*Tammivauvat 2008*

Heiii!

Hiustenlähdöstä, juu täälläkin lähtee ja runsain mitoin, leikkautin jo lyhkäseks ku rupes nii nätisti hapsuttuun, ja näyttää vähäsemmältä tuo lähtö ku on lyhkäset =)

Meillä ei vielä ole havaittu hampaita, vaikkakin aina sillon tällön tulee mieleen että nyt tuon täytyy tehdä kylä hampaita, kun mikään ei ole hyvin ja kiukkuaa vaan ja kuola jne.. eiköhän ne sieltä sitten joskus pukkaa..

Nukahtaminen on meillä tuntunut nyt unohtuvan, tai siis se itsestään nukahtaminen. Nukahtaa kyllä syliin ja eilen esim pidin kädesä kii ni nukahti illalla sänkyyn ja nyt kun laitoin aamutirsoille nii simahti kun vaan seisoin vieressä, itku tuli ku hävisin..Mielelläni toki katselen poikaa kun hän nukahtaa, suloinen ilmestys :heart:

Soseita meillä syödään kahdesti päivässä noin 1 dl ehkäpä.. en oo jaksanu mittailla niin tarkkaan, toisinaan iltavellin tilalla oon antanut myös soseen. Maito tulee edelleen tisseistä vaikka sen sata kertaa oo sanonut että nyt tää imettäminen loppuu. Välillä tuntuu ettei tuu mitää vaikka tunnin imis poika ja toisinaan tuntuu siltä että ne räjähtää.. mutta jatkuu niin kauan ku jatkuu ja loppu sitten, en ota siitä nyt enään mitään stressiä. Pullosta annetaan lisää jos siltä tuntuu että nälkä jää. Isällään on ollut muutaman kerran hoidossa jokusen tunnin ja hyvin ovat pärjänneet ilman tissejäkin =)

Niin äitienpäivästä, niin toivoisin saavani aamukahvin sänkyyn asti ehkäpä ja sitten josko mies hoitaisi poitsun aamutoimet niin olisin kovin iloinen. Tosin meillä on lahjottu kyllä aina kun vähänkin on aihetta, myönnän, se vaan on sellainen tapa meillä =) Katsotaan mitä päivä tuo tullessaan, syömään mennään sitten isommalla porukalla seisovasta pöydästä massut täyteen :p

eiköhän tätä tässä taas ollu, Ihanaa äitienpäivää kaikille :flower:
 
Heips!
Äitienpäivää odotellessa.Huomenna mennään appivanhempien kanssa lounaalle.Onkin koko päiväksi sit ohjelmaa kun hieman tuota ajoakin on lounaspaikkaan.Ellin eka pidempi automatka.

Meillä sujuu entiseen malliin.Jonkin verran on tissillä viihtynyt enemmän ja aloitin nyt sit jo soseiden maistelun että saadaan jossain vaiheessa sitten kunnolla vatsantäytettä.Vielä ei oikein tykkää soseesta, aika paljon tulee pois mutta kyllä se siitä.Nauraa ainakin kovasti kun ruokaa suuhunsa ottaa.

Neiti on edelleen hyvin nauravainen ja touhukas.Nyt istua töröttää sylissä jo ihan kunnolla ja tykkää katsella kuvia tai kaukosäädintä, isosisko järjestää myös ohjelmaa joten naurua Ellillä riittää.
Unet nukutaan vaunuissa ulkona ja yölläkin jo pitkät unet aamuun/aamuyöhön asti ja sit vasta syödään.Lattialla jaksaa olla vaihtelevasti, hyvin kannattelee kyllä päätä ja selällään ollessa pyörii akselinsa ympäri mutta ei vielä mahalleen käänny.

Oikein hyvää äitienpäivää kaikille!

Susa ja Elli 3.5kk(reilu)
 
Heipä hei...

