*Tammitaaperot-08* vol.2

Paljon onnea vauvautuneille :flower:

Iso :hug: villivatulle

Tänne ei ihmeempiä. Valtsu on mahdoton viikari ja koko ajan sais olla silmät selässä. Saman olen todennut kuin Hemakin että vapaapäivät kotona maistuu mahdottoman makeelta kun "joutuu" välillä olemaan töissä.Mies lähti viettämään iltaa kavereidensa kanssa ja mä ajattelin rojahtaa sohvalle sipsipussin kanssa :D
 
Moikkamoi pitkästä aikaa :)
Mitäs muille kuuluu? Aika hiljaista näyttää täällä olevan. Tulee niin harvakseltaan kirjoiteltua, kun ei mitään niin uutta ja ihmeellistä tapahdu nykyisin.. Albert jo puhuu kovasti, joka päivä tulee uusia sanoja. Paljon on tietysti vielä sellaisia sanoja, mitä vain minä ymmärrän ;) Omaa tahtoa ja uhmaa on myös ollut kovasti ilmassa, ja nyt on ollut erittäin voimakasta mustasukkaisuutta pari viikkoa, että Albert on raapinut ja purrut muita lapsia jatkuvasti, mutta toivottavasti vaihe on ohimenevä.

Vieläkö muilla (siis niillä joilla ylipäätään on ollut huonouninen lapsi) heräillään öisin? Meillä usein 1-2x yössä. Saa nähdä milloin aletaan kokonaisia öitä nukkumaan, tai siis kyllähän niitäkin aina silloin tällöin on :)
Päiväunet menee sitten vaihtelevasti, että viikonloppuisin jäävät usein jo väliin, mutta viikolla kyllä nukkuu vielä tunnin verran, paitsi tänän nukuttiin koko poppoo 2h, mie oon itekin ihan hurahtanut päiväuniin, joka päivä tulee nukuttua lasten kanssa, vaikka ei mulla onneksi olekaan usein aikasia herätyksiä, kun mulla on työpäivät aikalailla 8-16. Mutta on niin ihanaa kun jaksaa sit illasta valvoa ja saada vähän omaa aikaa kun ottaa tirsat päivällä. :)

Työssä oon viihtynyt aivan loistavasti, alkuun ajattelin että jos tätä duunia tekisi siihen asti kun Albert täyttää 3-v, mutta kyllä nyt tuntuu että aion tehdä paljon kauemminkin. On kyllä niin ihanaa kun saa päivisin vapaasti puuhastella kaikkea kivaa lasten kanssa mitä meitä milloinkin huvittaa. Luonnossa on liikuskeltu, ja paljon ulkoiltu muutenkin säiden salliessa.

Joko teillä on toppapuvut käytössä? Meillä on nyt ollut muutamana päivänä jo, kun tänäkin aamuna oli -6 astetta. Minkäkokoiset haalarit teillä on? Albertille mahtuu vielä viimetalvinen remun 86cm, ja lopputalveksi on sitten serkkupojan entinen 92cm toppis.

Ihanaa, pakko hehkuttaa :attn: Me varattiin miehen kanssa tänään marraskuulle kylpyläviikonloppu :D Siis lähetään ihan kahdestaan tuonne vesileppikseen Leppävirralle. Albert menee pitkästä aikaa yökylään mummolaan. Vähän "pikkujoulujen" viettoon siis mennään ;) Onko muilla pikkujouluja tieodssa? Meillä oli suunnitelmissa lähteä sitten joulukuun alussa mammaporukalla viettämään ihan varsinaisia pikkujouluja, mutta jos sitä vähän harjoitellaan miehen kanssa kaksistaan ensin ;)

Kirpsakoita syyspäiviä teille kaikille :hug:
 
Onnea hirmuisesti kaikille uusille vauvaantuneille :flower: :heart: :heart: :heart:

Ja Villivatulle aivan milettömästi jaksuja, itsekin km kokeneena, tiedän että suuri on suru, oli se sitten kuinka aikainen km tahansa :hug:

Juu harvakseltaan tulee kirjoiteltua, jotenkin ei vaan enää ole aikaa :snotty: No aikansa kutakin, ehkä se jossain välissä taa on enemmän aikaa itsellekin.
Päivät vaan menee niin hurjaa vauhtia lasten kanssa ja vaikka raskasta onkin niin nautin kyllä niin joka hetkestä. Jotenkin sitä osaa enemmän nauttia tästä toisesta vauvasta ja kaikki muutenkin tuntuu paljon helpommalta. Jemina on oikein kiltti vauva, ja kärsivällisempi kuin velipoikansa, varmaan johtuu siittä ettei aina kerkee yksinkertaisesti palvelemaan, kun Jasuakin pitää hoitaa. Jasulla on myös alkanut tulemaan ihan selkeetä uhmaa. Ei oo kiva :x mut kai se kuuluu asiaan...Välillä vaan saa kauheita kiukki/raivo kohtauksia jos jokin ei mene niin kuin hän haluaa/ tai kekeytän jonkin vaarallisen/kielletyn "leikin", pelottaa vaan kun yleensä sit päätä jystää milloin mihin yms. et milloin oikeasti sattuu..
Kovasti myös hoitais siskoa, mutta hieman täytyy varoa kun ei huitomiselta ja rihumiselta aina ymmärrä että vauva on vielä pieni. Välillä myös hoitaa ihan rauhallisestikin.
Puhetta meilläkin tulee, mutta ei vielä ihan ymmärrettävää. Kyllä meillä joitain sanoja tulee mm. haluan, en halua (näitä hoetaan paljon) äiti, iti, vauva, joo, en..näitä tulee usein, mutta muita sanoja tulee niin et saattaa olla pitkäkin tauko ettei sano samaa sanaa..

