~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Kristiina76 Onpa sama tahti tosiaan. Katsotaan erkaneeko tahdit tokan ultran jälkeen, mulla nämä kypsyy aika hitaasti. Joo, kyllä mulla päätä särkee edelleen. Torstain ultrassa mitattiin lisäksi verenpaine, alapaine oli kohollaan :( Siitä johtuu tää tosi omituinen olo. Hirmuisen väsynyt olen myös ja itku tulee tosi helposti. Puregonista mulla ei ollut mitään tuollaisia oireita. Orgalutran on kyllä inhottava pistää, ja lisäksi neulan pois vetäminen on myös tosi inhottavaa. Pieniä mustelmia mulle tuli siitä viimeks, Pregylistä sitten oikeen kunnon pistokohdan punoitus&turvotus oireet (on kuulema erissä eroa).

Tänään (6. pistopäivä) on alkanut tuntua tuo tuttu paineen- &pissahädäntunne alavatsassa eli kai ne rakkulat siellä kasvaa.
 
moi taas! pakko nopeesti kommentoida kristiinalle, mie oon kanssa ollu ERITTÄIN tyytyväinen saamaamme palveluun julkisella PKKS:llä. aina on aikaa keskustella ja nyt itse toisen neganneen IVF:n jälkeen hoitaja ehdotti keskusteluaikaa lääkärille, kun mie kyselin kaikkee puhelimessa. käytiin miehen kanssa yhdessä lääkärillä ja saatiin jutella rauhassa niin kauan kun haluttiin, lääkäri selitti kaiken mahdollisen lääketieteellisen, sekä myös jutteli parisuhdeasioita yms. ja täällä pääsee myös seksuaaliterapeutin vastaanotolle kun vaan soittaa. kerran sielläkin miehen kanssa käytiin ja oli positiivinen kokemus. ja joo, perästä tullaan sitten loppukuusta, tänään otin just ekat zumet =)

nyt jatkan HYVIN ansaitun oluen nautiskelua ;)

soja
 
Kristiina76 , En ole vielä aloittanut piikittelyä kun menkkoja odottelen alkavaksi. Tulee nyt mega pitkä kierto. Mun ovis oli vasta kp 19.. siis menkkojen pitäs alkaa viimeistää keskiviikkona. Sit ultra varaamaan ja pistelemään. Jännittää kyl aika paljon ja pelottaa jos tääkään ei onnistu. Onneks täällä on nyt paljon samassa tilanteessa olevia. Mukava lukea toisten tarinoita ja sitten niitä onnistumisia.
Meea Mekin ollaan hoidossa yksityisellä ja sama homma aina lääkärivastaan oton jälkeen hoitajalle meno ja ohjeistus. viimeks mulla ei ollut mitään epäselvää ja oliv pikkasen kiiruskin. No hyvä et ne antaa asiakkaalle aikaa jos sitä tarvitsee. Millä mallilla teillä on hoidot?

Tulen taas jutustelemaan kun on jotain uutta kerrottavaa. Nyt on vain odottelua...
 
Sannuli-81 meillä on hoidot oiken hyvällä mallilla =) Primolutit loppu alkuvuodesta ja sumut edelleen käytössä, tiistaina meillä on ensimmäinen UÄ käynti ja sielä sit selviää enemmän, tod. se millon alan piikittää Gonalia :) ja kuinka paljon... se on onneksi jo tuttua puuhaa!siitä se UÄ rumba sitten alkaakin ja viimeselle viikolle tammikuuta on suunniteltu keräys, mut sehän voi vielä muuttua, mutta innoissani jo odottelen tulevaa!
Kuinkas sulla? :flower:
 
NPG
Hejsan kaikille, niin vanhoille tutuille kuin uusille tuttavuuksille!

Meillä takana ICSI josta nega. Nyt toinen ICSI menoillaan kun ei viimeks saatu mitään pakkaseen. Tarkoitus ois piikitellä isommalla annoksella (viimeks Gonal- F 150 alkupuoli/225 loppupuoli piikityksistä).

