***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Moikka. Soittelin tänään lääkäriaikaa näitten mun kipujen takia, ja päivystysajalle pyysivät tulemaan hetimiten. Sisätutkimuksen jälkeen tää lääkäri pyysi mua hetkeks ulos huoneesta, että hän konsultoi vielä gynekologia. Sieltä sitten ohjeina lepoa, ei rasitusta, mitään ei saa kantaa ja 2 viikkoa sairaslomaa aluksi. Ei saa poikaakaan sitte enää nostaa syliin. Olipas kiva vajaan työviikon jälkeen heti soittaa pomolle, joka on vielä lomalla, että jään heti saikulle :ashamed: Ihan hyvin silti otti asian ja sanoi, että lepää rauhassa vaan.

Tämmöstä täällä. Hiukan masentaa nyt.

Nirppis ja Pampu 15+2
 
Talvivauva Tervetuloa ouluun. Olen synnyttänyt jo kerran oulussa ja vaikka siellä täyttä tuntui olevan poikani syntymähetkellä, pääsimme heti saliin ja henkilökuntaa riitti kiitettävästi. Asiaan varmaan vaikutti poikani sydänäänet, mutta hyvä tietää, että jos yhtään näyttää huonommalta niin tilaa ja osaavaa henkilökuntaa kyllä löytyi. Muutenkin olen todella tyytyväinen paikan osaavaan ja auttavaan henkilökuntaan! Synnytyksen jälkeenkin hoitajat yms. olivat mahtavia, hoitivat hyvin ja mielellään poikaani, kun en itse pystynyt. Tutustuminen on nyt oyssissa lopetettu kustannussyistä. kävin siellä itse tutustumassa noin vuosi sitten ja mahdollisuuksia erilaisiin synnytyksiin tuntui olevan... oli esim. altaita ja jakkaroita.

zaara Meillä taisi poika olla sen pari kuukautta, kun pääsi ekaa kertaa jäähalliin... pitäähän mammalla olla kannustusjoukot mukana. :D Eihän siellä jäähallissa ainakaan kylmempi ole, mitä ulkona, mutta melua voi tietenkin olla vähän enemmän. (Riippuu pelajien tasosta ) :|
 
Huomenna viimein punktioon, palailen kertomaan kuulumisia myöhemmin. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin,eikä turvotus ole kasvanut. Inhottaa kun raskaus on jo "pilalla" tän murehtimisen takia,vaikka tulokset oiskin normaalit. Tylsää pistintä olen kaipaillut,mitkä on fiilikset ja mitä kuuluu sulle?
 
Mieskin oli sitten siellä neuvolassa, aika vaan oli 30min myöhässä, joten oli vaan aluksi siinä ja lähti sitten sydänäänien kuuntelun jälkeen pois. Talkooporukka odotti kotona :D
Syke oli muistaakseni 145 ja istukkakohina oli kyl aika veikeen kuulosta.
Eli toistaiseksi kaikki hyvin, hemglobiini oli 119 ja verenpaineet 117/70, joten rajoilla mennään, mut vielä tolpillaan ;)
 
Moro!

Joku kyseli onko mies ollu neuvolassa, meillä oli kerran sekä mies että lapsi. Lähdettiin ihan huvin ja urheilun vuoksi viime neuvolakäynnille koko perhe pyöräillen ja tarkotus oli et mies ja lapsi oottaa mua siin aulassa, niin sit hokasin et voihan ne tulla kuuntelee sydänäänet :D No siellä me sit käytiin koko perhe ja musta oli ihanaa ku tuleva isosiskokin kuuli pikkuisen sydämen sykkeen :heart:

Ens viikolla onki sit rakenne ultra ja sinnehän mies tulee tottakai .. Sitä odotellessa... :)

--s-a-j & kaveri 19+2

ps.tervetuloa uusille =)
 
Heippa! Kävin eilen toisella paikkakunnalla lastentarvikkeessa ja sain tarjouksen jossa saisin joko emmaljungan edget tai sitten citycrossit city kopalla, brion sänkyn ja turvakaukalon, sitterin, patjat ja muut tarvikkeet sänkyyn, itkuhälyttimen yms. muita kylkiäisiä yhteensä ALLE 1000 euroa!!!!! :eek: Täältä meidän omasta lastentarvikkeesta sanottiin etttä tuotteet ovat valmiiksi hinnoteltu - ilman tinkimis varaa.... :LOL:

Omaa napaa: ei vieläkään liikkeitä... Alkaa tulla jo hätä.. Nyt olis kasilta neuvola ja näin koko yön painajaisia että sydänääniä ei löytynyt... toivotaan että kaikki olisi hyvin...

Elayne ja Ööliö 19+3
 
Kiitokset tsemppauksista. Ja taas kun noita petiten ja tylsän pistimen juttuja miettii, ni eihän sitä oo itellä mitään syytä olla iloitsematta... vaan kun asiat oliski aina niin yksinkertaisia. Mutta siis tsemppiä petitelle tälle päivälle!

Mielenkiinnolla luin tuota kantoreppukeskustelua. Esikoista pidin tosi paljon liinassa, mut jostain syystä en oo kakkosta kuin ihan yhden käden sormilla laskettavan määrän pitänyt siinä. Reppua oon miettinyt, kun ois niin paljon nopeempi (juu, liinan sitomisessa menee ehkä minuutti-pari :whistle: ). Minkäs merkkinen sit ois hyvä sekä vauvalle että kantajalle, jos babybjörn ei oo? Repussa ois ihan hyvä olla sit kunnon säätövaratki, kun mä oon kokoa s, mies xl... Mies ei oo tosta liinailusta ollenkaan kiinnostunut, mielummin sit kantanut sylissä tai harteilla kun tenavalla sen verran ikää, et siellä pysyy. Reppuilusta vois vaikka kiinnostua!

Mulla olis kohta kehityskeskustelu... pääsee sit pomolleki (lähiesimes) kertoo uutisen, jos ei bigboss oo jo hälle kertonut. Eilen olin lounastreffeillä parin työkamun kanssa. Kovasti ne mahaa tuijotteli, mut kun eivät mitään sanoneet, en mäkään. Ehkä ne miettii, et eipä oo toltakaan viime raskauskilot hävinneet/onpa mussuttanut makkaraa kesällä :LOL: kun en oo ite mitään vauvasta puhunut, enemmänkin syksyn opiskeluista.

Hemuli 17+ jotain
 
Petite kovasti onnea tälle päivällä, pidän peukut pystyssä!

Sairaslomista.. Ei niistä kannata tuntea syyllisyyttä. Jos lääkäri määrää lepoa niin kyllä se on parempi vaan tehdä niin. Itsekin välillä potee huonoa omatuntoa kun on sairastellut välillä niin paljon, mutta minkäs sille mahtaa? Ei siinäkään ole mitään järkeä että menee puolikuntoisena töihin. Ja etenkin raskausaikana kun pelissä on niin paljon, niin kannattaa kyllä levätä jos olo siltä yhtään tuntuu.. Oma pomo on ollut oikein loistava kun olen sairaslomista ilmoitellut, toivottelee parantumisia eikä yhtään kuulosta siltä kuin entinen pomo, joka huokaili ja oli erittäin v*ttuuntunut, vaikkei työtilanne nyt niin pahasti olisi kärsinytkään yhden henkilön poissaolosta..

Äitiysrahoista sen verran, että jos tulot ovat nousseet sen 20% tai enemmän, niin lasketaanhan siihen mukaan myös palkkiot kuukausipalkan lisäksi? Siis se kokonaispalkka vai eritelläänkö vain että kuukausipalkka? Onko kenellekään muulla osittaista provikkapalkkaa?

|.) Eilen oikein tuntui siltä, että maha kasvaa :D Piti jo tänä aamuna katsoa, että näkyykö jo raskausarpia, mutta ei näkynyt vielä =) Laskin muuten, että vielä 16 viikkoa töitä ja sitten äippäloma jo alkaakin :whistle: Ei kuulosta kovin pahalta! :D

Lumi ja Lilliputti 18+3
 
nirppurotta Otahan iisisti sinäkin siellä. Voin kertoa että sieltä toukokuun puolesta välistä sohvalla maannenna tää ottaa kyllä välillä päähän mutta alkaa tähän jo turtua ja kun ajattelee että ei tarviis sairaalaan mennä makamaan niin ennemmin on kotona sitten tekemättä mitään.
Siis alussahan ei olis tarvinnu maata mutta oli niin hyvät ne yrjöilyt että ei paljon muuta jaksanut.
Nyt on muuten ollu...viikon vai kaks oksentamatta.

Petite :hug: Pidettään täällä kaikki hiuksetkin pystyssä että kaikki olis ok, ja pääsisit nauttimaan loppuraskaudesta huoletta.

neuvola ja mies Meillä ei mies varmaan tule olemaan yhdelläkään neuvola käynnillä mukana kun on siellä etäämpänä töissä ja en tiedä käynkö minä miten niitä neuvola käyntejä edes täällä.
Kyllä minä tänään menen kun on muitakin asioita niin sama käydä sielläkin sitten mutta en tiedä kehtaako sitä jatkossa käydä kun KYS käynnit on 3-4 vk välein joka tapauksessa.
KYS:n käynneillä mies on ollut ekalla kerralla matkassa ja nyt ens viikolla tulevalle käynnille sai palkatonta töistä lähteä mukaan.

Aurikoista torstaita kaikille..., ajatalelkaa, se huomenna taas perjantai :eek:
Menee kyllä niin järjettömän nopeasti tämä aika että ei pysy itse perässäkään.

Enie + Nörtti ja Hissu 19+3
 
Jeesus mikä aivoton minä olen.... :ashamed: Olen hypännyt viikon edelle omissa raskausviikoissani.. !?!!?? Rupesin tuossa neuvolatädinkin kanssa väittelemään kun se sanoi että, eeeeii kyllä tämä kone näyttää että viikkoja olisi vasta 18+3 ja minä siinä vänkäsin että eiku kyllä tässä 19+3 on menossa!!!!! No joo... kyllähän se täti oikeassa oli... :LOL:

No se selittää jo hyvinkin tämän liikkeettömyyden.. :) Ja sydänäänetkin kuului hienosti! Hah, mulla ois muuten maanantaina vkn.20 rakenneultra yksityisellä, noh toivottavasti ultra onnistuu myös vkolla 19 :snotty: Niinpä niin... Lähden tästä etsiskelemään kadonneita aivosolujani.......

Elayne 18+3
 
Taalla lahdetaan tanaan kohti Tukholmaa illalla ja huomenna aamulla Tukholmasta laivalla kohti Turkua. Harmittaa kun on ollut niin ihana viikko Tanskassa. Eilen oltiin tuolla isossa elaintarhassa, tytto paasi ekaa kertaa ponilla ratsastamaan ja oli niin onnellinen etta :heart:
Niin se aika menee, nyt tuo prinsessa on sitten jo nelja :)

Eilen oli kunnon helle taalla ja kylla tuntui nilkoissa kun paastiin kotiin, etta on helle ja on paljon kavelty.. Oli ihan trvoksissa meinaa :(

Mutta palaillaan lauantaina :)

Niinuska05+Hipsu 15+6 (Jee, huomee POKSUU!!! ) :heart: :heart:
 
Petitelle tsemppiä, heti kertomaan uutisia :heart: :flower:

Tää mamma taas töissä.. Masua nipistelee ja jalat on aivan muussina.. vielä neljä tuntii pitäs vielä jaksaa :( Jos tänään kerkeis soittaa tohon neuvolaan ja kysästä onks nää supparit kuinka vaarallisia työnteon yhteydessä..

yhtä eksyksissä oleva iiris ja pojutsu 16+1


p.s. Mein osastolle eksyi joku H1N1-potilas eilen.. ramppas täällä pitkin poikin (onneks hengityssuoja päällä ) ennenku joku huomas kysyy et mitä tekee täällä.. Oli kuulemma vähän eksynyt.. :whistle: Huhhuh.. Pysyisivät poissa edes täältä mun duunista hittolainen!!!!! :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Äitiysrahoista sen verran, että jos tulot ovat nousseet sen 20% tai enemmän, niin lasketaanhan siihen mukaan myös palkkiot kuukausipalkan lisäksi? Siis se kokonaispalkka vai eritelläänkö vain että kuukausipalkka? Onko kenellekään muulla osittaista provikkapalkkaa?
Lasketaan kaikki verotettava tulo, eli myös esim. vuorolisät yms, jotka ei kuulu peruspalkkaan. Eli jos viimeiseltä 6kk verotettava tulo on 20% tai enemmän suurempi, kuin 2007, sen mukaan voidaan laskea.

 
SEE
Pitkästä aikaa tää saa itsestään irti kirjoittaakin jotain!

Meillä oli eilen Lääkäri äippäpolilla mun raskausdiabeteksen takia. Kaikki kunnossa mulla sekä vauvalla. Mun arvot ovat kotimittauksessa olleet aivan loistavat ja nyt ei tarvitse kun kerran viikossa ottaa arvoja. SUKUPUOLIKIN saatiin selville ja POIKA meille olisi tulossa. Isoveikka saa pikkuveljen :heart: :heart: :heart:

Raskausaika ei ole ollut täällä mitenkään helppo. Ekassa raskaudessa vointi oli mitä parhain melkein loppuun asti mutta nyt kyllä vieläkin oksennellaan ja paino on edelleen 3kg miinuksella lähtöpainosta. No sehän on vaan ihan hyvä asia niin eipä ole sitten paljoa mitä pitää saada pois synnytyksen jälkeen. Lisäksi useaan migreenia ja tosi kovaa väsymystä. Mutta kyllä se kaikki sitten tammikuussa palkitaan!

Me saadaan kyllä nähdä meidän pientä tosi tiuhaan sillä 2 viikon päästä on rakenneultra, rv 32 on lääkäri sokereiden takia+ultra ja rv 36 synnytystapa-arvio kun eka synnytys sectio siellä tietysti kanssa ultrataan....

T:SEE ja poju rv 18+4
 
Kantorepuista Mulla on tuo baby björn ja ihan hyvä se on ollut. Siihen ei tietysti ihan vastasyntynyttä voi laittaa. Aloitin käyttämään sitä, kun kuopus oli 3kk. Liinakin minulla oli mutta en siitä juuri innostunut, tai olisinko ollut vaan niin laiska opettelemaan niitä sidontoja. Nyt ostin kirpparilta Kanga repun ja se tuntuu kätevältä. Täytyy katsoa miten se käytännössä sitten toimii. Mulla on myös rinkka, kun vauva vähän kasvaa ja se on ollut tosi kiva.


 

Yhteistyössä