vuoto loppui kuin seinään ihan yhtäkkiä.. Kummallista. En silti elättele minkäänlaista toivetta, että masussa jotain eloa olisi, mutta aika kummallista silti.
 
pesco :hug: Jos yhtään epäilyttää, käy päivystyksessä tarkistuttamassa tilanne! Eipähän tarvitse elää epätietoisuudessa. Onhan sitä niitäkin tarinoita joissa kaikki on mennyt isoistakin vuoteluista huolimatta hyvin. Voimia!
 
pesco :hug: Jos yhtään epäilyttää, käy päivystyksessä tarkistuttamassa tilanne! Eipähän tarvitse elää epätietoisuudessa. Onhan sitä niitäkin tarinoita joissa kaikki on mennyt isoistakin vuoteluista huolimatta hyvin. Voimia!
Koska mulla ei oo mitään kipuja enää niin odottelen maanantaihin ja varaan sitten ajan lääkäriin ja sitä kautta varmaan ohjataan ultraan.. Olishan se toki ihan hauska yllätys jos siellä jotain vielä oliskin :)
 
pesco halaukset ja jaksamista, pieni toivonkipinä on hyvä olemassa, käy siis varmistamassa asia lääkäriltä.. :hug:

Adora täytyy kyllä sanoa että aika moinen on turvotus! Mutta ootkin kyllä tosi laiha kuvasta päätellen, vaikee varmaan salata raskautta kovin pitkälle.. :D
 
Onpas täällä tapahtunut vaikka mitä. Ikäviä uutisia saaneille :hug: ja voimia.

OIreista sen verran, että löysi pahoinvointi tiensä tänne meille...olis voinut jättää tulemattakin. Edessä on siis piiiitkä kesäkuu, jos tää tällaisena jatkuu. Aamukahville on saanut sanoa heipat, koitetaan nyt heräillä teen ja mehun avulla.

Appivanhemmillle kerrottiin eilen ja pari kaveria tietää, kerrotaan sitten ekan neuvolan ja ultran jälkeen useammalle.

Tänään saadaan onneksi nauttia vielä ihanan kesäisestä säästä, lupasin esikoiselle uimareissun rantaan :O Ehtona tosin on, että lämmintä on liki 20 :)
 
Huh, on tosiaan taas tekstiä, ei ehdi oikein taas kommentoida mitään, esikoinen on 40 asteen kuumeessa :| Paljon halauksia sitä tarvitseville ja tsemppiä kaikille!

Täällä tänään 8+0 POKS vaan! Toisaalta mitään oireita ei enää juurikaan ole, ei vatsaakaan juili, pahimmat kivut helpottaneet, rinnat ovat enää arat illalla kun liivit ottaa pois, mutta sitten tottuvat, Toivottavasti masussa kaikki hyvin! Eka neuvola oli jo viikolla, siellä kaikki ok, labrassa pitää vielä käydä ensi viikolla. Np ultra varattiin juhannuksen jälkeiselle viikolle 12+, sitä odotellessa :D
 
:hug: ensin ikäville uutisille

Aattelin käydä vähän kirjottelemassa aikani kuluksi :).
Oireista: mulla oireina oikeestaan vaan järetön tissikipu, mahan turvotus ja valkovuodon määrä on välillä aika mahtavissä sfääreissä. Muita oireita ei ole. Mikä on ehkä hyvä.

Pikkunen on toistaiseksi pysynyt mukana, se on sitten eri asia, että tuleeko viikkojen mukana vai onko ns. "sammunut". Mutta ei se ainakaan oo vielä pois puonnu :).

Muille kertomisesta: kahtellaan nyt tuo toinen varhaisultra viikon päästä ja mietitaan sitten lisää. Äiti mulle tammikuun km:n jälkeen sano, että hän haluaa tietää vasta sitten kun ollaan selvillä vesillä. Mun sisko ja yx kaveri on ainoot jokka tietää tän hetkisestä tilanteesta. Ja mielessa oli myös se, että kerrotaan vaan lähimmille sukulaisille ja kavereille, muuta saapi huomata sitten omia aikojaan ;)

Miehen osallistuminen: mies on kyllä ihanasti mukana, välillä ärsyyntymiseen asti ;). Tää on miehelle ensimmäinen lapsi. Mulla on tosiaan edellisestä suhteesta syyskuussa 12 vuotta täyttävä poika... Ja onnex miehellä ja pojalla on hyvä suhde.
 