Meillä myöskin hieman menee "reissatessa" osaksi tuo äitienpäivä. Pitää varmaan mennä käymään molemmilla mummuilla ja iso mummulla, hänellä on lisäksi vielä 91v syntymäpäivä.. Mut varmaan myös vietetään rauhallinen aamupäivä ja otetaan rennosti, ainakin luulisin. Mies tuolla parhaillaan tekee itse äitienpäivä kakkua :heart: Teki itse alusta saakka kakkupohjan ja kaikki (ensimmäistä kertaa!) välillä hieman käy "tarkistelemassa" muutamaa asiaa, mutta muuten ihan yksin tuolla häärää, multa keittiöön meno on kielletty.. Kauhea nälkäkin ois mut ei vissiin nyt auta :)

Meillä myöskin hieman levottomampi yö takana, hieman itkuinen oli ja todella aikaisin heräs jo kukkumaan, päikkäreillekin sit jo meni klo.9 ja nyt vetelee toisia päikkäreitä..

No eipäs muuta kuin :wave:

Piku
 
Me mennään huomenna käymään mun vanhempien luona kakulla; ollaan tehty niin jo useamman vuoden. Liekö mä oon koskaan edes ollut poissa sieltä äitienpäivänä. Sisko tulee myös kolmen lapsen kanssa, joten ääntä varmaan riittää ;)

Mä ostin kotiin valmiskakun. Oon houkutellet miestä tekemään kakun itse monta vuotta, mutta nyt jo siis luovuttanut, kun ei ole suostunut.

Mitäs Empulle sitten kuuluu - eipä paljon ihmeempää sitten viime käynnin. Kääntyy ahkerasti selältä mahalleen, mutta toisinpäin ei onnistu. Osataanko teillä muilla kääntyä mysö takaisin, jos ei jaksa mahallaan olla? Nyrkit on suussa ja leluja tavoittelee. Useimmiten tosin tyytyy mahallaan ollessaan syömään köllöttelypeittoa :)

Soseita meillä ei ole vielä aloitettu. Rintamaitoa Emilia syö parin tunnin välein. Se ei edelleenkään tunnu musta raskaalta, kun nukkuu yönsä - pitäähän sitä joskus tankatakin ;) Katotaan, miten pitkälle päästään pelkällä maidolla. Isommat lapset jo kovasti odottavat, että pikkusiskolle saisi antaa ruokaa :D Vettä ovat kumpikin juottaneet ja se on ollut hauskaa puuhaa.

Päiväunet meillä on ihan mitä sattuu; välillä nukutaan jopa kolmisen tuntia, välillä koko päivä on pätkäunta (n. 30min kerrallaan). Saa nähdä muuttuuko rytmi tasaisemmaksi sitten kun aloitetaan kiinteät.

Emilia viihtyy lattialla hyvin seuraten isosisarusten touhuja. Kovasti vetää jalkoja masun alle ja kädet kuopii peittoa. Olisi varmaan niin mukava päästä jo eteenpäin syömään isompien leluja ;)

Juups, nyt taidan lähteä nukkumaan. Onnellista äitienpäivää kaikille!

Jimena + Emppu (ensi viikolla 4kk)
 
Piku: Ostin juu sitä Bio+ hoitoseerumia. Toivottavasti auttaa, en halua kaljuksi! |O Jos tää jatkuu vielä "hoidonkin" jälkeen niin taidan leikata piilokaljun ja jättää pitkää letti tohon päälle. Mun piti joskus sellanen letti tempasta, mut kaveri kerkesi ensin ja en sitten kehdannut ottaa samanlaista kampausta. Kohta on siihen sitten potentiaalinen "tilaisuus" :whistle:

Leivon nyt sellasta mokkakakkua äiteelle eli itelleni. Mein mutero kiukuttelee mulle siitä kakusta, ku olin sen eilen luvannut tehdä, mut en sitten kerinnytkään. Maistelin jo täytteen jämiä, jotka jäy yli.. Noh ei kannattaisi kiukutella, oli täyte varsin maukasta :D http://www.kinuskikissa.fi/?cat=1

Oltiin eilen kaverini tyttären 3-vuotispäivillä.. venähti sitten taas vaihteeksi se kyläily. Tultiin kotiin vasta vähän ennen kymmentä. Joka kerta, kun sinne mennään niin päästään kotiin vasta ehtoosti myöhään. Sampo taas kiersi siellä kaikki sylit läpi, vauvakuumeisia siellä on joka kerta niin pirusti :LOL:

Mielekästä äitienpäivää kaikille!
 
