***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Mulla sama meininki ku Tiukun äitillä, oon menos ylimääräselle "hälytykselle" neuvolaan kohta, ei meinaa huippaus loppua vaikkei muuta tekis ku makais sohvalla (ja muutakin kun on pakko tehdä esikon kanssa) ...Pitänee mainita nuista kilppareista kanssa, jos täti osais sanoa :)

MM ja Itikka 17+2, ihana pieni liikkuvainen :heart:
 
Huomenia kaikille !!

Luin tossa taas muutaman sivun kerralla, olitte taas kirjotellu kamalasti, mut enpä enää muista pitikö jolleki jotaki kommentoida vai miten se oli.. :) Ainaki Ananaskirsikka oli päässy jo r-ultraa, kivaa !

Me ollaan pari päivää lennetty vähä siellä sun täällä, ei oo ehtiny kotona ollakaa. Ja tänään alkaa miehelläki loma, päästää huomenna reissuu, ainaki asuntomessuille vielä, ja johonki, mihin nenä sattuu näyttämää.. :)

Käytiin toissapäivänä lastentarvikkeessa, siellä olis ollu sellaset Maxi-Cosin Murat, kolmipyöräset vaunut, puoleen hintaan, ovh siis jotain lähemmäs 800? , ni nyt lähtis alle 400:n ? , tarkotus ei ollu vielä ees ostaa, kuhan lähettii kattomaa, mut nyt jäi kyllä häiritsemää että oliskohan se pitäny jo ne ostaa, on aika edulliset, ja vaikutti tosi hyviltä.. Onks kellään kokemusta noista ? Tai muista kolmipyöräsistä ? Vaikutti aika näppärältä, helposti kääntyviltä, ja käteviltä liikutella. Ainoo vaan kun ei kyllä meillä oo tilaa niitä säilytellä missään, et parempi olis ootella tonne talveen ennenku ostetaa mitään..höh. en nyt tiiä mitä tekis. Mietin myös että onkohan se loppujen lopuks kuinka tarpeellinen ominaisuus et sen turvakaukalon saa kiinni siihen vaununrunkoon ? Tuleekohan sitä käytettyä.. Kun sit saatais varmaan aika edullisesti serkulta Gracon Logico S:n kaukalo.. Se olis ainaki hyvä. Onpas tämä hankalaa. :LOL:

NiiZ ja Pallero 15+3 (eilen tunsin ensimmäiset ihan varmat liikkeet, pikkunen möyriskeli niin kovasti menemää. :heart: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti:
Hei!

Saanko kysellä taas tyhmiä/ hassuja :ashamed:
Teillä joilla on/ on ollut jotain häikkää sokeriarvoissa, niin onko teillä ollut jotain oireita?
Ja minkälaisia?
Kun mulla on ollut ihmeellistä "huippausta" ja monesti just kun olen syönyt.
Voiko johtua noista "sokereista"?
No mulla ei oikeestaan muita 'oireita' kuin, että jos ei ole syönyt riittävästi/edellisestä ruokailusta liian kauan aikaa sokerit laskee liian alas ja tulen äärettömän ärtyneeksi ja jotenkin päästä huippaa kyllä. Kun sitten syön on olo hetken aikaa omituinen, varmaan sokerit nousee liian nopeasti ja hetken päästä olo normalisoituu.

Oletko sä syönyt kuinka säännöllisesti?
 
Tiukun äiti Minulla ainakin tosi selvä oire oli se, että heti syönnin päälle iski ihan sairaan kova väsy kun ne sokerit pomppas ylös, eli uni tuli siihen paikkaan.
Toisena sitten pahaolo.
Mutta nyt vaikka sokerit suht kondiksessa niin mulla myös huippausta, ja tämä koko päiväinen väsymys niin se selvis eilen että hb on laskenut taas ja on vaan 100.
Eli sehän vois olla sitäkin.
Kannattais sun käydä lääkärissä tai soittaa neuvolaan että tekevät testejä niin ei tarvitse olla epätietoisuudessa ja saat aloitettua hoidon jos syy selviä.

