Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Ihana masu sullakin Sparkle :heart:
Pieni galluppi neuvola/lääkäri käynneistä ku mua kiinnostaa miten se on mahdollista että kaikkialla on niin eri tavalla noi asiat.
Eli kuinka monta kertaa olette ollut ja millä viikoilla?
Mulla on mennyt näin:
rv 10+6 eka käynti
rv 17+2 toka käynti
rv 22+1 kolmas käynti.
Eli kolme kertaa yhteensä, joka kerralla eri neuvolatäti. Lekuri käyntejä nolla mutta sellanen mulla on tällä viikolla (rv 28+ tarkistus).
 
Mulla on menny noi Neuvola käynnit näin:
rv 7+5 eka neuvola käynti
rv 14+6 eka lääkäri käynti
rv 15+1 toka neuvola käynti
rv 18+5 kolmas neuvola käynti
rv 21+0 neljäs neuvolla käynti
rv 22+6 viides neuvola käynti
rv 26+6 toka lääkäri käynti
ja nyt olis rv 30+4 kuudes neuvola käynti.
Eli mulla ainaki on ollu enemmän noita käyntejä : / melkein niinku joka kuukausi yksi ja sit mulla on ollu yhteensä neljä ultra käyntiä. Kuulemma mitä lähemmäs laskettua aikaa mennää, ni meillä täällä ainakin tihenee vain noi käynnit. Sitten vielä käydää Perhevalmennuksessa :) eka tapaaminen oli Syyskuussa ja nyt huomenna olis seuraava ja kolmas vielä loppu kuusta. Synnärillä käydää tutustumassa Joulukuun puolella, tosin siihen mun ei tarvis osallistua ku oon ollu siel töissä, ni paikat on jo ihan tarpeeks tutut :D mut pitää kuitenkin varmaan ton miehen kanssa silti mennä sinne, että osaa sitten tarvittaessa tulla oikeeseen paikkaan :p loput tapaamiset meillä onki sit vast Maaliskuun puolella. Onks teillä muilla Perhevalmennusta? Tai alkanu vielä?
 
Miten sulla on ollut neljä ultraa?? Oletko mennyt yksityiselle?
Joo tuplasti enemmän kun mulla kaikki käynnit, mä en ymmärrä miten on mahdollista. Kysyin yhdeltä neuvolatädiltä ja hän sanoi että käyntejä pitäisi olla kaikkialla yhtä paljon mutta selvästikin ei pidä paikkansa. Mä olen vähän mökönä siitä että on ollut niin vähän käyntejä varsinkin kun mulla on ollut niin paljon kipuja ja supistuksia :mad: Kerran soitin neuvolaan kun en ollenkaan tuntenut vauvanliikkeittä ja pyysin että saanko tulla kuuntelemaan sydämenääniä ihan varmuudenvuoksi vaan ja ne ei suostunut ottaa mua vastaan :headwall: Olisi jotenkin turvallisempi olo jos käyntejen välillä ei olisi niin pitkiä taukoja...
Mulla on joulukuussa synnärillä kaksi perhevalmennus kertaa + kätilön kanssa synnytyssuunitelma tapaaminen. Meillä olisi ollut kolme tapaamista terveysasemalla mutta en ole ehtinyt niihin kun ne on niin aikasin päivällä.
 
Mun neuvolakäynnit:
1. rv 8+3
2. rv 13+2
3. rv 17+3
4. rv 21+3
5. rv 25+3
6. rv 28+2

Noista toinen ja kuudes oli samalla lääkärikäyntejä. Seuraava neuvola 24.11. jolloin 32+3. Täällä on noi neuvolakäynnit alus oikeestaan tasan neljän viikon välein ja sit loppua kohden tihenee parin viikon välein ja viikon välein. Niin ne muistaakseni mulle sillon heti alussa sano. Ja ultria on ollu kaks, niskaturvotus ultra ja rakenne ultra. Meillä on kaikki perhevalmennukset ollu jo, mutta synnytysvalmennukset on tän kuun lopussa ja ens kuun alussa ja synnärille tutustuminen on joulukuun eka päivä.

Monchichi, onko vauvan liikeet tuntunu jo. Soitat kyllä uudestaan jos masuvauva ei ala liikkumaan niin että tunnet ne!!

