Tammikuun tuhisijat 2013

Piti muuten kysymäni että onkohan ok aloittaa rautalääke jo nyt? Yleensä se kai aloitetaan myöhemmin, mutta mulla on hemoglobiini ollut yleensä välillä 110-120 ja joenkin semmonen olo että alhaalla olis taas. Yleensä se kai aloitetaan vasta myöhemmin, mutta pelottaa vaan kuinka alas se ehtiikään sitten laskea ja kun ei se kuitenkaan ihan parin viikon rautakuurilla nouse sitten.
 
meadow: Voimia! Toivottavasti kaikki ois kuitenkin hyvin.

AnnCa kyseli välipaloista, mä koitin syödä toisessa raskaudessa hedelmiä esim. banaani on tosi helppo, rasvatonta/maustamatonta jugurttia ja marjoja sekä hapankorppuja. Vaikee on kyl keksiä sellaista nopeaa, pientä ja terveellistä syötävää mutta kyl toi setti parempaa oli kuin ekassa raskaudessa suurkulutetut suklaavanukkaat :)

Alkuraskaus pahoinvoinnin kera on kyllä ihan villi länsi, kunnon strategiat piti juonia aamusta asti, että selvis päivän läpi. Miten kuitenkin onkin ikävä sitä pahoinvointia, kun nyt ei ole vielä mitään. Ekassa raskaudessa etoi heti ja oksentaminen alkoi 6+ viikolla, toisessa, keskenmenneessä raskaudessa, pahoinvointi ilman oksentamista alkoi myöskin 6+ viikolla, joka ois sit ens viikko, joten katotaan, miten mun tällä kertaa käy. Miten muilla on raskauspahoinvointi alkanut aiemmissa raskauksissa, onko yhtäläisyyksiä?

Elämäntapamuutokset, mä olen taas onnistunut säätämään ruokavaliota terveellisempään suuntaan. On vähän ylipainoa ja tavoitteena on, ettei tulis ihan hirveesti kiloja lisää. Raskaus on vienyt mun makeanhimon toistaiseksi, kiitos siitä. Alkoholia ei tietty voi juoda enää eikä se tietty haittaa mut mä mielelläni kyl nautiskelin vähän viiniä ja saunasiideriä ennen, joten välillä tunnen tiettyä haikeutta, kun muistelen valkkarin makua kielellä. Joo, tuli vähän alkoholistiolo :D

Varhaisultrasta en tiedä, kiinnostaisi kyllä tavallaan, jotta näkis, että siellä ylipäänsä on joku ja se on oikealla paikalla mut toisaalta kuitenkaan en tahdo, koska se voi mennä sittenkin kesken. Vois olo olla pahempi, kun ois jo nähnyt sen, ehkä rentoutunutkin vähän ja sit kuitenkaan raskaus ei jatkuisi. Tai en mä tiedä. Mä olen vähän kummallinen tän jutun kanssa. Oikeastaan oon päättänyt, että meen, jos alkaa tuntua siltä, että on aivan pakko päästä.


Eka neuvola
mulla on 24.5, silloin on jotain 7+ vai jo 8+. En jaksa laskea. Neuvolan tätsy halus nähä mut jo, ois halunnut jo ens viikolla mutta me lähdetään esikoisen vaarilaan, joten ei olla paikkakunnalla. Kävin terkan kans puhumassa keskenmenosta ja luulen, että se haluaa siksi nähä mut mahdollisimman pian. Jotta voitais jutella vielä siitä ja sit tästä uudesta raskaudesta. Meiän terkka on ihana. Tykkäättekö muut neuvolanne terkkareista? Onko teillä sama "täti" äitiysneuvolassa ja lastenneuvolassa? Meillä on niin pieni paikkakunta, että samalla tädillä käydään.

Tsemppiä kaikille!
 
Terveisiä neuvolasta :)

Hemppa hyvä, pissa puhdas, verenpaine normi matala, paino noussut nyt jo kaksi kiloa :whistle: Ihan silleen pikkasen turvottaa!
Ja mikä huvittavinta: Olen kasvanut sentin pituutta viime raskaudesta :D :D
Laskettuaika vaihtui > 6.1, mutta sitä ei nyt tarvii alkaa tuonne listaan vaihtamaan koska ultra kertoo sitten vielä tarkemmin sen oikean ajan :)

Kerroin eilen yhdelle todella hyvälle ystävälle raskaudesta ja hän otti asian ihanan iloisesti, aivan kuten osasin odottaakin :heart:
Kerroin myös vanhemmilleni eilen ja vastaanotto oli hyvin kylmä ja tyly. Ei onnitteluja, ei minkäänlaista iloisuutta :( Tämä asiaa painaa minua syvästi...

