Tammikuun tuikkeet 2016 ¤¤ toukokuussa ¤¤

piiuli77
Iilo milloin sulla on ollu viimeiset kuukautiset tai ovulaatio?
Digit on jotain sellaista mitä olis pitänyt jättää "keksimättä". On aiheuttanut mulle aina harmaita hiuksia. Ja ne on vielä niin saakelin kalliitaki!
 
Hei kaikille, täällä uusi tulossa mukaan... :) Parina päivänä olen tehnyt testin jossa tuloksena todella haalea viiva, ja oireet on kyllä samanlaiset kuin aiemmissa alkuraskauksissa että luulen ainakin olevani raskaana. Vaikka uskomattomalta ajatus kolmannesta lapsesta tuntuu! Toisen lapsen imetyksen lopettamisen jälkeen ehti olla vain yhdet menkat, kun jo tärppäsi, enpä olisi ikinä uskonut että näin nopiaa onnistuu! :D Laskettu aika ilmeisesti 14.1.

Vähän oon kuitenkin varuillaan vielä, koska normaalikierrossa menkkojen pitäisi alkaa sunnuntai-tiistain aikana... Mutta ainakin testissä jotakin väriä jo oli! ;)
 
Mminni = Ite oon ainakin vielä kun pystyy niin käynyt juoksulenkeillä, ja tulee paljon harrastettua kaikenlaista liikuntaa. liikunta on <3 Tuommoiset ryhmäliikuntatunnit olisi varmasti ihania, meillä vaan on kuntosalit niin kaukana etten ole saanut aikaiseksi hankittua korttia sinne :D Ehkä vielä joskus :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mminni
Ai niin ja vielä yksi kysymys = Onko teillä muilla tullut semmoisia jännitysaaltoja mahassa/rintakehässä, semmoisia kuin huikaisis tai oikeen kovasti jännittäis?... Mulla on niitä tullut tänään pitkin päivää, mietin johtuisko mahdollisesta raskaudesta...

Ja itellä menossa rv 4+1
 
"lilo"
Piiuli, no joo just on viikko 6 suunnilleen meneillään.. ens viikon perjantaina menossa varhais ultraan! Voihan olla että tuo näyttää oikeinkin kun en ole varma oviksesta yms
 
Viii mulla on ainakin tullu sellasia ihme jännitys tuntemusta. Plus menkkakipua. Jännä ku ei muista yhtään miten eka raskaus meni et onko ollu samanlaisia tuntemuksia. Onks kaikilla alkanu pahoinvointi heti? Ku mulla on aamusin ja iltasin aika heikkoo pahoinvointia. Ekasta muistan et tissit oli kipeet jo ennen positiivista testia, ja nyt ei oo ollenka.
 
Mulla on nyt muutaman päivän ollut jatkuvaa heikkoa pahoinvointia, toivottavasti ei menis yhtään pahemmaksi : P Tisseissä ei tunnu mitään, mutta välillä tulee yökötysreaktio niin että meinaa oksentaa, esim ku pesee hampaita... Ja mua väsyttää, voisin nukkua koko ajan :D Mutta ei oikeen voi kun lapset 1 ja 3 v pitää kiireisenä ;)
 
Paljon voimia ja halauksia menetyksen kohdanneille.

Kertomisesta olen kertonut kahdelle ystävälle, yhdelle tärkeelle työkaverille ja toiselle veljistäni. Sunnuntaina yllätän äitini ja annan sellaisen lahjan jossa käy selväksi, että raskaana olen. ;) Siinä samalla saa kuulla sitten toinen veljeni perheineen. Odotan huomista jo todella innolla. Miehen äidille kerrotaan ekan neuvolan jälkeen. Päätettiin yhdessä, että kerrotaan kaikille läheisile nyt aikaseen. Toki nämä ihmiset ovat sellaisia, että jos jotain käykin niin saa tukea.