Pottalle suostutaan aikas hyvin, mutta välillä on päiviä että ei menis millään siihen. Saalista saadaan kyllä ihan melkein joka reissulla kun siihen istutaan.

Meillä on hieman menty takapakkia yömisessä ja Jasu haluais syödä vain sormilla, kaikkea ruokaa, pottumuusiakin :D joten yleensä syötän ja hän syö sitten sormin myös siinä samalla. Oiskos jollain viisaita neuvoja tuohon syömis juttuun.? Muutenkin yleensä niin et jonkun verran malttaa syödä itte, kunnes sitten alkaa leikkimään rualla..ja sit tietty äiti joutuu syöttään loput. Ajattelin vain että helpottais paljon jos Jasu söis itte, koska alan pian antaan vauvallekkin kiinteitä. Pelkällä rintamaidolla ollaan menty tähän saakka ja kohta tulee se 4kk niin varmaan sit aloitelleen kiinteät.

Meillä on jo toppavaatteet käytössä, eipähän tarvi sitten alle niin paljoa laittaa, ja täälläkin on jo ihan kunnolla pakkasta ollut. Ykski aamu oli -10 astetta. Jasulla käytössä 86 senttinen reiman haalari.

Voih. Katjalla kiva viikonloppu tiedossa..itte voi vain haaveilla tuommoisista. Meillä ei ole ollut Jasu vielä kertaakaan yökylässä...Siittä tulikin mieleen et joko muut lapsoset onsiirtyneet isojen sänkyihin?

Juups, jos lähtis kattoon mitäs jääkaapista löytyy :p illan jatkot!

Piku, Jasu ja Jemppuliini
 
Piku: Meillä siirryttiin "isojen sänkyyn" jo puoli vuotta sitten. Albert on niin ketterä poika kiipeilemään, että pinnasängyssä kiipesi jo laidan päälle keikkumaan, joten aateltiin että on turvallisempaa olla jatkettavassa sängyssä. Meillä Aapen sänky on sijoitettu makuuhuoneen nurkkaan meidän sängyn ja seinän väliin. Alkuun piti vähän pehmustella peitoilla ja tyynyillä laitoja kun tuntui että pää kolisi laitoihin. Siitä on sitten helppo yöllä mönkiä äitin ja isin väliin :heart:
 
Lauantaita kaikille!

Meillä on myöskin toppavaatteet käytössä. Mä en jaksa pueskella mitään monenkertasta välipuku/välihaalari hässäkkää, on niin kätsä vaan laittaa tuo paksu haalari päällä. Molemmissa haalareissa (käytössä kaksi 86 senttistä) on vielä kumia tuo alaosa niin ei tartte edes kuriksia pistää (joo tiedän, olen maksimoinut laiskuuteni :ashamed: ). Lopputalveksi on vielä isoveljien vanha 92 cm jemmassa.

Tuli katjan yöheräily kirjoituksesta mieleen aika vuoden takaa, oikeastaan melkein tarkkaan vuosi sitten Valtsu kävi unikoulussa. Nythän poitsu vetelee unensa melkein poikkeuksetta pinniksessä, joskus tulee mun/meidän viereen nukkumaan ja nimenomaan nukkumaan ei pyörimään. Tosi vaikea enään edes muistaa kuinka väsynyt ja toivoton sitä oli öiden suhteen vielä vuosi sitten, tuntuu siltä että lapset on "aina" nukkuneet näin hyvin.

Meillä onkin ensiviikonloppuna kaverin häät jonne mennään miehen kanssa ihan kaksistaa. Jos oikein hurjaksi heittäydytään saatetaan jopa jatkaa vielä baarille sieltä, saas nähdä :p
 
Tännehän oli tullut tekstiä yhtäkkiä.Kiva kuulla kuulumisia.
Mulla töissä mennyt hyvin ja voin vaan todeta että mun kotona olo kiintiö tuli täyteen ja nyt naitin enemmän lasten kanssa olemisesta kun käyn töissä.

