Tammikuun tuhisijat 2013

Paljon täällä on tapahtumia!! Kovasti nyt voimia kaikille, jotka kärsii jonkunlaisista vuodoista! Vaikka sanotaan, että tietynlainen vuoto alkuraskaudessa on ihan normaalia, mutta missä menee se normaalin raja?

R86 Onnea virasta!! :)

kathii Multa ei neuvolaan soitettaessa kysytty muuta ku koska alko edelliset menkat ja onko aiempia raskauksia.

Kertomisesta. Minäki oon kertonu parille lähimmälle ystävälle, jotka ovat olleet ihanasti tukena jo yrittämisen aikana :heart:

Miehen vanhemmat varmaan sekoavat hyvällä tavalla, kun kuulevat uutiset. Tämä kun olisi heille ihka ensimmäinen lapsenlapsi :) Jopa miehen aikuiset veljet ovat kyselleet, että koska heistä tulee setä-miehiä :) Omalle isälleni tämä olisi ensimmäinen virallinen lapsenlapsi, äitilleni kuudes. Tosin, olen äitini ainoa tyttö, joten se voi tuoda tietynlaista toisenlaista merkitystä :) Meidän molempien vanhemmat ovat tienneet alusta asti, että yritetään.

ON: Täällä oli eilen ikenet niin turvoksissa, kipeät ja punaiset että ihan itku tuli alkuillasta. Ei pystynyt kunnolla puhumaan eikä syömään. Nyt onneksi pahin helpottanut.

Niin ja tänään digitestiin "Raskaana 3+" :heart: Tulos tuli reippaasti alle minuutissa :)

Hennu & Möhkö 5 (6) +0 *poks poks* :)
 
Heippa!

Täällä tänään mietityttänyt,että onko masussa kaikki kunnossa kun ei ole ollut ollenkaan kipuja mitä yleensä on ollut päivittäin....

29.5 vasta ultra,joten sinne se on ootettava ja toivottava vaan parasta :/

sumppa86 & toukka 6+0
 
Makaan sairaalassa päivystyksessä. Äsken kävi lääkäri ja tehtiin ultra. Sain zytotecit ja nyt ootellaan, että loput kuihtuneesta sikiöaiheesta tulisi ulos.
Minä joudun nyt sittenkin jättämään teidät eli keskenmenohan tämä oli.
Zuh. Kun pääsen kotiin, niin laitan sulle pohjan päivitettävästä listasta. Jos sä otat listan huoleksesi :) ?
 
10kaks Oon pahoillani :hug: Kovasti voimia sinulle!!!

Supsu86 Mulla ainaki oireet vaihtelee päivittäin. Välillä on päiviä kun alavatsalla on enemmän tuntemuksia, mutta nyt esim. pari päivää ollut hiljaisempaa ja sainkin sitten riesakseni ientulehduksen.

Mielenkiinnolla odotan, mitä uusi rv tuo tullessaan :)
 
Viimeksi muokattu:
10kaks otan osaa :(

Hennu86 todellakin toivon,että oireet vaihtelee näin reilusti!! Mutta toisaalta väsymystä on tänään riittänyt sitten vatsanvihlonnan edestä, koko päivän yöpaidassa ollut ja vähän väliä nukkunut :D

Täällä myös jännityksellä odotetaan mitä uudet rv tuo tullessaan, ultraa en vaan malttais millään odottaa :)
 
Zuh
10kaks: voiei.. tsemppiä! Otan toki listan hoitooni ainakin väliaikaisesti, en vain tiedä pääsenkö minä mitenkään tuota ensimmäistä viestiä päivittämään.. mutta katsellaan, sinun ei ainakaan meistä tarvitse huolehtia.

Zuh
 
Voi vitsit, kunpa pääsisin liittymään tänne.

Meillä tilanne on se, että viime oviksen aikaan (huhtikuun puolivälin paikkeilla, testillä huomattu) oltiin miehen kanssa kovin ahkeria ;), mutta niin ne vaan menkat (tosin parin päivän tuhruttelua tuli ensin) tulivat suht ajallaan, ja pettyä saatiin taas.. :(

Keskiviikkona sitten tuli pyyhkiessä hieman verta paperiin, niin tuli mieleen testata.. Testasin sekä ovis- että raskaustestillä, kun niitä molempia kotona oli, ja molempiinhan pärähti plussa, eka aattelin, että on sitten vaan aikanen ovulaatio, mutta nyttemmin onkin selvinnyt, että tuo o-testi näyttää alkuraskauden ajan plussaa.. Ja raskaustestiiin tulee plussa vaan, jos raskaus on ainakin alkanut..

