***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

HipHurraa, tarjous talosta meni läpi! Eli päästään uuteen taloon 8pv ennen laskettua aikaa :D Ei tässä yhtään riskillä mennä.. täytyy vaan pakkailla kaikki ajoissa, niin kyllähän nuo miehet ne osaa sitten kantaa jos mä makaan sairaalassa. Kun vaan saan valittua kaikki tapetit valmiiksi, laitan ne vaan jokaisen tapetoitavan seinän viereen, tämä tällä ja tänne tämä, lappujen kera. Lisäksi täytyy ainakin kolmelle miehelle selittää millainen keittiö tulee, osaavat sitten sen tehdä jos mä oon sairaalassa.. :p
Viikon päästä tehdään kauppakirjat, myydään vanha ja ostetaan uus samana päivänä, menee siis ihan nappiin tämä homma.
Mikäs tän parempi aika :headwall:

Eilen oli supisteluja täälläkin, mutta kun lähti hommiin ja oli kiire niin nekin unohtui. Eli kaikki entisellään täällä kropan suhteen. Muutamat puolitutut on huomautellut että maha on pudonnut ja kasvanut, ite ei huomaa kun se on aina tossa ja kasvaa pikkuhiljaa, onko sitten isompi tai pienempi kun viikko sitten, niin ei mitään havaintoa oo..

Miehen esikoinen (eskarilainen) lähti discoon. On se vaan jo iso, kun tulin mukaan kuvioihin niin se oli olevinaan niin pikkupoika, ja nyt jo melkein teini :/
 
Kaneli Täälläkin on hiljaisia päiviä.. Ite kans kävin edellisviikolla äippäpolilla kun ei ollu liikkunu..mut kaikki kans oli hyvin.. ja sano just kun tila ruppee loppumaan ni ei niin paljoa liiku enää.

Täälläkin kaikenmaailman jomottelut jatkuu edelleen ja toivon jo oikeesti et pääsis synnyttämään. Mun mielenterveys ei oikeesti kauan kestä tätä kipuilua. |O

pippur1 ja masumuru 36+1
 
KÄvin ostamassa sitten kaupasta ummetukseen Luumumehua, lakritsia ja sokerittomia karkkeja. Ei ollu niitä hyviä dietorellejä, joten jouduin ostamaan jotain ihme merkkisiä ja ne olikin melko pahoja... Lisäksi vielä alkoholitonta viiniä ja vähän sipsejä :ashamed: Jospa se näillä.... :kieh:
Raskauden miinuspuolia tällaiset...
 
Vauvan liikkeistä Minäkin kävin reilu viikko sitten äippäpolilla käyrässä, kun Papu ei ollut mielestäni liikkunut. Niin tällaiset ohjeet sain vastaisuuden varalle: Makaa kyljelläsi kädet vatsan päällä 1h. Jos et tunne 10 liikettä, juo makeaa mehua, syö suklaata tai muuta makeaa. Makaa taas kyljelläsi tunti kädet vatsan päällä. Laske 10 liikettä. Jos vauva ei liiku kymmentä kertaa tunnissa tällä tavalla, soita päivystykseen, niin tilanne tarkistetaan.

Siellä käyrässä maatessa ne 10 liikettä tulivatkin sitten 20 minuutissa, vaikka kotona niitä ei ollut tullut siinä vaaditussa tunnissa.
 
Väpälle onnittelut ja jaksamista pikkuisen kanssa. :hug:

Hipkukan pikkusille kasvuvoimia ja jaksamista.

Kaikille jotka vaivoista ja supistuksista sun muista kärsii :hug:

Eniellä alkaa olla jännät paikat, kivaa. :hug:

Ja Sero hienoa pääsette muuttamaa, ainahan se ajotus ei voi mennä ihan nappii. :D

Täälläkin taas selkää ja jalkoja jomottelee niin pirusti kun kävin puol päivää kaupoilla pyörimässä, joo muistin liian myöhää että oli Älä osta mitään-päivä. ;) Oliskohan menny läpi jos olis miehelle sanonu et nyt ei tuu tänä vuonna synttärilahjaa kun ainoo päivä kun jaksoin kaupoille lähtä ja mitää ei saanu ostaa. :D
Tääl on tosissaa yöunet vähentyny, aina kun nukkumaa yrittää ni menee sitte ainaki se pari tuntia saängyssä pyöriessä, ihan sama mihin aikaa sinne menee, mut ei vaan uni tuu. Ja sitte kun se vihdoin tulee, ni aamulla vois kyllä nukkua kuin pitkää. Silti oon yrittäny päästä viimeistää yheksältä ylös jos se auttais seuraavaa iltaa, mut eipä se auta. Energiaa on kyllä vaikka muille jakaa, vaikka ja mitä olis tekemistä ja sormet syyhyää tekemää, mut selkä ja jalat ei oo samaa mieltä. Eilen erehdyin pesee jääkaapin, pakastimen ja uunin, ni voi juma kun illalla meinas joka paikka hajota. :kieh:

Pallero taitaa vieläki olla jotenki poikittain tuolla kun koko ajan punkee peppua tosta kyljestä ulos, maha on ihan toispuoleinen.
Ens viikolla onkin ohjelmaa paljon, saa nähä miten sitä jaksaa. On neuvolaa ja lääkäriä ( jos vaikka sais ton viimesen kaks viikkoaki saikkua ettei tarvis enää lähtee töitä kokeilee), kampaajalleki pääsee vihdoin, ja sit lähetääki vielä sinne tukholman-risteilylle. Saapa nähä mitä siitä tulee, varotin kyllä jo miestä että otan kirjan mukaa ja että voi olla et saa bilettää kavereitten kans keskenää ja mie makaan hytissä. :LOL:

Joku valitteli ettei oo enää nälkä ollenkaa ? Mulla on nälkä kokoajan !! :headwall: Täs on nytki kaks tuntia siitä kun söin itteni ähkyy ja nyt kurisee taas maha.. Yölläkin herään, yleensä siinä kolmen-neljän aikaa siihen että on aivan järkyttävä nälkä. Hyvä se tässä vaiheessa onki, kun ei koko raskauden aikana oo oikeestaa maistunu ruoka. :p

Olikos täällä muita kellä on ongelmia hoitopöydän mahtumisen kanssa ? Miten ootta ratkassu asian ? Joku oli ainaki pesukoneen päälle laittanu.. Meille kun ei ihan pöytää mahdu millään. Ja pesukonekin on päältä täytettävä ni ei siihenkään saa. Pähkäilen pinnasängyn päälle laitettavan tason (ainoo huono puoli jos pitäis se kehto ottaa pariks ekaks kuukaudeks ni ei se sitä ongelmaa sitte ratkase) ja ammeen minkä päällä on hoitotaso (se vaan tulis olemaa kylppärissä kissojen hiekkalaatikon vieressä ja muutenki tuntuu huteralta) välillä.. Ja toi ammesysteemi ei silleekää oo hyvä koska haluaisin ehkä mieluummin semmosen kohtuammeen.. :p Onpa hankalaa. Oisko kellää vinkkejä ?

Missäs Tiituli81 muuten on ? Et ollu valmennuksessa tiistaina ? Eipä siellä taaskaan kyllä mitää ihmeempiä..

Tulipahan taas tarinaa, nyt täytyy lähtä taas välillä syömään.

NiiZ ja Palle 31+3 :heart:
 
Niiz: Täällähän minä...ei ole siullakaa helppoa ollu. Mie pääsen nukkumaan siinä 3-4 aikaan aamuyöstä,mut sen jälkeen pystynki sit nukkuu kevyesti 2 päiväl,kiva rytmi,olen yrittäny muuttaa mut ei onnistu :(

No onnex en menettäny mitää,en vaan kerta kaikkiaan ole jaksanu tulla niihi,uskon et tiedoja saa vaik sit täältä tai läheisiltä :)

Mie jouduin tänää ylimääräselle neuvolakäynnille...4 päivää nii pahaa turvotusta,ettei kunnolla saa kenkiä jalkaan ja kävely sattuu...pyysi sit neuvolaa varmuudex käymään ja niihän siinä sit oli käyny et alapaine oli pompannu 74->90 yms...nyt sit seurailen viikonlopun ainaki verenpaineita ja muita oireita :( painoa yli kilo viikos jne...

Niiz kysyitkös muuten siitä kokoarvio jutusta? Meinaatteko lähteä sinne Kotkaa tutustumaan sillo 9.12?

Hyvä et sulle nyt edes ruoka maittaa,anna mennä vaan :)

Sero: Hienoa :) muistaki sit laittaa miehille TODELLA tarkat ohjeet :LOL:

Minävaa: miullaki tullu painoa jo nyt 18,5 kg.. no toivottavasti lähtis ny ainaki puolet sit pois :)

Joku valitteli autolla ajamisen vaikeutta,miulla vähä samoja ongelmia :LOL: tarttee kohta palkata joku tuttu kuskiksi...
 
Hoitopöytä esikoisella se oli niin vähäisellä käytöllä että en toiselle huoli,annettiin pois sekin. Tämä nykyinen asuntokin niin pieni ettei mahtuisi kuin ehkä esikoisen huoneeseen, joten toivottavasti pärjätään ilman... JOS kuitenkin tarvitsenkin niin ainoa ratkaisu on se pinniksen päälle saatava taso. Vauvan vaatteetkin tulee menemään esikoisen vaatikkaan Elfa-kopioon. Se on se lama kun ei isompaa asuntoa saatu, olisi pitänyt silloin 3v sitten ottaa maximilaina jota tarjosivat niin ehkä asuttais tilavammin eikä edellisestä olis tarvinnut muuttaa pois paskanaapurien takia.

Maha alkaa olemaan iso,anoppikin sitä naureskeli tänään, ei ekassa raskaudessa vaan...

Nyt BB.
 
No hyvä Tiituli81 oot vielä täällä, ei sullakaa sitte mukavaa oo, nukkumiset ja nyt vielä toi turvotus ja muut, toivottavasti ei nyt siitä pahene enää ! :hug: Joo tosiaa se oli taas vaan joku video ja se oli siinä, kesti vajaan tunnin vaa taas. Enkä vielä oo kysyny siitä kokoarviosta, meen ma neuvolaa ni meinasin kysyä sit, kuhan vaa muistasin, tällä päällä..täytyy kirjottaa ylös. :whistle: Ei sullakaa mitää uutta tietoa siitä ? Ja kyl me mennää sit sinne tutustumaa, niin vähä tullu käytyä siellä et on kiva ees nähdä että missä siel on mitäki. Kai te lähette kans ? Mies on kyllä sillon töissä, et saa nähä, toivottavast kerkiää mukaa.
Juu nyt syödää ku maistuu vihdoinki. :p
Huh, mulla ei sentää vielä tota autolla ajamisen ongelmaa oo, sehän tästä enää puuttuis, pakko päästä ajelemaa välillä, saa nollattua pään ku lauleskelee siinä samalla. :p
 
31+1. Koulusta soittivat tänään että se opinnäyte työtä vaille valmis mun valmistuminen :) Ei tarvitse kuulemma nyt mennä työssäoppimaan enään,kun olen nyt niin heikossa kunnossa matalan hb:n takia että voin sen jutun suorittaa sitten joskus myöhemmin. Eli huimat 3vkoa :D
Neuvolastakin soittivat sen matalan hb takia (85). Olivat lääkärin kanssa ihmetelleet miksi se ei ala nousemaan vaikka 2 obsidania päivässä syön. Kysyi ihan suoraan että syönkö edes niitä :kieh: No uusi neuvola aika sit 1.5 vkon päästä. Olen muuten esikoisen synnyttänyt kotkassa jos joku haluaa kysyä millainen paikka oli kotkan sairaala :LOL: Nyt täytyy huilia kun nappi riehuu masussa niin että tuntuu että paikat repeää.
ps: vihlooko muilla tuolla alhaalla kun vauvat liikkuu? Tarkoittaako se sitä että vauva puskee itseään alaspäin? :ashamed:


KiaralA :heart:
 
Kiitoksia teille pinnasängyn patjan ohjeistuksista!
Menin sanomaan anopille, että mun pitää hommata semmonen, niin tietenkin hän sanoi hommaavansa sen jos vain annan mitat :). Tässä ei uskalla mainita juurikaan mitään, mitä pitäis hommata, koska tulee sellanen olo että vonkailen tavaraa. Vaikka ihan muuten vaan ilmoittelen mitä aion seuraavaksi hankkia.
 
KiaralA:kerro ihmeessä Kotkan muistosi =)

Niiz: eli mulla jäi siis taas illan elokuva näkemättä :LOL:
Joo ei tää mukavaa ole,nytkin kokeilin nukkua,mut turhaan :kieh:
Kyllä olis tarkotus mennä vilkasee vähä mihin sitä pääsee synnyttää...ellei sit tule lähtö sitä ennen sinne...,
En mie muistanu kysyä tänää siitä koko arvioinnista,mut mul on ti neuvola,kysäsen sitten..
Miulla tänää sit sokerit oli ekaa kertaa plussal ja oli iha kunnol +3:ashamed:
kysy olenko syöny tänää makeaa,oli tunnustettava et konvehteja tuli syötyä aika monta :D
Kyllä mieki autoilen ,mut kyl se on nii koomisen näköstä (varsinki autost nouseminen)... *nauraa* hullux tääl 4seinän sisäl muute tulee..
 
huomenta! hyvää lauantai päivää :wave:

OBSIDAN teillä muilla jotka syötte tätä rauta lääkettä onko ilmenny tummaa lähes mustaa ulostetta?? mie aloitin viikko siten syyä tätä niin eilen oli ihan tumma uloste sit.
luin paketista että haittavaikutuksena voi värjätä ulosteen tummaks.

Tänää siis kahen päivän kylättely reissuu ei toisaalta kiva toisaalta ei. vähä inhottava tämmösellä mahalla lähtee yö kylää, ja anoppi on sellanen säätäjä vähä välillä ottaa hermoon.Mutta koneelle en varmaa pääse ennen maanantaita joten, Viikonloppuja kaikille!!!

Hyviä vointeja mammat! :heart:
kaneli+vauveli 32+3
 
Mä synnytin siis toukokuussa 08 kotkassa esikoiseni. Pari kertaa menin liian aikaisin sairaalaan kun supisteli niin siel oli sellainen mies lääkäri joka oli todella töykeä :eek: naureskeli vaan minulle ja oli muutenkin törö. Mutta silloin kun h-hetki tapahtui menin sairaalalle ja minut otti vastaan aivan ihana vanha kätilö. Oli todella mukava. Mutta häntä en saanut pitää synnytyksessä vaan hänen työvuoro vaihtui ja tilalle tuli uusi kätilö. Tämäkin oli hieman töykeä kuin itse synnytys tapahtui. Luonnollisestikin synnytys sattuu ja äiti saattaa siinä vähän karjaista niin tämä vaan tokas mulle " keskity siihen ponnistamiseen ja lopeta karjuminen":( meinasin tirvasta sitä jalalla vähän ottaa :D Itse osaston henkilökunta oli ihan mukavaa ja sielä oli ihan mukava olla. Parista hoitajasta tietysti lukuunottamatta. Mutta eihän kaikki tietysti voi miellyttää :LOL:
 
Huomenta :wave: Ja se olis 33+0! Tekasin tuossa aamupuhteeksi piparitaikinan jos illalla poikien kans leivottais :p Eilen laittelin jo vähän joulua, tänään ois tarkotus jatkaa. Pitää vaan aina välillä pitää taukoja kun meinaa olla heikko olo..ja supistelee.
KiaralA: Mulla oli kans tuo hb tosi alhanen kun söin obsidania. Ostin sitte nestemäistä Iron vital f-merkkistä juomaa ja hb kohosi heti. Myöskin vatsa toimii paremmin. Kannattaa kokeilla, sitä saa marketeista ja apteekista. Näättekö muuten painajaisia? mulla on joka yö niin kamalia unia että ihan pelottaa..eniten nään unia että vauva ei enää liiku tai sillä on muuten joku hätänä..yöllä sitten paniikissa herättelen vauvan ja kuulostelen potkiiko. Tosi inhottavaa..kun muutenki on nuo yöt niin katkonaisia
Saas nähä tuleeko tänne lappiin musta joulu..aika pahalta näyttää..vettä sataa ja lumet on melkein kokonaan veks :|
Lauantain jatkoja kaikille!
Katjuska ja maha33+0
 
KiaralA Täällä ei ole obsidanit auttaneet yhtään ja siksipä näekin punaista melkein kun sitä niin ylistetään joka paikassa "varmana" rautalääkkeenä |O
Olen kokeillut myös retaferin, ja kaksi nestemäistä rautalääkettä eikä kerrassaan mitään tehoa.
Just oli neuvolassa puhetta niin kätilö sanoi, että kyllä nuilla olis pitänyt jo jotain tapahtua mutta jos ei tapahdu niin ei tapahdu eikä sille mitään voi.
Sulla on kyllä hurjan alhaalla jo tuo, itsellä sentään oli maanantaisissa kokeissa 100, eli vielä kolmilukuinen, mutta saas nähdä kun taas menen verikokeisiin paljonko on taas laskenut.

Tinzus Anna vaan mummon hommailla tavaraa, toinen on tohkeissaan asiasta :)
Mielellään olis itsekin ollut jos olis jotain jostain tullut, mutta minun vahemmat on eläkeläisiä ja hmmm....no, miehen vanhemmat ei taida edes ajatella moista mahdollisuutta, tai sitten ei heilläkään ole mahdollista hommata mitään apuna.
Toisaalta, itsehän sitä lapsia haluaa niin pitäähän ne kamatkin hommata, mutta tämä tuplailu kyllä on verottanut kukkaroa ihan huolella.
Onneksi sain vakuutuksesta juuri rahaa kesällä, että pysytynyt ostamaan kaiken mitä on tarvittu.
Miehellä kun ei koskaan kuulemma ole rahaa ja välillä tuntuukin, että luistaa kaikesta mistä mahdollista ja ottaa vaan vastaan mielellään kaiken mitä hänelle tuodaan ja ostetaan muttei vasta vuoroisesti sitten toimi toisin päin :/
Joo, maksaahan hän asuntolainan erät ja osallistuu kauppa ostoksiin, mutta toisaalta minä maksan sitten jo melkein samalla summalla ja välillä päällekin kuussa laskuja ja osallistun kauppaostoksiin ja siihen päälle vielä nämä muut hankinat niin...
Mutta eipä kai se auta, pitäis itsekin alkaa olemaan niin, että ei ota kuulevaan korvaan mitään hankintoja mitä tarvis tehdä, ja voivottelee vain sitä kun ei ole rahaa.

Tulipa vuodatus ja nyt mies tietty käy vilkaisemassa täällä niin sota on valmis :LOL: :LOL: :LOL:

Unet
Tässä viikon parin ajan, unet on olleet tyylin, vauvat on jo syntyneet ja työntelen vaunuissa heitä ja he on niin tyytyväisiä ja onnellisia. Tai sitten sellaisia että vedet menee sänkyyn alle jne...unia.
Niin ja sitten kauheita seksi unia :LOL:

Mutta pitää lähteä nettiin pyörimään vielä loput joululahjat hommaamaan ja sitten olis toiveissa jos pääsisin kauppareissulle käymään. Sitten kohta kun sinne ei hetkeen pääse, mies ei mielellään kahden pienen kanssa kuulemma kotiin sitten jää ja en viitsi heti alkaa niin pieniä kauppaan rahdata mukaan.

Mukavaa lauantai päivää kaikille ja voikaa hyvin.

Enie + Nörtti ja Hissu 35+5
 
Juu niin ne lääkärin kanssa olivat ihmetelleet miksi ei lähde hb 2 obsidanilla nousemaan. Mut sanoivat että ei ne oikein voi nyt sille mitään,että syötävä vaan kananmunan keltuaista ja kaikkea rautapitoista. Turhauttavaa kun ei lähde nousemaan ja saa sit mahavaivoja kärsiä noista obsidaneista. :kieh:
 
Väpä08
Mulla kans esikko ei ollu huomaavinaankaa miuta saikul, ko synnytin keskimmäisen. Iskä ja täti oli kivempia vaikka aiemmin oliki iha täysin "äitin tyttö". Siltä piti oikeen hakee uuelleen se luottamus. Piti esim. antaa sen syyä miun jälkkäri kiisseli ja kahviosta ostaa sille jotai mitä halus.
Kyl se esikko siitä sit tokeni, mut syliin ei ollu tulossa saikul oloaikana ollenkaa.

Mutsi kävi eile ja sano, ett iha ko mul ois masu tippunu :eek: EI OO, ei miusta ainakaa! Toivottavasti ei viel!!

Kirpparille mielisin, mut uskaltaiskoha sitä ehottaa tolle isännälle josko vaik yksikseen piäsisin ja hää oiskii tääl noitten muksujen kaa.
Tartteis kyl vähä tuuletusta eilisen karseen känkkäränkkäpvän jälkeen :whistle:

Pörri ja Pätkä 31+2
 
Hoitopöytänä meillä pinniksen päälle laitettava taso (brion sänky ja taso). Meilläkään ei mahdu erillistä hoitopöytää joten tuo ollut tosi kätevä esikoisen kanssa. Ainoa miinus tulee siitä että sitten ei pysty sängyn laskettavaa laitaa hyödyntämään, eli turhaan ostettiin semmoinen sänky jossa laskettava laita ja vielä maksettiin siitä extraa verrattuna perussänkyyn, mutta eipä kaksi insinööriä tätä tajunneet ostovaiheessa :). Isovanhempien luona ei ole mitään hoitotasoja ja silloin kun siellä pari viikkoa vaihtaa vaippaa niin on kyllä selkä kipeenä, joten meillä tuo hoitotaso kotona ihan välttämätön ja on ollut pitkään käytössä koska esikoiselta edelleen vaihdetaan hoitotasolla vaipat.

Rautakuureista obsidan ei ole sopinut miullekaan, tulee maha tosi kipeeksi. Viimeksi synnytyksen jälkeen söin retaferia 200mg kerralla kun hb niin alhaalla ja se teki kans mahan tosi kipeeks, mut obsidanilla en olis tuota uskaltanut edes yrittää. Nyt aloitin Fexin 80mg kuurin ja toivottavasti se tehois, tuo on siis poretabletti eli nestemäisenä otetaan. Vielä ei ole ollut maha kipeenä ja nyt 5 päivää ollut käytössä! Reilun viikon päästä sitten nähdään teho kun on seuraava neuvola.

Monilla hb alhainen ja se kantsii kyl ottaa vakavasti ja yrittää nostaa jollain keinolla jos vaan onnistuu, koska se tosiaan hidastaa toipumista jos synnytyksen jälkeen on kovin alhalla, itse en viimeksi jaksanut vauvaa kantaa moneen päivään, mut mies onneksi oli kotona useamman viikon. Nyt aion tosiaan kiinnittää huomiota etten vahingossa ota rautaa samaan aikaa maidon kanssa ja että söisin paljon vihreitä kasviksia. Persilja on kans hyvää leivän päälle, mut jos on supisteluherkkä kohtu niin sitä ei sitten saa puskakaupalla syödä, koska aiheuttaa supistuksia! Näin ainakin neuvolasta kerrottiin että monet yrtit, ja persilja erityisesti, voi aiheuttaa. Ton hbn kanssa on vaan niin hankalaa, kun usein siinä voi mennä kuukausia että sen saa oikeesti nostettua jos on päässyt kovin alhaalle. Siksi viimeksi synnytyksen jälkeen söin tosi vahvan kuurin, mut mielummin se kannattaa koittaa saada ylös etukäteen kun jos menee maha kovalle siitä kuurista ni mielummi ennen synnytystä kun synnytyksen jälkeen... se oli tuskaa....

Naps 32+5
 

Yhteistyössä