Tammikuun tuikkeet 2016 ¤¤ toukokuussa ¤¤

Hyvin varovainen vilkutus tähän ketjuun :)
Tänään tuli plussa tikkuun ja vaikka olo onkin hyvin epäuskonen, niin en malta olla tulematta kurkisteleen tänne. Tämä oli ensimmäinen varsinainen yrityskierto ja heti muka ois tärpänny. Meillä vanhuksillaki! Ite olen 32 ja mies 40. Vauva olis mulle ensimmäinen, miehellä on kaksi kouluikäistä lasta jotka asuu meillä vuoroviikoin.

En oikeesti aamulla etes uskonu, että viiva vois tikkuun pärähtää ja huomenna on kyllä varmisteltava. Mies tuli töistä eikä tienny mun testailusta etukäteen. Itku sillä tuli ja nyt tuijottaa mua vähän väliä ihmeellinen hymy naamalla. Voi hassua. Alko jo suunnitteleen myös portaisiin portteja ja meille yhteistä kuntokuuria jotta jaksetaan valvoa vauvan kanssa. :D

Laskurit näyttää kuukautisten mukaan et la olis 23.1., mutta ite uskon et on muutaman päivän myöhemmin.

Hassu kysymys, millon pitää soittaa neuvolaan? Pitääkö odottaa, vai kannattaako soittaa heti ens viikolla?

OmaAurinkoinen, 32v / la 23.1. /1. / OYS
 
Onnea plussasta OmaAurinkoinen ja tervetuloa! Meidän kaupungin nettisivuilla luki että positiivisen raskaustestin jälkeen heti yhteyttä äitiysneuvolaan. Sitä en tiedä sitten onko kaupunki\kunta kohtausta.
Itse soittelin alkuviikosta heti aikaa ja eka neuvola on viikolla 7+5, nyt menossa vasta 4+6.
 
^ Niin just. Eihän se tietenkään ole mistään pois jos soittaaki jo pianki. Kesäkin tulossa ja työntekijöillä siellä kesälomat, joten voi olla tiukassakin saada aikoja, ehkä hyvä olla hyvissä ajoin.

Jännä kun ei mulla tähän mennessä ole ollu mitään oloja et ois osannu epäillä raskautta ihan oikeesti. Tänään on sitten juilinu koko päivän erilaisesti kuin menkkakivut yleensä ja meinannu vähän huonoo olookin olla. Onneksi on useempi vapaapäivä vielä edessä niin saa tätä tietoa sulatella. Ja hyvä että oon ollu tänään kotona kun tekis mieli kailottaa jokaiselle tästä plussasta! :D
 
Voi elämä tätä väsymystä! Ja turvotusta! Mulla oli ihan sama esikoista odottaessa, olen normaalisti "vatsaton",eli siis litteä vatsa, jopa vatsalihakset erottuu jonkin verran, niin nyt on ihan tajuton pallo jo! Kaverit jo kuittaillut, että ihan kun ois kohta puolessavälissä raskaus, hassua miten voi turvota näin paljon, tiedän kyllä ettei se pienen pieni alkio vielä mahaa kasvata :D
Meillä seksi sujuu ihan suht normaaliin tapaan, vähän ehkä rauhallisemmin nyt otettu, ja tää väsymys ehkä vähän intoa lannistanut itsellä! Meillä muuten miehelle tämä on ensimmäinen lapsi :)

Tervetuloa uudet mukaan! OmaAurinkoinen: kannattaa varailla neuvola-aikaa vaikka heti ensi viikolla alkuviikosta jo :)
 
Hellurei, uusi tulokas liittyy mukaan. Olen jo ehtinyt seurailla sekä marras- että joulukuun ketjuja, mutta tänne päädyttiin. Saattaa tulla vähän pitkää jaarittelua tähän alkuun kun olen padonnut tekstiä pari kuukautta.

Marraskuuta ehdin kuikuilla ensimmäisen raskauden aikana, mutta se meni kesken alkuviikoilla, neuvolan lääkärin mielipide oli että mahdollisesti väärän lääkityksen tähden, jonka "huoleton" työterveyslääkäri oli päättänyt määrätä lähtötiedoista huolimatta, mutta ei siitä sen enempää...

