* * * Tammikuun Vauvat 2012 joulukuussa * * *

Onnea Nijanille ja tatomiralle pikkunyyteistä. :flower:

Tosi moni jo synnyttänyt nyt joulukuun puolella ja nopeita synnytyksiä olleet kyllä.
ON: ei kummempia, täälläkin olo pysynyt samanlaisina jo viikko tolkulla niin ei mitään uutta ja tuskinpa tämä meijän vauveli iha heti on syntymässä. Huomenna nla ni saa tietää taas vähän mittoja yms. lupasi viime kerralla et voitas nyt ultratakin pikkuista. :) pikkuhiljaa minäkin valmistautunut jo synnytykseen ja vauvan tuloon pyykkiä pesemällä ja tavaroita järkkäämällä. :) jospa se meijänkin vauva joskus syntyy! :D

an-ri 36+0 JEE!!
 
Paljon onnea tatomiralle prinsessasta!
Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin ja pääsee pian vierihoitoon!

jjuulille kyllä kaikki sympatiat. Mä itse olen kokenut rintatulehduksen kaksi kertaa, molemmilla kerroilla on siis tiehyttukos äitynyt tulehdukseksi, kun en ole tarpeeksi nopeasti saanut rintaa tyhjennettyä. Mulla nous parhaimmillaan puolessa tunnissa kuume normaalilämmöstä 41 asteeseen ja sen alentamiseen ei auttanut mikään muu kuin että mieheni raahasi mut puolitajuttomana jääkylmään suihkuun. Antibiooteilla mullakin sitten ohi meni nopeasti, mutta voi kaameus, mikä tauti se oli! Mulla oli esikoiset sillon vielä keskolassa, en tiedä miten olisin ikinä voinut siinä tilassa hoitaa kahta vauvaa...

Ninnatar, mulla on ollut oma tutti ja omat rintakumit mukana sairaalakassissa, ja ne aion pakata mukaan nytkin. Eipä ole niitä tarvinnut sitten pyydellä hoitajilta. Jos lisämaitoa on tarvinnut, se tulee kyllä lämmitettynä pullossa valmiina, joten omia pulloja en sentään ole mukana kantanut. =)


( . ) Tänne iski joulunpyhinä aivan järjetön turvotus joka paikkaan. Varsinkin naama on tuplasti leveämpi kuin aiemmin, oikein ärsyttää katsoa peiliin. |O Edellisessä raskaudessa tämä ilo alkoi vasta lasketun ajan jälkeen. Viime yönä kärvistelin ensimmäistä kertaa supistustenkin kanssa, mikäs sen mukavampaa kuin pimeässä kärvistellä, kun ei sähköjäkään ollut. Ja ihan "turhia" supistuksia nekin oli, ei ollenkaan pontta, mutta sen verran ikäviä, että nukkuminen oli vähän niin ja näin. :headwall:


NS rv38+5
 
Paljon, paljon onnea kaikille vauvan saaneille! :heart: Ihanaa, nyt niitä alkaa tulemaankin oikein urakalla :)

Nyt tulee vaan omaa napaa, pahoittelut siitä: mutta täällä bongattu aamulla limatulppa ja nyt on supistellu napakasti noin 15 min välein.. Jopas tämäkin mamma pääsisi hakemaan jo omaa nyyttiään kotiin, nyt kyllä jännittä mihin tilanne kehittyy :)

Tsempit kaikille, kohta meillä kaikilla on ihanat vauvelit sylissä:heart:

Ellen ja tyttönen 39+1 (esikoinen synty muuten 39+2,saa nähdä tuleeko tää samana päivänä)
 
Viimeksi muokattu:
ellenille tsemppiä kun kuulostaa siltä, että siellä tulee lähtö!