Ensimmäinen äitienpäivä mennyt kivasti ja nopeasti, käytiin porukalla ulkona syömässä ja tuli hieman ahmittua. Nyt sitten pieni ähky päällä. :whistle:

Soseita ei olla vielä maisteltu, toistaiseksi ollaan tissiruoalla pärjätty. Hampaita ei vielä ole tullut, mutta kuolataan kovasti ja kalutaan käsiä sekä kaikkea mahdollista, joten ikeniä selkeästi vaikuttaisi kutittavan. Toisaalta ei ole kyllä mikään kiire niiden hampaiden suhteen kun kuitenkin imetän vielä.

Yöunille täällä nukahdetaan tällä hetkellä klo 19-20 välillä mikä on ihanaa, saa vähän aikaa itselleenkin. Mutta aamuisin herätään myös aikaisin ja aamu-unisena on välillä vähän vaikeuksia saada itsensä sängystä ylös kun poitsu herää pirteänä huutelemaan aikaisin aamulla. Öisin herätään syömään muutamaan otteeseen, mutta oon niin tokkurassa etten yhtään tiedä kuinka monesti kun nukahdan itse saman tien..Aamuyöstä Emil alkaa kiehnätä ja ähistä kun vaippa on märkä, usein vaan väsyneenä yritän tyrkyttää tissiä suuhun vaikka pitäisi nousta ylös vaipanvaihtoon. Sitten kun vaipan saa vaihdettua niin poitsu nukkuu tyytyväisenä.

Emil on oikein aurinkoinen ja nauravainen poika sellaisina päivinä kun päikkärit on menneet nappiin. Välillä jostain syystä on nukahtaminen vaikeampaa, ilmeisesti ei vaan malttaisi nukkua. Aiemmin oli helppoa kun nukahti helposti kun laski alas vaunuihin/sänkyyn, mutta nyt vaatii yleensä kävelylenkin nukahtaakseen. Illalla myöskin vielä vähän aikaa sitten saattoi nukahtaa omaan sänkyyn tutin + unirätin kanssa, mutta tällä hetkellä nukahtaa melkeinpä vain ja ainoastaan tissille. Mutta eipä se haittaa, pienihän tuo vielä on, pääasia että nukkuu. :heart:

Kääntymisestä täällä ei ole tietoakaan, kyljelleen välillä käännytään mutta vain jos on jotain kiinnostavaa näköpiirissä. :LOL: Mutta rauhallinen poika, ei tunnu olevan kiirettä minnekään. ;)

Iidukka & Emil 4kk
 
meillä pukkas sitten ekat hampaat.toinen on jo läpi ja toinen tulee kohta.tiedossa varmaankin toinen levoton yö.Pikkuinen huusi eilen illalla ihan hirveesti ja en tiennyt onko maha kipeä vai hampaat.Annoin supon 12 aikaan ja sit nukahti.Mutta koko yö oli levoton ja söi usein...
Nyt on sit tänään tosi väsynyt ollut.
Muuten ei ihmeitä viime kerran jälkeen
 
Täällä kans toista hammasta odotellaan, näyttää ainakin siltä et pian tulee läpi. Meillä iltapuuroa maistelu, jospa saataisiin sillä uniaikaa pitemmäksi. Ja ryömimistaitoa odotellaa, kovasti meno näyttää oikelta mut ei ihan vielä etene, pakkia otetaan ja ihan himpun verran saattaa hyvällä lykyllä paljaalla lattialla ilman housut päästää eteenpäin. Sitten harmittaa ku lelut karkaa ja perään ei pääse.
Mä taas odottelen Lucan 4kk neukkalääkäriä joka on VASTA 20pvä ois kyl kiva et ne ois etes suunilleen sillon ku on "kk-syndet"

mut jatketaa, taas lelut Lucalla karkaa... Saaru
 
Moi!

