*Tammivauvat 2008*

Gorthaur: Todella miehekäs nimi teijän pojalla (tykkään itsekin tuon tyyppisistä poikien nimistä!) =)

Meillä ei ole neitillä mennyt enää aikoihin 56 cm vaatteet. Nyt ovat käytössä 68 cm ja jopa 74 cm bodyt ja housut ja neiti täytti sunnuntaina vasta 1 kk ! Käytiin tänään neuvolassa ja jo odotushuoneessa tutut terveyskeskustyöntekijät sanoivat meidän neitistä, että pitkä tyttö ja että hän kuulemma näyttää ikäistään isommalta lapselta, kun on niin pitkä.
Neuvolatäti sanoi ihan samaa: neiti on pitkä ja hoikka tyttö. Nyt neitillä on pituutta 58.2 cm ja painoa 5140 g (pituutta on tullut kuukaudessa 6.2 cm ja painoa 1.3 kg) eli hyvin tyttö kasvaa täysimetyksessä. Aattelin ennen neuvolaan menoa, että onkohan tyttö kasvanut paljoakaan, kun on "pelkällä" rintamaidolla (eihän sitä ite näe paljonko maitoa tulee), mut aattelin kuitenkin, että tyytyväiseltä vauva vaikuttaa, vaikkei korviketta saakaan. Ja onneksi oli neiti noin hyvin kasvanut. Muutenkin kaikki oli neitillä ok! :heart:
Ens kuussa on sit neitillä 2 kk lääkärineuvola ja mulla jälkitarkastus.

Ristiäiset ois tosiaan tuossa parin viikon päässä ja äitini kanssa ollaan jo suunniteltu kumpi leipoo mitäkin (onneksi äiti on innokas olemaan kaverina leipomaan ristiäisiin = iso apu).
Nimikin on jo valmiina (mutta se paljastetaan kaikille vasta, kun pappi sen ääneen lausuu). Etunimen ja toisen nimen on mies ehdottanut (ja minä hyväksynyt, kun osasi heti ehdottaa hyvät nimet) ja kolmannen nimen keksin minä (ja mies hyväksyi sen). Mukava ettei tuosta nimiasiasta tarvinnut ollenkaan tapella, vaan hyvin löytyivät nimet.

Jaahas, nyt pitäis lähtiä laittamaan ruokaa perheelle ja lähteä tuonne ihanan raikkaaseen ulkoilmaan. Huomenna oiskin sit kampaamoon meno (pitää tätä hiuspehkoa vähän leikata ristiäisiä varten).

Tammiäiti ja neitokainen 1 kk :heart:
 
Voi ei, täällä vaa sairastellaan ja sairastellaan. Aina ku paranee niin seuraava alottaa :snotty: Huomenna mennäänki sitten keskimmäisen pojan kanssa lääkäriä moikkaamaan.
Luca on kiltti ja onneksi pysynyt terveenä. Hiukan meinaa noi pitemmät unet olla päivisin hakusessa, mut lenkille ku lähen niin hyvin nukutaan ku vaunut liikkuu. Saas vaan nähä miten tänän yönä nukutaan ku näköjään joku aika sitten nukahti tuohon sohvalle. Viime yö meniki tosi hyvin, ku päivällä nukutti niin vähän.

Gorthaur, onnee painon pudotuksesta! Mulla alkaa mässytön maaliskuu ja nyt olenki aloittanu jo kunnon lenkkeilyn. Tolivottavasti mäki pääsen pian näistä kiloista. Hyvä ku varasit lääkärin itselles, toivottavasti siellä katotaan kunnolla ja jotain selviää ja pääset paranemaan!

Mut nyt iltapalalle ja soffalle köllii, iltakin rauhottui ku isommat pojat meni nukkumaan.

Saaru
 
Anteeksi nyt kun häiriköin..
Mutta jos täällä ketjussa Haminalaisia tai Haminan suunnalla pyörijöitä niin..

HAMINAN PALASTAKAA LAPSET RY:n tiloissa
Alkaa maanantaisin 9-12 pienille vauvoille ja äideille semmonen tapaaminen, jutustelua, kahvia jne.
TERVETULOA!

PS.se on muutenkin avoinna jokapvä 9-12
Se ei maksa mitään.
 
Kiloista: Voin kun mäkin pääsisin näistä kiloista eroon. Mulla on noin 15 pudotettavaa jotta olisin hyvässä kunnossa. Toi mässytön maaliskuu on loistava idea koska mulla on ehdottomasti suurin ongelma karkin ja pullan syönti. Täytys varmaan taas liittyä keventäjiin, siellä sain viimeksi hyvin pudoteltua. Olen aina tykännyt liikunnasta joten nyt on ihanaa kun pääsee taas kunnolla lenkille. Sellanen oikee parintunnin hikilenkki tekee niin hyvää ja kunhan noi lantionpohjan lihakset tosta kuntoutuu niin sitten ehkä uskaltautuu jo juoksemaankin.

