Tammikuun tuhisijat 2013

meadow Hienoa, että raskaus on kohdunsisäinen! Olet varmasti helpottunut :)

Kahvinjuonti Normaalisti oon juonut päivässä 2 kuppia kahvia ja 2 kuppia cappuccinoa. En tiedä, mikä olisi sitten hyvä määrä päivässä?

ON: Sain tänään vastauksen mun gyneltä (Terveystalolta). Tiedustelin, että jos 22.5. mulla on hedelmöityksestä laskien noin suunnilleen rv 6+3 (tai 6+4) ja neuvolan laskujen mukaan 7+3, niin mitä mahdollisesti näkyy varhaisultrassa. Vastaus: "Hei! H6 raskauden sijainnin kyllä pitäisi näkyä ja yleensä meidän UÄ-laitteella syke H6+1 eteenpäin. Tule tuolloin käymään, niin tarkistetaan tilanne!" Mennään siis silloin sitten :)
 
Meillä on toiveissa tän jälkeen ainakin vielä yksi lapsi, sit olis kolme. Miehelle jo sanoin, että ei sit ehkä taas seuraavalle tammikuulle, olis kolmas tammikuu peräkkäin. Mies heitti siihen (toivottavasti vitsillä!) että mites ois jo sit joulukuulle. :D
Esikoinen on tyttö. Tyttöä vähän toivottiinkin. Mutta nyt ei ainakaan vielä ole mitään erityisiä toiveita. Esikoista odottaessa mulla ei missään vaiheessa ollut oloa sukupuolesta, mutta mies oli koko ajan varma, että tyttö se on. Ja selvästi tytöksi todettiin rakenneultrassa. Oon sanonut miehelle, että tääkin vois kyl olla tyttö, niin sit ainakin ihan varmuudella tehtäis se kolmaskin, kun koitettais saada poika. :) Ultrassa luultavasti kysytään sukupuoli. Esikoisen sukupuoli kerrottiin etukäteen vain omille perheille. Kaverit ja muut sukulaiset sai jännätä loppuun asti.

TK73, älä vanno vielä mitään. :D Mun siskon piti olla iltatähti vuonna -92, mutta äitipä pyöräytti vielä kaksoset -08. Meidän perheen nuorimmilla ja vanhimmalla lapsella on ikäeroa 24,5 vuotta.
 
meadow Hienoa että raskaus on oikeassa paikassa. :heart:

Sukupuolesta Toivon tällä kertaa poikaa, koska poika raskaus on ainut joka on mennyt loppuunasti. Enkelimme sairaus kun ei pitäisi tulla kuin tytöille. Toisaalta olisi ihanaa saada kyllä tyttökin. Varsinkin kun on oman äidin kanssa niin läheiset välit. Samaa toivoisin itsellenikin. Mies on sitä mieltä että kaksi riittää. Itse haluaisin ainakin kaksi lasta vielä. Saa nähdä saadaanko enää ainuttakaan kotiin asti. Ehdottomasti kysyn sukupuolen rakenneultrassa.
 
Elviida Minäkin hieman pelkään, mun sukulaisten suhtautumista, lähinnä sen takia kun mulla vieläopiskelu vähän kesken ja sairastan epilepsiaa ja MS-tautia. Yhteen sellaiseen ihmiseen(ei onneksi sukulainen, eikä edes kaveri) oon törmänny, joka aika selkeästi antoi ymmärtää että meidän ei pitäisi lasta tehdä, eikä varsinkaan hoidoilla. Se on aina tosi inhottavaa jos muiden suhtautuminen on aivan eriä kuin oma. Toisaalta ymmärrän sen myös, kun se kumpuaa huolesta meidän taloudellisesta tilanteesta ja mun jaksamisesta.

kahvia mä en juo ollenkaan, mutta mustaa ja vihreetä teetä jonkin verran. Saakohan muuten rooiboista käyttää raskaana ollessa?