Sparkle ja Viuhti 29+2
 
Heei! :wave:
Saanko mä vielä tulla tänne, vaikka en ole aikoihin käynyt?

Yritän välttää koneella oloa kun joku tissin ja mahan välissä oleva lihas (?) kipuilee ja istuessa on polttavaa kipua välillä. Pitää ottaa puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä, jos ei sitä ennen helpota. Viimeksi en tullut sanoneeksi mitän, kun ajattelin muljauttaneeni sen jotenkin, mutta aina vaan kipee...

Onpas todellakin eroja noissa neuvolakäyntien määrässä!
Moonchichi varmaan varsinkin tuossa ekan ja tokan käynnin välillä on odottavan aika ollut pitkä, kun ei vielä liikkeet ehkä ole tuntunu :(
Onneksi kuitenkin ilmeisesti nyt kaikki ok.

Täällä käyntejä ollut seuraavanlaisesti:
1. rv9+3
2. rv14+0 lääkäri
3. rv 18+1
4. rv22+1
5. rv 27+4

Seuraava sitten 18.11. jolloin rv31+3 ja tämän jälkeen ilmeisesti tihenee käynnit parin viikon välein.

Meillä ois ollut kolmena viimeisimpänä torstaina perhevalmennus, mutta on niin ajoissa (klo 17) ettei ole ehditty töistä sinne ja kahden kerran aikana mies onkin ollut työreissussa ulkomailla. Tänä to on viimeinen kerta, aiheena synnytys ja yritetään molemmat karata töistä sen verran aiemmin, että päästään paikalle. Erillistä synnytysvalmennustahan täällä Tre:llä ei järjestetä.

Aamut ja illat on ihania, kun mahassa tömisee. Liikkeet tuntuu kyllä pitkin päivää, mutta sängyssä rauhassa niitä on ihana tunnustella. Mieskin aina haluaa illalla saada iskun käteensä ennen kun voi käydä nukkumaan. Musta se on tosi suloista :)
 
Minemi, totta kai saat tulla =)

Neuvolakäynnit vaihtelee kyllä näköjään paikkakunnan mukaan. Ja jos odottaa toista, niin niitä on vielä vähemmän. Mehän kaikki saadaan esikoinen, joten outoa kyllä, että Monchichi, sulla on ollut noin paljon vähemmän! Toisaalta, itse asun ihan Turun vieressä Kaarinassa ja kaveri, jolla on lähes samaan aikaan la, asuu Turussa ja meilläkin on eroja noissa neuvolakäynneissä ja muissa. Mä saan ns. "pienen kunnan edut".

Mun neuvolakäynnit:
1. rv 8+5
2. rv 12+0 samalla eka lääkärin tarkastus
3. rv 16+5
4. rv 22+0
5. rv 26+0 samalla toka lääkärin tarkastus

Plus ollut kaksi ultraa ja siihen ne jää. Nyt ollu siis neuvoloita kerran kuukaudessa ja ne tulevat sitten loppua kohden tihenemään. Perhevalmennukset alkavat parin viikon päästä ja neljä kertaa kokoonnutaan ennen synnytystä ja sitten on vielä kaksi kertaa saman ryhmän kanssa, kun kaikki ovat synnyttäneet. Mies pääsee noista neljästä valmennuksesta kolmeen mukaan. Mitään erillistä synnytysvalmennusta ei täälläkään ole ja te olette kyllä onnekkaita, ketkä pääsevät tutustumaan synnytysosastolle! Turun lähikunnista mennään tietysti Turkuun Tyksiin synnyttämään ja tutustumiset lopetettiin käsittääkseni pari vuotta sitten. Tosi kurjaa..onneksi Kaarinan ultratutkimukset tehdään Tyksissä, joten pääsi edes silloin menemään samasta ovesta, kun sitten, kun h-hetki koittaa :)

Täälläkin masussa tömisee ja paljon! Työpäivät istun suurimmaks osaks aikaa ja tällöin tää meijän tyyppi nousee aina ihan tähän ylös ja kyllä tuntuu! Ja iltaisin ennen nukkumaanmenoa on aina kauheet hyörimiset :) Mies aina puhuu mun mahalle, kun tulee töistä illalla :)

Jaksamisia kaikille!!!!

s-h-h ja "tyyppi" 27+6
 
Minemi tottakai saat tulla vielä mukaan =)
mulla on vähän samassa paikassa kipua ku sulla, siinä rinnan ja mahan välissä. Mulla alkaa silleen pistää siihen jos pidempään istuu kumarassa, tai välillä jos yleensäki istuu.. En mäkään siitä oo tajunnu missään neuvolassa puhua ku ei se siellä koskaan kipuile ni ei tuu sit mieleen.

