**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Iltaa!

Tuo tyttö vai poika testi kyllä kiehtoisi ostaa.
Äitiyspakkauksen varmasti otan. Raha tilanne nyt on mitä on. Valmistuin tosiaan kesäkuun alussa. Työkokemusta alle 2v. Osa-aikainen olen 3-4 vuoroa viikossa. Raha-asiat kyllä stressaa. Varmaan maksimi tuet saan,kun yh-äitikin tulee. Onko muista tulossa? Muutto edessä syyskuun lopulla. Kaksiot maksaa täällä pk-seudulla 800e paikkeilla.
Yhtäkään hankintaa ei ole vielä. tädiltä saan vaunut ja rattaat. Iskältä reilu 5-vuotiaan siskon vanhan sitterin
Joo,iholla sarjaa seurasin joka ikisen jakson. Ihan oli tylsää kun loppui. Ei sieltä tv:stä oikein mitään fiksua tulekkaan.
Turvotus on lähtenyt. Kaikki omat vaatteet mahtuvat vielä. Harmi,kun joillain teillä on enemmänkin pahoinvointia :/.

summergirl92 13+5
 
Heippa hei täältä taas :)

Yhdyn siihen miten ihmiskeho on hyvin jännä! Itselläni on ollut vaikeuksia nuorena kuukautisten kanssa, esim. kierto saattoi olla 8 viikkoa :D

Peikko89 meillä myös mies ei korota ääntään tai semmosta, oisin itsekkin varmasti ihmeissäni jos hän jostakin alkaisi minulle huutamaan :D muutenkin voin sanoa ja monet muutkin ovat sanoneet meidän suhteen olevan erilainen kuin mitä he ovat nähneet, kommunikointi pelaa ja ei me oikeastaan riidelläkkään :) Joskus on ollut pientä kinaa ja ne on sitten selvitetty puhumalla. Aiemmin olin riidellessä semmonen huutaja yms. syyllistäjä mutta tämän oikean henkilön tavattuani muutuin ihan täysin. Vanhemmatkin ihmettelivät kun neiti olikin rauhallinen ja kupliva :D

Tänään oisi sitten neuvolalääkäri ja hoitaja juttu. mitähän siellä tehdään?

kaikille mammoille vointeja ja aurinkoisia päiviä!

Maraboude ja Olavi 11+3
 
Oho, teillähän miehet on änkyröiksi heittäytyneet. : / Meillä ei hilluta öitä umpitunnelissa eikä kadota minun tietämättäni yhtään mihinkään, eikä mies oo onneksi edes sellaista tyyppiä että kiinnostaisi mihinkään lähteä rellestämään. Kumpikaan meistä ei myöskään oo riitelijätyyppiä ja jos joskus jotain pientä kinaa sattuu tulemaan, niin ensin möksötetään ja sitten sovitaan. :)

Farkut ahdistaa... : / Maha paisuu ku pullataikina, mutta yritän sinnitellä syksyyn ennenku ostan jotku mammapökät. Ja mulla kun piti tulla maha myöhään näkyviin?? Niinpä vissiin. Ihan hillitön! :D

Ootteko käyneet hieronnassa nyt raskausaikana? Mun pitäis kyllä pian päästä ku niska on yhtä juntturaa taas, mutta mun lempparihieroja on lomalla enkä tiiä et kuka osais hieroa sillain masuystävällisesti ja niin, ettei tarvis olla masullaan. :( Pitänee kait yrittää pyöritellä hartioita ja toivoa että sillä loma pian loppuu... :D

Mukavaa loppuviikkoa!

Nöhveli & pikkumöykky 11+6 (hohoi, huomenna taas uusi viikko!=))
 
Nöhveli, ku hierojaa varaa, ni kandee sillon sakoa olevansa raskaana. Ammattitaitosten hierojien pitäis kuulemma osata hieroa yhtä hyvon kylkiasennossaki makaavaa, tai niin mulle on väitetty :)

Jee, vihdoin tänään 12+0!

Elisa
 
Heips!

Vieläkö joukkoon mahtuu? Yritin kirjotella tonne toiselle Tammikuun vauvat juttuun, mutta siellä ei porukka ole kauhean aktiivisia kirjoittelijoita, ja tätä lueskeltuani totesin, että täällä ainakin on :D
Ihanaa lukea teidän juttuja, ja kokea ahaa elämyksiä, että ei näiden asioiden kanssa olla yksin. Yhtään odottavaa mammaa en tunne täältä päin, joten jonkinlaista tukiverkostoa kaipaan.

