*Tammitaaperot-08* vol.2

Kahtos! JenniS:llä samat nimet kuin mun pojilla :D

Täällä ihan kaameaa kiirettä vaa, töitä, kotia yms. Kauhiasti en oo täällä kerinny kirjoitella, lukemassa kuiten kerenny piipahtaa silloin tällöin. Kaiken tän kiiree lomassa meillon hiukan asuntoprojektikin päällä. Isompi pitäsi hankkia..mutta ihan jäätävästi hommaa myymisessä ja uuden etsimisessä.

Meillä on kaikki kolme poikaa rokotettu heti kun oli mahdollista niin sikaa vastaa, ite otin samalla sen kun riskiryhmään kuulun minäkin.

Meilä Lucalla vielä 80cm toppis käytössä, kohta varmaa alkaa lahkee loppuun kesken ja sitten pitäs miettiin sijoittaako vielä 86 pukuu vai koittaako tuolla 86 kokoisella 2osaisella selvitä, 92 puku kyllä löytynee sitten kans valmiina.

Luca on kyl taitavamies, puhua kalattaa ihan kauhialla kyydillä ja kaikki temput tekee perässä mitä isommat. Kolmipyöräiselläki oppi tuossa syksyllä ajamaan. Ens kesäksi sitten jos pituus riittää Lucalla niin varastossa odottaa apurataspyörä.

Meillei vielä Luca 2v syndejä olla mietitty, nyt lauantaina oiskin Lennyn 5v syndet ja sitten on joulu et varmaa sitten joskus.

Mutta nyt aamupalalle ja sitte kohti kauppaa :wave:
 
Moi!

Kivaa kuulla pitkästä aikaa dinomamman ja Jimenan kuulumisia! Mä täällä ravaan miltei päivittäin kurkkimassa, josko jotain uutta viestiä olisi tullut, mutten jaksa kirjoitella, kun tuntuu ettei meille mitään tapahdu tai uutta kuulu.

Pitkään pähkäiltiin influenssapiikkien ottamista, mutta lopulta päätettiin molemmat käydä Lauralle ottamassa. Toissapäivänä pistettiin, ja eilen ja tänään on vähän lämpöä ollut Lauralla ja jalat tosi kipeät. Raukka kävelee ihan jäykästi, ja kyykkiminen tms. ei onnistu. Mutta toivotaan, että nyt edes Laura pääsisi tämän talven sairasteluista vähemmällä.

Mä olen edelleen kovasti koittanut miettiä ammattivaihtoehtoja itselleni, vaan ei ole helppoa löytää töitä. Samoin opiskelua olen miettinyt, mutta tuntuu että kaikki alat, jotka vähänkään kiinnostaisi, vaatii läsnäolopakollisia opintoja, ja ne ei taloudellisesti ole mahdollisia. Mutta onneksi on vielä reilu vuosi aikaa olla hoitovapaalla ja miettiä vaihtoehtoja!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Moido. Täällä ollaan taas kipeenä, iski jälkitaudit.. Sikatauti sairastettiin pari viikkoa sitten, se meni suht helpolla ohi, ja kerettiinkin olla 1½vk välissä terveenä niin ti-ke yönä Albertille nousi kuume, ja käytin lääkärissä, niin keuhkoputkentulehdus on hällä ja antibiootit siihen saatiin. Albert oli paljon kipeämpi nyt jälkitaudin aikaan mitä silloin kun se varsinainen sikainfluenssa oli. :/ Nyt ei oo enää Albertilla kuumetta, niin eilein illalla nousi itselleni kuume ja keuhkoputkea pakottaa. Saas nähdä onko tässä vielä maanantaina työkuntoinen.

Viime viikonloppuna oltiin miehen kanssa kylpylässä rentoutumassa, ja oikein mukava reissu oli! Albert oli viihtynyt mummolassa hyvin.

Koittakaa muut pysyä terveenä :wave:
 
Kiva kuulla Jimenan, Dinomamman ja Saarun kuulumisia!

Me ollaan oltu terveenä. Possua vastaanhan me ei otettu rokotetta ja mua suoraan sanoen jurppii jo tää "vouhotus" asian ympärillä. Onhan se toki hyvä että asiasta kerrotaan ja keskustellaan mutta liikenne ja viinahan ne on jotka suomalaisia tappaa, keskittyisivät niihin vaikka enemmän.

