* * * Tammikuun Vauvat 2012 joulukuussa * * *

Puzzlelle onnea hurjasti!!! :heart: Ja oikein hyvää vointia pikku Alfille!

Kyllä, nyt niitä sitten alkaa tupsahtelemaan maailmaan.. :heart: On sitä odotettukkin! :)

Neiti10 Soita neuvolaan tai synnärille, kannattaa niistä oikeasti mainita jos tekee kipiää, kuitenkin vielä oot ns. pienillä viikoilla..

Minä se sitten vierailin svo:lla, taas..Tai jos ollaan tarkkoja, kävin kahteen otteeseen siellä.. :D Mulla on usean päivän ajan vaivannut hermosärky naamassa ja perjantai iltana kivut kävi sen verran iloseks et soitin svo:lle et antakaa nyt lupa ottaa jotain lääkettä, no en saanut muutakun käskyn sinne jotta voivat lääkitä..Kävin sit yöllä siellä pööpöilemässä pari tuntia.Vauvallahan ei ole mitään ongelmaa, mut raskauden takia kierrättävät nyt tota kautta mutta eivät kuitenkaa uskalla määrätä mitään..Eilen sit päivällä uudestaan ja tapasin neurologin joka määräs lääkettä kotiin..Tuntuu oikeasti naurettavalta istua siellä ilman mitään vauva syytä.. :D Mut no, jokatapauksessa, nyt toivotaan et lääkkeet auttaa tai seuraava on hermostoon vaikuttava lääkitys mitä en missään tapauksesessa haluaisi raskaana joutua syömään..

Mut tippa meinas tulla linssiin kun siellä kärrättiin onnellisen näköisiä äitejä pienet nyytit sylissään, ylpeät isät vieressä kulkien osastolle ja toivoteltiin onnea, oi että mäkin haluan ja pian!! :) :heart:

Eipä tätä vauvatuskaa helpota sekään et mun kaikki lähipiirin äidit on synnyttäneet nyt, jokapaikassa tuhisee vauvoja... :heart:

No mutta, kyllä meillekkin, sitten joskus.. :D Viimestään helmikuussa.......

Maira ja pimpula lähtee pizzan tekoon rv33+5
 
Paljon onnea Puzzlelle ja pienelle Alfille vielä tälläkin foorumilla!

Hienoa, että poikasen vointi on noin mainio! Toivotan pojalle mahdollisimman pikaista voimistumista ja kasvamista kotiinpääsymittoihin sekä teille tuoreille äidille ja isälle paljon voimia sairaala-aikaan! :hug:

Minäkin lähden tänään nuuhkimaan yhtä pientä nyyttiä. Saas nähdä kuinka korkealle se vauvakuume nouseekaan. :whistle:



Hyvää toista adventtia kaikille!


NS 35+2
 
Paljon onnea Puzzle ja pikku Alf! Ja voimia jatkoon, toivottavasti pääsette piakkoin kotiin. :heart:

Carcas kiitoksia kovasti myssyehdotuksesta, mutta kun katsoin eilen vaatteita läpi niin tosiaan äitiyspakkauksen myssy näyttää aika pieneltä. Eli kerran muutkin käyttää sitä, niin eiköhän mekin pärjätä sillä. Itse luulin, että se on liian suuri kun ei ole oikein mitään tuntumaa miten pieni se vauva loppupelissä on..

Me käytiin perjantaina pikkujouluilemassa, niin on se vaan rankkaa touhua jo tässä vaiheessa! Onneksi pääsin hyvin istumaan, niin ei tarvinnut koko iltaa seisoskella. Korkkareita kun en ole pitänyt koko syksynä, niin näin äkkinäisesti kävi ihan jalkoihin. Eilinen päivä menikin sitten lepäilessä..

