*Tammitaaperot-08* vol.2

No hei vaan.. Ihana että Katja nostelit ketjua:)

Ensiksi onnittelut Gothaurille uudesta masuasukista, onpas sulla jo raskaus pitkällä. Täytyy tunnustaa että mäkin olin jo asian huomannut :D mä aina välillä oon käynyt sun blogia vilkaisemassa ja kurkkaamassa mitä ihanaa sie oot tehnyt, kun mun syys/talviharrastus sama:)

Meillä ollaan vietetty isänpäivää oikeastaa ihan lasten kanssa vaan, kun isi oli ylitöissa koko viikonlopun, kyl oli jotenkin niin raskas viikonloppu|O tässä sit palkitsen itseäni masikkasiiderillä...

Minä olen edelleen kotona lasten kanssa, tässä tää arki pyörii, jokseenkin samanlaisena päivästä toiseen. Nyt ollaan alettu kerhoileen, ja käydään kerran viikossa seurakunnan perhekerhossa, vähän hakemassa vertaistukea:xmas:

Meillä myös uhmaa, ja välillä ei itsekkään oikein tiedä miten pojan kiukutteluihin tulisi suhtautua, lisäksi kun tuppaa muksimaan siskoaan suutuspäissään. Kiukutellaan milloin mistäkin ja nyt on myös tullut semmoinen äiti riippuvuus, et kun minä olen paikalla niin ei meinaa isi tai kukaan mukaan kelvata ihan normi hommiin, potatukseen yms. Välillä tuntuu kyllä että vois revetä kahtia kun molemmat tarvis just äitin viemään sänkyyn ja sylitteleen.
Syöminen on nyt jostain syystä ruennut menemään paremmin, ja painoakin on vissiin hieman lisää tullut, kotivaa`alla mitattuna 11.8kg ( Jasu oli 2.5v 10.4kg) pienihän hän on edelleen, mut eipäs tässä itekään mikään iso oo. Täytyy kehaista et mää oon saanut kaikki raskauskilot poissa, ja enemmänkin...painan nyt 7-8kg vähemmän kuin silloin kun aloin Jasua odottaan (46kg ) en ois ikikuuna oäivänä uskonut että mahdun vaatteisiin mihin viimeksi mahduin ennen häitämme. Yhteensä tippunut 27kg Jeminan syntymän jälkeen.
Potalla käy ite kunhan vaan joku laskee housut :kieh: siis meilläkään ei pukeminen ja riisuminen kauheasti kiiinnosta, se taitaa niin olla et ei se näitä poikia kiinnosta:D Juu kesällä siis saatiin niin hienosti tuo kuivaksi oppiminen käyntiin et osaa jo itse ilmoittaa hädän ja yleensä myös sit ennenkuin on housussa. Mut tietty joskus vahinkojakin tulee. Ulkonakaan en pidä enää vaippaa, mut me ei uloilla kuin 1-1.5h kerralla. Aina käytän ennen ulkoilua ja heti sisään tultua potalla. Ja jos ei ennen ulos lähtöä meinaa mennä, niin sanon et "pitää" mennä aina mennään ennen ulkoilua. Ja kyl on toistaiseksi totellut ;)

Palapelejä tykkää tehdä, välillä meillä oli semmoinen vaihe ettei ois muuta tehnytkään kuin niitä, mut ihan jotain 20-40 palaisia. Autoillahan tuo tykkää ajella, ja todella villi poika on, koko ajan vain juoksis ja höpöttäis kaikkea kiellettyä. Ja mikä sen hauskempaa kuin houkutella sisko kaikkeen kiellettyyn:whistle:

Meillä ei olla vieläkään siirrytty isojen sänkyyn, kun Jasulla alkaa hirveä härdelli siinä ja nukahtaminen kestää todella pitkää ja sit valvottaa siskoaankin laukkuullaan: / ja sit minä en jaksanut sitä jatkuvaa palauttamista sänkyynsä. Ajattelin et jos sit viimeistään kun päikkärit jää poissa. Meillä nukutaan päikkyjä 1.5h -3h.

