***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Sohvi77 Tulethan heti kertomaan kuulumisia ultrasta. Pidetään peukkuja ja oireet tuntuu olevan hyvät niin eiköhän siellä kaikki ole ok.

mussu Minua kiinnostais kamalasti kysyä kumpia nämä kaksoset oikein ovat, mutta
mies ei halua tietää etukäteen. Aiemmissa raskauksissa en ole halunnut tietää, mutta nyt on jotenkin sellainen olo, että olis kiva "laitella" etukäteen juttuja tyyliin poika tavarat ja tyttötavarat.
Kuitenkin olen sitten aina ihmetellyt että mitkä ihmeen poikien ja tyttöjen värit jne...kun sitten vanhemmalla iällä voi nainen pitää sinistä vaatetta eikä sitä katsota että poikien vaate tai päin vastoin mies punaista eikä siitä katsota että naisten vaatteita pitää.
Aiemmin olen ostanut neutraaleja pastelli sävyisiä vaatteita niin eipä se ole "haitannut" vaikka on ollut "poika värejä" tytöillä päällä vauvana.
Hankala juttu kyllä, mutta mietin jos ottais itse selvää eikä sitten kertois miehelle jos hän ei halua tietää. Toisaalta taas sillä sukupuolella ei ole mitään merkitystä, vaan ainoa toive on että olisivat terveitä ja topakoita vauvoja.

Pistetäänkö ihan G:tä kehiin: Mitens te muut olette ajatellet?

Asiasta kolmanteen. Meinasin tänään soittaa aamusta työterkalle, että varaa päivystykseen ajan jotta käyn siellä tuon päänsäryn kanssa koittamassa saamassa jotain apua.
Pahaolo myöskin jatkuu ihan "kivana" eli eilen useamman kerran tuli yökät ylös, mutta mikähän kumma se on kun karkit ja jäätelö pysyy yleensä sisällä?

Aurinkoista perjantaita kaikille ja nautitaan raskaudesta vaikkakin oireiden kera :heart:
 
Toivotaan Tash, että kaikki hyvin :hug:

Galluppi, kahvista: juon aamulla pari mukillista päivällä 2-3 ja joskus illalla yhden.

Galluppi sukupuolesta: aika näyttää halutaanko tietää etukäteen, mutta tavallaan kiinnostaisi tietää :)
 
Huomenta!Paljon voimia kaikille menetyksen kokeneille!

Aattelin vaan tulla pikaisesti ilmoittamaan, että eilinen ultra toi hyviä uutisia... :heart: TUPLANA myös meille!!!!Voi että!!!KYLLÄ, kaksoset tulossa!Molemmat oikeassa paikassa ja syke näkyi. Toinen tyyppi oli vähän pienempi kun toinen ja sen syke näkyi vielä vähän varovammin, mutta lääkäri sanoi, että hyvin tyypillistä, että toinen tulee vähän perässä ja syke kuitenkin näkyi hänelle selvästi, itse en sitä osannut katsoa. Mutta sen isomman veijarin sydän pumputti kyllä niin, että itsekin sen huomasin.

Että tämmöstä! :p
 
Huomenta!

Hempukka123 Ihanaa! :heart: Onneksi olkoon! :flower:

Itse haluaisin pitää sukupuolen yllätyksenä synnytykseen asti, mutta toisaalta kun on nyt nähnyt miten malttamattomana sitä odottaa jo ekaa ultraa jne. niin voihan se olla, että myöhemmin tuleekin se tarve tietää se sukupuoli jo etukäteen :D
 
hempukka Tupla onnea! Oliko sinun vauvat minkä kokoisia? Minulla he molemmat olivat sikiöpussukan kooltaan 1,8cm eli saman kokoisia ja yhtä terhakat lyönnit molemmilla.
Onko sinulla ollut tätä tupla pahoinvointia tai muita oireiluja megana?
Päivitin sinun tiedot tuonne ekalle sivulle.
Niin, ja onko sinun suvussa kaksosia vai oletko tälläinen outolintu ettei niitä ole ennestään?
 
Ja vuorossa huonompia uutisia. Maanantaina alkanut tuhruilu yltyi keskiviikon myötä alkaen vuotaa illalla. Torstaiaamulla päivystyksessä vuoroani odotellessa lorotus alkoi. Kivutta ja helposti pieni ihmisen alku poistui, hän, jota ei ollut elämälle tarkoitettu. Ensi viikolla ultrataan ja varmistetaan, että kaikki tuli ulos. Tätä se oli, kun koko ajan oli sellainen olo, ettei kaikki ole hyvin.