Tulin onneksi heti uudelleen raskaaksi, ei jaksettu odottaa yksiä normaaleja kuukautisia siihen väliin vaikka suositus onkin. Uskon että luonto hoitaa tämänkin omalla tavallaan, sitä raskautuu heti jos on valmis, jos ei niin ei.

Se huono puoli nopeassa uudelleenraskautumisessa oli, että pari viikkoa meni pienessä epätietoisuudessa: en ollut missään vaiheessa tehnyt negatiivista raskaustestiä km jälkeen eikä myöskään ollut ultrattu, joten kun testi näytti jälleen positiivista neljän viikon kuluttua km:sta niin toki mielessä pyöri, että mitä jos tämä onkin vain jokin jämä ekasta raskaudesta, voisiko muka käydä näin hyvä säkä? Ekakin tärppäsi pari kuukautta siitä kun jätettiin ehkäisy, niin eihän sitä oikein voinut uskoa... Neuvola lähetti minut varhaisultraan, joka ei kuitenkaan selventänyt tilannetta. Laitteet olivat kivikautiset ja viikot aivan liian varhaiset, joten alkiota ei näkynyt. Lääkärikin oli kovin nuori ja epävarman oloinen, en oikein saanut hänestä mitään irti, ei osannut sanoa juuta tai jaata mihinkään suuntaan... Lähdin kotiin pää täynnä kysymyksiä, maani myyneenä. Myöhemmin nettiä selaillessani en kyllä edelleenkään ymmärrä, että mitä neuvola/lääkäri kuvittelivat että siellä olisi pitänyt näkyä, noin varhaisilla viikoilla? Tuolloin oli siis 4+3, en tiedä millä matikalla he lähetteen olivat tehneet. Vähän harmittaa kun en perehtynyt itse asiaan aiemmin vaan menin kun määrättiin, jos aikaa olisi siirtänyt pari viikkoa niin ehkä olisi säästytty harmailta hiuksilta.

Mutta mutta, kävin uudelleen ultrassa maanantaina, mies lähti mukaan, ja sieltä löytyi n. 6mm alkio ja sydämen syke, viikkoja 6+3. Tässä vaiheessa epäilykseni olivat ehtineet muutenkin hälvetä, pientä kuvotusta ilmassa ja nenästäni vuosi verta useana aamuna peräkkäin, mikä ei ole tavallista. Saatiinpa kuitenkin varmuus.

Että tämmöiset taustat, toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin. Ensimmäinen lapsi olisi molemmille.

Laskettu aika 2.1
Bons / 25 / 1. / K-PKS

Kemikaaleista kun olette keskustelleet niin aika jännä sattuma, että itse jätin juuri puolivahingossa deodorantin kokonaan pois. Viime aikoinahan on ollut keskustelua siitä, kuinka ainakin alumiiniton versio olisi huomattavasti perusdödöä terveellisempi, tästä taisi olla joku dokkari... Tarkoituksena on ollut hakea Erisanin alumiiniton, mutta en ikinä muista. Unohdin eräänä päivänä koko dödön töihin lähtiessäni ja siitä se ajatus sitten lähti, olen näköjään melko hikoilematonta sorttia. Käyn kyllä joka aamu vähintään minuutin pikavesisuihkun työmatkan jälkeen, että tämä toki vaikuttaa osaltaan. Hassua että dödöasian huomasi vasta nyt, sitä on vain sivellyt kiltisti kainaloihin ala-asteelta lähtien liikunnanopettajan painostuksesta. Muistan kyllä lukeneeni muutama vuosi sitten artikkelin jossa väitettiin, että moni käyttää deodorantteja turhaan. Että suosittelen kokeilemaan aluksi vaikka kotona viikonloppuna kuinka onnaa, mikäli on yhtään kiinnostusta.