Ja tässä masussa on kyl sama et illat ja aamut on virkeintä aikaa vauvalla. Jaksaa kyl välillä heilua ja potkia oikein pidemmänki aikaa. Ja välillä tuntuu ku se nyrkkeilis ku tuntuu niin eri puolilla mahaa peräkkäin :D

Sparkle ja Viuhti 29+3
 
Mooi! Miulla on laskettuaika 1.1.2011. :)
Miun neuvola käynnit:
1. rv 7+2
2. rv 11+4 (eka ultra)
3. rv 14+3 (terkkari ja lääkäri)
4. rv 18+2
5. rv 20+5 (rakenneultra)
6. rv 21+3 (lisäultra ku maha-asukki on vähän ujo)
7. rv 22+3
8. rv 27+3 (terkkari ja lääkäri)
9. rv 31+2

Tulossa: Terkkari aika 15.11ja varataan samalla synnärille aika tutustumiskäynnille. Seuraava lääkäri olis sitten 30.11. Mie kysyin lääkäriltä tuosta synnytystapa arvioinnista niin se sano miulle et miulle sitä et tehä. Miun kaveri sai 3 kk sitten vauvan ja sille tehtiin se. (Ensisynnyttäjä niinku mieki) Terkkari arvioi edellisen käynnin perusteella et jos vauva kasvaa nyt samaa tahtia loppuun asti niin synnytykses painoo sillä olis n. alle 3,5. Miulla oli aika paha pahoinvointi raskauden alus ja laihduin yli 5 kiloo. Nyt oon samas painos mikä oli ennen raskautta.
Aika vikkelä tapaus tää meijän piskuinen maha-asukki on. Miun miestä vähän hirvitti kattella masua ku se riehu siellä. :D Maha heilu sivulta sivulle. Miusta on ihanaa katella iltasin masua ku se heiluu. :D
Onnea teille kaikille loppu odotukseen!

Terkuin MoccaLatte ja Maha-asukki rv 31+4
 
Sori et mä skitsoilin niistä käynneistä :LOL: Mua vaan kiinnosti että onko niin erilaista eri paikoissa kun mitä olen käsittänyt. Kyllä se vaan on niin että eri paikkakunnilla on eri toimintatavat ja kai se neuvolatädistäkin on kiinni. Jotku vaan ottaa usemmain kun toiset. Pääasia että kaikki pääsee niin usein että tuntuu siltä että on ajantasalla ;)
 
Onko teillä vauvat muuten miten päin?
Tämä oli pää alaspäin jo rakenneultrassa ja edelleen on. Neuvolälääkäri sanoikin kopeloidessaan, että kallo täällä tuntuu ja olin siitä aika varma, koska potkut tulee toiseen kylkeen ja alamahassa lähinnä semmoista mönkimistä. Toisella puolella ylhäällä vissiin peppu tuntuu välillä, kun on isompi kova kohta :)
Vähän se lääkärin kommentti jäi häirtseen noin ajatuksen tasolla, jos on makkarissa lähempää kanssakäymistä ja tyypin pää kerta tuntui sormiinkin, niin.... :D

Sparkle oiskohan tää kipu sitten jotain kropan muuttumiseen liittyvää, jos sullakin samassa paikassa. Entiä, auttaako se mitään ottaa neuvolassa puheeksi, kun eipä tota oikeen enää hieromaankaan pääse... Mäkin teen lähinnä istumatyötä ja välillä on kyllä tuskaista tuo polte. Onneks on semmoinen työ, että voi kävellä ja venytellä yms aina kun siltä tuntuu.

Tänään on kyllä oikeen laiskotuspäivä, ei tuu töistä mitään. Voiko laittaa nuhan piikkiin :D
 
Minemi voihan se olla kropan muuttumiseenki liittyvää kipua. Ja tuskin se neuvolassa puhuminen kauheesti auttaa, ei kai nekään siellä kauheesti voi sille mitään tehdä. Toisaalta kuitenki jos neuvolassa siitä mainitsis ni kuulis et onko se ihan normaalia.
Ite kans joudun koululla vielä aika paljon istuskella ja tulossa on vielä pitkiäkin koulupäiviä, et tiiä sit miten siellä pystyy istumaan. Ja toisaalta ku selkäänki sit sattuu, ni voi olla aika tuskallista välillä..