Ihanaa, tää pääsee kans kampaajalle tänään. Huomenna olis ristiäiset ja tälle juurikasvulle on tehtävä jotain. Vuoteen en ole hiuksia värjännyt kun sanottiin että siitä on haittaa masuasukille, joten nyt sitten tää maantienharmaus saa kyytiä.

Ristiäisiä varten kaikki alkaa oleen kunnossa, vähän jännittää miten saadaan kaikki vieraat mahtumaan ja mistä kaikille istumapaikka. No, kai ne loput sitten vaan seisoo. =)
 
Tuo mässytön maaliskuu on tosi hyvä idea! Tarvii aloittaa myös täällä, katsotaan jatkuuko vielä herkuttomalla huhtikuulla :LOL: Tosin oon kauhee sokeripossu, tuottaa taatusti vaikeuksia pysyä erityisesti salmiakista erossa. Aina kun tekee mieli niin katsoo niitä nimiäisissä otettuja kuvia niin varmasti halut hyytyy. Mulla on tää painonlasku sahaamista, mutta laskee kuitenkin. Nousee välillä kilolla, sitten voikin laskea 2-3 kilolla, sitten taas nousee vähän..

Se lääkäri oli se sama, joka mulla oli synnytyksessä. Inhotti jotenkin mennä sen pakeille, kun jäi vähän semmonen tönkkö olo siitä ukosta. Synnytyksessä se asteli vaan sisään ja tökkäs imukupin paikalleen. Kun vauva oli ulkona niin se lähti meneen samantien. Mut se olikin ihan mukava eilisellä käynnillä. Siinä epparissa on veriarpi, jossa on jotain granuleenikudosta (? ). Siihen laitettiin jotain tököttiä, jonka pitäisi kuivattaa sen. Jos se ei mene pois niin sitten se joko jäädytetään tai poltetaan siitä veks.
 
Perjantaipäivää kaikille! B)

Meilläkin oli viime sunnuntaina ristiäiset ja onneksi on ohi! Aikamoinen hösäys siinä oli järjestelyineen vaikka pienellä 15 hengen porukalla juhlittiinkin. Poika sai nimen Emil Aslak Anders. :heart:

Röyhtäytyksestä: Meillä ei olla missään vaiheessa ihan kunnolla röyhtäisty, mutta nyt oon huomannut, että kun pitää sylissä pystyasennossa rintakehää vasten niin siinä röyhtäisee ihan itsekseen jos on tullakseen.

Masuvaivoista ollaan kaikeksi onneksi nyt päästy eroon melkeinpä kokonaan (täytyy koputtaa puuta!). :saint: En tiedä johtuuko siitä, että aloin syödä Gefilus-tabletteja vai onko suolisto vain yksinkertaisesti kypsynyt. Mutta ihanaa kun Emil syö ja nukkuu ja on suurimmaksi osaksi tyytyväinen. :heart:

Vaunut meillä on olleet yksi suuri murheenkryyni, ovat olleet useamman kerran takuukorjauksessa.. :kieh: Viime kerralla mies oli jo menettämässä hermonsa lopullisesti ja tällä kertaa pitäisi olla kunnolla korjatut. Katsotaan. :kieh: En voi kyllä suositella kyseistä vantaalaista lastentarvikeliikettä kenellekään ja seuraavat hankinnat tehdään jostain muualta.

Vaatteista: Meilläkin on jo käytössä 62cm ja 68cm vaatteet, tosin osa suurimmista 56cm vaatteista mahtuu vielä päälle vaikkakin on jo tiukahkoja. Emil kasvaa kovaa vauhtia, ensimmäisen neljän viikon aikana painoa oli tullut lisää 2 kg! :whistle: Vanttera poika siis ja tuplaleuka sen kuin kasvaa. :LOL: :heart:

Ehkäisystä ei olla vielä päätetty, mies jo kovasti kyselee koskas laitetaan toinen alulle. :whistle: Itse en ole kyllä vielä valmis, haluan ensin toipua kunnolla tästä ensimmäisestä. Eli mahdolliset sisarukset sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.. B)

Onko teillä lähipiirissä paljon muita kotona olevia äitejä? Täällä tuntuu olo hetkittäin hieman yksinäiseltä vaikkakin onneksi kaveri-/tuttavapiiristä muutama äiti löytyykin. Ilmoitin meidät Emilin kanssa esikoisvauvakerhoon, joka alkaa ensi viikolla, toivottavasti sieltä löytyy seuraa vaikka itse tuppaan olemaan vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin..:ashamed:

Hauskaa viikonloppua kaikille! :D

Iidukka ja Emil tänään tasan 7 vkoa
 
Iidukka: Meillä päin on aika paljon kotona olevia äitejä. Kerhoon ollaan menossa, kun neiti tästä vähän kasvaa ja menee tää tauti-aika ohi. Neuvola-tätikin eilen kehotti oleman kotosalla vauvan kanssa ja välttämään kerhoon yms. menemisiä ettei vauvaan tarttuisi kaikki taudit.