Oireet tuntuu, että joka toinen päivä on oireita. Ja sitten ei oikein mitään. Mielitekoja tulee. Alkaa jotain tehä miel ihan yhtäkkiä. Vatsa toimii vähän liiankin hyvin. Väsymys, se on kyllä ollut miulla aina. Kun vuorotyö ja 1,5v lapsi joka herää aamulla kuuden jälkeen. Mutta olen silti onnellinen, että saan kokea tämän vielä kerran. Tämä todennäköisesti on minun viimeinen raskaus. Sitä jo haikeena ajattelen. :`)
 
  • Tykkää
Reactions: Mminni
Piitu85:lle :hug:

Uusille moi! :wave:

Miten ootte muuten urheillu alkuraskaudesta? Ostin vuosikortin kuntokeskukseen ja oon ihan koukussa ryhmäliikuntatunteihin. =)
Tästähän olikin tuossa jo vähän puhetta. Jotkut lajit on sellasia, mitä ei suositella raskauden aikana, mutta alussa voi kyllä liikkua ihan normaalisti. Mä tykkään lenkkeillä hölkäten, yksin tai niin, että on yksi lapsista mukana pyörällä. Otan yhden muksun kerrallaan, koska silloin on aikaa keskittyä hetkeksi vain häneen. :) Lenkkien pituus on sellaista 10km luokkaa ja vauhti varsin maltillinen. Pari välipäivää pyrin kyllä pitämään joka viikko, varsinkin nyt tässä "siunatussa tilassa". :D Kotona joogaan, koska se avaa paikkoja hyvin ja laittaa veren kiertämään. Lapset on siinäkin monesti mukana ja koska ovat muuten aika hulivilejä, on tuo hyvää rauhottumisharjoittelua. :) Pyöräilemässä on myös kiva käydä molempien lasten kanssa. Liikuntaa on aikomus harrastaa läpi raskauden, mutta jossain vaiheessa saattaa lenkit vähän lyhentyä ja/tai välipäiviä tulla lisää.

Oireita ei oo oikeestaan vieläkään, ei selkeitä ainakaan. Kahvi maistuu eikä oo paha olokaan. Hiukset tosin rasvottuu kuvottavasti. Ihan kuin olis kesto-PMS päänahassa. :x Turvotus on laantunu aikalailla, mutta sillä 4-5 litralla valkosta teetä, mitä päivässä tulee lipitettyä, saattaa olla osuutta asiaan. Eli ehkä on hieman janokin. :D

Tavallaan on kiva pitää raskaus salaisuutena, mutta toisaalta olisi kiva kertoa jollekin. Yksi ystävä tiesi yrityksestä ja hänelle varmaan kerron ensimmäisenä. Hänkin jutteli minulle silloin, kun vaimonsa kanssa yrittivät vauvaa, joten tuntuu luonnolliselta puhua näistä jutuista kanssaan.

RR 5+4 (ja 37 yötä ultraan)
 
Äh, taisin iloita liian aikaisin :( tänään tein raskaustestin uudestaan kahteen kertaan, ja molemmat oli vain tyhjää täynnä! Harmittaa kovasti, mutta ei se oo kuin uutta yritystä kehiin :D tsemppiä teille kaikille raskauteen! :)
 
Hei, täällä uusi plussaaja ilmoittautuu mukaan! Onnea muillekin raskautuneille :) Viimeiset kuukautiset olivat 5.4 ja tänään aamulla sain haalean viivan tikkuun. Viikkoja ilmeisesti 4+6. Raskausoireiksi luulen väsymyksen, vatsan turvottelun ja nenän tukkoisuuden.

Olen kotona vielä perhevapailla, sillä minulla on syyskuussa-14 syntynyt neitokainen...todella pieni ikäero siis tulossa lapsukaisille (on kyllä ihan toivottu ja suunniteltu raskaus). Vasta np-ultran jälkeenhän sen voi sanoa tuleeko toista lasta, kun näkee onko kaikki ok. Sen ultran jälkeen vasta kerrotaan muille tästä raskaudesta...jännittää nyt jo miten omat vanhemmat suhtautuvat, varsinkin isäni sanoo asiat hyvin suoraan ja loukkaavastikin :| Me osittaiskestoillaan tytön kanssa, kun täällä aiemmin oli keskustelua ekoilusta. Yöllä pidetään kerttiksiä ja päivällä yleensä kestoja, vaippa-alueen iho on todella hyvässä kunnossa. Samat kestot menee uudelle tulokkaallekin, sitten pieneksi jääneitä voikin myydä. Kestoilusta innostuin odotusaikana nähdessäni kirppiksellä aivan supersöpön kukkakuvioisen vaipan :)

