*Tammitaaperot-08* vol.2

Hema: Teilläkin sirpakka neiti.


Alkuperäinen kirjoittaja Iidukka:
Katja taisikin kysellä miten täällä sujuu 2 lapsen kanssa. Ihan hyvin menee, tänään tuli typyllä 6 viikkoa täyteen ja suht rutiinilla mennään jo. :heart: Emil on ollut aika mustasukkainen, mutta nyt vaikuttaisi tilanne jo helpottavan. Mähän olen jo useamman viikon ollut näiden kanssa päivät yksin, mies oli 2 viikkoa kotona ja sen jälkeen ollut töissä..Onneksi kohta taas lomalla! Hommaa kyllä riittää, mutta ollaan käyty joka päivä puistoilemassa ym. Kämppä suurimman osan ajasta kuin pommin jäljiltä, kaikkea ei vaan voi ehtiä.. :whistle: Eli kyllä nousi kunnioitus ja arvostus useamman lapsen äitejä kohtaan taas entisestään kun tuntuu että jo kahdessa kädet täynnä työtä! Varsinkin kun typy haluaisi nukkua melkeinpä ainoastaan sylissä..Imetys/sylissäolotilanteet lähinnä aiheuttaakin mustasukkaisuutta, Emil haluaisi myös syliin ja sit just silloin kun imetän niin on pahanteossa ja sitten suuttuu kun joudun kieltämään ja alkaa itkeä ja haluaisi syliin...Useampi kerta tullutkin imetettyä tyttöä ulvova taapero vieressä ja kyllä kieltämättä välillä kärsivällisyys erittäin kovalla koetuksella.. :headwall:
Kuulostaa uhkaavasti samanlaiselta kuin meillä :D jaksuja.
 
Piku ja Iidukka paljon jaksuja ja roppakaupalla kärsivällisyyttä vauva-arkeen. Valtsun vauva-aikana lukitsin itseni ja pojun muutaman kerran vessaan kun oli pakko saada imettää edes hetki rauhassa :ashamed: Sitten nuo fiksut isoveikat oppi avaamaan vessan ulkoapäin joten se siitä kikasta :headwall: :LOL:

Me leikitään täällä yksi lapsista perhettä kun isot pojat on mummolassa. Onhan tää tosi hauskaa tälläin kerran vuodessa, mutta kyllä tää talo on pirun hiljanen. No huomenna mennään asuntomessujen kautta hakemaan loputkin ryhmärämästä kokoon niin saadaan taas menoa ja meininkiä tähän tupaan.
Nyt kun tätä aikaa on tuhlattavaksi asti niin olen viettänyt pari päivää vattupuskissa ja keittänyt oikein 7 purkkia hilloa! Aika hyvin ex-city tytöltä :D

Me luultiin että Valtsulla tulis ikävä isoveljiä, mutta ainakin vielä nauttii vaan täysin siemauksin "ainokaisena" olostaa. Niin Valtsukin kävi 1½ v. neukassa pituutta oli rontti 81 cm ja painoa reilut 11 kg. Hyvin oli kasvanut, mutta meidän poikajoukon lyhinhän tuo on, muut on olleet tuon ikäsenä paljon pidempiä. Jos mä nyt lähtisin ruokkimaan tuon "ainokaiseni"..
 
Heipä hei!!

Neammalle kovasti jaksamisia :hug:

Pikulle ja Iidukalle voimia vauva- ja taaperoarkeen :hug:

Katjalle ja Maximilianille tsempitykset työanloitukseen ja olliko vielä joku kun aloitti =)

Meillä pitää kiirusta, päätettiin tää kaksio laittaa myyntiin ja se meni heti ekasta näytöstä ja sitten ostettiin kolmio samasta taloyhtiöstä. Puolessa kuussa alkaa remppa siellä ja loppukuusta pitää muuttaa sitten. On tässä nyt jos jonkin näköstä asiaa hoidettavana ja pakkaamaan täytyy pian ruveta. Onnesta muuttomatkaa ei oo ku kolme rappua :LOL: Iskä lupas tuoda maitokärryt tänne ni saa niillä kuskata laatikoista :LOL:

Raskaus on edennyt mukavasti nyt ollaankin jo 18 viikolla, vai 19 :whistle: ei kyl se on 18 viikolla joo, ei vaan tahdo pysyä perässä kun tää aika´tuntuu hujahtavat aika kiitettävän nopeeta. Olo on paljon raihnasempi ja väsyneempi kun esikoisesta.

