***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

juu täällä kanssa aijotaan kattoo tuo vauvakuumetta!! :D

eipä tosiaan viisaamax tullu neuvolasta,,seuraaval viikoll pe.ois käynti sairaalalla et haluuko ne käynnistellä,,neuvolan täti kyll oli sitä mieltä et ei käynnistä ku vasta maanantaina!! :(

ottaa taas pannuun ku äippä soittelee et eikö tosiaan vielä synny ja etkö vaatinu käynnistystä ja blaa blaa blaa... |O
 
no täällä kans sama homma että koko ajan harjoittelee tuloaan ja pitää pienessä jännityksessä mutta sit ei kumminkaa tuu. neuvola jo sanoi että tulee varmasti nopsaan sit pihalle kun niin pitkään ollu tätä supistelua jo.. ja auki kumminki jo 2cm. no nyt se vauva oli jo sit kiinnittyny ihan sinne alas.
 
Ai niin.. Eniellä todella suloiset pikkuiset!!! Voi että itselläkin tekis mieli saada jo syliin pirpana..

Kaneli: juuri kuin minun suustani toi sun viesti..koko ajan supistaa ja välillä kipeestikkin mutta valmista ei tule!!! :headwall: Mä en vain tiedä mikä tuolla alapäässä on tilanne.. :/

Eilen laitoin tilauksen tonne nursingbraalle ja tänään oli jo sähköpostissa viesti että tilaus lähtenyt ensimmäisessä luokassa matkalle!! Todella nopeeta palvelua!!! :D

Väpä: ihana homma kun saatte pikkumiehen kotiin!!! :heart:

Täytyy varmaan vilasta toi ohjelma jos vain muistan..

Jaahas.. ei muuta kuin jalkoja hieromaan kun hyviä vinkkejäkin tuli ;)
 
Onnittelut kaikille nyytin jo hakeneille :flower: :hug:

Väpä pääsee pian myös kotiarkeen kiinni, varmasti ihanaa saada vauva vihdoin kotiin =) :heart:

Paljon suppareita niitä vailla oleville =)

Tiukun äiti mulla on ainakin käynnistetyt synnytykset olleet nopeempia kuin spontaanisti alkanut, lukuunottamatta tietty tätä viimeistä :kieh: esikoinen&kolmonen käynnistetty ja synnytykset kesti reilut 2 tuntia ja 3 tuntia. Toka lähti itelleen tulemaan ja synnytys kesti vajaa 10 tuntia. Ja tämä neljäshän päättyi sitten sektioon :kieh:

Ihana arki on täällä alkanut, isot koulussa ja eskarissa. Me vauvan kanssa kotosalla =) vatsavaivaa aiheutti mun syömä antibioottikuuri, muutama yö meni hiukkasen vähillä unilla, viime yötä en enää 'riskeerannut' vaan otin vauvan viereen nukkumaan :heart: maanantaina meillä kävi terkkari kotona, vauvalla silloin ikää 12 vrk, painoa oli tullut 120 g lisää syntymäpainoon. Huomenna punnitaan taas... Meillähän ei ole paino laskenut lainkaan alle syntymäpainon vaan suunta on ollut koko ajan ylöspäin =)

Omista painoistakin olitte kirjoitelleet: mäkin painan nyt 2 kg vähemmän kuin silloin, kun aloin odottamaan :) mutta ylimääräistä on vieläkin ihan reilusti, ei tässä kannata paljon hurrata :ashamed:

Ananaskirsikka+Einari 15 vrk
 
Vauvapäivityksiä! Meille syntyi pieni prinsessa tiistaina 5.1. klo 5.17. Raskausviikkoja oli 39+1. Nännien hierominen maanantaina tuotti siis tulosta :D Ja tyttönen tuli vauhdilla maailmaan.
Yöllä klo 02.20 heräsin yhteen supistukseen jonka seurauksena alkoi lapsiveet mennä. Soitettiin heti mummu paikalle esikoista katsomaan ja lähdimme sairaalaan. Ensimmäisestä supistuksesta ja vesien menosta olimme noin tunnin päästä sairaalassa.... jonka jälkeen käyrille ja synnytyssaliin. Epiduraalia alettiin laittamaan, mutta kesken laiton tokaisin, että kait se jo tuolta tulee!! No, mitään puudutusta en sitten kerennyt saada, vaan ilokaasun voimalla mentiin. Piti heti aloittaa ponnistelut.... Koko hommassa siitä supistuksesta vauvan syntymään meni 3 tuntia!! Melko vauhdilla siis tuli... en ois koskaan kuvitellut synnyttäväni pelkän ilokaasun voimalla, mutta eipä ollu vaihtoehtoja, kun toinen puskee päätänsä ulos. Pikkuinen tyttö painoin syntyessään 3474g ja pituutta on 49 cm.

