*Tammivauvat 2008*

Hei, msn puolella voi musta omia tietoja muokata ihan siten, että esim. siinä etusivulla klikkaa sitä omaa nimimerkkiä siinä oikeassa ylälaidassa ja sit avautuvasta ikunasta muokkaa profiilia. Viestketjuihin jatketaan tuolla vastaa nappulalla, tai sitren jos haluaa avata ihan uuden keskustelun niin sitä varten löytyy se aloita uusi keskustelu... Auttoikohan yhtään?

Me tultiinjust tunnin vaunulenkiltä, ihana ilma! Vielä kun nuo hiekat saavat siivottua jalkakäytäviltä... Nyt sitten tytölle ruokaa, herää aina heti kun vaunut pysähtyy, joten kiireellä saa itse riisua ennen kun pieneltä menee hermo. Keneltä lie tuon kärsimättömyyden periny? :saint:
 
Heips!

Meilläkin pidetty ristiäiset, Pikkuinen poika sai nimekseen Olli Pekka Ilmari, Olli siis kutsumanimi :) Kaikki meni hyvin ja Olli oli todella virkeä ja hyväntuulinen koko ajan :) Muutoinkin kaikkii rullaa, kevättä on rinnassa ja niin edelleen :)

Lisää taas myöhemmin..aina on olevinaan niin hoppu :)

Maija ja Olli 8vkoa ja 4 päivää
 
Hyvinhän se onnistunu Gorthaur-lla tuolla msm:n puollellakin..Siitä vaa lisää tutustuu..:D

Meillä tasaseen tahtii mennää, rytmi hiukan vaihtelee, ku on paljon erilaisia päiviä viikossa. On kerhoiluja ja niitäkin hiukan eriaikaa yms. Mutta Luca on tyytyväinen ja aurinkoinen poika. Ja ihan silmissä kasvaa. Kohta sitäki miettii et missä se vauva onkaa..
Tuolla messengerin puolella hiukan muisteltiinkin melkee vuoden takaisia tunnelmia..vappu lähestyy ja minä just ennen vappua tein positiivisen testi ja tässä ollaan nyt. Kuinka moni muuten täällä on ihan tuolta kuumeilijoista asti ollu mukana? Lellu ainaki oli kuumeilijoissa mun kanssa yhtä aikaa, hän muistaakseni ensimmäiset odotuspuolen pinotki teki ja piti pystyssä..

Meillä kylvetetään ainakin kerran viikossa, useasti kyl pari kertaa. Nyt hiukan iho alkanu kuivahtaa jostain kohin, mut ei pahasti aqualan l- niin hyvä tulee.
Luca kovasti koittaa jo hamuta leluja, ja ottaa kiinni niistä ku tarjoaa tai kädestä ottaa kiinni. Hyvännäköistä ku toinen ihan törstinä keskittyy hommaan.. :saint:
Masullaakin nyt viihtyy ku pää pysyy jo pitempäänki ylhäällä ja masulta kiepsahtaa sitten takaisin selälleen. Jo useasti käynyt noin, en tiä sitten onko ollu vain tuuria pojalla.

Mutta nyt näyttää isommilla pojilla tulevan kinaa, ei muuta ku tuomariksi..



Saaru ja Luca
 
Saaru: Söpö toi teijän Luca!

Papu76: Meillä neiti on 2 kertaa viikossa kylvyssä ja iho kestää sen hyvin. Neiti on alusta asti suuresti nauttinut kylvettämisestä. Isänsä kylvettää hänet. Meillä lasten isä on kylvettenyt kaksi isompaa lastakin. Minusta tuo on kiva "tapa", kun mulla on imetys-juttu niin isillä on kylvetys-juttu. Isi on itse myös halunnut alkaa kylvettämään (ei ole tarvinut pakottaa... ;)

maya-78: Tosi kiva nimi tuli teijän pojalle!

