**Tammitaaperot-08**

Meillä maksoi kuvaus 75? ja siihenkin kuului vain pelkät koevedokset :kieh: Katteltiin siellä niitä kehyksiä yms. Kolmen kuvan kehys on vähäintään 129?!!!! :eek: Sit semmonen kangastaulu 139?, eikä ole edes kovin iso. Tsiisös, mitä hintoja. Puolivuotiskuvaus maksoi Porissa 89? ja siihen sisältyi kolme kuvaa samettikansiossa. 10x15cm kuvat 9?/kpl ja 13x18 11?kpl. Onneksi niitä kuvia jaettiin vähän kaikille.. Noita uudempia annetaan vaan kummeille ja mummuille. Voin vaan kuvitella mitähän noi annettavat kuvat maksaa tuolla |O On kyllä viiminen kerta siinä putiikissa.

Sampon kanssa tuota "harrastustoimintaa" on vaan tuo jeesuskerho kerran viikossa. Lenkkeilyä koitetaan harrastaa myös. Aika laiska oon siinä puuhassa, vähintään kolmesti viikossa käydään ulkona :ashamed: Nyt pari viimestä viikkoa oon pitänyt kiinni vähintään viidestä kerrasta..
Mulla itellä on kerran kuussa neuletapaaminen ja huomenna koitan tyrkätä itteni tohon läheiselle laitokselle jumppaamaan. Jos vaan ryhmään mahtuu..

Katjan terveyslettuja täytyy varmaan joku kerta tehdä Samppikselle. Tuskin muut syö, kun ei olla banaanin ystäviä.

Viikonloppuna Sampolla oli kauramaito kokeilussa, mut edelleen jööti oli sitä samaa kuravelliä. Ainoastaan haju muuttui ja on vieläkin karmeempaa mitä se oli sitä ennen :x Nyt on ihan pakko haukkoa jo henkeä, ei tää mun karaistunut nokkakaan enää kestä. Ukosta se haisee oksulle, musta se on jotain etikan ja hiivan sekotusta. No enivei, hirveetä se on :x Ostettiin nyt soijamaitoa, koitetaan vielä sitä ja jos sekään ei sovi niin sitten lähtee soitto tohtorille.

 
Gorthaur: jeesuskerho :LOL: :LOL: :LOL: Vähän repesin kun luin tuon, sulla on aina niin mainiot sanavalinnat :D Meillä alkais kyseinen kerho tuossa tunnin kuluttua.
Toivottavasti löytyy Sampolle sopiva maito..

Mikähän tuolla Albertilla taas on, kun yöt on tosi katkonaisia ollu nyt taas vähän aikaa, vähintään sen 5 kertaa herää joka yö.. :/
 
Täällä yks suhteellisen väsyny äitee! Flunde koittaa kovasti päälle, päätä särkee, kolottaa ja väsyttäiski ihan sikana. Ukkoki lähtee tänää työreissulle ja tulee vasta perjantaina. Kovasti on siivoomista, säätämistä ja suunnittelua, miten kaikki saadaa tehtyy yms. Ois kuiten normia eskaria, kerhoa mulla töitä ja lapsille hoito sekä kauppasysteemit päälle :headwall:
No tänään pojat menee mummille ja mä sitte töistä meen sinne kans ja autolla sieltä eskariin päin torstaina. Onneksi kuiten on auto käytössä. Ja siitäki ilosta sitten koitetaan repiä kaikki ilo irti. Kyläillään yms.

Meillä toi kuvaus on lauantaina ja se makso muistaakseni 85e sis. kolme kuvan kansion.

Katjan ohje kyl kuulosti kivalta, mutta meillä tämä muna-allerginen on myös banaanille allerginen, joten meillä varmaa jää kokeilematta. Töissäkin kuulin makoisalta kuulostavan pannari ohjee..eka banaania viipaloida pellille pohja täytee, pannariaineet päälle ja sitten syödään kinuskikastikkeen kera :p

Anteeksi mut nyt tökkii aivoituksissa sen verran etten muista yhtää mitää mitä muut kirjoitellut, pakko kai son laittaa kaffetta lisää tippaseen ja koittaa etes siivoilla. Lucaki aamulla jo kerkes kivasti murustaa paahtoleivän olkkarin matolle..
 