Keskiviikkoillalla itkin ison itkun ulos, nyt olo on jo hyvinkin voimaantunut. Olemme kokemusta rikkaampia ja meillä on onneksi tuo pikkupirpana. Ultrauksen jälkeen uutta putkeen vaan, jos vaikka seuraavasta olisi eläjäksi. Tämä meni niin varhain kesken, ettei meistä ole häntä kauaa suremaan.

Pulleita tuulia teille! =)
 
Onnea Onnea Hempukka!!! Olen myös kiinnostunu ootko jollain tavalla huomannut jo alusta asti jotain eroa raskaudessa?

Oma ).( Oon nyt taas ihan varma etten olekaan raskaana....ultra siis tänään ja oon NIIN varautunu siihen ettei kaikki olekaan hyvin. Ihan ärsyttää. Kaikista pahin olis se että pitäis taas odotella monta päivää varmistusta onko kaikki hyvin....anteeks tää negatiivisuus mutta nyt vaan tuntuu just tältä. Ehkä tää on itsesuojelua mutta toisaalta ei tää mitään suojele, kamalaahan se on joka tapauksessa jos taas km tulis.
 
Joo, siis en kyllä osaa tohon kokoon sanoa mitään, mutta millejä ne oli, ehkä jotain 6mm ja ruskuaispussi jotain 4-5 mm ?????Kuitenkin ymmärsin niin, että koko vastasi ihan viikkoja 6+3 se isompi ja 6+1/6+3 se pienempi. Että hyvin, hyvin alussahan tässä vielä ollaan!

Eikä ole mitään oireita edelleenkään pahemmin, huono olo tulee aamuisin ennen aamupalaa ja sellaisia yökkäilyjä joskus pitkin päivää...Omasta mielestäni olo on tosi hyvä!

Eikä ole kaksosia suvussa, paitsi yhdet, mutta hoidoista tulleet, kuten meilläkin.

:wave:
 
Sukupuolesta Esikoisesta ei haluttu tietää, vaikka lääkäri sen rakenneultrassa hyvin oli nähnyt. Nytkään ei varmaan haluta selvittää. Minulla oli esikoisesta tosi vahva tyttö-olo. Kaikki kyllä hankittiin neutraaliväreinä ja tiesin, että se voi hyvinkin olla poika tai tyttö. Oli se silti jännä olo, kun viimeisen ponnistuksen jälkeen hiukan raotti silmiään ja näki vauvan jalkovälin :LOL: Vähän semmoinen "hö"-olo. Olin niin varma tytöstä ja poikahan sieltä tuli. Nopeasti siitä hämmennyksestä kyllä toipui.
 
Tillukas :hug: Voimia, ja voimakkaita plussa puhureita seuraavaan yritykseen.

Sohvi No, olen kyllä huomannut eroa aiempiin raskauksiin paljonkin. Eli ekassa oli kyllä pahoinvointia mutta ei näin paljon, mutta ei sitten muuta paitsi loppu puolella vasta. Toisen kohdalla olin elämäni energisin pakkaus varmaankin, ja nyt sitten maataan sängynpohjalla päivät.
Hyvin siellä kaikki on. Samallai minäkin epäilin ja itkin ettei kuitenkaan kaikki ole ok ennen kuin näki sen itse.

Niin kävin siellä lääkärissä taas tänään niin saikku vaan jatkuu kuun loppuun ja sanoi että todennäköisesti jatkuu vielä siitäkin ja sitten loppu aika osastolla. Että silleen. No, toisaalta en tosiaankaan valita kun näitä suru uutisia on tällä palstalla saatu viimeaikoina lukea.
Migreeniin ei ole muuta lääkettä kuin se panadol tässä vaiheessa raskautta, mutta sitten toisella kolmanneksella voi jotain käyttää.

Nyt sitten kaikille roppakaupalla niitä tarrasukkia ettei enää tulisi näitä surullisia uutisia ja ihanaa viikonloppua kaikkille.
 
Tillukas :hug: kirjoituksestasi päätellen olet hyvin pystynyt asiaa käsittelemään.

Hempukalle onnittelut ihanista uutisista,aivan mahtavaa :heart:

Galluun jota kylläkin itse tuolla aiemmin kyselin :ashamed: Me ei haluta sukupuolta ennakkoon selvittää myöskään tällä kertaa.Esikoisen kanssa oli niin ihanaa jännitystä ja spekulointia loppuun saakka.Minun varma poikaoloni vahvistui oikeaksi tällöin.Saas nähdä tuleeko nyt niin vahvaa tunnetta sukupuolesta??
 
