***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

mimonmami onnea tyttövauvasta :heart: ihanaa kun kerkesit jo synnytysjuttuakin kirjottaa =)

pippur1 ei noin voi tehdä!!!!! :D sä jätät tänne jännitykseeeen....äääh.. nopeesti takas, anna vaaveli isille välillä ;) B)
 
Onnittelut uusista vauvoista!!! :flower:

Kotiin palattu monen viikon jälkeen, kivaa :). Tänään pakkailin vähän sairaalakassia, toistaiseksi pakkasin vauvalle vaatteet vasta, mut pitäs kai miettiä omiakin jossain vaiheessa ja miehellekin kans et jos saadaan perhehuone. Vauvalle otin bodyn, sukkikset, tumput ettei raavi itseään, sitten semmoisen fleecetyyppisen puolipotkarin, sisähatun (sairaalan hatut oli viimeksi meidän isopäiselle vauvalle ihan liian pikkuriikkisiä :) ) ja ulkohatun, villasukat, villalapaset ja kevyttoppapuvun jossa umpinaiset kädet ja jalat. Sitten poika vielä kaukalopussiin. Olen pakannut siis sillä oletuksella että ilmat lämpenee ennen kuin lähdetään synnyttämään, koska varmaankaan en siihen touhuun vielä pääse lähiaikoina, vaikka kovasti toivoisinkin :).

Tänään supistellut vain vaimeasti.... vaikka istuin hankalassa asennossa autossa 3 h... ja vaikka olen monta tuntia järjestellyt paikkoja ja purkanut matkalaukkuja... Huomenna neuvolaan ja kiva tietää missä lukemissa hb nyt kun viimeksi oli niin hyvin noussut. Nyt kun tultiin kotiin niin huomasin että onpas painokin pompsahtanut ylöspäin pari kiloa reissun aikana, tullu syötyä suklaata... Olis kiva jos ilmat lämpenis et pääsis taas ulos pojan kanssa, et sais vähän liikuntaakin ja poika purettua virtaa... alkaa olla aikamoisia kiukkupuuskia kun neljän seinän sisällä pitää olla. Tänään kyllä istui autossa tuon 3 h tosi rauhallisesti vaikkei nukkunut kun vajaan tunnin matkan aikana. Tänään oli -28 astetta kun lähdettiin ajamaan Lappeenrannasta. Ihan järkyttävän kylmää!!

Iiris, juu ei se ikäero tietty mitään sano :), mut mietin kaikkia tuttuja läpi ni ei ainakaan samanikäistä tuttuja ole nyt raskaana. Ellei joku ole salaa :D.

Naps kohta 38+0

 
täällä olen jo sängyssä kun en viime yönä saanut nukuttua..Jos tänä yönä paremmalla onnella. Jos vaikka supistukset alkaisi aamusta niin ehdin nukkua välissä :whistle:

Mutta nyt unille..Hyvää yötä!!!

Sannis ja patu rv 39+3
 
valf onnea ja tsemppiä,näinköhän siellä on jo nyytti sylissä :heart:

tiukun äiti :hug: varmasti oli oikea ratkaisu,voin uskoa että sinulla ja lapsilla tulee elämä tästä vaan paranemaan =)

mimonmami onnea prinsessasta :heart:

mä tossa pari tuntia sitten silittelin ja tuolta jostain sisältä kuului kolme kertaa ihan tajuton rysäys,tulivat ihan peräjälkeen,mä jo pelästyin mitä se oli ja kuvittelin jo et vedet menee nyt,mut en sit tiiä mitä se oli :whistle:
Sain jo tänään kysyttyä kummiani yövahdiksi lapsille,jos sattuu yöaikaan lähtö tulemaan,asuvat tuossa kilometrin päässä ni helppo saada paikalle ja muutenkin kun on yöihminen ni ei tarvi harmitella ainakaa sen suhteen et herättäis jonkun,päiväs aikaan yritetään varmaan saada lapset mummolle tai sit mummo meille.
Kai se ois pikkuhiljaa lähettävä nukkumaan,kun meillä taas arki alkaa eskarilaisen muodossa ja aamulla on seitsemältä herätys |O nyt jo,ollaanki koko loma eletty miten sattuu :/

Piiuli ja toukka 36+3
 
Ookei eli jatkuu...