Raskaudesta kertominen tuli heti ajankohtaiseksi, koska työskentelen tehtaalla jossa haitallisia kemikaaleja, joten jouduin välittömästi rajoittamaan alueella liikkumista. Ei hirveästi vaikuta työtehtäviin, muutenkin pääsääntöisesti tietokonehommia. Mutta olen siis joutunut kertomaan raskaudesta, keskenmenosta ja uudesta raskaudesta sekä pomolleni että asiakkaalle. Työkavereille olen kertoillut sitä mukaa kun on tullut luonteva tilanne, eli kun delegoin "vaaralliset" osiot heille, etteivät pian kuvittele että laistan huvikseni hommista :D

Olen myös päivitellyt kavereille tilanteita sitä mukaa kun on nähty ja mikä on ollut kulloinkin ajankohtaista, ja myös miehen kaveripiiri tietää osittain. Tuntui jotenkin hölmöltä lähteä ystäviltä salailemaan kun puolitutut työkaveritkin jo tietävät. Sukulaisille kerromme vasta varmemmilla viikoilla, omien vanhempieni (lue: isän) reaktio hieman jännittää. Tästä ehkä lisää myöhemmin.

Mietteitä hankinnoista. Helatorstai on mennyt talteen, olen lähinnä lueskellut lapsen kehityksestä, kestovaipoista, vaunuvaihtoehdoista, äitiyspakkauksesta... Jonkun mielestä ehkä liian aikaista tehdä suunnitelmia ja hankintoja jos kaikki meneekin pieleen, mutta miksi ei nauttia elämästä nyt kun voi, ja ottaa mahdolliset pettynykset vastaan sitten ajallaan? Vaikka ehtisin nyt hamstrata kasan tarvikkeita ja taas menee kesken, niin eivät ne hukkaan mene, uutta lähdettäisiin joka tapauksessa yrittämään. Mies on niin ihana, mölisin silloin sen epävarman ultran jälkeen alakuloisia ajatuksia kuten "mitä jos siellä ei oo ketään/menee taas kesken/meteoriittituhoaamaapallonjakaikkikuolee" niin iloinen vastaus kuului: "No sitten tehdään uusi! :)" Niin no, näinhän se menee, yritetään ja yritetään kunnes saadaan oma ihana lapsi. Pettymyksiä voi ja saakin tulla matkanvarrella mutta minkäs teet. Ei ne odottelevat kestovaipat kaapinnurkassa paljoa tilaa vie ;D

Vielä oireista, joku taisi mainita että on ruvennut heräilemään todella aikaisin? Sama homma täällä, herään 3-4 aikaan eikä puhettakaan että saisi enää unta. Tämä tietysti aiheuttaa sen että kasilta illalla nukkumaan, ja uusi rytmi on valmis. En tiedä miten tästä kierteestä pääsisi eroon, ennemmin valvoisin illalla pari tuntia pidempään, aamulla on niin hankala tehdä mitään kun toinen nukkuu.

Bons & Pikku-Possu 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Olinpa tosi vanhanaikainen; mulla oli sellainen käsitys, että tikkutestien lisäksi ihmiset käyvät ikään kuin varmistamassa asian arvauskeskuksen labrassa. Soitin sitten, kun sinne kuulemma tarvitaan lähete, että mitenkä homma pelittää, niin sain vastauksen, ettei kukaan enää tee niin. Ihanasti ulkoistettu on näemmä tämäkin osa julkisesta terveydenhuollosta :D "Ennenvanhaan" raskaustestin pääsi kyllä otattamaan ihan ilman lähetteitä :)
 
Ja toinen juttu: voisiko joku ihana ihminen tehdä FB-ryhmän (salaisen, silvuplee!), vai onko se ihan poissuljettu juttu? Mua inanverran ahdistaa, kun täällä kaikki asiat on julkisia, vaikka sehän tietysti keskustelupalstan ajatus kai on.... :p Aika monessa kohtaa näytti kuitenkin ryhmää pukkaavan :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heippa kaikille, olen täällä uusi, ja liityn nyt tähän ryhmään, kun vähän näyttäisi siltä että esikoinen tulossa 16.1. :)
Eli tänään 4+5. Joskin olo on todella epävarma. Ei ole ollut vielä mitään muuta oiretta kuin väsymys. Tänään alkoi liikunnan jälkeen nipistelemään alavatsaa ensimmäistä kertaa, ja oon kauhean huolissaan nyt että oliko muka liikaa vauhtia, vai alkoiko vaan jokin asiaan kuuluva nipistely sattumalta yhtä aikaa :/
Yritän kuitenkin pysyä positiivisena, onhan tämä niin ihana ja ihmeellinen tilanne :)
 