Nyt suihkutukset menossa ja tänään olin verikokeissa et nähdään oonko "taantunu"... ;) Ilmoittelevat iltapäivästä koska saan aloittaa piikitykset. Eli pitkällä kaavalla mennään.
Hoidoissa käyn täällä Tukholmassa, mut ihana saada tukea ja piinailuseuraa kanssasisaristaan omalla äidinkielellä!

Voimia kaikille hoitoihin, kyllä tää meidän uurastus jonain päivänä palkitaan! :wave:
 
kolmisin mulla on passeissa ollut aina Zumenon (paksuntaa kohdun limakalvoa -> alkion parempi kiinnittyä ) kierron alusta ja sit on ultrattu pari kertaa ja siirto ajoitettu mun oviksen aikoihin. Mulla on suht säännöllinen kierto sekä ovulaatio siis :)

Tänään olin ultrassa, hyvältä näyttää, munikset on 17-18 mm kokosia ja kohta tuikkaan irrotuspiikin. Punktio on jo keskiviikkona, mahdollinen alkionsiirto sit ens ma. Hui kun nopsaan alkoi yhtäkkiä kaikki tapahtua =)

karatin tulee sit seuraavana perässä! On tää jännää :p

NPG :wave: Tervetuloa!
 
Hellou!
Tämmöstä nyt sitten. Niitä menkkoja tässä on odoteltu alkavaksi, tällä älyttömällä hermoilulla melkein ryssin koko jutun. No, sunnuntaina tuli vähän tuhrua, maanantaina aavistus enemmän, silloin päätin, että se saa kelvata kp ykköseksi että viimein pääsen piikittämän ja ettei ultraa tarvitse siirtää... Tänään aamusella(kp "2" ) sit tuikkasin puregonia 175iu, ja nyt se vuoto sitten alkoikin vasta kunnolla! Eli tänään "oikeesti" vasta kp1. Mä kun aloitan yleensä laskemaan vasta siitä kun vuotaa kunnolla.....Tulikohan munattua pahasti??? En edes jaksa soittaa klinikalle, tunnustan perjantaina kaiken.
Ja kivut on hirrrveet, oon kaksi ibumaxia jo ottanut ja syönyt kasan suklaata mutta aina vaan kramppaa niin maan pentuleesti.

Siis Kristiina menee jo huomenna punktioon? Sepäs tuli nopeesti! Monta pistospäivää sulla oli? Tsemppiä valtavasti jos en tässä enää kirjoittele!!! Tulehan kertomaan (tarkka sepustus!) miten meni, sitten kun jaksat!
Päätin, että en lue enää puktiokokemuksia, yhtaan kun ei voi tietää mitä se omalla kohdalla on. Jännittää tietysti ihan kamalasti. :x

Mulla taitaa, niinkuin Karatinilla, ketää munasolujen kypsyminen hieman kauemmin.
Ehkä parin viikon kuluttua tästä voisi olla punktio.
Onko tuo Orgalutran valmis paketti, siis ettei tarvitse liuotella eikä säädellä? Monta päivää teitillä on se mennyt?
 
mm-72, kyllä, Orgalutran on valmis juttu, sen kun tökkää piikin napaan (ilmakuplaa ei tarvitse lääkärin mukaan poistaa, se auttaa lääkettä tulemaan). Orgalutrania aletaan yleisimmin pistämään kai kuudentena piikityspäivänä. Sen tarkoitushan on estää ovulaatiota tapahuvan omia aikojaan, joten sen piikityksen kesto riippuu kauanko rakkuloiden kypsyminen kestää, eli sinne loppuun asti sitä pistetään, viimeinen edellisenä päivänä ennen irrotuspiikkiä.
 
Kristiina76 tsemppiä paljon huomiselle :flower: tulehan kertoo sitten kuinka meni!