Meidän taapero oli sitten 1.5 vuotis neuvolassa 86 cm ja 13.4 kg. Kasvaa hyvin tasaisesti siellä omalla + käyrällänsä, iso mies on :heart: Kovasti kehuttiin, liikkuminen kunnossa, sanoja tulee kovasti, rokotus, ja siitä ei sitten onnesta tullut mitään reaktioo.

Minä jäin nyt sitten uudelle kierrokselle hoitovapaata, eli olin sen puolisen vuotta tossa töissä ja poika pph:lla. Nyt kotona sitten hoitovapaalla kunnes alkaa äitiysloma. Pph:sta jäi meille oikein hyvä kokemus.

Kai se ois mentävä oikoseks tonne soffalle ja jotain iltapalaa :wave:

-c-
 
Minä täällä taas keskellä yötä... En vaan nykyään osaa/pysty nukkumaan. Veljen hautakivi tuli tänään haudalle. Hänen kummisetä on hautakivien tekijä. Tosi upea kivi, mutta mulle tuli hirveä ahdistus taas siitäkin. Kiitos kaikille jaksuista, niitä tarvitaan! Ikävä on ihan sietämätön.
Onnea kaikille työpaikan saaneille! :flower:
Jaksuja Pikulle ja Iidukalle vauva-arkeen. :hug: :heart:
Meillä on nyt Emmalla Flunssa, kovin on tukkoinen ja kipeä pieni, mutta silti niin reipas.
Mä käyn nyt myöskin ulkopuolisella (miehellä siis oma firma) töissä, kyllä on ihanaa välillä päästä tuulettaan aivoja töihin. Mies hoitaa lapsia kun olen töissä. Joku kertoi että on vaan "yksi " lapsi kun muut on mummolassa. Meillä on nyt ollut aika usein tuo meidän esikoinen mamman ja papan luona (kesäloma) ja Emma on nauttinut täysin siemauksin yksinolosta! Oikein rakastaa, että saa kaiken huomion! :LOL:
 
Jaksamista Neammalle! Onnea kaikille uuden työpaikan saaneille!

Meillä arki päivästä toiseen tätä samaa ja samaa... Hetkittäin iskee jopa kateus, kun monilla alkaa nyt syksyllä työt. Onneksi kohta alkaa taas kerhot, ja muut harrastukset niin pääsee edes vähän pois täältä neljän seinän sisältä. Nyt mies kesälomalla, mutta ihan kotosalla ollaan. Ostettavaa, mm. Lauralle uusi sänky, riittää, niin ei tuosta yhdestä palkasta oikeen riitä sitten matkustella. Kauhean hankalaksi osoittautunut tuo sängynhankinta, millään löydy mieleistä.

Laura sai viimeviikolla mpr-rokotteen, tällä viikolla on sitten ollut väsyneempi ja vähän kärttyisempi kuin normaalisti. Nuhaa ja yskää kanssa ollut vähän, ja eilen huomasin sitten selässä näppylöitä. Tänään näppylöitä oli enempi ja soittelin neuvolaan, niin sanoivat että voipi olla tuon rokotteen oireita.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Meillä myös mpr rokotteesta tuli eilen kuume ja nyt lämpöä enää, toivottavasti.Kärttyisyyttä ja mahavaivoja ollut monta päivää myös.Väsymystäkin tavallista enemmän.

