*** Tammikuussa tiukentuvat ***

Mut voi kanssa laittaa listalle:

Pituus 151 cm
Lähtö paino 59,8 kg
Paino nyt 58.8 kg
Tavoite 52 kg

En meinannu ruveta mittailee ollenkaan. Mulla tosin voi käydä niin, että paino ei hirveesti putoo, kun tulee lihasta. Siitä syystä vois kyllä mittailla, mutta en jaksa :D

Tänään käytiin salilla, reilu tunti siellä meni. Torstaina taas mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"eee"
Mut voi kanssa laittaa listalle:

Pituus 151 cm
Lähtö paino 59,8 kg
Paino nyt 58.8 kg
Tavoite 52 kg

En meinannu ruveta mittailee ollenkaan. Mulla tosin voi käydä niin, että paino ei hirveesti putoo, kun tulee lihasta. Siitä syystä vois kyllä mittailla, mutta en jaksa :D

Tänään käytiin salilla, reilu tunti siellä meni. Torstaina taas mennään.
Pakko korjata tuo yleinen harhaluulo lihasten kasvun nopeudesta. Lihas painaa kyllä enemmän kuin läski, mutta määrätietoisella ja oikein tehdyllä punttitreenillä nainen voi saada vuodessa lisää max 2 kg lihasmassaa. Eli siitä ei painon putoaminen jää kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
NiinkunEnnen
Minä myös muutaman viikon mietinnän tuloksena voisin tulla tähän :)
Jahkasin ja jahkasin aina kun ketjun näin että josko mut ei kuitenkaan :D
Oon enemmänkin sellanen minä ite ja yksin tyyppi.. Mut ei kai toisten kanssa turisemisesta mitään haittaakan ole :)

Elikkäs kaksi lasta.
Pituutta 161cm
Lähtöpaino 63,5kg
Nyt 59,7kg

Ja tavoitteena se mitä olin ennen lapsia, silloin olin tyytyväinen. Eli: 50-52kg mut ehkä jos ottas vähän realistisemmat tavotteet niin laitetaan alkuun 55kg.

Koira löytyy jonka kanssa lenkkeilen päivittäin pitkän lenkin ja lasten kanssa tulee puuhattua aamusta iltaan ja ollen mukana kaikessa mitä tehdään.. lumilinnan teot, luistelut yms yms..

Ongelma mulla onkin olleet HEKUT ja ILTASYÖMINEN!! Ne on nyt pannassa!
Tai noh kerran viikkon KOHTUUDELLA. Mielummin nolla ja sitä yritänkin, mutta jotta pettymys ei ole liian kova niin kerta viikkoon sallitaan. Mutta minulla kuitenkin sellainen paha tapa herkuissa et jos annan pikkurillin se vie koko käden. :D Ja sillon mennään. Ja tuo iltasyöminen.. voin olla helposti koko päivän syömättä, mutta kun ilta koittaa tulee syötyä ja syötyä..

Nyt olen kolmena iltana tehnyt niin ettei enää mitään klo 18jälkeen. Mutta jos pakko jotain niin pähkinöitä. Toisaalta olen ruvennut nauttimaan nälän tunteesta, se on omalla tavallaan kiva tunne. :D Sairasta vissiin :LOL:

Joka päivä siis tulee koiran kanssa lenkkeiltyä puolestatoista tunnista miltei kahteen.
Yleensä vedän sen 12-13km ja aikaa menee noin 1h40min riippuen minkä verran lunta maassa.
Tai sitten jos vähän lyhyemmän niin sellanen 1h15min-1h30min.

Mittaamista pitäs varmaan käydä harrastaa.. :)

Tässäpä nyt jotain näin alkuun, eiköhän näistä jo jotain saanut musta irti
 
[QUOTE="eee";25516025]Pakko korjata tuo yleinen harhaluulo lihasten kasvun nopeudesta. Lihas painaa kyllä enemmän kuin läski, mutta määrätietoisella ja oikein tehdyllä punttitreenillä nainen voi saada vuodessa lisää max 2 kg lihasmassaa. Eli siitä ei painon putoaminen jää kiinni.[/QUOTE]

Tosi kuin vesi.