Hyvää adventtia kaikille! Täällä tuli vähän lunta niin on kivan valkoista ulkona :)

Olguli 36+2
 
:heart: Puzzle ja pikku-Alf :heart: Paljon voimia ja kasvuspurttia pikkumiehelle ja onnittelut onnellisille vanhemmille. :heart: Kerroit, että nyt pikkumies näyttää vielä "vanhalta" :) Uskon, että pikapuoliin rupeaa nuortumaan :)

Tänään kokosin äitini kanssa pinniksen ja hoitopöydän. Vauvanurkkaus alkoi jo näyttämään ihan oikeastikin vauvanurkkaukselta. Huomenna alkaa sitten äitiysloma, joten ei tarvitse herätä töihin, vaan voi suunnitella vauva-asioita ja siihen liittyvää ostoslistaa, joka on vielä aika pitkä. Onneksi vain pikkutavaroita puuttuu. Missä iässä vauveli alkaa kaivata unilelua ja alkaa katsella mobilea?

34 + 3
 
Viimeksi muokattu:
Puzzlelle onnea pienestä prinssistä. Ja jaksamista sairaala-aikaan, toivottavasti pikku mies kasvaa nopeasti kotiinlähtö mittoihin :flower:

Omissa kuulumisissa ei mitään kummaa. Mökillä oltiin viikonloppu ja ilmeisesti sinne ei enää ihan 2 miehen kanssa mennäkään piiitkään aikaan. Vauvan kanssa sinne ei talvisin edes voi mennä joten saa nähdä milloin sinne seuraavan kerran edes mennään ihan omalla porukalla. Vielä on onneksi joulun vietto mökillä, mutta silloin siellä onkin melkein koko miehen suku joten hälinää riittää.

Vauvan tarvikkeista ei kovin paljoa puutu, amme ja jotain muuta mutta ei mitään mitä ei saisi melko nopeasti haettua jos tarvitsee. Sairaalakassia en vielä ole edes ajatellut. Esitietolomakekin on yhä tyhjä vaikka neuvolasta suositeltiin sen täyttämistä pian, ettei unohdu. No kyllä tässä ehtii, neuvolakin seuraavan kerran vasta 15.12.

Nyt tekemään piparkakkutaikinaa ja lämmittämään kanaviillokkia (valmiita pipareita tuskin tulee paljoa, mies kun rakastaa piparitaikinan syömistä. Tosin niin minäkin :D )
Mimsy & Mini 32+4
 
Onnea oikein paljon Puzzle ja Alf :flower: Niinhän se syntyi sitten ensimäinen jo marraskuun puolella.
Arvelen että tässäkuussa syntyykin paljon vauvoja. Kaikki joulustressit ja siivoukset kun voi saada kummia aikaan. Eiköhän toiselle kymmenelle mennä tämän kuun syntyvien osalta.
(.) Täällä hepatoosi alkaa vaivaamaan jo ihan tosissaan. Sen verran korkeita lukemia verikokeet antoi viimeviikolla, että kävin kahteen otteeseen äitipolilla. Sain nyt lääkkeet, mutta tiedä sitten auttaako. Ellei auta, joutuvat käynnistelemään mahdollisesti hyvissä ajoin. Painoa Murulla oli 2,4kg.
Hitsi että olen ollut väsynyt. Mitään ei jaksa. Jo pyykkien koneeseen laitto ottaa koville. Tässä jännittääkin koko ajan milloin joutuu lähtemään..

No mutta nyt nukkumaan.

Kiitoksia MLM uudesta pinosta :)

-Amalia- ja Muru 34+3
 
Onnea puzzlelle hurjasti pikkuisesta pojasta:flower::heart:!!

Voi kökkö meillä ilmeisesti enterorokko:(pienimmällä oli pari päivää lievää kuumetta ja sit pari rakkulaa suussa ja nyt sit isoin kotona,ei niinkään sitä kuumetta,ehkä lämpöä vain mut myös rakkula suussa!!eikai se ny oo vaarallinen raskaana olevalla,mä ku oon kauhee hysteerikko tällasissa:(niin ja naapurissa tätä kuulemma oli..et ei ihme jos myös meillä..