Kävin aamulla siellä kampaajalla ja nyt on ihanan "kevyt" olo, kun tukkaa leikattiin vähän lyhyemmäksi ja sai siihen muutenkin muotoa niin on itekin helpompi sitä laittaa.

Nyt neiti huutaa nälkäänsä, joten imettämään. :wave:

Tammiäiti ja pikku-neiti 1 kk :heart:
 
vaatteista:meillä käytössä koko 56 ja vielä menee jotku 50 kokoiset.Tutan 56 on aika reiluja,ne vielä hieman isoja..

ehkäisystä:ei olla oikein mietitty,mutta varmaa on etten ainakaan pillereitä migreenin takia ala syömään ja kierukkaa en ota,toinen lapsi haaveissa pienellä ikäerolla ;)

laihdutuksesta: täälläkin alkoi sitten tuo mässytön maaliskuu, eli liityn porukkaan..alkuun tekee varmasti tiukkaa..sen verran annan itselleni luvan, että viikon päästä ristijäisissä saan syödä kakkua.mutta muuten tiukkana.
vinkkinä suklaanystäville; kokeilkaa proteiinipatukoita, easybodyn mansikkapatukka on taivaallinen ja vähän kaloreita...

okei, aamupalalle... :wave:
 
Mäki voisin tänne vihdoin liittyä!
Eli tyttö syntyi rv 41+4 29.1.2008 klo. 14.15 paino: 4250g, pituus 51,5cm ja päänympärys: 37,5cm.

Mulla siis ma 28.1 käynnistettiin. Sain suun kautta annettavia lääkkeitä. Ensimmäisen sain n. 9.00 aikaan aamulla sit seuraavan n. klo 13.00, no sit joskus klo. 15.00 alkoi supistelemaan, lähes heti n. 10 min välein. Ja niitä tuli välillä tiheämmin välillä harvemmin.. Vähän väliä tarkistettiin kohdunsuun tilanne, hitaasti tuntui aukeavan, kun olin 4 cm auki, pyysin jos saisin epiduraalin, mut oli kuulemma liian aikaista (ja olin siis todella kipeä) , no sit vasta aamulla klo. 5.00 (siihen asti siis tullut supistuksia n. 10 min välein, eli sen 14tuntia) pääsin saliin kun olin 5,5cm auki. Kävin lämpimässä suihkussa. Lupailtiin et epiduraalin saan heti kun kalvojen puhkaisusta on kulunut puoli tuntia. No ei mitään, olin niin sekaisin etten sit ees osannu enää vaatia. Kello oli n. 9.00 kun vihdoin lääkäri tuli, ja laittoi epiduraalin. Muuten auttoi todella hyvin mut yks kohta oli mihin se aine ei vaikuttanut. Aika hämärän peitossa nuo tunnit jotka siel salissa olin, mut sit joskus 13.30 rupes tuntumaan et pitää ponnistaa, kätilö katsoi tilanteen ja sanoi et olen täysin auki et voin ruveta rauhassa ponnistelemaan.. Siinä sit n. 15 min ensin ns. "harjoitusponnistuksia", kunnes sit 13.45 ruvettiin kunnolla hommiin, ja kyllä oli yhtä tuskaa. Tuntui ettei vauva tuu koskaan ulos, mut onneks oli mies, kätilö ja lastenlääkäri kannustamassa ja sieltähän se tummahiuksinen tyttö sit putkahti maailmaan 14.15. Ja voi sitä onnellista oloa mikä tuli kun sai oman käärön mahanpäälle. No siinä sit viel meni mua ommellessa 1,5h (väliliha leikattiin ja tuli 2. asteen repeämät)
Vieläkään ei ole kunnolla nuo repeämä haavat parantunu. Vessassa käydessä tuntuu pientä kipua ja jos liian kauan istuu tai seisoo niin rupeaa jomottamaan. Mut joka päivä onneks aina parempi.

Vauva on ollut kiltti, syö ja nukkuu. Parina iltana itkenyt mahavaivoja. Mut yöt on nukkunu hyvin, 2-3 kertaa syö yössä ja aina nukahtaa uuelleen tissille. :)
Painaa jo tällä hetkellä vähä yli 5kg. Eli saa kyllä maitoa tarpeeks.
Meillä käytössä 62cm vaatteet. 56cm ei mennyt oikeastaa ollenkaa, mut eipä niitä onneks tullu ees ostettua!

Meillä keritty olemaan jo sairaanakin. Rsv-virus iski vauvaan ja olin sen kanssa sairaalassa 9.-14.2.