Liikuntaa harrastin viime raskaudessa paljon, luin silloin jostain raskausaiheisesta kirjasta, että raskaana pitäisi liikkua kahden edestä. Vesijuoksu, ryhmäliikunnat, kuntosali, pyöräily, hölkkä, pitkät kävelylenkit ym. kuuluivat elämääni. Nyt käyn lähinnä vain vaunulenkeillä ja toisinaan isä vahtii tyttöä, että pääsen yksinkin liikkumaan. Ja onhan tuon hieman päälle 10-kiloisen puntin kantaminen ja nostelu hyvää liikuntaa, kun toinen ei vielä osaa edes ryömiä :D Kannattaa kyllä liikkua jos vain pystyy, nimittäin synnytyskin oli helppo kun on hyvässä kunnossa (kätiö kehui vatsalihaksiani) ja olin raskauden jälkeen kevyempi kuin ennen raskautta, ei ollut raskauskiloja pudotettavana ja luulen, että liikunnan ansiosta en saanut raskausarpia yhtään. Nyt en ota stressiä liikunnasta, pitää vain katsoa mitä syö, ei liikaa sokeria ja kovaa rasvaa jne.

minun tiedot: Loksu/24/2.lapsi/KYS/la 10.1
 
Tänne tulee niin paljon viestejä että jos ei päivittäin käy tsekkaamassa niin tipahtaa kyllä kärryiltä armottomasti! Tervetuloa kaikille uusille!

Rosie Riveter -> Huomasin että kividödöö saa tilattua myös netin kautta, jalokivigalleria.fi osoitteesta.

Hannibal -> en ole huomannut että mielialat heittelisivät, olen normaalistikin kyllä aina tasainen tyyppi eikä suuria tunteenpurkauksia tule kuin harvoin, jos silloinkaan :D

Minulla on jo ensimmäinen neuvola aika varattuna, 13.5 eli rv 5+6. On kylläkin heti jo ns. ylimääräinen kun joutui raskauden vuoksi tekemään lääkemuutoksia niin sitä haluavat nyt seurata että tepsii uudet lääkkeet niin kuin pitää. Parempi näin. Neukkutäti sanoi että tehdään siinä kaikki paperihommat kuntoon, jäin vaan miettimään että mitähän se sillä tarkoitti?

Suuret pahoittelut miumaulle keskenmenosta :(

Neitipelargonia -> meillä ei ole onneksi ole hössöttäviä sukulaisia vauvan suhteen, ainakaan vielä. Päinvastoin kaikki yrittää rauhoitella että odotelkaahan vielä kun kaikki on niin alussa jaadajaadajaada.. Tiedetään, ja sillä varovaisia ollaankin, toivottavasti ultrauksen jälkeen uskalletaan iloita hieman enemmän. Toivottavasti tuhruttelu ei tarkoittaisi mitään vakavampaa. Meille hoitaja kertoi että pieni vuoto/ tuhruttelu on alkuraskaudessa aivan tavallista eikä siitä kannata huolestua, liittynee jotenkin alkion kiinnittymiseen. Toivotaan että tästä on kyse.

Tunnustettakoon että kävin minä kiertelemässä h&m vauva puolella, mutta ei siellä oikein mitään kivaa löytynyt. :D Ja koko ajan piti tietysti vilkuilla ympärille että näkeekö kukaan tuttu. Oli tietysti alibikin jo keksitty valmiiksi, onneksi sitä ei kuitenkaan tarvittu. Jälkeenpäin nauratti itseäni koko tilanne :D

Iloksi kyseli harrastuksista joita täytyisi rajoittaa raskauden ajaksi, uinnin tai vesijumpan voinee tähän kategoriaan laittaa. Vaikuttanee mahdollisesti myöhemmillä viikoilla kuitenkin jos on jotain ongelmia raskauden aikana. Mutta eipä onneksi ole muita harrastuksia joita täytyisi rajoittaa. Yritän kyllä aktivoitua liikunnan suhteen nyt raskauden aikana, ja löytää uutta intoa liikuntaan. Odotan jo niin kovasti vaunulenkkejä!