Näppylöistä: Minulla on aina, ihan joka ikisessä raskaudessa ensin tullut valtavia finnejä naamaan ja sitten loppuraskauden olen saanut nauttia hyvästä ihosta :) Näin nytkin, finnejä pukkaa taas kuin teinitytölle konsanaan.

Elämäntapa muutoksia: Olen aina tupakoinut, mutta se on loppunut heti kun raskaustesti on näyttänyt plussaa. Lopettaminen vauvan takia ei ole ollut vaikeaa.
Alkoholia en käytä juuri muutenkaan, enkä raskauden aikana tippaakaan.

Täällä odotellaan nyt kovasti ultraa joka on kahden viikon päästä :)

Elviida ja matkalainen 5+3
 
Waninka, multa terkkari kielsi syömästä viime alkuraskaudessa sellaisia monivitamiineja, joissa on rautaa. Joten sun kannattaa varmistaa toi ihan joltain terkkarilta. Mulla oli hemoglobiini ekalla mittauksella silloin 113 ja käskettiin vaan syödä paljon mansikoita.

Mä en hirveesti tykkää meidän neuvolan terkkarista. Käsittääkseni menen samalle, joka on nyt esikoisen terkkarina. Ekan raskauden aikana oli ihan ok terkkari, mutta se jää kesän jälkeen eläkkeelle. Tää nykyinen on vähän höhlä. Mä esimerkiksi kaksi kuukautta valitin sille vauvan runsaasta puklaamisesta, mutta se vaan jauhoi kuinka se on ihan normaalia. No sit ku kerran näki kuinka paljon sitä puklua tulee, niin johan muuttui ääni kellossa. Ihan ku en tietäis mistään mitään ku oon ensikertalainen.

Elviida, miksi kummassa sun vanhemmat käyttäytyy noin? Mä luulen, että kaikki on kyllä iloisia meidän odotuksesta, mutta arvaan että appivanhemmat kysyy onko vahinko. Niin ne kysyi esikoisestakin ja musta se oli tosi loukkaavaa. Hitto, ei kahdeksan vuoden yhteiselon jälkeen käy yhtäkkiä vahinkoa. Ja vielä kun keskenmenotausta (josta eivät kylläkään tienneet) niin kyllä suututti tuollainen kysymys.
 
Zuh
Huomenia taas! Pikkumies oli sitä mieltä että puoli kuusi on hyvä aika herättää äiti pelamaan sählyä:D

Siilinpoika uneton: ekassa raskaudessa voin tosi pahoin, nyt ei oikeastaan vielä edes yökötä. Saa nähdä alkaako, toivottavasti ei! Meillä on eri täti äippäpuolella ja aivan ihana täti onkin, ihana mennä taas hänen luo!

AnnCa: terveellisiä välipaloja, hedelmiä, marjoja ja juuri myslipatukoita. Sitten kun oikein oksettaa niin suolakeksejä :) Minua vaan meinaa esim. sitrushedelmät närästämään ja pahasti..

Elviida: minä olen vähän karu ihminen, mutta ne jotka eivät iloitse lapsistamme voivat olla omaa mieltään ihan omissa oloissaan. Se etteivät vanhempasi asiasta ilahtuneet, ei saa vaikuttaa siihen että itse nautit elämästäsi ja tulevasta lapsestasi. Ja kun kaikki on aikuisia niin ei muitten mielipiteille mitään voi, vaikka ihan peestähän tuo tilanne on.

Pikkuisen silmiä painaa, onneksi ehtii vielä vähän nukkumaan ennen töitä!

Zuh 5+6 ehkä, miten voi päivien muistaminen olla näin vaikeaa?
 
Heips kaikille:wave: Täälä myös yksi tammikuinen odottaja.Eilen kävin yksityisellä ultrassa,viikkoja 5+3 ja epäili että ois tuulimunaraskaus.Nyt sitten odotellaan 2-3 viikkoa ja uudestaan ultraan katsomaan masun tilanne.Hitsi,että pelottaa:( Onko kellään ennestään kokemusta tuulimunasta?
 