Maanantaina oli ultra, ja me nähtiin meidän Ilpo <3 Olin vahva siihen asti kunnes sydänäänet laitettii kuuluviin, sitten tämä tyttö alkoi poraamaan. (Tunteet pinnassa koko ajan, parin viikon takainen kuollut pulu puskassa sai mut itkemään kesken lenkin ja vieläkin kummittelee mielessä :D)
Mutta siis ultrassa kaikki hyvin, laskettu aika siirtyi parilla päivällä 21.1. Eli nyt ollaan viikoilla 12+2. Suurin huoli on takana päin, kun siellä meidän Ilpo kelli ja hieroskeli päätään ja potki. Teki se näky musta niin onnellisen.

Onnea teille kaikille, ja kaikkea hyvää hirmusti <3

- Birdiee & Ilpo 12+2

23/1/K-SKS
 
Arvon leidit, missä se on se paljon puhuttu hehkuminen? Koska täältä sitä ei kyllä ainakaan löydy! :D

Tukkakin alkaa olla ihan karseessa kuosissa mutta kun en oikein tiedä mitä mieltä olen nyt hiusten värjäämisestä, vaikka kovin ahdistaa tämä kulahtanut pääkin :<
 
birdie tervetuloa:)

magicarnie tsemppiä! kauheeta oottaa viikko tollasta tietoa :/ toivottavasti olisi vaan hedelmöitys tapahtunut oletettua myöhemmin ja kaiki hyvin

maggis en usko että värjäyksestä on haittaa jos ei liian usein värjää (esim. 2-3kk välein ok). Itsehän kampaajana altistun töissä kyseisille aineille päivittäin, uskon että siitä voi olla haittaa, mutta jostain munkin on rahaa saatava. Pyrin kyllä käyttämään hanskoja, mutta nekään ihan täysin suojaa, ja lähteehän niistä kaiken maailman höyryjäkin. Mutta siis en olisi huolissani jos muutaman kerran raskauden aikana tukkaa värjää.

Meillä ois aamulla reissuunlähtö. Kuuden maissa pitäs lähtä ajelemaan kohti helsinki-vantaata. Meidän matkakohteeseen on tietty luvattu veisadetta joka päivälle :(

Vähän kyllä jännittää miten sitä jaksaa pitkät matkat kävellä. Meillä normaalisti tulee reissussa käveltyä varmaan se 10-20 Km (ainakin) päivässä. Ja nyt vielä mennää kohteisiin missä on erilaisia patikointireittejä ym.

Mulla on tää hirvee turvotus vähän vähentyny kun jäin töistä lomalle, tuntuu et mahakin on vähä pienentynyt sen myötä.
 
Pikkumini Meillä kans mie olisin todennäköisemmin tinttaamassa toista turpaan. Muutenkin, kun tuo tulee seilissä kotiin ja porisee ja kuorsaa niin tönin sitä sängyssä, että pää kiinni apina. :stick:

Adora Ompa ihanaa, kun muutki on saanu rennie-paketteihin tutustua. Vähän veikkaan, että tulee jonku ajan päästä korvistakin se rennie jo ulos ;)

Facebook Ootteko te kaikki jo siellä ? Mie aloin miettimään, että ujostuttaisko mulla liikaa selitellä näitä asioita siellä. Mietin vaan, että on eri asia sanoa nimimerkin takaa, että ukko oli ääliönä. Kuin omalla nimellä ja kaikki tietäis sit profiilin perusteella kuka son. Mut jos täällä jatkuu ees näin vilkkaana niin jähin tänne ;)

Nöhveli Meillä mie riitelen monesti yksin. Tuo ei ees tajua, että olen raivoissani. JA sitku selitän sille niin se on kohta jo sopimassa. Käsken usein sopia itsekseen, jos sattuu vielä huvittamaan olla vihainen. Aika monesti leimahan nopeaa ja sitten relax.

Birdiee Joo tääkin piipaa koko ajan. Eilen mies sanoi jotakin iha vitsillä. Mulla meni huuli mutruun ja en ees pystyny estää ko aloin märisemään. Tuli vähä semmoinen olo, että olen mielensäpahoittaja numero 1 :D

Hiustenvärjäyksestä Ei useammin, ku kerran kuukauessa. Mie varmistelin neuvolasta monta kertaa asiaa. Mie suunnittelin tänään täräyttää raitoja päähän. Samalla tekis mieli iha lyhyttä tukkaa ;)
Täällä ilma on sateinen. Eli saan hyvällä omallatunnolla hengata kotona päivän.
 
magicarnielle tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin.