Täällä äti ja vauva edelleen erossa toisistaan :( tosin nyt on ihan hoitajien puolesta väläytelty vihreää valoa, että yöksi saisin pienen viereeni!!! Ja jos kaikki menee hyvin, niin huomenna on sitten kotiinlähtö! Tosiaan, nyt mä oon täällä sormet ja varpaat ristissä, että vauvan sokeriarvot on hyvät! Parhaassa tapauksessa pienestä otetaan sokerit "enää" 4 kertaa, toinen on jo täys neulatyyny :( imetys on lähtenyt ihan ok käyntiin, vauvalle tosin menee maitoa kerralla n.60-70ml! Niin lisäaidon tarve on alussa, kun maito ei ole vielä noussut, nyt tulee sellanen 10-20ml kerta imetys, mut eiköhän se maito lähde nouseen!

Nyt sit kaikki toivomaan parasta meidän neidin puolesta, et sokerit pysyy yli 3,2 ja saan vauvan yöksi kainaloon!

Jjuuli; rintatulehdus on hirveä tauti! Ite sain sen edellisessä imetyksessä ja sitä ei kyllä kenellekään toivo! Onneksi oot saanut hyvät lääkkeet!

Mut joo, jos yrittäis vähän tässä levätä ennen seuraavaa syöttöä ja jänskäystä, et saanko nyytin yöksi kainaloon vaiko enkö!
 
Onnea tatomiralle tytöstä :)

Ihan kateellinen olen ellenille. Itseltä tuli tosiaan myös veristä limaa ja vertakin toissapäivänä, sekä kipeitä supistuksia tiheästi, mutta sitten se rauhottui, eikä tuota veristä limaakaan ole enää tullut :( En sitten tiedä oliko se tulppaa vai mitä.. Menee kuitenkin yli tämäkin.

Ois jo ihana saada nyytti syliin, kun täältä tullut luettua teidän kertomuksianne. Noh, tulee se joskus :D Venhnäpussi on jo kaivettu esiin, jos sitä tarttee, viimeksi oli kuumavesipullo, muttei ollut kovin hyvä.

Rintatulehdusta ei onneksi ole vielä ainakaan itsellä ollut, vaikka kovasti pakkautuivatkin. Toivottavasti siitä kärsivät pääsevät pian eroon.
 
Heips!
En ole itseasiassa täällä julkisella puolen kirjoitellutkaan, mutta näytän olevan tuolla listoissa mukana, joten tässäpä mun tietoja:

Meille syntyi poika, 20.12.2011, klo 2.40. Mitat 3550g/52cm LA olisi ollut 31.12.2011.

Tsemppiä vain kaikille oman nyytin odotteluun sekä hakuun!

AnPellina & Otto 8 vrk :heart:
 
Heips!

Tatomiralle suuret onnittelut pikkuisesta tytöstä:)!!:flower:toivottavasti saat tytön viereen!

Täällä kans ollaan yhtenä kappaleena vielä,supistelee,supistelee mut ei tarpeeksi..Neuvolassa kävin tänään,painoa oli tullu hirviästi:(mut nyt on sit turvotustaki ihan kunnolla..sijainen oli ja totes vaan et kyl sieltä 4kg vois vaikka tullakkin,käsi tuntumalla..sf-mitta oli tippunut,viimeks oli 37 ja nyt 34..
Maanantaina on mulla sit aika sinne käynnistysarvioon,hiukka jännittää..mut mä elättelen toiveita et vielä lähtis ittestään:D

hemuliina ja ihanuus 38+0:heart:
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!:flower: Tosiaan on ollut aika nopeatoimista porukkaa tammikuisissa tähän mennessä, katsotaan miten jatkuu. Olisikohan ellen- sitten seuraava? Onnea matkaan joka tapauksessa, toivotaan että sinullakin kaikki menee yhtä lennokkaasti kuin edellisillä.