Meillä on yöt vaihtelevia ja välillä nukutaan 1 heräämisellä ja välillä herätään enemmän.Sairastelu rikkoi hyvin menneen yöputken.Ellillä putket irti ja heti meni flunssa korviin.Mutta kyllä se siitä taas.
Meillä' suurin edistysaskel on se että Elli oppi nukkumaan päikkärit sisällä =)

Kovasti täälläkin suunnitellaan kahdenkeskistä iltaa+yötä miehen kanssa mutta en tiedä vielä koska.Anoppi saa sit tulla tänne hoitamaan.

 
Sunnuntaita!

Meillä mennyt viikonloppu sisällä ollessa ja sairastellessa. Lauralla oli perjantai aamuna (yönä ) noussut kuume, ja vielä taitaa tänään ainakin nousta. Vähän yskää ja ilmeisesti kurkkukipua, eikä ruoka oikeen maistu. Mutta jospa se tästä alkais helpottaa, tai sitten alkuviikosta lääkärireissu edessä.

Meillä on kerran ollut toppahaalari päällä, laitoin ku lähdettiin aamusta rattailla liikenteesen, ulkoleikkeihin olen sitten pukenut välikerrosta. Meillä kun keväinen toppahaalari (80 cm) alkaa olla vähän lyhyt, mutta kaapissa olevat kaksi 92 cm kokoista vielä isoja. Millään ei viitsisi ostaa tuohon välikokoon haalaria, mutta jos kovin kylmiä ilmoja nyt riittää niin sitten varmaan pakko joku koittaa löytää.

Meillä yöt ja nukahtamiset edelleen takkuillut, nukahtamisethan iltasin oli jo aika vaikeita ennen sängyn vaihtoa ja nyt tämä kolme viikkoa mikä nukuttu isojen tyttöjen sängyssä, on nukahtamiset ollu vielä vaikeampia, yöllä heräilty, ja aamusta herätty aikaseen. Päiväunet ollut kanssa tosi hankalia, eli Laura on nukkunut n. 5 tuntia vähemmän päivässä kuin kolme viikkoa sitten. Huomaa kyllä, että unta on liian vähän, jatkuvasti kiukutaan ja raivotaan, eikä mikään tunnu kelpaavan. Nyt sairastelu vielä sotkee rytmejä.

Pikkujouluja ei mulla tänäkään vuonna ole tiedossa, eikä kyllä oikeen oisi rahaakaan. Meillähän kaupunki säästää ja kuntalisä loppuu kun täyttää 2v, niin taas saa kituutella rahoista. Olisi pitänyt kesällä vaan rohkeasti irtisanoutua, niin saisin aikasta paljon enemmän rahaa työttömyyskorvauksena, kun nyt kotihoidontuella ollessa.
 
Heipä hei.

Meillä on myöskin toppahaalari käytössä. 86cm ja 92cm haalarit on.

Yöt menee edelleen hyvin, satunnaisia heräämisiä on joskus. Isojen sänkyyn ei ole vielä siirtynyt, mut se tulee ajankohtaseks ens kuussa. Nyt on sen verran hektistä touhua tässä lauantaisten naimapippaloiden kanssa, et kaikki muu oleellinen on siirretty ens kuulle. Sampolle on tommonen ihan normimittanen punkka vartoomassa. Aateltiin, et se on kätsympi jos tarvii vaiks vierassänkyä. Ja semmoset patjan jatkopalat on arsesta.
Päikkärit on 2-3h. Soo kyl hyvä, et nukkuu niin pitkään niin kerkee tekee jotain ilman, et joku 13 kilon hukkapätkä on puntussa kiinni.

Viime maanantaina kävin hakees Sampoo hoidosta ja hoitopaikassa ko on ovi aina auki niin menin sit vaan sisään. Mietin, et ei kai se enää oo nukkumassa ku kelloki on jo yli 17.. ihan hiljasta siellä oli ja menin sit kattoo misä ne on. Hoitaja röhnäs sohvalla ja Sampo makas lattialla. Sit tää hoitaja ihan pokkana sanoo, et Sampo on kuumeessa. Oli ollut aamupäivästä asti ja tää hoitaja ei sit ollu viittinyt soittaa mulle!?! :eek: Kyl sairas lapsi tarvis päästä kotiin ittensä ja muidenkin lasten takii |O
Noh, tarvittiin tietty lääkärintodistukset työnantajii varten niin ukko kävi Sampon kanssa arvauskeskuksessa. Molemmat korvat tulehtuneet ja antibiootti päälle. Sampo on helppo potilas, on vaan aloillaan. Yöt vaan menee pätkissä, 3-5 kertaa heräili per yö. Syöminenkin oli vähänlaista, ruokavalio koostui maissinaksuista, maidosta ja vedestä :whistle: No pääasia tietty et edes jotain suostui syömään..
Lauantaista asti jätkä onkin rääkynyt aamusta ehtooseen, ihan korviin ottaa. En tiiä mitä tää nyt meinaa vai onko tää jotain alkavaa uhmaa. Sama se, rasittavaa on. Koko ajan pitäisi saada olla sylissä, syödä leipää, levittää kamat ympäriinsä ja kaiken pitäis tapahtua just hänen pillin tahdissa. Jos ei hommat suju niin kauhee raastava huuto päälle. Olis mielummin vaikka itkua, toi rääkyminen särkee korvia ja kiristää pinnaa :kieh: On tämmöstä välillä muutenkin, mut nyt se on 24/7.