Neuvolassa käyty,mulla hemoglopiini nousee vaan viikko sit oli 126 ja tänään 135.Hassua,mul ei oo kyl missään raskaudessa näin ollu:)olo on edelleen aika tukala,maha niin alhaalla tippuu varmaan kohta..sanonki et ku liikkeetki tuntuu melkeen reisissä asti,heh:D

hemuliina ja ihanuus 34+5:heart:
 
Moi pitkästä aikaa!
Olen tuolla taustalla kyllä lueskellut koko ajan, mutta mitään kirjoitettavaa ei ole oikein ollut. Nyt piti kuitenkin tulla onnittelemaan Puzzlea: Onnea pienestä pojasta!! :flower: On se vaan ihmeellistä. Ja erityisen ihmeelliseltä tuntuu, kun sun laskettu aika olisi ollut vasta viikko mun jälkeen... Mulla siis 19.1. Enkä vielä tosiaan osaa edes kuvitella, millaista olisi, jos tyyppi nyt syntyisi. Mutta kaipa se vauva viimeistään siinä vaiheessa "rupeaisi tuntumaan konkreettiselta". :D

Tänne ei ihmeempiä kuulu, vaihtelevaa työmotivaatiota. Välillä sitä tekee kauhealla teholla ja välillä ei saa oikein edes aloitettua. Maha tuntuu pinkeältä päätteellä istuessa. Kaikki neulomiset on unohtuneet jonnekin, mutta ompeluksia on tullut tehtyä, mm. pinnasängyn reunapehmuste. Tai siis ompelin sellaiseen IKEAn 12 euron valkoiseen pehmusteeseen kivan värisen päällyksen. Tarpeetonta, mutta mukavaa puuhastelua. :) Äitiysloman alkua en oikein osaa odottaa, kun se vaan tarkoittaa, että työt jäävät kesken.

Välillä on on vähän oudompia tuntemuksia mahassa ja tuntuu, että vauva pyrkii välillä ylös ja välillä (liiankin) alas. Kävelystä tulee köpöttelyä, jos on liian pitkään liikkeellä kävellen. Esim. shoppailureissun loppupuoli alkaa olla aika ahdistavaa.

Potkut ja liikkeet on yhä suurempia. Välillä tuntuu, että vauva "vastaa" taputteluun, mutta voin kyllä vaan kuvitellakin. :)
 
Heippa taas

hemuliina, voi rähmä :/ Itsellä ei ole tommosesta kokemusta, toivottavasti ei tartu sinuun.

Argh. On tää niin hassua miten eri lailla nuo lekurit sun muut kehottaa tulemaan käymään.. Neuvolantäti sanoi viime viikolla että mene ihmeessä käymään, että parempi kuin kattovat. Lueskelin tossa synnärin sivuilta milloin pitää lähtee sairaalaan, kaikki oireetkin täyttyis. Noh, äsken soitin synnärille ja kätilö ehdotti vaan että otan särkylääkettä ja lepään.. Täh. Keskiviikosta asti ollu yhtä kipuilua, edes koiraa en voi viedä ulos, saati kävellä ilman kipuja.. Tuskin pari pilleriä (jotka mulla ei edes tehoa) ja lepo auttaa nytkään. Lisäksi valkovuoto on erittäin nestemäistä. Oman mielenrauhan takia sinne kyllä lähen tutkittavaksi, ei ollu esikoisen kanssa mitään tämmöstä.

Anteeksi omanapainen avautuminen. Ahdistaa ja ärsyttää jo..
 
Onnea Puzzlelle ensimmäisestä vauvasta tässä ketjussa!

Hemuliina, enterorokko ei ole vaarallinen raskaana oleville. Mulla itsellä taisi olla se lievänä syksyllä ja soittelin silloin neuvolaan asiasta. Sitä oli kuulemma paljon liikkeellä siihen aikaan muutenkin. Neuvolantäti sanoi, että sitä ei mainita mitenkään erityisenä huomioon otettavana tautina raskaana olijalle. Joten ei huolta, toivotaan kuitenkin että säästyisit siltä!

