*Tammivauvat 2008*

Tyttönen
Meillä poitsu oli syntyessään 3,380kg, pituutta 51 cm ja pipo 33,5.
Nimiasia on aika lailla samalla mallilla, muutama vaihtoehto on mut niistä vähän vielä väännetään. Pääpiirteittäin ollaan kuitenki samoilla linjoilla ja toinen nimi + sukunimi loksahtivat sentään yhtään sen enempää miettimättä ;)

Saaru Olikos se sulla tarkoitus kokeilla sellaista tuttipullolämmitintä? Jokos on testattu?

Meillä viime yö heräiltiin tunnin välein ja aamulla oli äitillä silmät ihan ristissä.. Päivän on nyt torkkunu ja välillä syönyt, mutta eipä ole osannut ite mennä nukkumaan. Täytyy toivoa et tämän päivän unet riittäis nyt paremmin myös yöksi.. Hassu poika, ei näytä erityisesti mikään vaivaavan ainakaan näin päivällä mut josko ne ilmavaivat ja muut masuvaivat sitte yöllä herättelee toista.. Kun ei ne kerro... :|
 
No pitkästä aikaa minäkin nyt tänne pääsin kirjoittelemaan. Tuntuu että päivät hurahtavat vauhdilla eikä mitään ole oikein ehtinyt tekemään. Poika tosiaan ei päivässä juuri muuta tee kuin nukkuu, on tissillä tai sitten itkee. Vatsanväänteitä tuntuu poitsulla olevan ja noita cuplatoneja olen kokeillut. Enpäs kyllä tiedä auttavatko vaiko eivät. Huomenna meinasin mennä hakemaan apteekista niitä rela- tippoja josko auttaisivat paremmin.
Nyt on hiukan jo alettu ristiäisiä suunnittelemaan... nekin tässä stressaavat, kaikilla tuntuu olevan omat näkemyksensä miten asiat tulisi hoitaa, missä pitää ja mitä tarjota. Nimestäkin on hiukan tullut jonkinlaista kommenttia... siis sukunimestä, me kun ei mihen kanssa olla naimisissa eikä vielä olla päätetty kumman sukunimi pojalle tulee. Etunimi on kuitenkin jo hyvin selvillä, ollut jo odotusajasta saakka.
Nyt pitänee mennä poikaa rauhoittelemaan, jospa koittais vaikka kylpyä.
 
hyvin nukuttu yö takana..poika nukkui 6 1/2 tuntia..siitä sitten kysymys..
[/b]lypsämisestä pitäisiköhän yöllä nousta lypsämään, kun poika noin hyvin nukkuu? nimittäin rinnat on aamulla järkyttävät..toisaalta saisi nukkua. mitäs te muut teette? ite en kyllä herää, että melkein täytyis kello laittaa soimaan.. :whistle: aattelen lähinnä ettei maidon nousu lakkaa..ummikkona...
Maitoa olen luovuttanut TAYS:n nyt kaksi viikkoa, kun pakkanen on täynnä.Onkos täällä muita jotka maitoa luovuttaa?.Pojalle kyllä maitoa riittää, kasvaa hienosti, syntyessääm 3085 g ja nyt viikko sitten 3400 g..
röyhtäyttäminen olisko hyviä vinkkejä, millä vauvan saa röyhtäysemään? joka syötön jälkeen röyhtäytän, mutta joskus saattaa mennä puolikin tuntia että tulee. Eilen illalla kävi niin että poika röyhtäs ja laitettiin nukkumaan hetken päästä..no tuli hikka ja vartin päästä puklas reippaasti. Johtuiskohan tuosta hikasta? Neuvolassa annettiin vinkki että reiden päälle mahallaan, mutta eipä tuokaan aina auta.
mitäs muuta, oli paljon mielessä, mutta muisti tekee kepposen näin aamutuimaan..
aamupuurolle :wave:
tyttönen ja poika 3 vko 5pv
 
Heipsan!
Tänään onneksi vähän pirteempänä kuin eilen! Eilen oli mahotn kiire ja migreeniä! Ihan järkkyä, varmaa univaje kostautuu nyt. Nyt oonkin koittanut olla ajoissa sängyssä ja suosiolla antanut pojalle yötä vasten korviketta tömpsyt. Ja viime yö meniki Aatolla hyvin ja pari kertaan vain herättii syökäseen.