Gorthaur:osuva sanavalinta :LOL: mä tykkään kans kerhoista mut se tietty osuus venyy välillä liikaa ja ei aina jaksais kuunnella.

Katja:meillä tuo 5 herätystä on aika normi mutta nyt Elli sentään käy vesihuikan jälkeen pian unille.Alkuyö menee usein hyvin mut aamuyöllä alkaa vissiin olemaan niin virkee jo että heräilee usein.6-6.30 noustaan ylös.

Saarulle :hug:

Mä olen ollut tehokas heti aamusta.Soseet kiehuu,iltaruoka maustumassa ja kohta lähtee imuri hurisemaan.Kone tökki aamusta niin en jumiutunu tänne istumaan :LOL:
Illalla salille ja huomenna menen sinne mahaultraan viimein.Enpä usko että siinä mitään.kiinnostaa vaan että onko kierukka paikallaan kun tekee kovia kipuja vuotojen aikaan.Jos kierukan on tarkoitus helpottaa kipuja niin mulla ne on vaan pahentuneet :/

Mutta nyt :wave:
 
Violakin se saavutti tuon maagisen 1 vuoden iän... tuli täyteen jo viime lauantaina eli 24.1 ja tietty oltiin kipeenä koko sakki silloin ja juhlatkin piti perua ja ne pidetään nyt tulevana lauantaina. Valokuvaukseen mennään koko sakki tänään eli otetaan neitistä omia kuvia + sisaruskuvia + koko perhe kuvia. Se kuvaamo mihin ollaan menossa niin siellä ne koevedokset maksaa (niinku Gorthaurkin tuolla ylempänä mainitsi) 75 egeä ja aattelinkin just ku luin Gorthaur tuota sun juttua, että a-pu-va, jos tuolla meidänkin valokuvaamossa noi hinnat on yhtä kalliit kuin siellä teidän... järkkyjä hintoja!!! Mut ei kai se auta... Oli muuten mukava taas pitkästä aikaa lukea Gorthaur nuita sun juttuja... sä osaat niin hyvin kertoa, että mä täällä yksikseen naureskelin :LOL:

Mitäpäs tänne muuta... 1-vuotis neuvolaan mennään huomenna ja saadaan taas tuoreita mittoja neitistä...

Mutta eipäs se auta: täytyy lähteä itseä tälläämään sitä valokuvausta varten ja laitella sen jälkeen lapset valmiiksi ja lähteä huristeleen kuvaamoon... :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 1 VUOTTA :heart:
 
Ainii, Anskuliini kovasti voimia ja jaksamisia :heart: :hug:

Ja onnea Violalle!

Sekä mitä nyt-puolelta jo luinkin että katjalla hianosti onnistu työhommat! Onnee ja jaksamista työhön!

Täällä itelle kupoli kirraa!! Ihan järetöntä!! ruoka ei uppoo, ei saa syöttää ja lopulta kaikki sapuska pitki lattiaa.. |O

Nyt itelle sapuskaa ja sitte kaffetta, jospa hiukan nostattas tätä fiilistä :kieh:
 
Violalle ja Valtsulle onnittelut :flower:

Samppis on nukkumassa. Sai nyt ekan satsin soijamaitoa, katsotaan mitä se tekee. Jos sekin on yhtä tyhjän kanssa niin kait saisin soitettua ajan ensi viikoksi. Saatais jotain selvyyttä mikä tuolla ruuansulastusprosessissa oikeen tökkii.