Ulkovaatteista on ollut keskustelua. Itse en ole edes asiaa miettinyt sen tarkemmin, meillä kun ei ole mikään jumalattoman kokoinen kämppä, ja lastenhuone on heti eteisen vieressaä, niin vramaan siellä säilytetään kaikki vaatteet; siellä on kuitenkin myös kantokopan ja turvaistuimen säilytyspaikka, joten ei ku vaatteet niskaan ja vauva koppaan ja menoksi. Saas nähdä tarvitaanko mitään talvivaatteita tänä vuonna täällä pääkaupungissa meren rannalla, eilen oli melkein 10 astetta ulkona aamullayhdeksältä!

Sairaalalaukusta oli kanssa puhetta, ja minulle tuli heti mieleen että mites teillä kävi joilla oli turbosynnytykset - saitteko mitään pakattua mukaan sairaalaan? Rupesin ainakin itse miettimään että jos lähtö tulee noin yhtäkkiä niin kanattaisi varmaan pikkujhiljaa pakata laukku puolivalmiiksi jo nyt. Muutenkin minua kiinnostaa näin ensisynnyttäjänä että miten nopeasti lähtö yleensä tulee? Minulla ei ole ollut minkäänlaisia supistuksia vielä - vaikuttaako se lähteekö synnytys nopeasti käyntiin vaiko ei? Mitäs te kokeneemman olette mieltä?

Ihan järkyttävä turvotus täälläkin, alkoi siinä muutama päivä ennen joulua. Kengät ei mahdu jalkaan ja pohkeet ovat kuin tukit, naamakin on pyöreä ja sormukset piti ottaa pois. Inhottavaa, ymmärrän teidän kanssamammojen tuskan täysin! Vedin tuossa muutaman päivän ananaskuurin, kun sen pitäisi olla diureetti, mutta ei ole yhtään auttanut. Liikkuminenkaan ei auta, vaan tuntuu vaan pahentavan jalkojen turvotusta. Eilisen päivän sitten en tehnyt yhtään mitään, vaan makasin melkein koko päivän jalat koholla joko sohvalla tai sängyssä, ja illalla oli paljon parempi "kiinteämpi" olo kuin vuorakausiin! Suosittenen siis teille muillekin kunon löhöilyä! Kun pahin turvotus nyt on hävinnyt nin voin jopa kuvitella meneväni shoppailemaan hieman huomenna :D

( . ) ja Neuvolakuulumisia
Turvotuttaa siis, mutta muuten ihan ok olo. Tuntuu että vatsa on viikossa kasvanut ihan mielettömästi, ja sainkin siihen vahvistuksen neuvolassa. Ei minkäänlaisia supistuksia, vauva vaan potkii ja möyrii.

VK 37+4
Paino 93,5 (+1313!!!) Tullut jo kolmena viikkona peräkkäin kilo/vk.. Tuntuu inhottavalta...:'(
Turvotus: ++
RR: 134/85 eli joudun seurantaan, ennen ollut selaista 115-125/65-75
Pissa puhdas, syke ja liikkeet hyvät, RT.
SF: 36 (33)

Eli huomenna pitää kydä mittaamassa verenpaineen uudestaan, ja jos on sama tai korkeampi niin pitää ilmoittaa päivystykseen. Käyn samalla antamassa pissanäytteen, koska edelisessä oli epäpuhtauksia, jotka voivat viitata pissatulehdukseen (vaikka yritin sanoa että valkovuodosta se varmaan johtuu, kun sitä on ollut koko ajan vaikka muille jakaa...). Ja vielä veritestiin samalla käynnillä RH-vastaaineiden seuraamisen takia. Eli huomenna on pitkä päivä labrassa tiedossa, jee : /

Muistakaa kaikki kirjoittaa pitkiä synnytystrarinoita, mua ainakin kiinnostaa huimasti miten teillä kaikille menee sitten kun H-hetki tulee! kaikki kokemukset ovat arvokkaita näin ensisynyttäjälle!
 
