**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

xxxo omakotitalossa asutaan, toivotaan että menee vakuutukseen. Pitää huomenna mennä ja kysästä. Eniten tässä stressaakin se vika mikä sieltä löytyy ja mitä sen korjaaminen maksaa. Vanha talo vanhat putket, niin ei oo ihan niin yksiselkosia noi vakuutusjutut.

Koska muuten muut aikoo jäädä äitiyslomalle. Itse meinasin joulukuun alusta, olis sitte kuukausi aikaa laittaa yritys tauolle ja hoitaa kaikki yrityksen laskut ja maksut kuntoon. Ei menis mitään sitte enää tammikuun verotukseen. Ja muutenkin, sais rauhassa hoitaa paperiasiat ilman kiirettä.

Onko muilla raha-asioista stressiä. Itse en stressaa miten rahat riittää äitiyslomalla, koska laskin saavani ihan riittävästi. Eniten stressaa tää syksy, ei jaksa enää samaa työtahtia kun normaalisti -->vähemmän rahaa. Sitte pitäs vielä saada säästöönkin jotain, ja Yelliä maksan hirveen summan. Ja tietty pelottaa jäädä hoitovapaalle äitiysloman jälkeen. Ei ole kyllä varmaa varaa olla kauaa hoitovapaalla. Miten muilla, meinaatteko olla kauan kotona?
 
Viimeksi muokattu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2163301-etsimme-odottavia-aiteja-uuteen-tv-ohjelmaan-ava-kanavalle/ Osallistuisitteko? Ja mitä mieltä muutenkin tositv-ohjelmista?

Itsehän olen täysin koukussa esim. Project Runway ja Top Chef tyyppisiin kilpailu tositv sarjoihin, mutta tän tyyppiset ei ihan osu. Katsoiko joku Iholla sarjaa? Ja eikös tv2:lla pyöri sydänäänet niminen sarja odottamisesta ja synnytyksistä?

Millamau toivottavasti saatte jotain vakuutuksen piikkiin! Ja jos ei muuta niin kotitalousvähennätte verotuksessa kaiken minkä pystyy.
Mulla on tuttavapiirissä ex yksityisyrittäjä, jonka oli tarkoitus pitää yrityksenä pystyssä vaikka jäisi lapsen kanssa kotiin (myymälään palkattiin työntekijä), mutta totesi pian että paperityöt pitäisi silti tehdä ja laittoi yrityksen kokonaan telakalle. Toisaalta perheen tulot mahdollisti tällaisen ratkaisun eikä siten kaikille yrittäjille varmastikaan mahdollista.

Itse jäämässä äitiyslomalle ihan viimeistään joulukuun puoleen väliin mennessä, olosta tietysti riippuen. Marraskuun loppuun asti pysyn töissä ehdottomasti, vaikka päälläni!
Aion äitiysloman aikana hyödyntää mahdollisuutta tehdä silloin tällöin sunnuntai tunteja, mutta muuten ehkä kotona pysyisin ainakin vuoden verran. Raha-asioita en ole vielä pohtinut, mutta täytyy niitäkin alkaa miettimään pikkuhiljaa.
 
Tänään käyty ekassa neuvolalääkärissä:

Kohtu vastaa käsin kokeiltuna viikkoja (12)
hb:125
Verenpaine:118/69
Sain ison reseptin pahoinvointilääkkeisiin
Sydänäänetkin löytyi

Poikaolo senkuin kasvaa kasvamistaan, soodatestissä kuohusi, sormustestissä sormus heilui, näen edelleenkin niitä tyttöunia ainoa et Kiinalainen kalenteri näyttää tyttöä, mut esikon kohdalla näytti poikaa ja tyttö syntyi.