Papu en oo kokeillu sitä pullolämmitintä ku tissillä mennää pääsääntöisesti, niin ei ole ollut tarvis ja nyttemmin ku olen lukenut siitä enemmän niin taitaa jäädä hankkimatta. Siinä on niin pitkä lämmitys aika oliko 8-15min. Yöllä on pitkä aika odottaa 8min et saa lämmintä maito :|
Tieten se ois hyvä vara, ku sen voi kytkee vaikka autossa tupakansytyttimeen..Mutta aika pienelle käytöllle meillä se varmaa jää jos tuohon tarkoituksee vain se hankittais.
Halinappi Voimia teille! Onneksi pienokainen on jo parempana. Ihan kylmät väreet meni ku luin kirjoitustasi.

Mut nyt sapuskata rinnan alle:p

Saaru ja Aatto 6vko
 
Heippa,

Tyttönen: meilläkin poika nukkuu semmosia 6- 6.5 h etappeja öisin - josta kyllä itse vain iloitsin vaikka ruiskumaitoa alkaa heti sitten tulemaan ja rinnat pinkeenä... Mutta mä ainakin annan nukkua vauvan ihan oman rytmin mukaan ja myös itseni - kyllä se uni on niin tärkeää mulle ainakin. Mutta totta on tuokin että juuri öinen imetys takaa sen maidon...hmm...vaikea paikka. Ehkä pitääkin kysyä neuvolasta mitä ovat mieltä? Mutta muutoin kyllä imetän häntä mielestäni aika usein ja näyttää olevan tyytyväinen ja kasvaa, joten ehkä jatkan vaan tätä samaa mallia. Jos painossa tai tyytyväisyydessä alkaa näkyä merkkejä, niin sitten mietin uudelleen tuon öisen imetysjutun.

Ai niin röyhtäyttämisestä kysyit.. Niin meillä kokeillaan kaikenlaisia asentoja jos vauvalla ilmaa. Olan päällä taputtaen kevyesti peppua ja silittelemällä selkää, tai keinuttamalla ees-taas ja joskus auttaa kun ottaa käsivarsille eteen ja hieman keinuttaa alaspäin - siis kuitenkin niin että pää on kokoajan ylempänä kun alavartalo. Ei näytä olevan yhtä hyvää niksiä, mutta aina jollain tapaa se röyhtäsy kyllä tulee.

Sammaksesta: onko täällä muuten muilla vauvoilla sammasta? Meidän pikkuherralla on ollut ihan miltei alusta lähtien...Ja jotenkin en ole reagoinnut siihen kunnes nyt päätin että pakko tehdä jotain. Eli puolukalla taitaa saada hyviä tuloksia? Onko kenelläkään kokemuksia? Entä vichyvesi - siis pitääkö olla ihan jotain perusvichyä? Mikäs niistä olisi aika matalahiilihapposta? Oliko se Bon Aqua?

Muutoin kaikki taas hyvin. Eilinen oli jotenkin raskas päivä - oli päänsärkyä ja semmosta "flunssa tekee tuloaan" -olo. Mutta ehkä vaan kaikki väsymyksestä, koska tänään on parempi olo ja etenkin kun aurinko alkoi paistamaan!

Jep -mutta nyt lähdetän vaunuttelemaan kauppaan jospa sieltä löytyisi puolukoita pakastealtaasta (ei ollut uutena vuotena, joten toivottavasti on tullut)...tai sitten vichyä!

JonnaP B)
 
mäkin kyllä imetän päivisin usein ja varsinkin iltaisin..ja lypsän sillä välin poika nukkuu, eli 2-3 tunnin välein, joskus jopa tunnin välein..siksi tuo yö asia mietityttää,..poikaa en kyllä rupea yöllä syömään herättään, kun on tyytyväinen ja kasvaa hienosti. no voisihan sitä kerran yössä noista lypsämään koneella, äkkiähän se tapahtuu..täytyykin kysästä neuvolasta seuraavalla kerralla. en kyllä haluis että maito loppuu sen takia kun poika yöllä nukkuu..kai sitä sen verran voi yöllä itseään vaivata :whistle: jos vaan jaksaa..
sammasta ei meillä ole.
ihana ilma siellä, käytiin koko perhe kävelyllä ja koiratkin nauttivat B) :D
 
Kopioin tän tuolta the tammikuusta...