Meillä mennään samalla "rytmillä", kun aiemminkin eli neiti nukkuu 2 pidemmät unet (3-4 tuntia kerrallaan) päivässä ja yöllä syö kerran. Nyt oli taas mahavaivoja ja jätin rela-tipat vuorostaan pois niin mahakivutkin hellittiävt. Onko kellään tietoa, että voiko noista rela-tipoista tulla mahavaivoja? Meillä ainakin neitillä helpotti, kun en anna niitä enää.
Dee-tippja neiti saa edelleen.

Nyt pitäis lähteä ruuanlaittoon. Ristiäisjärjestelyjä oon myös täällä tehnyt. Neiti saa nimen sunnuntaina. Jännittää jo vähän etukäteen, että miten neiti käyttäytyy tilaisuudessa. Kovasti on vain hommaa järjestää nuo juhlat, mutta ovat ne kyllä sen väärtikin. =)

Kovasti jaksamista kaikille äideille ja tietysti vauvoille myös! :)

Tammiäiti ja neiti kohta 6,5 viikkoa :heart:
 
Tammiäiti kiitos kiitos :heart:
Juu, mä oon kuullut että monilla on tullut Reloista mahapuruja. nehän on kans öljypohjaisia, niin ku devitolit(d-vitamiini), joista saattaa tulla. Mut kokeilepa gefilus kapseleita, oliko joku gefilus plus vai mikä joka avattuna liukenenee nesteeseen..
 
Moi!
Oltiin jo ihan tipahdettu toiselle sivulle.Itsekin tulee nyt sit käytyä oikeatsaan vaan msm:n puolellla kirjoittelemassa.Yhteen paikkaan vaan ehtii.

Elli kasvaa kovaa vauhtia.Edelleen on hyvin tyytyväinen pallero ja hymyilee paljon.Nukkuu ja syö hyvin ja on rauhallinen.Lelut alkaa vähän kinnostamaan mut silti edelleen mun,isin ja isosiskon naamat kiinnostaa eniten.Jaloilla vähän mobileleluja potkii(vahingossa kai) ja vatsallaan vähän aikaa viihtyy.Päätä ei kauheasti vielä pidä ylhäällä mut vähän kumminkin.

Meillä on ristiäiset lauantaina täällä kotona.Vanhemmat laittaa tarjottavat, ihana helpotus!!!Itse pitää siivota ja hankkia kukat.Kastelahjankin ostan neidille vasta kun näen mitä hän muilta saa.

Relatipat ja jekovitit meillä käytössä ja niillä ei ole tullut masuvaivoja.Jotenkin on ihanaa et Elli ei masua itke kun esikoinen itki sitä 3kk...Jos näin jatkuu niin kyllä saa olla onnellinen.

HeMa ja Elli 8vkoa
 
Neuvolaterveisiä!

Meillä oli tänään sekä tytön neuvolalääkäri, että oma jälkitarkastus. Tytöllä painoa oli tullut kahdessa viikossa lähes 600 g, eli hyvin riittää maito ainakin toistaiseksi! Muutenkin kaikki ok, kannatteli hyvin päätään käsistäkohotettaessa ja oli varsin virkeä. Itsellä raskauskiloja lähtenyt pois 10, mutta vielä niitä siis riittää, ennen kun normaali paino on saavutettu...

Maija ja tyttö 7 vkoa
 
Heips... viittiskös joku neuvoo kuin toi mese systeemi toimii :ashamed: :ashamed: jos pääsis liittyyn sinne :D

Meillä pikku iida kasvaa mukavasti painoo oli n 2 vkoo sitten 5015 ja pituutta 55cm... eli vielä mahtuu hyvin 56 cm vaatteet
meilä alkoi maha tauti jyllään eilien 2 pojalla nyt isäntä töistä tullessaan totes että taitaa olla saanu sen itselleen...
nimiäiset vietettiin eilen kanssa täytyy toivoo ettei vieraat saaneet tartuntaa kun poika oksensi ekan kerran niiden loppu puolella.....

ei auta täytyy mennä kumpikin tyttö huutaa samaan aikaan :attn:
 
Lähetät yv:n joko Saarulle tai Saapikselle et haluat mukaan. Sähköpostiin tulee hyväksymisviesti. Sinne ei katsos muutoin pääse kuin sillä, että valvoja hyväksyy. Jossain täällä sivulla oli se linkki mistä pääset kirjautumaan. Siihen laitat s-postiosoittees ja salasanan.

