Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

On kyllä aika ihmeellistä tuo, että eri paikkakunnilla eroaa nuo Neuvola/Lääkäri käynnit niin paljon :O itsellä oli tänään taas kuukausi tarkastus Neuvolassa :) kaikki oli muuten OK, mutta verenpaine oli liian korkeella 137/99 ja toisella kerralla mitattaessa oli 138/97 :/ joudun nyt mittailee itse kerran päivässä ja sitten Torstaina olis kontrollikäynti. Jos ei paineet tipu, ni sit se on mentävä äippäpolille tarkkailuun... Outoa kyllä, et muuten olo ei oo mitenkään ihmeellinen vaikka paineet niin korkealla...
 
No on kyllä kummaa touhua.. Itsellä on onneksi aivan mahtava neuvola-täti :) Täytyy huomenna muistaa sanoa siitä hänelle. Ja lääkärikäyntejä takana 2kpl ja yksi vielä tulossa viikolla 35 eli parin viikon päästä.. ja ultria vaan kaksi.. olisin kyllä halunnut tähän loppuajalle vielä yhen että olis nähnyt pikku Tirriäisen tarkemmin.. Ja varmistaa että kaikki on varmasti hyvin.
Itsellä kans ollu koko raskausajan hemot matalalla eikä meinaa lisäraudalla muuttua miksikään.. Verenpaineet oli jossain välissä tosi alhaiset kans mutta onneksi nous sit normaaleihin lukemiin.

Sain varattua sitten ajan "synnytysvalmennukseen" vai mikä se nyt olikaan tutustumiskäynti.. :D
Ja toive olis ollu kans päästä kättärillä sinne Haikaran pesään mutta tieto tällaisesta tuli niin myöhään. En edes tiennyt semmoisen olemassa olostakaan.. :| Ja nyt on sitten varmaan aivan liian myöhäistä kokeillakaan saako sinne varattua mitään.. Ja sit kun on ehkä vähän pienehköjä pelontunteita näin ensisynnyttäjänä. Monet sanoo että hyvin se menee että miljoonat muutkin naiset on sen tehny niin mitä siinä suunnilleen vikiset. :mad:
Noh, ehkä se siitä menee ohi..
 
On kyllä kumma miten saman on niin paljon eria eripaikoissa siinä miten raskautta seurataan..

Toivottavasti Hansun verenpaineet tasaantuu. Mulla kans viime kerralla oli paineet korkeemmalla ku aikasemmin, mutta kuitenki vielä normilukemissa. Katotaan mitä ens kerralla sitte näyttää.

Eilen käytiin ostamassa vauvanvaatteille kaappi =) Piti maksaa eri paikkaan ja paketti hakea eri paikasta ku liike mistä ostettiin on muuttamassa ni tavarat vähän levällään :D Ja menin sitten ottamaan toista pakettia vastaan ku ajattelin et se on kevyt, ni paskat, paino ku synti.. Hyvä etten lattialle sitä heittäny. Myyjä sit kanto sen mein autolle ku mun mies kanto toisen osan paketista.. Vähän kyl pelästyin sitä painoa ku eikös sitä sanota ettei raskaana sais kauheen painavia nostella..
No kaikki kuitenkin masussa hyvin =)
Nyt on sitten kaappi kasattu, oli kyl varsinaisen vittumainen koota ku siin oli jotku vammaset ruuvit mitä piti ruuvata jollain helvetin vammasella avaimella.. Mä kirosin varmaan kaks tuntia ku ruuvasin niitä :D Nyt on sitten kaks koneellista vauvan vaatteita pesty ja yks odottaa pesemistä. Serkkutytöltä pitäs vielä hakea lasti tavaraa ja varmaan vaatteita tulee sit lisää pestäväksi =)

Tänään pitää homehtua koulussa melkein puoli kaheksaan illalla ku meil on opinnäytetyöseminaarit ja meiän on pakko istua kaikki oman ryhmän esitykset. Huomenna ja torstaina jatkuu ja niinä päivinä on puoli kuuteen.. Oma esitys on huomenna, kovasti jännittää mut onneks saan luokkakaverin kans yhes esittää ku tehtiin oppari yhdessä =)

