***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Lara84 Voimia teille,vetää täysin sanattomaksi :hug:

[/b]Enie Olipas uutiset =) Menikö mies sanattomaksi?Onko teillä suvussa kaksosia,että olette tähän mahdollisuuteen osannut valmistautuakin.Oikein paljon onnea tupla-uutisista :flower:

Täällä paleleminen alkanut,jonka voi kai lukea yhdeksi oireeksi ja siitäkin ollaan tyytyväisiä :D Ensimmäinen neuvola olisi 4.6 ja ultraan aika 11.6.Vielä siis on mieli maltettava kuukauden verran.

Toivotaan nyt lisää odottajia joukkoomme ja tarrasukkia kaikille jo mukana oleville!!!
 
Kiitos onnitteluista!
Enie saanut ihania uutisia! :flower: Minuakin kiinnostaa, onko sulla oireet ollu jotenki erilaisia kun kaksi on matkassa?

Täällä ehkä yksi oire lisää, nimittäin rinnat vähä kipeänä (ainakin jos oikein kovasti puristaa
:D ) Mahassa ei jälleen tunnu juuri mitään ja mieli jatkuu epätodellisena.
Mites, oletteko kertoneet raskaudesta muille? Meillä pari läheistä tietää, mutta ei haluta kertoa vielä muille. Nyt vaan kun esikko "jo" 2-vuotias niin jatkuvasti joku kyselee, onko jo toinen tulossa. Se hyvä puoli, että esikoiselta raskauduin vasta yk13 ja hoitoihin piti ennen tätä raskautta mennä, joten perheet eivät välttis osaa odottaa mitään.

Tämä vielä kaikille, jotka pientä ihmettä kantavat...

She`s got a baby inside, and hold her belly tight, all trough the night
Just so she knows, she`s sleeping so Safely to keep her growing.
And oh when she`ll open her eyes, there`ll be no suprise
That she`ll grow to be So beautifully, just like her mother That`s carrying.
Oh Capri, she`s beauty, Baby inside she`s loving
Oh Capri, she`s beaty. There is an angel growing peacefully....

:heart: :)
 
Tää on mun mielestä niin hyvä.. Kaikki jolla vaikeuksia ja keskenmenoja.. Ihan kyynel vierähtää kun tätä lukee.. Sain ystävältä tähän pahaan oloon....
Katselen täältä kaukaa, Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee? Miksi isällä niin raskaat askeleet? Minäkö heille olen surua tuottanut, kun vain katselen täältä kaukaa? Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti, että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan. Voitko Taivaan Isä äitiä lohduttaa, pyyhkiä kyyneleet pois? Voitko isän olkaa taputtaa, ettei hän niin kumarassa ois? Kerro heille Taivaan Isä, etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan. Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on Luojalle, ettei heitä malttaisi millään antaa pois. Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan. Tietäisipä isä, miten tuulen mukana hänen poskeaan silittää saan. Vielä joskus saan pienenä kasvaa äidin vatsassa ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea. Ja kun vihdoin kohtaamme löytää tarkoituksensa pettymys jokainen. Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin. Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää. Koska saan mennä, Taivaan Isä? Joko pian pääsen omaan kotiin?
 
Tash, 20, ensimmäinen lapsi, la 4.1. ei tietoa onko tyttö vai poika, synnäri on K-SKS ja "työnimeä" ei ole (vielä) :D

Oireita ei oo kun rintojen lievä arkuus, vessassa ravaaminen ja mahan nippailu :) Toivottavasti tämä pienokainen pysyy matkassa loppuun asti, kun edellinen meni kesken :(
 
Tash Tervetuloa mukaan ja onnittelut plussauksesta :flower:
Valpuri Myös sinulle tervetuloa ja onnittelut, laitatko päivämäärän niin voin lisätä sinut jollekin päivälle vai laitanko ilman laskettua aikaa?
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Sohvi77 Minulla on nyt sitten rv 6+2 ja lääkäri sanoi että ensiviikolla pitäis melko varmasti äänet saada esiin, ja jos ei niin sitten taas viikon päästä siitä uudelleen jne...