Mulla ei oo hajuakaan miten päin vauva mahassa on. Mulla oli viikko sitten neuvolalääkäri, mutta ei se mitään puhunu miten päin vauva on. Olis se toisaalta ihan kiva tietää miten päin pikkunen köllöttelee.. Toisaalta kyl mun mielestä potkuja tuntuu alempanaki mahaa, et vauva voi olla kyl miten päin tahansa. Seuraava neuvola tän kuun lopulla ja sieltä sit laitetaan lähete synnytystapa-arvioon et kai se viimestään siellä selviää miten päin se on. Ja vois kai sitä neuvolassa sit kysyä jos se täti osais jotain sanoa =)
 
Monchichi mulla ekassa ultrassa tarkistettii, et masussa on varmasti jotain :) ja sit mulle unohdettii lähettää lähete tokaa ultraa, missä olis tarkastettu niskaturvotus :| ni sit mulla on ollu rakenneultran lisäks pari ylimääräistä.
Liikkeitä tuntuu täälläkin :) varsinkin iltaisin töiden jälkeen, kun istahtaa sohvalle telkkarii kattoo, ni silloin alkaa masussa varsinaiset bileet :D
Mullakaa ei oo mitää tietoa miten päin masussa ollaa :) viimisessä ultrassa kätilö sano vain, että vauva olis melko matalalla, minkä takia kaikki liikkeet ja potkut lähinnä tuntuukin alavatsassa ja navan seudulla. Muuta tietoa ei oikeestaa ole asennosta =) vaikka välillä tuntuu aina vasemmalla alhaalla sellain kovempi möykky, mut tietoo ei oo et olisko se mahdollisesti pää vai pylly :D
 
Nyt kävin kattoo sparklen masua :heart: Ihana! Laittakaas muutki!

Viime lääkärikäynnillä pari viikkoa sitten, lääkäri kokeili tarjontaa ja sanoi, että vauva olis pää alaspäin, mutta, että sillä on vielä sen verran tilaa liikkua, että ihan varmaks ei pysty sanomaan. Peppu tuntuu mun mielestä tässä ylhäällä, että ehkä se suurimmaks osaks on pää alaspäin.

Onko teiltä tullut jo maitoa tai sen tapaista? Mulla on nyt viikon ajan aina iltaisin, kun makailen sohvalla, tullut aina jommasta kummasta rinnasta maitoa!! Ihan hassua, aloin nauraa ihan hysteerisesti, kun ekan kerran tuli :LOL: Ihmettelin, kun yhtäkkiä tuntui rinnassa jotain märkää ja kun sit katoin, niin paitaan oli tullu läikkä ja sohvatyynyyn kans! Ei sitä paljoa tullut, mut kuitenkin sen verran, että paita meni heti pyykkiin ja tyynyn huuhtelin :) Ihan kirkasta ja hajutonta oli, mutta sitten kun kuivui paitaan, se oli ihan "kova". Muina iltoina on tullut ihan pieni läikkä, mut kuitenkin! Kotona en pidä rintsikoita, et en tiedä tuleeko päivän aikana, mut en usko, ku oon tarkistanu.

Mut tosi hassua, että tässä vaiheessa! Mulla on kuitenkin vielä n. kolme kuukautta laskettuun aikaan :) Pitääkö jo suojuksia alkaa käyttää ;) :LOL:

Tänään taas poksuiltiin 28!!
 
Tässä tänään otettu kuva, 28+1 :)

Aijaa.com - 6992487.jpg

Mulla oli eilen lekuri ja kaikki oli hyvin vaikka muuten se lekuri oli kyl aika nihkee. Kun kerroin mun supistuksista se kysyi käytänkö huumeita hhahaha! :headwall: Muuten ei kertakaa katsonut mua silmiin eikä tunnustellut vastaa tai arvioinut vauvan painoa mikä mua olisi kiinnostanut. Mutta teki sisätutkimuksen ja sielä paikat kiinni ja kaikki ok.