Huomenna kutsuu ultra, onneksi saatiin pienen soittoringin jälkeen esikolle hoitaja et mies pääsee mukaan ultraan

Ja sen TAYS saa lisätä synnytyspaikaksi.. Näil näkymin Muutetaan kuitenkin Pirkanmaan sisällä, joten Tays o si se mein mesta

Devilii ja Tiiti 12+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: R86
magicarnie
huomen ois sit vuoros se kauan odotettu eka ultra, voihan jännätys!

kultsin kaa tilattii pesutorni, on muuten aika monta namikkaa mitä opetella =D

aivan sairasta turvotusta ollut kolmisen päivää nyt. pahenee iltaa kohden.
kiva olla töissä ku tuntuu nivelet jäykiltä. :|
kaipa sekin menee joskus ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Zuh
Dijana: tervetuloa, lisää vaan etelä-karjalaisia :)

Millamau: minä vähitellen jarruttelen työhommia jo marraskuun alusta lähtien. Mulla nämä hommat vie aina muutaman viikon ekasta asiakaspalaverista ni pitää jarrutella ajoissa. Ja marraskuun lopussa pitää olla jo lomilla. Yrittäjänä minäkin, tosin äippäraha maksetaan vanhan työtulon mukaan kun esikoinen on alle kolmen. Ihan äippälomalle en koko vuonna pääse, tiettyjä asiakasjuttuja pitää hoitaa pitkin vuotta.

Menihän se eka työpäivä!

Zuh 14+3
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, pidän blogia jossa tulee jo avauduttua kaikista jutuista, mutta täällä on ilmeisesti mukavaa jakaa asioita =)

Äitiyspakkauksen
haluan ehdottomasti, oikein odotan että pääsen hypistelemään tavaroita ja vaatteita.

Äitiysvaatteita olen ostanut muutaman...yhden paidan jossa masun kohdalla teksti "Waiting for the day" :heart: ja capri pituiset housut. Omat housut kiristää ja työhousut vaihdoin suosiolla kokoa isompiin jo muutamia viikkoja sitten.

Suurempia hankintoja en ole vielä sen kummemmin miettinyt, tai olen suunnitellut tyyliin : turvakaukalo, vaunut, vaippoja :D

Tuntemuksista sen verran, että mulla ei ole oikeastaan ollut juuri mtn kipuja tai pahoinvointia. Nyt välillä vähän "kirvelee" vatsaan ja töissä nippailee jos esim on kävellyt paljon.....

En tiedä oletteko täällä jo keskustelleet mieliteoista yms, mutta haluaisin kuulla mitä teitä on tehnyt mieli?
Itselläni on ollut selkeitä vaiheita. Kaksi viikkoa Fitnessin yoghurt murot maistuivat todella hyviltä, sitten oli mansikoiden vuoro, sitten tulivat sosekeitot ja nyt menisi kaikkea suolaista. Ranskalaisia ja sipsejä himoitsen ja välillä niillä herkuttelen. Mutta se huono omatunto joka tulee on aivan kauhea. Syöttekö te muut karkkia ja sipsiä? Muuten meillä on tosi terveellinen ruokavalio, tehdään melkein kaikki ruuat alusta asti itse jne.

Bellatus 15+4
 
heippa! mökiltä palattu eilen yöllä ja tänään oltu iltavuorossa töissä. onpa paljon tullu tekstiä torstaista :D

hiivan tapaista kutinaa täälläkin (tiiän kyllä heti jos se helvetti iskee kun on ollut parikin kertaa ja pahimmillaan raapinu alakerran nahattomaks) mut ilmenee vaan töissä kun joutuu kävelee jatkuvasti ja hikoo haaroväli kun on keinokuitupikkarit :s pitäs ostaa puuvillasia. laittovathan ne mulle neuvolasta lähetteen virtsa ja emätinnäytteeseen mutta labrassa sanoivat että emätinnäytteitä otetaan vaan laaksossa tms enkä ehi sinne ikinä virka-aikaan kun olen ite töissä! virtsatesti puhdas kuitenkin.

päänsärky on vaivannut jo neljä päivää, on jo epäilty neurologista ja ties mitä särkyä kun helpottaa heti makuuasennossa ja pahenee jos nojaa eteen päin ja kävellessä. tänään on pysyny poissa ja toivottavasti pysyykin.

