Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

HAIMI Minullakin on l.aika vissiin 1.1. (mut kaipa se tarkemmin selvii ultrassa sitten). Mulla viikkoja nyt perjantaina (meilla viela perjantai huom.) 7+3, huomenna lauantaina siis 7+4. Koska sulla oli vika menkat... mulla 27.3.

Onko muillakin niin jo (siis jotka ovat suht' samoilla viikoilla, eli vuoden ekan vkon lasketut ajat huom. ja tietty muutkin) ettei housut mee enaa jalkaan... siis ne menee, mut ei perkules mee esim. nappi kii... tai sit ei mee esim. farkkujen vetska ja kaikki tuntuu vaan kiristavan ja puristavan... pitaa menna siis mammahousui ostaan :D :D :D :D :D JO :-O

Huonoa oloa on edelleen ilmassa... yokkaillyt olen, mutten viela oksentanut.

Tanne on paljon tullut uusia ihmisia... ihanaa... :D Paljon sita vauvaliimaa nyt kaikille matkaan :heart:

Markelat ja Pikkukolmonen 7+3 (tai kun luette tata, niin 7+4 jo)
 
Markelat, mulla ainakin puristaa housut pahasti vatsan kohdalta, vaikka viikkoja onkin vähemmän. Turvotustahan se vielä tässä vaiheessa lähinnä on, mutta kyllä varmasti kohtukin venyy nopeammin nyt toisen lapsen kohdalla. Jos keskiviikon ultrassa on hyviä uutisia niin sit alan äitiysvaateostoksille. Esikoisen jäljiltä kaikki housut on ihan kuluneet niin pitää (saa!:D) nyt ostaa uusia.

Oksentelu alkoi eilen. Aattelin etukäteen, että hyvällä tuurilla olis voinu olla niin, että kroppa olis tottunut raskaushormoniin niin, ettei tällä kerta olis tullut oloja. Mut kai se on sit se hormonitason kohoaminen mikä aiheuttaa olot. Samoihin aikoihin alkoi nyt kuin viimeksikin. Ja jos menee saman kaavan mukaan muutenkin, niin muutama viikko tätä oloa on kestettävä.

Facebook-ryhmä vois olla kiva sit myöhemmin, muttei vielä. Monesti käy niin, että täällä sitten pino hiljenee kun sinne siirrytään. Meillä oli viime tammikuisissa ensin täällä oma kerho ensikertalaisille ja vauvojen synnyttyä siirryttiin facebookiin. Meitä on vain yhdeksän ja mikä ihana voimavara se ryhmä onkaan! :)
 
Minäkin ilmoittautusin mukaan... Tiistaina tehty positiivinen testi, oireita vaihtelevasti. Eilinen veti kyllä pohjat, hirvee ällötys, selkä veti jumiin ja väsy oli kARMEA! Katotaan mitä tämä päivä tuo tullessaan. LA asettunee 20.1. paikkeille ja ma pitäs varailla nlaa, samalla saan varata pojalle 3v. neuvolan. On tää jännäää <3

Himpsu/32v/2./K-SKS
 
Huomenta rallaaa...

Suerte anteeksi minulla on jäänyt huomaamatta tässä teksti tulvassa vastauksesi kysymykseenio. Aika kamalaa tuo sinun olotilasi,hyvä että sait heti hoitoa ja toivottavasti pääset kotiin pian. :hug:

Uusille tervetuloa niitähän tulee kuin sieniä sateella,jeeee!!!

Facebook joo mulle ihan sama milloin semmonen perustetaan,mutta itse taidan liittyä vasta kun ollaan varmoilla viikoilla...viimeksikin joutui lähtemään keskenkaiken pois :(

Gallup jaa no oma mielipiteeni on että ihan sama pidetäänkö sitä listaa. Eipä tuo mieltä paina vaikka jollain listalla keskenmenneissä itsekkin roikun...harvoin kun sinne palaa...

Anu84 mulla onneks tuo vatsa toimii,mut koval on :) Toivottavasti menee pikaiseen ohi. oliko sulla närästystäkin? kokeilitko renniee?