No voi peeveli sentään. Kyllähän minäkin luin tuo sinun kyssärin ja mietinkin jo että pitää kirjoittaa nämä omat fiilarit vastaukseksi.
Anteeksi kovasti voikukkatyttö kun tein tupla G:n :ashamed:
Ei näköjään tuo pää toimi yhtään.
 
Kiitos kaikille tervetulleeksi toivottaneille ja erityiskiitos enielle listan paivityksesta :flower:, unohdin nakojaan ilmoittaa ikani; 32 vee on mittarissa. Tyonimea/tytto- vai poikaoloa voi varmaan alkaa miettimaan vasta jos ultrassa on kaikki hyvin...

Tillukkaalle ja miltsulle taaltakin iso :hug:

Hempukalle (ja enielle myos) tuplaonnittelut! Hauskaa, etta pinossa on (ainakin :whistle: ) kaksi kaksosia odottavaa, vertaistuki on loistava juttu. Miehen sisko odottaa kaksosia syntyvaksi kesa-heinakuussa, perheessa on jo kaksi pienta lasta ennestaan eli vilinaa riittaa :D . Huh, ma en ole kylla edes miettinyt kaksosten mahdollisuutta.

Sukupuoligallup: en ole viela asiaa miettinyt, esikoista odottaessa halusin tietaa sukupuolen etukateen mutta sita ei kerrottu miehen kanssa kenellekaan. Nyt ainakaan talla istumalla se ei tunnu mitenkaan tarkealta tietaa etukateen (ei silla sukupuolella siis tietysti esikoista odottaessakaan valia ollut), mutta kyllahan tassa mieli ehtii muuttua viela monesti.

Taalla jatkuu olo oireettomana edelleen, rinnat vahan arat viela. Jotenkin koko raskaus tuntuu edelleen niin epatodellisesta, etta tein uuden raskaustestin aamupaivalla ihan vaan nahdakseni ne kaksi viivaa :whistle: . Ja vaikkei se nyt mistaan mitaan kerrokaan,niin testiviiva oli maanantaiseen verrattuna tummentunut huomattavasti, ihan kontrolliviivan vahvuinen.
Siita rohkaistuneena soitin laakariasemalleni ja varasin ajan katilolle (paikallinen versio neuvolasta), eka vapaa aika vasta 8.6 eli neljan viikon paasta. Sita ennen on varmaan jo kaytava varhaisultrassa katsomassa nakymia. Ja sita ultraa odotellassa pitaa vaan yrittaa ottaa rennosti ja olla stressaamatta...
:LOL:
 
Hempukka TuplaOnnea! Kun ei 2 ilman kolmatta, niin kukas on se kolmas tuplaodottaja!? ;)

G: Jos olisin raskautunut lyhyen yrittämisen jälkeen olisin pitäytynyt periaatteessani että sukupuoli saa selvitä vasta 9 kk päästä. Mutta kun tämä kesti, niin haluan tietää kumpiko on tulossa. Tosin en usko että kerron tietoani kenellekään.

Löysin eilen netistä hassun testin siitä kumpiko on tulossa: http://www.geocities.com/huuhaat/ Sain tässä vaiheessa tulokseksi pojan :)

Tänään oon ollut ehdottomasti pahin iltapäivä-huonovointisuus. Aamulla ei oo mikään muu kuin karmea väsy. Huono-olo alkaa lounaan jälkeen. Tuntuu että pitäisi syödä ihan tosi vähän, sillä tää olo on aivan kauhea. Ällöttää ja on tosi täysinäinen olo, vaikka en syönyt mitenkään erityisen paljoa.
Tämä hetken mieliteko on raikkaat ja kylmät hedelmät, kun tuntuu että ne voisi helpottaa.

Hyvää viikonloppua!
Lili 5+5 (eikä 6+ niin kuin eilen vahingossa laitoin)
 
Moi! Nopeaa ultrauutiset ilmoittelen eli kaikki hyvin!!!! Sydän pamppaili säännöllisenä ja vahvana, kuten lääkäri asian ilmoitti ja koko vastas viikkoja. Oon todella helpottunut ja onnellinen :heart: =) Voin lämpinästi suositella ko. lääkäriä Femedassa (Frederica Forskåhl, ehkä ei just noin nimi kirjoiteta, en nyt jaksa tarkistaa.) Maksoi n.80?. kelan jälkeen.

Onnea uusille!
 

Yhteistyössä