Enpä kerkiä lukea teidän juttuja nyt... kotihommat kutsuu. Tulin tunti sitten sairaalasta kotiin....
 
Onnea Tica :flower:

postikin olis laatikossa mutta se laatikko on 500m päässä ja jyrkän ahteen päällä |O
eli ei jaksa lähteä hakemaan ja autoa en viitsi ottaa tallista.. :LOL:
On tää vaivalloista...Onneks anoppi tuli hakemaan tytön soittotunnille ja kuopuksen kanssa muskariin.En kyllä enää olis pystynyt menemään,paitsi olishan se synnytys voinu sit käynnistyä ;)

alice in w tylsistyneenä...
 
Neukku kuulumiset..

Kaikki kunnossa..Verenpaineet 129/88
pissa puhdas
paino 91,2(paino pudonnut 200g)
sf-mitta 36 (laskenut, viimeksi oli 37)
sydänäänet +
raivotarjonnassa oli vauva ja vauvan pää on kiinnittynyt jo ihan alas..Siltä kyllä tuntuukin :)

Neuvolassa kun alettiin kuunnella sydänääniä supisteli kipeästi,piti vähän aikaa odottaa että supistukset loppui..Päätä on särkenyt aamusta asti ja äsken taas supisti kipeästi. Olisiko niin että vauva voisi vielä syntyä laskettuna päivänä..! Maha on taas tyhjentynyt vauhdilla..

Sannis ja patu rv 40
 
ananaskirsikka Sitä mä pelkäänkin. Siis että tulee taas pitkä ja vaikea synnytys :(
Niin kun esikoisen kohdalla. Joka kesti siis melkein 17 tuntia ja ponnistuskin 1h 15min :ashamed:
Nuo 2 käynnistetty olivat ihan "kivoja" :)
Tuntuu, ettei mulle voi osua nopeaa ja helppoa synnytystä, kun niin monelle on jo käynyt :(
On ruvennut synnytys pelottamaan ihan hirveesti :(

Tica Paljon onnea pikkuisesta prinsessasta! :flower: :heart:
 
Onnea vauvansa saaneille taas! :flower: :heart:

Pikaisesti ilmoittelen, että meille syntyi pikkuneiti tiistai-aamuna kahden jälkeen (40+5). Tyttö oli hyvän kokoinen, 3436 g ja 50 cm. Siskoltansa näyttää kovasti äitin ja isän silmään ja on oikein ihana tuhisija. Synnytys oli jotain aivan hirveetä, ne puheet, että seuraavat lapset tulee esikoista helpommin ja nopeammin, on kyllä täyttä huijausta. |O Mutta onneksi se tuska päättyi siihen, kun neiti tuli ulos, eli mitään vaurioita tms. ei tullut.

Tänään tultiin kotiin, ja nyt sitten opetellaan, miten tää elämä kaksilapsisena perheenä sujuu. Imetys on vielä aika tuskallista äitille, ja olen ihan rättiväsynyt. Taidan ensi alkuun kyllä nukkua vauvan kanssa eri huoneessa, kun toi imetys ei ihan vielä suju kuin itsestään.
 
Tica ja Lily paljon onnea!!! :flower: :flower:

Minäkin haluun jo synnyttämään |O :ashamed: Sunnuntaina teen kyllä kaikki temput että lähtis tulemaan :whistle: Sit pääsis isäntäki mukaan, siihen asti otan rennosti.

Mulla nyt viikon puristanu keskiselkää, tiedä sit mitä se on. eikös selkäsupparit tunnu alaseläs? Mä kun en oo niitä kokenu.
 
Onnea Tica ja Lily!!!

Miks mua etoo koko ajan?? Päivällä tuli yhtä äkkiä sellainen tosi huono olo ja heikotti. Aivan kuin ei olisi syöny ja verensokerit tippuneet. Vaikkakin olin syönyt ihan normaalisti. Nyt söin päivällistä tuossa ja ihan pikku pikku annoksen niin nyt on taas niiiiiiiin huono olo. Vähän verrattavissa alkuraskauden pahoinvointiin. Tässä on vain tällainen outo tärinä mukana. :(
Masu on ollut kovana lähes koko päivän. pari kipeetä supparia tullut mutta muuten kivuttomia. Ja jalkojen päällä kun on niin masu tuntuu TOSI raskaalta!!

Todella inhottava olo :(
 
voi tammiska kiitos tuosta vyöhyketerapia ohjeesta! :heart: :flower: juuri tuota olen etsinyt, mutten ole enää löytänyt. Kuopusta odottaessa noita ohjeita kokeilin, ja synnytys käynnistyi seuraavana yönä. Mitään ennakkomerkkejä ei ollut. Muita netistä löytämiäni ohjeita (mm.babyidea) olen kokeillut, muttei niistä ainakaan ole ollut hyötyä.

rinnat on olleet täälläkin arat jo useamman päivän, ja maitoa tihkuu. Lähtöä se ei valitettavasti ole tarkoittanut.