Tarvikkeista käytiin katselemassa vaunuja ja turvaistuimia liikkeessä (suosittelen, vaikka aikoisikin ostaa käytettynä). Oli mukava ja asiantunteva myyjä, kun osasi suositella meidän tilanteeseen sopivia vaihtoehtoja.
Päädyttiin siihen, että ostetaan Brio Happy -malliset yhdistelmävaunut kovalla kantokopalla, kun niiden pitäisi olla hyvät talvivauvalle ja sopivat erilaisiin maastoihin, kun meillä on koira joka vaatii tietty päivittäin ulkoilua.
Näillä näkymin meille tulee myös autoon matkarattaat, mitä voidaan käyttää kauppa/kaupunkireissuilla ja niihin sopiva turvakaukalo. Minä en turvakaukaloa meinannut jaksaa edes ilman vauvaa nostaa, niin siksi nuo toisetkin rattaat :D Turvakaukaloksi otetaan joko Graco Logico S tai Brio Primo ja niihin sopivat rattaat.
Kaikki nuo on onneksi suosittuja malleja, niin saadaan ainakin osa ostettua käytettynä.

Täällä on alkanut kammottava päänsärky iltaisin. Jomottaa oikein kunnolla, kun pitäisi ruveta nukkumaan. Samoin ihmetyttää painoasia, kun paino on vain tippunut, vaikka eikö sen pitäisi alkaa nousta? Nyt oon kuitenkin pystynyt syömään ihan entiseen malliin, niin tuntuu vähän omituiselta.

Luniee 13+6
 
Koska sen ekan lääkärineuvolan pitis olla oikee??

Molen käyny yhen kerran neuvolassa, sit kätilö teki sen nt-ultran ja seukki neuvola o sekin vaa neuvolassa nii elokuun alussa. Sit onki rakenneultra syyskuussa. Jäänkö nyt jostaki paitsi perkele?? :)
 
millimolli Mulle ainakin laittoi tän neuvolalääkäriajan aika lähelle tuota nt-ultraa, mutta en tiiä onko sillä mitään väliä ja onko eri paikoissa sit eri aikaan? Mulla oli neuvola, ultra ja seuraava on lääkärineuvola, sit taas normaali neuvola ja rakenneultra... Kannattaapihan sitä kysäistä jossain välissä jos näyttää ettei ne meinaa sua lääkärille esitellä ollenkaan. :)
 
heitelkääpäs sieltä hyvii lomanviettopaikkoja täälä suomenmaassa...ois kiva lähtee jonneki tytyn kanssa,on vasta kohta vuoden ikänen jotta ihan ehkä ei linnanmäelle lähetä ihan tänä kesänä viel :D

swaw ja vilperi 14+5
 
Voi mie oon nyt vähän passivoitunu täällä. :ashamed: Esikoisen kanssa ollu vähän hankalaa mut nyt tuntuu helpottavan joten jospa taas jaksaisi aktivoitua!

Ensin omaa napaa eli NT-ULTRA oli tänään ja kaikki hyvin. Yksilö on HYVIN vilkas mut onneksi mitat saatiin otettua ja täti pääs muutkin tarpeelliset jutut näkemään. Yksilöstä tuli Vilpertti ja mulle tuli ultran aikana POIKAOLO! (Saa siis lisätä ton etusivulle)
LA pysyi samana ja vastas viikkoja. :heart: Turvotus oli 1.1mm. Istukka on ylhäällä ja se on mahdollistanu sen, et oon alkanu tuntemaan liikkeitä nukkumaan mennessä kyljellään. :heart:
Esikoinen oli kaikissa ultrissa paikallaan ja sai hulluna tehä töitä, et sai vähän liikettä. :)

Mistähän sitä sitte oli puhuttu täällä. Unohin aukasta toisen välilehden. :ashamed:

Miehistä on puhuttu. Mun mies on kotihiiri ja harvoin käy missään. Sillon ku käy, ei tartte olla huolissaan ja osaa käyttäytyä.

Ens viikolla on neuvolalääkärille aika. Viikkoja sillon 13+2. En ees muista mitä siellä tehdään.