Puss teile!
 
Monchichi Ihana masu =) Söpön pieni =) Ja huh huh, mikä lääkäri :LOL: Sitähän se automaattisesti tarkottaa.. :headwall: Ja muutenki oli kyl erikoinen jos ei mitään tunnustellu. Mullekaan ei annettu minkäänlaista painoarviota ku oli lääkäri, mutta kyllä se vatsan tunnusteli.
Pääasia et sisätutkimuksessa kuitenki kaikki ok.

Oon ihan sekasin päivistä. Tuntuu kokoajan et on sunnuntai ja pitäs poksua :D Mies ollu sairaslomalla eilisestä asti ni on sit pistäny mun viikkorytkin ihan sekasin :D Ja poksumis intoa varmaan lisää se ku poksuu sit jo kympit taas =) Mutta jos sitä sunnuntaihin asti malttas odottaa =)

Sparkle ja Viuhti 29+4
 
Eks joo et kyllä se just sitä tarkoittaa :D Huumeita, tupakkaa ja viinaa vedetään..huoh!
Oi Sparkle sulla kohta tasan 30 kasassa, mahtavaa!! Eks tunnu hurjalta sanoa että enään 10 viikkoa jäljellä! Ensi keräili viikkoja kasaan ja nyt laksee toiseen suntaan että jäljellä niin ja niin monta. Ainakin mun ajatus menee nyt niin päin.
S-h-h tuntuu varmaan aika jännältä ja hämmentävältä ku rinnoista tiputtelee jo nyt :) Mutta ainakin se on merkki siitä että rauhaset on kunnossa ja se hyvä asia tulevaa imetystä varten. jos siis meinaat imettä, kaikkihan ei halua tai edes pysyty.
Mua vähän jotenkin ahdistaa ajatus imetyksestä... olen kuullut aika paljon kauhutarinoita siitä miten kauheasti se sattuu. Tai sit jos ei pystykään imettä jos maitoa vaikka ei tuu niin siitä monta tuntee kovasti syyllisyyttä. No mutta asia kerralla, jos nyt eka jaksais itse odottaa tammikuuhun asti ku haluis jo vauvan maaimaaaan :hug:

ps. kiitos Sparkle masu kommentista, teillä kaikilla myös aivan ihanat masut :heart:
 
Viimeksi muokattu:
No, jopas oli lääkäri Monchichi :O mut onneks se edes teki sen sisätutkimuksen, et sai tietää kaiken olevan OK! Ja ihana masu sulla :heart:
Mulla menee ihan samalla tavalla noiden viikkojen kanssa :D ensin laski, että monellako viikolla on ja nyt sitte laskee jo viikkoja pois... Eniten mua jännittää se, että jaksaako se asukki varmasti olla loppuun asti vai haluuko se tulla jo aikasemmin ulos? :/ Toivottavast ei ainakaa tulis joulun aikoihin pois masusta, ei olis kiva olla jouluaattoa sairaalassa :) Toiseks mua jännittää jo seki, että missä mahdan olla silloin ku vedet menee ja synnytys alkaa :eek: pitää varmaan loppu aikoina aina hakeutua johonkin seuraan, ettei tarvi sitten yksin tilanteen tullen miettiä, että kuinka kiire on lähteä synnyttämää...
Mulla on tainnu kans S-h-h tulla rinnoista pientä tiputtelua :) tai ainakin aamulla kun herää, ni välillä tuntuu et peitto olis vähä kostee just siitä kohdasta missä rinta oli ollu, mut muuten ei oo tullu mitenkää tai ainakaa en oo huomannu :D
Mun pitäs varmaan sit kans joku päivä ehtii saada jonkunlaista masu kuvaa tänne vielä, kun ehtii ja se on viel tallella =)
Hansu 30+1
 
Joo, kylhän se niin menee et aluks laski viikkoja ja odotti et kriittinen vaihe menee ohi.. Ja nyt sitä miettii et noin kymmenen viikkoa jäljellä. Yks päivä oikein laskin ja miehelle siitä sanoin ni veti miehen vähän hiljaseks :D Mut toisaalta ei malttas millään oottaa et sais pienen syliin :D
Oli hupasta ku tänään tehtiin miehen kans hyvää ruokaa ja nautittiin kynttilän valossa, ni tuli vaan ajatus et pitääpä nauttia vielä tästä ku saa syödä rauhassa. Tammikuun jälkeen sekin alkaa oleen historiaa =)

