~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Kiitos kaikille onnitteluista. Toivon tähän pinoon paljon plussia!!!
Ei kyllä tunnu vielä oikein todelliselta tämä, väkisinkin taas jännittää jo seuraavaa vaihetta, onkohan ultrassa kaikki ok jne.. Pitäisi vaan olla hermoilematta.

Oikein paljon onnea matkaan kaikille ja kiitos kun olen saanut täällä purkaa jännitystä ja saanut tukea! Tarkistelen kyllä kuinka monta plussaa tähän pinoon tulee..
 
ONNEA JOSEFINA!!!!

Ja heti kärkeen suuri kysymys..millaisia tuntemuksia oli/on?
Joskus olen täällä piipahdellut, mutta nyt haluan jakaa iloiset uutiset!
Kolmas hoitoni tuotti uskomattoman saaliin. 8 munista hedelmöittyi, yksi siirrettiin keskiviikkona ja loput pakkaseen. Voitte uskoa, että liikutuin lähes kyyneliin tästä onnen mahdollisuudesta. Viimeksi munikset olivat raakoja ja hoito loppui siihen. Nyt jhännätään ja toivotaan että...
Onnea kaikkien tielle runsain mitoin!
Isis
 
Onnea Jozefina! :flower: Minäkin kysyisin että mitä oireita sulla oli? Tässä kun olo tuntuu vähintäänkin vainoharhaiselta tässä vaiheessa....

Isis Hienoa kun vihdoin onnistuitte keräyksessä. Mulla meni pari edellistä kertaa rimaa hipoen hiinä ja hiinä (mitään ei pakkaseen) ja negat tuli, niin on kiva kun hoidot menee kerrankin suunnitelman mukaan. Meillä on 6 huurunokkaa pakkasessa.
 
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~





Angela: 3.IVF, punktio 20.1, siirto 22.1, pp 9

Raitanen: ICSI, siirto 22.1, pp 9

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 8 FELICITAS

Hope79: ICSI, siirto 23.1, pp 8

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 5

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 4 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 3 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 3

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 3 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 3 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 3

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp 2 FELICITAS

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 1

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 0 -Tukholma

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 9.2, lyhyt kaava pp-- KFC

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--





Ihmeidentekijät

Jozefina =)





Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76

 
Jozefina :flower: Onnittelut :flower: Hienoa että saatiin plussaputki auki!

Cat33 ja Isis tervetuloa piinailemaan!

Sarah85 Jokos sulla on punktiopäivä tarkentunut?

).( Tänään käyty taas ultrassa. Saldo 5 rakkulaa kooltaan 12-17 mm ja muutama pieni. Toivottavasti ne riittää positiiviseen lopputulokseen ;) Punktio on joko keskiviikkona tai torstaina, riippuu minkä kokoisia rakkulat on maanantaina.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Onnea Jozefina!!! Hienoa! Kysyitkö muuten paljonko sun hcg-arvo oli? Minkälaisia tuntemuksia on ollut? Nyt vaan jännäilyä ultraan asti!! :flower:

Omaa napaa: taas selvitty yksi päivä lisää ilman vuotoa. Tänään on ollut tosi krapulainen olo, vaikka en siis tippaakaan ole alkoholia nauttinut ja viime yönä esikoinen antoi nukkua ruhtinaalliset 9 tuntia, joten unenpuutteestakaan ei pitäisi olla kyse. On huipannut aika paljon, mutta muuten ihan normaalia menoa. Ehkä tämä kaikki johtuu lugesta. Olen pitänyt itseni kiireisenä, siivoillut yms, etten miettisi masuasioita ;)

Hyvää viikonloppua kaikille ja toivotaan pian lisää plussauutisia!
 
Moi,

Kiitos kaikille onnitteluista!! Oli meillä eka hoito, ICSI. Hcg oli 101 joku sitä kyseli.