Haikeudella myyn täällä kaikkia vauvajuttuja poissa ja vaatteita, kun meillä ei ainakaan piiiitkkäään aikaan enää vauvoja tuu. Niin ei kannata säästellä kaikkea kaapissa. Niin et Gothaur tarviis jotain erityistä :whistle:? kantoliinaa, tai mitään...

Neitikin on meillä jo kohta 1.5v ja kohta myöskin saman kokoinen kuin veljensä, painaa 10.4kg. Tosi hyvä syömään, ja söis ihan mitä vaan ja kuin paljon vaan. Sanoja tulee myös päivittäine lisää... Eli täysin Jasun vastakohta:D


Kiva kuulla teidän kuulumisia, mut nyt sidukan pariin =)
 
Viimeksi muokattu:
Piku: Kiva kuulla sustakin =) Sama kait se on missä nukkuu, kunhan nukkuu.. Meillä piti siirtyä isojen sänkyyn jo 1v4kk iässä, kun osasi kiivetä pinniksen sängyn laidalle keikkumaan, niin en uskaltanut enää pinniksessä nukuttaa. Meillä jäi päiväunet pois viime keväänä, jolloin nukutushärdellit jäi samoten pois. Joskus harvoin saattaa nukahtaa esim. autoon, mutta pääsääntöisesti siis mennään ilman päiväunia. Yöunet on n. 20.00-6.30/7.00, viikonloppuisin saattaa nukkua jopa lähemmäksi kahdeksaa, kun tulee aamusta viereen.
Meillä heräillään vieläkin öisin kerran tai pari..mutta aika hyvin siis Aape nukkuu nykyään, paitsi nyt sillä oli korvatulehdus, just kuuri päällä niin ennen sitä meni monta yötä tosi huonosti ennen kun älysin lopulta viedä lääkäriin.

Kait se pitäis mennä nukkumaan, huomenna työpäivä! 1 lapsi ainoastaan tulossa hoitoon, pitänee poikien kans lähteä pulkkamäkeen heti aamusta, ihanaa kun tuli lunta! Albert kävi tänään ensimmäistä kertaa hiihtämässä, sujui oikein hienosti :D
 
katja: Meillä Jasu aloitti muutenkin semmoinen pissarallin ennen nukkumaan menoa, tuossa kesällä kun oltiin reissussa isännän kanssa kahdelleen ja lapset täällä mummujen kanssa, mut nyt vihdoin olen saanut sen jokseenkin koulittua takas ruotuun:D
Eikö oo ihana kun on lunta, pysyis ny vaan ei jaksais enää niitä kurakelejä:kieh: öitä!
 
No kiitos onnitteluista. Oon vähän yllättynyt, et sä tiedät mun blogista.. En pidä sitä yleisessä jakelussa, kun en haluu et lähisukulaiset käy sitä lukemassa.
Meillä on kaikkee Sampon jäljiltä, ainoastaan vaatteita oon hankkinut uusia. Ainoastaan lempparit säästin sillon, muut myin ja annoin eteenpäin.

Mukavuuksista.. :D Jalkahierontaa aina vaadittaessa, ukko saa hankkia mulle tukiliivit, palvelua (tekee esim salaatin jos haluun), selänhierontaa ym :D

Meillä siirryttiin isojen sänkyyn 1v4kk iässä. Pari kertaa on tippunut sängystä, mut tosi nopeesti oppi kyllä siihen. Yöunet on yleensä klo 21-8. Päikkärit on jäämässä pois, välillä nukkuu ja välillä ei. Riippuu ihan kuinka touhukas päivä on ollut.

Meillä on kakkaamisen kanssa tullut ongelmia tässä kuussa. Tykkää päästää housuun ja tänään päästä mun hienolle olkkarin matolle :kieh: Oon kyllästynyt siivoomaan noita paskoja, joten selitin tänään pojalle sitte uudet säännöt; jokainen paskasatsi epäsovinnaisessa paikassa tietää yhden lelun poisottoa. Ekana lähtee toi potkumopo, sen jälkeen parkkihalli jne. Ei mene nätti eikä se rumakaan puhe perille niin käytetään sitten tätä.
 
