***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

15.1 meille syntyi POIKAVAUVA 40+5!! kokoa pikkumiehellä 4755g 54cm ja pipo 38
:whistle: vähän meni kokoarviot pieleen..ja synnytys oli karmea mutta nopeasti ohi eikä mitään repeämiä tullut.sokereiden kanssa aluksi ongelmaa kun iso vauva mutta kun itsellä alkoi maito nousta niin alkoi pojan sokeri arvotkin parantua

tsemppiä vielä odotaville!
alice in w ja pikkumies 3vrk
 
Huijjui kuinka paljon vaaveja syntynyt! :heart:

Tasapuolisesti onnea kaikille vauvan saaneille!!! En viitsi alkaa laittelemaan kaikkien nickejä erikseen, etten vain unohda ketään!

iiris- Melkein samaan aikaan oltiin sitten Kättärillä, ainakin samalla viikolla:) Missä synnytyssalissa ja osastolla olit?

PG ja Tilleri, 7pv
 
Pikkuakka ja KiaraIA, voi *piip* jos tässä joutuu vielä odottelemaan sinne 42+2!! Nyt ois 41+0 mulla, että POKS vaan :D

Sekoileekohan se mun neuvolatäti sitten jotain.. Se kun tahtoi tietää viimeks et oisko mulla kysymyksiä, niin totesin että eipä muuta ku et ois kiva tietää millon tää syntyy.. Siihen se nauraen vastas et sitä hän ei osaa sanoa, mut hän osaa sanoa millon se viimestään syntyy, ja vastaus oli 26.01 mikä ois siis se 42+0.. Vaikka ei kait se käynnistämälläkään tuu ku napista painamalla ;D Jospa nyt kuitenkin ennen sitä!

Joku tossa edellisellä sivulla tais ihmetellä, et miten mennään näin paljon yli, kun ensin o pelätty että liian ajoissa tulee.. Sitä samaa mä oon tässä pohtinu, koko syksyn oon saanu kuulla että ota ny iisisti, ota nyt iisisti, ja nyt on rutkutus, että eikö se jo synny, eiks oo mitään tuntemuksia ja plaaaaaaaaaaaaaaa....

Kyseleekö teiltäki tuttujen lisäks myös puolitutut ja melkein tuntemattomat raivostumiseen asti, et "eiks vieläkään"?!

Pikkuakka ja KiaraIA, millon teillä olikaan LA:t? Oishan ne etusivullakin, pitäneekin mennä tutkimaan sieltä :D Mietin vaan et mahdetaanko ollakin sit osastolla samaan aikaan :)
 
Viime yö oli hanurista. Ei supistellu mutta närästi!!!!! :kieh: Tää ei ilmeisesti laskeudu ikinä tää mun maha. Vauva on kuitenkin kiinnittyneenä ollu jo monta viikkoa. No ei tuo maha laskeutunut kaksosiakaan odottaessa. Mut silti! Närästys on niin sanonko mistä!?!

Kaipaisin jo jotain äksöniä tähän eloon.... :whistle:

Onnea vauvautuneille! :flower: Alicella ihan muhkeen kokoinen vauva... :D

Peikonpähkinä ja Pampula 39+2
 
Onnea onnea kaikille jotka ovat oman vauvan jo saaneet!! :heart:
Haaveilija-Iita: Mulla on LA 28 päivä. :whistle: Saapi nähä joudunko odottelemaan omaani 42+2 asti :snotty: Sais kyllä juu aikaisemmin tulla. Sovitaanko et mennää kaikki samaa aikaa :LOL:
 
sixkids
Pakko päivittäin lukea ketjua ja jännätä vauvauutisia. Pieni haikeus iskee kun toisilla on ihan vastasyntynyt kainalossa. Tuo meidän neiti on jo yli 3 vko ja tuntuu että aika kuluu siivillä. Ja kun tämä nyt ehdottomasti on se meidän viimeinen vauva niin meinaa sydän särkyä nyyttiä katsellessa. On se vaan niin ihana.

Muutenkin tuo vauva on maailman helpoin lapsi. Suurperheeseen sopiva nyytti. Neiti nukkuu yöt, herää kerran tai kaksi syömään. herää aamulla yhdeksän aikoihin. Ei juuri itkeskele päivälläkään tai ainakin arvaan syyn. Edellinen lapsihan meillä on erityinen, häntä ei voinut imettää jne, joten todella nautin tästä terveestä pikkuisesta. ja hämmästelen miten helppoa kaikki on ollut. Tosin vielä voi rytmit heittää ja itkutkin alkaa. Mutta nautitaan nyt.