Tammivauvat senkun hiljenee, vaikkei kaikki tuolla msn:llä olekaan. Itelläkin hiljenee luultavasti vähäksi aikaa, kun ollaan muuttamassa ja ei varmaan saada nettiä heti auki. Mitähän siitäkin tulee, kun ei pääse palstalle! :eek: Muutetaan siis isompaan ja käytännöllisempään kotiin. 74,5 neliöiseen kolmioon. On hissi, lasitettu parveke, remontoitu keittiö.. mikä autuus. Nyt asutaan 55 neliön kaksiossa hissittömässä talossa kolmannessa kerroksessa. Mutta onneksi enää vain hetken. Meinasi tosin muuttoaikeet tyssätä varallisuusrajoihin. Ukolla on osakkeita, joiden arvo hieman ylittää rajan. No vuokranantaja katsoi sitä onneksi sormien välistä. Ehdotin sitten, et myy pois jonkun verran niitä osakkeita ja ostaa uudemman auton. Nyt meillä on 15 vuotta vanha farmarivolvo. Eli ihan hyvä olisi pistää rahaa uuteen autoon. Nuo osakkeet aiheuttaa muutoinkin ongelmia :(

Gorthaur ja Sampo 10vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Tässä vielä osoite tuonne msn:n puolelle...

http://groups.msn.com/ParastaEnnenTammikuussa/homepage

"valvojina" Saapis ja Saaru

Tervetuloa kaikki mukaan ketkä ei vielä ole!

Tuossa vielä osoite missä voi jättää hakemuksen msn:n yhteisöön :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Tässä vielä osoite tuonne msn:n puolelle...

http://groups.msn.com/ParastaEnnenTammikuussa/homepage

"valvojina" Saapis ja Saaru

Tervetuloa kaikki mukaan ketkä ei vielä ole!

Tuossa vielä osoite missä voi jättää hakemuksen msn:n yhteisöön :D

siis tuleeko siihen kenttään oma sh osoite kun miulla ei onnistunut ilmoitti vaan että
joku@????.com (loppuu en nyt muista pitää olla osoite) siis com osoiteko pitää olla en oo ennen tälläisessä ollu mukana
:ashamed: :ashamed:
 
Hei,

msn rekisteröitymisestä: Ei tarvii olla .com osoite, ihan mikä tahansa käy. Jotain häikkä itelläkin eka oli siinä rekisteröitymisessä, mutta kyllä se siitä sitten selveni..

Meillä tyttö sai sunnuntaina nimen, Laura Iida Johanna. Kaste tilaisuus sujui hyvin, väsyneitä kyllä oltiin kun kotiin päästiin..

Maija ja Laura 8vko
 
Tarjolla olis bokserin ja dalmatiankoirahanskoja. Myös nahkalaukkuja tilausten mukaan. ARGH! :kieh:
Mulla oli eilen neuvolassa jälkitarkastus aamupäivästä. Yleensä otan yhden koiran mukaan autoon mutta nyt jätin kaikki kolme koiraa kotiin. Yks jäi eteiseen ja kaks makkariin. No mitä nää kaks makkariin jäänyttä valopäätä nyt sitten keksii. Ne kaivoi mun yöpöydältä esiin liukuvoidepullon avas sen ja söivät sisällön. Jihaa. No arvata saattaa että sitten illalla alkoi oksentelu. Tule meinaan kaikki ulos ja liukkaasti. :headwall: Täällä on nyt sitten koko yö siivottu kun aina kun hetkeksikin nukahti niin alkoi kuulua kauhee kakominen. Onneks illalla kerättiin kaikki matot pois lattioilta niin oli sit ees helpompi siivota, meillä kun noi koirat haluis aina oksentaa matolle jos mahdollisuus on...