Itse en ole tänne kirjoitellut juurikaan, vaikka ilmoittauduin keväällä listoille. Seurannut olen kyllä kuulumisia. Mä ilmottaudun joulukuisiin synnyttäjiin heti kättelyssä! Sektio on sovittu vuoden viimeisille päiville!

Luru77 rv 35+4
 
Onkos kukaan muuten itse ommellut kantoliinaa? Mietin vaan, että maksaako vaivaa, kun kangasta menee metritolkulla ja huutiksesta saa reilulla parilla kympillä. Ja onkohan sellaisen trikoisen kantoliinan ompelu ilman saumuria (reunat!) hankalaa? Intianpuuvillaakin mietin, mutta vastasyntyneelle ehkä tuo trikoinen olis mukava.

Tellu Po (joka innoissaan lainaompelukoneesta)
 
Moi,
Bassets,jaksamista sinulle.Tiedän paremmin kuin hyvin miltä tollanen kaaos tuntuu.Samoin MLM sulla myös samoja tunteita.Mä olen välillä niin vihanen,tähän asti olen yrittänyt saada edes keittiön pöydän pidettyä siistinä mutta eipä onnistu enää.Ja tässä kaaoksessa pitäisi vielä yrittää vähitellen pakkailla tavaroita:headwall:Hankalaa on kun kuopuksesta hauska sotkea kaikki tavarat kaapeista,kun saan yhden huoneen lattian siistiksi niin sillä aikaa sotkee muut.Täällä kun muutenkin vähän tilaa niin pikkunen kompastuu tavaroihin ja väistellessään huonekaluja ja tavaroita niin lyä päänsä pöydin kulmiin.Ja minä kun vihaan epäjärjestystä,tavaroille olen laittanut omat paikkansa niinkuin myös leluille mutta mikään ei pysy missään.Kaiken lisäksi mies on vielä vähemmän kotona, jos edes mahdollista ,yrittää nyt vielä saada remonttiakin tehtyä.Mun pää meinaa räjähtää,herään lähes joka aamuyö kello 5 ja sen jälkeen nukkuminen vaikeaa kun nää kaikki asiat alkaa pyörimään päässä.Nythän pitäisi keskittyä vauvan tuloon mutta...

Lisäksi tässä vielä lisää valitusvirttä,anteeksi.Näin meidän tulevan asunnon tyhjänä ja se oli totaalisen epäsiisti!Minä kun ajattelin että ei tarttis keittiötä rempata mutta turha toivo.Keittiön kaapistot oli kammottavat.Jokaisen huoneen lattiat hirveessä kunnossa,parketit pakko vaihtaa.Kylpyhuoneeseen täysremppa.Nyt mulla sitten kammottava stressi koska remppa ei varmasti valmistu tässä kuussa ja nykyinen asunto irtisanottu viimenen päivä.Mies yrittää saada pari huonetta valmiiksi että saatais tungettua tavarat niihin.Kylppäriin ja keittiöön ei voida paljon vaikuttaa kun ne remppaa miehen kaveri jolla koulutukset kunnossa.Mietin myös riittääkö remppalaina kaikkeen.Onneksi mies on hyvä hintojen vertailussa.Ikeasta on varmaan pakko keittiön kaapit hankkia.Neuvolassa kerroin tilanteesta ja sanoivat kyllä mulla olevan sellaset paineet että kumma jos kauan pystyn vauvan mahassa pitämään.Sieltä tarjosivat lapsenhoitoapua jos alkaa vielä hankalammaksi tilanne.Jos vauva päättääkin syntyä ennen niin miten ihmeessä pystyn pakkaamaan ja samalla vartioimaan vauvaa ettei kuopus mene tökkimään pikkuista.Tossa kuopuksessakin on ihan tarpeeksi kun isomahaisena kömpelönä sen perässä juoksee muuten onneksi ihana,kiltti poika ja mikä tärkeintä nukkuu parin tunnin päikkäreitä jolloin myös minä lepään.Esikoisesta kun ei ole mitään apua,se vain kiukuttelee ja kieltäytyy siivoamasta.Sanoo että siivoaa vaan omat sotkut mutta eihän se siivoa edes niitä ennen kuin mulla välillä pinna palaa.

