Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Joo, halpahan se oli ihan näin Kokkolankin hintaluokkaan, mutta... Ei me sitä haluttu.. Muuten oli ihan kiva, mut toinen makuuhuone oli niin pieni et hyvä jos sinne yhden vauvan tavarat olis saanu, kylppäri/sauna oli tosi ällöttävän näkönen sekä pieni ja ahdas ja naapurin kanssa olis ollu yhteinen terassi, eli ei siis mitään omaa rauhaa pihalla.. Ja tosta toisen makkarin koosta ni olis hyvä jos se olis sellanen mihin kaks lasta mahtuis ni ei tarttis heti olla muuttamassa jos sitten joskus siunaantuis lisää lapsia.
Mutta eilen laitettiin sitten pankkiin lainahakemusta että jos sieltä tärppäis niin aletaan sit kattoon omaa asuntoa. Ei tunnu vuokralle olevan mitään tarjolla ja samalla rahalla maksais lainaa pois omasta kerrostalo/rivitalo osakkeesta. Katotaan nyt mitä ne pankista tuumaa :D

Tänään olis neuvolalääkäri. Aion tämän yskän ottaa siellä puheeksi, meni taas viime yö köhiessä ja kurkku taas tosi kipee... Mä en varmaan ikään pääse tästä flunssasta eroon.. :/

Sparkle ja Viuhti 28+2
 
Neuvolalääkärissä käyty. Pienellä oli kaikki hyvin, sitä jännitinkin kun ollu niin rauhallinen viime viikkoina. Neuvolalääkäri kun alko sydänääniä kuuteleen ni meinas iskee kyl paniikki ku oli niin hidas syke, mutta se olikin sit mun oma :D

Viikkoja 28+2
Painomuutos: +600g (+200/vk)
RR: 130/82 (vähän koholla edelliskertaan verrattuna)
Pissa: Puhdas
Hb: 129 (edellisellä kerralla oli 140)
Syke: 138
Liikkeet: ++
Sf: 25
Kohdunsuu: kiinteä ja kiinni

Siinäpä nuo tais olla =) Ens kerralla neuvolasa laitetaan lähete synnytystapaarvioon.
Yskään en saanut tälläkään kertaa apua vaikka sanoin yskineeni jo reilut kaks viikkoa ja öisinkään ei saa kunnolla nukuttua..

Tässäpä tällä kertaa =)
 
Tosi harmi Sparkle toi sun yskä :( tosiaan on olemassa tosi harvoja yskä tai yleensäkään flunssalääkkeitä mitä saa raskaana ottaa. Itelläni oli flunssaa ja yskää tossa pari kuukautta sitte ja lääkäri neuvo kokeilemaan joitakin luontaistuotteita, eucalyptusta tai höyryhengitystä :) saunassa käydessä laitoin sitte löylyveteen hieman eucalyptustippoja, mikä sitte auttoi sen verran, etten ehtinyt ostella mitään luontaistuotteita kokeiltaviksi.
Harmi ettei sen asunnon kanssa tärpännyt :( meillä oli vähän sama ongelma tossa muutama kuukausi sitten, kun yritettiin etsiä uutta kämppää. Asuttiin vuokralla, ni päätettiin lopulta hommata oma, kun täällä Kotkan seudulla maksaa melkeinpä vuokra-asunnosta saman verran kuin omasta kämpästä asuntolainaa pois. Mikään ei aluksi tuntunu olevan hyvä, kunnes sit löydettii mukava rivitaloasunto 3h,k,sauna ja pieni oma piha :D eli tsemppiä teille vain, kyllä sen oikean kämpän sitte tunnistaa, kun se vastaan tulee =) ja hyvä , että pikkusella kaikki hyvin, kun vaa saisit itses vielä kuntoon tuosta flunssasta :/
S-h-h mulla vähä sama tilanne noiden vaatteiden suhteen :D siskolla itsellään on kaks poikaa, ni kaikki sieltä tulevat vaatteet on enemmänkin pojalle kuin tytölle, mutta jos nyt sattuis tyttö tulemaan, ni en mä lähtis koko vaatevarastoa uusimaan :)
 
Samassa veneessä Sparkle ollaan. Täällä sairastetaan kans ja näköjään ihan urakalla. Ensin oli mahatauti, sit tuli pieni nuha ja nyt menossa kurkunpääntulehdus ja ääni kateissa 4 päivää :/ mitähän seuraavaks, tuskin kauheen hyvä asia vauvankaan kannalta olla jatkuvasti sairaana. Neuvolan tätikin sanoi vaan että lepää riittävästi, niin kyllä se ohi menee. Kirjotin tänne, vaik la vasta helmikuussa eikä tammikuussa. Niin tai mistä sitä tietää vaik tammikuussa syntyiskin. Esikoinenkin syntyi rv 36+6 ja voihan se olla että ei tämäkään vauva jaksa odottaa la:an asti. Parane pian Sparkle :)
 