Tänä aamuna saatu testistä vahva plussa. Selvisi menkkamaisille kivuille syy :) laskureiden mukaan laskettu aika on 13.1.
Tuntuu vielä epätodelliselta ja vielä en kovin luottavaisin mielin ole.
Esikoinen siis tulollaan ja ikää itsellä 23 vuotta.
 
ipanapa3: Pidetään peukut sulle pystyssä ettei ole tuulimuna. Pelkohan se on vielä tässä vaiheessa tuulimunasta, keskenmenosta yms. :/ Missä vaiheessa olette varanneet neuvolaan ajan? Joko minun pitäisi sellainen varata. Terveisin, Tietämätön esikoisen odottaja :)
 
hei,tulin kurkkamaan marraskuisten puolelta että täällähän on jo tammikuisia! onnea kaikille!!

ipanapa3,millä perusteella noin aikaisin sanoivat että olisi tuulimuna?älä lannistu vielä.
mä kävin ultrassa yksityisellä 5+5 ja ei osanneet sanoa asiasta mitään..ainoastaan ruskuaispussi näkyi..näkykö sulla pussi?minkämallinen se oli?
sitten kävin 6+3..ei vieläkään mitään..ruskuaispussi ja ehkä sikiöaihetta.. pelottelivat tuolla tuulimunalla..kunnes sitten tuli uusinta uä 7+4 ja siellähän se pieni oli ja mahtava syke.älä siis heitä vielä toivoa!! tuon varhaisultran kanssa ei kannata hätäillä..kandee niitä viikkoja olla ainakin se 7+ :)

daizy 11+6
 
meadow Voimia! Aika jännä, että sinulla odotettiin tuon hormonin olevan niin alhainen. Noilla viikoilla se voi olla hyvinkin korkea.

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Elviida Pahoittelut vanhempiesi reagoinnista : / Tuntuisi kyllä itsestänikin todella pahalta, jos vanhemmat eivät edes onnittelisi. Onko heillä syynsä tuollaiseen käytökseen?

Siilinpoika uneton Mie ekaani odotan, mutta neuvolatäti on sama kuin 4 vuotta sitten, kun neuvolassa kävin papa-kokeessa... Oli jotenkin ärsyttävän oloinen täti (häslän olonen) ja papassa sitten löytyikin muutoksia. Soitti tuloksista ja sai minutkin paniikkiin, kun aloitti puhelun hätääntyneenä:

- Mites, onko sulla ollut alapäässä mitään erilaisia tuntemuksia?
- Ai niinku mitä?
- Nooooh, kirvelyy, pahan hajuista valkovuotoa jne
- Ööööö... Ei? Olisko pitänyt?
- No ku sulla on tää papa-luokka 2...

Ei muuta ku samana päivänä takasin neuvolaan ja otettiin joku tulehdustesti alapäästä. Seuraavana päivänä se soitti "Ai nii, pääsisitkö tänään uudestaan? Unohtu eilen ottaa toi klamydia ja tippuri". Argh. Tämän jälkeen siirryin yksityiselle. Ja muutoksetkin ovat nyt (onneksi) häipyneet itsestään.

Näppylät Mulle tuli viime viikolla pari kolme oikein kunnon finniä naamaan, mutta nyt onneksi helpottanut...

ON: Tänne ei uutta taivaan alla... Tuo meadown tuulimunaepäily sai minutkin pelkäämään, koska mulla viivat on vahvistuneet ihan huimaa vauhtia. Tosin missään hcg-määrityksessä en ole käynyt, joten turha tietysti spekuloida.

Viikonloppuna dippailen taas digin. Pitäisi tulla se 3+.
 
Esikoisen aikaan kävin varhaisultrassa 6+3 ja silloin näkyi kaikki selvästi.Eilinen täti epäili et ois tuulimuna ,ei puhunut mitään ruskuaispussista.Minulla on ollut aika kovia kipuja,sen takia lähinnä kävin gynellä.Mutta ei niille syytä löytynyt.Siis neljäs pieni tuloillaan :heart: (jos ei ole tuulimuna)
 
Elviida Minun isäni suhtautuu ihan samalla tavalla kuin sinun vanhempasi. Ratkaisuna olemme tavallaan sulkeneet hänet elämästämme aina raskausajaksi, kun ei kerran osaa iloita, ei osaa. Miehen äitikin tietää, eilen kävi meillä, mutta ei onnitellut eikä halunnut puhua koko asiasta. Siitäkin tuli sellainen olo, että häntä ei kiinnosta, eikä halua. Ärsyttää kun ihmiset eivät tajua, että uusperheissä yleensäkin lapsiluku voi olla melko suuri, itselläni on 3 lasta, miehelle syntyvä on neljäs. Kun niitä on viisi yhteensä, se vaan tuntuu joillekin olevan liikaa.