pesco :hug: Mutta hyvä kuitenkin, että käyt tarkistuttamassa tilanteen. Epätietoisena pähkäileminen on myös todella raskasta. Ja pidän myös peukkuja sille mahdollisuudelle, että peli ei olisi vielä tältä erää menetetty. :hug:

adoralla on kyllä mahtava turvotus :D Sitä onkin vaikea piilotella. ;)

Mulla myös iltaa kohden turvottaa hirmuisesti. Aamulla on suht normi tilanne vatsanseudulla, mutta illalla ero on järkyttävä. Minullakaan normaalisti mahassa ei pahemmin ylimääräistä ole, mutta eilen illalla, kun makasin selälläni, vatsa jää siinäkin ihan kovasti pömpöttämään. ;) Onneksi kuuluu asiaan.

Suerte voi, kun teillä on ihanan kuuloinen koti. :heart: Mekin asutaan vähän sivummalla kaupungista omakotitalossa ja tilaa sekä pihaa on, mutta niin haaveilen, että olisi enemmän kaikkia ulkorakennuksia ym. :) Ja edelleenkin toivottelen kovasti voimia. Nostan kyllä niin hattua sulle, kun itsellä meinaa välissä vetää mielen matalaksi pelkästään tämä väsymys ja äklötys. Tuntuu, ettei jaksa tarpeeksi hyvin lasten kanssa. Mutta mulla siis ei ole kun vain kova väsymys ja oksentaakaan ei ole tarvinnut kuin pari kertaa. Kyllä sinä oot vaan supernainen, kun jaksat tuon käydä läpi useampaan kertaan. :heart:

Minä istun terassilla läppärin kanssa ja nautin kesästä (ja hiljaisuudesta). :) Ihanaa kun saa vain olla. Mies lähti isompien lasten kanssa hakemaan jäätelöä ja nuorimmainen on päiväunilla, joten nyt on pieni hetki vaan itselle. Nautin täysillä! :heart:

Lynette ja viides muru 8+1
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Kyllä huomaa että väsymys lisääntyy koko ajan! Eilen olin tosin koko päivän liikenteessä enkä ehtinyt päikkäreitä nukumaan, siitä voi myös johtua... Mun piti katsoa euroviisut eilen, mutta heräsin klo 00 sohvalta :D onneks tallensin nii ei mennyt ohi.

Eilen olin päivällä kaverin luona jolla on ihana 2.5v poika. Illaksi menin suoraan kaverin valmistujaisiin, joissa tämä juhlakalu oli ainoa joka tiesi raskaudesta. No, sehän sitten möläytti kaikkien kuullen "millon se sun eka neuvola nyt sit onkaan ja olitko jo siellä ultrassa?" siinä sitten kaikki muut meni hiljaseks ja alkoi onnittelemaan :D Onneks paikalla ei ollut kun 5 muuta henkeä, joista vain kaksi on lähempiä kavereita. HArmittaa kyllä vähän kun olisin ehkä halunnut näille kavereille joskus muulloin ja jollain muulla tavalla kertoa, mut ei voi enää mitään. Olihan se sit kyl kiva saada onnitteluja. Joskus voisin miettiä mitä kertoo ja kenelle, et kuka osaa pitää suunsa kiinni...

Huomaa kyllä, että ei jaksa enää samalla tavalla kun ennen! Nukuin 10h yöunet ja aamun löhösin sohvalla. Nyt oon ihan poikki kun leivoin miehelle synttärikakun, leipomiseen meni 2h. Oon siis totaalisen poikki! Yleensä oon niin energinen että voisin täsä vielä jatkaa siivoilua huomista varten, mutta pakko oli lösähtää sohvalle kun ei vaan jaksa. Onneks kohta tulee pitsaa kotiin kuljetuksella :p

Tällainen viikonloppu täällä, tulevana tiistaina eka neuvola! Vaikka oonkin lukenut että siellä ei mitään ihmeellistä tapahdu, niin silti jänskättää! Varsinkin kun oon vieläkin vähän epätietoinen siitä parin viikon takaisesta vuodosta, pelkään että neuvolassa otettava raskaustesti onkin negatiivinen :( Vaikka oireet on jatkuneen jne mut silti...

Näin muuten ennen plussausta unta että kannoin kaksospoikia sylissä ja viime yönä näin samaa :D O-ou...