(.) turvottaa turvottaa...mulla ei tuota housujen kiristämis ongelmaa ole kun käytän vieläkin raskauspöksyi edellisestä raskaudesta :LOL: . Onko teillä tulleet painajaiset uniin? Nyt tää raskaus alkaa tuntumaan todelliselta,koska esikoisen odotusaikana näin myös järkyttävii painajaisii,aina joku heilui aseen tai puukon kanssa ja minä itse olin myös niissä unissa,huiiii. Tissikin tuntui aamulla tosi kipeältä kun käveli, ja välillä ihan kuin maito nousis rintoihin :)

Ranskis & ? 6+3
 
ranskis joo on rennietäkin syöty.. Kai se vaan on kun olin melkein kuukauden sillä easy deat pusseilla ja sitten lopettaa vähän kun seinään sen kun huomaa olevansa raskaana ja sitten alkaa ahtamaan ruokaa kolmin käsin suuhun, niin itteä tästä saa syyttää.... Nyt aamulla olo jo parempi, ja nyt oikeasti kattoa mitä syö, että kuitua nyt paljon ja rasvaset lihat ja HAMPURILAISET :D pois!!

Anu ja pienoinen 4+5


ps. Siis tuntuu että tämä viikko 4 ei lopu ikinä!!! Miten voi aika näin madella???
 
  • Tykkää
Reactions: Ranskis
Taas jälleen uusille tervetuloa ja muille hyvää huomenta! :wave:

Ranskis mä näin esikoista odottaessani ihan hirveitä painajaisia ekat pari viikkoa plussan jälkeen. Sit aloin nähdä synnytysunia, joissa synnytin kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä (mm. pari kattilaa, koiranpennun ja baby born -nuken). :D Nyt ei oo vielä tullut tää raskaus uniin, mut eiköhän sekin aika koita. :)

Facebookista oon samoilla linjoilla muutaman muun kans, et mielummin sit vähän isommilla viikoilla sellaseen. Esikoisen odotusaikana tehtiin samoin ja siitä odotusryhmästä on kyl tullut aivan korvaamaton porukka! :heart:

(.) Ällöttää, väsyttää, kiukuttaa. En kyllä muista, et esikoisesta ois näin pienillä viikoilla ollut tällänen ällötysolo, mutta aika nopeesti on aika kullannut muistot siitä raskausajasta muutenkin... Paitsi mieheltä, se jo kauhulla odottaa minkälainen raivotar musta tällä kertaa kuoriutuu. :LOL: (kehtaakin noin ajatella, mähän viime kerrallakin olin itse lempeys ja rauha. :whistle: ) Aijoo, sain sen testin sit haetuks ja voi miten mä olin maailman onnellisin, kun se viiva on taaskin vahvistunut. Nyt mä aion kyl alkaa luottamaan tähän, kun alkaa näitä olojakin taas puskea päälle. :)

pipituuna & velisisko 4+2 :heart:
 
Tervetuloa uusille!

Itse en haluaisi roikkua missään "Poispudonneiden pinossa" jos niin kävisi. Siitä huolimatta että sitä tuskin tulisi käytyä edes katsomassa... :)

Itsellä on siinä mielessä vähän erilainen tilanne kuin teillä muilla - ainakin useimmilla - että jos tämä menisi kesken (älä mene please!) niin uutta yritystä ei enää tule... siinä tapauksessa ajattelen, että näin ei sitten ole meille tarkoitettu enää tässä vaiheessa. Mutta nyt vielä uskon, että tämä ihana uusi mahdollisuus on meillä vielä suotu :) Elän päivän kerrallaan (paitsi tietysti välillä kun ajatukset laukkaavat jo ties missä...) ja nautin siitä, että saan juuri nyt kantaa tätä elämän ihmettä sisälläni.