Gothaur: En mää kyllä keksi muuta paikkaa missä sen olisin saanut tietää kuin se messangerin kautta oleva kerho, siis missä meidän tammikuisten kanssa kirjoiteltiin suljetussa yhteisössä. Etkös sinäkin ollut siellä. Minä ainakin kirjoittelin siellä ihan jäsenenä... En kyllä tiedä miten muuten olisin sen saanut tietää.. mut siis en mää mitään vakoile sua :D vaan ihan mielenkiinnolla kävin kurkkaamassa kun itsekkin harrastusta olen taas tässä aloitellut..

Voi ei teidän mattoa, toivottavasti uusi sääntö toimii..

Sähän oot mukavia etuuksia saanut itselle neuvoteltua :D ei meillä vain tuommoinen olis onnistunut...
Mistäs tukivyöstäkö mainitsit.. Mul on yks semmoinen Anitan tukivyö josta kanssa luovun ja yhden palstalaisen kanssa jo hierotaan kauppoja, mut jos jostain syystä ne peruuntuu, niin siin ois kyllä loisto tukivyö..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Täällä on keskustelut taas näköjään heräämässä henkiin, kiva! :)

Onnea Gorthaurille raskaudesta. :flower:

Meillä arki rullaa eteenpäon tasaisesti. Nanu on omatoiminen ja reipas tyttö. Vaippoja ei ollut käytössä piiiitkään aikaan. Itse menee vessaan, kun hätä yllättää. Yöllä on käynyt vahinko muistaakseni 3 kertaa. Helposti on sujunut tuo homma täällä.

Meillä Nanu siirtyi omaan sänkyyn tuossa pari viikkoa sitten. Vieressä on nukkunut. Vieläkin aamuyöllä kömpii viereen, kun mies lähtee töihin. Päikkäreitä nukkuu yleensä yhdestä kolmeen. Vähän vaihdellen. Yöunille ysiltä ja heräillään puol kasin maissa.

Puhuminen sujuu vähän liiankin hyvin. :D Koko ajan on äänessä ja selittää omia juttuja. Hiljaista on sillon kun on unessa.

Palapelit ei meillä niin kiinnosta, enemmän tykkää pelata muistipeliä, piirtää, askarrella jne. Ulkoilu on tietysti ykkösjuttu ja hiihtäminen on kova sana. :)

Mites muilla, kiinnostaako lastenohjelmat? Meillä Nanu ei vielä kuukausi sitten jaksanut keskittyä yhtään, mutta sitten ostettiin Titi-Nalle dvd ja sitä tuijottelis päivät pitkät. Jos antaisin. Samoin muumit on nyt todella in.

Onko teillä jo joululahjat valmiina vai mietinnässä vasta? Me ostetaan varmaan tytölle se muumitalo ja joku kirja. Lahjoja tulee kummeilta ja muilta sukulaisilta niin paljon, ettei kovin montaa pakettia kehtaa itse ostaa.

Nyt ulkoilemaan, mutta tässäpä jotain kuulumisia meiltä. :wave:
 
Moi, villivadelma, kiva kuulla sustakin!

Tuntuu nuo tämän ikäiset tytöt olevan minunkin tuttavapiirissä jotenkin omatoimisempia kuin nämä pojat..mistä lie johtuu.
Ootko sie Nanun kanssa kotona päivät, vai?:)
Meillä on katsottu lastenohjelmia aktiivisesti vuoden päivät, en tiiä katsooko vähän liikaakin, mutta on se niin kätevää kun aamulla katsoo lastenohjelmia sillä aikaa kun minä teen aamutoimia, ja illalla sit pikkukakkosen. Joskus jos ei ole aamulla kerennyt katsoa ohjelmia, niin annan katsoa tälleen kun hoitolapset nukkuu päiväunia. Keskimäärin pari tuntia päivässä katsoo.