JenniS pohdiskeli joulua ja siihen liittyvää kaupallisuutta..Mä luulen että laskukausi vähän suitsii pahinta kulutushysteriaa ja ihmiset oikeasti miettii mitä tarvitsee. Meillä ei oikeastaan ostella lapsille mitään leluja joulun tai synttäreiden ulkopuolella, koska isovanhemmilta ja kummailta tulee aina pientä "extraa". Sitten helposti lähtee itteltä jouluna homma käpälästä kun haluaa niitä lapsia vähän hemmotella. Nyt kuitenkin yritetään olla mahdollisimman "järkeviä" lahjanostajia eikä seota täysin niinkun viime vuonna :ashamed: Ajattelin satsata vähän parempiin lahjoihin (käsin tehdyt, ekologiset ym.) kun ostaa mitäään halpaa kiinap****a joka hajoaa heti seuraavana päivänä.

Meidän vauhtiveikko oppi taas uuden sanan -pylly. Sanavarasto pojalla on laaja ja keskittyy akselille traktori-kaivuri-pissa-kakka-pylly. Ja äiti on ylpeä :LOL: No joo opetteli Valtsu sanomaan toisenkin isoveljensä nimen. Aikaisemmin kutsui molempia samalla nimellä. Ja kun nyt aloin rehvastelemaan poikani saavutuksilla niin halutessaan osaa pukea haalarin ja saappaat jalkaansa :D

Hauskaa sunnuntaita ja "hus pois possu nenusta sua ei täällä kaivata. Mene takaisin Meksikoon tai hyppää vaikka jorpakkoon"
 
Moi kaikille!
Meille ei mitään uutta ja ihmeellsitä kuulu.Ellin puhe on kehittynyt hurjasti viime aikoina,puhuu jo enemmän 2-3 sanaisia lauseita.Siskon perässä tehdään ja opitaan kaikki metkut,hyvässä ja pahassa =)
ovat kyllä aikamoinen parivaljakko jo, yhteistä leikkiäkin on vaikka välillä isompi jurputtaa kun leikit sotketaan pikkusiskon toimesta.

Itse odotan joululta eniten mukavaa yhdessäoloa.kauheasti en lahjoja osta, ei ne jaksa kumminkaan moneen keskittyä.Elli sai uuden oman nuken ja Henna sit my little poneja ja pet shoppeja.sit tietty jonkun kirjan kummallekin ja palapeliä.
mä ostan aika vähän tytöille joulun ja synttäreiden ulkopuolella siksi sit joulun alla kaikki ostettava päätyy pakettiin =) mut tarkoitus ei ole tehdä joulusta lelu/krääsä päivää.

Pottailu ei onnistu meillä juuri ollenkaan.Välillä pidän ilman vaippaa ja saattaa pytyllä käydä mut aika vähän.Onneksi kumminkin ilmoittaa hädästä edes jälkikäteen eli ymmärrys asiaan kehittyy koko ajan.On vaan odotukset niin korkeella kun esikoinen oli tässä vaiheessa jo lähes päiväkuiva ja isot hädät teki aina pottaan...

Elli nukkuu/nukahtaa pääsääntöisesti hyvin mutta syö huonosti.Hirveen huonosti maistuu uudet ruoat, aika nirsoa touhua on.Itse kyllä syö.Nyt meillä on unien suhteen ollut vähän hakemista kun neiti herää tunnin kuluttua nukahtamisesta ja ei meinaa rauhoittua uudelleen...huutaa ja pyrkii pois.mut tää on joku vaihe taas joka menee ohi.yöheräilyt on yleensä vaan kerran ja silloinkin joskus rauhiuttuu itsekseen.

No nyt on lähdettävä illaksi töihin, plääh.Kyllä se taas siitä kun pääsee työvuoron alkuun.
 
Pitkästä aikaa kuulumisia tännekin, osan kanssa ollaankin oltu yhteydessä FB:n kautta. :wave:

Tänne kuuluu hyvää, päivät menee vauhdilla! Emil käy kerran viikossa yksin kerhoilemassa ja sit käydään yhdessä muskarissa, uimassa ja perhekahvilassa sekä avoimessa vähän fiiliksen mukaan.