Kuuden pojan jälkeen nuo vaatekaupat ja tyttöjen vaatteet vetävät minua vastustamattomasti puoleensa. Ja varsinkin alet. Meillä on neitiä odottamassa jo ensi jouluksi lukematon määrä mekkoja=) Katsotaan kauanko talous kestää.

Mutta elämä on ihanaa(sorry tämä hehkutus, varsinkin teille jotka kärvistelette ison mahan kanssa)
 
Tammiska :hug:

Onnea
nyyteistä... :flower:

Mä lähden kohta jälkitarkastukseen ja toissa päivänä oli vasta LA...nopeeta toimintaa :LOL: :ashamed: (en oo viel ihan sujut tän kans, mutta ettehän luule että en olisi onnellinen PienestäMiehestä, kyllä olen :heart: )

-väpä-
 
Haavelija-Iita & KiaralA: Mulla on la 24.01. :) Olispa kyllä hauskaa jos satuttais samaan aikaan synnärille! Mieluiten vielä samaan huoneeseen niin olis edes juttuseuraa. :D

Liian hyvä olo täällä, sain jopa nukuttua viime yönä! :eek:

pikkuakka 39+2
 
Väpä :hug: Mä ainaki voi todellakin kuvitella, että on vaikea hyväksyä/ymmärtää, että raskaus on päättynyt jos vauva syntyy hurjan paljon etuajassa. Mulla itellä on ollu todella haikea fiilis synnytyksen jälkeen kun tuntuu, että hädin tuskin ehdin tajuta olevani raskaana ja yhtäkkiä se onkin jo ohi :eek: Ja mulla sentään vauva synty täysiaikaisena joten en yhtään ihmettele, että keskosen äidillä on vielä vaikeampaa ja kestää kauemmin päästä sen yli.

Tyttö on huutanu koko aamun :/
 
Mä veikkaan, että tänään lähden synnärille..
Koko yön valvoin suppareiden merkeissä, jotka olivat tosi säännöllisiä.. 2 tuntia 5 minuutin välein. Ei ollu niin kamala kipu, että olisin heti lähteny. Puoli 5 herätin äijän reilusti "käy suihkussa kun sulla on noin paskanen tukka".. no se heräs, katsoi kelloo ja sanoi "kellohan on vasta puol viis" ja käänsi uudelleen kylkee :D.. No siinä vielä puoli tuntia pohdin, että onko nämä nyt niiiiiiiiiiiin kipeitä ja totesin, että vois näytille lähteekki. Kun aloin pukemaan, niin *pufff* tunteet hävis.
Nyt ovat kivut sitten palanneet ja vähän kivuliaampina.. tulevat 10 minuutin välein. Tämä väliaika on niin kivan lepposaa, ettei usko sinänsä että olis tosi kyseessä. On tämä vaikeeta, kun ei tiiä mistään mitään.

41+0 poks!!
 
Paikalla.
Pulleena.
plääääh.

Onnittelut Alice poitsusta :flower:

Toivotaan Tinzus et pääset pian matkaan =)

Tammiskalle tsemppiä, toivottavasti ovat väärässä ja vauva rt:ssa!

Haaveilija-Iita multa ainakin kyselee kaikki kylän mammat et "eikö vieläkään?" ja muljautteleevat silmiään prkl tossa pihalla aamullakin kun oltiin pojan kans ulkona :kieh: No miltäs näyttää???? Tekis miel kiljua.... Mulla huomenna siis LA et eihän täs edes olla hautomista alotettu :whistle:

Häpyliitos paukkuu ja kipuilee, muuten olo ok noin niinku fyysisesti... M&M 39+6
 
Nopeasti kirjoittelen vähän synnytyskertomusta kun toinen on vielä unilla.

Elikkäs, mulle oli jo varattu käynnistysaika keskiviikoksi 13.1. klo 7:45. Raskausviikkoja oli silloin kertynyt 42+0. Keskiviikkoaamuna klo 4:30 heräsin siihen, että lapsivedet meni, taisi Kirppukin siis tietää että tänään pitäisi tulla ulos =) Rauhassa syötiin vielä vähän aamupalaa ja lähdettiin sitten synnärille, meiltä matkaa n. 40 min. Matkalla alkoi supistukset, noin 5 min välein muttei vielä mitään kovin kipeitä. Päästiin sairaalalle joskus kuuden aikaan ja saman tien saliin, olin muutaman sentin auki ja supistukset voimistui.

Muutama tunti meni siinä sitten aika rauhallisesti, en ottanut mitään lääkkeitä, kävelin vain ympäri salia. Syötiin ja juotiin kahvitkin! Yhdeksän jälkeen sitten alkoi supparit kipeytyä niin, että aloin ottamaan ilokaasua. Noin 1,5 tuntia pärjäsi niin mutta sitten rämähti!