Mä jo sovin työpaikan kanssa että syys-lokakuun vaihteessa aloitan työt, ensin 6 vkoa 50% työaikaa ja sit 75% ainakin kevääseen asti.Ensi viikolla kuulen sit varmistuksen Ellin hoitopaikasta..Pakko vana toivoo että kaikki menee niinkuin on suunniteltu.
Välillä haikailee jatkaa kotona oloa sittenkin mut tuolla työajalla on mukavasti vapaapäiviä ja kyllä se nyt vaan on myönnettävä että töihin kaipaan
=)

Huomenna lähdetään korkeasaareen ja sit onkin enää ensi viikko ja miehen loma osa 2 alkaa =)
 
Meillä tuli kanssa noita oireita sillon mpr-rokotteesta, ja just about viikko sen jälkeen. Tosin sanoivatkin sillon että siitä tulee mahd.oireet myöhemmin eikä heti niin kun yleensä.
Me on pähkäilty josko haettaisiin Lucalle tammikuusta eteenpäin osapäivä hoitopaikkaa, tosin voi olla että aika täyttä on mutta yritetään. Uskon että siitä on Lucalle hyötyä ja varmasti nauttii muiden lasten kanssa olosta.

Vauva on edelleen pysynyt masun sisällä, kohta ei enää haittaa vaikka vedet jo menisikin.Kovasti jännittää mitä arki sitten kahden pienen kanssa on .

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Jenni, Luca ja TiiviTaavi rv 34+3
 
Hellurei, pitkästä aikaa :D
Päivitelin taas noita tietoja tuonne etusivulle, hihkastaa jos jonkun puuttunee.

Neammalle ihan kauhiasti jaksamisia :heart:

Cattie, teillähä kävin ihan unelmamyynti, ONNEA!! Ja tsemppiä remppaan ja muuttoon.

Me täällä edelleen jahkaillaan muutetaanko vaikko rempataanko vaikko mitä tehdään. Millään ei kyllä raskittais muuttaa, mut tila loppuu kesken.

Me ollaan nyt kesälomalla ja "virallinen" loma alkoikin vasta eilen :D saatiin eka viikolla tehtyä pikainen reissu helsinkiin ja tampereen seutujen kautta kotiin ja sitten yhdet häät vedettiin lauantaina kaasoille. Velvollisuudet on siis hoidettu ;)
Ei sillä, kyl ohjelmaa riittää silti koko lomalle, esikko täytti maagiset 7v ja huomenna alkaa koulu, sitten ois kastajaiset jotka on pitkän matkan päässä yms. Sitten ois tarkoitus hiukan kotia laitella.

Täällä moni oli saanut ja menee töihin nyt syksystä, onnea vain kaikille ja tsemppiä hoitoiluun lapsosille :heart:

Luca senkus kasvaa on on kuin iso poika. Mallia ottaa niin isommista, tekee kaikki perässä mitä isommatkin. Puhuu myös tosi paljon, tulee jo 3-4 sanaa peräkkäin. On se vaan niin iso jo :'(

Mutta nyt aamuhommia jatkamaan, palaillaan taas ja ihanaista kesän jatkoa kaikille :wave:
 
Kiva kuulla Saarunkin perheen kuulumisia :) Ja hauskaa loman jatkoa!

Meillä on nyt ollut varsinaista hulinaa kun esikoisen eskariin menoon on valmistauduttu. Jännittänyt on niin poikaa kun vanhempiakin. Tarttee tässä nyt samalla alkaa nimikoida näiden pikkuhoitolaistenkin kuteita niin ei tuu niin kauhee kiirus kun nyt tuli esikoisen vaatteiden kanssa.

Kerkesin vattupuskiinkin vielä luuhaamaan ja keitin lisää hilloa. Vielä jos kävis pari lootaa poimimassa pakkaseen niin sitten saa riittaa säilömiset. Sipulin varret pakastan sitä mukaa kun vikat sipulit syödään kasvimaalta ja taitaa sieltä vielä vähän persiljaakin tulla.