Jälkitarkastus on nyt sitten tehty ja kaikki näytti kuulemma hyvältä. Vähän se kyllä nipristeli mutta ei sattunut vaikka sitä vähän jännitinkin. Sitten iltapäivästä menin vielä takasin neuvolaan tapaamaan synnytysvalmennusryhmäläisiä. Ainoostaan yks mun lisäksi oli vaivautunut paikalle, mutta ihan kiva sillä tän yhden kanssa meni jutut aika hyvin yhteen ja sovittiin treffit avoimeen päiväkotiin parin viikon päästä.

Tänään piti lähteä Ikeaan parin kaverin kanssa kiertelemään mutta mä oon nyt jumissa täällä noiden oksentavien liukuvoideaddiktien kanssa. Vähän ne kattoi mua syyttävästi kun aamupalaksi tarjoilin näille kahdelle valopäälle pelkkää laihaa riisivelliä. Kyllä välillä meinaa huumorintaju loppua näiden koirien kanssa, varsinkin kun on muutenkin väsynyt ja sit käy jotain tällästä. Mutta toisaalta, on ne kyllä ihaniakin joten ehkä mä nyt kuitenkin perun sen nahkahanskatarjoukseni... =)
 
meillä tyttö sai nimeksi Elli Noora.Ristiäiset meni hyvin ja juhlakalu nukahti kesken kaiken.heräsi sit kun vettä tuli päähän :D isosisko kuivasi pään hienosti isän avustuksella.Ihana päivä oli ja kaikki sujui mallikkaasti, oltiin ihan tässä kotona pienellä porukalla.

Elli kasvaa silmissä ja kovasti virkeänä ollessaan jutustelee ja hetkiä katselee leluja lattialla.Pientä vatsavaivaa on välillä ja siksi illat on usein yhtä kitinää,tietty väsymyskin tekee osansa.Yöt nukkuu(22-7) yhdellä syötöllä ja tänä aamuna heräsi vasta 6.30 syömään :D oli äiti ihmeissään.
Kovasti vaan mietin miten maito riittää kun yösyömiset vähenee mut täytyy vaan päivällä tarjoilla ahkerasti tissiä.nimittäin haluan todellakin imettää ainakin 6kk asti ja mielellään osittain vuoteen asti.itsellä noita ruoka-allergioita ja muita allergioita niin ainakin vois kokeilla jos se auttaa pientä välttämään ne.esikoisella ei ainakaan vielä ole mitään tullut ja häntä imetin vuoden ikään asti.

HeMa ja Elli 2kk
 
No on sitä Hokkiksellaki hommaa ku noin monta koiraa on :eek:
Mulla oli tänään jälkitarkastus, kaikki oli hyvin. Ehkäsyksi oon miettiny imetyksen jälkee ottaa sen renkaan. Nyt en saanu siihe reseptiä, vaan sitten imetyksen jälkee aika lääkärille ja uus papanäyte ja sitte resepti.
Luca kasvaa tohinalla. Koko ajan oppii uutta, masullaa ollaa ja leekataa.Lelut kiinnostaa, niitä on kiva hiplailla ja tökkiä. Helistimeenkin tarttuu ku sitä tarjotaan:D Kyllä se aika juoksee, ei tässä kiireessä meinaa pysyä perässäkää.
Oma maito riittää ja sillä mennää. Yöllä herätään kuiten useemman kerran syömään, voi alkaa kyllä tarjoamaa ensin tuttia, eikä heti vaa tisua suuhun. Jos vähitellen oppis ettei yöllä tarvi syyä koko ajan. :D
Jaa..täällä alkaa taas tavanomainen taistelu--> ei muuta ku väliin!

Saaru ja hulivilit!
 
No on sitä Hokkiksellaki hommaa ku noin monta koiraa on
Juu sanos muuta. Mulla oli itellä yks koira ja sit miehellä kaks koiraa kun tavattiin. Sit kun näistä karvaturreista joskus aika jättää niin meidän perheen max koiraluku on kaks. Kolme isoa koiraa on ainakin tälleen pieneenä kämppään ihan liikaa ja jotta jokainen sais aktiviteetteja niin onhan tässä joo aika paljon hommaa. Onneksi mies on ottanut nyt enemmän vastuuta koirista kun mä oon ollu väsyneempi ja hoitaa mm aamupissatukset itekseen.