Juuri kotiuduttiin tytön kanssa. Ensimmäinen ruokailu takana ja nyt koitetaan nukkua. Siis tuo pipo oli 38cm, mistä lie tuo 56cm tuohon tupsahti :whistle: . Eli melko hyvän kokoinen pää oli pungertaa. Synnytyskertomusta kirjoittelen kunhan vain ehdin. Ja vauvatuneiden puolelle minäkin sitten pääsen liittymään =)

Afu ja tyttö 1 vko
 
onnea vielä kerran afu :hug: milläs osastolla olit?ja oliko ruuhka jo laantunut? on aika paljon ollut taysissa synnytyksiä alkuvuodeksi, yleensä tammikuu ei ruuhka-aikaa..
Eikö ole mahtava tunne, kun pääsee nyytin kanssa kotiin? tsemppiä ekaan yöhön, hyvin se menee!
 
niin en mäkään oikein tiedä mitä maidontulolle käy jos ei öisin imetä.joka paikassa tuntuvat olevan sitä mieltä että maidontulo ainakin vähän kärsii jos ei yöllä imetä.mulla esikoinen söi kerran aamuyöllä 10kk asti ja hyvin maito riitti.oliskohan se niin että kumminkin olennaista on se että jos pumppaa tai imettää tasaisesti päivän aikana niin maitoa tulee hyvin...itsellä tosin pumppuun ei koskaan mitään oikein tullut,30 milliä taisi olla isoin määrä siksi en sit montaa kertaa pumpannut.

itse en kyllä lasta herättäisi yöllä syömään jos kasvaa ja voi hyvin.uni on tärkeää itsellekin
:)

 
Hepsus!
En mäkään kyllä yöllä herättäis syömään, jos kasvaakin hyvin. Koita nauttia ku saat nukkua, vaikka hankalaahan son jos tisut on täynnä ja kipeet. Mutta pikaseen käy lypsää sen verran et helpottaa ja takas pehkuihin. Meillä ei sitä vaaraa kyl ole et tissi pääsis liian täyteen, poika pitää siitä kyl hyvi yöllä huolen. Nyt kuiten pikkasen vähentyny noi yösyömiset ku illalla tankkaa korviketta. Ei vaa kauhiasti ala sille pullolle, esin pyöritellää suussa vaikka kui kauan ja kakotaan yms sitten vasta syödään ja väliin saattaa olla sama homma ku alkuunsa. Ja sitten vaikka ois vielä nälkä niin ei pulloa vaa tissiä. Pullosta iskältä kyl syö paremmin.

Tänään ei ookaan kerhoa, niin pääsee tämä mami hiukan helpommalla. Mulla on nasahtanu niskat niin jumiin et päätä särkee ihan mahottomasti ja varmaa toi mun huimauski johtuu siitä. Oonki koittanu nyt keppijumpata ja muutenkin jumppailla ja sauvakäveleenkin kävin. Sielläki pitäs käydä useammin niin sais enemmän liikettä tonne harteisiin.
Nyt poika meniki jo päikkäreille pihalle ja ite aattelin joskos sais jonni verran siivoiltua tässä. Iltapäivällä lähtäänkin sitten poikien kaa kyläileen..
Mutta hyvää ystävänpäivää :heart:



Saaru ja Aatto
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart:

Meillä viimeyönä herätty usein syömään, mutta ihana auringonpaiste kummasti piristää! Muutenkin taitaa nuo hormoonit sen verran vaikuttaa, että aika pienillä yöunilla sitä pärjää. Tai sitten kyse on siitä, että etukäteen ajatteli tämän vauva-ajan olevan huomattavasti raskaampaa ja vähäunisempaa, niin nyt sitten jaksaa..

Eli nyt ulos lenkille, jos käyttäis nyt vaan koirat ja sitten seuraavan syötön jälkeen lähtis koko porukalla.

Maija
 
Afulle onnittelut :flower: Ja muillekin jotka on päässy viimein jakautumaan. Jokos me nyt kaikki ollaan jo tällä puolella?