Hei kaikki, kivaa taas lukea kuulumisia =) Ja uusille tervetuloa, tänne mahtuu kaikki jotka vaan haluaa :wave:
Harmi Sparkle että asunto ei ollut teille sopiva :( Toivottavasti löydätte nopeasti jotain! me muutetaan kahden viikon päästä ja ennen kun löydettiin tämä asunto olin kyllä siitä tosi ahdistunut että apua mistä löydetään koti ja jos menee myöhään niin miten jaksan tehdä muuttoa ison vatsan kanssa. Eli tsemppoä etsinnöissä :hug: Muuten sulla oli kaikki mallikkaasti kun kävit lekurille, hyvä tyttö! Hih! Mulla on lekuri ensi viikolla, jännää!

Mulla on supistuksien lisäksi uusi vaiva joka herättää mua öisin ja se on ihan sairas suonenveto joka iskee pohkeeseen. Se on niin voimakas ja kivulias että herään siihen että vaan huudan, sillä jalalla ei voi tehdä yhtään mitään ku kramppi iskee. Ei toivoakaan että vois nousta ylös, sielä sängyssä saa makaa kunnes se mene ohi. Viime yöllä heräsin vmäisiin supistuksiin, prkl! Ehkä voidaan todeta että raskaus ei sovi mulle :headwall: hahah! No ei kai! Ei se niin vakavaa ole :saint:

Joku kyseli että missä päin asuu niin mä asun Helsingin keskustassa. Täällä vuokrat on niiin katossa tälllä hetkellä että on ihan kamalaa! Mutta hintavat ovat myös omistusasunnot niin me jatketaan vuokralla ainakin toistaiseksi.

Onko kukaan teistä miettinyt niin kauas tulevaisuuteen kun siihen että miten kauan meinaatte olla vauvan kanssa kotona? Mieli varmasti muuttuu vielä monta kertaa mutta ihan uteliaisuutta kyselen. Mulla on tunne että joudun laittaa lapsen päiväkotiin jo vuoden ikäisenä ja palata töihin, ei äitiysrahalla pitkälle pärjää :eek:
 
Mulla on ollu jo pidemmän aikaa noita suonen vetoja pohkeessa. Ne on tosi rasittavia,varsinkin ku ne iskee just keskellä yötä! Oon miettinytki että se johtuu tästä raskaudesta varmaan koska mulla ei aikasemmin oo juuri ikinä vetäny suonta. Supistuksia täällä ei oo viä ollut ollenkaa.. Ite en oo miettiny nii pitkälle viä et kauanko aijon olla kotona vauvan kanssa,sen näkee sitten =)

Maikuu ja "volmari" 29+2
 
Monchichi mul on kans alkanu yöllä olee noita suonenvetoja pohkeissa, just viime yönä heräsin kauheeseen kipuun, mut sain sen heti pois, ku venytin sitä, vaikka sattu tosi paljon! Hassua, että tollasia vaivojakin tulee.

Unelmatilanne olis, että sais olla pari vuotta lapsen kanssa, mutta voin kyllä sanoa, että ei tuu onnistumaan taloudellisesti. Toivon, että edes vuoden pystyis olee ja uskon, et se onnistuu kuhan vähän laskee rahoja ja alkaa säästäväiseks :) Asuntolaina tosiaan meillä on ja molemmilla lähes samanlaiset pienet tulot, mies tienaa pari sataa enemmän, että ei oikein pidempään oo mahdollisuutta. Mutta onneks sitä ei viel tarvii päättää, kattoo sitten, että miten menee ja rahat riittää. Kaarinan kaupunki maksaa 100 euroa enemmän kodinhoidon tukea, kuin esim. Turku (en tiedä miten muualla on), mutta eipä sillä nyt ihan kauheen pitkälle pötkitä. Auttaa tietty jonkin verran :)
 
Mä sain mieheltä synttärilahjaks kesällä kans vastaavanlaisen korun

BOLA -lapsen jalanjljet - BOLA KORU | Raskauskeiju.fi

Se on kyl ihana!
Suonenvetoja mullakin pohkeessa suht säännöllisesti ja varsinkin öisin. Ei voi olla inhottavaa tunnetta ku siihen herääminen :/ Ja mullakin hellittää ku venyttelen, vaikka sekin sattuu ihan törkeesti!
Eilen käytiin sitten hakemassa meille uus auto =) Ostettiin volkswagen passat farmarimallinen =) Nyt mahtuu Viuhti tavaroineen hyvin kyytiin :heart: On kyllä ollu ihan luksusta ajaa sillä verrattuna vanhaan, heti ku yö ja päivä :D