Synnytyssalissa olin siis n.klo 3.. Olin auki 3cm sillon ja kaulaa oli jäljellä 0,5cm
Ilokaasun ja kultsin selkähieronnan avulla siedin avautumisvaihetta eteenpäin.
Kalvot multa puhkaistiin ja lapsivesi oli vihreää ja paksua. Siinä kätilöt vaan tokaisivat et kyllä oli hyvä että käynnistivät.

Sitten alkaa tää vaihe mistä en juurikaan muista mitään.. ja kun en ole mitään dokumenttia vielä synnytyksestäni saanut.. mutta mutta.. Lapsivesien menon jälkeen supistukset suurenivat viisin kertaisesti ja sitten en voinu enää muuta tehä kun olla maski naamalla koko ajan ja itkeä niin paljon ääneen kun vaan mahollista. Siinä sitten anestesialekuri tuli sen puudutuksenkin laittamaan ja koitti kaks kertaa sen laittaa..toisella kerralla vihdoin meni ja sekin sitten niin paljon päin persusta :D
Eli epiduraali auttoi sitten vaan tois puoleisesti hetken..kunnes taas oli samat kivut kun aikasemmin... lääkäri tuli sitten korjaamaan sitä javeti letkua hieman taakse ja laitto lisaa ainetta.
Sen jälkeen rupes jonkin verran helpottamaan..mut edelleen se oli toispuoleinen..
Jossain vaiheessa olin siis auki 10cm ja hieman reunaa jäljellä ja sain luvan seuraavalla supistuksella ponnistaa rauhallisesti että se reuna haviäis kokonaan. Se sitten hävisi sillä supistuksella ja seuraavat supistukset olikin sitten tosia ponnistuksen suhteen.
Ponnistusvaihe kesti n.30min. Täytyy sanoa että jos se ponnistusvaihe olis kestäny paljoakaan kauemmin olisin varmaan jättäny leikin kesken ja lähteny kotiin. Sen verran ne tekopoltot vei mun voimia siinä..
Kun vauvan pää oli ulkona imettiin hengitystiet ja sitten oli se viiminen ponnistus ja muru synty klo 7.07. Napanuora kertaalleen kaulanympärillä ja se löysättiin. Pisteitä muru sai 9/9/9. Että siitä väristä se yksi piste lähti. Päänympärys oli 37cm.
Niimpal se sattu et varmana pelkään seuraavaa synnytystä. Ehkä aika kerkee kuultaa muistot :D ja ehkä en kyl koskaan halua käynnistystä ja odotan kiltisti vaikka sitä juhannusvauvaa :D
Istukka oli muuten täydellinen mutta napanuora kuulemma lähti oudosti kalvoista eikä suoraan istukasta niinkun pitäisi.
Kolmen tikin onnellinen omistaja olen että pikkasen jotain nirhaumia tuli sivuille häpyhuuliin..muuten kaikki paikat säily ehjänä. :)

Synnytyksen kesto oli siis jotakin reilu 7 tunnin luokkaa..

mitähän vielä...
 
pippur1 Olipa koettelemus. Toivottavasti ihana palkinto korvaa kärsimykset. :heart:

Kaikille vauvan jo saaneille paljon paljon onnea, en varmaan oo kaikkia muistanut onnitella! :flower: :hug: :heart:

Itse jännitän, tuleeko tänään lähtö, tai oikeammin odotan, että tulis. Pari tuntia nukuin n. puolelta öin kahteen, muuten supistelee sen verta kipeesti ettei unesta tuu mitään (ja jännittää ). Supistukset tulee vielä harvakseltaan, mut voimakkuus alkaa olla sanoisin 5 jos asteikko olis yhdestä kymmeneen.
 