Valtsu sanoo joitain sanoja jo spontaanisti. Eilen tokasi pissa samalla kun lirutteli lattialle. Mutta on kyllä jännä kun ei toista mitään muuta sanaa kun äiti tai anna. Ja tämä "äiti anna" on sitten ainoa lauseen tapanen.

Uusin opittu taito on karkailu. Tätä esiintyy siis vain kun ollaan jossain asioilla. Eilen kun poikkesin kaupoilla niin joka helkutin putiikista Valtsu painaa miljoonaa ulos ja suoraan autotielle. Oli sitten mukava hoitaa asiat loppuun kun sylissä kirkuu ja rimpuilee raivostunut taapero :headwall: Kotipihasta ei lähde minnekään vaikka kekenään olis pihalla veljiensä kanssa, mutta kun mennään ihmisten ilmoille niin jo lähdetään paineleen ja yleensä autotielle. Mä en tiedä mitä keksisin :eek: Jos on jotain vinkkejä millä tätä tapaa sais karsittua, niin ilomielin niitä kokeilisin. Rattaiden valjaista Valtsu rimpuilee irti ja ei muutenkaan kärryissä jaksa istuksia. Kävelee mielellään ja saiskin kävellä kunhan ei siellä autotiellä tai ihan väärään suuntaan. No jos te keksitte jotain mitä en oo kokeillu..

Kai sitä sais nukkumaan mennä |O :wave:
 
Moi!
Maxmilian:meillä Elli ei ihan tuollai karkaa mut kovasti haluaa pihalla kävellä minne haluaa ja rattaissa viihtyy huonosti.mut vielä on pärjätty.kai ne testaa juostaanko perässä =)

Meillä tuli 3 päivää sitten läpimurto vessailun kanssa.Elli on jo jonkin aikaa ottanut vaipan pois heti kun pissaa siihen ja sanonut pissa tai kakka.
olen sit yrittänyt istuttaa potalla kirjojen ym. kera mut ei ole tulosta tullut.# päivää sit sanoi mulle että kakka ja minähän taas kiikutin neidin pöntölle supistajan päälle ja sinne pisu tuli vihdoin.Eli nyt ollaan päivisin paljon ilman housuja ja elli käy pisulla.sen jälkeen haluaa pestä kädet ja on niin ylpeä itsestään :heart: :heart: :heart: ja äiti tietty myös.

Itsellä on muutama viikko enää kotiäitiyttä jäljellä ja niinkuin maxmilian sanoo, pitäis alkaa merkkaamaan vaatteita pikkuhiljaa...huh huh.kyllähän se jännittää mutta samalla olen ihan iloinen tulevasta muutoksesta kunhan kaikki vaan taas sopeudutaan uuteen arkeen.

Huomenna tiedossa ihana ilta entisten opiskelukaverien kanssa.ammattiinvalmistumisesta tuli 10v täyteen ja sen kunniaksi tavataan miniryhmällä =) vapaailta, jes jes B)
 
Dodiin. Nyt olisi 2 ensimmäistä työviikkoa täynnä, ja tosi hyvin on mennyt :) Albert vaan on vähän räkäinen nyt ollut, ja nukkunut pari yötä levottomasti, saas nähdä miten nyt syksyn mittaan alkaa taudit jylläämään kun monesta perheestä lapsukaisia tulee.

Meillä taas on tuo pottailu ottanut takapakkia, Albertilla on ollut välillä kovasti ummetusta, ja kakkaa on tehnyt huudon kanssa, niin rakonhallintakin on pahasti kärsinyt, ja pottaan ei uskalla enää varsinkaan kakkaa ruveta vääntämään, no nyt on otettu hiljaiseloa tuon pottailun kanssa, kävästy on kyllä vaipanvaihdon yhteydessä, mutta saalista tullut harvakseltaan. Meillähän Albert teki jo melkein kaiken pottaan tuossa kuukausi-pari takaperin. Katsellaan jospa se taas lähtisi luistamaan tuossa syksyn mittaan, eikä kyllä kiirettä ole, jos sitten ensi kesänä ottaisi viimeistään vaipat ihan kokonaan veks, kun osaa varmasti sitten jo kertoa sen pissahädän kunnolla.

