Tammikuun tuikkeet 2016

Tammikuun tuikkeet 2016 * huhtikuussa*

Lasketut ajat
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sairaala


26.12.
Hapsikka

28.12.
iloksi / 33v / 2.lapsi / KYS

30.12.
miumau / / / KOS

1.1.

MissB/25v/esikoinen/OYS
Nennuska/31v/3. Lapsi/OAS

2.1.
3.1.
NeitiPelargonia, 32v., Esikoinen, TAYS
4.1.
5.1.
6.1.
Riikkeli, 23v, 3.lapsi, kys
7.1.
8.1.
9.1.
10.1.
11.1.
12.1.
13.1.
14.1.
15.1.
16.1.
17.1.
18.1.
19.1.
20.1.
21.1.
22.1.
23.1.
24.1.
25.1.
26.1.
27.1.
28.1.
29.1.
30.1.
31.1.


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella mielellään
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa MissB! Ja onnea plussasta! Kiva kun tulit!

Minä myös plussasin juuri ja taidan laittaa LA:n siihen tammikuun 1.päivään alustavasti. Jospa se siitä sitten tarkentuu kun tilanne etenee :)

Ja koska olen ahkera facen käyttäjä, niin mielelläni laitan faceryhmänkin sitten meille pystyyn, jos ja kun muitakin innokkaita löytyy :)
 
MissB
Onko sinulla ennestään lapsia? Minulla on 2v esikoinen ja nyt sitten kovasti toivottu pikkukakkonen olisi matkalla. Ei tätä oikein edes usko ja voimakkaita oireita ei ole, niin sitä saa vaan miettiä, että onko vaiko eikö raskaana vielä. Esikoisen raskaus oli todella helppo ja oireeton, joten ei se huono merkki ole välttämättä.

Onko sinulla oireita ?

Päivä kerrallan eteenpäin :)
 
Ei ole ennestään lapsia, esikoinen siis olisi tulossa. Täällä myös kovin oireetonta, siksi vaikea käsittää tätä asiaa vielä :) Ja varmasti täytyy myös muutama varmistustesti tehdä kunnes saan tasavahvat viivat tikkuun :D

Onko teillä ollut pitkä yritys takana vai tärppäsikö nopeasti? :)
 
Tervetuloa Nennuska ja lämpimästä onnea plussasta! Toivottavasti vahvistuu viivat meillä kaikilla! <3 Onko sinulla ennestään lapsia?

MissB vuoden verran yritetty - heti kun vaan menkat alkoi synnytyksen jälkeen (vuoden päästä), joten ei ihan heti tärpännyt.
Ja voi ihanaa esikoisenodotusta sinulle <3
 
"Nennuska"
Mulla on kaks lasta ennestään 6v tyttö, joka aloittaa syksyllä koulun ja kohta 5v poika. Nyt päätettiin kokeilla, että vieläkö ois vauveli tullakseen ja näköjään saman tien plussaa näytti :) Ihana kun tänne voi puhua kun muille ei vielä uskalla ???? Kyllähän tämä taas niin jännältä tuntuu pitkän tauon jälkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Kiitos MissB! Mullaki kaapissa kuumottelis parit r-testit niin pääsee seuraamaan tummuuko viiva :) Määkin melellään liityn fb ryhmään kunhan tästä vähän pidemmille viikoille päästään :) ootteko aatellu käydä varhaisultrassa tarkistamassa sykkeen? :) Esikoista odotetaan niin ei oo oikeen varmaa tietoa millon sinne kannattais suunnata, viikolla 6-7? :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
"Nennuska"
Tervetuloa Samhe minunkin puolestani ja onnea plussasta :) Mulla on enää yksi testi jäljellä ja ajattelin tehdä sen vasta ensi viikolla, jos Sillon tulis ihan tumman punainen viiva :) onko teillä kokemusta kuin kauan kestää, että haalean punaisesta tulee kunnolla punainen?

Minä en enää muista edellisistä raskauksista noita ultra-aikoja ollenkaan..enkä ole Oikeen miettinyt miten aion edetä.. Ehkä täytyy neuvolaan kun ja jos tämä plussa vahvistuu ja kaikki menee hyvin :)
 
Varhaisulta kyllä kiinnostais.. Sikiön sydänäänet pitäis kuulua jo rv6 lähtien, kuitenkin viim rv7-8.

Minä aattelin aamulla tehdä testin. Joo onhan tää kyl hommaa testailla jatkuvasti mut sitte lopetan kun saan ne tasavahvat viivat :D tähän mennessä viiva on ainakin tummunut päivä päivältä :)

Joko teillä on raskausoireita ilmennyt? Täälä ei vielä tissiturvotustaa kummempaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Samhe ja lämpimästi onnea plussasta!

Varhaisultra kannattaa varata johonkin kahdeksannelle raskausviikolle eli rv 7+0 alkaen, niin sydänäänet pitäis kuulua. Jos aiemmin menee eikä ne näykään, niin tulee ihan turhaa huolta.
Syke saattaa näkyä aiemminkin, mutta välttääkseen turhaa huolta se kannattaa varmaan odottaa varmemmille päiville.

Minä tein tänäänkin testin ja se oli onneksi hienosti vahvistunut aiemmasta. Ihan hyvällä mielellä olen ja odottelen varhaisultraa. Varasin sen 13.5. ja toivon, että silloin näkyy jotain. Silloin selvinnee sitten raskausviikotkin tarkemmin :) Olen sitä mieltä, että LA saattaa olla joulukuun puolella, mutta jotenkin ajattelen silti mielummin tulevani tähän tammikuun ryhmään, kun esikoinenkin tuli melkein viikon lasketun ajan jälkeen.
Ja tuolla jouluvauvoissa tuntuu olevan jo niin paljon porukkaa, että en meinaa oikein päästä siellä kärryille.
Mut odotellaan :)

Kiva, että tänne alkaa löytyä porukkaa. Minä mielelläni perustan faceryhmän, kun vaan on halukkaita liittymään :) Itse olen paljon facessa, joten se on kätevä tapa. päivitellä.