Hengissä ollaan täälläkin, vaikka palstailemassa en juuri ole käynyt.

Kyllä kuulosti qwerko tutulta tuo sun kirjoituksesi, kitinät ja lyhyet päikkärit. Mutta meillä kyllä kitinät väheni huomattavasti, kun pojalle tuli 3kk täyteen, toivottavasti kohta teilläkin. Voimia :hug:

Ei varmaan kannattas kauheesti mainostaa, mutta tämä on kolmas päivä, kun poika on nukkunut kahden tunnin päikkärit! Siis yleensä kun nukkuu puolen tunnin pätkissä. Kylähän välillä on tarvinnut heijjailla vaunuja, mutta kuitenkin piikkukaveri on nukkunut lähes putkeen! Kumpa tää tahti nyt jatkuisi.

Mä olen miettinyt, että josko meidänkin pojalla jo hampaita pukkaa, kun koko ajan nyrkit suussa ja hirveä kuolausvaihde vaan pahenee, mutta katsotaan nyt....

Hei muuten millä kasviksella/hedelmällä ootte alkaneet kiinteet tai aiotte aloittaa? Mä olen perunaa jatellut, mutta nyt olen kuullut lähipiiristä, että aika moni on aloittanutkin hedelmällä. Mitä ootte mieltä?
 
Pikaisesti... meillä aloitettiin potulla, sitä jonkun viikon ehkä, sit annoin pottua ja porkkanaa, ja sitä noin 3-4 päivää potun kanssa yhtäaikaa, ei yksistään oikein meinannut maistua, nyt sit eilen aloitin maissin...
 
Heipä hei pitkästä aikaa

Taas on aikaa vierähtänyt enkä ole saanut kirjoitetuksi.

Kide: Kiinteiden aloituksesta on käyty keskustelua. Minäkin aloittelin Vilin kanssa viikkoa ennen 4 kk aikarajaa. Ja perunalla aloitin, hieman tissimaitoa joukkoon ja hyvin maistui. Ajattelisin, että kun aloittaa hyvällä hedelmällä niin eipä tuo peruna enää myöhemmin aloitettuna maistu, mutta päinvastoin kylläkin. Näin olen toiminut vanhemman lapseni kohdallakin; ensin perunaa, sitten porkkanaa ja kukka- ja parsakaalia ja vasta sitten hedelmää ja marjoja. Mutta eipä taida tähänkään asiaan olla sitä ainoaa oikeaa tietä.

Meillä nyrkkien syönti ja valtava kuolaus tiesi hampaita. Nyt on kaksi ensimmäistä alhaalla puhjennut.

Meilläkin Vili kääntyy jatkuvasti selältä vatsalle ja menohaluja olisi mahottomasti, mutta vielä ei ryömiminen onnistu. Sitten tuleekin turhautuminen ja huuto.

Illalla taas valvotaan jääkiekon parissa.

Äiti2008
 
Meillä kans aloiteltiin potulla ja sitten siihen porkkanaa, sitten parsa-pottua ja bataattia..

Tänään sitten Luca ensimmäistä kertaa käytti hammastaa mun tissii |O täti tuli siihen höpötteleen kesken syönnin niin näytti vissii taitojaan. Isommilla pojilla hampaita on tullu sen verran myöhemmin et en ole enää heitä imettänyt silloin. Joten ihan uutta mulle et hampaita tulee näin aikasee, mut näyttäähän täällä muillakin tulevan. :D
 