Sanoja tulee vähänlaisesti. Koika, haf haf= koira, vauva, tettä=vettä, heppa iiaa=hevonen, kuoka=ruoka, heippa, aippa= vaippa, loppu
 
Hei,

En ole tainnut tammikuisten vauva/taaperopinoon koskaan kirjoitella, mutta odotusaikana kirjoittelin kyllä, liekö joku muistaa...

Meillä on illat menneet ihan mahdottomiksi Emilian kanssa niin ajattelin tulla kurkkaamaan onko jollakin muulla samanlaista ja taitaapi olla. Vaikka Emilia on jo kolmas lapsi niin äkkiä sitä unohtaa, miten tämä vaihe meni noiden isompien kanssa. Kai tästäkin selvittiin :) Emiliahan on tähän asti nukkunut yönsä ja päväunensa (siitä asti, kun 1v1kk oppi sen taidon) tosi rauhallisesti. Koko kesä meni niin, että tytön vaan laittoi pinnasänkyynsä ja sinne nukahti itsekseen (Emilia nukkuu isosiskonsa kanssa samassa huoneessa). Nyt viikko sitten keksi, kuinka pinnasängystä päästään pois ja ne unet oli sitten siinä :eek: Päiväunille ei millään saa ellei laita vaunuissa parvekkeelle ja sekin vaatii oman aikansa. Yöunille saaminen on ihan mahdotonta. Kaikenkaikkiaan unet ovat täälläkin vähentyneet reilusti viikon takaiseen. Toivottavasti tämä vaihe menee pian ohi... Jaksamista muillekin saman kanssa taisteleville!

Meillä ollaan oltu suht terveinä; keskimmäinen sairastelee herkimmin ja esikoinen ei oikeastaan enää juuri lainkaan. Sikainfluenssa vähän mietityttää ja se rokotus. Tavallista inf. rokotusta en lapsille ota.

Emilia on alkanut nyt puhumaan :) Ensimmäistä sanaa saatiinkin odottaa 1v5kk asti! :eek: Ilmeisesti keräsi sanavarastoa ja sitten kun sananen arkku aukesi niin johan pulputtaa. Peräkkäin ei vielä sanoja laita ja useista sanoista jää ensimmäinen kirjain puuttumaan: elli (velli), aippa (vaippa), alle (nalle) jne. Muutama useampi tavuinen sana onnistuu (pintaata=prinsessa, paatiiti=pastilli), mutta käytännössä noilla kaksi tavuisilla mennään.

Mä olen vielä lasten kanssa kotona ensi syksyyn asti. Välillä pää meinaa hajota, mutta näin nyt kuitenkin mennään. Esikoiselle pitäisi kohta alkaa hakemaan eskaripaikkaa ja tyttöjen päivähoitopaikkaa myös miettimään. Saa nähdä saadaanko kaikki lapset samaan päiväkotiin.

Mukavaa syksyn jatkoa ja talven odottelua kaikille! Ja nauttikaahan te, ketkä pääsette viettämään kahdenkeskistä aikaa miestenne kanssa :) Niin ja onnea vielä niille kenellä on jo uusi vauva sylissä :heart:
 
Herttinen sentäs, mehän oltiin tiputtu tuonne toisen sivun puoleenväliin. Mie vaan oon odotellut että joku nostelisi, mutta kait se on pakko tehä itse.
Mie muistan sut Jimena, tervetuloa takaisin! :wave:

Mitäs muille kuuluu? Tänne ei ihmeitä. Onneksi ollaan oltu suht terveitä vielä. (kop,kop..) Siitä tulikin mieleen, että meinasitteko ottaa lapsillenne tuon sikainfluenssa rokotteen? Entäs tavallisen influenssarokotteen? Me ei meinattu näillä näkymin ottaa kumpaakaan. Tuo "sikarokote" ainakin mietityttää niin paljon, etten edes uskaltaisi sitä ottaa.

Mie meinasin lähteä vähän tuulettumaan kaverin kanssa tuossa iltamassa, menee vaan aika myöhäiseksi lähtö, kun kaveri pääsee vasta yhdeksätä töistä, mutta kerkeehän sitä vielä sen jälkeenkin.

Hauskaa vklp kaikille :wave:
 
Miekii muistan sut Jimena :D

Katja. Mä hölmistyin niin paljo siitä, ettei sit tullut kysyttyä siltä hoitajalta syytä :ashamed:

Sikainfluenssarokotetta en aatellu ottaa sällille enkä kyl itellekkää. Tavallistakaan influenssarokotetta ei oteta. Luotetaan siihen jos niin paska tuuri pääsis käymään niin mennään sit tohtorin pakeille mikäli olotila sitä vaatii. Enpä oikee muutenkaa tiiä mitä tosta possulenssusta oon mieltä, ku joka puolelta tulee niin ristiriitasta kommenttia. Toisena päivänä on vaarallista ja toisena sit taas ei. :snotty: Katotaan miten homma etenee kevättä kohti.