Muoks* Mulla kans tuosta matalasta sokerista tulee toooooodella kärttyisä olo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja talvivauva:
Moikka kaikille!

Meillähän oli mietinnän alla se muutto ouluun päin ja kyllä me todellakin olemme nyt päättäneet muuttaa sinne päin. Muutamia taloja on käyty katsomassa oulun seudulta, ihan kivojakin löytynyt. Ketäs täällä oli jotka synnyttää Oulussa?(en millään enää muista vaik listan alkua katselinkin..) Tai ovat joskus synnyttäneet? Kaipailisin kokemuksia yms? Itseä hieman ahistaa ku ei tiiä mitään tulevasta synnäristä, mut jospa sinne pääsis tutustumaan ennen synnytystä..

Mut nyt ulos kun kivalle ilmakin näyttää. Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

talvivauva ja vaavi 15+5
Eipä ole pahaa sanottavaa Oysin synnäristä, täyttähän siellä toki tuppaa olemaan kun lähikunnista tulee enempi ja enempi Ouluun synnyttäjiä. Meki päästiin kyllä esikoista synnyttäessä suoraan saliin, osaston puolella oliki sitte aika ahdasta... Mutta aina sai apua ja meitä hoitaneet kätilöt oli ainaki tosi ihania! =) Ammetta ois saanu halutessaan käyttää, ja sitte siellä on tosiaan kans niitä jakkaroita tms. Ja kivunlievityksen saa miten itte haluaa. Itteä kans rauhottaa ajatus että jos jokin oikeasti menee pieleen niin huippulääkärit ja apu on lähellä! Esikoiselleki piti tehdä sairaalassaolo aikana jos jonkinlaisia tutkimuksia (mm. sydämen, pään ja lonkkien ultrat), usein miettiny että jos olis synnyttänyt jossain pienemässä sairaalassa (jotka nyt on kyllä aika harvassa) olisi tutkimuksiin pitänyt lähteä sitten myöhemmin varta vasten ajamaan Ouluun tms.

Mutta nyt syömään ja sitte töihin, aika hyvin on nyt töissä menny, hieman supistelee mutta ei kipeästi =) Monet työkaverit jo tietää raskaudesta niin eivät anna tehdä raskaita nostoja tms.. :D

Katti+PaavoII 17+0 POKS! :heart:
 
Neuvolassa käyty aamulla. Hb oli vähän laskenut mutta silti vielä mulle hyvä, 124. Painoa oli tullut edellisestä neuvolasta (8vk) 1,5kg lisää. Sykkeet oli hyvät mutta ei saatu kun hetken aikaa kuunnella kun kaveri liikku. Kolme kertaa ne etsittiin mutta aina vaihto paikkaa just kun oli löydetty. Neljän ja puolen viikon päästä rakenneultra ja sitä ennen vielä neuvola.

Sokerirasituksesta ei puhuttu vielä mitään, en muista millä viikoilla sinne mennnään. Oli kyllä sijainen terkkari kun oma on kuulemma lomalla, oli tosi mukava.

Nyt tarvis taas jaksaa raahautua töihin iltavuoroon ja huomennakin iltaan. Ei vaan milläään jaksais innostaa nyt kun kesäsijaiset on jo lopettaneet niin on niin vähän työntekijöitä aina vuorossa. Mutta itseäni en rasita liikaa, siitä pidän huolen.