En nyt muista kenelle joku suositteli ottamista yhteyttä lastensuojeluun.Itse en kyllä ekana kehottais että ottasit sinne ainakaan ensiksi yhteyttä.Ihan ekana kannattaa miettiä kaverit,sukulaiset,isovanhemmat läpi,jos ei niistä apua ole niin sitten yhteyttä neuvolaan sieltä voi tulla perhetyöntekijä käymään.Esikoisen syntymän jälkeen menin henkisesti niin huonoon kuntoon väsymyksen takia että en edes ulos enää lähtenyt.Meillä alkoi käydä kerran viikossa perhetyöntekijä joka lähti minun ja vauvan kanssa kävelylle,lisäksi sain purkaa oloani jollekin.Se oli mahtavaa ja sitäpaitsi kyseinen henkilö oli vielä tosi kiva.Se ei myöskään maksanut mitään.Meillä nykyään pitää yhteyttä ottaa aikalailla ennakkoon kun tarve näille työntekijöille on valtava.Äiti myös kysyi veljen vaimoa apuun ja se myös onnistuu,äidillä kun myös stressi siitä kun ei pysty minua paljon auttamaan.Hän on ollut jalkaleikkauksessa ja on aika kipeä.Kaikki sanovat ettei kannattaisi stressata mutta kun en pysty,joudutaan mennä äidin luokse aikavarmasti asumaan joksikin aikaa.Joten aika kade olen niille jotka laittavat jo vauvan tavaroita valmiiksi,meillä kun ei ole eds asuntoa:ashamed:Toivottavasti pikkunen pysyisi mahassa vielä muutaman viikon muuten kyllä tilanne räjähtää käsiin,mies kun ei edes kuopusta pysty/osaa hoitaa.

mima73 +poju 36+1 jo
 
Helvetti, kirjoitin pitkät pätkät ja kaikki katos. Mutta joo...
Mimaoot ihan oikeassa, että perhetyöntekijän voi saada avuksi muunkin kanavan kautta, kuin lastensuojelun. Nopeanpaa ehkä avun saaminen saattaa olla. Itse aikanaan hain apua Ls:n kautta ja avun sain parissa vuorokaudessa, ja sehän siinä olikin mulla silloin se idea, apua tänne ja heti :) Uupumus oli todella hillitön jäädessäni täysin yksin kuuden lapsen kanssa. Sinänsä ei varsinaista lastensuojelun tarvetta ollut, mutta näkivät yhteistyön ehkäisevänä toimintana, joten auttoivat sitä kautta. En vaan tajunnut kun Bassetsille kirjoitin, että muutakin kautta voi edetä, omasta kokemuksesta kun lähinnä ammensin, ja hyvin tunteellisella mielentilalla vielä:ashamed: Hyvä kun korjasit, pian puolet kaksplussan uupuneista äideistä perheineen olis lastensuojelun kirjoissa josko mun kirjoituksesta otettaisi vinkkiä :D