Pilvi-vauvan kanssa on kaikki mennyt hyvin, täysimetyksellä mennään edelleen, parin viikon kuluttua tulee 6kk täyteen, joten kohta ruvetaan kiinteitä maistelemaan. :p Vielä en oo jaksanut vaivautua kun tää imetysaika on niin helppoa ja painoa on tullut hyvin.

JenniS:n mainitsemaa joulun kaupallisuutta on pohdittu täälläkin. Aateltiin olla tänä vuonna niin hurjia, ettei välttämättä osteta edes lapsille yhtään lahjaa. Molemmat niin pieniä etteivät mitään niistä kuitenkaan ymmärrä. Ostetaan sit tarpeen mukaan vaatetta, kirjaa ym. kun sattuu silmään. Tosin tuo Vuoden taaperolelu eli Duplo Eläintarhan ruokinta kyllä houkuttelisi, Prismassa ois hintaan 39,90 - saas nähdä! Meilläkin on pieni reissu perheen kesken tiedossa, lähdetään vuodenvaihteeksi Lapin talvea ihmettelemään, joten senkin takia yritetään pitää lahjat minimissä.

Haalareista täällä on käytössä 86 ja 92-koot, 86 mahtuu vielä mutta pikkasen alkaa jäädä lyhyiksi, 92-talvihaalari sit sopivampi. Housuissa 92-koko sopiva, mutta paitoja oon osittain ostanut jo 98 kun helposti poitsulla pitkäselkäisenä tuntuu paidat jäävän "napapaidoiksi" ja mun mielestä kivempi kun on vähän pidempiä niin ei jatkuvasti selkä ja peppu vilku.

Nukkumisen kanssa on ongelmaa, päivä- eikä yöunille taas millään malttaisi poitsu nukahtaa. Ei vaikka on ihan yliväsynyt..Eli sen kanssa on tappelemista, mutta päiväuniakaan ei pysty pois jättämään vielä kun sitten nukahtaa neljän aikaan iltapäivällä ja on ihan töttöröö eikä meinaisi millään jaksaa herätä..Uhmaa on myös ihan kiitettävästi, mutta päivä kerrallaan..
:whistle:
 
Heissan.

Meilläkin on ollaan joulu pienellä lahjakasalla. Viime vuonna oltiin myös, ostetaan Sampolle max 3 lahjaa ja muut saa antaa yhden. Periaatteella "laatu korvaa määrän". Ukko vastustaa tätä järjestystä, mut siinäpä sit vikisee :D Lelut, joita ostetaan on perinteisiä klassikoita. Kiinapaskaa me ei tarvita missään muodossa. Sampolle ollaan ostettu nyt kaksi lahjaa, mopokirja ja Brion junarataan lisäosia. Tuskin mitään muuta tulee saamaan meiltä.. Mä ainakin tykkään viettää joulua tunnelman takii, en lahjojen. Muille teen ite lahjat, huovutettavasta langasta kaitaliinoja, patalappuja ja kummitytölle kudon pitsijakun.

Mulla on tän kuun loppuun asti sopimus tossa työpaikassa, kahtoo nyt jatketaanko sitä. Mulle se on oikeestaan ihan sama jatkuuko vai ei, en viitti tollasii stressailla. Kyl mä sit jotain muuta hanttihommaa löydän, eipä silläkään kiire oo :snotty: Tässä nyt on muitakin juttuja mietittävänä, tahtoisin sen jakaa teitin kanssa ja kuulla vähän teidän ajatuksia ko asiasta, mut en tässä voi sitä kertoa. Ei sitä tiiä vaikka joku liian läheinen tätäkin lukisi, parempi vaan pysyä tällä liibalaaba-osastolla :LOL:
 
Joulua vietetään ihan kotosalla. Mun vanhemmat tulevat meille aattona. Muutama seuraava päivä meneekin mulla töissä ja sitten 27. tai 28. mennään miehen vanhemmille jonne tulee silloin myös muuta miehen perhettä. Lahjoja tyttö saa meiltä ehkä 5-6, isovanhemmilta sitten loput. Aikuiset saavat vain jonkun tärkeä tarvitsemansa: taitaa tänä vuonna itsellä olla puhelin ja miehellä laser-tulostin B)

Aika kyllä menee ihan liian nopeaa vauhtia. Meillä oli perjantaina rakenneultra ja kaikki oli loistavasti siellä. Painoa oli hurjat 354g =) . Istukka on etuseinämässä kuten arvelinkin, ja sen kyllä selvästi huomaa: vaimentaa liikkeitä selvästi :| . Mutta eikähän tämänkin vielä ehdi potkia mua monta kertaa :LOL:

Vaatteista meillä on koko 92-98 käytössä. Monet vaatteet (98) vain ovat liian leveitä ja eivät meinaa pysyä päällä putoamatta. Mutta ei sitä oikein lyhyitäkään vaatteita halua pukea. Sukkahousut ja mekot ovat ihan loistava keksintö tähän ongelmaan =)

Rauhallista joulun odotusta kaikille :xmas:

Afu, Roosa ja masu 20+5 (kai)
 
Moikka kaikille. Meille ei mitään ihmeitä, Albert oppii joka päivä monta uutta sanaa, ja puhuu nyt jo 5-6 sanan lauseita, mahdoton papupata :)
Jouluvalmisteluista on ollut puhetta, niin me mennään jouluksi minun vanhempien mökille (tai siis huvila se oikeastaan on, kun kaikki mukavuudet löytyy jne.) Ja 2 lahjaa ostettiin Albertille, duplo poliisiauto ja nuppipalapeli. Tuossa just miehen kanssa puhuttiin, että nyt kun on vielä mahdollisuus niin päästään halvalla joululahjahankinnoissa, muutama vuosi kun menee eteenpäin niin saattaa jo olla lahjatoiveet vähän hintavampia.. :whistle: Muutenkin ostettiin vaan ihan pienet lahjat lähipiirille, ja tietty kummitytölle.

Töissä mulla on ollut nyt vähän rauhallisempaa kun marraskuun lopussa jäi yksi lapsi pois, ja tammikuun alussa vasta tulee uusi lapsi, sitä en vielä tiedä yhtään että minkäikäinen on tulossa, mutta toivottavasti ei kovin pieni, kun Albert vasta juuri tammikuun alussa täyttää 2v, ja sit mulla on 1v2kk ikäinen pienin, että mun puolesta saisi kyllä olla vaikka 2½v tai ylikin, mutta tuppaa olemaan vaan ihan pieniä jonossa, no aika näyttää..
Jouluaskarteluja on tehty, ja tässä joku päivä meinattiin pipareita leipoa.. Mulla on lomaa joulun ja uudenvuoden välipäivät, joten siitä kertyy 1½vk:n loma, sitä odotellessa! :)

Mukavaa joulunodotusta kaikille :wave:
 
Moikka pitkästä aikaa.

Ei oo täälläkään oikeen ehtiny käydä, hommaa on piisannu. Meille syntyi tyttö 23.10, mennyt tosi nopeesti nämä kuusi viikkoa. Ekat kolme viikkoa oli aika hullun myllyä, mutta nyt jo arki sujuu mukavasti näiden kahden kanssa. Veikko on ollut tosi reipas isoveli. Meilläkin Veikko pitää huolen että sisko otetaan mukaan ja menee juttelemaan siskolle jos se itkee. :)

Meillä sujuu nukkumiset ja syömiset hyvin. Tosi reippaasti Veikko käy nukkumaan päikkärit ja yöunet. Viedään sänkyyn ja luetaan kirja ja sitten Veikko jää itsekseen nukahtamaan.

Potalla tai pöntöllä käydään päivittäin ja aika hyvin sujuu. Kakkahädästä ilmoittaa aina ja pissasta vaan välillä. Ei kyllä vielä mitenkään voida olla ilman vaippaa, ei leikkien keskellä muista ilmoittaa pissahädästä.

Sanoja tulee jo tosi paljon ja ihan neljän sanan lauseitakin välillä. Pitkään saatiin sanoja odotella, melkeen puoltoista vuotiaaksi asti, mutta sitten alkokin tulemaan.

Vaatteista meillä käytössä 86 ja 92. Toppapuku on 92 ja se menee vielä jonkun aikaa, 98 on kaapissa odottamassa.

Joulua odotellaan täälläkin kovin. Ollaan aatto aamu miehen vanhemmilla ja ilta sitten mun vanhemmilla. Me ollaan ostettu yksi lahja Veikolle, duploja, ja isovanhemmilta ja kummeilta saa vain yhdet lahjat. Niistäkin tulee aika monta pakettia. Pikkusiskolle, joka sai nimekseen Venla, ei osteta mitään lahjaa, vaan tarpeen mukaan sitten vaatetta ja muuta.

