Tammimasut 2015 *syyskuu*

Amelier joo oon kans kuullu et ne hormonit voi vaikuttaa ... Toivottavasti tää nyt ei loppuun asti kestä ku ei oo mitään kivaa :/ piti prismasta toissapäivänä hakee tenoja mutta en pystyny ja tyydyin normi siteisiin (naurettavaa):LOL: ehkä pitää mennä jostain pikku kaupasta hakeen.. Huh huh on mullakin ongelmat :LOL:
Meidän perhettäkin taitaa vaivata flunssa tai ainakin pojalla jo nenä vuotaa, ei yhtään jaksais mitään flunssa hommia :/
Sitten tää huono olo on taas pahentunut, ällöttää aamulla päivällä ja iltaisin :( ihan varmaan tää kestää loppuun asti :/ eikös kellään muulla oo mitään huonoja oloja enää..???
Mietin sitä ku tunsin ekat liikkeen 11+ 6 et miten voi olla mahdollista niin kysyin ultrassa niin ne sano et istukka on takaseinämässä että ihan helposti voi olla mahdollista :) ja nytkin tuntuu niin selvästi ku pikkunen touhuaa tuolla kokoajan jotain omiaan :D
Olipas taas sekavaa sepostusta :D

Tanya 21+2
 
Viimeksi muokattu:
TANYA minä ainakin taas, noin viikko sitten jouduin halailemaan pönttöä :/ pahoinvointi loppui siinä 12 viikon aikoihin mutta välillä tulee silti kamalia pahoinvointi kohtauksia! Eiköhän tämä ihan normaalia ole..

flunssa täälläkin! Ei onneksi kuumetta, mutta kamala olo muuten!

Huomenna olisi sitten ultra! Jännittää..

Roks 20+5
 
Roks joo siis rasittavaa, vesi on ainoo mitä pystyy juomaan, kaikki mehut yms ällöttää sit tää ny ehkä on hyvä..oon siis ollu syömättä mitään makeeta jo pari kuukautta ja nyt to ku oli ultra ostin suklaata ja irtokarkkeja palkinnoksi :D niin herranjumala mikä olo niistä sitten tuli..joo en todellakaan pysty syömään mitään tollasia enää :), eipähän paino nouse ainakaan herkuista :D yks huono kyllä et se huono olo tulee hedelmistäkin..pitäis vetää vaan jotain suolasta kokoajan.. Onkohan tää normaalia??? Ekassa raskaudessa tähän mennessä oli tullu vähän yli 10kg ja nyt pari kolme, tosin painokin on 10kg enemmän ku viimeksi :)
 
Ja siis oon ollu syömättä mitään hyvää sen takia ku viime raskaudessa oli raskausajan diabetes niin ennakoin että jos nytkin tulee niin ei tarvi lopettaa herkkuja seinään ku ei oo mitään lopetettavaa :D kätevää :D (viimeksi oli työn ja tuskan takana ku meni joka päivä herkkuja ja makeaa ihan huolella )
 
Naaba87 , mitä tulehduksia sulla on ollut ja millä mennyt ohi? Mulla alkoi kierre, kun kuukausi sitten papakokeessa gyne teki vertavuotavan haavan kohdunsuulle. Kefexin, Penomax, Flagyl 400mg, Flagyl Comp ja Dalacin ovat olleet lääkkeinä. Potilasasiamieheen olen ottanut asian tiimoilta yhteyttä ja pitäisi vaan aikaa löytää valituksen tekemiseen. Ja hyvä vaan että paino on pudonnut :D
 
Hei kaikki! Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne kun on ollut muka niin kiirettä. Varmaan muillakin on jo rekenneultrat lähestymässä ellei oo jo ollut. Meillä jo takanapäin, kaikki kunnossa ja poikaa lupailtiin. Onko täällä nyt monia Oulusta? Alkuraskaudessa kun kirjoittelin niin tuntui ettei kovin montaa täältä ollu.

Joko ootte hankintoja tehny? Ite just ostin ekat vaatteet. :)
 
Tanya: mulla ainaki poikaa oottaessa oli jatkuva suolasen himo. Tytöltä makean. Nyt taas se makean himo.

