***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Heippa! Olipas tullut juttua, ja isojakin uutisia!

Himpukalle valtavasti onnitteluja, sekä pienen pienille vauvoille paljon voimia :hug:

Millikselle myöskin valtavat onnittelut :flower: voisipa itse elää uudelleen sen päivän kun mentiin naimisiin, en tiedä kannattiko mennä niin pian synnytyksestä (6vk) koska kaikki oli ihan uutta ja outoa vauvan myötä muutenkin :D

Muakin hirvittää millanen tästä masukista tulee kun syntyy. Nimittäin esikoinen oli mahassa niin hiljaksiin etten aina muistanu koko raskauttani, liikkeitä en usein tuntenut, vaan onpa tuokin siitä asti kun oppi liikkumaan niin ollut vauhissa koko ajan. Tässä illalla just mies ihmetteli taas kuinka tytöllä on energiaa :heart:
Niinpä toivon että kun tää tulokas on masussa näin kova menijä, hän olisi sitten ulkona rauhallisempi :whistle:

En taida enempää kirjotella kun tuo akku alkaa loppumaan, niin jaksamista kaikille meille, alkaa viikot olemaan aikas pitkällä niin pitänee ruveta rauhottumaan...

santtu ja iita 25+5
 
jouluksi vauva Tervetuloa mukana :flower:

Täällä ei mitään uutta auringon alla.
Katsoin eilen että masussa alkaa olla tai onkin ehkä jo 3kg edesta vauvaa, kun Nörtti kasvaa tavallaan "viikkoa edellä" kokonsa kanssa ja Hissu on jämptisti aina vastannut viikkojaan viime käynneillä.
Ensi viikollahan tuo selviää missä sitten mennään kun on äippäpoli taasen käytävänä.

En tiedä johtuuko siitä, että olen rajusti vähentänyt Pepsin juontia, ja vaihtanut sen vichyyn ja jaffaan, kun tuntuu ettei masukit ole rauhallista hetkeä nähneetkään hetkeen.
Illalla oli perinteiset heilumiset kun yritti mennä nukkumaan ja kyllä ne tuossa muutaman tunnin yöllä nukkui ja taas menään :D
Koko eilis päivä oli heillä kyllä yliaktiivista aikaa, mutta eipä se haittaa.

Enie + Nörtti ja Hissu 29+1
 
Pikana täällä taas =)

Millikselle :flower: ja paljon onnea rouviintumisen johdosta :heart:

Hipkukka itku se täälläkin pääsi kun luin kirjoituksiasi :'( hieman ne hormonit hyrrää,tosin mä kyllä itken herkemmin iloisista asioista kun surullisista.Pikkuisille kovasti kasvuvoimia :heart:

Nyt on ruvettava valmistautumaa tuon neidin neuvolalääkäriin,1,6kk käynti ois eessä

Piiuli ja toukka 24+5
 
Täälläki on pillitetty Hipkukan tekstejä lukiessa... on se vaan niin herkkää ja suloista :heart: kaverilla tosiaan syntyi viime joulukuussa raskausmyrkytyksen vuoksi poitsu 3kk etuajassa (käynnistettiin) mut on tänä päivänä täysin terve poika! Et toivon mukaan teidänki lapsoset jaksaa kasvaa ja kehittyä - saavat varmasti kaiken mahdollisen tarvittavan hoidon siellä, vaik toki parempi ois vielä ollut pysyä massussa.

Liikkeiden laskennasta niin siinähän pitää olla tunti ihan paikallaan, tyyliin pötkötellä sohvalla, että varmasti reagoi jokaiseen liikkeeseen. Jos ei tuu 10 liikettä tuntiin, pitää itse vähän kävellä ja vaikka juoda lasi vettä ja taas odotella rauhassa toinen tunti. Jos ei sittenkään tunne 10 liikettä, pitäis soittaa ja kysyä jatko-ohjeita. Pitää kuitenkin muistaa, et vauvatkin nukkuu, myös siellä kohdussa, ja siksi noita liikkeitä ei joka tuntiin tule 10. Ja kuten moni jo kirjoitti, niin eihän liikelaskentaa vielä alle rv 30 edes tehdä...

Omaan napaan ei juuri uutta. Väsyttää ja vähän jo kaduttaa, kun en ottanut viime viikolla saikkua, vaikka sitä oikein tyrkytettiin... nooooh.... tunnen itteni jo ihan kömpelöksi valaaksi, haluisin jo tästä massusta eroon et pääsi taas normaaliin elämään... ei jaksais vaan olla itkuinen ja väsynyt... :kieh: vaan eihän tässä oo enää kuin 3kk... plus eka kuukaus synnytyksen jälkeen zombiena (kuten esikoisen jälkeen, maratonsynnytys!) tai sit ylipirteenä (kuten kakkosen jälkeen, kun oli niin helppo, nopee synnytys!)


 
Onko ihan normaalia että paino ei välttämättä nouse keskiraskaudessa? Viimeiset 2 viikkoa paino on pysynyt ihan samassa lukemassa. Vauva onneksi touhuaa ja pitää huolet sinällään kurissa, mutta silti ihmetyttää. Ja mähän syön koko ajan (muutakin kuin herkkuja). Viimeisin löytö on Pirkan Mirelle valkosuklaakeksit... :p Oon vetänyt nyt aamulla puoli pakettia jo. . . :ashamed:
 
Kävin hakemassa uuden satsin verenpaine lääkkeitä,jos noi vaikka riittäisi loppuun asti. Olen syönyt tässä kakkosen odotuksessa alusta asti albetol verenpaine lääkettä ja joonaksen odotuksessa aloin syömään niitä puolessa välissä.

Olo normaali ja patu tykkää melskata aikas useasti. Eilen nukkumaan käydessä maha heilui edes ja takas kun patu jumppasi :D

Tänään tiedossa joonaksen huoneen maalausta. Ja lepoa,ainakin yritän levätä. Äsken kaupassa kävellessä supisteli ja nyt maha taas hellänä.

Sannis ja patu 27+5
 
Tohon liikkeiden laskentaan piti sen verran sanoa et tää meiäm junnu oli masu aikana kyllä hyvin rauhallinen tapaus,enkä kyl saanu kertaakaan hälle laskettua sitä 10 liikettä tuntii,voihan se olla etten vaan niitä tuntenu,mut ku oli alusta asti suht hiljakseen ni ei sitä osannu pelätäkään,rauhallinen tuo oli kyllä vauva aikana muutenkin,mut nyt sit tää tuleva potkiiki sitä enemmän,minuutti-kaks riittää siihe kymmenee potkuu :D

uusille tervetuloa :wave:

ananaskirsikalla jo hurjat viikot =)

Minäkin sain jo viikonloppuna ostettua turvakaukalon ja hieman vaatteita,meillä kun oli lastentarvikekirppis lauantaina ni sieltä tuli tehtyä löytöjä :)
Nyt alkaa olee jo sen verran tukkonen olo et kai se flunssa tännekin tiensä löytää :kieh:

Voikaahan mammat paksusti!
 
Soittelin lääkäriin aikaa mutta ei ollu enä tälle päivälle. Yritin sit torstai iltapäivälle kun mies muutenki silloin kotona. Hoitaja sit puhelimen päässä oikein suuttu että noilla oireilla ei odoteta ja ihmetteli miks en aiemmin soittanu :ashamed: No nyt on päivystysaika kuudeksi illalla. Ehkä sit selviää jotain.
 
Voimia kaikille lääkäriin tmv. menijöille, toivottavasti kaikki on hyvin :)

Kukas täällä väitti, että se sokerirasituksen litku on "ihan hyvää":D HYI OLKOON :$ Eka mukillinen vielä jotenkuten meni, mutta labran täti kaatoi sitten vielä lisää liuosta mukiin ja siinä vaiheessa alkoi tehdä jo tiukkaa. Nooh... Hei muuten, eikös ne selvitä tuolla sokerirasituskokeella myös jos on ykkös- tai kakkostyypin diabetes, eikä vain katso pelkästään raskausdiabetesta?

Olen ihan jumissa, heräsin jo 4.30 kurkkukivun takia. Pitäisi iltavuoro vielä jaksaa lähteä tekemään, huh huh...

Pinkgreen ja tilleri 28+1 |O
 
pinkgreen :wave: Minähän se sanoin että vedän sen "colan" siellä helpostikin, kun on paljon parempaa kuin se sokeri-vesilitku minusta. Yhdeltä istumalta suoraan pullosta menee alas :LOL:
Sillä samaisella tosiaan testataan ihan kaikki diabetes muodot. Tai ainakin minulla on ollut niin raskausajan diabeteksessa kuin normi diabeteksen toteamisessakin sama litku.
 
No mulle tarjoiltiin sitä sokerivesi-litkua, ei ollu siinä "baarissa" muita drinkkivaihtoehtoja:D Nyt ei maistu tää ihan oikea cociskaan yhtä hyvältä kuin ennen. Himputti jos ovat pilanneet tällä mun limun-nauttimiskykyni:D
 
Moips!

Mua on taas ruvennut huimaamaan. Tää on jo 4. päivä peräkkäin :(
Ei nyt onneksi ihan koko ajan, mutta tosi paljon :ashamed:
Mistä tuo vois johtua? Mulla oli viikko sitten neuvola. Ja silloin kaikki oli ainakin hyvin.
Kaipa se on huomenna rautaa ostettava. Vaikka terveydenhoitaja sanoikin, ettei mulla kuitenkaan liian matala hemoglobiini ole.
Tajusin myös eilen, ettei vauva ole liikkunut tavalliseen tapaan. (kun tedän kirjoituksia luin)
Mutta sitten yöllä söin vähän makeaa ja menin pötköttelemään, niin pikkuinen rupesi hirmuisesti liikkumaan ja potkuttelemaan :heart:

Iloista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :hug: :)
Tiukun äiti ja masumatkaaja 27+5 :heart:
 
moi!
no nyt se sit totuus tuli esiin, ei onneks mitään kauheeta mutta ei sais kauheesti enää herkutella :( vaikka eihän sitä tietysti suoraan kiellettykään. sokeri arvot siis oli se paastoarvo rajalukemilla joten sen takii sit sokeri mittari kotiin ja seuraamaan lukemia :p no täytyy ottaa vaa ja syyä säännölisesti... ja kasviksia se painotti!!!! mulla kun eí tuu sitä puoltakiloo päivässä vaikka miten söis, ja sais olla koko ajan sit kaupassa lisää hakemassa.

No eipä tässä sit sen kummempaa. Ei ooneks ihan joulua pilannu ku ei se tunnu miltään jos ei saa syödä suklaata aattona ja ennen sitä :D
 
Moikka!Ajattelin liittyä seuraanne mulla ku laskettuaika 23.12 joten voi mennä tammikuun puolellekki -koskaan ku ei tiedä..Saikulla ollu jo muutaman vkon issiaksen,liitoskipujen,paikkojen pehmentymisen ja avautumisen takia,peräpukamat ilona...Ihanaa tämä raskaana olo ;) kaikki muu kiellettyä paitsi kokkaus.Hieman meinaa tulla aika pitkäksi.Onneksi on netti missä voi notkua :LOL:

Rv 29+6
 
Eihän niitä liikkeitä vissiin lasketakkaan ennen rv30 mutta minkäs teet kun käskyn saa niitä laskea.
Tänään olin verikokeilla aamulla ja tulokset saa sitten joskus. Mutta tuskin mitään on. Olokin on vähän kohentunut. Mutta verenpaineet edelleen hieman korkeat.
Tuli sitten nukuttua mukavat 4 tunnin päikkärit :D kui voi olla näin kuoleman väsynyt koko ajan.

pippur1 ja masumuru 29+5
 
mulish Onkos tuo muuten vaarallista? en ite ole sitä vaaralliseksi ottanu kun mullakin on syke aina välillä ihan istualtteekin 120/krt/min. Mut ajattelin että kuuluu nyt tähän raskauteen kun ei mulla normisti noin mee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippur1:
mulish Onkos tuo muuten vaarallista? en ite ole sitä vaaralliseksi ottanu kun mullakin on syke aina välillä ihan istualtteekin 120/krt/min. Mut ajattelin että kuuluu nyt tähän raskauteen kun ei mulla normisti noin mee..
Vaarallisuudesta en tiedä mutta ei ole normaalia että syke nousee yli 100 ilman kunnon rasitusta.
Lisäksi tähän on hengästymistä ja rytmihäiriöitä.
 

Yhteistyössä