Ei ole kaksosia suvussa niin pitkälle kun minä sukuani tunnen...,tosin aika heikosti tunnen mutta silti ei lähi sukulaisissa ole.

Muutoin tämä on aiemmista raskauksista poikennut niiltä osin että etovaolo on huomattavasti voimakkaampaa ja sitä on ollut ympärivuorokauden, sekä vihlonnat jo tässävaiheessa ja suurimpana erona kokoaikainen väsymys.
Mutta kuten netistä tietysti ahkerana jo opiskelin niin oireetkin voi tulla tuplana joten...

No, eihän sitä tosiaan tiedä miten tässä vielä käy mutta on kyllä ollut mukava olo tänään sen jälkeen vaikkakin, väsymys ja pahaolo vaivaa.

Kyllähän siellä vähän mieskin oli sanattomana puhelimessa :LOL:
Iloinen tietysti, mutta onhan tämä itsellekin aikamoinen paukku.
Kyllä oli melkoinen sytkäys sisällä kun lääkäri löysi vielä toisenkin, sitä ei voi kyllä kuvailla miltä se tuntui kun sen toisenkin siinä kuvaruudulla näki.
Vielä kun lääkärin kanssa keskustelin ja hän oli printannut kuvat ja ne oli siinä pöydällä tuijotin niitä vähän hämmistyneenä kun siinä näkyyki ne kaksi palleroa :LOL:
Voi vitsit kun kaikki menisi hyvin loppuun saakka.

Lara84 :hug: Tuntuu vähän syylliseltä olo hehkuttaa omaa onneaan täällä kun toisella sitten käy näin. Voimia kovasti sinulle :heart:
 
Laralle pahoittelut ja voimia kovasti :hug:

tammikuun4 ihana oli tuo, itku tuli :'(

Enie Ohoh mikä yllätys teille! =) :flower: Varmasti hetki menee tuota tietoa sulatellessa =)

Mulla oireita edelleenkin rintojen arkuus! Voi että ne osaa olla kipeät! Mutta kiva että joku oire kuitenkin on =) Etovaa oloa aamuisin ja kamala nälkä! Miten tuo jatkuva nälkä onkin mahdollista, kun eihän oikeasti tarvitse yhtään enempää vielä tässä vaiheessa? Ja alaselkä kipeytyy helposti, ei tarvitse kuin vähän jotakin puuhailla niin jo se on kipeä.

Onko ketään toista, joka ei aio käydä varhaisultrassa? Mä ajattelin näin tehdä, mutta mutta.. kovasti tuo kyllä nyt alkaa houkuttelemaan :whistle:
 
Otan osaa Lara :hug: Paljon voimia teidän perheelle.

Enielle tuplaonnittelut! Hitsi, rupes jännittää miten meillä käy, kun on kaksosriski päällä. toisaalta oireita on niin vähän että en usko että siellä kaksi on. Me toivotaan että olisi vain yksi, mutta tottakai ilolla otetaan kaksi jos annetaan. Lähisukulaisella on kaksoset, ja vielä ne (vanhemmat) on ihan hengissä ja järjissään!

Tervetuloa ja onnea uusille!! :flower:
 
Laralle :hug: ja voimia!!! toivottavasti pääset nauttimaan pian uudesta masuasukista.. Elämä ei oo aina reiluu.. (täällä yhen km:n kokemus)

Enielle Tuplaonnea!! Varmaan aika uutinen jos suvussakaan ei ole kaksosia..
Mä oon pari päivää nyt miettiny et mitäs jos mullaki on kaks.. Miehen puolen suvussa kaksosia..
Mulla on vaan niin hirveet nää oireet etten meinaa jaksaa olla kokoaikasen pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa.. Töissä kun saan päivän sinniteltyy jotenkuten ei musta illal oo kotona mihinkaan.. Pitäis ton 3v. neidin kans kuitenki jaksaa..!
Että melkeinpä oon sitämieltä rakkaat kanssasisaret että nauttikaa oireettomasta alusta!!!!! :D