Meillä ei kuulu mitään ihmeellistä, paitti et viikko on nyt oltu rouvana. Siinäpä nuo maailmaa mullistavat uutiset onkin :LOL: Sampolle ei kuulu mitään ihmeellistä, ei uusia sanoja, ei olla edistytty pottailussa tai mitään muutakaan.

Sampo on ollut melkeen kolme viikkoa kotihoidossa, eka viikko sairastelun takii ja nää pari viikkoo, ku ukko on ollu kesälomalla. Ens viikolla saankin viedä nappulaa tonne 10km:n päähän hoitoon, ku on nää ..tun ihanat lomautukset menossa :headwall: ...tuttaa jo valmiiksi, kun tämmöstä ylimäärästä vaivaa tarvii nähdä säästöjen takii. Miksei voinut lomauttaa ennemmin vaik noita puistotyöntekijöitä, joita on aina 3kpl lehtipuhaltimien kanssa pienen ruohopläntin kimpussa ja loput nojaa lapioon. Tai sammuttaa katuvalot valoisaan aikaan eikä polttaa niitä ympärivuorokauden. Tai jättää se velkarahalla rakennettava ostoskeskus tekemättä tai kaupungin syöttöporsaiden pikkujoulut väliin :headwall: Kyllä on j.lauta taas arvojärjestys kohdallaan!! Sori tää purnaus, mutku niin kyrsii!
 
Jimenalle tervetuloo takaisin ja rouva Gorthaurille Onnea naimisiin menosta =)

Mä otin to possurokotteen muutama päivä sitten, tuli työsuhde-etuna ;) Mä en kans alkuun meinannut ottaa mutta mitä nyt on seurannut asiantuntijoita niin suosittelevat sitä.onhan se totta että ei ole ollut aiemmin massarokotteena mutta en pidä sitä kyllä myrkkynäkään.
Katselin just tätä meidän kunna aikataulua ja veikkaan että tauti on sit jo täällä ennekuin lapset rokotteen sais.mutta kyllä mä sen otan jos ehditään saada.
kausi-influenssarokotetta en ota vaikka onhan siinäkin riskinsä.

Elli on alkanut kovasti puhumaan kahden sanan lauseita, päivittäin oppii uusia sanoja ja aika hyvn niitä sit käyttää.Isosisko on koko aika rakkaampi ja jotain yhteistä leikkiäkin alkaa olla mut yhtä paljon ovat myös taistelupari :D

meillä on opittu sisäpäikkärit ja yöt rauhoittuneet, kop kop.Edelleen Elli herää aamuyöllä mutta jatkaa unia.Ja lopetti hän tissittelynkin vihdoin ja vaihtoi tuttiin :D toiset vissiin jo vieroittaa ja me alettiin syömään.mutta siitä on ollut paljon apua meille päikkäreiden opettelussa,päivähoidossa ja imetyksen lopetuksessa.eiköhän se aikanaan lopu sit sekin.
kuivaksi opettelu etenee sillai että jonkin verran käydään pissillä pöntöllä mut edelleen sattuu vahinkoja.kotona pidän paljon ilman housuja.isoa hätää ei suostu pönttöön tekemään, suorastaan pelkää sitä..

Töissä on mennyt kivasti ja Elli on tottunut hoitoonkin mukavasti.

Pyhänpäivää kaikille!
 
Tervehdys täältä kotihoidosta. Meitin Valpuri on kipeä :( Ei oo kun vaan silmätulehdus, korvetuledus ja kauhee räkätauti. Tauteihin nähden pojulla piisaa vauhtia kyllä ihan kohtuullisesti, mutta kyllähän tuo vähän reppana on :(

Possuflunssasta on ollut puhetta ja me ollaan nyt tällä tiedolla päätetty jättää piikit ottamatta. Tuntuu näillä pojuilla olevan räkätautia sen edestä ettei taida saparolenssu edes väliiin mahtua. Luulen että menee hyvin kun pitää pienen flunssan huhtikuulle asti päällä niin ei kerkee muut taudit iskeä. Eiköhän sitä taas ensivuodeksi joku kiva Espanjan flunssa keksitä minkä pitäis tappaa kaikki, mutta eipä sitten tapakaan.

Valtsulla tulee sanoja koko ajan enemmän ja aamulla jo tokaisi kolmen sanan lauseen johon en unenpöpperössä edes sen kummemmin reagoinut :ashamed: Mutta henki on se että poju puhuu kun on jotain asiaa ja haluaa itsensä ihan varmasti ymmärretyksi, "ylimääräiset" höpötyksen puhutaan vielä taaperomolotuksella.

Mahdollisimman vähätautista viikkoa kaikille!
 