Vaikka sitten jo taas seuraavassa hetkessä vähän kummastelen tätä vähäoireisuutta... :$ Mutta kun on muutama päivä sitten ultralla katsottu, että elämää on (ja vielä oikeassa paikassa!) ja vajaan viikon päässä seurava tsekkaus, niin PÄÄTÄN relata tämänkin asian suhteen. Vaihtelevalla menestyksellä :p

Oireista puheenollen, turvotus on kyllä ihan omaa luokkaansa tässä raskaudessa! Ajattelisin muuten tuon vatsan esiinponnahduksen näin aikaisin johtuvan siitä, että painan xx (sensuroitu!!! :)) kiloa enemmän nyt kuin silloin nuorena hoikkana tyttönä vanhempia lapsia odottaesani... mutta tuntuupa tuo olevan kaikkia yhdistävä oire! Täytyy oikeasti katsoa mitä päälleen laittaa, etteivät ihmiset ala tuijottaa vyötärönseutua tyrmistyneenä jo nyt... Sitä odotellessa nimittäin: tämä raskaus tulee kyllä tyrmistyttämään aika monet :D

Kastehelmi ja PikkuMyy 6+5
 
Viimeksi muokattu:
haimi
Markelat joo mulla kanssa edelliset menkat alkoi 27.3 :D Ja tosiaan tänään lauantaina on se 7+4!! :) Kohta poksuu jo kasi, jippii!

Tänään aamuhölkän ja suihkun jälkeen katoin peilistä, niin finneistä huolimatta iho näytti tosi sileältä ja pehmeältä! :)

Oon kyllä asennoitunut yhden raskauden kokemuksella tähän toiseen, että en ota sellasta asennetta, että voivoi nyt kipristää tonne ja tänne, nyt täytyy jäädä makaamaan. Koska edellinen raskausaika oli niin, että ajattelin että kun nyt vähän heikottaa ja nippailee niin lepään tämän päivän. Se ei sillä lepäämisellä mennyt ohitse ja tänäänkin oli vähän inha olo aamulla, mutta menin vaan ulos niin jopas helpotti.

Ja aijon kyllä levätä, kun siltä tuntuu. Tunnen kroppani sen verran hyvin tuo edellisen raskauden jäljiltä, että osaan lukea itseäni ja omaa jaksamistani! :)

Selällään kun makaa niin vatsa painuu miltein lommolle, mutta kun seisoo niin tuntuu sellanen jo vähän kova ja pullottava vatsa.. Vissiin uudelleen synnyttäville tulee nopeammin vatsa näkyviin?! ja vielä kun ei ole kuin se alle 10kk edellisestä raskaudesta.. :)

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE! :)

nuppu 7+4
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!

Tää viikko on mulla ollu semmonen että en oo mitään jaksanu tehdä...välillä oon käyny
lukemassa näitä kirjoituksia ja pakolliset hommat oon pystynyt suorittamaan. Pahoinvointi
on astunut kuvioihin alkuviikosta. Kauhulla odotan paheneeko olotila. Mulla on takana kolme
tyttöraskautta ja niissä oksentelu ja pahonvointi oli runsasta ja kestivät yli puolenvälin. Toivon
niiiiin että tässä pääsisin helpommalla.

Mullakin mielialat on vaihdellu aika lailla. Välillä oon niin onnellinen tästä raskaudesta ja välillä
tuntuu et oliko järkevää ruveta enää tähän. Mutta onneks näitä huonoja hetkiä on tosi harvoin.
=) Nyt vaan odotan ekaa neuvolaa ja ultraa. Sitten tämä oikeesti on totta! =)

melin 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Oho, onpas täällä käynyt kuhina!

Voimahalit surun kohdanneille :hug:

Tervetuloa uusille; joku oli tainnut tuplauutisiakin saada, aivan mielettömästi onnea!