Ei ole häipynyt plussa mihinkään (4. päivää jo), mutta toisaalta nuo "kuukautiset" ja keskiviikosta asti tulleet viirut/tuhrut paperissa saavat enemmän kuin vahvasti epäilemään joko tapahtunutta, kenties keskeytynyttä, keskenmenoa, tai kohdunulkoista raskautta..

Neuvolasta käskettiin vaan seurailla vielä, mutta mä varasin kuitenkin yksityiseltä gynelle ajan keskiviikoksi, niin siellä sitten varmaan ultralla selviää, että onko/onko ollut ja missä? Joulukuusta asti ollaan pikkukakkosta toivottu, eikä ole onnistanut, eikä tämäkään kyllä hyvältä näytä.. Mutta toivotaan, että saan liittyä joukkoonne keskiviikkona. Se olisikin yllätys, että olis raskaana, kun kerran jo viime kuun kierron totesi hukkaan menneeksi. Sitä oiskin sitten jo aika pitkällä, ennen kuin sitä tietää.. Mutta enpä uskalla edes toivoa, kun ei ole mitään oireitakaan, ei sitten mitään.. :(

Onnea teille kaikille ja pahoittelut muutamille, jotka ovat joutuneet poistumaan joukosta!!
 
10kaks halit sinne :hug:

Minä myös kärsin unettomuudesta. En meinaa saada nukahdettua illalla ja ensimmäistä kertaa vuosiin heräsin perjantaina ENNEN herätyskellon soittoa ja nousin eli aamuisin olen tosi pirteä! Siis kuuden tunnin yöunilla.. Ja töissä sitten iskee väsymys, joka jatkuu iltaan noin kahdeksaan asti.. Tänään olen ollut tosi uupunut, mutten väsynyt. Pahoinvointia ei ole ollut, sitä ihmettelen. Mutta eiköhän sitten viikon parin päästä jo halailla pönttöä :)
 
Tänään alkoi 6+ viikko. Aamu alkoi ihanasti oksentamisella. Eli varmaan tässäkin raskaudessa oksentelen runsaasti. Kuvottava olo on jatkuvasti ja todella kamala olo tulee jos ei syö säännöllisesti. Tosi arpomista että mitä ruokaa saa milloinkin alas. Paistettu jauheliha on yök yök!

Sukupuolesta: luulen että saamme nyt pojan. Olen nähnyt siitä unta ja lisäksi ystäväni on myös uneksinut meille syntyvästä pojasta. Tosin nyt tuntuu että voisi olla kaksosetkin tulossa, mutta meille riittäisi kyllä yksi pikkuinen kerrallaan, kun esikoinen on vasta 1v9kk kun toinen syntyy (jos kaikki menee hyvin) Mun äiti on kaksonen, joten on vähän suuremmat mahikset tupliin.

Pippinen rv 6+0
 
Heippa! Kiitos neuvoista, ja 10kaks, olen todella pahoillani puolestasi.. :(

Iltaa kohden tulee edelleen pientä rusehtavaa vuotoa, mutta sitä on niin vähän, että edes pikkuhousunsuojassa ei näy mitään.. Huomiseen jännätään!
 
Zuh
Muistisyövereitä on kaiveltu tässä pahoinvoidessa ja tässä minun vinkit millä minun pahoinvointi vähenee:
Tarpeeksi lepoa, liian vähän unta tai liikaa puuhaa näkyy olotilassa heti.
Ruokaa suuhun joka toinen tunti, ihan oikeasti. Kolme tuntia on ihan liian pitkä aika.
Syön jopa öisin kun herään ja aamulla jotain ennenkuin edes nousen sängystä.
Ruokavalio koostuu pitkälti jääkaappikylmistä hedelmistä ja maitotuotteista. Illalla pakastemarjat rauhoittaa mukavasti.
Kaikki sokerinen ja rasvainen pois ruokavaliosta, suklaapala kostautuu varmasti :) Myös kaikki keinotekoisesti makeutettu jäi pois jo viime raskaudessa.
Ja rennietä sopiviin väleihin! Näillä keinoilla olen saanut itseni jälleen miltei ihmiseksi täksi illaksi, aamulla aloitellaan uudet harjoitukset.. ei näillä poppaskonsteilla kuvotuksesta täysin eroon pääse, mutta helpotus se on pienikin parannus.