Onnea mimonmami! :flower:

Kiva kun kirjoitatte noita synnytyskertomuksia, mukava lukea miten erilaisia synnytyksiä sitä onkaan. Ja ehkä alkaa itseäkin vähän se kipu jännittämään :D

Viime päivinä alapää on ollut todella kipeä ja nyt... ei yhtään!! :eek: Minä jo uskoin vauvan siellä painavan ja olevan kohta tulossa ulos, mutta vielä mitä |O Mutta tänään joka tapauksessa poksutaan viimeistä kertaa; jos Lilliputti ei synny muutaman päivän sisällä niin siinä tapauksessa käynnistellään jo loppuviikosta =)

Lumi ja Lilliputti 40+0
 
Mimonmamille onnittelut :flower:

Täällä teen lähtöä ultraan tyksiin, katsotaan nyt sittenkin oikein ultralla se vauvan koko ja jos vähän noista puudutusjutuista juteltais kanssa - viimeksi ei oikein jäänyt epiduraalista hyvä maku, olis kiva kuulla muista vaihtoehdoista. Palailen illalla kertomaan, mitä sanottiin :wave:
 
Lähössä äitipolille :wave: Jännittää, kuinka tänään käy...saanko sektion, määrätäänkö jo päivä jne. Viimeks ollaan kokoarviota saatu, kun Pampu painoi n. 700g eli se taitaa tässä jännittää eniten :D

J-t ja potkutteleva Pampu rv 37 *täysiaikaisuus-POKS* :heart: :heart:

MUOKS: Mimonmamille onnittelut vauvasta :heart:
 
mimonmamiOnnittelut :heart:

pippur Kiva oli lueskella synnytyskertomusta.

Huh onpas huonosti nukuttu yö takana. Liinu potki ja heilu vissiin kolme tuntia putkeen. Mikään asento ei ollut hyvä. Eiköhän se tajua mistä reiästä sen pitäisi tulla ulos.
Nyt pukemaan ja neuvolaan. Onneksi ei ole eilisen kaltaisia pakkasia. :)

millis ja liinu 40+0 POKS
 
Yö nukuttu eikä kertaakaan supistanut :| Olin jo varautunut samanlaiseen oloon kuin edellisenä yönä. Mutta mä nukuin koko yön heräämättä. Nukahdin jo kymmenen jälkeen.

Ja arki koitti myös meillä. Joonas ja mikko on pois kotoa, ja mulla omaa aikaa. Ajattelin jos kävisi ulkona kävelemässä ja nukkuisi kun saa rauhassa olla. :) Ja torstaina neuvolaan jos ei vauva ennen sitä synny.

Sannis ja patu rv 39+4(3 päivää laskettuun aikaan!!! :heart: )
 
Minonmamille onnea :heart:

Täällä ei myöskään taideta synnyttää ko vasta elokuussa, ko ei oo niin merkkiäkään lähestyvästä (kai se kumminkin lähestyy???) synnytyksestä. Huomenna olis lääkärineuvola, tuskinpa mitään ihmeitä on alakerrassa tapahtunu. Tuli vaan mieleen tää biisi...
"Maanantai ei mittää, tiistai ei mittää,
keskiviikko, torstai ei mittää..." Kuvaa niin nappiin tätä olotilaa
:LOL:

Tammiska ja pikkumuru 36+4 sekä isommat murut
 
Paljon onnea Mimonmami ja jos joku muukin oli, ketä en oo vielä onnitellut!!!

Mua voikin onnitella sitten elokuussa :| Täällä ei kertakaikkiaan tapahu mitään. Ei sillä, eihän mulla oo viikkojakaan kuin 37+2, mutta kun en jaksais enää. On niin hirveä olo koko ajan, mutta tuo ipana ei vaan synny!!! Ei mulla tosin supistelekaan enää, muuten vaan oon ihan loppu, niin henkisesti, kuin fyysisestikin.