Oireista: Tällä hetkellä väsymys on ollut aika piinaavaa. Töissä meinaa nukahtaa tietokoneen äärelle ja iltaisin on ollut niin väsy, etten ole jaksanut tänne kirjoitella, vaikka mieli olisi tehnyt. Turvotusta löytyy varsinkin mahasta ihan kiitettävästi. Olen käyttänyt töissä vähän tunikamaisempia paitoja, kun tuntuu, että muut huomaavat jo tai aavistelevat jotain..! Vielä onneksi menee tissit mahan edelle :D Ja niin, tosiaan, tissit ovat kipeät. Liivit kun ottaa nukkumaan mennessä pois, niin sivuille jää hirveät painaumat, vaikkeivät ne minun mielestä niin tiukalla ole olleet. Sopivaa asentoa saa hetken ajan hakea sängyssä, kun sattuu sen verran. Mitäs muita oireita löytyy.. Nälkä ja jano on kova usein, ja myös vessahätä. Minulla tuli hirveä himo suolakurkkuihin, niihin pieniin cocktail-kurkkuihin. Niitä pitää saada leivän päälle. Ja sitten on muutaman kerran tehnyt mieli jotain ruokaa, ja kun olen maistanut sitä kerran, niin se ei ollutkaan niin hyvää kuin ajattelin, vähän sellainen pettynyt olo :) Mielihalut ovat siis vaihdelleet, mutta muuten mieli on ollut ihmeellisen tyyni ja seesteinen. Tämä olikin yksi oire, joka sai minut epäilemään, että olisikohan tärppi käynyt. Yleensä kiihdyn ja kiukustun nollasta sataan alle sekunnissa, mutta nyt on jotenkin onnellinen zen-fiilis :D Onko teillä muilla nenä yhtä tukossa aamuisin? Minulla tuli myös verta ikenistä hampaita pestessä tässä parina aamuna, voiko sellainen oire tulla niin pian? Näppylöitä on muutama tullut varsinkin selän puolelle ja rintakehään. Lisäksi mulla kutisee maha ja tissit! Kiva koittaa vaivihkaa töissä raapia.. Helatorstaina kyykin kasvimaalla, ja kun nousin siitä ylös, niin tuntui sellainen vihlaisu/repäisy kohdun seutuvilla. Onkohan tämä niitä kuuluisia repäisykipuja? Muuten ei ole hirveästi vihlonut tai nippaillut, lähinnä sellaista menkkajomotuksen tyylistä ainakin alaselässä. Pahoinvoinnilta olen onneksi vielä säästynyt, pientä kuvotusta/krapulaoloa on ollut lähes joka päivä, yleensä iltapäivällä tai alkuillasta. Voimia teille, jotka kärsitte jo pahoinvoinnista! :hug:

Syöttekö te joitain vitamiineja tms.? Neuvolatäti suositteli minulle kalkkitabletteja, ja ostin apteekista sen lisäksi omin päin tuollaisen Multivitan raskaus- ja imetys-pillereitä (monivitamiini- ja hivenainevalmiste). Ei kai siitä haittaakaan ole?

Minun tekisi mieli mennä varhaisultraan, mutta taitavat yksityisellä Turun seudulla olla aika kalliita.. Onko muuten niin, että jos haluaa omasta tahdosta mennä varhaisultraan, ja siitä annetaan Kela-korvaus, niin jostain myöhemmästä ultrasta ei sitten enää saisi sitä Kela-korvausta? Jostain muista lukeneeni tällaista tai sitten olen nähnyt unta. Kuuluuko raskauden ajalle yleensä se kaksi ultraa? Vitsit kun ei oikein tiedä vielä mistään mitään.. :ashamed:

-Noreen 4+6 (huomenna poksuu :))
 
Minä täällä lähinnä lukijan roolissa ollut, ei meinaa antaa itselleen lupaa uskoa raskastauteen. Kun 2 km takana peräkkäin.

FB ryhmän luomista venyttäisin kyllä vielä. Tai enhän minäkään voi kieltää sen perustamista, mutta toivoisin sitä :) Viimeksi olin syyskuisissa ja silloin fb ryhmä perustettiin suurinpiirtein heti kun ekat syyskuiset ilmestyivät pinoon. Siten oli paljon porukkaa jotka eivät uskalluksen ta muun syyn takia halunneet vielä fb ryhmään liittyä ja kun viikkoja kuluin fb ryhmä oli muotoutunut jo omaksi pikku sisäpiiri jutuksi. Itsestä se oli vähän tyhmää kun olin loppukuun odottaja eikä oikein päässyt fb ryhmään sisälle, vaikka se olisikin ollut mukava tapa jakaa tätä odotusta :)

Tässä siis vain minun mielipiteeni. Teette sen ryhmän tai ette, itse en sinne vielä halua liittyä, kunhan tässä pääsee vähän pitemmälle :)

Surun kohdanneiden lista on mulle ihan sama. Syyskuisten pinossa minun nimi löytyy sieltä ko. otsikon alta eikä se haittaa, mutta ymmärrän ettei kaikki ajattele samoin. Joten ihan sama.