 
En ole päässyt (jostain syystä ;) ) pitkään aikaan kirjotteleen tänne, mut nyt tuli sopiva sauma, joten heti koneelle =)

Meillä on myös ristiäiset vietetty ja neiti sai nimeksi Viola. Kastetilaisuus meni hyvin ja neiti laittoi nukkumaan heti kun pappi sanoi amen ja nukkui 4 tuntia putkeen eli oli kohtelias päivän päätähti vieraita kohtaan laittamalla nukkumaan (tyyliin: juhlikaa te, mua väsyttää ja mä meen nukkumaan :LOL: ) vaan hyvähän se on että uni maistuu! Juhlat meni siis kaikin puolin hyvin ja oli mukavaa. Vaikka onhan niissä kova laittaminen etukäteen ja kova työ laittaa paikat kuntoon juhlan jälkeen, mutta tällaisia iloisia juhlia on kuitenkin aina mukava järjestää =)

Eilen kävimme Violan kanssa lääkärineuvolassa: neiti 2 kk tarkastuksessa ja minä jälkitarkastuksessa. Viola oli kasvanut taas kovasti eli painoa neitillä on nyt 5890 g ja pituutta 60 cm. Painoa oli tullut 3 viikossa 750 g ja pituutta 2 cm. Neiti "huiteleekin" neuvolakäyrillä siellä +2 eli ylimillä käyrillä ja on siis tosi pitkä (ja hoikka) tytöksi. Elikkä hyvin kasvaa täysimetyksessä. Toivon, kuten HeMa:kin, että saisin ja pystyisin ja että maitoa tulis niin kauan, että Viola on 6 kk ja sen jälkeen osittaisimetystä niin pitkään kuin tyttö rintaa huolii. Toivotaan parasta! :)

Meillä on ollut eilisilta ja tämä aamu rauhallista, kun esikoinen lähti eilen iltapäivällä yökyläilleen serkkujensa luo. Haen pojan kotiin tässä päivällä. Pikkusisko on jo ikävissään: velipoikaa on jo kova ikävä näköjään.

Jaahas, nyt pitäis lähteä aamupalan laittoon, joten :wave:

Koittakaahan jaksaa kaikki mammat! =)

Tammiäiti ja Viola (maanantaina 2 kk) :heart:
 
Kiitoksia HeMa, tykätään kyllä itsekin kovasti Viola -nimestä ja neiti näyttääkin jo ihan nimensä näköiseltä! =)
Viola tosiaan kasvaa kovaa kyytiä koko ajan ja alkaa pakkauksen vaatteet oleen jo kaikki kohta pieniä. Mutta onneksi iso-siskonsa vaatteita on runsaasti -ja onpahan hyvä syy shoppailla lisää, kun vaatteet menee pieneksi ;)

Tammiäiti ja Viola (kohta 2kk) :heart:
 
Hokkiksen liukuvoidetarina pelasti illan täällä! :LOL: Oli pakko pyytää mieskin lukemaan. :D Meillä myös koira joka aina aika ajoin keksii mukavia tempauksia, mutta liukuvoiteista on sentään toistaiseksi pysynyt erossa. :LOL: On kyllä varmasti paljon työtä kolmessa isossa koirassa, tällä hetkellä itsellä tuntuu olevan vauvanhoidon lisäksi ihan tarpeeksi hommaa tässä yhdessä pienessä, mutta koostaan huolimatta erittäin vilkkaassa koirassa.

Viime yönä meillä muuten poika nukkui 8h putkella! B) Heräsi kuudelta aamulla, söi ja vaihdettiin vaippa ja nukkui taas 3,5h! Ollaankin oltu miehen kanssa tänään vähän pihalla, että miten sitä on näin pirteä ja levännyt olo. :saint:

Iidukka & Emil
 
Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Piti muutama rivi tulla kirjoittamaan, kun oltiin pudottu jo pitkälle toiselle sivulle! Me ollaan vietetty pääsiäistä ihan kotona, koitettu nukkua paljon, jotta mieskin saisi vähän univelkoja pois. Meillä kun Laura kukkuisi yöllä ja nukkuisi sitten parhaiten päivällä... Varsinaista rytmiä ei meillä vielä ole, tai n. viikko mennään aina samalla rytmillä ennen ku vaihtuu.