Katjan perheelle paranemisia! toivotaan että pysyy lievänä!!

Meillä menee kivasti. Poika on ottanut siskon hyvin vastaan. Tyttö kasvaa kovaa vauhtia.

Nukutaanko muilla vielä päiväunia?? :attn: Välillä hermoja raastavaa nukuttaa poikaa päiväunille, niin joinan päivinä annan olla. Mutta sitten tossa riekkuu ja tekee kaikkea mitä ei saisi tehdä..huoh. Toisinaan kyllä nukahtaa 5 minuutissa, mutta kun alkaa mennen yli 20 min niin luovutan!
SAnoja on alkanut nyt tulemaan: äiti, anna,koira,tutti,mummi,tutti,täällä,kakka, tais tänään sanoa pissankin. :heart: Kyllä oli ihanaa kun sanoi äiti, välillä tulee taputtaan ja sanoo äiti :heart:
pottailu sujuu hienosti, tänäänkin itse riisui housut ja meni pissalle. Pidän olohuoneessa pottaa, koska jos imetän, niin en pysty aina lähtemään..On päiviä että tekee pottaan kaikki ja vaippaan ei tule mittään. Pidän kuitenkin vaippaa, paitsi viikonloppuisin on ilman vaippaa kun mies on kotona.

Oon tosi tyytyväinen tähän imetykseen, tai oikeastaa tähän painonpudotukseen :)
8 viikossa lähtenyt 17 kiloa, joista 12 oli raskauskiloja...Maitoa luovutan myös niin kuin pojastakin, nyt 2 kuussa luovutin yhteensä 72 litraa :LOL: :LOL:

HYviä vointeja teille kaikille!!
 
tyttönen: Kiitos, aika lievänä näyttäisi menevän. Kuume alkaa jo olla taltutettu, mutta yskittää kovasti ja pientä hengenahdistusta vielä on.

Wau! Mikä painonpudotus sulla tyttönen! Aika hyät rahat oot tahkonnut noilla maidonluovutuksilla ;) Eikös siitä makseta jotain 17?/litra? Mutta tosi hienoa muutenkin kun olet moiseen ryhtynyt, on siinä pumppaamisessa kova hommakin kyllä.

Meillä nukutaan viikolla vielä pienet päiväunet (max. 1h) kun tarkoituksella herätän pojan aamulla seitsemän aikoihin kun mulla itsellänikin soi kello. Kaikki hoitolapsetkin nukkuu päikyt, niin haluan pienen vapaahetken keskellä päivää, ja nukun usein itsekin pienet torkut. Viikonloppuisin sitten kun nukutaan aamulla 8-8.30 asti, joten päikyt jää väliin..
 
Katja: maidosta maksetaan 20 e litra Tampereella..

Ihanaa kun satoi lunta :) Toivottavasti hetken aikaa pysyisi maassa, jospa huomenna kaivaisi pulkkaa, saas nähdä jääkö haaveeksi!

Onkos Pippuri jakautunut jo??

Tänään kävin tilaamassa prinsessakakun ristiäisiin ja viikko vielä niin tyttö saa nimen.. :)

Mukavaa viikonloppua


:wave:
 
Päiväunista meillä vielä pääsääntöisesti nukutaan, voi helposti nukkua sen kolmekin tuntia. Tänään jäi välistä ja äsken meni just nukkumaan (oli herännyt aamulla klo 8.30). Itse toivon, että jatkais vielä ainakin hetken unia (mieluiten vaikka vuoden verran, tai ainakin edes ensi kesään..), mutta saa nähdä mihin suuntaan alkaa menemään.

tyttönen Taysin keskolan pikkupotilaat varmasti kiittävät tuollaisesta määrästä maitoa. Luovuttaminen on oikeasti tosi hieno asia =) Mistäs muuten tilasit sen prinsessakakun?


Katja paranemisia possutautiin. Meilläkin sitä epäiltiin vahvasti, koska neiti ja mies olivat monta päivää korkeassa kuumeessa, yskivät ja kurkku oli kipeä. Mulle nousi viikko sitten myös kuume ja kurkku alkoi kipeytymään ja olo oli kuin jyrän alle jäänyt. Itse pääsin jo samana päivänä testeihin, jotka sitten tämän viikon ti osoittautuivat kuitenkin negatiiviseksi. Tamiflutakin ehdin syömään muutaman päivän. Tänään sitten kävin ottamassa piikin käteen työterveydessä, ettei tarvitse jatkossa miettiä mitä tehdään jos tautia pukkaa..