Ja tuo 2 kg lihasmassaa vaatii sitten jo sentason työtä, ettei siihen ihan joka akka pysty ja kykene. Eli siihen tarvitaan sitten jo osaavampaa ihmistä neuvomaan niin liikkumisen, kuin ruokailunkin suhteen. Realistinen tavoite lihasmassan kasvattamiseen vuoden aikana naisella on kilon luokkaa.

Joten ei tarvitse turhaan pelätä ettei laihdu jos kasvattaa lihaksia...ihan takuuvarmana laihtuu :)
 
Eilinen meni ihan ähkytunnelmissa, joten lounas jäi lopulta väliin. Illalla kasin pitnaan söin sitten väkisin annoksen salaattia, mutta sekin maistui tällä kertaa lähinnä paskalle. Kun ei maistu, niin ei maistu.

Tänään oli töissä tarjolla tuoretta pullaa leipomosta, mutta ei inspannut. Kyllä mulla mielessä kävi, että pitäisköhän maistaa, kun oli tosiaan vielä lämmintä...mutta koska oikeasti ei edes tehnyt mieli ja niitä pullia saa sieltä leipomosta kyllä myöhemminkin, niin päätin jättää väliin.

Kun ei safka maistu, niin se ei maistu. Tässä kohtaa tämä on kyllä pelkästään positiivista...sujuupahan diettaaminen sitten helpommin :D

Mutta juomiseen pitää kyllä keskittyä paremmin!!

Multa on sodastreamista hiilihappo loppu, enkä ole nyt ollut liikkeellä misään jossa sitä myydään lisää. Ja se on huono juttu. Kädet on karheat kuin apinalla ja kynsinauhat repeilee. Ei kiva. Rasvaan kyllä, mutta luultavatsi juon nyt niin vähän, että silläkin on tässä nyt osansa. Joten juoda pitää enempi.

Aamupaino oli 70,4 kg, eli 200g lähti eilisestä. Vielä 200g jälellä jotta pääsen siihen missä oltiin. Tavoitteena 500g vielä pois tammikuun aikana. Eiköhän se onnistu, vaikka nyt kyllä näyttää siltä, että melko tiukille vetää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"hippo"
Mulla oli eilen paino edeltävän illan suolaisen repsuilun jäljiltä vaihteeksi noussut. Mutta ei se mitään, nyt otetaan katumusharjoituksena vaakavapaata sunnuntaiaamuun asti. Tahtoo sanoa, että pidetään tyhmää jännityksessä ja punnitaan vasta silloin, joten toivoakseni itsekuri pelaa tämän väliajan paremmin, kun on pelko perseessä, miten sunnuntaina käy. ;)
________________________________
Tiivistelmä listaa varten:

29v, kahden alle 3v lapsen äiti
Tavoite päästä 85:stä 70 kiloon (karpaten)
Mittaa 170
Päässyt jo alle 80-kiloisten sarjaan.
_______________________________________________
 
  • Tykkää
Reactions: chef
IhanaValo
Heips!En oo oikein joutanut ees lueksimaan tätä ketjua, saatika että olisin mitään kirjottanut..
Nytkin pikaisesti vaan huikkaan, että tämän aamun lukema oli 83,3..tosin se oli tuossa pari pv sitten yli 84kg:nkin..että heittelee heittelee.
Yllätyin että tänä aamuna noinkin "vähän", vaikka paljonhan tuo silti on.

No, tsempitystä kaikille, pitää taas mennä!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
En osaa nyt oikein muuta sanoa, kuin että ihan uskomaton fiilis. Mä jumatsuikka tein sen!