En tiedä mistä johtuu, mutta nyt raskauden myötä? olen alkanut heräilemään aamuisin ihan todella aikaisin, siis joskus ennen viittä! ja tämä ei ole yhtään normaalia minulle!

Voi Piitu85 :( Suuret pahoittelut
 
Moi!

Piitu85
:hug:

Eilen myös digitestistä "raskaana 2-3", eli nyt uskotaan ja maanantaina neuvolaan soittoa!

Kertomisesta: Haluttais kyllä kertoa jo kaikille, mutta viisain oottaa eka neuvola ja ultraus, että jotain varmasti on kyytissä :) Tänään olis kyllä haluttanu paljastaa äitille ja siskolle, onneksi sain kunneski pidettyä suuni kiinni. Siinä on niin monta puolta, että kertoako vaiko eikö... Sais vertaistukea ja kaverin jonka kanssa jutella aiheesta, mutta sitte vaarana on kans että tieto leviää ennenaikojaan... Töissä aattelin salaisuuteni paljastaa aikasintaan vk 12, jos ei aikasemmin pahoinvoinnin takia epäillyt herää :)

Liikuntaa aattelin harrastaa ihan voinnin mukaan, viime raskaudessa pelasin höntsäsählyä yli puoliväliin, mutta sitte vauhti hidastu liikaa eikä tuntunu enää niin hyvältä. Syvät vatsalihakset ois tarkotus saada kuntoon ihan tulevaa synnytystäki ajatellen.

Tämmöisia lauantaipäivän mietteitä ja hyvää äitienpäivää kaikille nykyisille ja tuleville mammoille!:)
 
Mminni; en tiiä tuosta fb ryhmästä... Joko semmonen on perustettu? :D

Onko kukaan muuten käynyt huvipuistossa raskausaikana? Onko se turvallista näin alkuvaiheessa vielä? Ois ens viikolla reissu tiedossa ja yks aktiviteetti siellä vois olla tuo huvipuisto..:)

MissB ja 6+1
 
Moikka, oon ollut vähän kiireinen ja muissa puuhissa ja sen vuoksi liittämiset on myöhästyneet.
Yritin päivittää listaa nopsasti ja koitan palata toisella kertaa paremmin tarkisteleen. Tarkistakaa omat tietonne ja laittakaa korjauspyyntö, niin saan sitten helpolla korjattua, jos korjattavaa on.

Ja tosiaan faceryhmään pääsee minun kauttani laittamalla yksityisviestiä täällä kaksplussalla ja kertomalla oman nimensä ja antamalla tuntomerkit oikeasta profiilista tai linkittämällä suoraan oman profiilinsa.
Rekisteröitymällä tänne kaksplussalle pystyy sitten laittamaan yksäriä. :)

iloksi rv6+5
 
Hyvää äitienpäivää kaikille! :flower:

Rosie Riveter -> Huomasin että kividödöö saa tilattua myös netin kautta, jalokivigalleria.fi osoitteesta.
Kiitos vinkistä! Kurkkasin heti linkkiä, mutta piipahdan nyt kuitenkin ensin paikallisissa puodeissa, kunhan joudan. :) Pyrin aina tukemaan oman paikkakunnan yrittäjiä, vaikka oikeasti nettishoppailu olisi paljon helpompaa ja mukavampaa. :p

Neukkutäti sanoi että tehdään siinä kaikki paperihommat kuntoon, jäin vaan miettimään että mitähän se sillä tarkoitti?
Ekassa neuvolassa kysellään ihan hirveesti kaikkea, en vaan muista, että mitä. :D Mullekin terkka sanoi, että jos vaan löydän vanhat neuvolakortit, olis niistä suuri apu, ku pitää täytellä kaikkia tietoja. En oo löytäny... Toisaalta, mulla oli ekassa raskaudessa niin jäätävän huono terkka, että puolet siellä kortissa lukevista tiedoistaki on päin peetä. Tästä viisastuneena neuvosinki kaikkia, että jos kemiat ei oman terkan kanssa kohtaa, vaihtakaa! Mä vaihdoin vasta, ku tulin toisen kerran raskaaks ja ainoo mitä kadun on se, etten vaihtanu aikasemmin. Se on tosi tärkeetä, että voi luottaa "omaan" neukkaterkkaan ja että hoitosuhde tuntuu luontevalta. Raskaus on muutenki niin herkkää aikaa. :)