Me oltais lähdössä Albertin kummin 50v juhlille saareen mökille la-su :)
Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Heissan.

Hemalle ja Katjalle mukavaa juhlaviikonloppua.

Sampo on nyt ollut viikon hoidossa pph:lla. Taitaa tuota poikaa vaivata vieraskoreus, kun ei siellä yhtään ole saanut mitään hepulia. Kylläpä tuntui hyvältä tuolla itsetunnossa, kun oon ite jo monta kuukautta yrittänyt Sampoo potalle tuloksetta ja sit tää hoitaja onnistuu heti ekana päivänä saamaan molemmat tarpeet pottaan |O Jokasena hoitopäivänä on käynyt potalle vähintään kerran. Ei hitto, miten se osaakin noin! Kait se on vaan sitä, kun oon tämmönen yhen lapsen keltanokkamutsi ja en vaan osaa :snotty:
Hoidossa on muutenkin mennyt kivasti. Ekana päivänä tartuttiin lujaa punttuun kiinni ja huudettiin, mut seuraavana päivänä mentiin jo hymyillen hoitoon :D Mulla kun on tämmöne osa-aikane homma niin ainoastaan kaksi päivää viikosta on pitkiä päiviä ja pari lyhyttä päivää ja keskiviikko on vapaa. Taloudellisesti en tästä hommasta hyödy erityisesti, mut muuten tykkään. Oon siis henk. koht avustajana ja viihdyn ihan hyvin, avustettavani on oikeen mukava ja kova höpöttäjä :D

Eipä tässä muuta kummempaa kuulu.. Edelleen joudun tappelemaan näitä isä-juttuja vaikka isukki on ollut kuolleena jo kohta 4kk :headwall: :headwall: Sen kusipää vuokrantajan jo nujersin, nyt sossu lyö kapuloita rattaisiin :headwall: En niistä sen enempää kerro, tässä kirjottamisessa menee muuten ikä ja terveys ja kyl te fb-laiset tiiätte muutenkin. Aattelin kirjottaa yleisön osastolle sarkastiseen sävyyn kirjotetun tekstin ja pistää sen ihan tunnistettavaksi vaikken nimeäni siinä paljastakkaan. Kiusa se on pienikin kiusa :D
 
Moi taas!

HeMalle mukavaa tyttöjen iltaa ja Katjalle viikonloppureissua. Kiva kuulla että Katjan työt alkaneet mukavasti.

Maximilian jaksamista karkailun kanssa! Me käydään kaupassa vain noissa isoissa automarketeissa, ja aika hyvin Laura malttaa ostoskärryissä istua, ainakin kun lahjoo karusellilla tms. ;) Itse kävelystä ei tulisi mitään, jos ollaan liikenteessä niin, että oletan että kävelee enmpi itse, niin laitan valjaat. Kädestä kun ei kiinni voi pitää niin valjailla voi sitten vähän paremmin hallita. Rattaissa viihdytään kanssa aika heikosti, joten pitkät lenkit taitaa olla toistaiseksi historiaa. Rattaiden omat valjaat otin kokonaan irti jokin aika sitten, kun ei pitäneet yhtään, nyt tarvittaessa erilliset valjaat, jotka sitten "köytetty" rattaisiin.
 
Hema: me mennäänkin sitten aika samoihin aikoihin töihin ja muakin jännittää ihan hirveesti. Vähän kävin töissä ilmapiiriä haistelemassa ja ihan kiva on takasin mennä. Nuo lasten hoitoonviemiset vaan jännittää ja se millaset taudit sitä sitten alkaa jylläämään. Tuo possuflunssakin vähän mietityttää. Vaikka kaikkein inhottavin vitsaus taitaa olla nuo täit, niistä jo ihan lehdessä varoteltiin.

Gorthaur: Kiva että on työt alkaneet mukavasti. Meidän keskimmäinen jo vähän kaipaili Sampoa.