Mutta eiköhän tässä ollu taas tällä kertaa tarpeeks =)

Sparkle ja Viuhti 30+2
 
Rauhallisesti tässä yrittää ottaa nyt,ni jos kontrollikäyntii mennes olis paineet OK :) Juu, eihän sitä sais mitää painavia nostella, mut mulla on ainakin välillä hankala arvioida, et mikä sit on liian painava : / kaupassa käydessä mies ei edes anna kantaa sitä kevyintä kauppakassia kotia, mutta muuten yksin käydessä tulee ne kyllä itse kannettua :D
Meillä eilen kanssa samanlaisia kasaussuunnitelmia ja tosiaan melko ärsyttävää koota sellasta missä on miljoona erilaista ruuvia ja väännintä, mutta päästii homma kans kunnialla läpi, kun itse istuin sohvalla ja neuvoin mikä tulee mihin ja isäntä sitte teki työtä käskettyä :LOL: ni saatihan sitte lopulta kasaa hoitopöytä ja häkkisänky...
 
:D kyllä mäkin yleensä kasailen nuo meidän kalusteet, kun mulla on vähän paremmat hermot niiden kanssa, mut nyt oli jo sen verran hankalaa kyyristellä lattialla ettei tullu mitää =)
Jep, nyt sitten Neuvolan kontrollikäynti siirtyikin tälle päivälle, kun ollut hurjaa päänsärkyä Maanantai illasta asti : / lääkäri haluu tarkistaa paineet uudestaa ja ottaa pissanäytteen varmuuden vuoks... Kohta sitä näkee, et joutuuko sitä jo jäämään kotia makoilee...
 
Vitsi et te ootte super mimmejä ;) Mä en todellakana saa yhtään mitään kasattua, syy lienee eniten siinä että mulla ei riitä pinna että lukisin ohjeita tai katsoisin edes kuvia että miten se tehdään. Vaan ryhdyn heti hommiin..ja aika usein menee pieleen eli mies saa hoitaa :kiss:
Hansu kerro sitten miten meni neuvolassa, pidän peukkuja ettei ole mitään vakavampaa!!
 
Kaikki olis täällä päin hyvin =) virtsassa ei ollu mitään hälyttävää, mut paineet edelleen koholla, joten Neuvola laittaa lähetteen äippäpolille... Nyt sit odotellaan koska tulee kutsu :) sairaslomaa tarjosivat, mut ajattelin sinnitellä tän jäljellä olevan kolme viikkoa viel töissä, ettei ehi sit kyllästyä kotona oloon jo ennen äippäloman alkua :D
 
Hyvä Hansu, että kaikki oli hyvin! Mä olisin kyl heti jääny sairaslomalle, jos mulle tarjottais :) Nyt kyllä huomaa jo, että odottaa sitä aippaloman alkua, kun se on jo ihan lähellä (mulla tää viikko plus viisi viikkoa). Mutta toisaalta mikäpä mulla täällä töissä ollessa, kun jaksan hyvin eikä mitään ongelmia oo ollu. Mun sijaistakaan ei oo vielä valittu ja oon ainoa, joka tän työn osaa, että saa kyllä työnantaja olla tyytyväinen, että voin hyvin hehee :)

Mä en kyllä jaksa mitään kasaamisia, jätän ne ihan huoletta miehelle! Siis aina, ei vaan näin raskaana ollessa. Mä vihaan niitä ohjeita ja muttereita ja osia ja hyi! Ja parempi mun pysyäkin poissa tieltä, kun olisin kummiski neuvomassa vaikken mitään tajua, ja sit mies vaan hermostuu :)

Eilen haettiin kaverilta pinnasänky ja mies sanoi kokoavansa sen tänään ennen ku menee töihin! Siel sen sit pitäis odottaa ku mä pääsen kotiin :) Jotenki ihanaa! Voi jo kuvitella, että siellä se pikkuinen sitten tuhisee :heart: No, patja pitäis viel hankkia...

s-h-h ja "tyyppi" 29+0 (POKS, aina mä kirjottelen tänne poksuilupäivinä :))
 