Tunnustettakoon että kävin minä kiertelemässä h&m vauva puolella, mutta ei siellä oikein mitään kivaa löytynyt. :D Ja koko ajan piti tietysti vilkuilla ympärille että näkeekö kukaan tuttu. Oli tietysti alibikin jo keksitty valmiiksi, onneksi sitä ei kuitenkaan tarvittu. Jälkeenpäin nauratti itseäni koko tilanne :D
Älä nyt, ku mä jo ostin yhden bodyn! :D Siinä kaupassa on vielä sukulainen töissä ja puikkelehdin hyllyvälejä, kuin säikky jänis, ettei vain tulisi tuttuja vastaan. Alibi oli myös keksitty, miehen serkun vauvalle mukamas oli body menossa. :whistle:

Tänään on ensimmäistä kertaa vienosti etova olo näin aamusta. Äkkiäkös se katoaa, kun pääsee vähän ulos ottamaan raitista ilmaa. Kaunis päivä näyttäisi tulevan. :)

Rosie 5+5
 
Hei!

Saisko liittyä seuraan?

Perjantaina selkeä plussa liuskatestillä ja lauantai aamuna digillä raskaana 1-2. Yritetään miehen kanssa sisäistää asiaa, että meille on tulossa yhteinen lapsi tammikuussa mikäli hyvin käy.
Esittelyä sen verran että uusioperhe ollaan, minä 33.v, mies 34.v, yhteistä taivalta vajaa 6 vuotta, kummallakin jo alakouluikäisiä lapsia, minun lapset asuu meidän kanssa (2 kpl). Kummatkin ollaan vakitöissä.
Edellisistä raskauksista on niin monta vuotta jo, että tuntuu kuin ensimmäistä odottaisi. kaikki tuntuu uudelta ja jännältä. Yritetään ottaa päivä kerrallaan rauhassa jottei tiputa korkealta ja kovaa jos menee kesken (pessimisti ei pety :) ). Kaksi keskenmenoa läpi käynyt - 00 ja -05.
Ehkäisyn lopetin jo 09/13 kun hormonaaliset ei vaan minulle sovi mitenkään. Siitä asti ollaan menty tjot meiningillä tai keskeytetyllä (varsinkin alkuun) kun kummallakin on ollut vaikeuksia päättää tehdäänkö lapsia tekemällä vai ei, kun menneisyydessä on ollut molemmilla vähän haasteellista eli meille tää "kohtalon huomaan" tyyli sopi oikein hyvin ja onnellisia ollaan tulevasta perheenlisäyksestä jos tammikuulle selvitään.

Raskausoireet nosti päätään jo reilu viikko sitten ja ovat pahentuneet kokoajan. Rinnat aristää enempi ja vähempi, pahoinvointia on päivittäin painottuen iltaan ja yöhön. Neljänä aamuna olen herännyt jo noin 5 aikaan pahoinvoinnin takia, eikä uni ole tullut enää. Täällä oli vissiin joku muukin joka herää kukonlaulun aikaan? Alavatsalla kaikennäköisiä tuntemuksia. Nyt rv 4+2.

AS81 33 / 3.lapsi / eka yhteinen / LA 15.1. / Tays


HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Moi kaikki!Mäki liityn joukkoon myös :)
Plussa tuli 5.5. la olisi menkoista laskettuna 16.1 mut uskon että noin viikolla aikastuu niinkuin edellisessäkin raskaudessa :)


Eli mun tiedot panfi/la 16.1/22v/2./Kos
Kännykällä kirjottelen ni en osaa värjätä tekstiä : /
Facebook ryhmään voisin liittyä myös sitten np-
ultran jälkeen :)
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!
 

Yhteistyössä