Ti aamulla ultra. Viime yö meni jo valvoessa. Voin vaan kuvitella miten nää tulevat yöt sujuu.

Eveny 20+4
 
Tanya85 Mä oon kans oksennellu nyt viikon verran aamuisin. Tosin veikkaan, että se mulla johtuu aika pitkälti siitä, että lima ärsyttää kurkkua. Eli en oo vieläkään täysin toipunu flunssasta.

valentine89 Emätintulehdus ja muistaakseni Dalacinia voiteena määrättiin kahdesti. Voin huomenna ettiä reseptin ja tarkistaa lääkkeen nimen. Kuulostaa tosi ikävältä tuo sun tilanne! Toivottavasti nyt on tulehdukset kurissa ja muutkin hommat selviää.

Täällä on nyt parikin kyselly oululaisia odottajia, joten on meitä ainakin kolme täällä :D Enpä tiedä, innostaako itteä ainakaan tässä vaiheessa treffailla. Ehkä sitten myöhemmin. Tällä hetkellä riittää, kun töissä käy ja yrittää viikonloppuna jaksaa nähdä kavereita. Vähän rajoittaa, kun muut vasta alkaa innostua siinä vaiheessa, kun ite jo hyytyy (eli viimestään puolilta öin) :D

Huomenna alkaa rv 23. Jippii!
 
miulla vähän pelottaa tuo painonnousu nyt kun on viime aikoina menny niin paljon herkkuja etten kehtais ees sanoo. :D en oo nyt pystyny yhtään hillitsee itteeni kun on alkanu jotaki tehä mieli. nyt saa kyl mässäily loppuu ja tilalle tulla taas terveellinen ruokavalio.

millanen se sokerirasitus on? googlailin jotain mutta ois kiva kuulla teidän kokemuksia niiltä jotka ootte sen kokenu?

ja niitä mahakuvia ois muuten kiva nähä teiltä kans, aika hiljasta tuolla masukuva-keskustelussakii tuntuu olevan. mielenkiintosta ois kattella teidän suunnilleen samoilla viikoilla olevien kuvia. :)
 
Hunny: sokerirasitus on inhottavaa mutta kyllä siitä selviää.pitää paastota eli olla syömättä ja juomatta iltayhdeksästä labra-aikaan asti,joka kannattaa ottaa mahdollisimman aamusta,mulla heti vartin yli kahdeksan. Sitte ekaksi otetaan sormesta verikoe ja katotaan paastoarvo ja valmistetaan,ettei sokerit ole liian ylhäällä,että voidaan jatkaa koe loppuun. sitte juot sokerilitkua,meillä joko mansikan tai sitruunan makua,joka on se kamalin vaihe. Ne litkut on megasokerisia ja niitä pitää juoda aika paljon ja aika reippaasti. sitte niissä on happoa ja ku en tykkää limsoista muutenkaan niin.... yök. sitte tylsistyt ja odotat tunnin huonovointisena ja sitte susta otetaan verta käsivarresta ja taas tunti odottelua ja taas verta ja sitte se on ohi ja pääsee syömään! Mulla aina jotain lehtiä mukana ja kudin ja kerran oli kaverikin seurana. Mulla tulee aina tosi huono olo nälkäisenä juoda se litku ja se meinaa tulla ylös koko ajan ja tylsyys ja kaikki. Ärsyttää jo ajatus koko hommasta.

Olen muutenkin pahalla tuulella,taas lähteä lääkäriin lasten kans,ku pienempi vieläkin kipeänä ja on maanantai ja väsyttää ja ei päästä ulos ja blaah.
Toivottavasti muiden maanantai on alkanut iloisemmin!:)
 
Eveny joo mä valvoin kans ultraa edeltävät yöt :D mulla taas viimeksi poikaa odottaessa teki kokoajan mieli makeeta ja nyt taas ei ja poika tulossa:D haluutteko te tietää kumpi sieltä tulee??