Olen painanut viimeksi alle 70 kg vuoden 2007 alussa ja vaikka monasti olen laihdutellut, en ole koskaan saanut 15 kiloa pois, vaan aina se on jäänyt pienempiin lukemiin...ja jotka olen sitten lihonnut takaisin, kun motivaatio ei ole riittänyt.

Nyt mä painan ALLE SEITKYT! En vielä edes käsitä tätä tilannetta, mutta eiköhän se parissa päivässä päähän iskostu :D Pudotettavaa on siis enää vajaa 8 kiloa, joka on todella vähän. Tiedän kyllä, että seuraavat 8 kg on todennäköisesti vaikeampi pudottaa kuin edelliset 15, mutta ei haittaa...nyt on sen tason draivi päällä, ettei mua pysäytä yhtikäs mikään. Ihan huippua :D
 
"hippo"
ONNEA CHEF!!!

Olisin muuten kade, mutta kun ajattelen, paljonko hommia olet tehnyt asian eteen, taidan nyt vain nostaa hattua. :)

Mä olen täällä tuunaillut kaikenlaista päällepantavaa kesäksi, tänäänkin viimeistelin yhden paidan, jota aloittelin joulun jälkeen ja ärsyynnyin, kun se kinnasi lantiolta. Saatuani sen valmiiksi, nykäisin sen päälle ja kas kummaa, eipä kinnaa mistään. Kesällä se toivottavasti on rennon väljä.
 
Muakin on ompelukärpänen puraissut. Tosin vielä se kohdistuu vain lastenvaatteisiin, mutta epäilen sen etenevän naistenkin vaatteisiin, kunhan kroppa alkaa näyttämään siltä miltä ennenkin.

Kirppikseltä olen nyt jo ruvennut katselemaan itselleni vaatetta ja pitkästä aikaa se on jopa ihan kivaa :D Kaupasta en kehtaa vielä ostaa, koska olen ns. välikoossa. Turha ostaa uutta, kun se jää kuitenkin kohta liian isoksi :)
 
Onnea Chef :)

Täällä vaaka junnaa 82kg, mutta ainakin yksi mekko menee päälle, onneksi.
Juhlat siis lauantaina, tänään kävin ottamassa kestolakkaukset ja huomenna ripsienpidennykset, ihanaa kun saa tuntea ittensä naiseksi vähän aikaa :) kun on vaan kotona, ei jaksa kauheesti panostaa.. Nyt kun ottaa noi tuunaukset, niin ei tarviikkaan laittaa itteensä kun näyttä ihmiseltä muutenkin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25530402:
Onnea Chef :)

Täällä vaaka junnaa 82kg, mutta ainakin yksi mekko menee päälle, onneksi.
Juhlat siis lauantaina, tänään kävin ottamassa kestolakkaukset ja huomenna ripsienpidennykset, ihanaa kun saa tuntea ittensä naiseksi vähän aikaa :) kun on vaan kotona, ei jaksa kauheesti panostaa.. Nyt kun ottaa noi tuunaukset, niin ei tarviikkaan laittaa itteensä kun näyttä ihmiseltä muutenkin :D
oih, ne ripset kelpais mullekin. Mutta se suolainen hinta! Auts! Ja huippua, että yksi mekko mahtuu päälle...se riittää :D
 
Salipäivä oli taas tänään :D, reili tunti meni. Lähteminen oli toooodella vaikeeta, mutta johan mieli piristy ku sai juostua 10 min ihan keposasti matolla, ilman että oli puol kuollu. Tasasen tappava vauhti oli... Ei mulla ookkaan nii paska kunto ku luulin :D. Siskon kanssa puhuttiin, että josko otettais tavoitteeksi puolimaraton tossa syksymmällä...
Ruokaa tänään on menny vähemmän, jotenkin ei oo vaan ollu nälkä. Mutta kait sitä pitäs vähän raejuustoo kohta vedellä. Ja painokin tippuu sillai kivasti :).