Ei hitto, mun on nyt ihan pakko kertoa, et kuinka kaheli kissa toi Ruben on. Sunnuntaina oltiin syömässä ja kissa hyppäsi yllättäen pöydälle. Ruiskutin sitten oikein kunnolla sitä suihkepullolla perälistoon, se oli ihan uitettu. Ei se hypännytkään alas vaan istui pöydälle ja alkoi vetää persustaan pitkin pöytää :eek: :LOL: :LOL: :LOL: Sitten kun se oli vetänyt pienen rinkin siinä pöydällä niin se hyppäsi lattialle ja siellä jatkui persiinkuivausralli :LOL: Me naurettiin ihan vedet silmissä, hitto ku ois saanut sen nauhalle..
Eilen söin toosaa kattellessa tonnikalaa tomaattikastikkeessa. Katti menee sitten nuolemaan sitä purkkia autuaallisesti. Nyt sen naama on semmonen oranssivivahteinen ja haisee silliltä :LOL: No luetaan nämä tapahtuneet vielä villin nuoruuden piikkiin :whistle:

Niipa. Unohtui mainita fb:ssä, et multaa on maisteltu. Oon tonkinut sitä jo ainakin neljää kertaa Sampon suusta :kieh:
 
Anskuliinille kovasti :hug: :sia ja voimia.

Saarulle kanssa jaksuja arjen pyöritykseen :hug:

Ja Katjalle onnea kovasti uuteen työhön :flower:

Meillä valokuvaus maksoi 60e ja siihen kuului koevedokset ja kaksi kuvaa kansiossa..mut me varmaan ostetaan niihin kehykset sieltä kun näytti olevan niin ihania :)

Hitto kun sitä on niin lahopää, kun meillä on nyt pienoinen pelko että ollaan voitu saada se parvorokko, mikä nyt itessään ei oo kovin paha homma..mutta kun raskaana ollessa, voi olla vaarallinen sikiölle..Eilen sit jo yritin soittaa neuvolaan, kysyäkseni et oisko aihetta käydä tarkistaan verikokeesta, et oonko jo sen sairastanut..ja vielä soittoaikaan yritin soittaa, muttakun en saanut kiinni..ja nyt sitten tänään en muistanut taas sit yrittää soittoaikana..kehtaiskohan tuota yrittää soittaa vaikka ei soittoaika enää olekaan :snotty:

Gothaurilla hauska katti :LOL:
 
Piku, kyllä mä ainakin soittaisin. Jos on huono aika tätillä niin esittää pikaseen asiansa ja pyytää et ku on välämää niin se soittais vaikka takasin. Onhan se inhaan olla ressissä/pelossa. Toivottavasti että tartuntaa ole saanu.
 
Saaru, Juu yritin soittaa monta kertaa , aina ennen tasaa ja puolta..eipä vastannut, ehkä hällä oli kiire..Eli huomenna uudelleen, jos muistaisin vain..Kyllähän tuo asia vähän mietityttää..mut kun eipä tuolle enää oikein voi mitään jos on tarttunut, niin on, täytyy vain toivoa ettei Tintti sais sitä... tietty toivoo ettei Jasu ja minäkään..
 
anskuliinille :hug:

Saarulle voimia myös!

Piku: Voiko teillä laittaa neukkatädille sähköpostia. Ite oon monesti ottanut yhteyttä sähköpostitse, kun multa kans menee usein noi soittoajat ihan ohi.

Katjalle onnea pph:n pestistä. Mulle tänään pph:n ohjaaja soitteli ja ehkä olis mulle hoidokit tiedossa; kaksoset, jotka kolme päivää esikoista nuorempia. Siinäpä sitä vasta olis kova kolmikko. :whistle:

Hema: meidän esikoinen on nyt 2,5v. Tuo nukahti pienenä ihan itekseen mut viime kesänä meni illat ihan hurjiks, kun heitteli sängystä pois kaiken, minkä irti sain (muistaakseni silloin siitä kirjottelinkin). Nyt ollaan siis menty nukuttamismeiningillä, mutta se kun tosiaan kestää iltaisin aivan käsittämättömän pitkään. Mutta ehkä tämä tästä alkaa sujumaan. Ollaan miehen kanssa kehitelty neuvolan vinkeista sitä meille oikeaa menetelmää.