Oireita oli paljon; tolkuton väsymys, oksentelu, huimaus, rintojen turvotus, vatsakrampit, hajuherkkyys, jatkuva vessahätä, kauhea vilu iltaisin ja öisin.. Mutta pistin ne kaikki Lugesteronin sivuvaikutusten piikkiin. Ja heti seuraavana päivänä alkionsiirron jälkeen mulla oli tosi kovat alavatsakivut

Nyt on vaan sellainen ihme "tunne" vatsassa ja välillä äkkinäisissä liikkeissä vihlaisee tosi kovaa. Ja vatsa on turvoksissa. Tosin mulla on niin littana maha että siinä huomaa turvotuksen heti. Ja vähän epätodellinen olo, mietin että untako se plussa oli..



Toivon tänne paljon plussia lisää!!
 
Tähtisäde
Nyt tulee sitten Tähtisäteeltä mielenpohjalta asti! Tämä on erittäin harvinaista maailman rationaalisimmalta ihmiseltä, jolle jopa oma mies sanoo, että "olet enemmän mies kuin minä ja voisit vähän kertoa enemmän tunteistasi":
Mistä se johtuu, että mukana kulkee tunne, että minä en tule koskaan raskaaksi... Vaikka elämässä kovalla työllä on yleensä saanut haluamansa asiat, ei kyllä koskaan ilmaiseksi ns. kultalusikalla ojennettuna, niin tässä asiassa mulla on ihan alusta asti, jo siis siitä asti kun ekan clomikuurin hain, ollut sellainen tunne, että tästä tulee sitten muuten pitkä matka kulkea. Mulla ei ole yhdestäkään näistä hoitokerroista ollut vähääkään sellainen tunne, että mitäs jos tää tärppäisikin. Olen yleensä ns. lasi puoliksi täynnä- tyyppi mutta tässä asiassa en. Onko se jonkun korkeamman tapa valmistaa meitä kohtaamaan se, mikä on välttämätöntä...? Tästä täydellisestä varmuudesta varmaan johtuu myös mun tyyneys. Piinapäivätkin menevät niinkuin kaikki muutkin päivät, eli käyn täältä tarkistamassa mikä päivä on menossa.
Jotain hienoa tänään kuitenkin tapahtui: kuulin, että sukulaiseni joka on melkein 40v. oli saanut lapsen! Lapsen, jota ei ikinä pitänyt saada. Endo oli tehnyt tuhonsa, mutta IVF onnistui. Vuosien odottaminen sai sukulaiseni kuitenkin niin varovaiseksi ettei hän ilmoittanut kenellekään raskaudesta ennenkuin lapsi oli sylissä (ei, ei ole erakko, vaan asuu ulkomailla ;) ). Se oli kyllä sellainen uutinen joka rohkaisi itseäkin. Toisaalta alkoi myös melkein hävettää, että itsekään jaksaa ruikuttaa kun toiset yrittävät VUOSIKAUSIA. Tietysti jokaisella tilanne on oma ja henkilökohtainen ja toiselle eka yk:n nega voi tuntua yhtä pahalta kuin meillä, jotka täällä kuukaudesta toiseen jaksamme kahlata syvissä vesissä...
Ihan ihme olo, masentaa, mutta ei kuitenkaan. Tää on vaan tämä iänikuinen tyyneys, joka alkaa jo pikkuhiljaa itseäkin ottamaan päähän. Haluaisiko joku kovasti jännäävä vaihtaa pariksi päiväksi tunnetilansa käsittämättötään tyyneyteen? Jos saa toivoa, ottaisin jännityksen mielellään sellaiselta, jolle ei ole lääkäri huokaillut tilanteen vaikeudesta ja ongelmista vaan on sanonut, että teillä on hienot mahdollisuudet. Blaah....

Ai niin, tarvinneeko edes sanoa: ei oireita.

Tähtis pp5 (jos lista pitää paikkaansa)
 
Jozefina jes, sä teit sen!!! Onnea, ihanaa :heart: :heart:

Kaikille piinailijoille bd bd bd, tehkäähän niitä plussia =)
Toivottelee Kristiina drop-out-listalta :wave:

Ai niin, omaa napaa vielä tänne sen verran, että taysissa kukaan ei tiedä, saatiinko meiltä pakkaseen yhtään alkiota!!! Hoitajien tietoihin ei ole kirjattu mun tietoja kuin alkiosiirtoon asti (sinä päivänähän jäätiin seurailemaan vielä neljää alkiota). Eikä mulle annettu pyytäessäni puh.nroa sinne labraan, että oisin itte asiaa sieltä kysellyt. En jaksaisi joka päivä linjoilla roikkua, kun kukaan ei tiedä milloin sieltä labrasta tietoa mahdollisesti taysin väelle olisi tulossakaan... Vähän ärsyttävää!
 