Siilinpoika uneton Meillä on eri täti lastenneuvolassa ja äippäneuvolassa, mutta molemmat ovat oikein mukavia. Lastenneuvolan täti on tosin erittäin vanha jo, ja se näkyy tietyissä asioissa sitten...

meadow Mäkin ihmettelin miksi hcg:n olisi pitänyt olla noin alhainen? Toivottavasti uutiset olisivat kuitenkin mukavia.

Hennu86 Kyllä viivojen vahvistumisen pitäisi olla kaikenkaikkiaan kuitenkin hyvä merkki. Ja runsas hcg-hormoni määrä voi johtua niin monesta asiasta, mm. kaksosraskaudestakin.

Ipanapa Miten ultraan noin aikaisin, eihän noilla viikoilla kohdussa vielä edes oikein kuuluisi näkyä mitään! Tekayn sivuilla on ultrakuvia eri viikoista, ja vasta 6+ jotain voitiin hänen mukaansa luotettavasti pätellä onko kohdussa elämää... Älä vielä lannistu, häntä pystyyn! (Kävit näköjään juuri samaan aikaan vastaamassa, kun kirjoitin tätä... mutta silti, älä vielä lannistu!)

Mun mielestä aika kuluu niin hitaasti... huoh. Tahtoisin näiden riskiviikkojen jo olevan ohi. Pahoinvointi on edelleen siedettävää, mutta periaatteessa vasta ensi ja seuraavalla viikollahan se voi tosissaan alkaa. Onneksi ensi viikko on töistä vajaa, kolme päivää luulisin selviäväni ihan miten vain... Kesäkuun alussa kouluilla meno rauhoittuu, vaikka meillä ryhmät pyörivätkin lähes koko kesän, niin meno on paljon leppoisampaa!

T: Suerte ja Reppuli 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on porukka lisääntynyt! Tervetuloa joukkoon :wave: Ja jo joukossa olijat yrittäkää pysytellä mukana :heart:

Joku niistä terkkareista kyseli.. Meillä vaihtu neuvola vasta enkä oo uudella vielä kertaakaan käyny. Entinen terkkari oli tosi mukava ja tykättiin siellä käydä, mutta no sama kai tuo on missä sitä käy...

Mie alan oleen aika väsynyt tähän väsyneisyyteen (liekö ees oikia sana :p ) Aamuisin tuntuu, että itku tulee ku töihin pitää lähteä. Nyt on lisäksi alkanut olla pientä kuvotusta ja puoliväkisin pitää aamupalaki syödä : / Esikoisen aikana oireet helpotti aikalailla 12 vkon jälkeen, joten sitä ootellessa!
 
waninka Syötkö raskausvitamiineja? Niissähän on vähän rautaa. Itse otan vitamiinit aina iltaisin kun aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi lisääntyi kun otin aamulla nuo tabletit. Jos nyt en ihan väärin muista niin rautalisää (Obsidan yms.) suositellaan aloitettavan vasta rv 12 -> Siihen oli joku syykin. Mulle suositeltiin viime raskaudessa rautalisää ja sen lisäksi c-vitamiinia kun se lisää raudan imeytymistä. Ja maitotuotteita piti vältellä silloin kun otti rautatabletit. Itselläni hb romahtaa raskauksissa hälyyttävän alas. Rauta ei tahdo imeytyä.

"Kasvikunnasta peräisin olevista ruoka-aineista mainittakoon kaalit, herneet, pavut, mustat viinimarjat, mustikat sekä kuivatut hedelmät, kuten rusinat, viikunat ja aprikoosit. Edellä mainitut ruoka-aineet tuottavat jonkin verran rautaa elimistön käyttöön samoin kuin ruisleipä, huolimatta siinä olevasta fytaatista. Peruna tuottaa myös huomattavan määrän rautaa, koska sitä syödään runsaasti. Myös vehnäjauhot sisältävät rautaa, sillä elintarviketeollisuus rikastaa ne raudalla. "

Pahoinvoinnista Eskoisesta ei ollut merkittävää pahoinvointia. En edes tiennyt olevani raskaana ensimmäiset viikot kun oli valemenkat. Seuraavissa raskauksissa pahoinvointi alkoi muistaakseni viikolta 5. Nyt ei ole merkittävää pahoinvointia. Kahvikin maistuu. Tosin viime viikolla se ei maistunut. Oma päätelmä on että nyt on taas poikaraskaus meneillään. Nuo kaksi perättäistä kun olivat tyttöjä.