Mutta eipä tänne mitään muuta ihmeempää kuulu =)

Sparkle ja Viuhti 28+3
 
Onnea uudesta autosta sparkle :D
Mulla kans vastaavanlainen koru :) sain siskolta lahjaksi heti alussa ja oon käyttäny sitä aina mahdollisuuksien mukaan. Ongelma on vaa ollu se, kun ketju on niin pitkä, et pelkään sen koko ajan jäävän johonki kiinni sillee et menee rikki :( ni en oo uskaltanu käyttää aina...
Mulla kans noita suonenvetoja pohkeessa :/ tosi ärsyttävää herätä siihen aina yöllä, varsinkii jos muutenki on sellanen yö ettei millään meinaa saada nukutuksi...
 
Jee kiva etten ole ainoa joka taistelee suonenvetojen kanssa hihi! Mutta tylsää että se näköjään kuuluu asiaan, ihan ihme jutuista joutuu "kärsii" :headwall:
Joo mun korussakin ketju on aika pitkä mutta ajattelin et ihan hyvä vaan ku sit se yletty vatsaan asti että vuava kuulee kilinän mahd. hyvin hih-hih!
Onko muuten kenenkään napa pullahtanut ulos? Mulla ei vielä mutta se on jotenkin vähän kärsivän näköinen niin pelkään että kohta se sanoo poks ja tulee ulos. Se on jotenkin vähän pelottavaa tai ehkä vaan outoa tai sit mä oon vaan ihan pimee ku mietin tollasia asioita muahaha :LOL:
 
Mulla kanssa tuo Bola-koru, mutta ihan perusmallinen vaan eli ei mitään kuvioita pinnassa :) Ihan ite ostin nettikaupasta, ei mun mies tajuais tollasia juttuja mulle hankkia ;) Nytkin itseasias on kaulassa. Työpäivisin pidän sitä paidan alla, ettei tosiaan mihinkään osu, kun on niin pitkä!

Mulla ei oo viel napa pullahtanu ulos, mut sen näkönen kyl on, että pian poksahtaa :LOL:

Sparkle meijän pitäis kans hankkia uus auto tossa kuukauden päästä kun tulee veronpalautukset. Farmaria tai jotain viisiovista mekin etsitään, meillä kun on koirakin, joten tilaa tulee tarvitsee sitten kun on me+vauva+vaunut+koira! Ei taida sellanen nopee lähtö olla sit enää mahdollisa hihi ;)
 
Mulla on tuossa Bola-korussa naru ei ketjua. Ja oon sen narun solminu silleen, et pystyn säätään sen pituutta ku se on kaulassa. Jotenki tosi kätevä =)
Ja ei munkaan mies sitä olis ite tajunnu ostaa, kyllä mä sille siitä vihjasin, et sellasen haluun ja vielä lisäks et millasen =)

Joo ei taida enää nopeet lähdot onnistua varsinkaan jos vielä koira pitää mukaan ottaa :D

Meiän asuntoasia ei etene mihinkään ja ollaan jo vähän tultu siihen tulokseen että tähän vielä jäädään ja raivataan makkariin tilaa niin että häkkisänky ja hoitopöytä mahtuu sinne. Ja lisäks joku lipasto pitää hankkia että saadaan vauvan vaatteet sinne. Mutta kyllä se näinkin onnistuu, enempi tilaa olis vaan ollu kiva, mutta kylläpä tätä kerkee muuttaa sitten joskus vauvan syntymän jälkeenki.

Sparkle ja Viuhti 28+4
 
Ihanaa Sparkle että saatte sen noin hoidettua! ihan totta että voi muuttaa myöhemminkin. Meillä oli sopimus jo irtisattu ja aikaa joulukuuhun niin siks olin niin paiseessa. (Asunto oli myyty ja uusi omistaja irtisanoi meidät kun halus itse muuttaa sinne)
Kiva että teillä muillakin on noita koruja! jännää nähdä tosiaan sitten kun vauva syntyy että tykkääkö se siitä kilinästä. Sanoin eilen mun miehelle et sä voit sit käyttää sitä ku vauva on syntynyt hihi!
S-h-h joo täälläkin napa varmaan kohta puskee esille, jotenkin siltä näyttää ja tuntuu. Olen yrittänyt kovasti rasvailla mutta just napan seutu tuntuu kovin pinkeeltä ja kuivalta. Toivon niin että säästyis pahoilta raskausarvista mutta mene ja tiedä, sen näkee sitten. Oletteko käyttänyt jotain tiettyä rasvaa jonka nimeen vannotte? Mä olen käyttänyt ihan perusrasvoja. Haluaisin ehkä ostaa sitä Weledan öljyä, monet on sitä kehunut hyväksi mutta jotenkin ei innosta sillä öljyllä lantraamista?
Voikaa hyvin!
Monchichi 27+1
 