Pt:ssä vesien mentyä on suurempi vaara napanuoran esiinluiskahtamiselle, joten siksi lanssilla HETI MAKUUASENNOSSA sairaalaan. Napanuoran esiinluiskahduss saattaa hyvinkin todennäköisesti olla vauvalle kohtalokas, varsinkin jos supistukset ovat alkaneet. Eli peppu ei ikäänkuin peitä kohdunsuun sisäosaa, jolloin luiskahdus on mahdollinen. Supistus työntää vielä vauvaa kohti synnytyskanavaa, joten napanuoran jääminen puristuksiin on erittäin todennäköinen jos luiskahdus pääsee tapahtumaan. Pää täyttää helpommin tarjoutuvana osana tuon kohdunsuun sisäosan, ja napanuora on Rt:ssä kuulemma optimaalisemmassa "asennossa" ettei niin herkästi luiskahda, vaikka vauva ei olisi luihin vielä solahtanut, siis laskeutunut ja kiinnittynyt. Siis rt:ssa voi vielä kotona hillua ja pystyasentoa suositellaan, Pt:ssa ei ennen kuin ehkä sairaalassa jos peppu sulkee kohdunsuun sisäosan.
Näin siis ainakin mun perätilaohjeistus oli aikanaan. Ja minä kun oon sellainen teorianautiskelija ja nippelitietoihminen, niin kysyin kaiken mitä vaan mieleen pälkähti :)

Okei, nyt saunaan. Kaks päivää menny karseilla kivuilla ja mä oon ihan valmis punkee tän pihalle-> myönnän siis olevani itsekäs lehmä ja vihaavani tätä helvetin kipua. Täytyypi ottaa kipulääkettä varmaankin.

Inkalilla ja öttiäinen 33+?

Ps. Ihanaa itsenäisyyspäivää ihanille mammoille :flower:

*muoks* Siksi tuo vesienmeno Pt vs Rt, kun joku joskus siitä kysy, et mikä pointti, enkä ollu varma et kommasko kukaan... ettette ihmettele nyt et miks toi vielä tästä jauhaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa! En ole paljon kirjoitellut kun työt on vieneet voimat mutta nyt kun äippäloma on alkanut niin riittää voimia muuhunkin ja voi tosissaan keskittyä odottamiseen. On kyllä ihanaa. Olin tänään ekan päivän esikoisen kanssa kahdestaan kotona ja vaikka on ehkä uutuudenviehätystä molemmille niin kyllä oli mukavaa. Tätä sitten hetki ja sitten vauvan synnyttyä alkaa toisenlainen arki.

Puzzlelle hurjasti onnea vauvasta, hienoa että pienellä kaikki hyvin!

Ja voimia arjen haasteiden kanssa painiville. Onneksi meillä on hyvät mahdollisuudet saada apua kun sitä tarvitsee, kannattaa hyödyntää kaikkia kanavia jos tuntuu että omat voimat eivät riitä. Tiedän kyllä että se voi olla hankalaa kun itselleni ainakin itse selviäminen on niin syvälle rakennettu.

Kävin tänään äitiyspolilla kun sf mitta ei ollut taaskaan kasvanut. Mä olen siis ihan huimasti kaikkien käyrien alla mutta silti aina ultrassa vauva kuitenkin kasvaa ja kaikki on ok. Nyt painoarvio oli 2200 g. Kohdun suu oli pehmeä ja sitä oli 1mm jäljellä, eli viimeisen viikon napakammat supistukset on saaneet jotain aikaankin. Mutta ihan vielä en ole synnyttämään lähdössä! Vauva on kyllä sinnikäs, tämä oli neljäs ultra missä olisi voinut sukupuolen nähdä mutta tyyppi vain sitä piilottelee.

Pieni vauva on meille tulossa, joka tapauksessa, saa nähdä hukkuuko se noihin villahousuihin mitkä juuri puikoilta irroitin...

Hyvää vointia kaikille ja mukavaa itsenäisyyspäivää!

Maka & kirppu 36+6
 
Heipä hei!

Ja oikein suuret onnittelut Puzzlelle ihanasta pienestä kääröstä.