Ai niin muuten! Unohdin tuohon otsikkoon laittaa, että Tammikuun tuikkeet 2015 HUHTIKUUSSA, joten tehdään luonnollisesti uusi pinkka sitten vappuna ja minun puolesta sen voi kuka tahansa aloittaa. Sitten vaan aloittajan pitää tehdä päivitykset, jos otetaan aina ekaksi viestiksi se "koontilista". Minä voisinkin sen laskettuaikalistan tehdä kohtapuoleen.. :)
 
Noniin tässä tämän aamuista testiä;
image

Hienosti taas on vahvistunut. Jokohan tässä kohta uskaltais huokaista helpotuksesta? :D

Mulle voi tuohon listaan päivittää: MissB/25v/esikoinen/OYS :)
Ainiin ja se LA 1.1.

MissB ja 4+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
"Nennuska"
Minulla ei kummempia oireita ole ollut. Vähän huonompaa oloa, jos nälkä ehtii tulla j tietysti rinnat on kipeät. Oikeastaan vasta eilen alkoi alavatsa kipuilla, sellaisia vihlasun tyyppisiä hetkellisiä kipuja, mitä mull on kyllä aina ollut aivan alkuraskaudessa.

Mulle voi päivittä la 1.1/ Nennuska/31v/3. Lapsi/OAS

Minä en osaa tuota tekstiä punaiseksi laittaa ja pitäisikö olla rekisteröitynytkin, että olisi edes mahdollista...pitäisi vähän perehtyä tietokoneella tähän, kun puhelimella tulee aina vaan kurkkailtua. Aikaisemmissa raskauksissa en näissä keskusteluissa olekaan ollut mukana, joten jotain uuttakin tähän kolmanteen kertaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Lisäsin teidät ja hyvin bongasin nuo rivit muutenkin. Se vaan helpottaa se punainen väri päivitystä. Mut onnistui siis näinkin :)

Minulla alkoi mahdollisesti pahoinvointi tänään. Tai sitten kyse on jostain taudista, mut hyi olkoon, kun oksettaa. Otin käyttöön nuo pahoinvointirannekkeet ja toivon, että ne nyt auttaa.
Tosi ilkeetä pinnistellä tämän oksetusolon kanssa. Todella toivon, että se on ohimenevää.. Maanantaina olen lähdössä työmatkalle yön yli ja luvassa on pitkät päivät. Ja etenkin niistä tulee pitkät, jos mukana on pahoinvointi.

Jospa tää tästä.
 
Alkaa todellistumaan tämä raskaus kun oireita tulee lisää, täälläki vihdoin tissikivut alkoi jota oon oottanutkin. :D ikäviä alavatsa kipuja hetkittäin, etenkin mahallaan köllötellessä. Eilen tuli kohtuun myös kipuja joitten kuvailuun kyllä osuu nuo tylpät sukkapuikkokivut :) joka vessakäynti on jännitystä täynnä ku pelkään huomaavani menkkojen alkaneen :( ens viikolla jos viikko näytöllinen varmistaa mut raskaana olevaksi niin voin hengähtää ja varailla neuvolaa ja varhaisultraa jonnekki ens kuun puolenvälin paikkeille :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Ainoa oire täällä edelleenkin se tissikipu/ turvotus joka tuntuu pahenevan päivä päivältä...:D Mahassa ei oo vielä kummempia tuntemuksia ollu. Olisin myös erittäin onnellinen jos se kuuluisa pahoinvointi pysyis poissa :D

MissB ja 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Eilinen pahoinvointi loppui parin tunnin jälkeen eikä ole palannut. Esikoinen on sitten tänään käyttänyt kyseisiä pahoinvointirannekkeita, kun kerran äitikin niitä käytti. :D

Tänään kaivoin aiemmin saamani vau.fi - kirjasen, johon suunnittelen tällä kertaa kirjata jo ajoissa ajatuksia ja tuntoja. Jotenkin toisaalta pelottaa edes aloittaa, mutta ei se lopputulos siitä muutu aloitin tai en. Toisaalta sitten saattaa harmittaa, jos kirjanen on sitten "käytetty" jos tämä loppuukin alkuunsa.

Välillä epäilyttää kovasti, kun mitään oireita ei ole. Toivottavasti kaikki on hyvin. Odotusta riittää vielä reilu kaksi viikkoa siihen, että ultraan pääsisi näkemään mitä siellä näkyy..
 
Heippa hei kaikki kanssaodottavat tammikuulaiset! Minäpä varovaisesti hivuttaudun joukkoonne.. :) Eli täällä kirjoittelee ensimmäistä odotteleva onnellisuuskuplassa oleva tyttönen. Hailakka plussatesti piirtyi torstaina, mutta tänään jo selkeä tulos Clearbluen digitestillä.. Jonkun laskurin mukaan LA osuisi n. joulukuun 28 pvän tienoille, mutta epäselvän kierron vuoksi, uskon että tammikuu saattaisi olla lähempänä totuutta.. Lisäksi on kiva tulla ryhmään, missä on muita samassa vaiheessa olevia! Eli lämpimät onnittelut kaikille! Pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menee hyvin! :) Täällä ilmassa turvotusta, vatsan juilintaa ja tissikipua, mutta ehkäpä se kertoo että jtn tapahtuu.. Jännityksellä uuteen viikkoon! ;)
 

Yhteistyössä