Heippa kaikille, olen täällä uusi, ja liityn nyt tähän ryhmään, kun vähän näyttäisi siltä että esikoinen tulossa 16.1. :)
Eli tänään 4+5. Joskin olo on todella epävarma. Ei ole ollut vielä mitään muuta oiretta kuin väsymys. Tänään alkoi liikunnan jälkeen nipistelemään alavatsaa ensimmäistä kertaa, ja oon kauhean huolissaan nyt että oliko muka liikaa vauhtia, vai alkoiko vaan jokin asiaan kuuluva nipistely sattumalta yhtä aikaa :/
 
Neuvolasta, itse voin soittaa vasta 2vko plussan tulemisen jälkeen. Kun en ole saanut uusia työvuoroja niin en olisi pystynyt varaamaan aikaakaan. Toivotaan, että siellä toisessa päässä ymmäretään. Eli maanantaina pääsen soittamaan aikaa ja silloin se tasan kaks viikkoa plussasta. Minulla ei tarkkaa tietoa edes niistä viikoista, kun en tiedä minkä kierron mukaan se nyt ajateltaisiin. Pisimmän mukaan se ei voi oikein olla tai muuten plussa olis tullut viikkoo aikasemmin näkyviin.
 
Moi uudet! Kiva kun tulee lisää väkeä. :)

Tänään alkoi liikunnan jälkeen nipistelemään alavatsaa ensimmäistä kertaa, ja oon kauhean huolissaan nyt että oliko muka liikaa vauhtia, vai alkoiko vaan jokin asiaan kuuluva nipistely sattumalta yhtä aikaa :/
Älä huoli. :hug: Raskauden aikana on hyvä opetella kuuntelemaan kehon viestejä ja rauhottumaan tarvittaessa, mutta kyllä ensimmäisen kolmanneksen ainakin voi liikkua kuten ennenkin (jos pahoinvointi sallii). Toisella kolmanneksella voi maha jo vähän rajottaa, mutta sekin on niin yksilöllistä. Sellaset lajit, jossa voi tulla iskuja mahaan, on hyvä jättää tauolle, mutta muuten liikkuminen on vaan hyväksi. Varsinkin ekan raskauden aikana tulee kaikenlaisia uusia tuntemuksia ja vihlasuja, kun keho sopeutuu. :)

BabyBox Aika kiva! :) (Klikatkaa siis tuosta missä lukee Babybox) Joo tiiän,että on aika aikaista vielä mut.. :D Vinkatkaa muutkin,jos jostain saa kivaa ilmaista sälää. :)
Näin me ihmiset ollaan erilaisia. :D Oli ihan pakko tarttu tähän. Mä kammoan kaikkea ilmaisen sälän yms kautta tehtävää markkinointa, ku ruttoa. Mainonta on mulle muutenki aikamoinen punanen vaate: en pidä ajatuksesta, että joku taho yrittää kertoa mulle, mitä kaikkea tarvitsen ja että mun elämä on vähemmän hyvä ilman sitä jotain. Ja nettoavat siitä vielä rahaa. Mä ostan asioita vaan tarpeeseen ja silloinki valitsen aina, kun mahdollista, sen vaihtoehdon, jota ei oo mainostettu. Me myös pyritään tekemään mahdollisimman paljon itse ja tuunataan vanhaa, tai jos on pakko ostaa, ostetaan mieluiten käytettyä.

Muutkin suunnitteli jo hankintoja vauvalle ja niin mäkin. Tosin just sen kautta, et miten vähällä pärjätään. :D Meijän kestovaipat vaatii kunnostusta, mutta niitä löytyy ja vaatteitaki on jotain tallessa. Isommat jutut on kyllä menny jo kiertoon (vaunut, kaukalo, syöttäri), mut nythän tässä onkin hyvin aikaa niitä hamstrailla eri suunnista. Meillä on muksut nukkunu perhepedissä parivuotiaiks, mutta vierisänky-tyyppisen levennyksen meinaan meijän punkkaan rakentaa. Hoitopöytä pitää myös väkertää, mutta onneks on autotalli täynnä matskua ja tykätään puolison kanssa puuhata. :) Yhden uuden kantoliinan meinaan hankkia, vaikka hug-a-bub ja manduca löytyykin. Kantovälineillä kun on niin eri ominaisuudet; reppu on nopee ja helppo, mutta liina paljon monipuolisempi (ja hug-a-bubilla ei tee mitään ekojen kuukausin jälkeen, se venyy liikaa, vaikka on vastasyntyneen kanssa ihan ykkönen). Tuttipulloja ei tarvita, kokemus on opettanu.