Nyt mukavaa joulun odotusta kaikille :xmas:
 
Työviikko olis sitten niin kuin takanapäin. Enää 8 työpäivää, ja sit olis 1½vk lomaa.
Mitäs viikonloppusuunnitelmia muilla? Mie oon tänään lähdössä paikallisten äitien kanssa ensin syömään ravintolaan ja sitten mennään Irinan keikalle. Pukkaa nyt näitä pikkujouluja, kun viime viikonloppnakin olin menossa.. :whistle:

Onko muiden taaproilla MINÄ ITE-vaihe? Meillä on, esim. jos syödessä yritän auttaa kaapimaan loput ruoat lautasen reunoilta, niin ei varmasti saa auttaa vaan alkaa hirveä huuti että AAPE ITE, AAPE ITE.. Ihanaa kun alkaa olla niin omatoiminen :kieh: :LOL:

Hauskaa vklp
:wave:
 
Moi! Pitihän munkin selata uusin 2+ kun tänään käytiin neuvolassa Lauran kausi-influenssarokotteen tehostetta ottamassa B)

Meillä oikeastaan tätä ihan samaa päivästä ja viikosta toiseen, nukahtamiset useimmiten yhtä taistelua, päiväunille jos ei puolessa tunnissa asetuta, niin sitten saa olla nukkumatta. Eilen illallakin meni yli 1,5 tuntia nukuttaessa, eipä paljon jää sit enää "omaa aikaa" iltaan. Joulusuunnitelmat meillä on vielä auki, kotona ollaan, mutta kyläilläänkö sitten aattona mun tai miehen vanhemmilla on vielä keskustelun alla.

Hiukan kateellisena noita muitten lahjakirjoituksia lueskelen, meillä Laura saa miehen vanhemmilta jo n. 20 pakettia (toivottavasti ei enempää ), ja kun siihen sitten muilta sukulaisilta ja kummeilta tulee jokunen paketti, niin kauhea määrä tavaraa taas tiedossa. Miehen vanhemmilta tulee vielä kaikkea "tarpeellista" esim. viime vuonna Laura sai herätyskellon, nyt oli suunnitelmissa mahdollisesti rannekello ja lasten kosketin soitin. Meiltäkin kun jo löytyy ihan toimiva kosketinsoitin, niin tuollaisella lasten vekottimella ole mitään virkaa. Mutta minkäs teet, puhe menee ihan kuuroille korville.
 
Kyyllä siellä taitaa joku tuttu sirkuskokoonpano möllöttää uusimmassa lehessä :xmas: kuva ei vaa mistää hehkeemmästä päästä, mut minkäs teet ku ite ei saa valita :snotty:

Muuten meillä kiireisen kiireistä! molemmilla töissä joulukiirettä eikä kummallakaa mitää ylimääräisiä lomia/vapaita tiedossa. Paitta uuden vuoden otin palkatonta, ei oo kiva olla töissä puol 11 asti illalla :( ja sitten saa aikaa järkkäillä Lucan 2v syndet lauantaille.

Luca on niin isoa poikaa, matkii kaikki maholliset ja mahottomat isommilta. Juttua riittää sekä laulua. Tutista luopuminenkin kävi tosi helposti ja nyt uusin edistys on että ollaa jätetty vaipatkin kokonaan poes.

Mutta näin pikasee, ylitöistä just tulin ja aamulla karu herätys taas arkeen :wave:
 
Heips!! Viimesiä raskausviikkoja vietellään täällä, rv 37 tänään =) Olo on todella raskas ja laitokselle pääsyä odotellaan kovin, vaikkakin toivon että Tammikuulle mennään. 28.pv mennään synnytyksen suunnitteluun, sitä odotellessa.. Viimeksihän kaikki ei mennyt ihan putkeen.