Välillä tekisi mieli kertoa jo lapsille raskaudesta. Viimeksi eilen istuskelivat iltapalalla ja puhuivat kuinka haluaisivat jo pikkusisaruksen "Äiti, miksei se voi jo tulla!" Miehen kanssa hymyiltiin vain tyytyväisinä toisillemme. Viime raskaus meni kesken rv 13 ja lapset tiesivät raskaudesta. Siksi täällä koko perhe odottaa kuumeisesti pikkuista vauvaa :)

Oireista
On sellainen jännä toimeton olo. Mitään ei saa aikaiseksi. Ärsyttävää. Tietää että pitäisi tehdä sitä ja tätä ja tuota, mutta ei vaan jaksa. Nyt on alkanut tissit aristamaan ja turpoomaan. Maha on pallo ja sen peittäminen tosiaan hankalaa, kyllä huomasin yhden naapurin jo pihalla tuijottavan mahaani (tiesi edellisestä raskaudesta, osaa jo odottaakkin, vielä ei kuitenkaan kysynyt mitään).

Läheisimmät varmasti alkaa myös mahasta huomaamaan, koska elivät edellisetkin km:t kanssamme. Ehkä heille alan muutenkin pikku hiljaa kertomaan uutisesta.

Neuvolaan soittelen varmaan ensi viikolla. Soittelin viimeksikin samoihin aikoihin ja silti meinasi olla vaikea yhdistää omia työaikoja neuvola-aikoihin. Etenkin kesäkuu on kiireinen neuvoloissa, kun heinäkuussa toiminta on minimissään. (tai ainakin täällä on) Ärsyttää jo valmiiks ne kaikki verikokeet. Viimeksi th yritti niitä siinä ekalla käynnillä ottaa. Molemmat kyynärtaipeet puhko mustelmille, ilman tippaakaan verta. Siitä sitten labraan jonottamaan. Inhoon verikokeita ;)

Varhaisultraan en ole koskaan aiemmin mennyt. Nyt menen. Maanantaina soittelen aikaa.

Meillä on 4v tytöllä ihan mahoton siitepölyallergia. Viime yönä istuttiin ambulanssissakin spiirassa kun ei happi kulje öisin. Mies on ambulanssissa töissä niin saatiin sen kaveri tulemaan tohon kotiovelle spiiraa tuomaan. Päivystyksestä sanottiin että jono on todella pitkä. Aamulla käytiin päivystyksessä sen verran että uusittiin Ventolinen inhalaation resepti, jos auttais. Muuten menee silmätipat, Zyrtec, Auerius ja Ventoline nestemäisenä. Jospa se tästä ;)

Nyt on pakko aloittaa jostain päästä tätä huushollia raivaamaan :D

Adora rv 4+2
 
Sain eilen varattua neovola ajan ja se olsi kesäkuun puolessa välissä. Tänään viikkoja on kasassa jo "huimat" 5+1. Jotenkin ei vielä oo täysillä mennyt jakeluun tää raskaus. Taistelen tupakkaa vastaan ja kovasti:ashamed: . Turvotus on täälläkin ihan kamala ja tuntuu että maha on jo ihan valtava. Oletteko muuten kertoneet jo ystäville, sukulaisille yms ja millon aijotte kertoa raskaudesta? Me ei kerrottu esikoiselta muistaakseni kuin vasta noin 10viikolla anopille yms, äidilleni kerroin muistaakseni heti. Nyt olemme kertonee kahdelle ihmiselle, äidilleni ja yhdelle parhaimmalle ystävälleni jäin "kiinni" oli pakko myöntää. :D
 
Vitamiineista (unohdin) Syön juurikin noita Multivitan raskaus nappeja. Oleellisinta mun tietääkseni raskauden aikana olisi turvata D-vitamiinin saanti (10mikrog/vrk), ite syön kesälläkin raskaana ollessa. Ja alkuraskaudessa foolihappoa pitäisi syödä, sikiön hermoston sulkeutumisen takia. Multivitassa sitä onkin tarvittava määrä, 400mikrog/vrk.
Tietysti sitten kalsiumlisä jos ei ruokavaliosta saa tarpeeksi maitotuotteita.