Neuvolaan voi soittaa heti tai myöhemmin, ei se oo niin tarkkaa. :) Tai onhan siinä joku aikaraja, jos äitiysrahaa yms -avustukset meinaa saada, mutta se aikaraja on hamassa tulevaiseuudessa. Ekassa raskaudessa varmaan kannattaa mennä suht pian kuulemaan kaikki info ja ohjeistus, mutta seuraavien kohdalla ei mun käsittääkseni oo mitään kiirettä. Mulla on neuvolla tulevana keskiviikkona, joka ois neuvolan laskujen mukaan rv 9+jotain. Oikeesti silloin on vasta 7+1, mutta sama se mulle on, milloin sinne meen. :p (Soittelin ajoissa, koska pitää kävästä lääkärilläkin tarkistamassa lääkeannostukset.)

Rosie 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Kiva kun tänne uskaltaa ihmetellä, itelle kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Tässä kun kokemuksena tätä raskautta hurjat yksi vuorokausi! :D

Tänään tein uuden testin (no joo, testit), niin selvää viivaa sinne pukkaa. Testin jälkeen menin jatkaan unia, vaan heräsin hetken kuluttua jäätävään etomiseen. Maha ei saanu mennä lyttyyn yhtään tai siihen ei saanu osua mitään. Hikee puski mut ihan ei oksulle asti tarvinnu mennä. Tulipa yllätyksenä et tuommonen voi näin aikasin tulla!

Mulla on vähän ongelma töihin kertomisen kanssa. Mulla loppuu työt nyt kahden viikon päästä ja tokikaan en vielä haluais siellä sanoo mitään. Lähimmät työkaverit kyllä arvannevat et yritetään. Mulla jatkuu työt elokuussa 16 viikolla, eli voisi ajatella että jotenkin raskaus on jo havaittavissa. En oikein koe miellyttäväksi ajatukseksi kävellä töihin maha pömpöttäen ja yllättää toisia kun raskaus vaikuttaa mun työntekoon todennäköisesti aika merkittävästi aika pian kun maha alkaa kasvaan. Äh. Ehkä ainaki pomolle sanon varalta...

Me on sovittu miehen kanssa, että nautitaan tästä tilanteesta heti, ettei tarvi sitten loppusuoralla harmitella että alkuraskaus meni pelkäämiseen. Riskit tiedostetaan ja haastavaa välillä kun lähipiirissä on just muutaman viikon sisään menetetty vauvoja yli puolenvälin menneissä raskauksissa.

OmaAurinkoinen ja Pikku L ehkäpä 3+5
 
"lilo"
Noniin nyt on ultrailtu mutta ei siitä sen viisaammaksi tullut. Sykettä ei meinaan ainakaan vielä näkynyt... lääkärin mukaan ruskuaispussi olisi voinut vastata jotain 5+2... ensi viikolla uusi käynti torstaina ja sillon kuulemma sitten pitäisi näkyä jos on jotain nähtävää... mutta itse laskien viikkoja pitäisi olla enemmän ja näin että minä en tainnut kauhean pitkälle päästä. Lääkäri sanoi että vuotamaan voi alkaa jos on mennyt kesken tai sitten on siellä silti.
 