Seuraava päivitys varmaankin lauantaina, huomenna Happoradion keikalle!
 
Zen cafea lainatakseni: Kannattaako tunnustaa jos pettää? Pitäisikö heti kertoa?

Tein tänään itsepetoksen ja kerron siitä teillekin, jotta saan hävetä tuhmaa minääni julkisestikin. Söin fazerin sinisen konvehdin ja kettunannan. Ja kyllä, hävettää. Vaikkakin samalla vähän naurattaa :D

Voi perskule kun alkoikin sitten tekemään niitä herkkusia vähän enempikin mieli. Päätin sitten, että illalla voin ottaa vielä yhden kumpaakin. Kuriton ja selkärangaton siis olen.

Vaan kuinkas sitten kävikään. Enää ei tee mieli. Yhtään! Joten en aio enää tänään herkutella :)

Mä taidan vähän pelätä sitä painon pompsahtamista takaisin sinne seitsemäänkymppiin ja siksi kai alitajuntani sitten alkoi huutamaan, että ei enempää herkkusia.
Toki se vaaka voi sieltä sinne 70 kiloon vielä pompsahtaa luonnollisen sahaamisen voimasta, mutta se onkin asia ihan erikseen. Se on ihan ok, mutta jos fazerin sinisellä ja kettunannalla nostan sen ylös, homma on kaikkea muuta kuin ok.

Mä niin toivon, että osaisin jatkossakin pidättyä vain muutamassa herkussa. Eikö homma siis menisi kovaksi mässäämiseksi, kuten ennen. Mulla on kyllä jo sotasuunnitelmakin, jonka avulla tämän toteutan. Asetan itselleni kilomäärän, jota en ylitä. Jos menee yli, aloitan HETI dietin. Ja se kilomäärä tulee siis varmaankin olemaan sen 62 kiloa. Sen yli jos menee, diettaan ne heti pois. Vaa-alla ramppaan kerran viikossa jolloin ei ehdi ylikiloja salakavalasti tulemaan.

Älkää kertoko kenellekään, mutta mä olen nyt vähän (ja painotan, että vähän) kiinnostunut treenaamisesta. Tekis ikäänkuin jopa vähän mieli treenata. Mä kun haluaisin vähän habaa esiin, sekä peppua paremman malliseksi. Lisäksi haluaisin kunnon reidet. Etureisitreeni tuottaakin nopeasti näkyviä tuloksia, mutta tuo takaosasto, joka on enempi ongelmallinen on asia erikseen.

Monta muttaa on vielä matkassa mukana...ne pitäisi selvittää. Katsotaan, katsotaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
IhanaValo
Miekin oon miettinyt että olis kiva jos joskus olis semmoiset noi hauikset, et näkyis se lihas..ees vähän eikä ois tämmöset löllöt mitä nyt. Hävettää ihan hitosti pitää mitään lyhythihaisia, saatika hihattomia paitoja (mitä en kyl teekään ku kotosalla)..
Ja pebastani en ala ees sanomaan mitään :x
 
  • Tykkää
Reactions: chef
:whistle:

Vähän olen jättäytynyt tästä projektista. Stressaa niin, ettei ehdi ajatellakaan mitään säännöllisyyttä tähän elämiseen. Pari kertaa viikossa tulee liikuttua itsensä hengästyksiin ja koitan arkiliikkua. Syömisiä en jaksa katsoa ollenkaan. Se onkin ollut sitä rataa, että joko en syö mitään tai sitten syön jotain kuraa.

Vaaka on mulla nyt jämähtänyt sellaiseen 66-67 kiloon. Tai eipä kovin usein tule vaa'alla vierailtua. Mutta onhan se hyvä, että on tultu alas sieltä 72 kilosta, mikä vielä kesällä oli. Mittanauhaa en jaksa kaivella, mutta ehkä housut mahtuu vähän paremmin jalkaan. Onhan tässä vielä matkaa. Alle 60 kilon haluaisin päästä.
 