Haimi, mulla on saman tyyppinen ajatus raskauden suhteen :) - Yritän suhtautua pikku remppoihin niin että ei se maakaamalla ainakaan parane :D Tietysti pitää kuunnella omaa vointiaan ja osata ottaa asioita vakavastikin. Mutta yleensä moneen vaivaan auttaa esim. liikunta. Viime raskaudessa alkoi supistukset rv 19, lääkäri oli jo kirjoittamassa saikkulappua kun sanoin että älähän nyt vielä, jospa sitä vaan hiljentäisi töissä tahtia (päiväkodissa) ja katsotaan sitten uudestaan. Uskon monessa liikunnan voimaan ja siksi näin alussakin yritän pahoinvoinnin ja väsymyksen salliessa pitää kiinni liikkumisesta :)
 
(no, eihän täältä saa itteään pois kun kerran avasi sanaisen arkkunsa)

Meinaan Aliisalle tupakasta :) Miksei muillekkin jos sen kanssa taistelevia löytyy. Itte lopetin joulukuussa kun tämän yritys kierroksen ensimmäinen raskaus sai alkunsa. Meni kesken. Uusi raskaus heti perään ja sekin kesken nyt maaliskuussa. Ja vieläkin tekee iiihaaan hirveästi mieli tupakkaa. Mutta tsemmppaan kaikki lopettamaan! Kyllä siihen pystyy kun vaan tarpeeksi tahtoa löytyy! Ja kyllä se palkitsee. Suosittelen myös etsimään tietoa raskauden vaikutuksista raskauteen/vauvaan ja lukee niitä aina kun alkaa tekemään tupakkaa mieli niin. Tsemppiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Hei täältä! :wave:

Paljon olen käynyt sivuja seuraamassa (lähes addiktina) :)
Vielä ei oikein ole ollut omia asioita joista kirjoittaa. Kaikki on mennyt hyvin tähän asti, huomena täyttyy 6.viikko. Muutama huonon olon kouraisu sekä alussa alavatsakipua on ollut, mutta pääosin olo on ollut ihan tavanomainen. Välillä huolestuttaa kun oireet ovat pari päivää olleet ihan tyystin poissa, näinköhän siellä mitään edes kasvaakaan? Ensi viikolle tilaan varhaisultran, sain lähetteen neuvolasta juurikin noiden alavatsakipujen takia, jotka siis jo lähes kokonaan poistuneet. Kiva silti päästä kurkkamaan että mitä ja missä sitä minun ja puolisoni tuottamaa elämää löytyy.

Hirveästi tekisi mieli iloita tästä kauan toivomastani raskaudesta, mies ja järki vähän jarruttelee hehkutusta, ajatuksella että iloitaan sitten kun on varmasti aihetta iloita. Puolisoni on järki-ihminen, toisin kuin minä, joka olen tuulella käyvä tättähäärä :) Muutamalle lähiystävälle olen raskaudesta kertonut, sitten vasta alan enempi julistamaan uutistani kun ensin on tarkistettu "paketin" olevan kunnossa ja oikeassa paikassa.

Mua kiinnostaisi tieto siitä, että onko täällä odottajissa hoitoalan ihmisiä? Itse olen terkkari, mutta niitä töitä en ole tehnyt ollenkaan vaan olen sairaanhoitajana. Olettetko hoitoalalla olevat odottajat kokeneet neuvolassa tms. raskauden kulkua seuraavissa tahoissa asioiden ohittamista asenteella, että "kyllähän sinä varmasti nämä jutut jo tiedätkin, kun olet alan ammattilaisia?" tai jos on lapsia jo ennestään, niin saitteko joka raskaudessa yhtä yksilöllistä neuvontaa kuin oli ensimmäisessä raskaudessa?

Itselläni siis ensimmäinen raskaus ja tapahtuma on kohdallani niin ainutkertainen (vain 1 lapsi suunnitelmissa, ollut aina ) että haluan imeä kaiken tiedon mitä on saatavilla, siirtäen taka-alalle kaiken, mitä koulussa on joskus 10 vuotta sitten opetettu.