Me ei meinattu muuta ostaa joululahjaksi kuin Make tien päällä -duplo setti. Muutamia lahjoja tulee sitten lisäksi mummolta ja ukilta, kummeilta jne. Sittenhän ne on perään heti synttärit, niin hyvä vaan kun ei älyttömästi tule lahoja.
 
Voihan se olla, että on jotain sukupuolieroja tuossa asiassa. :D Tiedä siitä..

Kotona olen tytön kanssa. Kerran kuukaudessa on koulua tuolla 70 kilometrin päässä, muuten opiskelen itsenäisesti. Aluksi mietin, että tuossa helmikuussa laittaisin tytön hoitoon, että saisin koulutehtäviä tehtyä paremmin, mutta saa nähdä raaskinko laittaa. Täällä meilläpäin 3 vuotta täyttäneille on seurakunnan kerho kerran viikossa. Että sinne ainakin pääsee sitten tammikuussa. Eri asia, että miten suostuu jäämään sinne ilman äitiä. :D

Kyllähän se toisaalta on hyvä, että lastenohjelmat kiinnostaa. Saa jotain tehtyä yksin välillä. :) Aape ei siis nuku päikkäreitä? Meillä Nanu on ihan väsy jo kuuden aikaan jos jää päikkärit välistä. Toki monesti on sellaisia päiviä, että on jotain erityistä ja sillon ei nukuta.
 
Villivadelma: Juu, viime keväänä jäi päiväunet pois. Illalla menee kasin maissa nukkumaan.
Hyvä se on harjoitella jo tuossa vaiheessa olemaan pieniä hetkiä erossa äidistä, vähän sosiaaliset taidot kasvaa jne.. Nuo seurakunnan kerhot on tosi kivoja, mua vähän harmittaa kun Albert ei sinne pääse mun töiden takia, kun en mie sitä pysty sinne kuljettamaan. Täällä olis se kerho 2x/vk 8.30-11. Mut toisaalta sitten hyvä puoli se, että Albert saa harjoitella sitä ryhmässä olemista ihan joka päivä meillä täällä kotona, ja käydään me kerran viikossa perhekerhossa ja myöskin satutunnilla.

Olisi mukava kuulla myös että mitä Saarulle, tammiäidille, Neammalle, Carlalle, MaijaM:lle ja kaikille muillekin kuuluu, eli jos pyöritte täällä, niin tulkaa ihmeessä kertoilemaan.

Hauskaa viikonloppua kaikille, mies tuolla juuri keittiössä availee viinipulloa.:cool:
 
Viimeksi muokattu:
Nanu kyllä tosi hyvin osaa leikkiä toisten lasten kanssa, jakaa leluja jne. Tietysti riitaakin tulee välilä. :) Nanulla on tosi paljon serkkuja, joiden kanssa nähdään usein. Ei ole viikossa montaa päivää, etteikö olisi joku leikkikaveri, joskus usempikin. :)

Minähän olin tuossa kuukausi sitten ulkomailla äidin ja pikkusiskon kanssa. Tyttö oli isänsä kanssa kotona. Viikon olin reissussa. Hyvin pärjäsi. Taisi minua hirvittää enemmän olla niin pitkään erossa. Ikävä oli kova, mutta kyllä oli mukavaa olla lomalla! :)
 
Mikähän tuossa mun edellisessä kirjoituksessa on, kun tuossa lukee 2 kertaa tuo sana kasin maissa nukkumaan. Sitten kun sen toisen "kasin" sanan poistaa, niin ne molemmat sanat lähtee. Kokeilin tuota monta kertaa muokata, mut aina sama juttu, no antaa olla.

Villivadelma: No sitten ei luulisi olevan kerhon aloituksen kanssa mitään ongelmia:)
 
Moi kaikille! Kävin pitkästä aikaa täälläkin kurkkimassa, ja tännehän oli tullut tekstiä :D

Gorthaur: Isot onnittelut masuasukin johdosta, ja jaksamista odotukseen!