Minä toivoisin tyttöä, koska lapsi saattaa isolla todennäköisyydellä jäädä meidän viimeiseksi :( Oikeasti haluaisin kolme lasta ja ainakin yhden tytön. Pääasia kuitenkin että saadaan ylipäätään lapsi. Jotenkin aina kun oon tässä vuosien varrella kuvitellut itseni äidiksi, niin se lapsi on ollut aina tyttö ja myös mun unissa näin on aina, nyt kumminkin semmonen olo jotenkin että poika se on, todella outo tunne :D

Mä oon varmasti niin utelias ihminen että saattaisin hyvinkin maksaa vaikka 4D ultrasta että saan sukupuolen selville :D eli kysytään kyllä rakenneultrassa, jos se vaan näkyy. Muille ei kyllä varmaan kerrota ennen syntymää.
 
No meidän vanhimmalla ja nuorimmalla tulee olemaan ikäeroa 19,5-vuotta että eiköhän se riitä ;)
Kellekkään en uskalla vielä kertoa mitään vasta kun olen itse nähnyt että siellä todella on joku...ehkäpä tuossa kesän jälkeen järkytetään sukulaiset ja tuttavat tällä uutisella!
 
Messissä ollaan!

heidikaroliina/33/1/Kät.KOS

Plussattu 6.5 ja La 13.1.13

Ensimmäinen raskaus ja ekalla yrittämällä.
Intopiukkana soitettu neuvolaan ja ensikäynti 8.6. Sitä ennen varhaisultraan toispuoleisten melko kivuliaiden alavatsakipujen takia, positiivinen perusluonteeni haluaa uskoa, että siellä olisi "paketti" kunnossa. Kuitenkin pieni epäilys yrittää kalvaa selkäpiitä...

Tää on NIIIIIIN huikeeta!
 
Onpas täällä juttua riittänyt, hyvä homma :)

Mä oon ite aina ajatellut, että haluan pojan. En tosiaan tiedä mistä se johtuu, mutta niin kauan kun muistan, oon haaveillut pojasta.. Tottakai se on ihan sama kumpi tulee, kunhan kaikki vaan menee hyvin ja pikkuinen on terve..

Tänne on iskenyt kamala väsymys. Ihan sama vaikka nukkuis 12 tuntia yössä niin päivät menee haukotellessa ja tokkurassa... Yöllä tarvii tosin heräillä vessaan moneen otteeseen, mutta saan kuitenkin onneks heti nukuttua.. Töissä ihmetellään kun oon toivonu paljon iltavuoroja ja vaihdellu niitä mielellään muilta itelleni, mutta kun mun tekee niin kauheesti mieli nukkua aamusin.... Lisäks koko ajan tekee mieli syödä kaikkee super epäterveellistä ja suolasta :D mutta koitan malttaa mieleni... Muuten onkin ollut taas kovin oireetonta ja sekin taas vähän mietityttää kun tuntemukset on niin vähissä... Onneks varhaisultraan on vaan kaks viikkoo, miten sekin voi nyt yht äkkiä tuntua kuitenkin niin hurjan pitkältä ajalta :O

Meinaakos muut kertoa äitienpäivänä ilouutisen omille äideilleen? :)

Nemppis ja aarre 5+6
 
Nemppis, minä jo kirjoitin äitienpäivän korttiin pienellä hyvää äitienpäivää tulevalle mammalle :D Eikös olekin ihana äitienpäivälahja? :):heart:

Oon yrittäny miettiä, kumpi olisi mieluisampi sukupuoli. Kallistun ehkä enemmän tytön puoleen, koska jotenki se vaan tuntuu omalta. Mutta mutta, miehen puolella ei paljon tyttöjä oo, miehen serkuista vain yksi on tyttö ja miehen isänkin perheessä oli seitsemän poikaa :D Minulla taas suvussa molempia ja mulla vain siskoja, jännää siis :) Ja ehdottomasti kysyn sukupuolta heti kun voin, mutta ajttelin myös, etten välttämättä muille kerro ennen syntymää :p Mies on pojan kannalla, että sais tehdä sitte poikien juttuja, perinteistä :)
 
aby
Meitähän on näköjään useampia, joilla on ollut toispuoleisia vatsakipuja. Hieno juttu meadow, että kaikki on hyvin. Toivotaan, että heidikaroliinalla myös :)
Minäkin menin pari viikkoa sitten lääkäriin vasemmanpuoleisten vatsakipujen vuoksi, ja lääkäri määräsi erilaisia laboratoriokokeita, mm. raskaustestin, ja sehän olikin positiivinen :) Hieman yllätyksenä tuli. Laittoi kuitenkin lähetteen ultraan, että voidaan kohdunulkoinen raskaus sulkea pois. Ultrassa oli kaikki hyvin, tosin sikiö oli silloin, n. rv 5+4 niin pieni ettei lääkäri osannut vielä varmasti sanoa, onko kyseessä tuulimuna vai oikea raskaus. Ensi maanataina olisi kontrolliaika, silloin viikkoja n. 7+0, joten pitäisi jo näkyä vähän paremmin. Vatsakivut vaan jatkuu, maha on aivan sekaisin, nyt jo kolmatta viikkoa :( Pientä pahoinvointiakin on ollut ja aivan hirveä väsymys ja alakulo.

Meillä ei raskaudesta kerrota vielä kenellekään, ajattelin pitää tätä salassa niin pitkään kuin mahdollista.

aby 6+
 
Uskaltaakohan tänne jo kirjoitella? ;)

Olemme kärsineet lapsettomuudesta melkein viisi vuotta. Pääsimme viime syksynä hoitoihin, mutta mietittyämme emme niihin ryhtyneet, koska molemmilla on edellisestä liitosta lapsia.
Miehellä ei juurikaan liikkuvia siittiöitä, joten tämä on melkeinpä ihme. Ei mahdotonta, mutta epätodennäköistä sanoi Naikkarin lääkäri.

Olen pian 36v. ja mieheni täytti juuri 44v. Synnytys tulee tapahtumaan Jorvissa. Olen riskisynnyttäjä, koska lapseni ovat olleet 5-kiloisia, ja minulla on ollut raskausdiabetes. Tämä on kummankin neljäs lapsi. Kasa kemiallisia mahtunut matkaan.

Kuvotusta on tuntunut muutamana päivänä, mikä on outoa, koska ennen ei moista ole ollut.
Ihmeellistä muutenkin, että testi jo nyt plussaa. Pojista saanut plussan vasta, kun menkat olleet viikon myöhässä. Nyt heikkoakin heikko viiva näkyi jo maananataina/tiistaina.

Alkuraskauden ultraan ajattelin mennä. Ihan vain varmistaakseni asian ja muutenkin, koska osa miehen siittiöistä epämuodostuneita.

Niin ja laskettu aika olisi menkkojen mukaan 17-18.1. Tosin kierto heitellyt viime aikoina ja ollut mm.24-26 ja tuon olen laskenut 28 mukaan.

Huomenna on pakko soittaa neuvola, koska minulla on mm.tyroksiinilääkitys, joka nyt vaatii uusia annostuksia.

Tarrasukkia kaikille matkaan!!
 
Viimeksi muokattu:
Joku kyseli sukupuolesta, me ainakin halutaan tietää sukupuoli sitten rakenneultrassa, jos se vain näkyy :D osaa sitten sukulaiset ostella oikeanlaisia vermeitä ja vaatteita, kun niitä tulee meille tulemaan varmaan ovista ja ikkunoista, kun on yli-innokkaita sukulaisia :) Itse toivoisin poikaa, haluaisin antaa omalle isälleni mahdollisuuden olla edes isoisä pojalle, koska mulla on vain sisko.

Kahvinjuonnista, olen rajoittanut entisen 4-6 kuppia yhteen kuppiin päivässä.