Viimeksi muokattu:
AnPellina suuret onnittelut vauvelista :heart:

Tatomira Voikun saisit vauvelin jo kainaloon. Sinullakin huolta tuosta sokeripuolesta :/

Tämän päivän saavutus: sairaalakassi jo miltei täysin pakattu :)

Huomenna tutustuminen synnärille ja perjantaina neuvola.

Minuakin riivaa edelleen jo kesällä alkanut turvotus vasemmassa jalassa. Yöt pidän jalkaa kohoasennossa ja päivisin välillä. Auttaa ja ei auta.

Sitten taas päivän kyssärit: tuleeko myös sektiossa jälkivuotoa? Miten maidonnousu sektion jälkeen, meneekö kauemmin kuin normisynnytyksessä? Mullakun tuo sektio on uhkana, niin ajattelin, että olisiko mitään järkeä lipitellä sitä maidonnousuteetä pari päivää jo ennen sektiota, JOS SIIS SEKTIOON PÄÄDYTÄÄN ETUKÄTEEN?
 
Viimeksi muokattu:
Vadelmanlehtiteestä sen verran, että itse olen käsittänyt, että sitä tulisi juoda koko raskausaika tai ainakin viimeinen kolmannes, jotta jotain auttaisi. Itse en aio moisia tässäkään raskaudessa hörppiä, maitoakin oli jo ennen syntymää ja nousi hurjasti synnytyksen jälkeen parin päivän aikana. Siitä tulikin mieleeni, että mistähän löytäisi isoja imetysliivejä?
 
Heips! Onnea vauvautuneille!!

Itsekin kotiuduimme juuri synnäriltä. Jouluaattoaamuna alko tulla suppareita ja jatkuivat sitten lievinä siihen asti kun piti lähteä pukkia katsomaan anopille. Olikin sitten ihan kiva istua naama peruslukemilla kun sattui tulemaan supistus.

No siitä selvittiin ja tultiin kotiin.. tänne tuli sitten vieraita lahjoja jakamaan. Pari supparia tuli sinä aikana, mut voi herranjee kun vieraat oli lähteny ni sai kyllä purra hammasta. Onneks esikoinen meni nätisti nukkumaan ni sai sitten rauhassa kipuilla. Supparit loppuivat kuitenkin ja nukuin aamuun itsekin.

Jouluaamuna jatkui sama meno ja soitin synnärille. Sanoivat että synnytys ei ole käynnissä että varmaan taas loppuvat ja menen sitten keskiviikkona neuvolaan. Mä sitten odottelin koko päivän niitä 2 ja 5 min välein tulevia kipeitä suppareita.. vaan eipä tullut. Pojat kävivät vielä hautuumaalla ja mä nukuin sen ajan kotona. Kasilta illalla alkoi jo olla vähän kipeämpiä suppareita ja mies pakotti lähtemään näytille.

Päästiin sairaalaan ja sanoin että tultiin näytille että voidaan lähteä kotiin. No, kätilö ei uskonut korviaan, olin jo 7cm auki =D Siitä sitten synnytyssaliin, spinaali ja parin tunnin päästä oli poika maailmassa.

Ponnistus olikin sitten se mihin nuo supparit oli mua säästelleet.. voi morjens! Ihan hirveetä!!!

No, loppujen lopuks oli aika helppo homma. Ja nyt köllitään vauvan kanssa sohvalla ja ihmetellään.

Niin joo.. poikavauva syntyi tapanina 26.12 klo 00.09.
 
Onnea Anpellina ja JenniJuulia pikkupojista!

Täällä siirtyi vauvan viereen saanti ainakin 3h:lla :( tosin väitän, et se johtui enemmän hoitajan osaamattomuudesta kuin sokereista, mut näillä mennään :( tosi, tosi turhautunut olo! Mutta, koska ite tykkään lukea synnytyskertomuksia niin rustataanpa oma tässä aikani kuluksi. Kirjoitan kännykällä niin voipi olla paaaaljon krijotusvihreitä, joten anteeksi niistä jo etukäteen!