Maija: Tarttis varmaan viritellä valjaat niihin kärryihin ja ottaa ne mukaan kun asioille menee. Meillä nuo valjaat on kiinni syöttötuolissa kun pikkuherra pitää köyttää kiinni siihen tuoliinsa että syömisestä tulee yhtään mitään. Sen takia ne valjaat sitten kotiin usein unohtuukin. Tarttee varmaan ostaa vielä yhdet :ashamed: Tai sitten mä vaan luotan siihen että ne hoidossa koulii Valtsusta kelpo kansalaisen.

Pottailusta: Valtsu on semmonen puolikuiva. Mielummin pissaa/kakkaa muualle kun vaippaansa, vaan ei pottaan :headwall: :headwall: Eli lattialle pissataan kaaressa ja kivaa on, odottaa kyllä aina kiltisti paikallaan että saan pissit siivottua. No tiedän että hoitotätit kyllä sitten opettaa potalle, toivottavasti yhtä nopsaan kun Gorthaurin Samponkin :D Mutta kyllä kestoilua helpottaa, varsinkin yötä kun norottelee isommat pissit muualle kun vaippaansa.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Gorthaur: Lapsille on muiden lasten näyttämällä esimerkillä aivan uskomaton teho! Se on kun siinä on muitakin lapsia potalla istumassa, niin sitä haluu sitten tehdä samalla tavalla. Yleensä kaikki syömiset, pottailut, nukkumiset yms. menee paljon helpommin hoidossa kun kotona. Meillä Albertillakin jännä juttu, kun keväällä söi jo hienosti itse, vaan sitten kun olin kesä&heinäkuun lomalla, niin Albertille tuli viikossa stoppi siihen, ettei enää syönyt ollenkaan itse, lusikka lensi heti seinään. Enkä saanut jätkää syömään kuin muutaman lusikallisen, kunnes nyt elokuussa kun on ollut miltei joka päivä pöydän ääressä toinekin lapsi syömässä, niin Albert on syönyt taas tosi hienosti itse!
Ja noista hepuleista sen verran, että lapset tosiaan on yleensä vieraskoreita hoidossa ainakin aluksi, tutulle turvalliselle äidille on niin helppoa hepuloida. Pph saa sitten osansa myöhemmin, kun lapselle on tullut tarpeeksi luottamusta hoitajaa kohtaan.
 
Moi taas!

Mä tässä just, vihdoin ja viimein, laittelen Lauran 1 vuotis kuvatilausta menemään. Hiukka hidas oli toimitus (saatiin kuvat viime perjantaina), mutta hyvää kannatti odottaa. Ei olisi uskonut miten hyviä kuvia tuli, kun silloin kuvatessa tuntui, ettei Laura viihdy hetkeäkään paikoillaan. Vaikeaa oli valita mitä teettää suurempana itelle, saati mummoille, kummit onneksi kävivät kylässä itse valitsemassa haluamansa kuvat. Itelle tulikin sitten tilattua monta isompaa, ja vielä enemmän vähän pienempiä. Nyt vaan oottelemaan kuvien toimitusta =)
 
Maximilian. Sittenhän lastemme pitää viettää aikaa yhdessä! Niin tapahtukoon! :xmas:

Katja. Itseasiassa Sampo on ollut koko viime viikon ja tämän päivän hoitajan kanssa kaksistaan. Huomenna tulee 2½v poika hoitoon ja syyskuun alussa vielä kaksi muuta. Eli hoitajan kanssa sitä vaan pottaillaan, muttei tyhmän äidin.. :snotty:
 