Ensi viikolla päätin varailla neuvolan. Mua jännittää se aivan kamalasti, enkä tiedä miksi.. Täytyy töissä valehdella, että täytyy soittaa terkkariin muista syistä :)
 
Oho, tammikuisilla on ikioma pino ja teitä on täälä jo monta! Täähän on ihan huikeeta! Siis aika kuluu todellakin vaikka se joskus tuntuukin matelevan. Todella paljon onnea jokaiselle odottajalle tammikuisiin ja paljon vauvaliimaa mukaan kaikille :heart: Niin tuoreessa muistissa se kun alkuraskaudessa jännäs että onko tuola navan alapuolella elämää :) No, on sielä :heart:


Mahtavaa kesää kaikille ja hyviä vatsankasvatus kelejä toivottelee muhvi lokakuisista rv 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: heidikaroliina
Tänään se sitten alkoi, rusehtava ja myös vähäsen verinen vuoto.... Toivotaan että tämä olisi sitä "normaalia" vuotoa eikä sitä keskenmenoon viittaavaa... :( Myös lievää kuukautiskipumaisia tuntemuksia alavatsassa, niitähän on siis ollut plussauksesta asti. Nyt ehkä hieman voimakkaampana tuntuu, tai sitten vaan huomaan sen nyt paremmin. Täytyy huomenna soittaa neuvolaan, jos vaikka sinne varhaisultraan menis. Ensimmäinen neuvola on kuitenkin vasta 29.5. Nyt vaan seuraillaan tilannetta ja otetaan rennosti....
 
AnnCa Pidän peukkuja sinulle! :hug:

Mulla on myös aika paljon samoja tuntemuksia kuin tuolla aikaisemmin kirjottaneilla. Ei uskalla olla onnellinen ennenkuin tietää ettei tämä ole tuulimuna. Yksi kemiallinen raskaus on takana.. Kauhea tunne saada ensin plussa ja sitten nega. Tänään piti vielä tuossa tunti sitten tehdä toinen testi ja olihan se onneksi plussa. Taidan huomenna soittaa neuvolaan. Saisi varmuuden, että raskaus ei ole kohdun ulkopuolinen.

Minäkään en saa värjättyä punaiseksi tekstiä kun hiiri on rikki, mutta siis tiedot ovat seuraavat:

rimppakinttu/23/ensimmäinen/oys
 
Miten te muut olette saaneet ajan tuohon varhaisultraan? Itsellä kanssa aika kovia kipuja (ei aikaisempien raskauksien kanssa ole ollut mitään) mutta neuvolaan kun soittelin aikaa niin lätkittiin vaan normaali eka käynti 31.5. ja lääkäri 11.6.
Saisikohan sen varhaisultran ihan jo noitten kipujen takia kun nyt on alkanut pelottamaan ettei olis kohdunulkopuolinen...
 
Zuh
Elviida: täytyy myöntää että seitsemän kuulostaa paljolya, mutta mulla on se ihana periaate että jokainen tekee juuri niin monta kuin haluaa! Tärkeintä on että vanhemmat ja lapset ovat onnellisia :)

Lapsien määrä: minä luulen että tämä on viimoinen lapsi vaikka onkin vasta toinen. Mutta meille sopii pieni perhe, vaikka onhan tässä vielä ikää tehdä jos alkaa siltä tuntumaan. Sanonkin aina että teen yhden kerrallaan, toivottavasti!

Sukupuoli: en oikein edes tiedä kummanko haluaisin. Esikoinen on poika ja nyt saa tulla kumpi vaan. Kunhan lapsi on terve ja jompikumpi, hehe! Tosin miehen suvussa ei ole syntynyt tyttöjä yli 50 vuoteen, eli aikamoinen ylläri tyttö olisi! Sukupuolen varmaan kyllä kysymme kun en minä malta olla kysymättä. Mieskin tuumasi että saa tulla tyttö kun on jo poika :)

Hieman on väsy olo, mutta pitäähän suomi jaksaa voittoon kannustaa!