Halinappi toivottavasti teillä mennään jo parempaan päin. Voimia sinne!

Täällä Keski-Suomessa mahtava aurinkoinen keli myös, mut tuulee vaan aika kylmästi. Laitettava kunnolla Papuselle päälle, kun ulos suunnataan...

Vaatteidenpesu; Samassa koneellisessa menee koko perheen vaatteet. Vaihdoin vaan pesuaineen hellempään.

Imetys; Vauva saa tissiä silloin kun sitä on vailla (tai mies antaa pullosta). Imeä saa niin kauan kuin oikeasti imee, jos menee ihan "lussutukseksi" niin sit vaihdetaan tutti suuhun. Ajallisesti alle puolen tunnin yleensä päästään.

Kade olen teille, joilla vauvat nukkuu jo 6 tunnin yöunia yhtä kyytiä. Meillä taitaa olla 4,5 tuntia se maksimi aika. Eli kahdella yöherätyksellä mennään vielä. Ei sillä että tuokaan huonosti olisi, mutta kun miettiikin kuutta tuntia unta putkeen...

Kaiken kaikkiaan täällä on jo vuorokausirytmiä onneksi löytynyt ihan kiitettävästi. Deetippoja syöty nyt reilu viikko vähitellen määrää lisäten ja tyttö piereskelee selkeästi enemmän, mutta onneksi ei juurikaan itketä nuo ilmavaivat eli sen suhteen kaikki ok. Yöt tosiaan on vakiintunut siihen 2 herätykseen; 00-01 ja 04-05 aikoihin. Nukkumaan päästään klo 20 kieppeillä. Ensi viikolla olisi mulla jälkitarkastus ja onneksi jälkivuoto alkaa pikkuhiljaa laantua. Leikkaushaava on parantunut ihan hyvin ainakin ulkoa, mut sisältä välillä vielä vihloo ja jomottaa.

Nyt syömään ennen kuin neiti herää uniltaan... Jos pääsis sit sinne uloskin...

Pore&Papunen tasan 6vkoa
 
Heips!

Aika kyllä hurahtaa ihan siivillä... Pitäs ruokaa alkaa laittamaan, mutta kirjotan pikaseen.

Imetyksestä: jos maitoa tulee luovutettavaksi asti, ei ole pelkoa, että se yhtäkkiä loppuisi. Jos maitomäärä vähenee, vauva herää syömään useammin, jolloin sitä tulee taas enemmän. Toinen asia on sitten se, haluatko ylituotantoa pitää yllä, siis luovutusta. Jos pysyt olemaan, niin nuku vaan rauhassa yöllä.

Vaipoista: meillä käytössä sekä kestoja- että kertakäyttövaippoja. Mun antibioottikuurin aikana käytin vaan kertiksiä, koska vauvan kakka oli ihan vihreetä vesiripulia. Mutta nyt taas palasin takaisin. Sideharsoja ja villahousuja on käytetty, sekä myös sellasta valmista versiota, missä on kuori ja sisus samassa. Mä olen vielä noviisi tässä hommassa.

Kantoliinaa on kans koklattu, ja ihan hyvältä se tuntui. Mulla on trikooliina, ja hetken päästä vauva kyllä tuntuu valuvan hieman, liina siis antaa periksi. Mutta on paljon parempi kyllä mulle kantaa kuin reppu.

Halinapille paljon ajatuksia, kurjaa kun pikkuinen sairastui. Tuo rs-virus on kyllä rotaviruksen kanssa niitä vauvojen sairaalaankaatajia... Onneks ei pikkuinen tarvinnu sentään hengityskonehoitoa.

Meillä on ollu nyt tautia aina muutamién terveiden päivien väliin. Mä sain kohtutulehduksen, kun oli oltu kotona vauvan kanssa muutama päivä. Sitten siitä selvittiin, niin taas muutaman normaalipäivän jälkeen tuo 4v sai mahataudin ja kuumeen. Siitä tässä nyt aletaan toipua, onneks ei ainakaan vielä ole muut sairastuneet...

Ristiäisiä pitäs tosiaan sopia, kääks.

T: dinomamma ja etana tasan 3 vkoa
 
Heips!

Aika kyllä hurahtaa ihan siivillä... Pitäs ruokaa alkaa laittamaan, mutta kirjotan pikaseen.