Ristiäisetki pidetty, nimeks tuli Sofia Ellen Aleksandra



Ansku ja prinsessa 1kk 2pv

 
ansku88: Tytölläsi on loistava syntymäpäivä. Mulla sama päivä, vuosi on vaan 1981. =)

Meillä on nyt ristiäiset pidetty. Poika sai nimeksi Henri Mikael. Kakkuja jäi ihan hirmusti yli, ihmiset olikin kauheen pieniruokasia. Nyt sitten Mumi lupas viedä yhden kakun töihin syötäväksi ja rääppiäisiin on jo pyydetty pari sukulaista mitkä ei ristiäisiin tullu.
Meillä oli siis voileipäkakut (kala ja liha) sit kasvispiirakkaa ja pikkukarjalanpiirakoita ja munavoita.
Sit täytekakku, mokkapaloja ja eräänlaista juustokakkua ja pikkuleipiä.
Mokkapalat meni pakastimeen kasvipiirakan kanssa ja muut yritetään sit joko syödä ite tai syöttää muille.
Aika rankka päivä oli toi ristiäispäivä pojalle. Kasteen ajan tuo nukkui mutta muuten oli aika paljon hereillä. Sit illalla mentiin vielä kattomaan korismatsia, mutta vaikka Henrillä oli lasten kuulosuojaimet niin vastustajan kannustusjoukolla oli sellasia kovaäänisiä torvia ja Henri löhtikin sitten kesken pelin Mumin kanssa kotiin. On ollu ihana olla täällä mummolassa kun täällä on koko ajan vapaaehtosia vaipanvaihtajia ja sylissäpitäjiä. Itse saa vähän lomaa kun ei tartte kun imettää.

Kai tästä vois taas mennä hakemaan siivun kakkua ennen kun pikkunen herää päiväunilta.

T: Hokkis ja Henri 1,5 kk
 
Kuulumisia pikaseen täältäkin.
Eli meillä oli se lapsipoliklinikka aika ja lonkka alkoi olla jo parantumaan päin. Lääkäri sanoi, että ei ole enää ihan niin paha kuin mitä silloin lähtötarkastuksessa. :) mutta edelleen lasta käytössä ja onkin sen 12 viikkoa yhteensä näillä näkymin. Seuraava aika onkin kahdenviikon kuluttua ja samalla sitten neuvolassakin käydään ekaa kertaa.
Pikkumuori nukkuu yötkin hyvin ja ei paljoa itkeskele syöttöjen välissä. Eli pirteenä jaksaa päivät, kun öisin unta saa riittävästi ( siis minä itse :D )

Ristiäisiä olen alkanut jo miettimään ja huomenna pitäs soitella ja varata pappi. Ensi kuussa on tarkoitus juhlat pitää.

tämmöistä tällä kertaa :)
 
Kuulumisia meiltäkin.

Ristiäiset täällä on 15.3. ja nyt on nimikin saatu päätettyä. Pitkään siinä meni, mutta kun ei tuntunut mikään kolahtavan kunnolla :) Ortodoksisen perinteen mukaan vauvaa pitäisi alusta alkaen kutsua nimellä ja nimenantotilaisuuskin pidetään 8pv:n ikäisenä. Tosin useimmiten tuo tapahtuu kasteen yhteydessä. Niin meilläkin. Ja vaikea vauvaa on jollain nimellä ruveta kutsumaan jos ei itsekään vielä tiedä minkä haluaa nimeksi antaa :kieh: Minä siis olen itse ortodoksi ja poikakin ortodoksiksi kastetaan.

Perinteisesti annetaan myös vain yksi etunimi, jolla tulisi olla yhteys ortodoksiseen nimistöön ja taivaalliseen esirukoilijaan, mutta me annamme 3 etunimeä. Harvemmin vain yhtä etunimeä annetaan, vaikka olisikin ortodoksi.

Meillä poika nukkuu hyvin yöt, herää yöaikaan useimmiten vain kerran syömään ja nukkuu 3-6 pätkiä kerrallaan. Hyvin olen saanut siis itsekin nukkua. Ja osittaisimetyksellä meillä mennään. Maitoa lähti kyllä hyvin tulemaan alusta asti, mutta kun pojan bilirubiinit oli koholla pitkään ja jossain vaiheessa ei enää paino noussut riittävästi aloin antamaan korviketta imetyksen päälle. Ja sillä lähti paino reippaasti nousuun ja bilirubiinit laskuun. 4 viikon ikäiseksi suunnilleen jouduimme ravaamaan kontrolleissa ja verikokeissa. Onneksi kaikki sitten kuitenkin oli hyvin ja saimme diagnoosiksi "rintamaitokeltaisuus" ja kohonneen bilirubiinin syynä ei ollutkaan mikään muu. Pojalta kun tutkittiin kaiken maailman alkueläimiä ja viruksia ym :(

Neuvolantätiä ei olla nähty kuin kerran, koska aina sovitulle päivälle tulikin kontrolliaika Kättärille ja tapaamista siirrettiin (4 tai 5 kertaa!). Ekan kerran nähtiin siis vasta pojan 1kk-päivänä :D Painoa oli silloin 5000g (syntymäpaino 3882g) Pituutta ei olla mitattu kertaakaan syntymän jälkeen, mutta huomenna on neuvola, joten saadaan sitten tietää pojan pituuskin.

Meilläkin suurimmaksi osaksi käytössä 62cm vaatteet, joitakin reilumpia 56cm myös. On se kyllä hassua kun on saanut jo laittaa pois pienempiä vaatteita ja huomaa kuinka silmissä poika melkein kasvaa.