Pitkästä aikaa ja pikaisesti täältäkin...
Naamakirjan puolella olen kuulumisia kertoillutkin enemmän, mutta tänne on vaan niin kovin vaikeeta tulla kirjoittamaan, mistäköhän syystä... ehkä sitä aikaa ei vaan oikeen ole ja jos on niin poitsu roikkuu konteissa.
Työt olen siis jo aloittanut ja torstaina tulee kaksi viikkoa täyteen. Leevi on pph:lla ja alkuun en oikein hoitajasta pitänyt, kun silloin kävimme tutustumassa siellä. Nyt kuitenkin on mullakin toinen ääni kellossa ja hoitaja on aivan mahtava, kiva että välillä näinkin päin että ensivaikutelma on väärä. Leevi pitää hoitajasta kovasti ja hoitajakin taitaa pitää Leevistä :) Leevi on porukan nuorin, seuraavaksi nuorin on tyttö joka on jo lähemmäs 2,5 vuotta. Hyvillä mielin jää hoitoon eikä ole kertaakaan itkenyt. Toista se on sitten kun pois haetaan, pistää hanttiin niin paljon kun pystyy... hien siinä saa pintaan kun taistelee.
Viikonloppuna Leevi menee yökylään kun lauantaina on kavereiden häät, niin mennään sinne sitten kaksistaan. Taloprojekti etenee pikkuhiljaa.
Pottailu ei meillä toimi, Leevi ei millään jaksa istua potalla ja välillä olen itekin niin saamaton...tarttis vaan koittaa laittaa siihen istumaan useammin niin tottuisi pikkuhiljaa.
 
Huomenia!
Täällä koitetaan kouluarkeen totutella. Aamulla aikaset herätykset, mutta onneksi ei tarvi koko poppoon nousta ja lähtee enää siihen viemisrumbaa. Eip toi ekaluokkalainen oon paljon saattelijaa huolinut.
Kiva että muillakin on kivasti alkanut työt ja hoitoilut. Laps on aina vieraskorea, mutta niin ku Katja sano et ku tulee tutuksi niin tulee niin tunteenpurkauksia sielläki. Nähty on ku keskinmmäinen on melkoinen äkäpussi niin tuli niitä kerhossa sitten loppuvaihein kerhotätejäki kohtaan ;) Mutta ne on tottuneet moisiin :D
Lucan kaa meillä mene yöt tosi hyvin kun vaihdettiin tuohon isompaan sänkyyn, helpoin mun lapsista nukahtaa sekä päikyille et yöunille :heart:
Pottaillaan aina ku muistetaan ja "äiti kerkiää" mut aikas paljon kuitenni. Luca ite haluaa aina vaipan pois ja potan. Usein isommat satsi saadaankin pottaa, mut tulee vielä kerkee vaippaankin. heti poika kuiten tulee ilmoittaa et potalle pitäs päästä.
Tässä lomaa vielä miehen kanssa vietellää ja sitten ens viikon jälkeen pitä töihin palata. Saas nähä ku alkaa taas oikea kunnon arki meilläki. Saapa ainaki tää mamma liikuntaa B) on meinaa kesällä tullut syötyä :whistle: ja sen huomaa :kieh:
 
Nätti nimi Pikun prinsessalla :)

Mä kun paasasin noista meidän hankalista kauppareissuista niin Valtsupa yllätti eilen oikein positiivisesti. Oltiin ruokakaupassa ja koko reissu meni täysin hyvin, ei porun porua :eek: :D Ihana pieni taaperoni vaan työnteli reippaasti omia kärryjään ja tuli kiltisti mun perässä. Kyllä oli tippa linssissä kun mentiin autoon ja annoin vielä tripinkin palkkioksi hienosta reissusta. Että ehkä nää kauppareissut lähtee tästä sujumaan :D

Vika "loma" viikko jäljellä, Iiik! Ei oikein mee tajuntaan että tää reilun 1½ vuoden kotirupeama on nyt takanapäin..

Missäs Afu luuraa?
 
Nätin nimen sai Pikun tyttö :)

Mekin sitten pari viikkoa sitten päästiin 1½ vuotis neuvolaan ja mittoina oli 86,6cm ja 12,695g
Hienosti Veikko kasvaa. Aika nopee käynti oli, eikä mitään pitäny näyttää että osaako. Kysyi vaan että tuleeko sanoja. Muutamia sanoja Veikko sanoo ja uusimpia ovat äiti ja isi :heart: Kovasti kyllä yrittää matkia sanoja perässä.