Tänään(kin) on ollut tosi tukala olo, vauva painaa lantioon tosi kipeästi ja olo on kamala.
Hermotkin on niin kireällä, että vain karjun lapsille pienimmästäkin.
Neuvolassa kävin, kaikki oli ok, mutta ärsyttää ihan suunnattomasti ajaa yht. 70km 5minuutin takia!!!
Terkka vielä kysyi, että tahdonko käydä tuossa lähemmässä neuvolassa, vaiko kuntakeskuksessa,liki 60km päässä (yht 120km tms) no enköhän aja tuohon "lähelle" ennemmin :headwall:

Vaivojani valittelin, mutta mitään hyötyä siitä ei kyllä ole! En tiedä, eikö neuvolassa nykyään katsota kohdunsuun tilannetta edes pyydettäessä (ennen on katsottu) kun olen välillä tältä sitä pyytänyt, muttei katso. Sanoin, että oli viikko sitten 3cm auki, kanavaa 2cm jäljellä, ja että nyt pissalla käydessä tuntui, että vauva tippuu pönttöön. Ja alapäässä on kamala paine ja kipu ja vihlonta, en voi kunnolla kävellä.

Mullahan pari pvää sitten supisteli liki tunnin, 5min ävlein, ihna kunnon supistuksilla, siis kesti pitkään ja tuntui sekä selässä että vatsassa, muttei ollut järin kipeitä. En jaksanut lähteä ajamaan oysiin, yli tunnin matkaa, ja supparit sitten loppuivatkin. Terkka nyt oli sitä mieltä, että pitäisi heti lähteä, jos vielä tulee supistuksia. Mua vaan ottaa päähän ajaa 200km turhaan, etenkin näin talvella, kun on kovat pakkaset, nytkin käytin autoa ensin tunnin (oli 3h roikassa) ja sittenkään ei mennyt kaikki vaihteet päälle, vaan joutui hyppimään vaihteiden yli, eikä sulanut koko matkalla.

Entäs yöllä? En todellakaan halua alkaa "huvinvuoksi" herättämään 1,5, 3 ja 4-vuotiaita lapsia ja miestä ja lämmittämään autoa, että voin varalta käydä oysissa näytillä. Ambulanssia en viitsi soittaa "hupiajelun" vuoksi, vaan vasta sitten, kun olen varma, että synnytys on käynnissä. Takseja täällä ei montaa olekaan, eikä niitäkään viitsisi yöllä vaivata "varalta". -jos edes lähtevät ajoon.

Että täytyy vaan toivoa, ettei supistukset ym. vaivat ole avanneet kohdunsuuta lisää, ja että ehdin ajoissa sairaalaan synnyttämään, ja että synnytys käynnistyisi mieluiten päivällä, ja mieskin olisi silloin kotona. Kaikki olisi helpompaa niin.

Neuvolassa kyllä sanottiin, että voisin pyytää käynnistystä, mutta mulla on tosiaan tuo 3v käynnistetty oksitosiinitipalla ja kivut oli ihan hirveät! Itsestään alkanut synnytys oli ihan lomaa käynnistyksen rinnalla. :x Eli en todellakaan tahdo käynnistystä, ellei ole pakko.
Enkä tahdo ravata "varalta" oysissa, enkä tahdo synnyttää ilman miestä, enkä yöllä, enkä pakkasella... :LOL:

Mulla käynnistetty synntys oli eka alakautta (esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi) ja kesti reilut 8 tuntia. Kuopuksen synnytys käynnistyi säännöllisillä supistuksilla, ja kesti reilun 5 tuntia.

t. Hermoraunio Huiskahäntä rv 37+5
 
millis: Onko sullakin oireita? Mua sattuu alaselkään ja tosiaan tota maitoa nyt tulee hiukan. Eiköhän me samana päivänä synnytetä, kun odotus on kaiken kaikkiaan mennyt niin samalla tavalla :D Sovitaankos vaikka huomenna perjantaina 8.1 klo 12.00 vauvat maailmaan? :D
 
Yhdessä koossa ollaan vielä (40+1). Jotain suppareita ollut, mutta tämän vuoden puolella ei yhtään sellaista, että olis tarvinnut miettiä, että joko lähdetään. Ihan valmis olisin kyllä synnyttämään. Tosin pylly ei ole kiinnittynyt, joten salaa elättelen vielä toiveita et kääntyis, mut tuskin sellaista ihmettä tapahtuu.. Neukkutäti sanoi, että nämä perätilalaiset kiinnittyy yleensä vasta synnytyksessä. Täällä on tehty lumitöitä, vedetty esikoista pulkassa, imuroitu ja siivottu ja käyty kävelemässä, eikä mitään merkkiä mistään...

Neuvolassa tänään kaikki ok.
 

Yhteistyössä