Sitten tääl oli vaihdettu ajatuksia neuvolan virtsatestistä..
Mulle kans sanottiin että 3-4 h ennen neuvolaa ei sais virtsata, kun ottavat virtsanäytteen.. Ja kyl mä muistelen et edellisessäki raskaudessa oli näin vaik silloin asuttiin toisella paikkakunnallakin kun nyt..! Kai ne ottaa eri arvoja siitä ja sit kattovat yleisimmät sukupuolitaudit muistaakseni ainaki HIV ja klamydia, oisko tippuri..

nyt kattoo mitä tuo esikko tekee tuol.... Voikaa hyvin!
 
Hei vaan kaikille! :wave:

Täälläkin olisi uusi odottaja.

Meillä on kaksi tyttöä ja kolmatta pienoista ollaan 9kk yritetty. Nyt vihdoin sain odotetun plussan ja tänään olisi rv 4+0 menossa. Joten ihan alussa vielä ollaan.
Lasketuksi ajaksi sain nettilaskurilla 14.1.2010 ja se on nyyrikin päivä =) Joten saakoon tämä pieni masumatkaaja lempinimekseen "Nyyrikki" :heart:
Raskausoireina on valtava alaselän kipuilu. Lämmintä vehnäpussukkaa olen nyt töiden jälestä pitänyt selässä, muttei ainakaan vielä ole apua. Alamasua kans jomottaa ikävästi. Onko teillä muilla näin kovia kipuja, että tekis mieli särkylääkettä ottaa? Koitan nyt sinnitellä ilman lääkkeitä, vaikka voishan sitä panadolia ottaa..

Voi Lara :'( onpa todella surullista. Jaksamisia sinulle :hug:

Enielle tuplaonnittelut kahdesta masumatkaajasta :heart:
 
Tännehän on tullut mukavasti porukkaa :) Onnea kaikille uusille plussanneille, erityisonnittelut Enielle tuplaodotuksesta!!!! Pahoitteluni Laralle, toivottavasti pääsette asian yli ja jaksatte yrittää uudestaan!

Mulla on pahimmat palelut ja hikoilut vähentyneet, eikä menkkamaisia kipuja ole enää niinkuin alussa että pelkäsin koko ajan milloin tulee verta paperiin. Mitään vuotoja ei kyllä ole ollut, eli ihan kuivia täällä ollaan :xmas:
Sain pari päivää levätä ja ei oikeastaan mitään sen kummempaa väsymystä olekaan sit ollut. Aika energinen olo oikeastaan, kerrankin! Tisut on kipeet ja kasvaneet, ainakin miehen mielestä :LOL:

Onko kellään sellasta, että jos on kauhea pissahätä eikä mene pissalle, niin voi tulla etova olo? Mulla tuntuu et jos ei pissille pääse ja rakko ihan täynnä niin tulee huono olo.
Joo, eli vahvoja oireita on, mutta vielä tuntuu niin epätodelliselta koko juttu. Jännästihän tää kesä sit alkoi, loppukesästä voikin olla jo mukava pömppö tossa edessä :heart:

Ootteko kaikki jo varanneet neuvolaan ajan? Mä en ole vielä saanut aikaiseksi, mutta kai sitä vois ens viikolla varailla.

5+3 se jo menossa
:D
 
s-a-j Minä viisastuin tänään sen verran että miehen puolelta kaksois homma ei periydy. Eli vaikka miten paljon sillä puolella olisi kaksosia niin ei vaikuta, vain äidin puolen kaksoset vaikuttavat "kaksos riskiin".
Minäkin luulin että se vaikuttava tekijä voi olla myös isän puolelta mutta näin ei kuulemma ole.
 