Mullahan on edellisetkin menneet viikoille 41-42, joten tämäkään tuskin sen nopeammin tulee, ja sekös mua masentaa :/ Siis pitääkö mun kitua vielä KUUKAUSI???

Oon ihan hermoraunio ollut eilen ja tänään, eikä ihme, kun en ole aikoihin pystynyt nukkumaan kuin 3-4 tuntia yössä, ja pari tuntia torkahtanut aamulla/päivällä.
SYödäkään ei oikein voi, ei ole hirveä nälkä, mitään ei tee mieli, ja jos syö, niin voi syädä ihan vähän vain, esim. yhden porkkanan tai leipäpalan. Senkin jälkeen on pakko mennä maate, kun on nini tukala olo. Maha saattaa mennä kuralle milloin tahansa, mistä tahansa, ja silloin on parempi juosta... Etenkin iltaisin on muutenkin niin etova olo, ettei ole tosikaan :x
Nukkua pystyn vasta aikaisintaan yhden aikaan, usein menee jopa kolmeen aamulla, ennenkuin voin kuvitellakaan meneväni maate.

Että semmoisa ihanaa valitusta täällä taas. No, mää en kyllä oo mitään muuta tehnytkään tän raskauden aikana, kuin valittanut. :kieh:
 
Täällä yhdes koos :wave: Yöllä poltteli aika kovin pariin otteeseen, niin että pöytään nojaaminen melki vaihtu siihen pöydän reunan puremiseen.. juuh, no muutoin sain onnesta nukuttua, hyvä niin että saa lepoakin. Näyttäs myös siltä että saan tän flunssankin selätettyä piakkoin, paljon helpompi olo jo.

Mimonmami :flower: paljon onnea

Nyt oli hyvä kyllä ulkoilla, mutta taidan odottaa miehen kotiutumista kuitenkin ennen kun lähdetään ulos.. Sen verta väliin polttelee ja jos tuo 2 v sattuis karkaan tonne umpi hankeen ni vois vähän iskeä tuska.. Tätyy keksiä sisätekemistä sitten tää aamupv.

jaksuja kaikille :hug:

c 39+3
 
Onnea mimonmami!! :heart:

(.) Nännien hieronta kyllä tuntuu saavan jotain supisteluja aikaan, mutta tuo hiplaaminen on kovin epämiellyttävää.... mulle tulee siitä aina huono olo, on aina tullut.

Onko täällä astmaatikkomammoja? Kysyisin, että miten teillä on astma käyttäytyny raskauden aikana? Helpottanu/pahentunu? Mulla on rasitusastma, joka paheni jo viime talvena, mutta tuli ainoastaan rasituksessa... nyt sitten ruuan jälkeen jos laittaa pitkälleen, tulee sellaista astmayskää... onkohan tämä raskaus isoine mahoineen tehnyt tämän? Ja onkohan tämä pysyvää...

Taas poksuu 39+0!!

Tica & Veeruli
 
yhessä kasassa vielä eikä mitään merkkejä ilmassa et syntys,,no eikun lenkille jospa se avittas!! :D

kukahan on seuraava vauvaantunut!! sitä jännitellen odotellaan!! =)

rontti1 ja 39+6 huomenna olis laskettu :D
 
Alkaa oikeesti ärsyttää. Taas yön supisteli ja kun ukolla kello soi töihin supsitukset loppu siihen. Torkahin hetkeks ku viimein ei koskenu. Heräsin ja pojat oli purkanu toisen sängyn ja repiny tapetit seinästä alas |O
Nyt vaan itkee tihrustanu väsymystä pitkin aamua, mä en jaksa! Eikä auta asiaa yhtään kun tietää et mies lähtee tiistai iltana 1000km päähän ja tulee sunnuntaina päivällä takasi. Ehdin romahtaa sillä aikaa. Mitään apua kun mulla ei täällä ole :'(
Anteeksi omanapaisuus :ashamed:

Nyt kahvia lisää koneeseen jos vaikka alkais viimein herätä.

mulish ja hippula ( tiitu ) 36+2
 

Yhteistyössä