mökiltä ajettiin lauantaina viereiseen "isoon kaupunkiin" ja käytiin kirppiksellä, mukaan tarttu yks 50cm kietasubody, 60cm body ja 50cm housut. hintaa tuli yhteensä 1,50e ja kaikki tosi hyväkuntosia! tiirasin oikein ettei oo reikiä eikä purkautumia saumoissa eikä tahroja edes sisäpuolella, ei niin mitään (myöskään semmosia vanuvenyneitä vaatteita en osta vaikka maksaisivat 10cnt) :D ainoa miinus oli ton 60cm bodyn kanssa kun on kuivattu silleen ettei saumat oo ollu tasan niin on vähä vinossa sitten mutta ei pahasti ja eihän se päällä ollessa näy. tuli ihan semmonen olo että tule jo vauva tule jo en jaksa odottaa <3 nappasin äitiltä kans mun äitiyspakkauksessa tulleen unipussin vuodelta -92. on ollu mulla nukkeleikeissäkin, mut äiti on niin hyvänä kaikki pitäny ettei oo tossakaan tahran tahraa. taitaa olla 80 luvultakin jonkun sisaruksen (en muista kenen) unipussi myös tallessa, mutta sen perii sitten sisarusten lapset. muita tavaroita (vaunut, kaukalot ym..) oon jo katellu ja vaunut tulee olemaan aika varmasti emmaljungat kun on niin tilavat ja jykevät, pääsee talvellakin eteen päin. kaukalokin varmaan se cybex aton 2. vielä en lähe ostelemaan, muutama satanen laitettu jo säästöön ja joka kuu laitan palkasta sivuun, syksymmällä sitten alkaa olla kasassa rahat noihin isoimpiin ostoksiin :) meille on vielä tulossa lähipiiriin vauvoja aika tasaseen 2 kuukauden välein ja mä satun olemaan tällä hetkellä siellä viimesenä, eli pikkuvauvan vaatteet löytää tiensä meille kun on edellisille menneet pieneksi :D

oireet on edelleen samat ku alussa (kun en oo pahoinvointia hirveesti harrastanut) eli tissit kipeet, ei onneks IHAN niin paljon kun alussa, välillä yököttää jotkut hajut, VÄSYMYS. onneksi jo vähän helpottamaan päin sekin. nännit muuten ottaa tosi herkästi kylmää ja niitä alkaakin uidessa hirveesti särkeä :/

mulle tulikin ennen mökille lähtöä se seulojen tulokset niin luki vaan että en narahtanut, eikä mitään suhdelukuja eikä mitään :D no kaikki on nyt ainakin niiden mukaan hyvin, vaikka en paljoa noihin naurettaviin verikoetesteihin luotakkaan.

muljahteluita tuntuu edelleen ja aina samoihin aikoihin illalla 22-23. parin viikon päästä varmaan jo tuntuu niin ettei tarvitse epäillä. siksi uskon jo nyt että tuntemukset mahalla ovat liikkeitä kun siskollakin tuntunut 14 viikolta ja äitini on tuntenut meistä myös 13 viikolta ylöspäin.

välillä tuntuu että oon ihan hupsu ja kuvitellut kaikki kohdut, liikeet, sydänäänet ym kun niin monet täällä ei vielä mitään tunne (tai tunnista) vaikka monetta lastaan jo oottavat ja mulla kuitenkin eka, mutta tästähän sen hyvin näkee miten ollaan erilaisia niin ihmisinä kuin odottajinakin :)

pikkumini & vauva 13+4 (kohta +5!!) <3
 
Varhaista huomenta teille kaikille ihanaisille!

Aamuyön unettomina tunteita olen taas kahlannut tähän mennessä tulleet viestit lävitse.. voi vain sanoa, että voi vitsit olen kateellinen teille, jotka voitte lueskella tätä myös töissä!! Itselle kun siihen ei ole mitään mahdollisuutta (eikä varmaan työmoraalikaan antaisi periksi), ja muutenkin tuntuu, ettei elämään mahdu tällä hetkellä kuin työt, työt ja työt. Mihinkään muuhun ei riitä voimat.

Ihanaa, kun olette niin paljon keskustelleet ja miettineet tarvikehankintoja! Esikoista odottaessa tunnen olevani NIIIIN vihreä tässä asiassa ja innolla seuraankin keskustelua :) hankintoja ei ole tullut vielä tehtyä, eikä edes mietittyä - teen sen sitten, kun fiilis (ja aikaa!) siihen on eli itseni ja aikatauluni tuntien sitten joulukuussa :p tai sitten lähetän joulupukille piiiiiitkän toivomuskirjeen :LOL: ehtiihän sitä?!?! Ainakin tuon miehen pitäisi olla kykenevä hankinnat tekemään, jos itse en siihen jostain syystä kykenisi. Ja onhan sitä aikoinaankin pärjätty vähällä, mutta en kiellä etteikö moni asia helpottaisi arkea kummasti :) eli jatkakaa keskustelua - koitan ottaa vinkeistä vaaria! Ainakin se pussukka juttu (jokin aivan kauhea sanahirviö) kuulosti loistavalle tammikuun vauvalle!!