Jozefina, ONNEA! Mä arvasin B) :heart: :flower:
Siis ekallakin hoidolla vois onnistua... Siitä listalta sitten järjestyksessä plussaillaan =) Ja etuilla ei saa ;)

Mites ootte karatin ja kristiina saaneet itsenne koottua?
Miten niin taysissa ei tiedä onko sulla pakasteita :eek: ? Hoitovirhe, ja iso sellainen, jos näin on.

Isis, tosi hyvin sait sinäkin saalista, uskon, että on helpottunut olo.
Angela, raitainen, jena ja hope, ONKO OIREITA JA MILLAISIA? Ja eikö joku voisi kokeilla testata (edes haamun toivossa) ? :whistle:
Dream73, hyvältä näyttää, mullakin oli vain 4 rakkulaa tulollaan... oli hieman epätoivoinen olo aluksi.
Millis, siitä se lähtee B)

Täällä yövuoroissa ollaan ja ihmetellään omia fiiliksia. Ovat samansuuntaisia kuin Tähtisateella, että jotenkin rauhallisesti toteaa, että mä en taida tulla nyt enkä ehkä myöhemminkään raskaaksi. Mulla nää ei ole yhtään piinaavia päiviä, mikä on ihan omituista käytöstä mulle. Ehkä mä mä jännitin ja stressasin jo niin pitkään ja niin paljon etukäteen, että enää ei jaksa. On vaan sellainen "tulipa nyt kokeiltua tätäkin"-fiilis.
Eilen alamahaa särki, nyt on ihan tyhjä olo.

Mulla oli ihan kamala olo vielä torstaina, oksensin edelleen, ilma kiersi mahassa ja kipu oli kova ylävatsalla. Alaosasto ei ole juurikaan ole oireillut puntion jälkeen. Mietin, että voiko tää omituinen sairastelu (en vieläkään tiedä mitä tää oli) tai sit nää yövuorot estää kiinnittymisen?
 
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~





Angela: 3.IVF, punktio 20.1, siirto 22.1, pp 10

Raitanen: ICSI, siirto 22.1, pp 10

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 9 FELICITAS

Hope79: ICSI, siirto 23.1, pp 9

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 6

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 5 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 4 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 4

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 4 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 4 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 4

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp 3 FELICITAS

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 2

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 1 -Tukholma

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 9.2, lyhyt kaava pp-- KFC

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--





Ihmeidentekijät

Jozefina =)





Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76



 
Tähtisäde: Outo juttu, mutta kun söin vuonna 2003 (siitä asti lasta yrittänyt) ekan clomikuurin, oli tunne että tämä ei jää tähän. Jotenkin arvasin että on pitkä ja kivikkoinen tie tulossa. Nyt on siis pp 9 menossa ((kiitti mm-72 päivittelystä) ja viimeyönä näin painajaista että menkat alkoi ja unessa romahdin ihan täysin. Niin siinä kävis varmaan in the real fife. Tämä on kolmas hoitokerta ja rahaa mennyt yli 5000 ?. Ei kauheasti naurata.

No oireita mulla on tälläiset menkkakourustelut, tuntuu että alkaa ihan justiinsa. ja rinnat on tosi kipeät (luget,luget...) Tätä ollut jo monta päivää, mutta vielä tässä sitkutellaan, kele... Mulle nää piinapäivät on ihan painajaista (kirjaimellisesti :LOL: ), vaihdetaan rauhalliseen tyyneyteen, kiitos vaan ;)

Kristiina76: Ihan käsittämätön moka sairaalalta! Mut älä huoli, kyllä se selviää.