Mukavaa viikonloppua kaikille, minä se teen 12 tunnin työvuorot viikonlopun molempina päivinä. :D


Terkuin: heidikaroliina ja "paketti" 5+6


...yhdestä puusta meidät veistettiin...
 
Noreen Vaikka menet varhaisultraan ja maksat sen niin sinulle kuuluu ne kaksi ilmaista ultraa, jotka yleensä ainakin ovat niskaturvotus ja rakenne-ultra! Mun tekis niin mieli kanssa mennä mutta minkäs teet kun sillä 7-8 viikolla kun sitä tarttisin niin ei oo gynejä täällä....
 
Olinkin unohtanut viimeksi laittaa ikäni tuonne,eli 31v :D
Mulla ei oo vielä ollut mitään muuta oireita kun välillä jomotusta alamahalla,ja maha turvonnut,joskin vielä entisestä raskaudesta ylimääräistä läskiä on mahan seudulla.
Jotenkin tuntuu vielä uskomattomalta tämä,vaikkakaan edellisestä synnytyksestä ei oo kulunut edes 8kk.
Pitäs ensiviikolla varmaan soitella neuvolaan ja varata ensimmäistä aikaa.

Peikkotyttö & touhu 6+2
 
Täällä roikun edelleen. Kai tässä on lääkäriin mentävä -- pää karseen kipee, koko ajan pyörryttää (jo tokaa viikkoa), yököttää ja KUUMEtta, eli kaikki kohdunulkopuolisen merkit heikkoine plussatesteineen. Eipä oo ennen tällästä ollu. Huoh.

MUOKS: Soittelin päivystykseen ja niiden mielestä olen raskaana vuodoista ja katoilevista plussista huolimatta. Käsky tuli tehdä testi viikon päästä AAMUPISSASTA, näitä tapauksia kun hormoni ei erity alussa testeihin/pissaan on kuulemma paljon. No ei kyllä itseä lohduttanut olleskaan..

MiiJane -- jokotai 5+2--
 
Viimeksi muokattu:
MiiJane: Etkö vielä ole mennyt lääkäriin? Kipin kapin nut sinne tai ainakin aika varata! Mie saattasin itse jopa olla tuossa tilanteessa "kipeämpi mitä olen" ja menisin päivystykseen. Ettei munasarjalle ehtisi käydä kaltoin ja muutenki kyl haluaisin jo asian johonki päätökseen.. Koitahan mennä. :)
 
MiiJane: Etkö vielä ole mennyt lääkäriin? Kipin kapin nut sinne tai ainakin aika varata! Mie saattasin itse jopa olla tuossa tilanteessa "kipeämpi mitä olen" ja menisin päivystykseen. Ettei munasarjalle ehtisi käydä kaltoin ja muutenki kyl haluaisin jo asian johonki päätökseen.. Koitahan mennä. :)
Enhän mie.. Ollut veto poissa ja torkkuilen sohvan nurkassa.. Kai mut pitää sinne kantaa. :D
Myönnän, itseäkin pelottaa kohdunulkoinen, mutta en kai sitten ollut tarpeeksi kipeä kätilön mielestä, kun asian pää ihan jumissa/pökkelönä hänelle selitin. :D
 
haimi
Huh, mielialat pomppailee näköjään.. Voi ei..

Äsken mies mainitsi mulle jostain jotain ja mä purskahdin itkuun kun se hävis nurkan taakke. Istuin eteisen lattialla ja itkin siellä niinku pikkulapsi.. Huh huh.. !! Normaalisti tällästä tilannetta ei olisi laisinkaan!!
 
Täällä yks plussannut ilmoittautuu!! RV 7+2 ja LA alustavasti 3.1.2013... :) Paljon olis kysymyksiä ja en edelleenkään usko että masussa mitään on, ennenkuin sydänäänet kuulen.. :) Sen verran skeptikko olen.. ;) Pidemmän tarinan itsestäni kirjoittelin tuonne "noin kolmekymppiset vol.10" -palstalle. :) Eli Into-Unto/31/1./TYKS.
En oikein osaa käyttää tän palstan hienouksia vielä, suokaa se anteeksi.. :)

-Annika & MiniMe, rv7+2-
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja Kastehelmi

Yhteistyössä