Äh mä kirjoitin pitkän tekstin teille mutta se hävis :( Voihan pylly!
Onnea poksuneille =) Mulla poksui eilen 29, jee!
Mun pitkä teksti koski sitä että mä tajsuin nyt ihan äsken vasta sen että äippärahasta menee VÄHINTÄÄN se 20% veroa!! Olin iloisesti kuvitellut että kun tulojakin on niin vähän niin veroja ei mene kovin paljon mutta ihan päinvastoinhan se menee. Ja ne joilla alunperin on verotusprosentti yli 20% niin heiltä menee oma prosentti korotettu 2%. Huh huh! No ei tästä kannata edes suuttua kun asialle ei voi tehdä mitään mutta tuntuu tosi tylsältä kyllä.. Huom te jotka opiskelette niin te voitte anoa sosiaalietuuksia varten verokorttia ja teidän veroprosentti voi olla alempi koska teidän tulot ovat niin matalat (paitsi ne jotka tekee paljon töitä opiskelun ohessa, en tiedä mikä teidän tilanne??) Mutta joo te kaikki varmana tiedätte tämän kaiken ja mä vaan herään vähän myöhässä :headwall:

Huomenna mulla sit ois se sokru koe edessä, vähän jänskättä minkälaisia lukemia sieltä tulee kun mussutan namia joka päivä mutta toivotaan parasta...

Ihanaa Hansu et kaikki kunnossa!

Voikaa hyvin!
 
BUUUUU! Mä en kyllä ees tienny tota verojuttua, olin ajatellut just noin ku sä Monchichi eli, et ku tulot on niin pienet niin verojakin menee vähän. Onpas taas todella tyhmä asia, en tykkää....

Mut onnea kuitenkin poksuiluista sekä Hansu että Monchichi! Meil onki vaa yks päivä eroa lasketussa eli käytännössä ihan sama :)
 
Kiitos tsempeistä :hug:
Joo eks olekin ihan karseeta? Ja mä en ihan taijua sitä että ne joilla alunperin korkea prosentti (yli 20%) eli ne jotka tienaa paljon niin niillä se nousee vaan oman prosentin lisäksi 2% mutta sitten taas pienituloiset kuten esim minä niin mulla nousee 14,5% siihen 20%.Eli 5,4% joka on huomattavasti enemmän kun 2%. Ja kun ei ole mitään sellasta että kaikkien mammaraha on sama vaan ne jotka tienaa paljon niin niillä mammaraha on tiestysti suoraan paljon korkeempi kun niillä jotka tienaa vähän eli niille 2% korotus on loppupeleissä tosi vähän... Jaa-a ei voi ymmärtää!
No mutta eiköhän me kaikki pärjätä ja vauva on tärkein, siitä on niin plajon iloa et ihan sama vaik sit syö makaroonia joka päivä. ;) (tai jos jättä kokonaan syömättä pääsisi nopeesti omiin mittoihin heh hehe).
 
No, just :O en mäkää tienny tota vero juttua!! Muutenki vaivaa päätä sillä, et mistä sen tarvittavan rahan repii kaikkii laskuihin ja menoihin, ni sit viel verottaja vie noin ison osan :kieh: Mut joo, kyl se vauva on tietysti tärkein ja tottahan se on, et sit ku ei oo varaa ite syödä, ni putoaa painoki nopeammin :D
Onnea sokerirasitukseen Monchichi! Mulla oli kans se tossa pari kuukautta sitte ja jännitin ihan sikanaa sitä, ku mulle jo ennen raskautta maistu toi makea aikas hyvin :p mut nyt sitä vasta on tullu mussutettua!! Mut kaikki arvot oli silti ihan OK! Nyt oon kyllä jo painon takia yrittän pitää ton makean syönnin yhdessä päivässä, mut ei se kyllä aina onnistu =) tulee välil vähä lipsuiltuu...
 