Eli 25.12 yöllä alkoi tulla supistuksia, supistusten väli on n.tunti, mutta olivat selkeästi kipeitä ja sai niiden tullessa jo hieman hengitellä, miehelle ilmoitin, et valmistautuu henkisesti siihen, et yöllä tulee lähtö. Su aamuna bongasin limatulpan ja koko päivän jatkuvat tooodella harvat, mutta kivuliaat supistukset kertoivat, että lähtö tulee. Su iltana mies meni nukkuun n.klo 23, itse sanoin meneväni suihkuun ja aloin kellottamaan supistuksia, väli oli n.20-28min eli synnytys "ei" ollut käynnissä. Yhden aikaan menin sänkyyn makailemaan, et jos saisin unta... Puoli kahdelta alkoi supistus joka sai melkein kiljumaan tuskasta, nousin sängystä ylös ja pyöritin lantiota, hoin mielessäni mantraa, että se on hyvää kipua ja auttaa vauvaa tulemaan ulos, luojan kiitos se supistus meni ohi! Sitten taas kelloteltiin, meni 20min ja supistus, silloin soitin äitini lapsenvahdiksi ja menin potkiin miehen ylös, et nyt mennään... Se supistus vain jatkui, jatkui, jatkui... Hyvä kipu unohtui ja itkin ja kiroilin, et menis jo ohi! Se supistus kesti 4min! Lämmitin kaurapussin mikrossa automatkaa varten ja se oli sen matkan pelastus! Lämpö auttoi aivan valtavasti, kun supistukset alkoi tulla 4min välein! Oltiin matkattu n.puoli tuntia kun sanoin miehelle, et supistuksen tullessa tulee aivan mieletön paineen tunne, et tunnen kuinka vauvan pää työntyy alaspäin ja pelkäsin, et se syntyy autoon! Pääsimme sairaalaan ja supistuksia alkoi tulla lähes tauotta, kun edellinen loppui uusi iski päälle. Kätilö tutki paikat, 5cm auki, suoraan saliin ja siellä vaatteiden vaihto, kävelin seinistä kiinnipitäen saliin ja rukoilin spinaalipuudutusta!
Sänkyyn makaamaan ja hoitaja lykkäsi ilokaasumaskin naamalle, kiskoin sitä hengen hädässä miehen hieroessa selkää. Ja kiitokset tarvitsee sanoa, sillä sain sen spinaalin 15min siitä, kun olin astunut sairaalan ovesta sisään! Paljon nopeampaa toimintaa ei olisi voinut toivoa! Puudute oli aivan nappisuoritus, se vei kivun terävimmän kärjen, mutta kun ponnistusvaihe läheni tunsin sen todella selvästi, sanoin kätilölle, että on sellanen paineentunne ja sain "äheltämisluvan" ja voi kuinka se auttoikaan, kun sai hieman ponnistaa supistusta vastaan. oltiin oltu sairaalassa 1h10min kun kätilö sanoi, et oon täysin auki ja saan ponnistaa, kun itsestä siltä tuntuu, hän antoi mun hoitaa koko homman omien tuntemusteni mukaan, ei hoputtanut vaan oli vain läsnä. Supistus tuli ja aloin ponnistaa, rohkeus petti ja se supistus meni ohi, mutta sitten alkoi uusi, ponnistin, keuhkot täyteen ilmaa ja uudestaan ja vielä kerran ja taas, ponnistin 6kertaa sen yhden supistuksen aikana, tunsin kuinka vauvan pää tuli ulos ja jäi "kiinni" ja ekaa kertaa tuli se "iso paskakikkare" tunne :D odottelu oli tuskaa, kun kätilö pyysi lopettamaan ponnituksen, jatkamaan rauhallisesti, lopettamaan, jatkamaan, mutta lopulta, 5min jälkeen se oli ohi! Syntyi ihana tyttö ja tosiaan alapää selvisi koettelemuksesta täysin ilman vauroita :) oli ihan uskomaton tunne istua täysin normaalisti synnytyksen jälkeen, paikat eivät olleet edes arat!