Nyt facebookiin notkumaan. Pitkän vastustelun jälkeen tällä viikolla kirjauduin sinne. Ja nalkissa ollaan!
 
Eilen käytiin niitä Leevin korvia näyttämässä, mutta onneksi kunnossa olivat. Vahaa imivät pois, se varmaan siellä korvassa kutittanut.
Anskuliini ja Piku :hug: ja Saarulle kanssa. Violalle :flower: :flower:

Kirpparilla käytiin eilen myöskin ja löysin sieltä halvalla sellasia puisia nuppipalapelejä. Kevät takin sain myöskin Leeville ostettua.

Meillä mies on mennyt aamusella aikasin töihin ja siellä se vieläkin on. Saattaapi olla että on yöhön asti.

Gorthaurin juttuja on kyllä niin hauska lueskella. Tuntuu että aina kun tulee tänne tai käy naamakirjassa niin siellä sattuu ja tapahtuu :LOL:

Meikäläinen alotti nyt sitten oriflamen myyntikonsulttina, aiemminkin olen ollut joskus 7 vuotta sitten. Samaan ryhmään menen missä olin sillonkin, vaikka 60 kilsaa onkin tässä välissä.
Taidanpi nyt mennä pomppimaan tonne MN- puolelle, siellä ei tartte järjen kanssa niin paljon pelata :LOL:
 
Iltaa...
Meillä oli viime yö ihan hirveä, Emma karjui suoraa huutoa ja pari tuntia kai saatiin nukuttua... :snotty: Jo pelkkä nukutus kesti 2 tuntia... Ei tuntunut olevan kipeä, mutta niin kiukkuinen. Syliin pääsi niin nauroi vaan ja kun koitti nukuttaa niin hirveä raivo... :whistle: Tiedä sitten mikä oli, toivotavasti tää yö on parempi, ainakin nukahti hyvin. Ei muuten olla kukaan muu saatu sitä esikoisen oksennustautia! :D Ainakaan vielä... :x
KATJA: onnea työpaikasta! :flower:
VIOLALLE onnea! :heart:
ANSKULIINI: kovasti jaksuja ja onnea yrittämiseen! :hug:
PIKU: toivottavasti selviätte säikähdyksellä ja ette saa sitä rokkoa!!!! :hug:
SAARULLE paranemisia!
GORTHAUR: :LOL: :LOL: :LOL: Mä voisin kanssa tosta meidän kissanpennusta kertoa vaikka mitä... Ja ei läheskään kaikki niin hauskaa! :kieh: Oikea täystuho välillä! :whistle:
Nyt iltasiivoa tekemään! :wave:
 
Shakki. Naamakirjassa on meille ihan oma ryhmä. Sinne vaan. :D

Katja. Onnea onnea, tommonen järjestely oliskin mahtavaa.. Ketään halukasta aloittamaan mun kanssa pph-toimintaa? :whistle: ;)

Piku. Toivottavasti, ettei rokko ole pesiytynyt sinuun ja pikkuiseen :hug:
 
Piku: Toivottavasti ette oo saanu tartuntaa :hug:

Kauhee miten kalliita nuo valokuvaukset on ollut, ei toivoakaan että meiltä olis liiennyt "ylimääräiseen" rahaa noin paljoo. :snotty: Mie tossa laskeskelin, että vaikka tuo pph:n palkka ei nyt niin kamalan suuri olekaan, niin käteen jää kuitenkin verojen jälkeen jotain 850? enemmän mitä nyt, + siihen sitten kotihoidontuki vielä päälle minkä saan nytkin. Että huomattavasti kyllä nyt tulee meillä talous helpottumaan. Ja äiti lupasi, ettei mun ja Albertin tarvii tietenkään maksaa siellä mitään päivän syömisistä :heart: sehän saa ne kulukorvaukset munkin lapsista, kun ostaa koko porukalle aina ruoat.
Ja sit sekin vielä, että jos menisin johonkin muualle töihin, ja Albertin joutuis laittamaan päivähoitoon, niin eipä siinä loppupelissä paljoo enempää jäis käteen, kun joutuis Albertista hoitomaksut maksamaan + kenties minä joutuisin maksamaan työmatkoista pitkän pennin, nythän me päästään kulkemaan miehen kans samoilla kyydeillä, kun mun vanhemmat asuu 2km päässä miehen työpaikasta, sinne on siis 20km matkaa, eri kunnan puolella! Tuntuu kaikinpuolin loistavalta ratkaisulta tämä ainakin näin etukäteen, ja en usko että kamalia yllätyksiä työnkuvasta tulee sitten vastaan, kun samaa arkeahan se on vähän isommassa mittakaavassa mitä nytkin teen päivisin, ja olenhan minä ollut päiväkdissa töissä jne.

Sorry kun kauheesti nyt omaa napaa, oon niin kamalan innoissani :D :D Meinasin just että pitää käydä joku pvä kirjastosta lainaamassa askartelukirjoja yms. niin voi vähän suunnitella etukäteen kaikkea toimintatuokioita, loruleikkejä yms.
Mun hoitolapset on tosin aika pieniä nuo kaksi, 1v3kk, 1v5kk ja 4v, mutta isommille jotain uusia juttuja olis kiva keksiä.. ..ei mulle muuten noin pieniä olis annettukaan Albertin lisäksi, mutta kun äitin hoitolapsista nuorin on 3,5v, niin toki me porukalla hoidetaan kaikki lapset, niin pieniä on sitten 3 lasta yhteensä kun Aapenkin laskee mukaan, voi olla hulinaa :D :heart:
 
Anskuliini: :hug:
Katja: paljon onnea uudesta työstä :flower: Kuullosti todella mukavalta "järjestelyltä" kaikkien kannalta.
Tammiäiti: myöhästyneet onnittelut Violalle

Valtsun kiipely into aiheuttaa jänniä tilanteita vähän turhan tiheään. Eilen oli kiivennyt yläkerran sohvalle. Yllätin pikkuherran sitten varpaisillaan seisoskelemasta selkänojalta ja kuikkimasta ulos ikkunasta. Siinä sohvan vieressä on sitten vielä isoveljien linnoitus eli tuolit ja keinuhevoset yhtenä läjänä mahdollisimman vaarallisesti laitettuna. No Valtsulla on ihme taito selvitä ehjinnahoin joten säikähdyksellä taaskin mentiin. Jännittää tuon pinnasängynkin kanssa, Valtsu kiipee sieltä ihan varman joku armas aamu pois. Pinnasänkyyn takaisin yritti kiivetä aamulla tuloksella että pelastin sitten laidassa kaksin käsin roikkuvan pojan turvallisesti maahan :headwall:

Niin Valtsun 1v mitat oli 10,25 kg ja 77,5 cm. Kommenttina tais olla ainakin, eteenpäin menee lujaa, vesirokosta muutama arpi. Tänään käyn hakemassa 1v kuvauksen koevedokset :D

Pitää vielä rehvastella että ristipiston parhaillaan kaverin vauvalle ristiäislahjaa. Tuo ristipisto on oikeastaan ainut kädentaito mikä sujuu ilman suurta tuskaa, mutta jahka innostun voisin taas opetella neulomaankin :D Mä luulen että mun intoni juontaa ihan näistä hyvin nukutuista öistä, on ihan eri verran tarmoa tehdä muutakin kun päivän perus rutiinit kun saan yön nukkua pelkalla yhdella heräämisellä. Nyt meen tuhlaamaan tarmoani muksujen aamuruokintaan :wave:
 
Gorthaur:mistä mä löydän sen meidän ryhmän???mä en ole tainnut edes etsiä..siis facebookista.olikos se parasta ennen tammikuussa vai joku tammimammat??