Minäkin vilkaisin tuon Babyboxin ja totesin saman kuin Rosie :whistle: Varmasti osaltaan ihan tarpeellistakin tavaraa, mutta ostan mieluusti itse sen, mitä oikeasti tarvitsen ja mistä oikeasti tykkään :) Toinen juttu, mikä minua noissa häiritsee on se, että kaikki yhteystiedot pitää aina syöttää moisiin lomakkeisiin. Ja vihaan puhelinmyyjiä. Mutta jos tilailee ilmaisnäytteitä tai osallistuu arvontoihin, niin ei mene kuin muutama viikko ja ekat kilkuttelevatkin jo linjoilla. Grr. Erehdyin esim. Likkojen lenkillä ottamaan tuon MySafety-turva-avaimenperän. Noh, hetki meni ja ennen tuon ilmaisen jakson päättymistä sieltä jo soittaa tyyppi ja tyrkyttää jatkopalvelua, tai jotain "lisäosaa". Sain aikatavalla inttää, että en halua... Jotenkin se liittyi kaikkien pankkikorttien ym. sulkemiseen varkaustilanteissa. Itsellä kerran lompakko "varastettiin" (todellisuudessa se löytyi kotoa meikkipussin alta :LOL: ) ja jouduin sulkemaan kaikki kortit. Soitin ihan ilmaiseen sulkunumeroon, josta sulkivat niin pankki- ja luottokortit kuin kaikki etuokortitkin. Joten tämän jälkeen jäin miettimään, mikä on tämän ns. Sulkuturvan funktio?? Rahastusta, sanon ma.

Mutta niin, hankintoja en ole suunnitellut vielä yhtään. Tiedän, että sälää löytyy lähipiiristä varmasti paljon, joten luotan siihen, ettei kauheasti tarvitse edes ostaa ja ainakin saan sieltä sitten vinkkejä, mitä oikeasti tarvitaan. Meillä on aika pieni asunto, joten en mitään turhaakaan haluaisi nurkkiin pyörimään... Kova työ saada kahden ihmisen kamat sullottua kaappeihin, saatika sitten vielä tähän mini-ihminen, joilla yleensä näyttää olevan aika tuhottomasti tavaraa! Koitan olla hankinnoissa järkevä, ettei miehellä (ja itsellä) mene ihan täysin hermo ;)

On tämä ensikertalaisena oleminen aika tuskaa. Taitaa meikäläisen kroppa taistella muutosta vastaan aika kovasti. Vatsa ja selkä on jo ihan turtana näistä kolotuksista. Miltähän musta tuntuu sitten loppupuolella?? :D Päätin alkaa päivittäisen supervenyttelyn, koska se eilen helpotti pahimaan ylävatsajomotukseen. Taidan olla aika kireessä kunnossa...

"lilo" Josko sitä sitten ensi viikolla varmentuisi enemmän asiat.. Toivotaan niin. Tämä alku on kyllä aika piinaavaa ja vaikka tietää, ettei asioille voi mitään tehdä, niin mieli tekisi.. Kuitenkin asiat menee niin, kuin on tarkoitettu. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
lilo :hug:

Tämä ei nyt lohduta, mutta minulla oli vastaava tilanne ultrassa viime syksynä :( . Viikkoja olisi pitänyt olla vähintään 8, mutta löytyi vain ruskuiaispussi, joka vastasi viikkoja 6. Toisaalta lääkäri oli havaitsevinaan sykkeen. Ihmettelin sitä, ettei koko käy mitenkään järkeen suhteessa siihen, milloin tein positiivisen raskastestin. Lääkäri totesi, että sekin olisi mahdollista, että alkanut raskaus olisi keskeytynyt ja olisi alkanut uusi raskaus heti perään ilman mitään vuotoja, jolloin uusi sikiö olisi vielä niin pieni. Minulla kuitenkin alkoi vuoto viikon kuluttua ultrasta ja kahden viikon kuluttua kontrolliultrassa kohtu oli tyhjä. Toivottavasti sinulla olisi onnellisempi loppu. Oletko testannut raskaustestillä, onko viiva lähtenyt haalenemaan. Minulla ei kyllä haalenemista testissä näkynyt ja viiva häipyi täysin vasta 5-6 viikkoa keskenmenosta.
 
Muhvero
Ehkä sitä vihdoin minäkin kirjoittelen tänne muutaman päivän seuraamisen jälkeen. Eli kolmatta lasta tänne odotellaan (isommat jo kouluikäisiä), laskettuaika on vielä ? kun tärppäsi heti ekasta ilman ehkäisyä olleesta kierrosta, mutta sijoittunee sinne tammikuun puoliväliin. Tosin jo syntyy samoihin aikoihin kuin aiemmat, niin ollaan synnärillä jo joulukuussa.

Ekan testin tein hätäisenä jo viime ke ihan 'päiväpissasta' ja sain negan, torstaina tuli paperiin pyyhkiessä verta / veren sekaista limaa mutta lauantaina aamulla tuli sitten 'raskaana 1-2' ja nyt keskiviikkona 2-3. Ajattelin vielä ens ke testata, että saan sen 3+ :).