Hei kaikille! :wave:
Kauhea kiire lasten kanssa koko ajan, ei ehdi edes tänne kirjoitteleen. Jos nyt muutaman rivin sais raapustettua... :LOL:
Äitienpäivät meni mukavasti kyläillessä ja sain aamulla nukkua pitkään, mikä oli ehdottomasti paras lahja! :D
Meidän neiti kovin kääntyilee ja myös yrittää eteenpäin ja sitten menee herne nenää, kun ei pääse etiäpäin! ;)
Pelkällä tissimaidolla me vielä mennään. Tuntuu riittävän, joten en pidä mitään kiirettä kiinteiden aloittelun kanssa. Pidän niin imettämisestä! Perunalla sitten aloitellaan.
Tukan lähdöstä oli puhetta, täällä myös yksi kaljuuntuva äiti! :kieh: Siis ihan koko ajan putoo tukkaa ja on jo ihan ohut. No, sama oli esikoisen kanssa ja totesin ettei mikään auta... Joten pudotkoot rauhassa! Kyllähän se sitten kasvaa takaisin, kun imetys joskus (toivottavasti vasta vuoden kuluttua) loppuu...
Hampaita ei vieläkään ole tullut, vaikka koko ajan on nyrkit suussa ja kuolaa...
Meidän Emma kuuluu myös valitettavasti niihin lapsiin,jotka eivät nuku päiväunia. Siis saattaa torkkua 5-15 min tissittelyn jälkeen muutaman kerran päivässä, mutta ei yhtään enempää! Ja yöunille menee vasta 10 jälkeen ihan yliväsyneenä. Mutta päivän kyllä jaksaa ihmeen hyvin olla iloinen ja seuraavainen. Tosi raskasta vaan mulle, kun kotitöiden kimppuun pääsee 11 jälkeen iltamyöhällä ja esikoinen herää jo kahdeksalta... No, kaippa se tästä alkaa tasaantumaan.
No, menenpä tästä leikkimään siskosten kanssa, kun niin suloisesti leikkivät keskenään tuolla lattialla!
Neamma ja Emma 3,5 kk ja isosisko 2 v ja 10 kk.
 
Unohtui aiemmin kirjoittaa, mutta täälläkin lähtee tukka ihan tukoittain. :( Kaveri lohdutti että kyllä se palaa ennalleen aikanaan..No, sitä odotellessa täytyis käydä kampaajalla tasoittamassa latvoja, ihan kauheen näköiset.. :ashamed:
 
Heippa pitkästä aikaa!

4 kk lääkärineuvola on takanapäin. Eliaksen mitat 6700g, 64 cm. Pottua ja porkkanaa on täälläkin alettu maistelemaan. Hienoa, että monella imetys luonnistuu. Meillä kävi niin, että poika sai kovia rintaraivareita ja lopulta hylkäsi rintaruuan. Kovan morkkiksen siitä koin, muttaminkäs mahtaa. Kai hän osittaisimetyksellä huomasi, jotta palvelu pelaa helpommin pullostapäin. Pumppaillut maitoa hänelle vielä olen, mutta määrät alkaa olemaan vähäisiä.

Tänään Eliaksella oli ensimmäinen hammashoitaja-aika. Saimme mukaan hammasharjan. Tuntuu hassulta, jotta nyt pitäisi alkaa ikeniä harjaamaan. Mutta minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa! :D Hampuja vielä ei ole näkysellä. Nyrkki kyllä maistuu ja kuola valuu.

Elias on tarkkaavainen ja rauhallinen heppu. Kyljeltä kyljelle mennään, mutta läpimurtoa masulleen ei vielä ole saanut tehtyä. Lelut kiinnostavat ja niitä hypistellään ja ihmetellään.
Yöt meillä nukutaan heräämättä.

Muksaa alkanutta viikkoa kaikille!
t. Soikku& Elias 4kk,8pv
 
Moi.
Neamma: Nuo päiväunet on ihan kuin meidän poitsulla |O Mie oon niiiiiin kateellinen niille joiden vauvat nukkuu kunnon päiväunia! :ashamed:

Albert kääntyi joskus kuukausi sitten pari kertaa mahalta selälleen, mut taisi olla ihan vahinkoa kun ei oo sen jälkeen kääntyillyt kumminkaan päin. Taitaa olla vähän jälkeen jäänyt kun muiden vauvat jo kääntyilee ja vaikka mitä, mut tuo vaan lohnottaa selälleen lattialla, ja sit alkaa huutaa kun ei jaksa enää yhdessä kohtaa nököttää :LOL:

Mie nyt muutamana iltana oon syöttänyt poitsulle sitä puuroa, vaan taidetaan siirtyä takas velliin. Mie en jaksa joka ilta vaihtaa yöpukua uudestaan puuron syönnin jälkeen |O Ja ei se jaksa väsyneenä keskittyä siihen syömiseen, vaan alkaa kamala kiukku aina, eikä se puuro sit mee alas.
Miten te muut muuten saatte syötettyä vauvaa niin ettei oo joka paikka ruoassa? Vai saatteko?
Kun meillä on päivälläkin niin, kun saa kasvis-,tai hedelmäsosetta, että riisun ihan suosiolla Albertin niin, että sillä on vaan vaippa päällä, tai muuten joutuu vaihtamaan puhtaat vaatteet syönnin jälkeen, kun se sotkee niin paljon :kieh:
Tuntuu nyt muutenkin että tuo syöminen tökkii, välillä meni jo paremmin alas, mut nyt se rupeaa aina huutamaan parin lusikallisen jälkeen, eikä rauhoitu ennen kuin lopetetaan syömispuuhat, mistähän sekin sit johtunee?

Kide: Me aloitettiin kiinteät mustikalla, tosi fiksua oli valita mahdollisimman sotkeva ruoka, kun toinen ei vielä osaa syödä kunnolla :D

Oksenteleeko teidän vauvat muuten? Siis en nyt tarkoita mitään pukluja, vaan ihan oksentamista. Meillä nimittäin 1-2x/viikkoon (lähinnä iltaisin) Albert oksentaa vellin jälkeen ihan kunnolla, että kaaressa lentää, ja se haisee ihan yrjölle :x

Katja ja Albert reilut 4kk
 
Katja: Meillä on ollu kans tuollaisia ajoittain ettei maistu sitten niin mitenkään päin mikään sose, sit oon vaan antanu olla, antanut vähän maitoa ja poika tyytyväinen. On menny ohi nopeesti ja taas maistuu, tiä sitten mitä toinen noilla tarkoittaa. Kyl me on selvitty ihan ruokalapulla suht siistinä, harsonkin saatan heittää käsille sit viä ni tahriintuu harso sit.. No juu, kyllä kun tota sitteriä kattoo ni huomaa et siinä ruokaillaan :whistle:

Me alotettiin luumulla ja ruusunmarjalla ja sit peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali, maissi, bataatti, persikka ja banaani, nyt olen lisäksi ottanut mustikan. 3 pv yhtä ja sitten uusi maku, nyt on oltu näillä pitkään, seuraavaksi meinasin omppua tai päärynää kokeilla ja kohta pian puuroo.

Meillä ihan viittä vaille tuo kääntyminen =)

Luulisin myös että eka hammas tulee pian läpi, niin näyttäs mun silmään.

Täällä nukutaan yleensä ihan hyvin päikkäreitä, nukahtaminen on sitten vaan vähän vaikeempaa, mutta sitten kun nukahtaa nukkuu kyllä ihan hyvin. Ei juur huoli tuttia enään, tissi suussa nukkuis mielellään..
 
Meillä tosiaan nukuttiin sitten eilen oikein urakalla ja ihmettelin jo et eikö herää ollenkaan :eek: Ja tosiaan aloituksen laitoinkin tuohon aiheesta...eli päikkärit oli yli 5h pitkät ja muutaman kerran välissä hieman kitisi ja tutin kävin laittamassa kun ei kuiten ollut hereillä..sillä jatkoi sitten uniaan. No siinä sitten hieman illalla jännäsin et mitenhän käy yöunien kanssa, mut just sopivaan aikaa heräili, et jaksoi sit vielä iltaan touhuilla ja sit yöpuulle...Meillä ollaan ennen nukuttu 2-3h päikkärit 2 kertaa, tosin nyt myöhäisemmät päikkärit on alkanut lyhentymään. No mielenkiinnolla odotan kuin kauan tänään nukkuu...Yöllä nukkui sitten paremmin kuin ikinä ennen, ei herännyt kuin kerran syömään ja vasta 4 jälkeen aamuyöllä. Itse heräsin tavan mukaan 2 aikaan ihmettelemään ett eikö sitä syödäkkään :headwall: No tietty jatkoin sitten tyytyväisenä unia