Terkkari Terkkari on sama kuin aikaisemminkin. Lasten puolella on eri täti. Pidän kovin nykyisestä terkkarista.

Terveelliset välipalat ÖÖ,mitä ne ovat?? Tällä hetkellä maistuu kaikki rasvainen ruoka. :ashamed: Olen leipomossa töissä niin kiusauksia kyllä riittää. Söin nytkin aamupalaksi voisilmäpullan... Palaan terveelliseen ruokavalioon sitten kun se alkaa maistumaan taas hyvältä..

Rimppakinttu Neuvolan voit varata heti. Aika annetaan rv 7-8. Jos olet pieneltä paikkakunnalta kannattaa varata hyvissä ajoin.

Elviida Olipas tökerö vastaanotto vanhemmilta. Saako udella onko heidän käytökseen joku syy?

Suerte Luonnollisesti lapsia saattaa olla usempia kun kyseessä on uusperhe. (Ompa kamala sana) Olen läheltä seurannut kahta uusperhettä jossa on todellakin äidin puolelta lapsia sekä sitten isän puolelta ja vielä useampi yhteinen lapsi. Ja syksyllä tulee ehkä vielä kaksi sijoituslastakin. Hyvin on jokaiselle rakkautta riittänyt.

Kahvinjuonnista piti vielä kysyä. Kuinka monta kuppia juotte päivässä? Olen kahvinsuurkuluttaja mutta nyt olen yrittänyt vähentää kahteen kuppiin. Toinen on kyllä aika iso...
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys

Neuvola-ajan varasin minäkin heti :)

unna84 täällä ja ihan hirvee väsymys

Varhaisultra femedaan varattu viikolle 7+1 (2vkon päästä :)),halvin tässä pääkaupunkiseudulla, alle satasen jää hintaa.

Mini sama juttu rasvasta tekee täälläkin mieli,jospa sitä sipsipussin hakis iltapalaks :p ...mun tosiaan pitää skarpata ja olla syömättä jokapäivä herkkui...semmonen fiilis et " kärähdän" taas sokerirasitustesteis...noo se on toisaalta ihan hyvä ni pysyy joku tolkku herkuttelus :) enkä mä haluu taas 27kilooo kun viel niistäkin on jäljel :ashamed:

Rauta-arvot jos edes jotkut arvot olivat ensimmäisessä raskaudessa hyviä niin se oli hemppa :) ilman lisiä mentiin koko raskaus...mulla siis ei mitään kokemusta siitä siis,mutta jostain kans olen kuullut että sitä ei tulisi aloittaa näillä varhaisilla viikoilla,niin kuin Mini edellä mainitsi.

Ipanapa tsemppiä, toivotaan vielä että siellä kaikki hyvin olisi,oliko sulla uusi käynti sovittuna?

Suertte ja elviida onpa toooosiiii kurjaa kohtelua vanhemmiltanne/ sukulaisilta...arghhh

Tervetuloa uusille odottajille :flower:

Ranskis ja ? 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulle joku laskuri antoi la:ksi 14.1. mutta eiköhän tuo sitten varmistu kun käydään neuvolan tätiä moikkaamassa. Itsellä on niin paljon aikaa siitä kun viimeksi olen raskaana ollut (nuorimmainen täyttää loppu kuusta 11-v) että en enään edes muista missä vaiheessa mitäkin tehdään neuvolassa. Itse pelkään tuulimunaa siiheksi asti kun itse nään tai kuulen että masussa todellakin asuu se iltatähti. Itsellä kun yksi tuulimuna on takana ensimmäisen ja toisen lapsen välissä.
 
Tuosta la:sta tuli vielä mieleen. Itse olen laskenut sen 25 kiertopäivän mukaan eli se olisi silloin 09.01.2013, mutta neuvola laskee sen 28 kierron mukaan eli la olisi silloin 12.01.2013. Mietin tätä vain siksi kun olen varaamassa varhaisultraa. Tekayn kalenterin mukaan vaikka laskisi myöhemmällä la:lla niin 17.05 (ensi viikon to) olisi jo sydänäänet todennettavissa. Tietenkin olisi aina parempi jos malttaisi odottaa vielä viikon verran...
 