Imetyksestä: jos maitoa tulee luovutettavaksi asti, ei ole pelkoa, että se yhtäkkiä loppuisi. Jos maitomäärä vähenee, vauva herää syömään useammin, jolloin sitä tulee taas enemmän. Toinen asia on sitten se, haluatko ylituotantoa pitää yllä, siis luovutusta. Jos pysyt olemaan, niin nuku vaan rauhassa yöllä.

Vaipoista: meillä käytössä sekä kestoja- että kertakäyttövaippoja. Mun antibioottikuurin aikana käytin vaan kertiksiä, koska vauvan kakka oli ihan vihreetä vesiripulia. Mutta nyt taas palasin takaisin. Sideharsoja ja villahousuja on käytetty, sekä myös sellasta valmista versiota, missä on kuori ja sisus samassa. Mä olen vielä noviisi tässä hommassa.

Kantoliinaa on kans koklattu, ja ihan hyvältä se tuntui. Mulla on trikooliina, ja hetken päästä vauva kyllä tuntuu valuvan hieman, liina siis antaa periksi. Mutta on paljon parempi kyllä mulle kantaa kuin reppu.

Halinapille paljon ajatuksia, kurjaa kun pikkuinen sairastui. Tuo rs-virus on kyllä rotaviruksen kanssa niitä vauvojen sairaalaankaatajia... Onneks ei pikkuinen tarvinnu sentään hengityskonehoitoa.

Meillä on ollu nyt tautia aina muutamién terveiden päivien väliin. Mä sain kohtutulehduksen, kun oli oltu kotona vauvan kanssa muutama päivä. Sitten siitä selvittiin, niin taas muutaman normaalipäivän jälkeen tuo 4v sai mahataudin ja kuumeen. Siitä tässä nyt aletaan toipua, onneks ei ainakaan vielä ole muut sairastuneet...

D-vitamiineista: yks vinkki. Mahavaivoja voi hieman vähentää se, että ne alotetaan vähitellen. Siis ekana päivänä yks tippa, seuraavana kaks, jne. Et ei koko määrää heti kerralla. Mä en ole vielä alottanu, kun halusin odottaa ton antibioottikuurin loppuun ensin, mutta nyt kakka alkaa jo olla normaalia, et pitäs alottaa täälläkin.

Ristiäisiä pitäs tosiaan sopia, kääks.

T: dinomamma ja etana tasan 3 vkoa
 
Silmät vaan seisoo päässä kun väsyttää niin pirusti. Meillä ei todellakaan ole 6 tunnin unia nähtykkään, näyttää siltä että tällä hetkellä tunninkin yhtämittaset unet olis luksusta. Mä olen siis niiiiiiin poikki. En tiedä onko pojalla nyt jotain vatsavaivoja tai jotain, mutta tyytyväinen ei ole kyllä pientä hetkeä kauempaa. Mulla tulee kyllä ihan hyvin maitoa, joten siitä ei voi olla kiinni. D-tippoja on nyt annetty jo muutama viikko joten luulis että pojan kroppa alkaa jo niihinkin tottua mutta pahemmaksi tää vaan menee koko ajan. Relatippoja meillä on syötetty siitä lähtien kun alotettiin d-vitamiinit.
Aluksi Osku oli tosi rauhallinen pikkumies, yöt mentiin niin että kolmen tunnin välein vaan syötin mutta nyt viime yönäkin Osku heräili tosiaan tunnin kahen välein. Meillä oli tänään vielä vieraita käymässä joten päivälläkään en saanu nukuttua ja nyt on olo ihan rättiväsynyt ja poika vaan huutaa. Ei nuku sisällä eikä nuku ulkona, mikään ei ole hyvä ja mulla on jo ihan keinot loppu.
Noh, kai tää tästä... Tulis nyt vaan se mies jo töistä niin sais hetkeksi ton pikkumiehen hoitoonsa että äiti sais vähän ees levätä.
 
Heippa :wave:

Me kotiuduttiin pienen prinsessan kanssa eilen. Tämä neitonen näki maailman ensimmäistä kertaa sunnuntaina 10.02.2008 klo 23.14. Strategiset mitat 3955g ja 51.5cm sekä pipo 35 cm. Joten viime perjantaina tehty painoarvio onneksi meni kovasti päin honkia.