Meillä jutellaan päivä päivältä enemmän. Kunnon lauseita ei vielä oikeastaan tule vaikka sanavarasto alkaa olemaan melko runsas. Joskus voi 2 sanaa tulla peräkkäin, mutta toistaiseksi vielä aika harvinaista. Potalla käydään vaihtelevasti: välillä tulee montakin pisua pottaan päivässä, joskus taas ei ollenkaan. Meilläkin potta on esillä eteisessä, joten ei ainakaan pääse unohtumaan B)

Jos kaikki menee hyvin, niin meidänkin esikoisesta tulee isosisko ensi keväänä =). La on huhtikuun loppupuolella, joten uskon että tämäkin menee yli ja syntyy vasta joskus toukokuussa :LOL: . Eilen alkoi jo 17.rv, mutta töissä en ole vielä kertonut kenellekään (työvaatteisiin saa hyvin masun piiloon), joten EI facebook kommentteja vielä hetkeen jos mun kaverina siellä on ;)

Afu ja kasvava masu 16+1
 
Hei pitkästä aikaa! :ashamed: :wave:
Vieläkö muistatte?
Veljen kuolema on ollut aika vaikea kestää ja siksi tämä palstailukin vähän jäi...
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE JA VAUVAA ODOTTAVILLE! :heart:
Villivattu: :hug: Otan osaa
Emmalle kuuluu oikein hyvää. On ollut suht terveenä ja on oikein iloinen ja kultainen tyttö, oikea äidin kullanmuru. :heart: Tai hän aina itse sanoo, että äidin oma vauva. :D
Nukkumisesta: Nukutaan vielä pinnasängyssä ja edelleen heräillään muutaman kerran yössä. Hali, suukko ja tutti auttaa taas nukahtamaan. ;)
Pottailusta: kakat tehdään aina pottaan, pissaa ei kovin usein.
Haalareista: On ollut jo toppahaalarit käytössä, 86cm.
Puheesta: Emma sanoo jo ainakin 150 sanaa ja puhuu jo ihan 3-4 sanan lauseilla. Äkkiä se puhe kehittyi ja nyt on ihanaa kun voidaan jo keskustella ja tietää mitä haluaa milloinkin. :heart: Se tietty edesauttoi että isosisko on oikea papupata!
Possurokotteesta: Olen kahden vaiheilla otanko vai enkö sen lapsille... Aluksi mietin, että en, mutta nyt kun olen kuullut että se on aika kurja tauti sairastaa, olen alkanut miettiä josko sittenkin. :|
Päiväunista: Harvoin nukutaan. Jos saan nukkumaan, niin nukkuu vain hetken. Mutta hyvin on jaksanut ilmankin, kun nukkuu 12-15 tunnin yöunia! Tosin heräilee muutaman kerran..
Hui kun kello käy! Kai sitä pitäisi mennä koittamaan saisiko unta!
Neamma ja Emma
 
Afu. Onnee :flower: Mä olinkin ihan varma, et siellä ollaan jo pieniinpäin, kun on ollu niin hiljasta.. :D

Tyttönen. Ohhoh, ihan mieletön määrä :eek:

Päikkäreistä. Meillä nukutaan vieläkin päikkäreitä ja kestoo on ruhtinaalliset 2-3h :D
 
Tyttönen: vau sä oot todellinen maitotehdas :eek: :D Tosi hienoa että jaksat luovuttaa maitoa!

Afulle paljon onnea :flower: Kovasti kanssa kyttäsin vauvauutisia sieltä suunnalta.

Päikyistä: Valtsu nukkuu aina päikkärit kesto 1½ - 3½ h. Toivon että ainakin kolme vuotiaaksi mentäis näin.

Possulenssu on sitten rantautunut näillekin leveysasteille ja nyt sitten vissiin ootellaan koska alkaa saparot kasvaa. Ilman rokotteita mennään ja vähän jännittää olisko ne pitänyt ottaa, mutta kun kellään ei ole astmaa tms. ja mäkään en ole paksuna niin ei kai niitä tarvita..?
 
Heipsan!

Toppapuvusta ollut puhetta niin on meilläkin nyt vallan käytössä ja 98 cm remulla mennään. 92 cm sovitettiin ja se olis jääny kyllä pieneksi loppu talvesta.

Päikkäreistä, meillä nukutaan keskimäärin 2 tuntia. Ilman ei kyllä pärjää tämä poika.

Possupiikki on itelle otettuna ja ens viikolla alkais noi lasten rokotukset. Tosin se tauti tässä jo pyörii että tiä sitten onko sillä piikillä enää mitää virkaa tolle pojalle, katsotaan nyt.

Parantumisia sinne Katjan porukalle :hug:

Ja Neammalle :hug:

Meille ei mitään kummosta, uus koti alkaa olla kunnossa nyt ja pitäs ruveta vauvan vaatteet peseen ja käydä peitto ostoksilla, muuta sitten ei paljon tarvitakkaan, paitti parit tutit ja sellaset varalle. Raskaus on menny hyvin, nyt ollaan 32 viikolla. Lonkkakivut on tässä raskaudessa ollu mitkä vaivaa, ja niitä ei ollut pojan odotuksessa. Ja öisin saa käydä noin 5 kertaa vessassa ja se alkaa rassata :kieh: Eiköhän tää tästä =) ei oo pitkä matka enää.

-c-
 
Pitkästä aikaa...