Täällä kans näyttää siltä, et napa on kohta entisensä :D vielä, kun mulla on ollu napakoru, ni näyttää viel pelottavammalta :/
s-h-h meillä kans sama yhdistelmä, ku teillä vauva+vaunut ja koira, ni tuntu kyllä joo paremmalta vaihtaa vähä isompaa autoo :D tosin meidän koira ei kamalasti tykkää tosta autolla matkustamisesta, ni aika harvoin se kyydissä edes on :)
 
Monchichi, millaisia ne sun supistukset on ollu? Tuntuuko silloin, että maha kiristyy? Mulla tuntu sellanen kai tänään töissä, mutta ei sattunut yhtään. Mullakin on ollut jonku verran suonenvetoja, mutta joogassa ku on tehty sellasta jalkojen pumppausta, niin tuntuu et se on auttanu. Siis et istuu lattialla jalat suorana ja ojentelee varpaita eteen ja taakse. Kandee kokeilla! =) Nuo raskauskorut on tosi kauniita, taidan itsekin lahjoittaa itselleni tuollasen! :xmas:
Meilläkin on pieni asunto täällä Helsingissä, kaksio, mutta kyl me tänne mahutaan. Joitakin huonekaluja ollaan myyty ja kaikki ylimääräiset vaatteet viety hyväntekeväisyyteen, että mahtuu. Pikkasen kalliimpaahan täällä on kuin siel pohjoisessa, meillä vuokra 900e/kk...:headwall:
 
Joo celine11 se kiristyy/kovettu. Mulla ainakin nousee kohtu ihan "pystyyn", on kova ja kipee jos koskee siihen. Ja muotokin on vähän outo heh, mä luulen et mun kohtu on ehkä vähän enemmän oikealla sivulla koska silloin kun supistaa niin se muoto on enemmän oikealla puolella. Käsittääkseni supistukset tässä vaiheessa missä me kaikki ollaan kuuluu jo ihan asiaan. Kunhan ne ei ole kivuliaita niin ne on vaan niitä harjoittelusuppareita. Sanotaan että levolla menee pois mutta ei ainakaan mun kohdalla pidä paikkansa kun saa niitä varsin paljon yöllä kun nukun hihi! :LOL:
 
Mulla on tuntunu kans noita harjoittelusupistuksia, mut ei onneks kamalan usein :) yleensä silloin tulee aina vasemmalle alavatsalle sellainen kiristyksen tunne, kun olen koiran kanssa lenkillä tai jos töissä on huhkinut liikaa hommia putkeen :/ muuten olen vielä tähän asti säästyny suppareilta :D
 
s-h-h hyvin onnistu kuvan laitto ja ihana masu on =) :heart: Mä kans koitan joku päivä laittaa uutta kuvaa =)

Uskokaa tai älkää mutta mulla on taas korvatulehdus. Tänään istuttiin miehen kanssa tunti päivystyksessä ja apteekin kautta sai mennä kotiin.. Alkaa jo lievästi sanottuna tympimään tää flunssassa oleminen..
Tänään poksuu taas =) :heart:

Sparkle ja Viuhti 29+0
 
No tää antibioottikuuri on kuulemma yks vahvimmista korvatulehdukseen, mutta kuitenkin sellanen mikä käy raskaana ollessa.. Mul oli kolme viikkoa sitten sama lääke.
Aamulla piti vähän oksentaa ku oli kurkku niin täynnä limaa.. Vedet vaan valu silmistä ja mies tuumas jo et oonko ihan kunnossa.. Ärähdin vaan pönttöä halaillessa et ärsyttää tää helvetin flunssa :D
Ja kuumetta taas 37,6.. ja opparia vaan pakko mennä tekemään.. Tai siihen liittyvää power point esitystä mikä pitää esittää oppariseminaarissa ens viikolla.. sit saan onneks ti-to vaan levätä..

Tässä olis viikko sitten otettu masukuva rv 28+1 =)



Sparkle ja Viuhti 29+1
 
No, hyvä, että onnistuin :) Ja kiitos :heart: Otin kuvan eilen eli viikkoja kuvassa 27+3 :)

Käyn kotona kattomassa sparklen masukuvan, kun en sitä tosiaan täällä töissä näe : /

Tosi kurjaa toi sun flunssailu! Sehän on kestäny jo ihan tosi kauan! Paranemis:hug:
 

Yhteistyössä