Zen cafea lainatakseni: Kannattaako tunnustaa jos pettää? Pitäisikö heti kertoa?

Tein tänään itsepetoksen ja kerron siitä teillekin, jotta saan hävetä tuhmaa minääni julkisestikin. Söin fazerin sinisen konvehdin ja kettunannan. Ja kyllä, hävettää. Vaikkakin samalla vähän naurattaa :D

Voi perskule kun alkoikin sitten tekemään niitä herkkusia vähän enempikin mieli. Päätin sitten, että illalla voin ottaa vielä yhden kumpaakin. Kuriton ja selkärangaton siis olen.

Vaan kuinkas sitten kävikään. Enää ei tee mieli. Yhtään! Joten en aio enää tänään herkutella :)

Mä taidan vähän pelätä sitä painon pompsahtamista takaisin sinne seitsemäänkymppiin ja siksi kai alitajuntani sitten alkoi huutamaan, että ei enempää herkkusia.
Toki se vaaka voi sieltä sinne 70 kiloon vielä pompsahtaa luonnollisen sahaamisen voimasta, mutta se onkin asia ihan erikseen. Se on ihan ok, mutta jos fazerin sinisellä ja kettunannalla nostan sen ylös, homma on kaikkea muuta kuin ok.

Mä niin toivon, että osaisin jatkossakin pidättyä vain muutamassa herkussa. Eikö homma siis menisi kovaksi mässäämiseksi, kuten ennen. Mulla on kyllä jo sotasuunnitelmakin, jonka avulla tämän toteutan. Asetan itselleni kilomäärän, jota en ylitä. Jos menee yli, aloitan HETI dietin. Ja se kilomäärä tulee siis varmaankin olemaan sen 62 kiloa. Sen yli jos menee, diettaan ne heti pois. Vaa-alla ramppaan kerran viikossa jolloin ei ehdi ylikiloja salakavalasti tulemaan.

Älkää kertoko kenellekään, mutta mä olen nyt vähän (ja painotan, että vähän) kiinnostunut treenaamisesta. Tekis ikäänkuin jopa vähän mieli treenata. Mä kun haluaisin vähän habaa esiin, sekä peppua paremman malliseksi. Lisäksi haluaisin kunnon reidet. Etureisitreeni tuottaakin nopeasti näkyviä tuloksia, mutta tuo takaosasto, joka on enempi ongelmallinen on asia erikseen.

Monta muttaa on vielä matkassa mukana...ne pitäisi selvittää. Katsotaan, katsotaan.
Huippua Chef!
On muutes pirun vaikeeta lopettaa se karkin syöminen kahteen, hienoa kun sen oppii :) Ja kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, toi kiloraja, milloin alkaa aina dietti. Itteekin kyrsii rankasti kun on päässyt ihan käsistä tää paino, jos olis ryhdistäytynyt ajoissa, olis paaaaljon helpompi tää laihdutusprojekti..

Muuten, kotonakin voi aikas hyvin treenata, jos ei raaski lapsia laittaa hoitoon.
Sun mieheshän voisi tehdä sulle vaikka ohjelman vapaille painoille (muistaakseni käy salilla) ?
Mun ex harrasti bodausta ja treenasi jonkin verran myös kotona..

Täytyy myöntää, että ite harrastan liikuntaa mieluiten ulkona rattaita työntäen, kun koirakin saa samalla liikuntaa, ja ite voi aatella kaikkia omia juttujaan kun lapsi nukkuu. On muutes kasvanut taas mekonen hapa ja muutkin lihakset myös :) Mulla oli puolet raskausajasta liikunta ihan minimissä, supistelujen vuoks. Nyt on tää reilu parivuotta taas lenkkeilty koko ajan rankempia matkoja. (Joulukuu meni kyllä iiihan käsille ja tuli varmaan 5kg painoakin..)
Kyrsii täää, kun olis ihan kivassa kunnossa ja lihaksiakin, mutta ne on läskin alla piilossa :D Nooo, oma vika..