AnnCa ja masukki 8+2
 
Ihan ekana :hug: kaikille tarvitseville! :hug:

Ja tervetuloa uusille! :)

(.) Ihmettelin toissapäivänä illalla, et mihin mun huono oloni on hävinnyt. Eilen illalla se löytyi. Ja tänään se on muistanut pysyä matkassa. Alkaa tuleen ihan viime alkukevät mieleen, kun saa taas pitkin päivää käydä sylkemässä pönttöön. Eipä tarvi taas käydä vierailulla missään ennen kun on kerrottu muille tästä tulokkaasta. Hohhoijaa. :stick: Sitten tuo ukko vielä kehtaa valittaa krapulaansa, itehän ryyppäs. En mä kai pakottanut. Ja anoppi heitti mun perunat roskiin, vaikka mun piti paistaa ne. Kyllä nyt taas nyppii kaikki oikein huolella! :stick: Oikein tosissaan töktöktöktöktökkii.

pipituuna & velisisko 5+3 :heart:
 
Voi että kiukuttaa. Mies on laittanu koiran antibioottishampoon johonkin enkä löydä sitä! Itkuhan se piti vääntää siitä hyvästä. :ashamed: Onko ketään muita joilla alkaa mielialat heittelemään? Vai oonko ainoa jolla heittää päästä...

Ei malttais millään odottaa ekaa neuvolaa, saati sitten ekaa ultraa! Ois niin mukava jo nähdä pikkunen. :heart:
 
Minut voi myös poistaa listalta. Aamulla alkoi kirkas veri vuotaa. Mukana hyytymiä. Ei kipuja mutta koko päivän on vuotanut. Tiistaina piti olla varhaisultra ja torstaina eka neuvola...eipä sitten tarvitse muuta kuin soittaa neuvolaan josko pääsis ultraan varmistamaan että kaikki on tullut ulos.
Johan kaikki liian hyvin alkoikin : /
 
TK73 pahoittelut sinnekin, nyt on kyllä ihan liikaa tippuneita! :hug:

Zanizipp voi kuule, tänään tuli täällä ekan kerran todistettua, mitä hormonit voi aiheuttaa!! Riideltiin jostain pikkuasiasta ja sit mua rupes hirveesti yhtäkkiä itkettämään joku - ei aavistusta mikä - asia ja sitten yllätin itseni alkamalla nauramaan samaan aikaan! Siis itkin ja nauroin samaan aikaan, en ikinä oo tollastakaan kokenu, se oli kamalaa! Mies kattoi ihan järkyttyneenä mun päälle, selvästi olin sen mielestä tullu hulluksi :D:D mut mua rupes naurattamaan, kun tajusin että itkut johtuu vaan hormoneista, kyyneleet vaan rupes tulemaan ilman mitään syytä, voi elämä. :kieh:
 
Minäkin mukaan tulen. Menossa rv 6+3 ja on vähän omituisia tunnelmia täällä suunnassa.. Mitään oireita ei ole, ainoastaan kuukautiset jäi pois ja vahva plussa tuli. Kummallisia vatsakipuja ja välillä vatsakramppeja, mutta ei veristä vuotoa. Huomenna uusinta soitto neuvolaan et jospa pääsis vähän aiemmin näytille kun vasta 12.6.. Toinen lapsonen tulossa (tyttö 2/11) ja innolla odotamme tulokasta

17.1.2013 Devilii/26v/2/tays
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Voimia kaikille keskenmenon kohdanneille :hug:

Täällä on pahoinvointi ja väsymys iskeny yks kaks. Esikoisesta ei ollu näin pahaa yökötystä :/
Ainoastaan ruisleipä voilla, juustolla, tomaatilla, kurkulla ja purjolla maistuu. En oo eläissäni ostanu purjoa ja nyt on kauhea himo. Ostin eilen ison purjon ja viiminen 15cm jäljellä :LOL: liekkö siinä jotain mitä vauva tarvitsee kovasti. Toinen mikä menee alas on Raffel-sipsit.

Väsymystä on 11h yöunien jälkeen, tekis mieli jäädä nukkumaan kun poika heräilee..
 
Huh tätä pahoinvoinnin määrää..alkoi perjantaina oikein urakalla, ja vaan pahenee... Tänään ei ole saanut syötyä kuin yhden leivän... Huomenna sitten eka ultra.. Jännittää tosi kovasti...! Alaselkäkipu on kyllä niin pirullista.. Toivottavasti ei tarkoita huonoa... Nyt rv 6+4...
 

Yhteistyössä