Itse olin tänään UÄ:ssä ja kaikki oli mallillaan =) Synarela annos pienennettiin ja Gonalit alotan jo tänään illalla annos 150, eli pistokset taas käyttöön!19 pvä meen taas sitten
uudelleen UÄ:neen!

Millinka samassa paikassa ollaan hoidoissa :) ootko ollut tyytyväinen?meillä on tosi mukava lääkäri ja muutenkin tykkään paikasta ja henkilökunnasta!
 
:wave: Helou, kotona ollaan! Ällössä punktiossa saatiin 10 solua, jee! Vasemmasta munasarjasta ei saatu edes kaikkia otettua, koska puudute ei toiminut ja kipu oli niin kova, ettei sit väkisin yritetty :| Mutta ihan ok kaikki meni :) (Enemmän kyllä tykkäsin Avan punktiolääkityksestä, siellä en kummallakaan kerralla tuntenut mitään. )
Nyt sit illalla alotetaan Lugesteronit ja toivottavasti maanantaina päästään siirtoon ja sithän se piina vasta alkaakin ;)
Nyt mä meen nukkumaan, pitää tulla illemmalla lueskelemaan muiden kuulumisia!
 
Nyt mäkin pääsen (joudun) liittymään tänne. Uusi kierto alkoi tänään, ja huomenna aloitan pistokset Puregonilla. Eka ultra on ensi maanantaina 19.1.

Jännittää ihan pirusti, kun kyseessä on eka ICSI (yritystä 08/07 alkaen), ja kaikki ihan uutta. Onneksi saadaan tosi hyvin tukea klinikalta. Ja nyt siis vertaistuen toivossa täällä :hug:

Jaksuja kaikille toivottelee Susy
 
Mulla on IVF tässä tammikuussa, pitkällä jo mennään. Sumuttelut aloitin 25.12. pitkällä kaavalla mennään, nyt 7 päivää puregonia takana (175 IU/päivä) ja masu on aika kipeä ja turvonnut. Perjantaina ultra ja ensi viikolla punktio ja siirto.

Historiaa: takana 7 epäonnistunutta inseminaatiota, 1. IVF, jonka tuoresiirrosta vaja 2-vuotias poika ja sen jälkeen 3 epäonnistunutta PASia. 2. IVF, josta tuoresiirrosta lokakuussa keskenmeno ja sen jälkeen yksi PAS, josta nega. Nyt siis kolmas IVF menossa :eek:
 
millinka en tiedä noitten eroja mut Gonal-F on follitropiini alfaa ;) auttaa siis kasvattamaan munasoluja!varmaan ajaa saman asian, ehkä, mut riippuu varmaan henkilöstä kumpi sopii sitten paremmin!!luulisin :LOL:
aika jännää toi maidon tulo... ehkä kannattaa tehdä testi jos epäilee, ihan varmuuden vuoksi!
 
Tervetuloa uudet :wave:

täällä on ihan mukavan paljon tapahtunut ja useimmilla onneksi hoidot etenevät suotuisien tuulien saattelemana. Pahoitteluni kuitenkin niille joilla mutkia matkassa ollut.

Olen tätä päivittäin lueskellut, mutta en ole jaksanut kirjoitella, kun itsellä ei nyt vielä mitään tapahdu... zumeja napsin ja ens viikol ois eka ultra... jospa sit sais tietää millon siirto on, niin ois jotain konkreettista ooteltavaa....
 