Hohhoi, mitäs muuta.. mies on aivan paiseessa, kun haluaisi jo kaikille kertoa. Tällä hetkellä ei siis tiedä kuin molempien vanhemmat ja pari kaveria. Siinäpä se. Joten lähipiirissä on todella paljon ihmisiä pimennossa. En tiedä oikein mikä itseäni jarruttaa asian kertomisessa, nyt on kuitenkin se suurin riski ohitse.. ei vain tunnu sille, että haluaisin VIELÄ julistaa tätä koko maailmalle, vaikka isoin asia mitä odotin eli työkuviot selvisivät minun kannaltani onnellisesti tuossa viikko sitten :) vertaistukea kaipaisin, mutta lähipiirissä ei ole oikein ketään oikein läheistä, joka jakaisi saman tilanteen kanssani, joten onneksi minulla on teidät!

Viikonloput on täynnä ohjelmaa ja viikot täynnä töitä (ja väsymystä), joten kommentointini on välillä harvakseltaan, mutta kaikki viestit luen silti hartaudella läpi!

minimee + auneosmo ja viikoista ei hajuakaan :p
 
Kiva, että joku muukin on tähän aikaan jo hereillä... *haukotus*
Menee varmaan jet lagin piikkiin, vaikka illalla väsytti ihan hyvin ja edellisen yön nukuin kuin tukki.

Aamupäivällä neuvola. Edelleen mietin, että mitä ihmettä siellä tehdään? Jutellaan mukavia, kysellään mun mielenterveydestä? Tällä hetkellä tuntuu siltä, että voisin jättää väliin.

Pitäisiköhän jo keittää kahvit..aamupalaleivätkin söin jo ja hesarin luin puol neljän jälkeen :D

xxxo & otus 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja M1n1
(aamu)pahoinvointi on palannut taas muutaman viikon hiljaiselon jälkeen. oksentaa ei oo kyllä tarvinnu onneksi kertaakaan mutta muuten kauhee kutvotus päällä. oon näitä kunnon panikoijaihmisiä, että jos huono vointi niin huolestuttaa mutta jos oireet vähenee niin huolestuttaa :D

illalla sain kunnon hormonipiikin ja itkeä märisin varmaan tunnin kun mietin vaan kuinka paljon mun äiti mua rakastaa... milloinkas se pää tästä tasoittuu? :D
 
tT hyvä että ukko löyty :) Mulle iskee aina paniikki jos mies ei just heti vastaa puhelimeen, jos en tiedä oikein missä se menee, kun käy paljon ihmisten kodeissa työn puolesta. Mutta ootappa vain kun se oma lapsi vähä kasvaa eikä sitä rupea näkymään kotio niin johan tässä ollaan helisemässä!

Minimee, joo en pysyisi keskustelussa kovin hyvin mukana jos en pystyisi töissä lukea..:p Istun koko päivän koneen ääressä kuitenkin ja täytyyhän sitä välillä vähän lepuuttaa aivoja työasioilta ;)

Vielä tämän päivän kun jaksaa niin loppuviikko vapaata, jes!! :D
 
Täälläpä yksi onnellinen ultrassa kävijä <3 Olin niin hermostunut eilen ennen ultrausta että meinasin ruveta poraan, mutta en sitten kuitenkaan. Ja kun vauva näkyi sitten, niin näytti niin isolta ja oikealta vauvalta :) potki ja heilutteli käsiä niin kovasti. Mittaa oli 5 senttiä ja oli pari päivää isompi kuin luultiin! :)
Kaikki riskit oli tosi alhaiset myös (kaikki kolme 1:100.000) ja on kyllä NIIN helpottunut olo. NT oli 0,9 mm.

Muuttivat siis myös lasketun ajan eli mulle voisi päivittää la 22.1.2013

Bellatus ihana tuo "waiting for the day" paita!! mäkin haluan :D

Eilen mies sitten soitti toiselle siskolleen ja kertoi uutiset ja tänään mennään toiselle siskolle kahville, ja kerrotaan sille. Ite soitin eilen serkulle jolla myös siis la tammikuussa :D Oli kyllä innoissaan ja lupaili kertoa muillekin serkuille :)

Lissu&pöpö 12+0 POKS!
 