Sitä rupee 2 vuotis päivät lähestyyn, isoja poikia ja tyttöjä jo. Meillä mietitty että synttärit pidetään sitten loppukuulla, kun on ees hiukan toivuttu synnytyksestä.
Meillä on pottailut menny tosi hyvin, päivisin ei vaippaan tule oikeastaan mitään enään, ja kotona sitä ei siis pidetä olleenkaan ja hädästä ilmottaa kyllä tuolla ulkosalla ollessa tai kaupoilla. Tänään kävi kaupungilla niin että poika ilmotti että hätä on, no ei ollut pottapaikkaa lähellä joten se jäi sitten, ajattelin että hän tekee vaippaan. Tän jälkeen oltiin reilu tunti reissussa vielä ja kotio kun tultiin ni vaippa kuiva ja äkkiä potalle ja isot pissat tulikin. Eli ilmeisesti rupee jo hyvinkin hallitsemaan rakkoa. Nyt heräilee tuolta päikkäreiltä, oli ilman vaippaa eka kerran.. Varmaan jotain pientä takapakkia tulee kun vauva tulee mutta toivottavasti oikenee sitten siitä.

Joulusta ollut juttua, me vietämme aattoa kotona, aluksi ihan kolmistaan ja sitten tulee noi isovanhemmat vasta illalla herkutteleen ja pukkia katsomaan. Pyhinä ajellaan sitten jokusessa paikassa, riippuen mun voinnista. Poika saa meiltä yhden lahjan, brion junaradan. Kummit muistavat paketilla ja isovanhemmat, sekä mun veli ja varmaan miehen veli. Eli 7 pakettia olisi odotettavissa, siinäkin jo kovasti ja liikaakin. Toiveita on kysytty niin olen koittanut vähän sanoo jollekkin että vaatetta ja jollekkin lelua niin ei sitten pelkäksi leluksi mene.

Täällä on yks oikein ITTE-sankari, siis ihan kaikki pitää saada itte tehdä ja sitä hän jaksaa jankata koko ajan. Ja ihania kiukkukohtauksia on saanu, yks kaupassa, ulkona useampia, pukiessa tai riisuessa oikeastaan aina joko vedetään ihan veteläks tai sitten huudetaan ja rimpuillaan.. Ja tän mahan kanssahan tosi helppo sitten pukea tuollaiselle rimpuilevalle 2 vuotiaalle koko setti tällasella 16 asteen pakkasella :kieh:

Rauhallista joulunaikaa ja onnea uudelle vuodelle :wave:

-c-
 
Moikka vaan täältäkin! En tiedä muistaako kukaan :ashamed: lukemaasa olen täällä käynyt paljon mutta en vaan oo saanut kirjotettua! Ja nyt kun on kaksi muksua tässä hoidettavana niin tuntuu ettei kerkiä mitään tehä.

Meille ei kummosia kuulu. Roope ei vieläkään puhu mitään muutakun omaa juttua, ja sanoja tossa tuli jokunen mutta nyt ei käytä enää niitäkään, saa nähä mitä ne neuvolassa asiasta tuumaa. Potallakaan meillä ei käydä vaan vaipoilla vielä mennään, on ollut kyllä mietinnässä ostaa se pöntön supistaja ja kokeilla sillä mutta vielä ei ole hommattu. Muuten kyllä Roopesta huomaa että isoksi pojaksi on kasvanu kun kovasti pikkuveljeä hoitaa ja auttaa äitiä, vaikka alkuun uusi tulokas sai leluista ja muista esineistä päin naamaa, mutta nyt on jo rauhotuttu onneks. Muuten osataan kyllä koetella äitin hermoja joka päivä :kieh: Ruokailu on nyt meillä alkanut takkuilemaan eikä millään malttais syödä joten siihenkin tarttis jotain neuvoa miten sen sais syömään, ei haluis muutakun juoda maitoa nokkiksesta tai pullosta... ja alkaa jo ressaa kun poika muutenkin niin hoikka. Mut eiköhän tää tästä.

Yritän tulla käväseen useemmin. Hyvää Joulun odotusta kaikille!

Joulu meillä menee kotona ollessa ja ehkä tulee piipahdettua isän luona jollei hän tule meillä käymään.
 
Hyvää joulua kaikille kaikille :heart:

Voi vitalis, kun on tänä vuonna niin huru mykke nättiä. Kunnon hanget ja pikkupakkanen :D Niille, jotka ette vielä tiä niin me saatiin Veikkaukselta mukava 1000 euron lahja joulukalenteriarvasta :D
 
Laiskan pulskeaa joulua kaikille tammimammoille :xmas: :xmas:

Mellä pojat touhaa jo lahjojensa kanssa. Tosi kivoja lahjoja tuli ja määräkin pysyi kohtuudessa kun paketeissa oli myös hyötylahjoja vaatteita, lakanoita yms.