Noh, nyt tuolta kuuluu kutsuvia ääniä...

Mukavaa viikonalkua kaikille!

-Katia ja H 6vkoa+
 
Tarkoitus oli pidemmästi alkaa kirjoittaan, mutta tyttö huutelee ja kutsuu imetyspuuhiin, joten: lyhyestä virsi kaunis (niinkuin sanonta kuuluu) ;) että meillä mennään melkolailla samoilla rytmeillä kuin tähänkin asti eli yöllä syö kerran (yleensä) ja nukkuu pidemmästi, kun taas päivällä nukkuu kahdet pidemmät päikkärit eli noin 4 tuntia kerralla ja sit valvoo siinä välissä useamman tunnin. Tissillä on sit illalla melko tiheesti (tankkaa yötä varten). Rela-tippoja edelleen annan ja nyt taas D-tippoja ollaan alettu antaan uudestaan ja nyt ei olla havaittu masu-vaivoja. Mutta: nyt siis imetyspuuhiin ja toisella kertaa sit pidemmästi.

Tammiäiti ja neitokainen 5 viikkoa :heart:
 
Piti tulla jo näin aamusta tsekkaamaan, että onko täällä muita mammoja liikkeellä, mutta hiljaista näyttää olevan, kun kukaan ei oo tuon mun eilisen tekstin jälkeen mitään kirjoitellut. Meillä neiti nyt nukkuu sisällä, kun ulkona on pakkasta -12 astetta, joten ei viitsi ulkoilla ja vaunutella tuollaisessa pakkasessa. Paremmin vain nukkuis tuolla ulkona, mut pitää odotella, jos vaikka päivemmällä lauhtuis tuo ilma niin pääsis itekkin ulkoileen ja vaunutteleen.
Yö meillä meni hyvin. Neiti nukahti omaan kehtoonsa, jossa yleensä nukkuukin (toissa yö vain oli poikkeus, kun nukahti minun viereen tissille). Neiti pani viime yönä nukkumaan 23.30 ja heräsi tissille eka kerran 5.10 eli sain itekkin mukavan pätkän nukkua. Tissiteltyään neiti nukkui 6.30 asti, jonka jälkeen noustiin neitin ja esikoisen kanssa aamutoimille (keskimmäisen jäädessä vielä nukkumaan). Mies on mulla nyt lähtenyt takas töihin (oli kotona vauvan synnyttyä kokonaisen kuukauden ja siis isona apuna). Nyt sit totuttelen arkielämää kolmen lapsen kanssa, kun mies on töissä. Melkoista hulinaahan tää välillä on ja vaatii kekseliäisyyttä (esim. vauva on tissillä, itse syön samaan aikaan ruokapöydän ääressä ja keskimmäinen huutaa vessasta: tuu äiti pyyhkiin ja esikoisen kanssa pitäis myös piirtää tai touhuta jotain samanaikaisesti eli kyllä saa miettiä miten teen nämä kaikki yhtäaikaa.. ;)

Ja nyt takas touhuaan näitä kotitöitä... :wave:
Kirjoitelkaahan muutkin niin kuulen teijänkin kuulumisia! =)

Tammiäiti ja naperot 3 kpl :heart:
 
Hei!

Pikaisesti jos tännekkn kulumisia laittais, kohta pitää ruveta pukemaan ja lähteä lenkille. Meillä tytöllä pikkasen mahavaivoja, viimeyönä ensin nukuttiin ihan hyvin n. neljä tuntia, mutta sitten herättiinki useammin. Aamusta otin tytön taas viereen nukkumaan, kun en jaksanut nousta sängystä syöttämään ja nukuttamaan.

Muutoinki tuo nukahtaminen meillä edelleen toosi hankalaa, eli nukahdetaan syliin, sänkyyn siirtäessä herää eikä suostu nukkumaan... Tätä kuviota sit toistetaan muutama kerta, ennen oikeaa nukahtamista, joten aikaa kuluu. Viimeyönä ekaan syöttöön kaikenkaikiaan 1,5 tuntia, ja tämä oli aika nopeeta toimintaa. Onneksi sitten yleensä nukutaan se neljätuntia, joten itsekkin ehtii levätä.

Nyt kuitenki pukemaan ja ulos, näyttää mukavalta tuo ilmakin!