Naaba tosi kiva toi laattailu :( mä en oo vielä halaillu pönttöä mutta ei kyllä kaukana oo ollu :/ tsemppiä sinne :)

Ku mulla on ollu noita pissa ongelmia ni olin ihan varma et on joku tulehdus päällä mutta tänään soitin neuvolaan niin niin puhdas näyte ku olla ja voi ei siis mitään :D onneks:D

Hunny se sokerirasitus on sellainen että pitää olla 12 tuntii syömättä ja juomatta sit silta otetaan eka verikoe, sen jälkeen juot sellasta makeeta litkua jonku 2dl ja sit otetaan verikoe 1h ja 2h päästä ja sen jälkeen pääset kotiin :) ainoo miinus että koko tona aikana pitäis olla liikkumatta :) eli et voi lähtee mikään kävelen yms vaan pitää oottaa aulassa .. Näin ainakin mulla ku oon siä pari kertaa ollu :) nyt muuten pitäis taas mennä tolla 26 viikolla, vähän jännittää pystyykö jos nää olot jatkuu ku voin kertoo että varma oksennus jos ei helpota olot.. Ku siis jos oksentaa tossa välissä ni testi on pilalla..:( mut katotaan..
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra onnellisesti ohi! :) kaikki hyvin ja vauvan mitat vastasi hyvin viikkoja!

VALENTINE89 meillä tuo b mitta ol 5.0 ja viikkoja mulla 20+6. Näköjään merkattu että vastaa 21+1 mut mulle sano et vastaa just viikkoja kaikki mitat.

Helpottunut Roks 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tanya85
Rakenneultra käytynä täälläkin. B-mitta eli se pään halkaisija taisi olla merkittynä BPD, löytyiskö Naabankin tuloksista tällainen lyhenne? 47,39 mm oli se, ja mitat vastasivat hyvin viikkoja. Tytöltä näytti kovasti, mikä on ihanaa, mutta se NIMI puuttuu vielä! Pojalle olisi ollut just hyvä mietittynä, tytölle vain liuta aika hyviä vaihtoehtoja muttei mitään ylitse muiden.
Vatsa on pyöreä ja suuri, painonnoususta en tiedä, kun meidän vaaka on vanha ja epätarkka. Raskausdiabeteksen takia olen koettanut syödä järkevästi, ja onnistunutkin syömään palan tai kaksi suklaata ruoan yhteydessä sen sijaan, että menisi koko levy kerralla.
Hankinnoista: pari hassua vaatetta olen ostanut, kun on halvalla tullut kivoja eteen. Talvihaalaria metsästän jo näin aikaisin, että ehtisin löytää kauniin ja edullisen käytettynä. Vaunut, pinnasänky ja sellaiset ovat vielä jemmassa esikoisen jäljiltä. Jotain pientä pitää hankkia, kylpyamme ja kynsisakset, kestovaippoja. Äitiyspakkausta en ota, en usko, että se on meille nyt tarpeellinen. Olemme kirppisharrastajia ja sillä äitiysavustuksen summalla saamme moninkertaisesti kaiken tarvittavan.
 
valentine sulta puuttuu tietoja. Haluuks pitää noin vai lisätäänkö jotain?? Mun on tän tabletin kans hankala päivitellä,teen sit mieluummin kaiken kerralla
Juu, mulle voi päivittää 25vuotta, la 21.1 ja kolmas lapsi. tyttöveikkaus oli meillä! Jösses, mulla taas vaivaa tämä kuuluisa "raskauspää" :D

muoks. la lisätty ja sekoilut korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Muuten Eveny, laitoin siule yksityisviestiä siitä fb-ryhmästä, onkohan tullu perille?

Kyllä kuulostaa kamalalta tuo sokerirasitus-systeemi, joudun siihen iteki menee kun on ollu suvussa diabeteksia. Tähän asti raskautta on tullu aina niin huono olo kun on ollu hetkenki liian kauan syömättä niin mitenhän lie onnistuu sit sielä olla ilman että laatta lentää, voi apua.