Eilen "tyhmyyksissäni" katsoin Sydänääniä -ohjelman ja itkua lopulta väänsin, kun rupesin tosissaan ajattelemaan, että itse on kohta samassa tilanteessa synnyttämässä. Kuinkahan siitä selviää? Jännä asia, että vaikka miun aikaisemmat kolme synnytystä ovat sujuneet nopeasti ja kaikenkaikkiaan hyvin eikä mitään traumoja ole niistä jäänyt, niin silti mietin päivittäin, että mitenkäs tästä selviää tällä kertaa? Huh...

Leivoin tänään lasten kanssa joulupipareita. Kyllä se on kaikista yhtä hauskaa ja ihana jouluntuoksu leijailee edelleen kotona. Miehellä oli tänään vapaapäivä töistä, mikä toi myös oman hauskuutensa tähän päivään. Oli vähän erilaista ohjelmaa ja tehtiin lounaskin pitkästä aikaa yhdessä :).

Omaan napaan ei juuri kummoisia kuulu. Vähän olen huolestunut, kun liikkeet ovat välillä erittäin vähäiset verrattuna siihen, mikä tilanne oli vaikka 3 viikkoa sitten. Lienee yksiössä jo ahdasta ja liikeet sen takia vähentyneet. Välillä sitä vain kaikesta huolestuu. Supistukset ovat viime viikkoina lisääntyneet ihan huimasti. Päivässä tulee vähimmillään 20 supistusta. Välillä on tunteja, jolloin tulee sarjassa, mutta kohdunsuuta eivät onneksi vielä ole kypsyttäneet (viikon takainen tieto).

Minulla on joka raskaudessa todettu streptokokki-infektio, joka nykykäytännön mukaan hoidetaan vasta synnytyksen yhteydessä. Nytkin luultavimmin nämä jatkuvat voimistuvat supistukset johtuvat siitä, mutta kun ab-kuuri ei tähän raskausaikana ole minulla ainkakaan auttanut. Valkovuotoa tulee ihan tuutin täydeltä? Voiko se olla merkki jostan muusta huolestuttavasta?

Mutta nyt taidan lähteä vielä vähän virkkaamaan ennen untenmaille menoa. Hyvää yötä ja huomiselle arvokasta itsenäisyyspäivää jokaiseen perheeseen :)

Eveliinukka 36+0
 
Täällä taitaa tulla lähtö synnytykseen. Supistellut pari tuntia kivuliaasti. Nyt menee 5 min välein. Vielä kivun kestää kotona, mutta mitä on kohta... Saa nähdä eteneekö vai onko vain väärä hälyytys. Soitin jo sairaalaan ja toivottivat tervetulleeksi... Huh huh.... Jännittää ja pelottaa...


Eveliinukka
 
Onkohan eveliinukka lähtenyt sairaalaan? kovasti voimia lähetän, jos siellä vauva on päättänyt jo lähteä syntymään :flower:

Täälläkin on vauvan liikkeet vähentyny selvästi. Aamullakin piti ihan nousta ylös juomaan tuoremehua ku kaveri ei sit liikkunut millään vaikka miten yritin töniä. Kauhea paniikki iski : / sit istuin hetken nojatuolissa niin tuli kunnon potku :heart: tais olla melkosen sikeessä unessa kun ei reagoinut aluksi mihinkään.. on tämä välillä stressaavaa!

Mistä sen muuten tietää että on tuo streptokokki-infektio? Onko siinä jotkin oireet? Valkovuoto vissiin runsasta, mut sehän on nyt muutenkin runsaampaa..

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille mammoille! Illalla täytyykin katsoa linnan juhlia =)

Nuhmuliini80 34+1 :heart:
 
Kiitoksia enterorokko vastauksista..meilläki ollu aika lievänä ku ei edes kuumetta oo isommalla ollu,3 vielä jäljellä kellä ei oo ollu et saas ny nähä sit..