Meille ei oikeastaan kuulu mitään uutta, töitä olen nyt tämän vuoden koittanut tuloksettomasti etsiä, eli uhkaavasti lähestyy 3v. synttärit ja niiden johdosta vanhaan työhön paluu. Motivaatio nyt jo pahasti miinuksella, mutta sen verta tiukoilla talous, että pakkohan se on töihin mennä.

Laura on jo pitkään ollut päiväkuiva, keväällä taidettiin jättää ulkoiluilta ja kyläilyiltä vaippa pois, kesällä oli vain muutamalla pitemmällä matkalla unien lisäksi vaippa. Päiväunilla ja yöllä on vaippa käytössä mutta pieniä merkkejä ois, että niistäkin joskus päästäis eroon (välillä tullut nyt yöllä vessaan). Pukea Laura osaa itse, hyvin muistaa että sukkahousuihin tulee "kaksi viivaa taakse" ja kengätkin usein oikeissa jaloissa. Samoin puhetta tulee tauotta, hauskimpia ovat ollet tarinat, jotka alkaa "kuulehan äiti, kun mä olin ihan pieni..."

Kerhopaikkaa olen kanssa kevääksi miettinyt, meillä kun ei tässä naapurustossa oikein ole samanikäisiä lapsia, mutta taitaa nyt vielä siirtyä kerhoilu ainakin syksyyn. Mutta tarkoitus ois keksiä pari harrastusta Lauralle kevääseen, että pääsis ees vähän harjoittelemaan ryhmässä itsekseen oloa.

Meillä Laura on joululahjaksi toivonut jo usean kuukauden PetShoppeja, eli sellainen täytyy varmaan hankkia. Samoin junarataa varmaan ostetaan lisää. Muutoin lahjoja tulee todennäköisesti taas niin paljon, että turhaa itse siihen määrään sekaan ostella, mielummin sitten tarpeen mukaan myöhemmin tai synttäreille. Tänään pitäisi kauppaan ehtiä joulukalenteria varten ostoksille, meillä kun on sellanen "itsetäytettävä" ja vielä en ole kuin kahdelle päivälle varannut lahjat. Purkkaa, xylitol-pastilleja, kylpyvaahtoa ja LPS sukat ainakin tarkoitus ostaa, mutta saa antaa ideoita kivoista joulukalenteriyllätyksistä! Turhaa roinaa koitetaan välttää, sitä kun on nyt jo ennen joulua nurkat pullollaan :D
 
Hei MaijaM: Mulla olis muutamia ideoita tuohon joulukalenteriin: Rusina-aski, tarra-arkki, piparimuotti (sit sinä päivänä leivotte pipareita) jotain pieniä askartelutarvikkeita, joista voi sit myös askarrella kyseisenä päivänä, pienet vahaliidut, lähellä joulua jotain kuusenkoristeita, esim. muumi-kuusenkoristepallo minkä voi sitten laittaa joulukuuseen..
 
Kiitos Katja87 ideoista! Piparimuotteja pitääkin hakea, vaikka parille päivälle, samoin pitää varmaan ne Muumi askartelusakset laittaa jollekkin päivää, muutoin meillä askarteluvälineitä ja kyniä onkin jo aika paljon, pari värityskirjaa vois kyllä hakea. Toi muumi-kuusenpallo on Lauraa kaupassa kiinnostanut, eli senkin vois tietty hakea =D Muiltakin ideat tervetulleita, niin kohtahan mulla on kalenteri kasassa :D
 
Moikka Maija! :)

Meillä on tytöllä myös tuollainen itsetäytettävä. Olen ostanut siihen mm. muumi-kuusenpallon, tarroja, uuden hammasharjan (Nanu vinkuu joka kauppareissulla uutta :D ) , hammastahnan, purkkapussin, Pikku Myy suihkusaippuan, saippuakuplia, tuikkukipon ja tuikun. Nanu saa itse laittaa kynttilän ja minä sytytän. Olikohan muuta..ei tule mieleen. :D
 