Maija ja Laura 2kk
 
Moikka!
Elli on muuttunut paljon viime päivien aikana.viihtyy lattialla mobilen kanss ja yrittää tarttua esineisiin.Mahalleenkin tuossa yksi päivä kääntyi.naurun hekotustakin välillä saadaan,ja kovasti tyttö yrittää jutella ja seurustella.Ihana on :heart:
Kävin just katsomassa kaverin 2 viikkoista vauvaa ja siinä huomasi kuinka se oma vauva on 2 kk kasvanut ja kehittynyt.joka päivä muuttuu ja kasvaa, kohta ei enää ole vauvaa :'(
Elli on niin rauhallinen ja tyytyväinen että nautin joka hetkestä! Rytmiä alkaa jo olla mutta aika lailla voin sanoa samaa kun Maija että 2 viikkoa korkeintaa se on sama ja sit taas joku asia vaihtuu.

Torstaina meillä on neuvola pitkästä aikaa ja sit näkee plajonko neiti on kasvanut.

HeMa ja Elli 2kk
 
Heipsan!
Samaa täällä ollaan Lucan kanssa päivitelty. Niin nopsaa menee aika ja poika kasvaa kehittyy, päivä päivältä tuntuu et on isompi ja osaavampi. Muuten menee samaa rataa, poika on vielä yhtä leppoisa kuin aikasemminkin. Yöt vaan pitäs saada menemään enemmän siellä oman sängyn puolella. Mutta taidalla olla liian väsynyt siihen pomppimiseen että teen sitten helpoimmalla tavalla eli annan nukkua vieressä. Tuttia ollaan taas enämpi syö, nyt kelpaa parhaiten normi ainun tutti. Ajattelin vain ostaa luonnonkumisen, se on noille isommillekin pojille kelvannu parhaiten. Vaikka ei nekää syöneet tuttia montaa kuukautta, tissutelun loputtua jonnin aikaa mut reilusti alle 1v jääny pois ja riesaksi tuli tuttipullo, sitä sitte yöt lutkutettiin. Jos sais Lucalle ton tutin, niin ei tulis tuota kierrettä pullon kanssa.
Mutta joo, ny oli pikanen visiitti täällä..kerhot kutsuu!

Aurinkoista kevään odottelua :heart: Saaru ja poijjaat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Tässä vielä osoite tuonne msn:n puolelle...

http://groups.msn.com/ParastaEnnenTammikuussa/homepage

"valvojina" Saapis ja Saaru

Tervetuloa kaikki mukaan ketkä ei vielä ole!

Tuossa vielä osoite missä voi jättää hakemuksen msn:n yhteisöön :D
Pitäsköstuosta osoitteesta päästä suoraan meseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkueppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Tässä vielä osoite tuonne msn:n puolelle...

http://groups.msn.com/ParastaEnnenTammikuussa/homepage

"valvojina" Saapis ja Saaru

Tervetuloa kaikki mukaan ketkä ei vielä ole!

Tuossa vielä osoite missä voi jättää hakemuksen msn:n yhteisöön :D
Pitäsköstuosta osoitteesta päästä suoraan meseen
Tuo osoite on sinne msn: yhteisön sivulle, missä voi jättää hakemuksen yhteisöön(yhteisö on vähän samankaltainen palsta ku tämäkin, paitsi se on sulettu, sinne ei pääse ilman että valvoja hyväksyy jäseneksi). Mese eli messenger on sitte ihan eri asia, ollaan tuolla yhteisössä sitten annettu omia messenger osoitteita, jotta ollaan voitu keskustella realiajassa. Messengeriin voi tutusta sekä ladata (pitää ladata/asentaa omalle koneelle) www.msn.fi

eli mese on eri toi yhteisö...Kumpaa sinä nyt tarkoitat?:) laita vain lisää viesti, koitan parhaani mukaan antaa neuvoja ja apuja :wave:

Saaru
 

Yhteistyössä