Vauva-10 + Muukalainen 15+5
 
Heippa taasen, ihana huomata että moni jo kyseli kuulumisiani :)
Eilen aamulla siis menin ä-polille,ajat oli vähän myöhässä ja ensin ottivat taas kerran kaikki taustatiedot. Jos olis vaikka veriryhmä välillä vaihtnut :) Sitten odottelua käytävällä ja lääkärille. Yllätyksekseni mukana oli 2 lääkäriä,toinen sairaalalääkäri,toinen erikoislääkäri. Lisäksi mukaan tuli kätilö. Kaikki naisia ja todella mukavia, ekan kerran sain niin ystävällisen gynen,että annoin jopa itkujeni tulla kun alkoi itkettämään. Lääkäri puhutteli etunimellä,kertoi toimenpiteestä ja riskeistä. Seulojen mukaan ei hyvältä näytä,joten suositteli kyllä punktiota. Sitten ultrattiin ja voi miten virkeä vauva siellä uiskenteli! Vilkutti ja potkiskeli,taisi työntää nyrkin suuhunkin välillä. Tarkasti otettiin mitat ja vastasivat suurin piirtein viikkoja. Turvotus oli hävinnyt kokonaan,mikä oli hyvä asia, MUTTA nenäluita ei löydetty. Ei sitten millään,vaikka myöhemminkin katsottiin. :( Itse operaatiossa ilmeni ongelmia, sillä lääkärille ei ollu sopivia hanskoja,odoteltiin lähettiä toisesta päästä sairaalaa...sitten neula ei mennyt anturiin ja lääkäri soitti KOLMANNELLE lääkärille,joka tuli auttamaan. Lopulta kolmen lääkärin ja kätilön voimin rusautettiin neula läpi vatsakalvon ja se muuten SATTUI :X Onneksi lapsivesi oli kirkasta ja näyte saatiin kerralla otettua. Tämän jälkeen lääkäri ultrasi vielä tarkasti,että lapsi liikkuu ja yritti vielä sitä nenäluuta etsiä,turhaan. Pahoitteli kovasti,että jouduin makoilemaan turhaan puoli tuntia laverilla,kun oli pulmia. Huvitti oikeastaan, kun hän soitti sille kolmannelle lääkärille, niin sanoi puhelimessa, että "täällä odottava äitiraasu on maannut jo tuhat tuntia tossa petillä oottamassa, kun mie tupellan"... Eli kerrankin tällainen empaattinen ihminen!!!

Eilisen sit huilailin ja jännää poltetta ja kipuilua kyl oli vähän, mutta tänää jo parempi. Aamulla kävin neuvolassa,mutta sijainen oli ihan kuutamolla, mm. hemppa jäi ottamatta ja veriryhmäksi meinas merkata väärät tiedot. Streptokokkia kuulemma seuraavaksi etitään multa tulehdusten aiheuttajaksi, ei vaan huvittas toi sorkkiminen yhtään...

Mutta nyt alkoi sitten viikkojen uusi piina, kun ootetaan tuloksia, eli vielä ei tiedä mitään. Aika inhat fiilikset on, ja kuten TP totesi aiemmin, niin jollain lailla hylkiöksi sitä tuntee itsensä tällä hetkellä täällä odotuspuolella. Yritän kuitenkin olla liikaa miettimättä asiaa, jospa sen tuloksen saisikin jo aiemmin.

Petite ja mimmi 15+3
 
Petite Katsoko ne tavan ultralla vai 4D:llä? Onpa ollut onni sentään kun on ollut mukavat ihmiset siinä ympärillä. Jospa ne nenäluut olis olleet vain niin piilossa että seuraavalla kerralla sitten näyttelee nekin selkeästi. Nyt vain kaikki peukut ja varpaat pystyyn että kaikki olisi hyvin.
Se ei muuten ole kiva maata siinä kauatta, tosin mulla ultrattiin vaan viimeks yli tunti, niin kyllä oli välilevynpullistumat innoissaan kun nousin siitä ylös.
Mutta oikein paljon jaksuja ja tsemppia :hug:
 
Petite Kiva kuulla susta ja vaavelista.. :) Ihanaa kun sattunut kiva henkilökunta!! Ehkä se vaaveli ei vaan jostain syystä halunnut äitille nenää näyttää :p :hug:

Todella toivotaan kaikki täällä että hyviä uutisia saisitte kuulla ja tammikuussa ilo pääsisi irti :heart:
 
Tavallinen ultra oli, tosin uusitut laitteet onneksi. Olenkohan ihan pöpi,jos varaisin kuitenkin vielä 4D-ajan yksityiselle....?? Jos koittas tän parisen viikkoa kärvistellä ja sitten,jos tulokset on hyvät,niin kävisi vielä tarkistuttamassa rakenteet ihan 4D:llä. Luulis,että silloin korvaavat Kelastakin jotain,kun on kuitenkin ollut epäilyä poikkeamasta. Tietysti,jos tulee kromosomipoikkeamatulos, niin turhapa sitä sitten on enää itteään kidutella :/ Kyllä tää on vaikeeta. Mulla vaihtelee tunteet niin laidasta laitaan,etten olis koskaan uskonu millasta voi olla. Pelkään pahinta,mut odotan parasta.. ;) JA ENIE, toivotaan tosiaan,ettei vaan näkyny. Alussa vauva olikin väärin päin,mut lopussa kääntyi kyl kasvot eteenpäin,et olisi kyl pitäny näkyä. Harmittaa, kun kaikki on nyt jäissä tän pari viikkoa,mitään ei uskalla hankkia vauvalle, mitään ei uskalla haaveilla tai suunnitella.. olisi niin ihanaa,kun voisi nauttia nyt tästä,kun pahoinvointikin helpotti. Mutta eipä sitä tietään voi valita. Kiitos paljon kun välitätte, ja jaksamista kaikille!! Monilla ollut jo rakenneultrakin, tuntuu niin hurjalta nää raskausviikkojen erot tässä vaiheessa mutta kyllähän ne siitä tasoittuu loppupuolella :)
 
Jammy oon kans odotellut liikkeitä, mutta ei tunnu vielä ja ensimmäistä odottelen. Viikko sitten luulin tuntevani jotain, mutta taisi olla suoliston kuplintaa. :LOL: Olin ihan innoissani ja tännekin sen merkkasin silloin... :whistle:

Petite Olipas kiva lääkäri sulla siellä. Pidän peukut ja varpaat pystyssä että kaikki hyvin vauvalla. Tsemppiä teille tulosten odotteluun! :hug:

Ihanaa - viikonloppu alkaa 10 min päästä :D Väsymys alkaa selkeesti hieman helpottaa. Mistään energiapuuskasta en vielä tiedä, mutta ehkä tää tästä menee pirteämpään suuntaan joka tapauksessa.

Hyvää viikonloppua ystäväiset! Mä lähden hakemaan tarjousta keittiöstä nyt.

Lili 17 + 5 :heart:
 
Petite - tosi kiva kuulla susta-- onnea turvotuksen puuttumisesta! Mitä se tarkoittaa, ettei nenäluuta löydy? Aina se on kiva päästä epäilyiden keskellä lisätutkimuksiin; tuskinpa yksityiselle menosta haittaakaan olisi! :heart:

Ihan mielettömästi voimia :hug: Hassua miten sitä tulee jo ihan jokapäiväisessä elämässäkin mietittyä että "mitäköhän sille ja sille nimimerkille on sanottu" , ku muistaa et jokaisen merkin takana on ihan oikee ihminen :)

Mä kävin ostamassa elämäni ekat mammafarkut, ennen ne näytti musta jotenki epämukavilta etten esikoisen kanssa tahtonut sellaisia hankkia mut nehän olikin tosi mukavat :) Pitkä toppi tarttui mukaan myös, ihanaa et on ees yksi siisti vaateparsi missä on hyvä olla... :D

Neuvolassakin kävin extrakäynnillä, pyörrytystä selvittämässä mut verenpaine oli ok, hemppa 125, pissat ja sokerit ok... Et pitänee sit vissiin vaan kestää :| ja kuulemma "käyttää hyväksi muita ihmisiä mahdollisimman paljon" kuten neukkutäti ohjeisti :D Mitenköhän mä totun tän passuuttamisen jälkeen takas siihen et mulla on omatkin jalat ja kädet :whistle:

Huomenna omaan metsään marjastamaan!!! :heart: :heart: :heart:

MM ja Itikka 17+2
 
Reissusta palattu. Oli niin rankkaa, ettei toista samanlaista kyllä enää.. esikkokin sai vatsataudin ja viimeyö vietettiin lastenosastolla tarkkailussa. Mikään ei pysy sisällä ja kakka on pelkkää nestettä. Kuume nousi välillä lähes 40'c.
Nyt oli jo vähän pirteämpi ja sain syömään viilin. Nyt on nukkunut yli 2h, jospa oltais jo voiton puolella.

Masumöykkärin liikkumisia ei paljon reissussa joutanut tarkkailla, mutta kyllä siellä jotain pulputusta välillä tuntuu. Olo on ollut ihan hyvä. Välillä kun pitkiä matkoja käveltiin, niin tuli hiukan paineen tunnetta alapäähän ja vatsaa kivisti.. ihmekkös tuo. Nyt otetaan rennosti kotosalla.

En jaksanut edellisiä sivuja selata kun Petiten kuulumiset oli kerran tällä sivulla. =) Ne halusin tarkistaa.. toivottavasti siellä ei muut ole saaneet mitään huolenaiheita. Toivottavasti petite tulokset on hyviä! :hug:

Nyt suihkuun ja pojua varovasti herättelemään..

Rhea ja Möhkis 16+6
 
Kiitos Mussu vastauksesta!

Petite kuinka nopeasti ne tulokset yleensä tulevat? :hug:

|.) Ihana kun työviikko on nyt ohi! Meni kyllä viikko tosi nopsaan ja loppuviikosta jopa viihdyin töissä :D Harvinaista siis =)

Lumi ja Lilliputti 18+4
 
Lumi- 2 viikkoa arvioivat tulosten saamiseen menevän,pitkä aika odottavalle! Stressaan ihan hirveesti tuota nenäluun puuttumista, se kun ennustaa kuulemma yhdessä seulan kanssa tuota DS:aa.

Meillä kanssa kuopus kipeenä, eilen nousi korkea kuume, yöllä sitten valitti jo kurkkukipua ja nyt on ihan nuutunut. Kuumetta tosi vaikee saada laskemaan, kyselin jo tk:stakin,mutta eivät vielä huolineet näytille. Toivottavasti ei sitä sikalenssua ole!
 
Petite ja muutkin: Meille ainakin ultrassa sanottiin kun käytiin 11+4 vastasi viikkoja 12+4, että on jotain "uusimpia tutkimuksia" tuosta nenäluusta, että se on melkein varmempi keino poissulkea down kun niskaturvotus, yleensä down lapsilla on "matala nenä" joten on hyvä merkki jo ultrassa nenäluu erottuu. Näin mä asian ainakin itse käsitin, toivottavasti en käsittänyt väärin :)
Eikä ollut tietenkään tarkoitus pelästyttää Petiteä lisää!

Kaveri toi tänään kassillisen äippäkamaa, vauvatavaroita ja muuta tarpeellista, ja lisäksi käytiin kirppiksellä ja ostin 2kpl kestovaippoja, S-kokoa. Kaveri käyttänyt ja sanoi että merkki oli hyvä ja hyväkuntoisia sopivaan hintaa, että hänen mielestään kannattaa ostaa ja minä tein työtä käskettyä :D

Täällä poksuu vasta huomenna, eli 14+6
 
Heippa pitkästä aikaa! Päivät menee nyt hurjan nopeesti kun on palannut takaisin töihin. Esimiehelle jo ilmoitin milloin olisin jäämässä pois töistä ja sitä ennen olisi vielä tiedossa 9 päivän lomautus...

Tavaroiden hankkimisesta oli ainakin ollut puhetta...Me ei varsinaisesti olla vielä hankittu mitään, mutta ollaan jo sovittu keneltä saadaan pinnasänky lainaan ja keneltä ostetaan vaunut ja kaukalo, jospa sitten vähän syksymmällä hakisi ne pois. Vaatteita meillä on jonkin verran varastossa edellisiltä, mutta niiden olen vielä malttanut antaa olla rauhassa. Sitteriä meillä ei ole ollut kummallakaan edellisellä, mutta nyt mietin pitäisikö se hankkia. Periaatteesta (ammattitauti :LOL: ) en sitä mielellään hankkisi, mutta olisihan se helpompi sitten kiinteitä aloitellessa syöttää sitterissä kun ei vieläsyöttötuolissa voi istua...hmmm...Kantoliinaa mietin jo edellisen kohdalla, mutta en vain saanut hankittua. Molemmilla edellisillä ollut lainassa rintareppu, mutta aika vähälle käytölle jäi kun siinä on niin hankala kantaa kun paino jakaantuu omille hartioille niin huonosti.

Ihanaa kun muutama on jo päässyt rakenneultraan. Täällä ei sitä alle 30v edes tarjotakaan, vasta marraskuusta alkaen sitten kun kai kaikki ultrat siirtyy K-sks:aan. Saapa nähdä missä vaiheessa pistävät näytille äitipolille kun edellistä niin tiuhaan seurattiin siellä mm. mun verenpaineen takia. Nyt ekalla neuvolakäynnillä oli taas korkeahkot arvot kun jännitän mittaamista, kotimittauksissa ollut ihan ok arvoja, onneksi. Tänään tosinoli jo aamulla mulle matalat arvot 117/68 ja töihin kun pääsin iski huono heikottava olo. Lattialla sitten makoilin jumppamatolla hetken koivet kohti kattoa ja kun olohelpotti mittasin verenpaineen ja se oli silloin 110/77. Loppupäivä meni onneksi hyvin.

Joko muilla on alkanu liitoskivut?? Täällä alkoi viikko sitten kun innostuin enemmän siivoamaan. Eniten kiukkuilee nivunen ja sen lisäksi häpyliitos. Kurjia kipuja, välillä pahempia ja välillä parempia. Toistaiseksi olen niiden kanssa pärjännyt töissä, tänään tosin piti jo tukiliivi lainata, mutta en oikein tiedä onko siitä mitään hyötyäkään. Töissä ainakin tuntui hankalalta kun välillä joutuu istumaan koneen ääressä, silloin painaa kovasti.

Neuvolakäyntien määrästä oli kanssa jossain vaiheessa puhetta. Mulla nyt viikkoja 15+ 5 ja yhden kerran olen neuvolassa käynyt 9 viikolla ja kerran ultrassa. Ensi viikollapitäisi soitella sitten terkkarille kun palailee lomilta ja varata uutta aikaa. Täällä on nyt kesäajan lääkäripulan ja kaiketi kaupungin huonon taloustilanteen takia korvattu alkuraskauden lääkärineuvola terveydenhoitajan tapaamisella jos raskaudessa ei mitään erityistä ole.

Täällä myös liikkeet tuntuneet jo vähän aikaa. Ei vielä päivittäin, mutta silloin tällöin. Ihanaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille! =)
 
Ehtoota. Kamalasti tullut taas tekstiä,enkä tietenkään muista enää puoliakaan siitä, mitä mun piti kommentoida.

Pippur1 AIka hurjallta kuulostaa, että kohdunsuu olis jo auki...sanoiko että kuinka paljon? En nyt muista, että ootatko esikoista,mutta eikös ainakin uudelleensynnyttäjillä supistelut aika herkästikin alkavat kohdunsuuta avaamaan. Ensisynnyttäjällä kun ensin alkaa kohdunkaulakanava lyhentyä ja vasta sitten kohdusuu aueta, mutta uudelleensynnyttäjällä nää tapahtuu sitte vähän samaan aikaan. Sanoiko kohdunkaulakanavan pituudesta mitään? Nyt vaan sitte lepäilet ja vältät rasistusta, ettei niitä suppareita tulis. Voi kyllä olla,että mammalomaan asti oot saikulla.

Petite Mukava kuulla, että turvotus oli vauvalta hävinnyt. Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn, että se nenäluukin sielä löytyisi :hug: Minä varmaan tuossa tilanteessa koittaisin kanssa päästä yksityiselle 4D-ultraan. Onhan se kuitekin ihan eri planeetalta tavalliseen ultraan verrattuna.

(.) Tänään kävin terkkarilla ihan vaan sydänäänien takia, kun ei vielä kertaakaan oo kuulunut...tai kerran vasta koitettukkin, rv11 mutta silloin ei kuulunut. Tänään kuului sitte vahvasti, oli 146krt/min :heart: Mies ja poitsu oli mukana ja poikaa kovin pelotti "junan jumpsutus" mutta sitten ku oli ohi, niin tokaisi, että "oliko ne tommosia vaan ne äänet?"
Mies oli pitkään neukkakäynnin jälkeen vielä tohkeissaan siitä jumpsutuksesta :heart:

Noita mun vatsakipuja ihmetteli ja meinasi, että jos tää 2 viikon saikku ei auta, niin sitte pitää mennä joko äitipolille tai yksityiselle tutkittavaksi. Meillä onneks pääsee terveyskeskuksen piikkiin erikoislääkärille, kun niillä on jonkinlainen maksusitoumussopimus.

Paino oli taas pudonnut, nyt kilon kahdessa viikossa. Eli nyt ollaan 3kiloa alle ekan neuvolakäynnin painon. Nyt oli eli terkka kun viimeksi, koska nyt olin omalla terkkarilla. Hän ei huolestunut yhtään, sanoi vaan, että ehtiihän sitä painoa vielä tulla, kunhan se mitä syön tässä vaiheessa on terveellistä, että vauva kasvaa. Eli ei herkkuja sitte sitä vähää, mikä maistuis.

Huomenna me lähetään koko porukka laivalle, mennään juhlistamaan meidän 1-vuotishääpäivää ihan sviittiin. Oikea hääpäivä oli jo eilen :heart: :flower:

Mukavaa viikonlopun alkua mammoille ja masuille :wave:

Nirppis ja Pampu 15+4
 
Hola!!

Kävin äsken alkossa hakemassa miehelle pulloa niin jopas ihmiset tuijotti mahaa ja mua.. Meinasin huutaa siel kurkku suorana et KYLLÄ JOO itselleni olen viinaa täältä hakemassa vtun urpot !!! :D Meinas niin mennä aivot.. :LOL:


Pitäs lähtee tänää parin kaverin kaa käväsee baarissa..ku neki (kerranki ) selvinpäin liikenteessä.. Saas nähdä kuinka nopeesti tulee väsy tai vtutus :D

Illan jatkoja mamat :heart:



iiris ja pojutsu 16+2
 
nirppurotta Sano että on vain vähän auki ja että kontrolloidaan parin viikon päästä. Ei kauheasti selitellyt sitten mitään ja minä kun en osaa ees kysyä kun tosiaan esikoista odotan. Ja se lääkärikin oli joku nuori kesähessu.

Tänään käväsin mutsin luona keräämässä karviaspuskat tyhjiksi. :D nami!
Pikkanenkin on ilmeisesti kääntnyt kun nyt liikkeet tuntuu tonne ihan alas et meinaa joka potkusta tulla pissat housuun. Ei nyt ihan tonne rakkoon tarttis potkiskella :D <3

pippur1 ja pikkanen 20+1
 

Yhteistyössä