Supparit alkoi aivan uudella tasolla ja tuntui, että romahdin täysin. Vaivoin sain kuiskattua miehelle, että nyt tarvii lääkettä. Anestesialääkäri tilattiin ja epi laitettiin noin klo 11. Se auttoi aika hyvin paitsi että alapäähän jäi ihan järkyttävä paineen tuntu. No enhän minä ensin ees ymmärtänyt, että sehän on ponnistuksen tarve!

Viimein sain sanotuksi kätilölle, että nyt tapahtuu, hän katsoi ja oli avautunut puolessa tunnissa loput 8 senttiä. Sitten ei muuta kuin ponnistamaan. Supparit alkoi vaan ikävä kyllä laantumaan, mikä hankaloitti ponnistusta aika paljon. Aika rankkaa puuhaa... 25 minuutin ponnistamisen jälkeen poika sitten syntyi. Täydet pisteet ja papukaijamerkki. Synnytys siis kaikkineen kesti vähän reilu 8 tuntia laskettuna siitä kun lapsivedet meni.

Muutamia tikkejä laitettiin, välilihaakin joutuivat vähän leikkaamaan mutta tosin hyvin on parantunut eikä lähes ollenkaan kipeä!

Nyt sitten kotona ollaan ja möllötetään =) Imetys sujuu oikein hyvin ja poika nukkuu 2-4 tunnin pätkiä pitkin päivää, aamuyöstä on päivän hankalin aika.

Äitikin voi aikaslailla hyvin ja on saanut nukutuksi pätkissä öisin 5-7 tuntia. Tosi itkuherkkä oon ollut, kai se on sitä "baby-bluesia", onko muilla näitä tuntemuksia? Ja lähinnä itkeskelen sitä, miten ihana mun mieheni on ollut: keittelee rintapumppuja mulle ja neuvoo miten niitä käytetään, käskee mua nukkumaan ja hoitaa itse vauvan, laittaa ruoat ja huolehtii oikeastaan kaikesta. Nytkin alkoi taas itkettää =)

Tällaista täällä! Suuret onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsemppiä loppukoitokseen muille!

mamma ja Kirppu 6 vrk
 
Onnea vauvoista!!

Pikainen merkkaus vain että yhdes koos ollaan. Mua vaan alkoi nyt vaivata tuo vuoto tai tuhru mikä aiheutu siitä lääkärireissusta :/ Eikö Sanniskin pähkäillyt jotain vastaavaa??
Lieviä suppareita on pitkin päivää. Ja tuntuu koko ajan siltä kuin alkaisi kuukautiset. Sit välillä kun käy vessassa niin on tullut jotain ruskeaa tuhrua muttei kyllä mitää rehellistä vuotoa..
Anteeksi tää ällö sepostus mut te nyt varmaan ootte ainoita ketkä vois oksentamatta lukea tätä ;)

samariini 38+6
 
onnea uusille vauvoille :flower: :heart:

hyvin on pojat ottanu tyttöjä kiinni,,joku päivä oli et tyttöjä oli syntynyt aikas monta poikia enemmän!! =) mitähän nuo luvut on sit kuun lopussa! =)

kuis muuten te jo vauvan saaneet ni herättelettekö syömään??saikulta sillai käskivät joten täällä herätellään 4h välein!!

rontti1 ja tyttönen :heart:
 
Onnea täältäkin uusille vauvoille! :heart:

Arki on lähtenyt ihan mukavasti rullaamaan täällä tytön kanssa. Tosin mies on vielä tän kolmannen viikon vapaalla, joten ei tätä ihan oikeaksi arjeksi voi sanoa. Eilen käytiin harjoittelemassa ihmisten ilmoilla käymistä shoppailun merkeissä ja hyvin sekin meni, ei tarvittu kuin yksi varikkostoppi kotona kun käytiin tankkaamassa vauva :D

rontti1, mekin aluksi heräteltiin vauvaa syömään, kun käskivät meidänkin sairaalassa niin. Se alkoi kuitenkin tuntua typerältä varsinkin yöllä, kun tyttö olisi nukkunut huomattavasti pidempään kuin sen kolme tuntia, minkä välein piti herätellä. Vauva ei myöskään meinannut millään herätä... Joten neukkatädin hyväksynnällä (vauvan paino noussut hyvin) lopetettiin herättely, ja nyt pisin uni voi yöllä olla 5-6 h. Äiti tykkää :) Rinnat toki ei niinkään, aamulla on sitten aika tuskaista jo.

valf & semppu 15 vrk (nimi pitäisi keksiä, mutta meillä ei vieläkään ole yhtään varteenotettavaa ehdotusta...)
 

Yhteistyössä