Mä kävin eilen pyörähtään ä.polilla tarkistuttamassa että lapsivettä ei lorahtele ja ei onneksi..vähän hävetti et meenkö turhaan mut saapa ainaki mielenrauhan ku käy tarkistuttamassa ja sieltä päin olivat oikeen mukavia ja sanoki et hyvä on aina tarkistaa kuitenki:)ultrattiin ja samalla lääkäri teki painoarvion mikä oli 2,9kg!!mä vähän yllätyin et noin paljon ja nyt rupeski jänskättään minkä kokoseks kerkii vielä kasvaa..mullahan 4 lasta ollut kaikki yli 4kg tämä nuorimmainen oli pieni alta 3,5kg..onneksi ens viikolla vielä aika pelkopolille!

hemuliina ja ihanuus 34+6:heart:
 
On se vaan jännää miten tässä kuussa on alkanut jo aivan erillälailla jännittämään. Varsinkin kun lukee täältä miten muilla menee. Puzzlelle isot onnittelut jaeveliinukalle tsemppiä. Synnytyshän tuo on alkanut jo mietityttämään. Eikä paljoa helpota kuinka paikallislehdessä on yleisöosastolla kirjoiteltu anestesialääkärin kiireistä ja siitä kun se ei aina ehdi synnytysosastolle.. Tahtoo sen epiduraalin! Liikkeistä sen verran että muistaakseni vähenevät juuri loppua kohden, varsinkin sitten kun vauva on laskeutunut. Ja tilahan vähenee koko ajan muutenkin.

Vauvanvaatteita en ole vielä kaapinuumenista esille kaivanut, on niin vahva fiilis että sinne tammikuun puoleen väliin mennään. Mut eihän näistä koskaan tiedä. :)

Piisi ja viikkoja n. 34.
 
Eveliinukalle hirmuiseisti onnen pimpuloita matkahan :flower::wave: (tai näin mä oletan, että oot lähtenyt) Toivottavasti sinulla ja pienelläsi on kaikki hyvin :)

On tää kuulkaa mammat jännää... Retale ei lainkaan ymmärrä, kun aamulla ensimmäiseksi on koneelle persmus jumitettava tarkistamaan Tammimammojen tilanne =)
 
Huuui kun jännää! eveliinukalle tsempit matkaan! :flower:

Juuri olinkin tänne tulossa kirjoittamaan, että saataisiinko joku isänmaallinen vauveli tänään maailmaan. =) Nyt näitä uutisia sitten alkaa pikkuhiljaa satelemaan. Ihan kylmät väreet menee.

nuhmuliini, mun käsittääkseni tosta B-streptokokista otetaan nykyään kaikilta näyte loppuraskaudessa, jotta synnytyksen yhteydessä voidaan tarvittaessa tiputtaa antibiootti. En ole varma, onko vielä käytäntönä joka sairaanhoitopiirissä, mutta useissa kuitenkin. Se lymyilee jopa viidenneksellä naisista oireettomana eikä sitä sellaisena myöskään hoideta raskauden aikana, vasta synnytyksen yhteydessä siis.

inkalilla, se taisin olla minä, joka muistelin tuota perätilan ja lapsivesien menon kaavaa juuri tuon napanuoran esiinluiskahtamisen takia. Jotenkin tuntuu vaan ihmeelliseltä, ettei siitäkään mitenkään äärettömästi pidetä meteliä. Vai puhutaanko siitä sitten mahdollisesti vasta silloin jos rv37+ vauva on vielä perätilassa? Mulla edellinen oli pt:ssä rv34+ saakka eikä tuosta puhunut kukaan.

Ihanaa, kun vihdoin tänne meillekin eksyi vähän lunta maahan! Tuli heti paljon iloisempi olo itsellekin. Aamulla viritin kaksi kynttilää jo ikkunalle iltaa odottamaan, lounaaksi syötiin lasten kanssa riisipuuroa (mulle iski himo :p) ja varmaan päiväunien jälkeen mennään käymään lasten isosedän haudalla sankarihautausmaalla. Illalla sitten leiriydytään ruudun ääreen ihastelemaan pukuloistoa. =)


Ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille!


NS 35+4
 

Yhteistyössä