Meillä kaupassa käynnit aikamoista taiteilua, kun Veikko ei jaksaisi istua kärryjen kyydissä vaan nousee koko ajan sieltä seisomaan. Saa olla keksimässä kaikenlaista että malttaisi istua. Vaunulenkeilläkin tuppaa olemaan samanlaista, että Veikko haluaisi kävelemään ja työntämään itse vaunuja. Välillä maltaa istua koko lenkin ajan, mutta yleensä ei. Tai sitten saan lahjoa poikaa kaikenlaisella että istuu.

Pottailut meillä sujuu suhteellisen kivasti. Useammat pissat tehdään pottaan päivässä ja kakka lähes joka kerta. On vaan sellanen lorauttelija että vaikka juuri olisikin tehnyt pissat pottaan niin hetken päästä saattaa olla pissat jo vaipassakin.

Odotus on sujunut mukavasti, tässä se on mennyt Veikon kanssa touhuilun ohessa. Mitään vaatteita yms. en oo vielä laittanu tai edes katsonut valmiiksi. Tuntuu että tässä on vielä paljon aikaa. Jos sitten vaikka kuukauden päästä.

Onneksi tällä viikolla alkaa perhekerho niin pääsee näkemään vähän muitakin.

Pippuri, Veikko ja pikkukakkonen rv 30+6
 
maximilian täällähän minä B)

Heinä- ja elokuu mennyt meillä kyllä niin vauhdilla, kun itse ollut enempi ensin töissä ja sitten koko perheen voimin lomailtu. Oltiin tuossa käymässä ulkomaillakin koko perheen kera, ja voin kyllä lämpimästi suositella kaikille lasten kanssa matkailua. Kaikki meni paremmin kuin hyvin =) Meidän ikiliikkujakin suostui kiltisti olemaan meidän sylissä lentokoneessa, ainostaan tullessa laskeutuessa otti korviin ja itku tuli.

Me onnistuttiin jättämään noin kuukausi sitten tv:n katselu syödessä kokonaan pois. Syömiset menivät ihan mahdottomiksi, kun ei enää edes Pingun avulla mennyt ruoka alas. Nyt aukeaa suu loistavasti, omassa kädessä pysyy lusikka/haarukka melko hyvin ja mielenkiinto ruokaa kohden on kasvanut huimasti. Edelleen esim vieraissa paikoissa ei suostu kunnolla syömään, mutta eteenpäin siis ollaan menyt huimasti. Siinä samalla kk sitten meiltä jäi pois aamu- ja iltapuurot ja se vähän harmittaa. Ei suostu koskemaankaan puuroon, niin ei auta pakottaa. Itse syön puuroa aamuisin ja Roosa saa maistaa jos haluaa: kerran on maistanut ja sen sylki heti pois ja irvisteli perään :kieh:

Pottailua ollaan yritetty harrastaa, mutta vieläkin tuloksettomana. Potalla kyllä käy istumassa, sanoo "kakka" ja koittaa ponnistaa/irvistää, mutta lähtee sitten saman tien pois. Eihän tässä mikään kiire vielä ole, terkkarikin tais sanoa että 2v ikätienoilla monelle tulee herkkyyskausi tätä kohtaa, joten sitä odotellessa...

Meillä on huomenna vihdoinkin tytön 1½v neuvola. Piti siirtää sitä tuon ulkomaanreissun takia. Kotipuntarilla näytti tänään 10,8kg vaatteet päällä, joten jotain sitä luokkaa varmasti on. Pituutta on kesällä tullut selvästi, veikkaisin että lähellä 90cm on. No, huomennahan se selviää.

Tyttö ollut jo kohta tunnin päikkäreillä, joten jos sitä vaikka vähän itsekin oikaisis sohvalle ja katsoisi jotain nauhoitettuja digiboxilta =)
 

Yhteistyössä