Ensin onnittelut jakautuneille :flower:

Paranemisia sairastaville :hug:

Onko muita taaperoita jotka ei suostu potalle? Alkaa pikkuhiljaa keinot loppumaan kun ei tuota meidän jätkää kiinnosta. Hetken suostuu potalla olemaan mutta ei sinne kyllä mitään tee.Ostettiin pöntön supistajakin siinä toivossa et sen kanssa onnistuis mutta siihen ei edes suostu menemään.Otan siis vastaan kaikkia vinkkejä ja kokeiluja :)

Muuten meidän arkeen ei kuulu mitään ihmeellistä. Luca hoitaa tohkeissaan Lennyä, hakee vaippaa,silittelee,antaa tuttia.Mustasukkaisuutta ei ainakaan vielä ole ollut. Lenny on myös äärettömän tärkeä Lucalle, jos ollaan johonkin lähdössä niin muistuttaa meitä kyllä useaan kertaan että Lennykin pitää ottaa mukaan. Ettei vaan unohdu :D.
Viikonloppuna siirrettiin Luca isojen sänkyyn ja ainakin tähänasti siirto on sujunut loistavasti.Mä jotenkin odotin ihan toisenlaista.
Lucasta on kasvanut ihan silmissä iso poika sen jälkeen kun Lenny syntyi. Alkoi ymmärtämään usean sanan lauseita, osaa toimia niiden mukaan ja vaikka puhetta meillä ei juurikaan vielä tule niin "omalla" puheellaan saa kuitenkin välitettyä omat asiansa.
Dublot on meillä iso hitti, ja niiden parissa Lucalla saattaa mennä päivässä tunti jos toinenkin.Rakentelee isoja torneja yms...Kysyisinkin, tietääkö kukaan onko Dubloihin tehty sellaisia tehtävä kortteja.Siis mistä lapsi voi katsoa jonkun kuvion ja tehdä sen mukaan? Tiedän et joihinkin rakennuspalikka juttuihin sellaisia on, mut oliskohan joku kehitellyt Dubloihinkin.

Joulukin alkaa pukkaamaan päälle. Eilen ostettiin pojille yhteiseksi joululahjaksi junarata. Siihen voi sit sillon tällön ostaa lisää osia. Muuten yritetään päästä ihan pikkulahjoilla, lähdetään koko perhe tammikuussa Egyptiin niin jätetään nyt lahjahankkimiset hyvin minimiin. Muutenkin tuntuu et joulu on koko ajan enemmän ja enemmän kaupallisempi juttu, haluisinkin opettaa pojat siihen et pitää osata iloita parista lahjasta ja nauttia siitä yhdessä olosta.Alkaako se vaan kohta olemaan vaikeampaa ja vaikeampaa kun lelumainokset tupsahtaa jo syyskuussa laatikkoon...

Menipäs nyt "syvälliseksi" pohtimiseksi.... :LOL:

Mut sitähän mun piti vielä kysellä, et jokos on synttäri suunnitelmia?

Jospa lähtis pukemaan ja pihalle noiden kanssa. Mukavaa marraskuuta kaikille!!!

Terkuin, Jenni, Luca ja Lenny 2kk
 
Hei!

Tutut nimet vilisi tossa silmissä, en tiedä muistatteko vielä mua. Mä en ole varmaan vuoteen käynyt täällä ollenkaan. Monet ovat ilmeisesti saaneet perheenlisäystä ja rouviinnuttukin ollaan. Onnea kaikille!

Mä olen kotona edelleen. Neitokainen on helppo tapaus, verrattuna vanhempiin sisaruksiinsa. Tosin nyt alkaa tuo kaksvuotispäivä lähestymään, niin omaa tahtoa alkaa löytyä. Pukemis- ja riisumistilanteet on haastavia. Tyttö syö itse hyvin, nukkuu edelleen pitkät päiväunet ulkona ja illalla nukahtaa itse pinnasänkyyn tosi nopeasti. Meilläkin on puheenkehitys verkkaista. Ensimmäiset sanat tulivat melko pian yksivuotispäivän jälkeen, mutta edelleenkin sanoja on alle kymmenen. Eniten ihmettelen (en tiedä, pitäskö huolestua kuitenkaan), ettei yritä toistaa perässä sanoja. Kertoo kyllä asiansa oikeastaan tukiviittomia käyttäen. TAputtaa esim pöytää tai näyttää suuta, kun haluaa jotain. Hoitaa nukkevauvoja ja peittelee nukkumaan sanoen samalla öö-ööö (hyvää yötä), jne. Sanoja on lähinnä anna ,kiitti, äiti, isä, kissa, tutti. Tuo tutti onkin tärkeä, en ole vielä raaskinut siitä vierottaa. :-(

Itse olen opiskellut nyt syksyllä ihan harrastuksekseni, kivaa vaihtelua on ollut, sekä keikkaillut silloin tällöin omalla työpaikalla. Terveisiä!

 

Yhteistyössä