Kirjoittelen sitten kertomusta paremmalla ajalla... Jostain syystä nyt aika hiukan kortilla :D
 
Synnytyskertomus saa edeleen odottaa. Siitä taitaa tulla niiiin pitkä että aikaa pitää ihan varata siihen :whistle: . Mutta käynnisteyksellä siis syntyi rv 42+2 eli 6.2.2008 klo 12.02. Strategiset mitat olivat siis paino 4580g (vielä 2 päivää ennen syntymää arvio 3,9kg !), pituus 56cm (taidettiin tehdä enkat meidän pinossa pituudessa??) ja pipo 38cm (olikohan tuokin isoin lukema?).

Nyt on ensimmäinen vuorokausi kotna takana ja pitää kyllä sanoa, että sairaalassa "hankittu" rytmi (ruokaa - unta n.3,5-4,5h-ruokaa..) jäi kyllä sinne sairaalaan. Itkua on kuulunut nyt kotona enemmän kuin sairaalassa yhteensä (siellä vaikutti tyytyväiseltä ja oikein mallipotilaalta --> parhaimmillaan ei itketty vaikka verikokeita otettiin). Ehkä tää tästä lähtee käyntiin.

Afu ja tyttö 1 vko 1 pvä
 
Heips, meille syntyi myös tyttö 10.2 rv 41+6 :heart: Painoa oli 3700g ja pituutta 48cm.
(jostain syystä en saanut kirjoitusta menemään tuonne odotus puolelle missä aiemmin kirjoiteltiin)
Niin siis tänään kotiuduttiin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hokkis:
Silmät vaan seisoo päässä kun väsyttää niin pirusti. Meillä ei todellakaan ole 6 tunnin unia nähtykkään, näyttää siltä että tällä hetkellä tunninkin yhtämittaset unet olis luksusta. Mä olen siis niiiiiiin poikki. En tiedä onko pojalla nyt jotain vatsavaivoja tai jotain, mutta tyytyväinen ei ole kyllä pientä hetkeä kauempaa. Mulla tulee kyllä ihan hyvin maitoa, joten siitä ei voi olla kiinni. D-tippoja on nyt annetty jo muutama viikko joten luulis että pojan kroppa alkaa jo niihinkin tottua mutta pahemmaksi tää vaan menee koko ajan. Relatippoja meillä on syötetty siitä lähtien kun alotettiin d-vitamiinit.
Aluksi Osku oli tosi rauhallinen pikkumies, yöt mentiin niin että kolmen tunnin välein vaan syötin mutta nyt viime yönäkin Osku heräili tosiaan tunnin kahen välein. Meillä oli tänään vielä vieraita käymässä joten päivälläkään en saanu nukuttua ja nyt on olo ihan rättiväsynyt ja poika vaan huutaa. Ei nuku sisällä eikä nuku ulkona, mikään ei ole hyvä ja mulla on jo ihan keinot loppu.
Noh, kai tää tästä... Tulis nyt vaan se mies jo töistä niin sais hetkeksi ton pikkumiehen hoitoonsa että äiti sais vähän ees levätä.
Heips!
Mun miehen siskon tytöllä tuli vatsavaioja rela-tipoista. He vaihtoivat ne sitten gefiluskapseleihin. Niitä on semmoisia avattavia kapseleita, jonka jauhe sit liukenee nesteeseen. Mut noitakaanhan ei tiä vaa ku kokeilemalla.
Paljon voimia ja jaksamisia! Koita levätä aina vaan kun voit. Muut siivoukset yms on toissijaisia!

Saaru ja Aatto 6vko 2pvä
 
Poika on unten mailla, joten nyt mullakin pieni hetki katsella näitä kirjoituksia. Meillä poika herää yöllä kerran tai pari. Eilen mentiin petiin klo21, heräsi klo 23 ja toisen kerran 03.15 sitten nukkuikin johonkin seitsemään. Eilen käytiin sitten tunnustamassa tuo isyys ja tänään pitäisi mennä katsomaan ristiäispaikkaa. Meinattiin, että kastetaan kirkossa ja sitten varattiin seurakunnan tila, joka kuulemma on kodinomainen, saapi nähdä...