Oireista: mulla oli jo ennen plussaa sellaista kuvotusta / lievää huonoa oloa aamupäivisin, lisäksi on ollut vaihtelevia tuntemuksia alavatsalla. Tällä viikolla huono-olo ehkä hieman vähentynyt, ja se tietysti vähän huolestuttaa :(. Toisaalta olen myös alkanut syömään useammin, joten voi myös johtua siitä että pysyy paremmin hallinnassa. Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi alkanut vasta 6+, joten onhan tässä vielä aikaa, mutta hieman stressaa tämä oireiden tai oireettomuuden kyttääminen.

Ultra on yksityiseltä varattu kesäkuun alkuun, ja sen jälkeen varaan sitten neuvolan kun selviää ensin onko joku kyydissä ja la tarkentuu.

Muhvero 4+5 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi ja Blue Bird
Lilo lohdutuksena voin sanoa, että olen lukenut paljon tarinoita siitä miten 5+ viikoilla ei ole vielä näkynyt ultrassa mitään, mutta viikko pari siitä eteen päin on alkio ja sykkeet saatu näkyviin. Riippuu vissiin niin ultraajasta, ultrattavasta kuin käytetyistä laitteistakin. Älä suotta luovu vielä toivosta :)
 
Muhvero, tervetuloa! Minäkin odotan pikkukolmosta ja isommat lapset jo kouluikäisiä. Joten ihan samassa tilanteessa ollaan. Laskettuaikakin menee samoille päiville. Jännittää kyllä aika kovasti, kun uusi pieni tulossa niin pitkän ajan jälkeen :)
 
Muhvero
Ekassa raskaudessa saatiin sydämen syke näkymään ultrassa (yksityisellä) 6+2.

Toisessa raskaudessa taas kun menin Naistenklinikan päivystykseen 6+2 vuodon takia, niin ei näkynyt sykettä. Näkyi muistaakseni vain ruskuaispussi ja yrittivät ehdottaa että ehkä hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin tms. mutta tiesin ettei ollut mahdollista kun olin testannut ovulaation ja raskaustestikin näytti plussaa oikeaan aikaan, eli tiesin viikot oikein. Viikon päästä siitä yksityisellä kaikki kunnossa. Joten ultrauksissa on voi olla eroja, ja eivät välttämättä aikaisilla viikoilla kerro totuutta. Tästä syystä tällä kertaa menen ultraan vasta kun varmasti se 7 viikkoa täynnä, siihen asti sinnittelen ClearBluen testien tuomalla mielenrauhalla :)
 
Muhvero
Vähän on joo epäuskoinen olo vielä tästä raskaudesta, kaksi ekaa raskautta kun sujui todella hyvin (saivat helposti alkunsa ja ei ollut sen kummempia komplikaatioita). Nyt kun ikää on 10 vuotta enemmän niin vaikka tämä raskaus saikin heti alkunsa, niin mielessä piilee epäilys että voiko oikeasti meillä olla ns. hyvä tuuri tällä kolmannellakin kertaa. Varsinkin kun kaveripiirissä on ollut melko paljon ongelmia raskauksien kanssa nyt kun ikää on tullut lisää verrattuna siihen kun odotin kahta ensimmäistä. Onneksi teknologiakin on kehittynyt ja nyt on esimerkiksi ClearBluen viikkotestit tuomassa mielenrauhaa ;)
 
Mulla myös Muhvero kymmenen vuotta väliä edellisestä :)

Itse soitin neuvolaan nyt heti (5+jotain), kun on krooninen sairaus, jonka lääkitystä on säädettävä melkolailla välittömästi. Samalla varattiin eka nla-aika, tosin vasta neljän viikon päähän. Sitä ennen soitellaan labra-arvoista. Jännittävää!
 
Katjuska87, olen myös ollut aika ällikällä lyöty tästä vatsan turvotuksesta! Herra tietää! Ei todellakaan ekasta tenavasta tullut tällaista, nyt alkoi farkut kiristää ennen kuin oli tikkuun pissittykään. Ihmeelliset ovat hormoonien tiet, ei voi muuta sanoa :)
 

Yhteistyössä