Pidän sulle peukkuja Monchichi, et sokerit on ok! Itse syön kans paljon herkkuja, mut arvot oli ok. Munkin on vaikee arvioida minkä painosia kantamuksia pystyn nostelemaan ja mitä muuta ylipäätään pystyn töissä/kotona tekemään. Unohdan jotenkin välillä kokonaan oman pullukkamahani, ja aion vaikka ryömiä nostamaan jotain pöydän alta, kun miesystävä/työkaveri pysäyttää, että jospa mä tekisin ton... ! :) Kaupankantamukset on alkaneet painaa jo aika paljon, pitää jo aika tarkkaan miettiä et montako maitopurkkia uskaltaa kantaa kotiin. Sit yks päivä erehdyin juoksemaan, kun meinasin myöhästyä bussista, ja siitä kyllä alavatsa ilmoitti heti vastalauseensa!
Yritetään olla varovaisia ja antaa vaan reilusti hommat vaikka noille miehille, meillä on kuitenkin niin tärkeä tehtävä muutenkin =)
 
Ne pystyi heti sanoo sen paastoarvon ja se oli ihan normaali (4,2) ja maanataina saan sitten ne loput. Mulla ei tullut ollenkaan huono olo, pikkasen väsy mutta muuten ei mitään. Oli yllätävän iisiä, kuvittelin että sielä pyörtyilee ja oksuilee :) Hih!
Mä olen huomannut vähän samaa kun Celine et ei oikein tiedä omia rajoja. Ne tulee usein vastaan kun kumartuu tai luulee et pystyy menee jostain kapeesta kohdasta ja sit vatsa onkin tiellä :D Ei sitä itse huomaa masun kasvua niin selkeesti kun näkee sen kokoajan ja sillee kuitenkin suht hitaasti ne muutokset tapahtuu. Oli aika haastavaa kun muutettiin viikko sitten ja tottakai siinä kantoi ja rehki koko päivä ja kokoajan joku puuttui et älä nosta/älä tee noin/anna mun auttaa. Hermot meinas mennä kun on tottunut et pystyy itsenäisesti tekee ihan kaiken (paitsi kokoo huonekaluja lol ;) ). Mutta hyvähän se vaan oli koska olin silti ihan poikki ja paikat kipeinä vaikka en kantanut mitään kovin painavaa.
Nyt lähden Ikeaan, moikka moi! :flower:
 
Mitähän täällä on juteltu.. Oon jotenki ihan pihalla, väsyttää mut ei jotenki huvita enää mennä nukkumaan..

Monchichi hyvä että paastoarvo oli noin hyvä, tänään sit kertomaan loputki tulokset =)

Hyvä että Hansulla kaikki hyvin =)

Ite kävin pyörähtämässä kaks päivää töissä pe ja su.. Oli ihan kivaa vaihtelua taas koulun ohella. Mammaloman alkuun reilu kaks viikkoa :D Sit saa vaan ottaa niin rennosti koko joulukuun :D

Mä en nyt oikeesti tiiä mitä mä kirjottaisin.. pää jotenki ihan sekasin :D Ehkä parempi että jatkan tätä kirjottamista joku toinen päivä lisää =) Eilen taas poksu, nyt 31+1 :) :heart:
 
Huh kaikki oli hyvin sokrukokeessa, fiu! :whistle: Aijon kyllä silti yrittää olla syömättä karkkia ihan joka päivä mutta ne kyl tiedä onnistuuko? ;)

Onnea Sparkle poksuilusta ja ihanan vähän aikaa sun mammalomaan! Mulla on kk vielä duunia. Ke poksuu rv 30, se tuntuu jotenkin isolta numerolta ku on tasan kolkyt hih.

Kivaa päivää kaikille!
Monchichi 29+5
 
Monchichi Onnittelut sokerikokeen hyvistä tuloksista =)

Tiiättekö mitä tulin ajatelleeks? Olisko teistä kiva jos tohon etusivulle laittas kaikkien lasketutajat ylös ja sen missä asustaa tai missä sairaalassa synnyttää? Vois siitä sit kivasti seurata tammikuussa et kenen pitäs poksahtaa =)

Sparkle ja Viuhti 31+3
 
Muokkaisin vaan tuota mun ihan ensimmäistä kirjotusta, vaikka niin et ottaisin sen kokonaan pois ja siihen sit laittaisin meitä allekkain =) Ja niin, siis mun nimenomaan se pitäs tehdä ettei tartte alottaa ihan kokonaan uutta keskustelua =) Laitatte vaikka tähän keskusteluun noita tietoja niin siirtelen sit ne tuonne etusivulle =) Voin vaikka laittaa omani sinne jo niin näette mitä tarkotan :D
 

Yhteistyössä