Miula ylihuomenna ultra ja jännittää niiin paljon. Kovasti haluisin sukupuolen tietää, toivottavasti suostuu näyttämään... :)
 
Mies muisteli, että kyllä se lääkäri päätä mittaili, mutta ei löydetty ultrakuvista eikä neuvolakortista sopivaa mittaa. Painoarvio oli 428g ja viikot silloin 21+1. Mies myös muistaa, että lääkäri ohimennen kommentoi koon kutakuinkin vastaavan viikkoja. MITÄHÄN MÄ OON SIELLÄ TEHNY, KUN EN MITÄÄN TOLLASTA MUISTA?! :D

Hankinnoista: tänäänkin kävin shoppailemassa :D Aika maltillisesti ollaan osteltu. Jotain hajanaisia juttuja, kun on tullut vastaan. Söpö tuttipullo, harsoja, housuja alesta,... Käytettynä ollaan saatu esim. lakanoita. Tänään ostin ihanan talvihaalarin ja ällösöpöjä minisukkia. Tästä se lähtee, pitänee kysyä lisätunteja töistä... :whistle:
 
Rakenneultrassa käyty. Kaikki oli kunnossa ja tyttöolo muuttui poikalupaukseksi. Mieskin halusi mukaan sitten kuitenkin ja oli selvästi tyytyväinen että lähti. Olihan se vähän kalpee vuoroa odottaessa, mutta muuten meni ihan hyvin.
 
Rakenneultra takana täälläkin. Tällä kertaa jännitti vasta "odotushuoneessa" (kaikki aiemmat ultrat (3) tässä raskaudessa jännittäneet vähintään vuorokauden etukäteen). Kaikki oli onneksi kunnossa (vastasi päivälleen kokoaan) ja uskomatonta kyllä, mun aivan varma poikaolo vaihtui tyttöveikkaukseksi (tytöltä siis näytti, mutta tyttöä kun ei voi luvata niin...). Olin niiiiiiiiiiin varma, että poika tulee tällä kertaa (esikoinen siis tyttö), tunne oli tosi vahva. Olen kuitenkin todella iloinen (jo ihan ensiksi siitä, että kaikki kunnossa), koska toivoin kyllä tyttöä esikoisen takia, ikäeroa kun kuitenkin tulee se 3.5 vuotta, joten ehkäpä vähän paremmat saumat parempiin väleihin sisarusten kesken, vaikka eihän sitä koskaan tiedä...

Meillä kanssa flunssaa liikkeellä. Tytär sairasti viikko sitten ja on nyt uudestaan (en tajua!?!?) kovassa yskässä. Mies sairasti tosi lyhyesti ja minä olen sitten toista viikkoa kipeänä (lähinnä yskää). Närästys+yskä, ei hyvä yhdistelmä, laattakin lensi viime viikolla ja koko ajan on vähän (mutta hyvin lievästi onneksi) huono olo. Lisäksi yskiessä karkailee täälläkin pissat, jee...

Hankinnoista: muutaman vaatteen olen ostanut, mutta aika hyvin on esikoiselta kaikki tallessa. Päätettiin jättää äitiyspakkauskin ottamatta ja ostaa rahoilla esim kantoliina, jonka aion tällä kertaa hankkia.

Vähän jännittää tämä mun mässäily, sokeria menee paljon (keksejä, karkkia...) ja flunssan takia jo 2 viikkoa liikkumatta. Taidan pyytää pääsyä siihen sokerirasitustestiin jos ei muuten olisi edessä...
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa lukea hyviä ultrakuulumisia =) Meillä tuo b-mitta oli rakenneultrassa vk 20+0 46,5mm vastaten 19+5.

Flunssaa on täälläkin taas kerran. En tiedä onko vastustuskyky alentunut raskausaikana, koska olen lyhyen ajan sisällä jo toistamiseen taudissa kun yleensä sairastan vain tosi harvoin. Ja pissaa lirahtaa juurikin yskiessä tai niistäessä :ashamed:

Oletteko miettineet synnytystä jo? On ollut kiva käydä kurkkimassa muiden synnytyskertomuksia ja samalla muistella omiakin synnytyksiä :whistle: Hieman kyllä jännittää tuleva kun molemmat aikaisemmat lapset ovat syntyneet kesäaikaan ja tämä tuleekin nyt keskitalvella ja matka sairaalaankin on tällä kertaa paljon pidempi. Toisaalta hieman jo odotan synnytystä ja tietenkin toivon, että kaikki menisi tälläkin kertaa hyvin ja homma etenisi sopivan nopeasti. Jännää :saint:
 

Yhteistyössä