Pakko tulla tuolta joulukuisten pinosta kommentoimaan tuohon kaksosasiaan. Kyllä se niin taitaa olla että kaksoset "periytyy" vain äidin puolelta. Erimunaiset kaksosethan johtuu ainostaan siitä että äidillä on irronnut siinä hedelmöittymiskuussa useampi munasolu ja juuri tuo runsas munasolujen irtoaminen on useimmiten perinnöllinen piirre. Isä voi tuo omalle tyttärelleen periyttää mutta isä suoranaisesti ei voi vaikuttaa oman vaimonsa hedelmöittymisen yhteydessä monikkoraskauksiin. Identtisissä kaksosissa kyse on niin sanotusta solujen jakautumisvirheestä ja kaikille on yhtä suuret todennäköisyydet saada identtiset kaksoset. Toki erimunaiset kaksosetkin voi saada kuka vain, huolimatta siitä onko suvussa kaksosia vai ei. Todennäköisyys on vain pienempi. Itsekin tässä mielenkiinnolla odottelen ekaa ultraa. Minun äiti on kolmonen ja äitin puolen suvussa on ainakin 3 kaksoset, jotka on tiedossa joten riski on suht korkea. :) Hyvää odotusta teille kaikille tammikuisille!
 
hei saanko liittyä seuraanne..tein tänään testin ja selkeetä plussaa näytti heti..Oireistakin jo osasin hiukan arvata et plussa vois tulla,vaik edellisissäkin kierroissa oli oireita mut ei tällasia..
laskurien mukaan la olis 9.1. ja nyt olis rv4+5 :heart:
Toista odotellaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja s-a-j:
Sitten tääl oli vaihdettu ajatuksia neuvolan virtsatestistä..
Mulle kans sanottiin että 3-4 h ennen neuvolaa ei sais virtsata, kun ottavat virtsanäytteen.. Ja kyl mä muistelen et edellisessäki raskaudessa oli näin vaik silloin asuttiin toisella paikkakunnallakin kun nyt..! Kai ne ottaa eri arvoja siitä ja sit kattovat yleisimmät sukupuolitaudit muistaakseni ainaki HIV ja klamydia, oisko tippuri..
Nuo sukupuolitaudithn katsotaan verinäytteestä. Samaten meillä päin selvitetään veriryhmä (jos ei tiedossa) ja oliko vasta-aineet(?). Nuohan pitää olla testattuina, jos haluaa ottaa vakuutuksen syntymättömälle lapselle.
Virtsasta katsotaan meillä ainakin proteiinit ja glukoosit. Uusimmassa KaksPlus-lehdessä oli juttu, jossa kerrottiin miksi noita seurataan.

Mie olen teidän ketjuanne seuraillut hissukseen taka-alalta. Huominen ratkaisee tulenko esittäytymään ja liittymään seuraanne. Kaikki riippuu veritestin arvosta...
 
Hei, mä unohdin vallan muistaakseni ton lasketun laittaa..tai ku varasin neuvolaa ni neukkutäti anto lasketuks ajaks 9.1, eli nyt menossa rv 4+6.
MUOKS* Hoksasin vasta et enhän mä tänne kai ollukaan kirjotellu aiemmin vaan tonne keskenmenon saaneiden nyt plussanneiden pinoon, no mut nyt oon sit tännekin :) (sama pää kesät talvet) Eli siis oon 23v. ennestään yks lapsonen 1½v. poitsu. Ja nyt siis toinen tulossa. :)

Laralle voimia :heart: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja s-a-j:
Enie, joku muuten on mulle joskus kans sanonu moista en vaan oo tienny et onx siinä perää.. Mutta siis sullako tuplaraskaus ilman että suvussa kaksosia..??
s-a-j
Joo, ei ainakaan minulla ole tietoa, että olisi kaksosia suvussa.
Mutta jokuhan olikin täällä tiennyt kertoa, että tälläinen erimunaiset kaksoset voi tulla vaikkei suvussa kaksosia olisikaan. Ja nimenomaan sellaiselta se tilanne siellä näytti, kun he olivat siellä omissa pussukoissaan ja pienen välin päässä toisistaan.
 

Yhteistyössä