Maija ja tyttö 6vko
 
meillä kone sano sopimuksensa irti ja täten ei oikein ole onnistunu netissä roikkuminen.. :ashamed:

mut kuulumisia vähän.. meillä Mico miäs kasvaa hienosti ja kehittyy kovaa vauhtia.. nyt on alotettu jo kiinteitä ruokiakin pikku hiljaa, peruna-porkkana sosetta,kumpaakin pelkiltää, peruna maissi sosetta jne... vellejä menee kans edelleen siis jotka alotettii siinä n.2,5kk iässä..

aika menny mahotonta vauhtia, micokin tulee jo 4kk 10.pvä.. :whistle: :eek:
poitsu kääntyy masulta selällee,juttelee kovasti ja nauraa räkättää ääneen jo.. rytmi on myös vakiintunu, aamupvän on hereillä, menee päikkäreille ulos siinä 1maissa ja nukkuu sellaisen 3h.. sit tankataa ja ollaa ihan hetki hereillä ja taas nukutaa.. 8maisa sit taas rupee seurustelee jne ja menee yö unille 23-23.30 ja nukkuu aamuun 7-8 asti,jolloin syö ja jatkaa vielä unia 9-10saakka, joskus pidempänki.. :D eli hyvä uninen on..

nyt reilu viikko sit punnittii kotona poikaa ni painoa on sellainen 5kiloa..vaatteista menee nyt 60-62cm vaatteet.. et hyvin vastaa kokoa siinä mielessä et ku vertaa muihin tammikuun puolessa välissä syntyneisii, ni poika kasvaa heidän mukana.. 4kk ikäiseksihän on oikein sintti... =D huomenna mennää neuvolassa käymää et antavat rota-virus rikotteen ni sillo saan punnittua poitsua.. 12pvä on vasta seuraava virallinen neukku sit.. ja 20pvä mennää ekaan keskos kontrolliin..


itellä on lähteny kaikki raskaus kilot ja 2kiloa enempikin.. :) ehkäsyä aloteltii, e-pillereitä mut eipä sopinu minulle edelleenkää.. se siitä siis..ainut mikä olis vaihtoehtona ni kupari kierukka, mut en tiedä onko siinä järkeä kun on suunniteltu jo et kakkonen saa tulla jos on tullaksee sit ko mico on n.1,5v..

mut sellaisia siis tänne.. :wave:

peikko ja mico (kohta 4kk)
 
Morjens taas pitkästä aikaa..jokapäivä täällä lukemassa kyllä käy mutta ei tule kirjoitettua. Enemmän aika menee tuolla msn:n puolella ja mesessä ollaan paljon ryhmäjutustelua käyty.
Mutta joo, mässytön maaliskuu aloitettu ja lenkkely, saas nähä, viikon päästä ensimmäinen punnitus sitte, toivon mukaa etes vähän ois lähteny.
Tänään oli Lucan 2kk neukka, pojalla jo painoa 6,2kg ja 59,3cm pitkä, hyvin kasvaa rintamaidolla.

kiva myös kuulla pikkupeikosta tässä just yks päivä mietinkin että ei oo sun kuulumisia ollut aikoihin. Onko muuten susta juttu viime vuode 2+ lehdessä? Tänään neukassa sattu silmää ja niin kuulosti samalta mitä sinä ole kirjoitellu :saint: Heti tuli sinä mieleen siitä jutusta.

Saaru ja poijjaat
 
Onpas tammivauvat hiljaisia.. Olisi nyt luullut, että juttua riittää, kun odotuspuolella oli niin kauhee kuhina.

Kiva, että Pikkupeikkokin tulee kertoileen Micosta. On jostain jäänyt sellanen luulo, että keskosvauvat kehittyy hitaampaa ja on ärtyisiä, mut se luulo on sitten väärä.
Eilen oli Sampo kitisi jatkuvasti ja vaati tissiä 1-2 tunnin välein. Nukkuikin vaan n. puolen tunnin tirsat ja vaunuillessa tunnin. Sitten illalla kymmenen aikoihin paukutteli aika tahtiin ja rauhottui. En sitten ollut hokannut, että se kitinä ei ollutkaan seurankipeyttä ja tissinhakua vaan ilmavaivoja :ashamed: Nukahtikin sitteriin silloin kymmeneltä illalla ja parin tunnin jälkeen vaihdettiin yövaippaan ja siirrettiin omaan sänkyyn. Kävin pesasemassa hampaat ja piti vielä antaa yötä vasten tissiä, mut herra nukkuikin jo. Nukkuipa sitten kuuteen asti aamuun vaikka oli syönyt viimeksi ehtoolla yhdeksän aikaan. Oli tosi väsynyt ollut :/

Siihen mun valitukseen ( siitä synnytyksessä mukana olleesta kätilöstä ) tuli tänään vastaus. Väittivät siinä, ettei ko kätilö ole käyttänyt sopimatonta kieltä ja käytös on ollut asianmukaista. Sen verran oon terkkarin ja muiden mammojen kanssa puudutuksista yms puhunut, että ihan turha syöttää tollasta pajunköyttä. Tarvii näemmä käydä jutulla vielä tutun erikoissairaanhoitajan kanssa. On ihan turha tuudittautua siihen, että mä olisin ollut kivuista niin huuruissa ettenkö muistaisi sen ämmän käytöstä. Siinä vastauksessa ne pyysi tulemaan käymään keskustelemassa. Mut siitä vastauksesta jo pystyi jo lukemaan rivien välistä, että "olet pikkumainen tyhjästä nipottaja ja keksit nuo jutut päästäsi" ja on jo valmiiksi sellainen asenne, että kätilö on oikeassa joka tapauksessa. Enpä tiedä viitsinkö mennä, voi olla etten kykene hillitsemään raivoa. :kieh:

Huomenna olisi sitten se jälkitarkastuskin. N oo vieläkään oikein osannut päättää minkä ehkäisyn haluan. Kierukka se on, mutta en osaa päättää kupari vai hormooni. Kuparikierukka kuulemma aiheuttaa aikaisempaa runsaammat menkat. Hormooni taas aiheuttaa mulle 24/7 v*tutuksen, niin ja itkukohtauksia :ashamed: Tjaa-a kumpi on sitten parempi :whistle:

Gorthaur ja Sampo 8+1 ;)
 
Ihanan talvinen ja aurinkoinen ilma on ulkona!

