***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

:wave:
täällä kaikki hyvin!! liikkeitä odotellessa..

jenniho .. me aiotaan ottaa se äitiyspakkaus ja näillä näkymin ei tulla käyttämään niitä kestovaippoja.. joten voisin vaikka postittaa niitä sulle jos tarviitte..?

tulis nyt edes ne kunnon helteet.. =)

iiris ja pojutsu 13+5
 
Tervehdys kaikille!

Olen sivusta seuraillut keskustelua, mutta nyt taidan rohjeta jo ilmoittautumaan. :)

Elikkä odotamme esikoista ja viikkoja on nyt 16+2. Laskettuaika 4.tammikuuta ja sairaala phks.

Tähän asti kaikki sujunut hienosti vaikka hirvittävää pahoinvointia ollutkin. Sen takia olen ollut jo pidemmän aikaa pois töistä. Onneksi nyt taitaa ruveta helpottamaan.
 
Mekään ei olla äitiysvaatteita hankittu eikä vauvan vaatteita kun kaikki on esikoiselta tallessa. Äitiyspakkaus otetaan :) Ei olla kokeiltu kestovaippailua esikoisen kohdalla mutta jos nyt sitten kokeilisi.Ne on vaan aikas kalliita ja en osaa ite niitä tehä :LOL: . Nooh täytyy kirppareita kierrellä.:)
Nyt jatkan pötköttelyä.:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:






Nimi...........ikä...synnäri...monesko lapsi...tyttö/poika ja "työnimi"

Joulukuun 20pv
Ananaskirsikka..*....*............*...................Mini-tyyppi

Joulukuun 24pv
pippur1.....22v....TYKS.....ensimmäinen....Masukki

Joulukuun 26pv
Linneja......*.......*..........*..................*

Joulukuun 27pv
Jenniho......25v.....KOKS....ensimmäinen...Masukas

Joulukuun 28pv
s-a-j .........26v.....HYS.....toinen...........Masuasukki
Tylsä pistin..33v....ks-ks....viides...........*
Enie............32v....KYS......kolmas ja neljäs..Nörtti ja Hissu

Joulukuun 30pv
Jafa............28v....*.........kolmas .........*
Wilsson........30+ ..*.........toinen ..........*
Ullis82....26v..........KOKS......ensimmäinen......Salamatkustaja

Joulukuun 31pv
Lily of the Valley..29v..Naikkari / Kättäri.. toinen..*
Lubi............22v.....KHKS...kolmas..........poika olo

Tammikuun 1pv
Pampuska....31v.....*........toinen...........toukka
Anni77........*........EKKS....ensimmäinen...*
valf............27v.....NKL......ensimmäinen...*
Pessi..........29v.....PHKS....toinen...........*
Mama3.......30+....*..........kolmas...........*

Tammikuun 2pv
Inkku76.......*.......*.........*..................*

Tammikuun 3pv
tammikuun4..30v...TAYS.....ensimmäinen...Meloja
Edyta..........28v...k-sks.....ensimmäinen....*
Hempukka123..25v..TAYS....ensimmäinen ja toinen...*
SEE............29v....KOKS.....toinen............*
Lööra..........20v...TAYS......ensimmäinen...*

Tammikuun 4pv
Sohvi77......32v....HYS........kolmas ..........*
pinkgreen....27v....Kättäri....ensimmäinen....Tillerii
millis1981....28v....NKL .......ensimmäinen.....Lupu
mammaRoi..*.......*............kolmas.............Piiperö
Tanjuska77..32v...SEKS......ensimmäinen.....Hermanni
Lumi-.........*......*............ensimmäinen.....Lilliputti
julppe.........17v....VAS......ensimmäinen...*

Tammikuun 5pv
Sykyinen haave..27v..TAYS..toinen............. tyttö olo
MärthaLouise..*........*.......toinen..............*
Minävaa.....26v.........KSKS..toinen..............Aukki

Tammikuun 6pv
frigg..........24v........TAYS..toinen..............Båsse

Tammikuun 7pv
rabarberi....36v........Ksks....kolmas.............*
Mussu.......31v........TYKS...toinen..............Varpunen
Tikukun äiti..28v......Kättäri..neljäs..............*
lokakuu10..25v......SEKS.......kolmas............*

Tammikuun 8pv
jeppis.........*.........*.........ensimmäinen......*
voikukkatyttö..*.....*.........toinen...............*
Cattie.......25v.......TAYS...toinen................*

Tammikuun 9pv
Pinguli......23v........NKL.....toinen................Napero
zaara.......*..........TYKS...neljäs ja viides.....Vaavit
Sly..........*..........*........ensimmäinen........*
Jammy.....*..........*........ensimmäinen........*

Tammikuun 10pv
Lili78.......30v.......TYKS....ensimmäinen........Taavi
alice in wonderland..30v..Sat.ks..neljäs.........*
Haaveilija-Iita..30v..P-HKS..ensimmäinen.......*
imppuli.....20v......OYS.......ensimmäinen.......*


Tammikuun 11pv

Hemuli80...29v.....K-SKS.....kolmas...............Tirriäinen
Pauliina75..33v.....K-SKS.... kolmas..............*
Hentsu84..24v.......TAYS....toinen................Murmeli
Tica........29v........OYS.....*.......................Kääryle

Tammikuun 12pv
Tigru87......22v....TYKS.......toinen..............Möhkis
Valpuri.......*.......*............*.......................*

Tammikuun 13pv
millinka......26v......KOKS......toinen.............. poika olo
Hipkukka...28v.......TYKS.....toinen ja kolmas..AatosII
mimonmami..24v.....NKL........toinen.............Itikka

Tammikuun 14pv
tipaiita........*.......K-HKS.....kolmas.............*

Tammikuun 16pv
Rhea.......*...........*...........*....................Möhkö
luka78.....31v........*...........ensimmäinen....*
Olga Amelie....29v...NKL.........kolmas...........*

Tammikuun 17pv
Routa87...21v........Ras........ensimmäinen....*

Tammikuun 18pv
Väpä08....22v........SKS........toinen............Kirppu
Rudy.......*...........*............toinen ja kolmas..*
Vekarat...*...........*.............kuudes...........*

Tammikuun 19pv
Naps.......28v........Kättäri......toinen............*

Tammikuun 20pv
tuulia85...*...........*.............*..................*
Maukka77..*..........Naikkari....*..................*
prinsessa-06..26v..PHKS....toinen..............*

Tammikuun 21pv
mamma-.22v..........OYS........ensimmäinen....Verso
Magdalena2010...*..*............kolmas...........*

Tammikuun 22pv
talvivauva..30v.......KYS.........neljäs.............Vaavi
iiris...........21v.......Kättäri.....ensimmäinen....Pojutsu
Miminen.....32v.......*............toinen.............Mytty
vadelmilla...*..........Englanti...toinen.............Mini

Tammikuun 23pv
Niinuska05..20v.....TYKS.........toinen.............Hipsu

Tammikuun 24pv
HelmiEnkeli..*..........*.............*..................*
Farfalla.......31v.......KYS..........neljäs...........Otus
PienetKonstit..25v....KYS..........neljäs...........*
momentti.......*.......*.............kolmas...........*
pikkuakka....25v.......PHKS.......toinen............Elmeri
Amalia80...*...........K-sks........kolmas..........*

Tammikuun 25pv
nirppurotta...31v......SatKs.......toinen............Pampula
vauva-10.....30v......TAYS.......ensimmäinen....Muulakainen
Peikonpähkinä..27v..TAYS/Vammala...kolmas....Pampula

Tammikuun 26pv
Snoopy........*.........*............toinen.............*
Niiz.........26..........KOKS.........ensimmäinen....Viuhtis
Petite.....33v.........EKKS.........viides.............Mimmi
Zulu.......27v.........Kättäri.......ensimmäinen.....*

Tammikuun 27pv
Tuulia78.......31v.....Jorvi.........viides.............Nöpö
janette........27v.....KOKS........toinen............*
elämänperhonen..*..*.............toinen............*
Röllimuori....*..........*............*...................Onni

Tammikuun 28pv
Tinii..........23v.....*...............toinen...........Pieni
piiuli82.......27v.....KOKS.........kolmas...........Toukka
KiaralA.......20v.....PHKS.........toinen............Kitty

Tammikuun 29pv
paimentyttö..29v....*.............toinen.............*

Tammikuun 30pv
Zuh........27v..........EKKS........ensimmäinen....Möykky
tyynex....21v..........*.............toinen............*

Tammikuun 31pv
Äityli30...33..............sas........kolmas..............*
Von Lin Lin..*..........*...........toinen...............SvenBjörn
Mulish....25v...........Naikkari...neljäs................Pallo
Zin........38v..........*............ensimmäinen.......*
Suviliini81......27v.....SAS...kolmas....nuppu
Helmikuun 1pv
Myy-88...21v..........TYKS.......ensimmäinen.....Minityyppi


Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1388012
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1396776
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425005



 
Terveisiä neuvolasta

Sydänääniä ei saatu kuulumaan. :ashamed:

Luulisi niiden näillä viikoilla jo kuuluvan helposti. Yritin neuvoa mistä ne on ennen kuuluneet, mutta lääkärin mielestä ne liikkuvat ettei siihen voi luottaa. Ei hän siis kuunnellut niistä kohtiin. Viimeksi kaksi viikkoa sitten lääkäri sai äänet kuulumaan juuri neuvoamistani paikoista. (oli toki eri laite) Nyt kaksi kertaa kuului ihan hetken syke, ehkä.... Viime neuvolassa 9+2 ei kuulunut sykkeitä, kontrollissa 10+2 saatiin yhdet sykkeet kuulumaan. Np-ultrassa kaikki molemmilla hyvin. Ensi viikolla sitten kontrolli. Ärsyttävää ja hermostuttavaa.....

Kohtu oli reippaasti kasvanut. Yleensä näillä viikoilla ei kohtu kuulemma vielä juuri tunnut. Kohtu oli noin napaan asti.

Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituutta 3cm. Tosi hyvä juttu. Olin niin älyttömän hermostunut, kun on supistellut. Kannataa muuten ottaa magnesiumia supistuksiin.

RR 113/66
pissa puhdas
Painoa tullut ihan reippaasti lähes 500g/vk

Sairasloma jatkuu 2vk. Migreeniin sain luvan ottaa panagodia ja kohtauslääkettä käski kysymään Tyksistä.

Nyt sitten hermoillaan noita sydänääniä. Tunnen toki liikkeitäkin, mutta heti tuli sellainen olo, että jospa se on ollut vaan ilmaa ja vauvat on menehtyneet. Silloin, kun tunnen liikkeet olen varma niistä, mutta hetken päästä tulee sellainen olo ettei ne tainneet ollakkaan.

Anteeksi oma napaisuus......

Zaara ja Vaavit 15+3
 
Nyt jouduin ostamaan uusia housuja, ei mee mitkään vanhat enää jalkaan, ja huomaan et mahakin on pullahtanut täs lähipäivinä näkyviin.
Enie:Huomasin et en oo muistanu ilmottaa ikää joka on siis 31.
:hug: kaikille jotka voivat kurjasti tai odottavat tuloksia/uutisia!
 
Napina ja Suviliini81 Tervetuloa porukkaan, liitin teidät listalle jota päivitetään tuonne ekalle sivulle.

Zaara Meillä neuvolassa ainakin oli täysin erillainen dobbleri kun mulla...,no sehän ei ihme ole mutta aivan oudosta kohden otti ne äänet, mutta tosin saikin.
Tuo kohtuhan kasvaa kaksosissa ihan omaa rataansa eikä sitä pitäis "yksösiin" rinnastaa.
Mullakin oli kohdun korkein kohta viime viikolla navan kohdalla ellei himpan ylikin jo.
Ajatteleppa kun sitten viikoilla 24 + ollaan jo samassa jamassa kun yhtä odottavat viimeisillään !!!
:eek:
 
zaaraJospa oli huono laite. Mulla oli viimeksi neuvola rv 14 ja sillo hoitsu sanoi, että ei ehkä äänet kuulu. Mutta kuuluikin sitten todella voimakkaasti.

napina ja suviliini tervetuloa :flower:

Gallup: Onko teille muille tullut mieltymyksia/haluja johonkin tiettyyn ruokaan/raaka-aineiseen? Mä en oo huomannut, että olisi tullut vielä mitään haluja.

 
Mielihaluna on ollut ainoastaan salmiakki =) En siis yleensä salmiakkia syö, mutta nyt on niitä aika monesti tullut ostettua. Muuten en ole huomannut mitään erikoista.. Vieläkin välillä tökkii lämpimän ruuan kanssa, ei siis yhtään tekisi mieli syödä vaikka olisi nälkä, mutta kyllä sen alas saa kun vaan aloittaa sen syömisen.

Tännekin iski nyt sitten flunssa :|
 
Mieliteot Alkuraskaudessa niitä oli mitä kummallisempia juttuja ja ihan yhtä äkkiä.
Milloin teki mieli jäädytettyä greippiä, milloin leipäjuustoa ja milloin mitäkin.
Nyt ei oikein ole mitään kun on huono olo koko ajan , viimeisin oli se riisin himo.
 
Tervetuloa uusille :wave:

Mulla on tullut pakkomielle jogurttiin! Varsinkin Valion persikka-passion on ihan ykkösenä listalla :p litran purkki menee noin 1,5 vuorokaudessa, sitä on pakko saada vähän joka välissä :D

Inhokkeja mulla on jo edellisistä raskauksista tuttu makkara, grillattuna, kastikkeena, keittona, hyi yök... Jo makkarapaketin näkeminen saa aikaan ällötyksen. Ja se haju... En mä makkarasta muutenkaan juurikaan pidä, mutta kyllä sitä pari makkaraa on grillattuna per kesä tullut syötyä, ei voi kuvitellakaan nyt :D

Muita himoja/yökkejä ei nyt oikeen olekaan...

Enie lisäätkö mulle tuonne tietoihin: ikä 31v, neljäs lapsi ja poikaolo, tänks =)
 
Moi!
Yökötyksenä on mulla ollut kaikki marinoidut pihvit, grillattuna.. Tai se jälkiolo siitä.. Makkara myös.
Lämminruoka ei maistu. Ainakaan en jaksa ite tehdä mitään ruokaa ja sit ku tekee, tulee huono olo eikä varmaan mee alas. LEipä ei oikein tipu..
Luumut, omenat, banaanit ja MANSIKAT ja PIIMÄ.. OU JEE!!
Mut kai niilläkin pärjää.. :LOL: :LOL:
tammikuun4 ja meloja
 
Tervetuloa Suviliini ja Napina! Napinalla onkin sama la kun mulla :)

Zaara: Kaikki on varmasti hyvin, ymmärrän kyllä että tollanen hermostuttaa :hug:

Millis1981: Mua vähä harmittaa et meillo la:t samana päivinä ja sulla on NKL ja mulla Kättäri, oltas voitu kirjautua samaan aikaa sisään sairaalaan ja datailla vierekkäisistä sängyistä Kaksplussassa:D

OmaanNapaan: Eipä mitään ihmeellistä. Järkyttävä syömishimo jatkuu edelleen. Tällä vauhdilla musta tulee joku jättikokoinen "emoalus" :D

Ilmotin pomolle, että jään älomalle jo marraskuun alusta ja voi myös varautua jos esim. lokakuussa joutuu saikkuilemaan. Se ottaa mun tilalle jo nyt uuden vakituisen, joka onkin hyvä, ei tarvitse kokea sitten huonoa omatuntoa jos joutuu olemaan pois.
 
pinkgreenhehe. :LOL: Nythän meillä on oiva tilaisuus katsos koodailla eri sairaaloista ja vertailla kokemuksia. Mitä tänään ruokana, kuinka vauvat jaksaa, oliko hoitsu hyvällä tuulella yms..

Mäkin oon infonnut pomoa, että jään varmasti pois jo lokakuun lopulla. Otan kuukauden saikkua. Näin on muutkin toimineet, mutta toki jos pystyy olla niin sitten kai oon. Mut luulen vahvasti, että en ole. Mullekin etsitään parhaillaan tuuraajaa.
 
Mielihaluja Etikka!! :D Eli kaikki etikkapohjaset jutut... olen kyllä aina pitänyt kaikesta etikkapohjaisesta, mutta nyt himo etikkaan on huomattavasti kovempi.

(.) Täällä on alkanut vaivaamaan rytmihäiriöt. Tuossa talvella niitä on tutkittu jo vähän, mutta täyttä selvyyttä niihin ei ole saatu. Raskausaika varmaan taas vaan lisää niitä, ikävän tumtosta, muttei kait vaarallista...
Kävin tänään ostamassa itselleni pari mammamallin puseroa h&m:ltä. On taas edes jotain vaatetta, jotka yltää navan yli...
 
Kiitoksia kaikille. Meille on tosiaan tulossa kolmas. Vanhin on jo 8v ja toinen kohta 7v. On ollut hieman "ongelmia" alkuraskaudessa, tai semmosta mitä ei kuumastakaan aikaisemmasta ole tullut. Pari viikkoa oli karmee olo koko ajan, ei kuitenkaan oksu tullut. Sitten alkoi vuodot, jota kestänyt nyt ainakin sen 3 viikkoa. Ensin oli rusehtavaa, sitten yhtenä päivänä verta oikein runsaasti, sit muuttu taas rusehtavaksi. Neuvolassa ei ääniä kuulunut, mut eilen nt-ultrassa nupulla oli kaikki hyvin ja lukemiksi saatiin 0,9. Eikös se ole hyvä? Nyt on sit kielletty kaikki "kiva" :whistle: . Huomasin listasta että mulla on sama laskettu aika erään hoitolapseni äidin kanssa =) . Ehkäpä samaan aikaan laitoksella sitten

Terkuin Suviliini81 ja nuppu 12+3
 
napina ja Suviliini =) Tervetuloa porukkaan!

Zaara - harmi että äänet ei kuuluneet ja ettei lääkäri edes yrittänyt kokeilla siitä mistä pyysit! Luulisi ettö kirjoittavat sulle Imigrania Tyksissä, tsemiä säryn kanssa.

Enie - kysyin pastoröidusta maidosta tehdystä homejuustosta neuvolassa. Terkkari sanoi että koska juustoa kypsytetään, niin homeessa on listeria mahdollisuus, eli kehotti välttämään kylmänä syömistä. Ainostaan lämmitettynä pitsassa tms. saisi syödä.

momentti mun käsityksen mukaan se luku on ok, kun on alle 2,0.

Mielihalut ehdoton mielihalun kohde on ollut lihaissa saunapalvi tms. ja salmiakki on toinen. Nyt mielihalut on vähän hälvenneet. Mutta uni maistuu, äsken nukuin 2 tunnin päikkärit....

Lili 15+2
 
Mulla on ihan järkyttävä himo jalapeenoihin. Syön niitä melkein purkkitolkulla päivässä. Aina töissäkin unelmoin siitä kun vaan pääsis kotiin jalapeno-purkin luokse.
Mahtaakohan olla ihan terveellistä syödä niitä? Mitä mahtaa vauvalle tai mahalle tehä?

:D Huominen töitä enää ja sit olis 1.5 viikon loma. JEI!

pippur1 ja masukki 17+5
 
Kiva päivä taas takana, töissä 6-14 ja sitten 2,5 tunnin päiväunet. Nyt matkalla takaisin sänkyyn niin jaksaa taas herätä! Olen aivan hurahtanut tuohon huutonettiin, nytkin on monta huutoa äippävaatteista käynnissä!

Mielihaluja: Ei oikeastaan mitään valtaisaa, joltain osin ruokailutottumukset vaan on menneet ihan uusiksi. Esim. aamuisin syön nykyään aina cheerious kauramuroja, ne maistuu ihan valtavan hyviltä tuoreiden vadelmien tai mansikoiden kanssa. Aikaisemmin söin muroja tooooooooodella harvoin. Salaatit ei maistu ollenkaan, eikä marinoitu liha. Yök. Muutenkin ruokahalun kanssa on ollut ongelmia koko alkuraskauden. Kahvia olen juonut viimeisen kahden kuukauden aikana 2 kuppia. Aikaisemmin join 3-6 kuppia päivässä. Ei vaan maistu. Tavallinen kraanavesi taas maistuu aivan taivaallisen hyvältä! Punaviiniä himoitsen, tuoksuttelen muiden laseista. Ostin alkosta holitonta, maistui niin pahalta että kaadoin saman tien viemäriin.

Huomenna tämä mamma poksahtelee :heart:

mamma ja Salamatkustaja 16+6
 
Petite, toivon sydämeni pohjasta, että kaikki kääntyy vielä hyväksi :hug: En saata kuvitellakaan mitä käyt nyt läpi. Ihanaa, että jaksat silti käydä palstalla kertomassa kuulumisia. Haleja ja rutistuksia sinne :hug: Voimia tulevaan :heart: Yhä on toivoa - palstalaiset eivät ole sitä unohtaneet, älä sinäkään :hug:

Tarvikkeista, meillä ei ole MITÄÄN uutta hankittuna. Esikoisen kaukalo on lahjoitettu eteenpäin, samoin kylpytuki (huippuostos muuten, eikä maksa paljoa! Suosittelen lämpimästi hankkimaan), rintapumput, tuttipullot, suuri osa vaatteista, osa leluista... Ja mä tyhmä MYIN kaikki ä-vaatteetkin! Eipä sitä tullut ajateltua että näin pian vois olla niille taas käyttöä. Onneksi kotoa löytyy jo pinnis (esikko muuttaa "isoon" sänkyyn piakkoin), hyvät yhdistelmävaunut, hoitotaso ja jotain pikkusälää. Paljon on kuitenkin hankintalistalla. Suurin kysymysmerkki on tarvitaanko sittenkin tuplat??? Mitä mieltä olette? Ikäeroa tulee aika tarkkaan 2 vuotta...

Zuh, kuulin juuri työkaverin kautta, että ainakin Kotkassa on sikainfluenssan takia vierailut lapsivuodeosastolla kielletty. Tämä ei tietysti koske isää. Sairaalassaoloaikaa ei tietääkseni ole missään lyhennetty ja tuskinpa tullaan lyhentämään.

Tica, mulla vaivaa "rytmärit" myös. Niitä ollut ennen raskauttakin, alkoivat n.4vuotta sitten kun sairastin kilpirauhastulehduksen. Sain silloin beetasalpaajia oireita helpottamaan ja niitä saa syödä raskaanakin. Eipä niihin oikein muu auta - kun jumputus alkaa, juo iso tuopillinen vettä, yritä rauhoittua ja lepää. Jännittäminen ja stressaaminen vaan pahentaa oloa ja muljahtelua :| Muista vaan, että NE EIVÄT OLE VAARALLISIA! =)

(.) Mun tekee ihan mielettömästi mieli RAPUJA!!! :p Se on kai pakko vääntäytyä viikonloppuna ravintolaan ja maksaa itsensä kipeäksi kunnon rapuannoksesta :LOL: Saakohan niitä muuten edes syödä??? Onhan ne keitettyjä ja kypsennettyjä... Ja ah, niin hyviä! Kuka järjestäis rapufestit ja kutsuis mut syömään....? ;) :whistle: Entä onko ne pakastetut ravut mistään kotoisin? En ole ikinä maistanut...

Kerroin tänään esimiehelle että vauvaa odotellaan. Työsoppari on katkolla 30.9, mutta tästä uutisesta huolimatta saan varmasti jatkaa ainakin ä-loman alkuun saakka. Jatko on vielä kysymysmerkki, mutta en edes olettanut että siitä nyt päätettäisiin. Ihanan huojentunut olo. Muille työtovereille en ole vielä kertonut, mutta osa varmasti jo arvaa. Toki vastaan jos joku kysyy, mutta muuten tuntuu hassulta yhtäkkiä ottaa asia puheeksi jos ei kukaan mitään kysele. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan? ;)
 
momentti Unohdin vielä kommentoida tuota np-turvotusta. Meillä tais olla 1.3 tai 1.4 (en muista kumpi tähän hätään) ja en ole yhtään huolestunu tuosta luvusta. Hyvillä mielin odotellaan. Riskiluku oli kuitenkin niin olemattoman pieni tuolla turvotuksella. Esikoisella oli turvotus 0.1 vähemmän, kuin tällä uudella tulokkaalla.

Snoopy Pitäs tosiaan malttaa rauhottua, kun rytmihäiriöitä tulee. Vaikeaa pienen pojan äidille... Mulle ei anneta näihin edes beetasalpaajia, kun on niin matalat verenpaineet. Toivon vaan, että nämä on "jääny päälle" vain väliaikisesti heittelevän hemoglobiinin johdosta. Mullakin on ollu ihan harmittomina useamman vuoden, mutta viime raskaudessa paheni, sitten raskauden jälkeen "jäi päälle" ja tuli myös aina urheillessa. Säikäytti vähän, mutta sydänlääkärin mukaan kuulostaa ihan harmittomilta.
 
Zaara: Mullahan ei viimeks myöskään kuulunut nuo sydänäänet. Neukkutäti passitti mut kotiin syömään ja sit takaisin ja sit kuului hyvin. Jos sulla on kohtu taaksepäin kallistunut ja ehkäpä vielä istukka etuseinämässä niin ne voi hyvin estää kuulumisen. :heart:
 

Yhteistyössä