Ainii, siitä piti vielä kysyä.. Onko muilla semmosta tunnetta että jotain tekis mieli, mutta ei osaa sanoa mitä?? Siis tarkoitan, että kun on herkuilla saanut sitä hyvää fiilistä, niin jotenkin kaipaa jotain tilallle.. Semmonen kaihertava tunne, joka ei sitten kumminkaan täyty, vaikka söisi jonkun herkun (ja saa siitä tietty morkkiksen) Äääh, en osaa paremmin kuvailla :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Miekin oon miettinyt että olis kiva jos joskus olis semmoiset noi hauikset, et näkyis se lihas..ees vähän eikä ois tämmöset löllöt mitä nyt. Hävettää ihan hitosti pitää mitään lyhythihaisia, saatika hihattomia paitoja (mitä en kyl teekään ku kotosalla)..
Ja pebastani en ala ees sanomaan mitään :x
Mullakin on melkoset allit, mutta jotenkaan se ei niin haittaa. Siis toki se haittaa, mutta koska ne oli 15 kg sitten vielä isommat, niin koen tämän nykyisen olomuodon jo niin isona voittona, ettei jotkut roikkuvat allit ole ongelma, eikä mikään :D

Se tuossa habassa kyllä on, ettei sitä taida saada esiin vielä 62 kilon kohdalla, koska vaikka habaa siellä kädessä jo olisi, siinä on vielä senvertaa paljon rasvaa päällä, ettei se näy kun ehkä naama punaisena pinnistäen :LOL::LOL:

Joten jos meinaan saada habaa esiin, pitää sen haban kehityksen lisäksi sitten saada lisää rasvaa pois. Ja tuo on mulle se vaikea yhtälö. Pitäisi syödä kunnolla jotta jaksaa treenata, mutta ei kuitenkaan liikaa jotta rasva palaa. Go fat go-ruokavalio lienee tuolloin hyvä, mutta kun mun mahani ei kestä sitä ruokavaliota. Tai siis kestää se, mutta heti jos syön vähääkään raskaammin, istun vuorokauden vessassa ja kitisen kipujani. Ei ehkä ihan sen arvoista.

Tässä tätä pohtimista siis on kerrakseen. Pitää koittaa tosiaan miettiä, että miten saisin homman järkevästi hoidettua.
 
:whistle:

Vähän olen jättäytynyt tästä projektista. Stressaa niin, ettei ehdi ajatellakaan mitään säännöllisyyttä tähän elämiseen. Pari kertaa viikossa tulee liikuttua itsensä hengästyksiin ja koitan arkiliikkua. Syömisiä en jaksa katsoa ollenkaan. Se onkin ollut sitä rataa, että joko en syö mitään tai sitten syön jotain kuraa.

Vaaka on mulla nyt jämähtänyt sellaiseen 66-67 kiloon. Tai eipä kovin usein tule vaa'alla vierailtua. Mutta onhan se hyvä, että on tultu alas sieltä 72 kilosta, mikä vielä kesällä oli. Mittanauhaa en jaksa kaivella, mutta ehkä housut mahtuu vähän paremmin jalkaan. Onhan tässä vielä matkaa. Alle 60 kilon haluaisin päästä.
Sähän olet jo puolessa välissä matkaa, joten elä ota turhaa stressiä. Jos nyt ei ole paras hetki keskittyä pudotukseen, niin jätä se suosiolla sitten tosiaan vain sivuprojektiksi :)

Ei me täältä mihinkään kadota, joten tulet enempi mukaan sitten kun ehdit :)
 

Yhteistyössä