Kuulin muuten..öö.. olikohan eilen, et maaliskuisissa on syntyny jo vauva.. Ja samoin helmikuisissa on syntyny jo muutama viikko sit vauva.. Ihan järkkyä ku alkaa ajatteleen. Et hyvä ku ollaan vielä kaikki yhtenä pakettina :D

Nyt siirryn pikuhiljaa sohvan nurkkaan katteleen vuokraleffoja ja nauttimaan herkuista :p

Sparkle ja Viuhti 29+5

PS. Hyvää viikonloppua kaikille =)
 
Täällä on tänään ahkeroitu kastemekko valmiiks =) Tai napit selkään ja nauha tohon vyötäisille vielä, mutta käytännössä kuitenki valmis =) Tässä kuva:



Eipä tällä erää sitten muuta =)

Sparkle ja Viuhti 29+6
 
Täällä olis kans tuusulan suunnalla yksi uusi mamma. :) Laskettuaika olis 1.1.11. Ja olen nyt jo valmis poksahtamaan :D Vielä olisi pari viikkoa töitä ja sit alkaisi mammaloma..
Täälläkin odotellaan innoissaan jo uutta tulokasta <3
 
HIeno mekko Sparkle! Itse en ole koskaan tehnyt pahemmin käsitöitä, mutta nyt innostuin tekemään pienet villasukat, hih =) Kauhea lääkäri Monchichi, noita näköjään moneen junaan.. Oon kuullut myös jostain ihan kauheista kätilöistä, jotka on töksässy mitä sattuu laitoksella, tyyliin: "eipä nyt ole niin hauskaa kuin lasta tehdessä" tai "sä et ikinä tuu imettämään". Siis, jos sattuu joku tuollanen kätilö/hoitaja, niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ovat vain elämäänsä ja työhönsä kyllästyneitä iki-impiä todennäköisesti. Mikä ihmetyttää, niin mulle ei o tehty vielkäkään sisätutkimusta. Ultria mul on ollu 4, ja tyttö on kuulemma peppu alaspäin. Sit kun alkaa tuntumaan potkut kyljissä, niin siitä voi varmaan jo olettaa et vauva on oikeinpäin.
Tuntuu tosiaan hurjalta et tyttö voi syntyä jo 6 viikon päästä (tai 10vk:n), eli viimeset hetket kattoo esim. leffoja rauhassa alusta loppuun ja lähteä ilman etukäteissuunnitelmia kävelylle tai kauppaan. Meille ei ole vielä puhuttu sanaakaan synnytysvalmennuksesta saati sitten synnytystavasta, mut oon lukenu kirjoista ja yhes kirjas oli synnytyssuunnitelmalomake jonka täytin..
 
Ihan outoa Celine ettei sulle olla vlleä tehty sisätutkimusta..Onko sulla kuitenkin ollut lääkärikäynti? Kysy ensi kerralla kun menet neuvolan asiasta ja vaadi lääkäriajan. Sisätutkimushan on tosi tärkeä kun ne sielä katsoo onko kohdukaula kiinni ja oikean pitunen jne. Mulla menee ihan hermot! Kaikilla pitäisi olla oikeus samanlaiseen hoitoon, jos haluu jotain extraa niin joo yksityiselle mutta ihan noi perusjutut pitäisi olla samat. Varsinkin kun odottaa ensimmäistä lasta niin koen itse että kaikki tieto/hoito mitä annetaan on tosi tosi tärkeä. Ja siitä synnytysvalmennuksesta niin mulle puhuttiin ja annettiin päivämäärät jo ekalla neuvolla käynnillä. Meillä oli eka tapaaminen jo elokuussa, en ole itse osallistunut niihin koska en ole ehtinyt töiden takia mutta olen ilmoittautunut Kätilöopiston Haikarapesään ja niillä on omat pakolliset valmennukset niin käy sielä sitten. Eli sekin todllea outoa ettei sulle olla kerrottu niistäkään. Toiv. sulla on muuten ollut kiva neuvolatäti ja hyviä kokemuksia :heart: Mä taidan kyllä antaa ihan yleistä palautetta ensi viikolla kun menen itse neuvolaan :mad:
 

Yhteistyössä