Ristiäiset meillä on 23.3 eli poika täyttää silloin tasan kuukauden. Meillä on kahvitarjoilu ja kakuksi meinaan tehdä sellaisen keksipohjakakun perinteisen täytekakun sijasta. Suolaista puolta olen jonkin verran miettinyt, mutta lopulliseen päätökseen en ole vielä päässyt.

Meillä poika tosiaan söi jonkun aikaa niitä cuplaton- tippoja. Alkuun tuntui että auttoivat ja sitten taas tuntui että niistä ei ole mitään hyötyä. Nyt sitten kokeilussa nuo rela- tipat.

Mäkään en ole vielä kunnollista synnytyskertomusta tänne laitellut, kun tuntuu ettei siitä oikeen mitään muista. Mutta katsotaan sitten uudelleen kun saan sieltä sairaalasta ne paperit.

Myöhäiset ystävänpäivä toivotukset kaikille :heart:

Niipa ja Leevi 3vko 2pvä
 
Onnitteut kotiurpalle ja wilssonille! :flower:

Koitettiin eilen käydä kirkolla katsomassa sitä tilaa, joka on ristiäisiä varten varattu, mutta siellä olikin joku tilaisuus menossa. Edellisenä päivänä kun soitin, niin vahtimestari sanoi vaan että aamulla on yksi tilaisuus, mutta tätä iltaa ei muistanut mainita. No ei auta kun mennä joku toinen päivä uudestaan kurkkimaan, tulipahan käytyä kaupassa sitten samalla reissulla.

Kävin apteekin kautta hakemassa nenäsuihketta kun tuntuu, että nenän limakalvot ihan kauhean kuivat ja kutisee. Nuhaa ei oikeestaan oo, mutta tää kauhee kutina. Nyt toivotaan että toi suihke auttaa.

Maija ja tyttö 3vko ja 4 pv
 
Katsotaan jos ehtis vähän kirjoitella kuulumisia kun poika nukkuu. Täällä on arki lähtenyt vähitellen rullaamaan alun kaaoksen jälkeen. Nyt tuntuu, että ehtii sitä sittenkin aina jossain välissä vähän siivoamaan ja syömään ja netissäkin käymään.

Meillä ei kauheasti mitään rytmiä tunnu vielä olevan. Parit pidemmät (2 tuntia) päikkärit on päivällä nukuttu ja öisin sitten max 4 tuntia putkeen, viime yö meni taas aika sumussa.. Itellä on myös joku flunssa nyt päällä, joten ois ollu kiva saada nukuttua ees joku pidempi pätkä. Meillä poika nukkuu pinnasängyssä, ei oikein tunnu luonnistuvan, että nukkuis meidän kanssa samassa sängyssä.

Meillä on nyt aloitettu Devitol-d-vitamiini, sen lisäksi otetaan Rela-tippoja sekä Disflatylia, jonkun verran tuntuu vatsavaivoja olevan.

Neuvolakäynneistä, meillä poika siis syntyi 23.1. ja oisko ollu 4.2. kun terveydenhoitaja kävi kotikäynnillä ja seuraavan kerran mennään neuvolaan vasta 28.2. Mites teillä muilla? Poika kyllä tuntuu voivan hyvin ja tuntuu kasvavankin, joten kaipa toi on ihan ok.

Onkos muut olleet missään ihmisten ilmoilla paljon vauvan kanssa? Täällä oltiin viime viikonloppuna kaupungilla shoppailemassa ja Rossossakin käytiin syömässä, meni kaikki oikein hyvin, olin siskon kanssa liikenteessä. Kantoliina on kyllä loistava juttu! Pääasiassa en kuitenkaan vauvan kanssa oo muuten ollut liikenteessä kuin vaunukävelyillä ja lähikaupassa.

Meille ei oo tulossa nimiäisiä eikä ristiäisiä, mutta nimi on päätetty, pitäis vaan maistraattiin nyt toimittaa se paperi. Pojasta tulee siis Ilmari Armas.

No nyt toi Ilmari sitten heräskin, joten ryhdyn imetyspuuhiin taas ja ehkä Ilmari suostuis vaikka tunnin päästä mennä parvekkeelle koisaamaan.

Bamboo ja Ilmari 3vko ja 3pv
 

Yhteistyössä