Huomenta vaan kaikille,

Zuh ja Millamau, yrittäjiä ollaan täälläkin. Virallisesti äitiysloma alkaa tuossa joulukuun alussa, mutta varmaan pyörin täällä toimistolla niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Esikoisen otan kyllä hoidosta pois jo heti äippäloman alussa. Raha-asiat mietityttävät täälläkin, päivärahaa saan kyllä sen verran kivasti (kun menee vielä vanhojen tulojen mukaan), että se ei huoleta, mutta enemmänkin mietityttää, kun joudun ottamaan tähän taas vuodeksi uuden työtekijän (ja edellisen kanssa ei todellakaan ole mitään erityisen hyviä kokemuksia). Saas nähä miten rahat riittää.

Muuten täällä suunnalla varsin seesteistä. Ostettiin esikoiselle uusi trampoliini eilen, ilta meni sitten ihan siinä pomppiessa :)

alexis ja kirppu 14+2
 
Huomenta!

Olihan yö :/ Käytin lapsia, omia ja naapurin, uimarannalla eilen. Meille se oli eka kerta tälle kesälle. Läträsin tuossa omalla pihalla aurinkorasvaa, kerroin 50!, mielestäni ihan kunnolla. Purkki kyllä oli ollut terassilla jo muutaman päivän, mutta ajattelin, että kyllä se vielä menee. No ei paljon auttanut! Rinnukset palaneet, kädet ja jalatkin sääristä. Auts! En muista edes koska viimeksi olen näin pahasti palanut. Aurinkorasvassa on vielä päiväystäkin, mutta ilmeisesti iho on entistäkin herkempi tai sitten se vaan on jotenkin menettänyt sen tehonsa. Ja kotona ei tietenkään muuta kuin pelkkää aloe veraa. Ei paljon imeydy.
 
Mulla ton yrityksen suhteen sillai onnellinen tilanne, että voin huoletta jäädä pois töistä, eikä mun tarvi äitiysloman aikana murehtia työjuttuja. Olen yrittäjänä isommassa yrityksessä, eli työkaverit hoitaa mun asiakkaat.

Ite en oo tänä kesänä palanu ollenkaan (normaalisti monta kertaa kesässä) koska mulla tulee auringossa tosi huono olo. Vähä jännittä torstaina lähtä reissuun, kohteessä on kuitenkin melkeestää 30 astetta lämmintä ja enemmänki. Mennää viel muutamaks päiväks kohteeseen jossa pitäs kierrellä vähä pitempiä kävely/pyölenkkejä vaellusreiteillä. Mulla ei kyllä kunto oo tän raskauden myötä mikään paras, hengästyn ihan pienestäki.
 
Auringosta: Siis minähän nyt sain "raskausvaivaksi" aurinkoihottuman! ne tasan kaksi kertaa kun olen tänä kesänä ottanut aurinkoa, reilusti 30+ rasvalla niin on tuloksena aurinkoihottuma (pieniä punaisia kutisevia näppylöitä niillä alueilla mitkä altistuneet auringolle) ja todella ärsyttävä vaiva kyllä. Ja puhkesi siis ekaa kertaa nyt raskausaikana.. onko muilla ollut kyseistä vaivaa nyt? :eek: Ajattelin kesälomareissulla koittaa nyt 50+ rasvalla, jos auttaisi, mutta en ole kovin optimistinen sen suhteen... ja vaikka ihan perussuomalaisen vaalea olenkin, niin en mikään albiino kuitenkaan ja aina jonkun verran aurinkoa sietänyt ja yleensä riittänyt jopa 20 kertoimetkin edelliskesinä palamatta. :eek:

Lissu&pöpö 12+0
 
magicarnie
naputus juputus, vmäinen huoli on suuri. käytiin ultrassa ja lekuri alkoi selittää et näyttää olevan hahmo, ois vasta 6vko kokoinen, TAI on keskenmeno tullut. V***U! ens viikol ti uudestaan :'(
sit nähdään onko kasvanu vaiko jään listalta pois keskenmenon takia :mad:

voi et tätä pelkoa, v*****sta, vihaa kaikkea sekaisin.

miksiköhän ei edes kokeillut et löytyykö sydän ääniä?

palaan taas kun on vähän viisaampi olo :ashamed:
 

Yhteistyössä