Ihan mahtava synnytys kaikenkaikkiaan! Olisin varmasti selvinnyt ilman sitä spinaaliakin lämpötyynyn ja hieronnan avulla, mutta spinaalin ansiosta koko tapahtumasta tuli tosi kaunis ja rauhallinen ja mulle jäi siitä todella hyvä mieli :) aivan ihana kokemus, johon on hyvä lopettaa, meidän perhe on nyt tässä.

Kun vielä saisi sen rakkaan viereensä...
 
  • Tykkää
Reactions: lyydia76
Tatomiran ja muiden synnytysjuttua lueskellessa jaksan vain ihmetellä miten ne tuolla synnäreillä jaksaa noista supistuksia sanoa, että pitää olla sen ja sen mittaset..

Esikoisen kanssa mulla oli supistusten väli 4-20min ja silti olin 6cm auki.. Niihin ei siis todellakaan ole luottaminen.

Onnea vielä kovasti synnyttäneille :) Siitä tulikin mieleen, että mitenhän on inkalillan vointi? Eikös hällä ollu leikkaus 23pv?

Ja toivottavasti pian saat tatomira pikkuisen viereen.
 
Viimeksi muokattu:
Jipikaijee. Kolmen yön unisaldo yhteensä vajaa viis tuntia ja sekin ehkä kymmeneen pätkään jaettuna :'(
Mä en kestä enää.
Jalka särkee ja koko kroppa yhtä "levotonta jalkaa". Päivällä oon niin väsynyt, että silmissä mustenee kun yritän sohvalta ylös ja kotona 2,5 v ja kipeä 1,5 v. Poikaressukat ei ole päässeet uloskaan muutamaan päivään myrskyn, toisen kuumeen ja mun tolkuttoman väsymyksen takia. Ja mies taas huomenna pitkään töissä.

Anteeksi avautuminen.

Bassets 37+1
 
Täällähän on tapahtunut paljon! Paljon onnea kaikille pienen nyytinsä saaneille! :heart: Ja tosiaan on ollut sellaisia syöksysynnytyksiä, että mietityttää mitenhän pitkään sitä itse saa pinnistellä sit.

Tiistaina kävin neuvolassa ja koska olen vieläkin yhtenä kappaleena ja painoarvio isohko, niin terkkari laittoi sit lähetteen äitipolille. Muuten kaikki entisellään ja paino ei ollut noussut yhtään joulun aikana! Olen kyllä yrittänytkin rajoittaa makean syömistä, ettei masukaveri turhaan paisu.

Eilen sit tuli soitto, että 3.1. pitäisi käydä äitipolilla lääkärin luona painoarviossa, yms. Mutta täällä kyllä alkaa lauantaina sellainen häätöurakka että :LOL: Olen yrittänyt kertoa masulle, että olisi parempi odotella nyt sitten sinne tammikuulle eikä hätäköidä enää tässä vaiheessa. Joitain kipeitä supistuksia on ollut ja iltaisin aina sellainen myllerrys ihan kuin yrittäisi väen väkisin puskea etiäpäin :O

Katsotaan miten käy ja huomenna onkin jo LA :) Loppupelissä tää raskaus on mennyt tosi nopeasti, ainoastaan nämä viimeiset viikot ovat tuntuneet "odotukselta" kun on ollut kotosalla.
 
felicia
Onnea Ellen:flower:

Onnea tatomira ja anpeliina :flower:

Täällähän tupsahtelee vauvoja nopealla vauhdilla :) Mulla la sunnuntaina, mutta ei ole mitään merkkejä
synnytyksestä. Tulppaa tuli jo viikko sitten, mutta sen jälkeen ei mitään :)
Olen "tilannut" tämän nyytin tammikuun puolelle, et sinänsä ei haittaa ollenkaan.
Neuvolassa kaikki ok tänään, ens viikolla uusinta käynti. Viime kerralla arvioitiin vauvan koko
laskettuna olevan n. 3500g, ihan passelin kokoinen.

Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille, kohta on kaikilla nyytit sylissä :heart:
 
ONNEA kaikille jotka ovat jo oman nyyttinsä saaneet syliin. :flower: :heart:


Tänään on käyty äippäpolilla kontrollikäynnillä ja kattelemessa miten se meidän Here on kasvanut. Hyvinhän se, painoarvio tällä hetkellä oli 3423g ja viikkoja kasassa 38+3. Käyrillä makasin jonkun aikaa mut oli Here aika unten mailla silloin, varmaankin johtuu siitä ihanasta yömelskaamisesta jälleen kerran, hoitaja oli että koita vähän tökkiä masua että saadaan liikkeitä, no ku käyristä päästiin ja mentiin ultraan ni siellähän sit riehtutiin oikein urakalla. xD napanuoran kanssa leikki ja ei meinannut paikallaan pysyä. Keskikäyrillä mentiin ja virtaukset oli ok vaikka oli työnalla saada ku ei meinattu paikallaan pysyä. Alapää runtattiin lääkärin toimesta ja saatiin selville että kohdunsuu on kiinni mutta pehmennyt ja jäljellä on 2cm. Vähän kummasteli ku sanoin et en oo tuntenut supistuksia vaikka sanoin että en ainakaan kipetiä sellasia ole tuntenut... Oli vähän ihme lääkäri, puhu nopeesti ja kyseli mutta ku vastas ni tuntu ettei oikein kuunnellut.. o_O enää ei tarvita kontrollikäyntiä mutta jos vuotoa, kipeitä supistuksia tai liikkeitä ei tunne ni pitää soitella että tullaanko käymään.
Nyt pitää mennä päikkäreille ( öisin on vaikeuksia saada nukahdettua ku tyyppi tykkää alkaa riehumaan keskellä yötä) kuhan saa jotain syötävää eka.

Vuokko Ja Here 38+3
 
heipsan!

Onnittelut ellen pikkutytöstä! :flower:voi että ku iteki haluaisin jo pikkuisen syliini, en malta enää oottaa! :D

ON: täälläki neuvolassa käyty tänään. eipä sielläkää mitää kummempia, ei ultrattu sittekää vaikka viime kerralla lupasi. mut siel oli lääkäripäivä ja se lääkäri on aina siellä ultraushuoneessa ni sinne ei päässy. :( painoa oli tullu nyt vähemmän mitä kahtena edelliskertana vaikka varmasti tuli joulun aikana syötyä kaikkea mahollista. :D ja verenpaine oli nyt vähän korkeempi mitä millonkaa muullon 120/75 (aiemmin 117/75 ja muullonki alapaine ollu aina 63-67) mut ei nytkää mitää hälyyttävää silti. sf-mitta oli 33. ja syke 150-170 vauva piti iha järetöntä möykkää koko kuuntelun ajan. meitä iha terveydenhoitajan kans nauratti ku oli iha älytönä se sen liikkuminen ja maha hytky koko ajan.

mutta nyt syömään ja kotitöiden pariin!

an-ri 36+1
 
ON taasen: Lähden sitten huomenna äitipolille ja siellä päätetään mitä tehdään. Käynnistetä ei nyt viikkoon, mutta ottavat ehkä osastolle ja kiputippaan jotta saisin edes vähän nukuttua.
Viime yö meni 20 min unilla, mutta onneksi sain aamupäivällä nukuttua pari tuntia.

Bassets 37+1
 

Yhteistyössä