Mie värjäsin hiukset eilen itse. Mulla oli ihan HIRVEE juurikasvu ja ei ole mahollisuutta päästä kampaajalle joten toivottavasti en nyt tehnyt hallaa. En jotenki usko, et siitä ois haittaa.. Jos ei siis värjäile useasti.. Toki aina parempi jos ei värjäile, kai. :)

magicarnie Tsempit! :hug: Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Birdieelle tervetuloa! :wave:

Tine & Vilpertti 12+2 :heart:
 
maggis: Täällä tehdään nt-ultra alakautta.

Rv 11+0. Viikon päästä nt-ultra.

Huomenna lähdetään tytön kanssa äidin mökille. Mies tulee sit perjantaina tai lauantaina perästä. Samalla reissulla tyttö jää isänsä luokse 2 viikoksi. Nyt tässä pähkäilen kerronko äidille raskaudesta vai en. Pyöreyttä on kuiteskin tullut lisää, mutta menee vielä lihomisen piikkiin. Mutta kun tietää, etten yleensä anna painoni nousta kovinkaan paljoa. Ja mökillä on tallessa pinnasänky ja kaukalo. Ois kiva katsoa missä kunnossa ne on ja tuoda ne jo sieltä pois. Vois ruveta pinnasänkyä kunnostamaan. Se ois hyvä tehdä tuossa parvekkeella, kun nyt on vielä lomalla ja ei ole niin kosteata kuin syksyllä (maalauksen takia).

Voi että kun väsyttää. Päikkärit vois ottaa kohta. Tai ainakin lukea kirjaa, kun pitkästä aikaa tekee mieli lukea. Ja tuli käytyä kirjastossakin.

Rupesin nyt itsekin miettimään tuota neuvolalääkäri juttua. Ultran jälkeen seuraava neuvola käynti on elokuussa. En kyllä muista sanottiinko neuvolassa lääkäri jutuista mitään. No, pitää selvitellä kun jaksaa.

E & pippuri 11+0
 
Tervetuloa uudet! :flower:

maggis: mulle tehtiin både och. Ekaksi kattoi alakautta, sit vielä päältä. Esikoisesta tehtiin pelkästään mahan päältä.

Neuvolalääkäri on mullakin seuraava käynti ennen seuraavaa neuvolaa ja rakenneultraa. Sekin on paikkakuntakohtasta. Edellinen raskaus seurattu Helsingissä, niin alkuraskaudessa ei mulla neuvolalääkäriä ollu, kuulemma säästöä. Nyt tässä lähikaupungissa on lääkäri myös näin alkuraskaudessa.

Mä oon kanssa alkanu miettiä tota fb:a, et haluanko tuoda naamaani siellä julki vai kirjottelenko vaan täällä nimimerkin turvin. Joskin mun jutuista kaikki tutut muutenkin tunnistaa, et terve vaan! :D :wave:

magicarnielle tsempit täältäkin ja todella toivon, et hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin ja olet maaliskuun heiniä. :hug:

Kaikki isot hankinnat on esikoiselta meillä tallessa, ei tarvi hankkia kuin jtn pientä. Ja mahdollisesti vaatetta, jos sukupuoli muuttuu, niinku nyt äidistä ainakin tuntuu. Mies on sitä mieltä, et toinen poika tulee. =) Kantoliinaa en ikinä oikein oppinu käyttämään ja meijän tissimaakari ei kyllä siinäkään rauhottunut vaan samallalailla oli tissin perään ku muutenkin. Manduca on ihan epeli vehje, nyt otan vaan aiemmin käyttöön. Esikoinen oli n.5kk, kun sen hankin.

Eilisen poksumisen kunniaksi sain minäkin dopplerilla sydänäänet kuuluviin. :heart:

Diiselikissa + Sissi 12+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: M1n1 ja anu84
mut ultrattiin mahan päältä molemmilla kerroilla 10+1 ja 12+0.

joo ei oo neuvolalääkäreistä kuultu täällä vielä kertaakaan :D seuraava neuvola on 26.7 ja sit se rakenneultra oli vissiin 28.8. oon muistaakseni jostain lueskellukki ettei täällä pk-seudulla oo eka neuvolalääkäri ku vasta joskus yli 20 viikolla.

nyt on äksyt päällä niin pahasti että painun ruokailemaan :D

peikkoseni 13+6 <3
 

Yhteistyössä