Moi taas!
Hurjaa kun joulu lähenee vauhdilla! Meillä nyt Lauralle ostettu iso Brion junaratapakkaus pukinkonttiin, joten muut paketit varmaan sit täyttyy "kummeilta ja mummeilta". Ja pian joulun jälkeen edessä onkin sit 3v. synttärit ja töihin paluu :( Haikeaa on, kun nyt vihdoin myytiin pois turvakaukalo ja matkarattaat, yhdistelmät kanssa myynnissä, eli viimeistään nyt on todettava, että johonkin on mun vauva kadonnut :D
 
Voi hittolainen, meillä alkoi Albert oksentaa tänä aamuna puoli tuntia ennen hoitolasten tuloa, kauhee hässäkkkä aamu, kun piti varahoidot järjestellä samalla kun oksennuksia siivoili..
Vähänkö harmittaa kun olitiin suunniteltu että huomenna mennään kaveriperheen luokse viettämään koko perheen pikkujouluja, lahjat ostettu jne, ja koko viikko sitä odotettu, ja nyt sitten meni plörinäksi koko juttu, kun niitä ei ees voi siirtää kun he ovat lähdössä reissuun ensi viikolla.
Sunnuntaiks oli suunniteltu tenavatunnille meno.. Nyt Albert on ihan surkana kun kerroin että koko viikonloppu pitää olla kotona, kun hän on kipee :(

Onks muilla muksut innostunut hiihtämisestä ja luistelemisesta? Me ollaan pari kertaa käyty, Albert tykkää kovasti :)
 
Aapelle pikaiset paranemiset. Meillä on kans monesti käynyt noin, että joudutaan perumaan jotain kivaa, jos nanu sairastaa. :|

Meillä tyttö tykkää kovasti hiihtää. Luistimia ei ole, mutta kuulemma joulupukki sellaiset tuo. :) Tässä aika meidän lähellä on iso pulkkamäki ja siinä käydään usein laskemassa. Se taitaa olla ykkösjuttu tällä hetkellä.

Mua naurattaa, kun meille tuli eilen uusi lipasto. Annoin siitä sitten yhden pikkulaatikon tytölle. Siellä on hiusharja, huulirasva, pompuloita, pinnejä jne..Nyt tyttö hyppää koko ajan siinä laatikolla järjestelemässä tavaroita, tai laittaa huulirasvaa ja harjaa hiuksia. :D Pienet on ilot. :D Toinen niin tärkeän näköisenä laittelee omia tavaroitaan uudestaan ja uudestaan järjestykseen.

Minkä verran muilla piirretään ja tuleeko jo selkeitä piirroksia vai vaan sotkua? Meillä tyttö on vähän aikaa sitten alkanut piirtämään ihmisiä. Siis ympyrä jolla on silmät, korvat, suu ja hiukset. Samaisesta pallosta sitten lähtee kädet ja jalat. :D
 
Hellurei!
Täällähän on porukka innostunut kirjoitteleen. Aika juoksee niin joutuin että ei sitä enää paljon kerkeä täällä pyörähtään.
Tosiaan ostettiin ja muutettiin jo keväällä vanhaan omakotitaloon ja arki muuttui paljon. Remppaa ja hommaa riittämiin ja pienemmät pojat pääsi päiväkotiarkeen. Hyvin on viihtyneet. Nyt Luca sitten siirtyykin isompien osastolle pienten puolelta heti tammikuussa. On niin reipas ja osaava poika.
Luca syö ite, pukee ja riisuu. Veskiasiat on hoidettu omatoimisesti jo vuoden päivät pottaan. Toinen matkii ja haluaa olla kuin isot veljet. Meillä kans on kovassa suosiossa palapelit, saikin joululahjaksi tuollasen 54 palasen ja näppärästi senkin menee kokoon. Meillon pikku legot nykyään enemmän suosiossa kuin dublot.

Harmittaa ku joulu meni näin nopsaa ohitte,tai oikeestaa on hyvä, ei suu enempää syötyä :D
Meillei oo kummallakaan, mulla ja miehellä ylimääräisiä lomia joten arki alkaa jo heti huomenna. Onneksi mulla on iltaviikko niin lapsia ei tarvi viedä päivystävään hoitopaikkaa.

