***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Täällä huomenna poksuu RV 41, masentaa... Mä oon niin kipeä, särkee kaikki lihakset ja nukkumaan ei pysty.. Mä vedän jotkut itkupotkuraivarit huomenna siellä yliaikakontrollissa ettei ne laita mua enää kotii viikoks kärsimään ku toinen kiusaa vaan mahassa...

Niinuska+Hipsu 40+6
 
Onnea vauvautuneille... :flower: :flower:

voima :hug: viellä masua kantaville!

Meillä eilen neuvolassa pissittiin pistorasiaan :LOL: kun tuuleteltiin 3kg painoa..
Nyt siis PieniMies 50,5cm ja 3050g..toisin sanottunahan son jo IsoMies :D
Yöt menee miten menee, viime yö ainakin ihan päin takamusta kun isosisko liittyi kastiin mukavaan eli jutellaan piiriin..unet jäi vähemmälle..mutta kyllä äidit jaksaa.

Te joilla on useampi kuin yksi lapsi, onko vanhemmilla lapsosilla nivelet naksunu ja poksunu?? mua huolettaa kun lauralla tuntuu naksuvan millon mikäkin raaja jopa selkä ja lonkat... :x
Pitää varmaan pommittaa meille aika neuvolalääkärille...

Nyt Pikku-Ukko on vissiin tylsistyny tai taas nälkänen... :wave:

-väpä-
 
Tänää ois la ja merkkejä synnytyksestä ei oo mitn |O
Alaselkä kipeenä,mut se taitanee johtuu tost aamusesta riehumisesta keittiös..tein pari pizzaa ja mokkapaloja :ashamed:
Pitänee nää loput 5 päivää yhes kasas ollessa leipoo pakastimeen vierasvaraa.
Miehä se sitä pätkiskakun ohjetta laittelin ja tarkotus oli itekki tänää tehä,mut huomasinpa sit, ett mullaha ei oo tarpeeks maustamatont jugurttii :( Pitänee laittaa isäntä tuomaan töistä tullessaan, ni suap sit herkutella.(ihan niiko noil mokkapaloil jo ei vois ;) )

Ny pizzan syöntiin :wave:

Pörri ja Pätkä 40+0
 
Moi!
Jos nyt kertois tota synnytyskertomusta missä kaikki meni ihan päin honkia.. :eek:

Eli menin 1.1. illalla svolle taysiin kauhean päänsäryn vuoksi.. prot + ja raskausmysrkytystähän oli jo ollut ilmassa pitkään. No jäin sisään sitten. Lauantaina 2.1 lääkäri päätti että käynnistellään tää koska on niin iso, mulla olis myös maanantaina ollut se käynnistysaika aamulla.. Sain sis 1/4 tabletit kolmekertaa lauantain aikana.
Sunnuntaina sain 9 ja 13 puolikkaat tabletit ja kuinka ollakkaan 14.35 meni vedet.. no, soitin sit miehen paikalle ja supistukset tuli heti 1-2 min. välein.. Kävin suihkussa ja sain peräruiskeen ym. Sit 16 en ollu yhtään auki vielä, lääkäri tuli katsoon ja siellä oli jokin "kiemura" minkä ronkkas sormella auki ja siitä sit lähti. Hiukan ennen kuutta olin jo sen 2 cm auki, mut kohdun kaulaa oli vielä. Sain luvan siirtyä saliin.. 19 olin jo 5 cm auki ja sain epiduraalin.. Sitä sit laitettiin 7 kertaa ennenkuin onnistuttiin saamaan kanyyli oikeaan rakoon. Turvotuksen vuoksi ei löytyny ns. "rakoa".. Sen vaikutus kesti sit sen tunnin verran.. Oksitosiini tippa juoksi 15mg/h ja supistukset oli megaluokkaa.. edelleen 1-2 min välein ja jos 3 min tauko, 3 minuutin megasupistus tuli sit palkaks.. Sain kaks epiduraalia lisää kun kolme niitä saa antaa.. No sit 22 olin jo sen 9 cm auki ja alettiin odotella että koska saa ponnistaa kun se vihon viimeinen sentti aukeais.. sit lisättiin oksitosiinia 60 mg.. hip hei.. olin tosi iloinen.. 23 tuli lääkäri ja antoi sit peräaukkoon piikin, jokin puudutus, kun ponnistutti ja sit kohdun suulle samalla..-> Mies piti ilokaasua naamallani (joka oli ollut sellaset 100% tehot jo monta tuntia) kätilö jaloista, lääkäri sanoi että nyt ei saa liikkua tuumaakaan, vaikka millainen supistus. Mies kertoi myöhemmin että piikki oli ollut jumalattoman pitkä 10-15 cm.. :x Ajattelin että nyt kuolema korjaa tämän akan! No, kun olin siinä aikani kiljunu ja lääkäri sai sen pistettyä helpotti ehkä noin puoleksi tunniksi se jumalallinen kipu.. Osa johtui tietysti lääkkeistä miks niitä supistuksia oli niin paljon.. No, kello kävi yhtä ja se suorastaan VITUN vika sentti vieläkin aukeamatta! Kätilö pyys lääkäriä katsoon ja ne ultras. Kohdunkaulassa oli sellainen nystyrä joka ei siitä poistuisi vaikka odottaisimmen vielä pari tuntia, vauvan päässä oli jumalaton pahka kasvanut, kun ei lantiosta päässyt eteenpäin ja niinpä lääkäri ehdotti sektiota!!
Eikun kaikki oksitosiinitipat, ilokaasut pois ja siirryttiin leikkaussaliin.. No SUPISTUKSET EI KADONNEET MINNEKKÄÄN!! :kieh:
Sit se anestesia lääkäri laittoi mulle sen SPINAALIN.. ARvatkaa monta kertaa sitä yritettiin laittaa?! 8 KERTAA!! jalat löi sähköiskua ym. Selkä oli kun hakattu.. no, 45 min se sitä sinne tikkas.. mä supistelin ja yritin olla ponnistamatta kun ponnistutti niin saatanasti ja olla paikallani.. TUSKAA!!
Vauva synty sit 2.19 viikolla 40+1 (ultran mukaan oli 40 tasan) hiukan sinisenä, tonttulakki omastatakaa takaraivossa.. 4380g ja 56cm ja pipo oli 37 cm.. Ei se olis sieltä alakautta mahtunutkaan..
Ei siinä kaikki mut muut asiat jätän kertomatta jotta kukaan ei tunnista minua, mutta sen sanon että kun päädytte synnyttäneiden osastolle TAYSissa niin pyytäkää päästä 2B:lle.. 2A:lla ei oikein toimi mikään..
Nyt vauva tulee maaanataina 4 viikkoa.. 2 viikon ikäisenä oli jo 57,5 cm ja 4806g ja pipo 39 cm.. saa nähdä millainen kasvu on sit taas maanantaina..
siinä oli ensi synnyttäjän unelma synnytys.. enpä kokeile toisen kohdalla alatie vaihtoehtoa vaan sektio on iloni.. =)
Tsemppiä vielä odottaville ja onnittelut vauvautuneille!!!

tammikuun4 ja melojapoika 3 viikkoa 4 päivää.. :heart: :heart:
 
Onnea taas vauvautuneille :heart: :flower:

Tammikuun4 olipas hurjan kuulosta toimintaa :eek:

Niinuska :hug: kohta se on siullakin nyytti sylissä :heart:

Pörri :p pätkiskakku testattu :p :D hyvää oli

Tänää se ois minunki la ja meillä jo neiti 12pv,nyt jo ikävä sitä masua vaikka ihanaa tää on kyllä näinkin päin :D

Kaikille kärvistelijöille :hug:

Piiuli ja Emmi 12pv
 
:wave:
Mie vuodan.. :eek: valkovuotoo tulee iha kunnol :/ Koko aja tuntuu,ko liruttelee jos asentoo meinaaki vaihtaa.Kummallista :/
En kyl tunnistais limatulpakskaa, mut en sit tiä.