Näissä tunnelmissa yöpuulle!

Zuh 6+1
 
Zuh kenellä konstisi sitten toimivat ja kenellä eivät. Voin kertoa, että hyperemesikseen ei auta mikään. Näin iltaisin olo on sellainen, että voi tulla pimeästä jo valoihin, mutta tämä näytön katsominenkin on jo liikaa. Aamulla koko helvetti sitten alkaa alusta. Päivällä lakkasin oksukertoja laskemasta joskus kymmenen jälkeen, ja veskiinkään en päässyt kuin autettuna. Nyt pitää yö yrittää hiljalleen tankata, ettei vielä joutuisi tippaan ensi viikolla. Nyt mennyt jo desi mustikkakeittoa... Voi kun sitä taas muistaisi miksi tähän pitikään taas ryhtyä :-(
 
Täällä jaksellaan olosuhteisiin nähden yllättävän hyvin. Pahimmat itkut ja menetyksen tuska tuli eilen itkettyä, niin tänään olen ollut yllättävän rauhallinen.
Zuh. Juu, tuota minun aloittamaani et pääse päivittämään. Jos huomenna jaksan nousta sängystä niin voin päivittää tähän saakka ja sittenhän voit aloittaa vaikka toukokuun pinon :) Pyörin kumminkin palstalla, niin ei tuota ongelmaa päivitellä. Toki, jos minulla tekee itselläni pahaa käydä lukemassa, niin sitten on eri juttu. Mutta en ollut ikinä sisäistänyt asiaa raskaudesta, niin tuntuu etten pudonnut kovin korkealta.

Kysäisen vielä, että km kokeneet. Kuinka nopeasti aloititte uuden yrityksen?
 
Zuh
10kaks: ok, päivittele vaan vaikka onhan se vähän hassua :) kerro heti jos alkaa turhauttamaan. Me alotettiin yhden kierron jälkeen kun en tajunnu että ois voinu jatkaa saman tien.. eli suorilla voi aloittaa, elimistö tietää kyllä onko valmis.

Suertelle paljon voimia! Eihän nämä kikkakolmoset mitään ihmelääkkeitä olekaan, tepsivät hyvin tämmöiseen normaaliin öllötykseen. Ja muistat varmasti tammikuussa miksi lähdit kärsimään :) kovasti tsemppiä!!

Vähän huippua herätä yöllä ja tajuta että ei okseta ollenkaan, wuhuuu!

Zuh
 
Viimeksi muokattu:
10kaks Voi ei. Otan osaa. :heart:
Meille suositeltiin odottaa yhdet menkat kun jälkitarkastuksessa havaittiin vielä jäämiä kohdussa.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville.

Hyvää äitienpäivää tuleville äideille sekä jo äideille! :flower:
 
Hei kaikki!
Jos nyt uskaltaisin minäkin liittyä joukkoonne, aamulla Clearblue ilmoitti iloisesti, että raskaana ollaan! :)
Tässä olisi siis nyt omat tietoni: paum / 23 / 1. / TYKS
Kuukautisten mukaan laskettu aika olisi 20.1.2013.

Hyvää äitienpäivää kaikille! :)
 
R86
Voi itku 10kaks :hug: Olen niin pahoillani sun puolestasi.

Mä huomaan kanssa, että tuo syöminen säännöllisesti auttaa huonoon oloon. Siis mä heräsin kesken yöunieni kaksi kertaa syömään! Söin ekalla kerralla niinkuin yleensä söisin. Mutta sitten toisella kertaa ajattelin, että enhän mä näin paljon oikeesti tartte ruokaa. Sitten söin vain yhen leipäpalan margariinilla ja se tuntui riittävän. Mulla ei onneksi ole laattaa tullut. Vain sellaista etovaa oloa. Toivottavasti pysyy sellaisena. Tosin jollain oudolla tavalla mä myös nautin tuntemuksista, koska ne kertovat, että jotain tapahtuu sisällläni :)

Mites vietätte muuten äitienpäivää? Olis kiinnostavaa kuulla, miten teidän äidit nyt suhtautui vauvauutiseen, kun niin monet teistä meinasivat tänään kertoa :) Me ollaan miehen kanssa kahdestaan kotona. Kummankin äidit asuu satojen kilometrien päässä niin me ei yleensä äitienpäivinä heitä nähdä.
 

Yhteistyössä