Valtsulla käynnissä "itte" "itte" vaihe. Pukee itse ja muutenkin pitää touhaka kaikki itte. Sinänsä kiva, mutta välillä tulee poru kun ei saa tehdä esim. kipata pottaan tulleita pisuja pönttöön. Valtsu myös puhua solkottaa koko ajan suurin pirtein ymmärretäänkin mitä sanoo, mutta osa menee ohi.

Sen jälkeen kun Valtsu menee nukkuaan meillä alkaa tosi urakka, pitäis kasata esikoisen hervoton lego PowerMiner kompleksi ja keskimmäisen lego jutut joten sitä odotellessa :xmas:
 
Huomenta! Ja hyvää tapaninpäivää kaikille!
Mites muilla on joulunvietto sujunut? Täällä oikein rauhallisesti, aatoona käytiin aamusta haudoilla, ja mentiin sitten minun vanhempien mökille, syötiin, vähän ulkoiltiinkin vaikka oli kova pakkanen, saunottiin ja availtiin lahjat. Ja jäätiin mökille yösi. Eilen käytiin miehen isän luona illasta syömässä ja sitten ajeltiin kotiin.
Albert on täällä ihan innoissaan uusista leluista, lahjaksi tuli mm. pikkuautoja, duplo-poliisiauto & postinjakaja, rekka-auto, mopo jolla voi ajella (ei plaston vaan sellainen vähän isompi) sit vaatteita, traktoripankki, nuppipalapeli, plaston traktori, jne...
Me saatiin miehen kanssa mun vanhemmilta kylpylälahjakortti rauhalahteen!!! :) Ja paikallisen sanomalehden tilaus pariksi kuukaudeksi, sit mieheltä sain lindexiin lahjakortin, niin pääsen ensiviikolla alennusmyynteihin! Sit saatiin kynttilöitä, suklaata yms.

Tänään mennään käymään vielä illasta minun mummolassa. Ihanaa kun ensiviikko on lomaa meillä molemmilla, niin kerkeää vähän rentoutua. Alkuviikosta on sitten tulossa meidän kummityttö yöksi :heart:

Eilen illasta oli yli -30 pakkasta, mutta nyt näyttää lauhtuneen, mittari näyttää "vaan" -13, joten taidetaan tästä lähteä koko perheen voimin pulkkamäkeen :wave:
 
Gorthaurille onnea kalenterivoitosta! Meille ei oo ikinä tullut noista kalentereista kuin 5-10? voittoja, mutta muista peleistä tai vastaavista on voitettu tänä vuonna kaksi kertaa yli 1000?, ja pienempiä summia lisäksi. Noi on ihan kivoja aina ;)
 
Moi!

Joulut juhlittu ja viimeisetkin laatikot saatu syötyä. Aatonaattona käytiin miehen vanhemmilla, aattona meijän äitillä saunassa ja eilen mun isällä, muuten sitten kotona. Joulupukki kävi, ja oli JÄNNÄ! Huudotta selvittiin, mutta "kosketusetäisyydelle" ei laura pukkia päästänyt. Lahjoja tuli valtavasti, Lauran suosikkeja tais olla muovinen tee-astiasto ja dublo palikat. Onneksi "turhaa sälää" tuli odotettua vähemmän.

Mitäs suunnitelmia muilla on uudeksi vuodeksi? Me ollaan ihan kotosalla, kun ei koirien takia oikeen mihkään voida lähteä. Parvekkeelta sitten puolenyönaikaan hyvä katsella raketteja ja herkutella. Tammikuulta sitten tiukasti herkuttelulle stoppi ja jos taas koittaisi saada tämän painon tippumaan. Nyt toivottavasti jotain tuloksiakin syntyisi. Ei kenelläkään muulla ois tarvetta vertaisryhmälle, vai ovatko kaikki vaan kasvattamassa uusia mahoja ensivuodelle? ;)

Mukavaa loppuvuotta!
 
MaijaM: Me mennään mun vanhempien mökille (niin kuin joulunakin oltiin) huomenna, ja juhlistetaan siellä vuoden vaihtumista :)

Loma menee aivan liian nopeesti :eek: Kummityttö oli tuossa yötä, joten on täällä vilskettä riittänyt nyt lomallakin :D

Pitää tästä lähteä kohta rakettien ostoon :wave:
 

Yhteistyössä