Kiva oli lukea pikkupeikon ja Miconkin kuulumisia. Siellähän voidaan tosi hyvin!

Eilen käytiin sitten ensimmäistä kertaa neuvolassa (th käynyt kerran kotona). Painoa oli 5615g ja pituutta 56,2cm. Päänympärys on 39,2cm. Hyvin kasvaa poika! Kovasti hymyili ja "jutteli" siellä ja oli hyvällä tuulella koko ajan. Pojan vatsa ei ollut toiminut reiluun vuorokauteen ja just kun siitä keskusteltiin ja th neuvoi kokeilemaan mallasuutetta niin johan rupesi kakkaa tulemaan :LOL: Poika murisee ja ähisee kuin aikuinen mies kakkaa tehdessään ja se huvitti kyllä hoitajaakin, totesi olevan kovin miehekkäitä ääniä :kieh:

Mulla on myös huomenna jälkitarkastus ja pojan lääkäriaika.

Pitänee mennä ruoanlaittoon.

Ihanaa talvipäivää kaikille!
 
Gorthaur, me aika paljon hengaillaa tuolla msn:n puolella ja sitten ollaan käyty realikeskusteluja mesessä, jos haluut mukaan meserinkiin niin tuolla msn:llä on meiän osoitteita. Tai sitten laita mulle yv:nä meseosoite niin lisäilen sut mukaan:D

Just harmiteltiinkin siellä et ku ei niin paljon enää täällä kukaan käy. Ja että ois kiva saada tuonne puolelle mukaan kaikkia näitä "vanhoja" tuttuja odotuspuolelta. Siellä on mm. MaijaM, Nuuskis, Saapis, Lellu, Cattie..ja muitakin (ketään unohtamatta) :ashamed:

Saaru
 
Hei Pitkästä aikaa!

On pitänyt kirjoittaa...mutta aina tulee jotain..kiva kuulla kaikkien kuulumisia!

Meillä pikkuherra sai viime sunnuntaina nimekseen Olli Pekka Ilmari, ja Olli siis kutsumanimi. Oli kaunis pienimuotoinen juhla ja itse sankari oli oikein hyväntuulinen :)

Mulla oli itsellä jälkitarkastus ja kaikki oli ok, paitsi että lääkäri sanoi että minun linea alba, eli se vatsalihasten väliin jäävä kalvo, joka venyy raskaudessa ja "siirtää" vatsalihakset sivuun, on venyttynyt pahasti ellei jopa revennyt... jos on vaan venyttynyt niin sitten palautuu muutamassa kk:ssa mutta jos on revennyt niin ei palaudu ja saattaa alkaa tehdä tyrää kavon alle.. silloin tulee kirurginen toimenpide.. Tämähän on siis se sama juttu kun jos alkaa tekeen vatsalihaksii liian aikaisin, mutta siis voi tulla ihan niinkuin mulla, raskauden "seurauksena". No, mun vatsa on kyllä koko ajan hitaasti mutta vasrmasti vetäytynyt, ja tullut pienemmäksi, mutta vielä on pömppöä jäljellä. muuten tuota kalvn venymistä ei huomaan, mutta kun koitan vatsaa selällään maatessa niin todentotta on vielä selkeä rako vatsalihasten välissä ja seistessä on pienen pieni "kuoppa" navan kohdalla, mutta siis ei mitään kamalaa. Lääkärin mukaan vatsa palautuu ihan normi näköiseksi kaikesta huolimatta, mutta se vaan kestää ehkä kauemmin kuin toisilla. Pömppöä pois odotellaan siis :)

Vauvan rytmeistä puhutaan paljon täällä ja muuallakin. En oikeastaan kamalasti ollut kiinnittnyt siihan huomiota miten meidän herra nukkuu, kun yksilöitähän vauvat ovat kaikki, mutta nyt täytyy kyllä kysyä että nukkuukohan herra "liikaa"? Aamulla herää noin 6.30-8 aikaan ja valvoo n.2h ja sitten taas aamu-unille. Herää ja valvoo hetken, ehkä max puoli tuntia ja sitten nukkuu taas - näitä jatkuu päivä, 1/2h ja 1h valvomisia. iltapäivällä/illalla tulee sitten sellainen 3-4-h valveillaolojakso. yöllä herää kaksi kertaa syömään. Yhteensä tulee päiväunia noin neljät päivässä ja yhteensä nukkuu noin 16-17h/vrk ja valvoo noin 7-8h/vrk, onkohan mielestänne ihan tavallista että nukkuu näin paljon edelleen? Olli on kohta 8viikkoa vanha. Päivän valvomiset tosiaan on sitä että syö ja vaihdetaan vaippa ja hetki hereillä ja sitten taas unta..