Pitäs kai sitä alkaa varailee Lucalle 3v neuvola aikaa.Saadaankin mennä eka kertaa tuohon uuteen neuvolaan. Toivottavasti on kiva täti siellä.

Joulun jatkoja ja kohti uutta Vuotta!
 
Heipat kaikille. Nyt vasta huomasin että meidän pinossa on taas elämää :D

Juup joulu tulla jolkotteli ja oksennus taudissa sen vähiin päin vietimme (lapset ennen joulua ja minä ja mies jouluna). No kivaa oli joka tapauksessa olla kaikki yhdessä, vaikka vähän kipeenäkin.

Päikkäreistä Valpuri on vähiin päin ne jättänyt kotipäivinä pois. EI haittaa kyllä ollenkaan menee paljon mukavammin nukkumaan sitten illalla. Tosin välillä on pakko laittaa nukkumaan (yhä edelleen nukkuu kärryissä pihalla :ashamed:) jos on unirutunen. Hoidossa tarttee ehdottomasti päikyt ja kuulemma hyvin ne siellä nukkuu.

Piirtämisestä poika vetelee ihan vaan jotain tuherrusta ja kyllä sitten kertoo mitä sotku milloinkin esittää. Joku kerta päiväkodista tuli joku etäisesti ihmisen päätä muistuttava pallero ja se on pakko laittaa talteen. Ei kyllä paljoa kiinnostusta tarkempaan touhuun.

Semmonen hurjapää tuo poika on ja uhmalla kun sen vielä kuorruttaa niin aika menoa on. Jotenkin vaan onnistuu selviämään kaikista touhuistaan ehjinnahoin. Tänään meni potkuautolla sohvalle ja kun komensin alas niin hullunkiilto silmissä kauheella loikalla auton kanssa alas. Hyvin pysy kyydissä ja räkänaurut päälle, mulla jätti sydän TAAS yhden lyönnin väliin.
 
Hei kaikille piitkästä aikaa!!!
Meille kuuluu oikein hyvää. Emma on todella reipas ja kiltti kohta jo 3 vuotias kullanmuru. :heart:
Puhuu jo ihan täydellisiä lauseita ja laulaa monia lauluja ulkomuistista. Vaipatta on ollut kesästä asti, joskus yöllä tulee vahinkoja, siksi usein yövaippa käytössä.
Päiväunia meillä ei ole nukuttu kun joskus alle yksi vuotiaana. Yöt menee nyt vähän paremmin jo, ei heräillä kun pari kertaa.. Emma nukkuu yöt meidän keskellä. Omaa sänkyä kokeillaan aina silloin tällöin, mutta suuttuu jos sinne laittaa ja huutaa koko yön. Eli kun kerran keskellä nukkuu hyvin ja rauhallisesti, niin nukkukoot. :) Ollaan jo totuttu.
Pientä uhmaikää on ollut havaittavissa. Mutta ei mitään suurempaa kiukkua. Emma on jo perusluonteeltaan rauhallinen ja kiltti. Isosiskon kanssa ovat parhaat ystävät! :heart: Hienosti leikkivät yhdessä ja harvoin kinastelevat.
Emma käy musiikkileikkikoulussa ja srk:n kerhossa. Mä käyn töissä osa-aikaisesti ja meillä käy hoitaja kotona.
Emma on edelleen ihan äidin tyttö. Ei ole siis pahemmin hoidossa tai kylässä isovanhemmilla. Sisko käy aika useastikin, mutta emma haluaa aina jäädä kotiin.
Koitan nyt käydä ahkerammin lukemassa teidän kuulumisia ja kirjoitella myös. Kun tulee tuolla odotuspuolella kuitenkin käytyä... :heart:
Hyvää syntymäpäivää lähipäivien synttärisankareille!!!
Neamma ja Emma (20.1 3 vuotta!)
 

Yhteistyössä