M1n1, mulla ihan sama homma ton lasketun ajan kanssa. Ja samoilla päivämäärillä. Siispä odotellaan sitä ultraa.

Viimeksi olin kans käynyt varhaisultrassa ja koska siellä tehtiin myös sisätutkimus, niin mua ei laitettu ollenkaan neuvolalääkärille vasta ku rv27. Nyt aion kyllä vaatia silti pääsyä sinne. Edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, että haluan varmistua että paikat kestää.
 
Ranskis;Joo, 3-viikon päästä on uusi ultra.Just varasinkin ajan.Onko teillä sukupuolen suhteen toivomuksia/mietteitä?Meillä siis ennestään 3 lasta ja kaikki poikia.Kiva olisi tietty näin iltätähdeksi saada se tyttökin mutta jotenkin olen asennoitunut että tämäkin olisi poika:) Eikä siis haittaisi mitenkään.Neljäs poika sopisi joukkoon mainiosti:D Aika näyttää miten käy.
Joko olette miettineet vieläkös tämän jälkeen lapsia toiveissa?Meillä tämä on viimeinen (vannomatta tietty paras) :rolleyes: mutta näin ainakin tällähetkellä ajatellaan.
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista! En todellakaan anna asian pilata omaa onnentuntua tästä raskaudesta :)
Luulisin tuollaisen käytöksen syyksi sitä että tämä on meille seitsemäs lapsi. Ehkä he miettivät minunkin jaksamistani, mutta siitä ei ole kuitenkaan syytä huolestua. Jaksan todella hyvin ja olen aina jaksanut lapseni hoitaa. Ihan ääritapauksessa olen saattanut kysyä lastenhoitoapua. Kaikki lapset kerralla heillä ollut MAX. kerran vuodessa, eikä siis tosiaan edes joka vuosi.
Tämä(kään) lapsi ei siis tule lisäämään heidän "työtaakkaansa".
Sellaista todella järkevää selitystä en tuolle käytökselle löydä :/
 
Meillä on jo kolme ennestään ja ikääkin on 18,16 ja 11-v että kyllä tämä todellinen iltatähti saa jäädä viimeiseksi (niin vannottiin 11-vuotta sittenkin) mutta toki ikää alkaa itellä olemaan sen verran että kyllä tämä nyt on oikeasti se viimeinen.
Itsellä on vahva tunne siitä että tämä olisi poika (edelliset tyttö,poika ja poika).
Ollaan aina edellisillä kerroilla kysytty sukupuoli etukäteen mutta nyt heräsi miete että pitäisikö pitää sukupuoli itsellekin yllätyksenä syntymään asti...malttaisikohan sitä?
 
Ipanapa3:lle tsemppiä!

Elviida, tosi ikävää, kun raskauteesi ei suhtauduta ilolla, etenkin jos syy liittyy lasten määrään. Eihän se kellekään kuulu, kuinka monta lasta teille tulee, kun te itse ne kuitenkin hoidatte. Musta on ihailtavaa, kun ihmiset jaksaa ja haluaa tehdä monta lasta. Joskus itsekin ajattelin, että mahollisimman paljo lapsia vaan mut sit sain ekan lapseni ja ajatukseni muuttui :D

meadow: ihana juttu!

Toivoisin tyttöä :) Toki mä toisen pojankin otan ilolla vastaan, ylipäänsä lapsen siis. Ennenkaikkea haluaisin, että tämä raskaus jatkuis kunnialla loppuun asti ja saisin vauvan syliini. Mut oishan se tyttö vaan ihana, mulla on aina ollut sellainen sisäsyntyinen kaipuu omaan tyttäreen. On pojatkin ihania, sellanenkin kelpais! Tästä päästäänkin sit lasten määrään, jos kaikki menis, kuten mä haluaisin, meille tulis kaksi lasta nyt aika peräkkäin ja sit kolmas vois olla iltatähti. Sellanen olo kuitenkin on, että toisen lapsen jälkeen haluaisin jonkun verran taukoa. Katsotaan, suodaanko meille enää yhtään lasta, se asia kun ei oo mun käsissäni, onneks on tuo yksi! Enkä mä nyt tietty sano, etteikö vois tulla sitä neljättäkin mut sellanen olo on nyt, et se kolme ois aika kiva määrä. Mut eihän sitä koskaan tiedä.

Sukupuoli me varmaan kyl kysytään ultrassa, ei sitä oikein voi olla kysymättäkään. Eri asia, suostuuko hän näyttämään itsensä ;)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä