***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

On täällä vauva-10 vielä kanssa mukana.

Onnittelut taas vauvan saaneille, teitä tulee niin paljon ettei muista enää nimimerkkejä.

Täällä taas valvottu osan yötä. On se vaan kumma kun ekan kerran herää pissalle niin sen jälkeen ei úni enää tulekaan, väsyttää mutta ei saa nukuttua. Aamulla saa onneks sitten vähän pidempään nukkua kun ei ole muita.

Tänään olis tarkoitus soitellla neuvolaan jos tekis lähetteen äitipolille. Kun täällä supistelee joka päivä ja melkein joka yökin mutta mitään valmista ei tunnut tulevan. Tietäis, että tekevätkö edes mitään tonne alakertaan. Alkaa tuo päänuppi olemaan jo niin hermona. Mies raukka joutuu sitten kuuntelemaan kiukut.

vauva-10 ja Muukalainen 39+4
 
Ilmoittautuu kasassa olevaksi...huoh.
Neuvolassa taas käyty ja kaikki hyvin. Vauvan pää heiluu viel eli ei kiinnittymistä.

ONNEA VAUVANSA SAANEILLE ONNELLISILLE ÄIDEILLE
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Jatkaa hautomista M&M 40+1
 
Täällä kans ilmottaudutaan ydessä kasassa olevaksi :headwall:
Kaikille vauvan saaneille paljon paljon onnea teitä on niin paljon ettei nyt pysty rupee yksitellen teitä luettelemaan :D
Mulla oli neuvola tiistaina kaikki oli siellä hyvin..En halunnu ens viikoksi neuvola aikaa koska joudumme menemään painokontrolliin viikon päästä perjantaina eli laskettun päivän..Soittelen neuvolaan sit sen kontrolli käynnin jälkeen jos niikseen tulee..
Nyt rupee riittämään tämä odotus..Väsyttää aika hurjasti ja esikon kanssa pitäs jaksaa touhuta..Mutta nyt esikko onkin ollu puoltoist viikkoo kipeenä..Eka oli kuumetta,kuume jäi pois ni tuli kauhee yskä limojen ja räkien kanssa..nyt tuohon yskään yhdistyi eilen sitten oksennustauti ilmeisesti..Mikään ei pysy sisällä,ainut mitä suostuu juomaan on vesi ja sekin tulee hetken päästä ulos..Likka makaa kun reporankana eikä mitään jaksa tehdä..Nyt oon sitten huolesta sekaisin..Voi pientä :/
Itse olen myös huomannu et pino on hiljentyn hiukkasen,onhan se varmasti ettei nyt ole aikaa ihan samalla tavalla kun ennen kirjotella kun saa sen kauan odotetun nyytin..Ihana on ollu luke synnytyskertomuksia..Kiitos niistä kovasti kaikille..
Mutta tämä mamma jatkaa myös odottelua..
..Jaksuja kaikille loppumetreillä odottaville,en ne vaavit vissii masuun oo koskaan jäänyt... =)
mude08+pikku2 38+6 (huomenna poksuu)
 
Täällä kanssa ihan yhdessä koossa vielä :headwall:
Alkaa jo ahistaa kun ei nuo supistukset koskaan riitä, olis mieluummin kokonaan supistelematta niin ei tarttis koko ajan kyttäillä jatkuuko vai ei. En ole yhtään valmistautunut siihen et yli menee, mut kovasti siltä näyttää. Ti oli nla, ja oli niin turhauttava käynti et oksat pois. Vime viikolla olis laitanu lähetteen äitipolille josko alkaisivat käynnistelemään kun yöt niin pitkään huonoja olleet supisteluiden vuoksi etten aivan uuvu ennen vauvan syntymää, no sillo en lähetettä vielä halunnu ja oli puhe et tällä viikolla sitten. Mut nytpä ei laittanutkaan lähetettä vaan antoi uuden ajan ensi viikolle ja sitten tarvittaessa yliaikaiskontrolliin vko 41+5.. Ett otti aivoon :kieh:

Mutta eipä se auta, täytyy toivoa et ennen sitä nyt kuitenki syntyis.

Tsemppiä vielä odottaville ja OIKEIN PALJON ONNEA NYYTTINSÄ SAANEILLE :flower:

talvivauva ja vaavi 39+6
 
Mulla on nyt noin viikko sektiosta aikaa ja burana-panadol sydeemillä mennään 3krt vuorokaudessa. Kaikki muu on siedettävää paitsi sängyssä liikkuminen. Haavaa en ole kovin uskaltanut kokeilla, koska hakaset poistettiin 6päivänä eli maanantaina. Tosin yskiminen, niistäminen yms. ei ole kivaa. Ja mulla on ihan hirveet turvotukset. Tällaista ei ollut raskausaikana ollenkaan. Mites teillä muilla? Jalat on ihan puupökkelöt.

Maitoa on tullut kivasti ja toivon, että sitä tulee jatkossakin.

Meillä esikko ollut kipeänä ja joudutaan pitämään vähän vauvasta erossa.

Nyt syömään.
 
kyl on menny juu vähän hiljaseksi tää palsta.. on niin paljon vauvautuneita ettei kukkaan jaksa eikä ehdi roikkua täällä. :)

Voimia vielä mahansa kanssa kärvisteleville! :hug:

Täällä oltiin taas parin tunnin vaunulenkillä. just uskaltauduin ulos kun oli -9astetta vaan täällä :)

pippur1 ja muru 22vrk (kuukausi lähestyy)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NirppaII:
Ja mulla on ihan hirveet turvotukset. Tällaista ei ollut raskausaikana ollenkaan. Mites teillä muilla? Jalat on ihan puupökkelöt.
Mulla oli kans. Ts. raskausaikana ei turvotuksia, muutama päivä sektiosta katoin mun jalkoja, ne oli kuin tukit! Mutta siitä ne laski sitten kyllä, kotona en enää ehtinyt/muistanut niitä katsoa, eikä ne kipeet olleet missään vaiheessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Jee suuri päivä, napatynkä irtosi :D

Mites te joilla on jo liki kuukauden ikäiset vaavit, miltä navat näyttää? Mietin, että kuinka kauan menee navan täydelliseen parantumiseen?
Meillä tihkuttaa edelleen verta toisinaan, mutta siistiltä muuten näyttää, eikä haiskahda. Joten normaalia, sanoi terkkari, kun hällekin soittelin. Ei meillä muilla olekaan noin kauaa verta tihkuttanut sieltä... Ja poika nyt siis 4 vk ja 1 päivä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Jee suuri päivä, napatynkä irtosi :D

Mites te joilla on jo liki kuukauden ikäiset vaavit, miltä navat näyttää? Mietin, että kuinka kauan menee navan täydelliseen parantumiseen?


Meillä on aikas siisti napa jo. Ei erittäny mitään paitsi sillon kun se tynkä irtosi ni tuli hieman verensekaista nestettä. Nyt näyttää oikein siistiltä navalta siis :)

 
Onnittelut vauvan saaneille :heart:

Täällä kaikki sujuu hienosti, maitoa tulee aivan kamalan paljon hurjasti! Rintakumilla imetän, kun poika ei saa mun nänniä niin syvälle kitalakeen.. =) Mutta hyvin näyttää sujuvan näinkin..

Mulla alapäässä satatuhatta miljoonaa biljoonaa tikkiä, jouduttiin leikkaamaan välilihaa.. Tänään sain ekan kerran edes hieman kakattua :ashamed: Sattuu niin paljon koko ajan :'(

Vauva on ihana. Rakastetaan se ihan ruhjeille :heart: :heart:

Tsemppiä masuille, koittakaa jaksaa :hug:


iiris ja Christian 5vrk
 
Tuun äkkiä kertomaan että Poju syntyi maanantaina 18.1 , klo. 00.27, 50cm ja 3092 g. Vesien menosta 12 tuntia kun poju oli pihalla. rankka mutta ihana synnytys, melkeen harmittaa kun se on jo ohi. äsken kotiuduttiin, kaikki hyvin, ei nyt malta koneelle jäädä istumaan. Kiltti ja hyvin nukkuva lapsi ainakin tähän asti. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

tuun myöhemmin kertomaan synnytyskertomusta ja lukemaan teidän jutut. Onnea muillekin vauvautuneille !!! :heart: :heart:

NiiZ ja Poju 3vrk :heart:
 
:wave:
Mikähä kumma se o, ko suppareita tuli aamust heti herättyy ja sit päikkäreitten jälkeen heti sama homma, mut loppuuvat ko alan touhuumaan. Ihme homma!

Miust taas tuntuu, ett mie haisen ko rankkitynnyri :whistle: Tuntuu,ett hiki haisoo, alapää haisoo ja koko akka taitaa hapantuu vaik kuinka peseytyis. Mikähä hormoniryöppy tääki taas o :attn:

Pörri ja Pätkä 39+0
 
Iiris Mulle tui esikoisen synnytyksessä III-asteen repeämä ja silloin vessassa käynti oli melkoinen urotyö :/ Kannattaa varoa ummetusta, käytä laksatiiveja ja syö luumuja yms. Kannattaa pyrkiä siihen, että ainakin kerran päivässä käy kakalla. Ja vältä ponnistamista, jos saa mahan toimimaan säännöllisesti niin silloin ei ole niin hankalaa. Ja yksi hyvä apu on käsisuihku :wave: Lämmintä vettä alapäähän, rentouttaa ja helpottaa. Auttaa arven paranemistakin, kun voi käydä vessassa rennosti eikä joudu pinnistelemään ja ponnistelemaan.
 
Heippa! MEille syntyi tänäaamuna klo 8.32 tyttövauva (se siitä poikaolosta...). Painoa typyllä oli 3825g ja pituutta 49cm. Pipo 37cm.

Sektio oli ihan ok kokemus, ja meille tosiaankin oikea ratkaisu, sillä napanuora oli kaksi kertaa tytön kaulan ympärillä.

Nyt äiti makaa kipeenä osastolla ja tyttö on liian matalien sokerien takia vastasyntyneiden teholla. Mutta ei tytöllä hätää ole...

J.t ja yllätystyttö :heart: :heart: :heart:

Onnea muillekin vauvautuneille
 
Onnittelut vauvatuneille ja tervetuloa uudet

Napa
Meillä on ihan siistit navat eikä niistä erity yhtään mitään enää, tai ole erittynytkään pitkään aikaan.

ON: Samaa valvonta linjaa mennään. Tänään sovittiin soskun tädin kanssa, että tulevat ensi viikon keskiviikkona tänne meille katsomaan mihin kaikkeen tarvitaan sitä apua, vaikka puhelimessa jo tuli esille se että tarvetta on esim. siinä että pääsee itse vaikka sillä välin nukkumaan kun täällä on perhetyöntekijä.
Samalla katsotaan sitten ne päivät jo, että minä päivänä aina käy.
En ihmettele, että monet karsastaa tuota palvelua, kun tosiaan ainakin täällä tulee kaksi perhetyöntekijää sekä 2 sosiaalitätiä käymään, että voi joillain tulla sellainen paniikki olo, että onko tässä nyt joku valvottava tapaus =)
Itsellä ei sellaista ole koska ovat tuttuja ihmisiä entiseltä työpaikalta.
 
PALJON ONNEA KAIKILLE!!! Kyllä täällä onkin paljon onnellisia äitejä :heart:

TUosta napanuorasta tulikin mieleen, että merkataanko napanuoran pituutta mihinkään? Itseä jäi mietityttämään, että mitenhän kauhean pitkä napanuora mahto olla kun se oli meidän tytöllä kietynyt kaulan ympärille peräti 3 kertaa :eek: Sillähän sydänäänet laski rajusti synnytyksen aikana juuri sen takia mutta onneksi tilanne korjaantu nopeasti ja spinaalin ansiosta pystyin hyvijn olemaan ponnistamatta silloin kun kätilö käski lopettaa.

Toinen asia mikä mietyttyää on se, että multa ei tullut lapsivettä ollenkaan :eek: Synnytykseen mennessä kalvot oli ehjät ja 9min ennen vauvan syntymää kalvot oli puhjenneet. Mutta lapsivettä ei tullut ja tästä on erikseen maininta synnytyskertomuksessakin..... Mitä ihmettä, mihin ne vedet on voinu mennä? Vai onko mihinkään jos kalvot olleet ehjät? Onkohan sitten ollut pienen pieni reikä kalvoissa ja lapsivettä ois tihkunut mun huomaamatta jo aikasemmin? :eek: Kätilökään ei siinä synnytyssalissa oikein osannu mulle mitään sanoa ja siinä oli sen verran hässäkkää muutenki, etten ehtiny niin kyselläkään sen kummemmin, että miten tuo on mahdollista. Lapselta seurattiin tuon takia tulehdusarvoja mutta onneks kaikki oli hyvin :)

Täällä parempi yö takana ja tää päiväki ollut ihan kohtalainen. Nukuin pitkät päiväunetkin (isommille lapsille filmi pyörimään :ashamed: ) kun alko tuntumaan, että pää hajoaa tämän valvomisen kans.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pörri:
:wave:
Mikähä kumma se o, ko suppareita tuli aamust heti herättyy ja sit päikkäreitten jälkeen heti sama homma, mut loppuuvat ko alan touhuumaan. Ihme homma!

Miust taas tuntuu, ett mie haisen ko rankkitynnyri :whistle: Tuntuu,ett hiki haisoo, alapää haisoo ja koko akka taitaa hapantuu vaik kuinka peseytyis. Mikähä hormoniryöppy tääki taas o :attn:

Pörri ja Pätkä 39+0



Täällä on pörri ihan samanlaiset tuntemukset. Vaikka kuin suihkus käy niin haisen ihan rankkitynnyrille :LOL: ja mulla taas niin että kun mies lähtee töihin niin alkaa kauheest supistelee. TAAS :LOL: eilen illalla sama homma :whistle:
 
Poikia lisää! Meille syntyi kolmas poika 18.1. rv. 39+4. Mitat: 4770 g/ 54 cm ja päänympäryskin huimat 39 cm. ONNESTA SEKAISIN! :DD

Synnytys sujui ERINOMAISESTI ilman puudutuksia, 3,5 tunnissa kalvojen puhkaisusta oli kolmas poikamme kainalossa. Mies oli erinomainen tuki. IHANAA!!

IHANA KOKEMUS!! Olen yhä hurmoksessa. Tunsin vauvan tulon ihanan selvästi. 0 tikkiä. Ponnistus 6 minuuttia.

Iloa ja onnea Teille kaikille muillekin vauvan saaneille! JAKSAMISTA ODOTTAVILLE! Hyvää kannattaa odottaa!

*Muoks* Mitat laitoin ensin alakanttiin, kun on niin pää sekaisin vieläkin. :D
 

Yhteistyössä