Huh, kello on hirmuisesti, pitää mennä itsekin nukkumaan :)

Yritän kirjoittaa taas lisää ja usemmin!

Maya ja Olli 7vkoa+ 5 päivää
 
Joo kovin on hiljaista ollut täällä.Itsekin käyn kerran päivässä katselemassa mut nyt melkein kirjoitan vaan tuonne msn:ään.Mä kun en oikein tuo reaaliaikaista keskustelua osaa...enkä oikein kyllä ehdikään jutella.johonkin se aika vaan menee.

Meillä vauvelin kanssa menee oikein hyvin,kasvaa kovaa vauhtia.nyt on pari päivää ollut kiinnostuneempi mobileleluista ja jaksaa hetken lattiallakin makoilla ilman seuraa.

seuraava neuvola meillä vasta 27.3 ja silloin on tuo oma jälkitarkastuskin.saapahan ehkäisyasiat kuntoon.Tuntuu että tyttö kasvaa nopeampaa kun siskonsa aikanaan,nyt meillä käytössä vielä joitain 56 vaatteita mutta 62 siirrytään koko ajan enemmän.tyttelin reisiinkin on mukavasti pyöreyttä tullut että näyttää maito riittävän hyvin :D

Oma vointikin on hyvä,kävelylenkit onnistuu jo ilman kipuja.

Ristiäiset meillä 15.3.onneksi itse huolehdin vaan siivouksesta ym. ja mun isä tekee kakut ja muut tarjottavat pääosin.en jaksa muutenkaan kauheasti hössöttää ristiäisistä,onhan ne hienot juhlat mutta aika sellainen rento tapahtuma meille.pappi ei vielä ole ottanut yhteyttä..kaipa se ensi viikolla vasta soittelee.

HeMa ja Elli kohta 7vkoa
 
Kiitos Saaru linkistä, täytyy jossain vaiheessa käydä tsekkaamassa toi msn kun siitä niin moni on jo maininnu. Harmi kun jos porukka sitten hylkää tän palstan kun täällä on kuitenkin ollut niin paljon kivoja juttuja.

Meillä on ristiäisten jälkeen pikkuhiljaa päästy takas rytmiin. Tais olla se ristiäisviikonloppu vähän rankempi tolle pikkumiehelle kun toipumiseen meni pari päivää. Eilen sit jo sain päiväunet ja valvomiset menemään suht samanlailla mitä ne meni enne ristiäisiä ja illalla Henri olikin sitten hyvin levänneenä tosi virkeä. Meille on tullut jo tavaksi että mä katon keskiviikkosin Unelmien poikamiehen ja Greyn anatomian ja mies ottaa Henrin makkariin sängylle makoilemaan ja siinä ne sitten äijät kuuntelee yhdessä rokkia ja viettää laatuaikaa. Ihanaa että isäkin saa välillä olla ihan rauhassa pojan kanssa.

Eilen kyllä kävi yks hauska juttu. Poika oli miehen sylissä kun mä kävin iltasella suihkussa. No siinä sitten kuivailin hiuksia ja hain alusvaatetta päälle kun poika vähän kitisi. Mies huuteli että tällä olis varmaan nälkä kun imee mun rystystä niin että nahka lähtee. No minä menen sitten tissi ojossa sinne kattomaan tilannetta. Päätin että koska haisi aika vahvasti maitokakka, niin menen sitten ennen imetystä vielä nopsaan vaihtamaan vaipan. Noh, sitä kakkaa olikin sitten vähän enemmän. Sitä oli joka puolella. Oli tullut lahkeesta ja sitten kun aloin riisumaan niin koko karmeus paljastu. Henri oli siis niskaa myöten siinä kakkavellissä kun oli tullut ilmeisesti vähän paineella. Ei muuta kun vaatteet pesuun, hoitoalusta pesuun poika likoomaan lavuaariin ja sitten vasta tissille.

Noh, nyt tässä ehtis ehkä vielä ottaan pikku unet ennen kun toi pikkumies heräilee näiltä ensimmäisiltä päikkäreiltä.

Hokkis ja Hensi noin 7 vk
 
Vaihdoin selainta ja sain vihdoin tuon msn:n toimimaan, eli nyt on jäsenhakemus lähetetty! B)

Tänne kuuluu hyvää, Emil kasvaa vauhdilla, jännityksellä odotan, että paljon on painoa tullut kun ens viikolla on jo 2kk-neuvolakäynti. Itselläni on myös jälkitarkastus ja ehkäisyksi aion luultavasti ottaa minipillerit, mutta saa nyt nähdä.

Iidukka ja Emil 7vkoa
 

Yhteistyössä