Mm72: Ettei sulla olis Noro-virus? Mulla oli uutenavuotena viikon verran, oksentelu, helkatillinen ylävävatsakipu jne. Itsekin olen miettinyt kiinnittymistä, että jos ne ei kiinnity jos teen sitä tai tätä, mutta kun ajattelee kaikkia maailman naisia, mitkä tuolla raataa raskasta työtä perheensä eteen Afrikassa tai Intiassa, ei ne varmaan paljoa kiinnittymisiä mieti ja silti syntyvyys on hurja. Tässä vähän mun omituista ajattelumaailmaa :whistle:

Milloin muilla on virallinen testipäivä? Montako pp pitää jaksaa yhteensä? Mulla pitää piinailla kokonaista 16 päivää alkionsiirron jälkeen. Ja täällä puhutut veritestit on mulle ihan hepreaa, onko ne terveyskeskuksessa vai hoitopaikassa?
 
Ihan alkuun onnittelut pinon ekasta plussasta Josefina. Wau! Pidellään peukkuja piinaileville.

Täällä alkaa elämä voittaa. Nyt on kai menossa vaihe, jossa en edes ajattele oikein koko asiaa... onko se sitten itsesuojelua vai mitä. Aikaisintaan touko-kesäkuussa palaamme asiaan, mikäli voimat sitten tuntuisivat riittävän. Yritän nyt keskittyä muihin asioihin. Huomaan kuitenkin parin päivän välein käyväni lueskelemassa täältä, mitä teille muille kuuluu.
 
NPG
Moi kaikille!

Tähtisäde: Yhdyn osittain sun ajatuksiin ja tyyneyteen. Ekassa ICSI:ssä tosin olin jopa toiveikas, mutta tällä kerralla juuri tänään sanoin miehelleni että saa nähdä ehdinkö/ uskallanko olla toiveikas tällä kertaa vai alanko jo varautua miinukseen... Saa nähsä miten käy. Kai se n jonkinlaista itsensä suojelua että mieluummin yllättyy onnellisesti kuin putoaa pohjamutiin.

).( Me käytiin eilen hakemassa kyytiin yks huippuyksilö jonka toivomme kiinnittyvän tiukasti. :)
Klinikka sanoi torstaina että soittavat perjantaina ja kertovat kuinka monta munasolua on hedelmöittyny. Mutta mitään soitoa ei kuulunu. Joten juuri ennen kyytiläisen vastaanottoa eilen saimme kuulla että tämä pikkuinen onkin sitten ainoa joka selvisi kaikki vaiheet. 2 viidestä ei hedelmöittyny ollenkaan ja 2 ei lähteny jakautumaan kunnolla. Ja ilmeisesti mulla on vähänlaisesti munasoluja sillä 10 rakkulasta vain viidessä oli munasolu. Joten pakkanen on tyhjänä tämän(kin) stimuloinnin jälkeen. MUTTA, olen onnellinen että saimme tämän yhdenkin. Tosin olisi ollut helpompi iloita tästä yhdestä jos olisi saanut tietää jo aikaisemmin hedelmöittymistilanteen...Well well. Elämä voittaa. Toivon niin. (oli muuten tosi hyvä sarja lapsuudesta/nuoruudesta)

Eli te kaikki 13 piinailijaa, perässä tullaan! :wave: Ollaan me aikamoinen joukko, kauniita ja rohkeita naisia, jotka taistelevat äidiksi tulonsa puolesta! Voimia kaikille teille sekä piinailijoihin pyrkiville!
 
|O kohta pääsee kotiin nukkumaan, illalla vielä neljänteen yöhön. Katson sitten heti onko kukaan pitkään piinanneista testaillut ;)

odottelen, että tulisi jotain alamahatuntemuksia. Mutta huolestuttavan tyhjä ja kivuton olo, tää ei tiedä hyvää. Joka päivä valmistelen itseäni siihen hetkeen, kun totean että eipä se sit täpännyt tälläkään konstin...
Silti se toivo kuitenkin sitkeästi nostaa päätään, nyt mietin, että testaan tulevana launataina. Näyttää varmasti jo haamua jos on näyttääkseen. Kohta pitäisi työvuoroja suunnitella ja JOS + tulee, en pysty enää yövuoroja tekemään...
plussarikasta viikon alkua =)
 

Yhteistyössä