Katja87:Meidän Jasu oksenteli noin 2kk:na silloin annettiin cuplatonejakin(vatsavaivoihin) ja kun jätin ne pois niin oksentelukin loppui. Tosiaan samanlailla kaaressa tuli , kivasti monesti sänkyyn vielä, sitten kaikki petivaatteet hais ihan oksennukselle :(

Gothaur: joko olet testaillut sitä seerumia? Minä tilasin kans sen hairstorelta, laiskana, kun tuo kaupunkiin meno on nykyään niin pitkässä kuusessa...Voi toivotaan että tämä sulkasato loppuu, tai sit loppuu sulat.. :ashamed: On kyllä jo niin ohut tää mun tukka!

No nyt pitäis keksiä että mitä sitä tänään tekis..ehdotuksia, siivota en halua :D mut kait vissiinpakko...

Piku ja Jasu
 
tervehys,

miten mä en muka ikinä ehdi tänne kirjoittamaan. Nyt sitten otin itseäni niskasta kiinni kun tuo Onni on päikkäreillä.

Täälläkin lähtee hiukset, vaikka en edes imetä. :kieh: Meinasin pitkää kasvatella, mutta sen verran runsaasti hiuksia alkoi lähtemään, että kampaajalle vaan ja hiukset lyhyiksi.

Meillä Onni on kääntynyt mahalleen jo kuukauden ja sen verran vauhtia on että kai kohta jo ryömii. Nukkuu yöt hyvin, mutta levotonta on kun olisi kiire siellä unissakin mennä. Hampaita meillä ei ole vielä näköpiirissäkään. Soseita syödään ja päivärytmi on ihan mukava.

muuten meillä ei mitään ihmeitä

T: Nuuskis ja Onni
 
Kiinteistä:
Mä aloitin perunalla( Elli tulee viikon päästä 4kk) ja aika pian otin porkkanan lisäksi kun ei pelkkä peruna uponnut.Kohta sit kokeilen maissin ja kunhan sosetta menee paremmin niin annan jotain marjaa tai hedelmää seuraavaksi.eli ei makeaa ensiksi meillä ;) Tänään meni jo 2 jääpalakuution kokoista palaa lounaaksi ja hyvin jo onnistui syöminen.Taisi olla nälkä unien jälkeen.

Mulla ei onneksi ainakaan vielä hiukset lähde,edellisellä kerralla tässä vaiheessa oli jo ohimot kaljut.Mulla varmaan tulee sulkasato myöhemmin sit.Mut en jaksa etukäteen murehtia.

Ellillä levottomuus illalla ja yöllä jatkui eilenkin.Lieneekö hampaat syynä vai jokin muu kehitysvaihe?senpä näkee tulevina päivinä.Ainakin tuota liikettä on lattialla enemmän vaikka ei käännykään.Peruuttaa kyllä ja katselee leluja ja viuhtoo käsillä ja jaloilla kovasti.Äänipuolikin kehittyy koko ajan.Monenlaista ääntä on jo kehittänyt :D

Susa ja Elli kohta4kk
 
Hei taas,

Kovasti taas on kiirettä viimepäivät pitänyt. Mä kun päätin sittenkin koittaa tsempata ja valmistua tämän vuoden puolella, niin kouluhommia on tullut väkerrettyä pitkin öitä. Onneksi sitten aamulla on saanut nukkua pitkään, Laura siis edelleen valvoo illalla ja nukkuu aamulla.

Nyt vaan on tainnut tää mua sitkeästi vaivannut flunssa tarttua Lauraanki, tyttö on aavistuksen räkänen ja ääni on ihan maassa. Kuumetta ei kuitenkaan ole ja muutenki varsin hymyileväinen, joten ajattelin muutaman päivän seurata tilannetta ennen ku lääkäriin vien.

Maija ja Laura n. 3,5kk
 

Yhteistyössä