Zuh
 
Kyllä meiänki perhe taitaa (toivottavasti) tammikuussa olla koossa =) Meillä esikoinen on poika, joten oishan se kiva saaha se tyvärki, mutta ei sillä sukupuolella ole väliä. Ei tiietty esikonkaan sukupuolta etukäteen, niin saa tämäki tulla yllätyksenä :D

Raskaudesta kerrotaan sitte lähempänä 12vkoa, ku eihän tätä vielä itekään meinaa uskoa :D
 
Haluaisin nyt vähän vertaistuke teiltä.. Mua siis ihan järkyttävän hirveästi nyt murehduttaa, että kaikki ei menekään hyvin.. Tää on siis eka kerta kun olen plussan testin saanut, ei taustalla mitään raskauksia. Mut jotenki pelkään, koska täälläkin on niin monella takan jotain, ja myös monella tuttavalla.. yyh.. En pysty nauttia nyt ollenkaan, varsinkin kun oireitakaan ei ole eli ei yhtään tunnu siltä että olisin raskaana! Voisin vaikka oksentaa jotta vakuuttuisin jotakin edistystä kohdussani tapahtuvan.. Miten jaksan odottaa varhaisultraa vielä 2,5 vkoa!! Neuvolaan soitin tänään, mutta sanoivat että äitiysneuvolan puolelta otetaan yhteyttä maanantaina, kun kerroin lapsettomuushoidoistamme. Taidan tehdä huomenna testin, josko se viiva olisi vahvistunut, se ehkä vähän rauhoittaa..

Kamppaileeko kukaan näiden tunteiden kanssa??
 
Peikko89 Tiedän varsinhyvin tunteet mitä nytten käyt!
Aikalailla samoilla viikoilla menen sitten sinun kanssa ja elämäni ensimmäisen plussan tosiaan tein viime sunnuntaina :) 6.5 vuotta lapsettomuutta takana,joten todella uskomattomalta tämä tuntuu ja en vaan pysty käsittämään,että tämä on totta. Toisaalta en ehkä annakkaan itseni täysin tätä ymmärtää,kun pelkään juurikin että tämä menee kesken ja jotain kamalaa tapahtuu!!
Toisaalta mietin,että mitä ikinä tapahtuukin niin sitä ei voi estää ja kaikkeen on varauduttava.

Raskausoireita minulla on ollut kohta 3 viikkoa,joten se antaa vähän tunnetta siitä että kyllä tuolla masussa jotain tapahtuu,ja toistaiseksi ei mitään normaalista poikkeavaa kun ei vertakaan tule!

Pitkä on aika oottaa et pääsee varhaisultraan,mut se on vaan ootettava ja yritettävä ottaa rennosti ettei turhaan stressais,kun siitä ei ainakaan hyötyä ole.

Suosittelen sinulle,että teet huomenna uuden testin ja viivan tosiaan pitäisi olla tummempi,kun mitä ekassa testissä oli. Tai näin ainakin minulla oli.
Ja toki kannattaa sinun käydä verikokeessa josta tehdään hcg-hormoni arvon mittaus,mikä kertoo että onko tarpeeksi korkea viikkoihin nähen eli kuinka todennäköisesti olet raskaana.

Tsemppiä odotukseen ja toivotaan meidän pikkuisille sitkeitä tarrasukkia! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Supsu ihanaa kiitos, jotenki heti parempi olo.. Mä en oikein tiedä pääsenkö veritstiin, ehkä yritän ens viikolla tai sitä seuraavalla soitella tk:een jos pääsisin. Mutta katsotaan nyt, yritän olla realistinen, ehkä vähän liioitteluun asti :)

Olin eilenkin ihan varma, että digitestiin tulee "ei raskaana" mutta onneksi olin väärässä! Tulen huomenna kertoilemaan aamun testituloksia sitten. Tarrasukkia täältäkin kaikille!
 

Yhteistyössä