No, tiistaina sit vimostaa mieki jakaudun.
Toivottavasti nää päivät menee hitaaasssti! Mulla jo nyt ikävä tätä masua :whistle: Se varmaan tekee toi ko vimosta muksuu meille tehään, ni kaiholla jään kaipailemaan isoa, kiinteää masua. Synnytyksen jälkeen se ko ei enää oo muuta ko ISO ja löysä :LOL:

Pörri ja Pätkä
 
Hurjaa oli, mut ei muista tippaakaan kivuista näin melkein 4 viikon jälkeen!! Ainoa mikä on ongelmana, ei saa tehdä uutta vauvaa kun vasta melkein vuoden kuluttua, sektiohaavan vuoksi.. =( mut kyllä sitä kerkeää,..
Nyt pitää nauttia ihanasta pienestä miehestä oikein urakalla!! :heart: :heart: :heart:
 
tammikuun4: kuulostipas aikas paljon minun synnytykseltä siihen sektioon asti.. ite menin siis loppuun asti..mutta mulla kans käynnistettiin ja kyllä ne kivut vaan on jotain ihan järkkyä. :hug: ja mulle kans laitettiin sitä epiduraalia ihan järkyttävän monta kertaa et saatii se laitettua.. Harmi vaan kun sulla oli ns. "turhaa" kestää ne kivut kun sit sektioon menit.. mutta eihän sitä voi tietää..
 
Onnea vauvautuneille :flower:

Tammikuun4 on sulla ollu hurja synnytys :eek:

Mä en oikein osaa kertoo omasta synnytyksestä juuri mitää ku en muista puoliakaan. Pitäny mieheltä kysellä et näinkö unta esim: kun vauvan kaulan ympärillä oli napanuora. Kätilön kanssa kyllä käytiin synnytystä läpi mut tuntu et puhu jonku muun synnytyksestä.
Sen voin kertoa että rankka ja raju synnytys oli, mä olenkin nyt lapseni saanut :D

Miehellä kohta vasektomiaan aika ja itse aion pyytää sterilisaatioon pyytää lähetteen jälkitarkastuksessa.

Imetyksestä miten teillä sujuu? Mä jokaisen aikana ihmetelly maidon vähyyttä noin viikon synnytyksen jälkeen. Tuntuu ettei riitä millään ja tissit ihan rukkaset. Sit taas alkaa tulemaan riittävästi. Onko tälle "kaudelle" joku oma nimi?

Väpä täälä tytöllä paukkuu selkä ja lonkat. On normaalia, näin sanottu monesti kun joka kerta olen ääneen sitä ihmetelly. Joku tietty ikäraja siinä on millon sen poksumisen pitäs loppua.

mulish ja tiitu 10vrk
 
Mies läks kaverinsa luo ja aamupäivällä ja jätti mut kipeen esikon kanssa yksin kotiin ja nyt pokkana soitti että onko hänen pakko tulla yöks kotiin? Siis voi V*ttu suoraan sanottuna ku voi olla idiootti!! Viikko menty jo lasketusta yli ja hän on tosissaa jäämässä yöks kaverinsa luokse.. Ja kaiken lisäks meillä huomee se yliaikakontrolli 12.50 nii jos hän on kaverillansa yötä nii varmasti nukkuu pommii..

Anteeks avautuminen, mut on ollu nii vaikeeta meillä muutenki tää loppuraskaus.. Jos hän ei ala muuttaa joitain tapojaan nii varmasti tulee ero pian vauvan syntymän jälkeen...

Niinuska+Hipsu 40+6
 

Yhteistyössä