No nyt ne sit alkoi jee. Varasin ajan ens keskiviikolle ensimmäiseen ultraan. pitää nyt lähteä hakemaan lääkkeet apteekista ja huomenna alkaa sit illalla pisteleminen, vähän jänskättää. Punktio on varmaan viikolla 5 ja siirto. Onko muita tässä vaiheessa menossa.

susy , kanssa mennään aika samoissa päivissä. =)
 
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~[/b][/u]




Tiinuli81: 2 IVF, punktio ?, siirto?, lyhytkaava, pp -- TAYS

Jena: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp-- FELICITAS

Sannuli-81: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp--VÄESTÖLIITTO

mm-72: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp-- VÄESTÖLIITTO

Kristiina76: 3 IVF, punktio?, siirto?, lyhytkaava pp-- TAYS

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

karatin: 2 IVF, punktio ?, siirto? pp--

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio ?, siirto ? pp VÄESTÖLIITTO

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp OYS








Ihmeidentekijät







Myohemmin onnistuvat

[/quote]



[/quote]

[/quote]

 
Tervetuloa uudet "kasvot" :wave:
mm72 sääkös kyselit mun pistämisistä... siis 9 päivää pistin Gonalia, yhteensä 2475 IU (6 ekaa pvää 300 IU, loput 3 päivää 225IU). Aika isolla annoksella mentiin heti alusta alkaen, oli niinku tekemisen meininki :) Avalla mentiin vähän pienemmällä annoksella mut soluja saatiinkin siellä vaan 7 molemmilla kerroilla (niistä hedelmöitty eka kerralla 7 ja toka kerralla 6. Riittivät yhteen tuore- ja yhteen pakkassiirtoon per hoito, alkioita kuoli pakastaessa sekä sulattaessa aina sen verran.)
Nyt mä pomppaan puol metriä ilmaan joka kerta, kun puhelin soi... pelkään, et soitetaan, ettei solut hedelmöitykään :ashamed: Ja tietenkin puhelinmyyjät on just nyt joukolla liikenteessä, niin että toi luuri soi aika usein :D
 
Ultrassa käyty. Munasoluja kasvamassa ihan kivasti, toisella puolella oli 12 kpl ja toisella puolella 8 kpl. Osa kylläkin niin pieniä, etteivät suurella todennäköisyydellä ehdi kasvaa kypsiksi punktioon mennessä. Lääkäri arvioi, että ehkä 9 ehtii kasvaa kypsäksi. Toivotaan tietysti kovasti, että kaikki sitten myös hedelmöittyisi.

Punktio on tiistaina 20.1. ja siirto sitten luultavasti torstaina 22.1. Alkioiden laadun mukaan katsotaan että siirretäänkö 1 vai 2 alkiota. Itse ajattelemme, että kaksikin voisi siirtää, mutta lääkärin mukaan se ei hirveästi nosta raskauden todennäköisyyttä. No, enää muutama päivä ja sitten päästään tositoimiin =)
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista! Toivottavasti ei tarvitse enää helmikuun jälkeen kenenkään tälle puolelle kirjoitella.

Eka piikki Puregonia meni eilen illalla. Jännitin piikittämistä niin että kädet tärisi, mutta sehän oli lopulta ihan piece of cake. Neulakin on niin ohut, ettei edes tunnu. Tuli vaan tosi jännä fiilis pistoksen jälkeen, että nyt se on menoa, enää ei voi tätä juttua peruuttaa.
 
NPG
Perjantai-iltaa kaikille!
Kiitokset tervetulotoivotuksista!

).( Mä alotin pisteleen eilen Gonal-F:ää, 225IU:lla alotetaan. Viimeks alotin 150IU ja sillon ekassa ultrassa oli vaan 5 munista. Joten toivon mukaan tällä kertaa reagoin vähän paremmin. Ois niin ihana saada jotain myös pakkaseen.

Mä siis sumuttelin Suprecuria melkein 3 viikkoo ennenkun alotin pistelyt. Tällä kertaa voin paljon huonommin, ihan hulluja hikoiluja, särkyä jaloissa, päänsärkyä, väsymystä ja ihania finnejä naama täys... Mut nyt toivon mukaan helpottaa kun noi piikit alotin.

Anteeksi omanapaisuus.mut nyt ruuanlaitto kutsuu. Mukavaa viikonloppua kanssasisarille!
 

Yhteistyössä