Meillä ei mitään uutta ja ihmeellistä.Itsellä ei sisuskaluista löytynyt mitään ihmeellistä.Lääkäri soittelee ensi viikolla lausunnosta ja sit mietitään taas näitä mun vaivoja.
 
Moron pitkästä aikaa.

Täällä on ollut laiska äiti, en kertakaikkiaan millään jaksanut kirjoitella. Lukenut oon.

Katjalle onnea työpaikasta :flower:
Onnea kaikille vuoden iän saavuttaneille taaperoille :heart:

Tänään sain uuden lookin, parturilla.
Uudet meikitkin tuossa kävin ostamassa, jotain uutta mineraalimeikkisarjaa, joka kuulemma pienentää ihohuokosia ja parantaa ihoa.

Poika on nyt kävellyt sen pari viikkoa. Muuta uutta pojalle ei vissiin nyt kuulukaan. Sanoja ei vielä tule, kovasti yritän hokea äitiä.
Meillä nyt menossa joku äitikausi, tiistaina menin saunaan ja poika jäi ISÄNSÄ kanssa kotiin, niin oli huutanut koko tunnin :attn: :attn: ONKO MUILLA???

Anskuliinille :hug:
Piku: toivottavasti selviät säikähdyksellä..

Jaaha, eikun perunamuusin kimppuun..
 
Koko ajan tuo Leevi jaloissa pyörii ja housuissa roikkuu. ei tartte kun mennä toiseen huoneeseen, niin jo tullaan perästä.

Äsken Leevi otti sitten kunnon kävelyaskeleet. Eilen otti ensimmäiset kaksi ja äsken laskin että askelia tuli kymmenen... tästä se lähtee =)

Pitänytkin jo aiemmin kysellä, eikös täällä ollut joku jo pissattanut pottaan ja saanut tuloksiakin sinne? Me ollaan Leeviä laitettu potalle sillon sun tällön ja tuloksia ei ole vielä tullut. Eikä oikeen tykkää potalla istuakaan, hiukan koitettu totuttaa.
Mut siis mun asiani, ollaan anopille ja yleisesti puhuttu että Leevi on istuskellut potalla, niin koko ajan anoppi jaksaa sanoa että ei kannata yrittää.
Synttärilahjaksi Leevi sai sellasen pottatarran josta tulee aurinko näkyviin kun tulee pissat, niin siihenkin anoppi sanoi "turha on vielä koittaa mitään tuloksia saada, ei se vielä tässä vaiheessa sinne mitään tee ja jotain et pitää olla se tietty vaihe meneillään niin sitten kannattaa koittaa" Nyt mä täällä kovasti toivon niitä ekoja pissoja sinne pottaan, niin saisin annettua anopille takas :kieh: Toivottavasti saitte selvää.
 
Niipa: Aamulla kun nostaa potalle heti herättyä ja sama juttu päiväunien jälkeen, niin meillä ainakin pissat tulee lähes joka kerta heräämisen jälkeen pottaan. Ruoan jälkeen meillä käydään kans potalla, ja parhaimpina päivinä vaippa pysyy kuivana koko päivän. Usein luetaan kirjaa potalla ollessa, niin jaksaa istua siinä vähän aikaa. Nyt Albertista on tullut vähän hätähousu, ja se ei oikein malta kakkaa tehdä enää pottaan kun on niin kiire touhuamaan.
Ja uskokaa tai älkää, mut tää on ihan totta, mulla itellä ei oo ollu päivällä enää vaippoja kotona ollessa 1v2kk ikäisenä, koska osasin itse mennä potan luokse ja ilmoittaa että KAKKA, kun mulla oli tulossa pissa tai kakka. Ja vahinkoja oli tapahtunut vain muutamia kertoja.
 

Yhteistyössä