**Tammivauvat2008**vol2

*Tammivauvat 2008*

varaslähdöllä marraskuussa syntyneet (tammikuiset)

10.11

Pikkupeikko85, (rv 31+1),POIKA 1210g ja 38,5cm

joulukuussa syntyneet (tammikuiset)

22.12

Saapasjalkakissa, POIKA (rv 37+5), 3160g, 51cm

25.12

Lellu1, POIKA (rv38+2), 3880g, 50cm, py 35,5cm

tammikuussa syntyneet:

1.1

minimi (rv 41+1) TYTTÖ 3250g, 50cm, 33cm
Ellatje TYTTÖ 2720g, 49cm

2.1

Saaru klo22 (rv40+5) POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm
glaudia klo 5.59(rv 39+0), POIKA 2940g, 49cm, 34cm
PrincessOfAcco klo16.40(rv 39+6), POIKA 2990g, 48cm

3.1

memmu89 klo1.47, TYTTÖ 3265g, 48cm
Pore71 klo7.46(rv 39+4) TYTTÖ 3400g, 49cm, 33,5cm
carla-81 klo3.50(rv40+1) TYTTÖ 2970g, 47,5cm, 34cm
mievaa POIKA 3870g, 52cm
katja87 klo13.18 POIKA 3540g, 49,5cm

4.1

mamelimuu klo14.13(rv37+6)TYTTÖ 3640g, 51cm, 36,5cm
Soikku76 klo2.08(rv38) POIKA 3930g, 51,5cm
Tytsi88 klo10.37(rv 37+1) POIKA 4710g, 52cm
uutukainen TYTTÖ

5.1

qwerko klo3.05(rv38+5) POIKA 3270g, 50cm


8.1

Gorthaur klo12.06(rv40+4),POIKA 3800g, 51cm, 35cm
NuoriMuori klo9.40, TYTTÖ 3990g

10.1

Estu klo13.28(41+6), TYTTÖ 4120g, 51,5cm, 36cm
Cattie klo21.50(rv39+6)POIKA 4710g, 54cm, 35,5cm
JonnaP klo16.43 (rv40+0) POIKA 3900 g, 51 cm



11.1

Iidukka klo16.43(rv39+2) POIKA 3144g, 50cm
Piku81 klo15.52(rv 38+4) POIKA 2065g, 44cm
maya-78 klo10.32(rv38+5) POIKA 3246g, 50cm, 35cm

13.1

Jimena klo14.05(rv41+1) TYTTÖ 3835g, 52cm, 35,5cm
josefiina klo10.13(rv 39+3) TYTTÖ
Helluska POIKA.. 52,5cm

14.1

äitix4(rv41+2)POIKA 3500g, 53cm
Hokkis klo8.45(rv41+1) POIKA 4000g, 52cm

15.1

Villivadelma TYTTÖ 3070g, 47cm

17.1

Nuuskis klo4.47(rv42+1) POIKA 3960g, 54cm

18.1

HeMa05 klo21.44(rv41+3)TYTTÖ 4020g, 49cm, 37cm
tyttönen klo9.07(rv39+5) POIKA 3085g, 48cm, 33cm
Papu76 klo9.04(rv40+5)POIKA 3380g, 51cm, 33,5cm
Kide POIKA
Äiti2008 POIKA 4700g, 55cm

19.1

Katia79 (rv38+5) POIKA 3882g, 52cm
NatuSan klo14.15(rv42+4) POIKA 3960g, 52cm

20.1

Neamma TYTTÖ 3550g 49 cm, 33 cm

21.1

wilsson klo10.50(rv 38+6) TYTTÖ 2700g, 48cm

22.1

Ada-08 klo10.45(rv 39+0) TYTTÖ 3420g, 48cm
MaijaM (rv39+4) TYTTÖ 3120g, 48cm
raksunaksu (rv40+2) TYTTÖ 3490g, 50cm

23.1

Niipa-85 klo18.44(rv39+6) POIKA 3760g, 51cm, 35cm
Bamboo81(rv 42) POIKA 3800g, 53cm, 36cm

24.1

dinomamma klo21.19(rv41+4) TYTTÖ 3820g, 51cm, 35cm
Tammiäiti klo10.46(rv41+1) TYTTÖ 3820g, 52cm, 35,3cm
jenniS klo1.02(41+2) POIKA 3414g, 51cm


25.1

pikkueppu klo5.06(rv40+1) TYTTÖ 49.5cm ja 3820g, 34.5cm
Justus33 POIKA

27.1

Ninnu80 TYTTÖ
Suny POIKA 3785g, 51,5cm, 36cm

28.1

maximilian klo23.49(rv 40+1) POIKA 4100g, 52cm
ärris TYTTÖ 2900g, 48,5cm, 34,5cm

29.1

ansku88 klo14.15(rv41+4) TYTTÖ 4250g, 51,5cm, 37,5cm

31.1

papunen TYTTÖ


helmikuulle odotuttaneet: (tammikuiset)

5.2

shakki klo21.25(rv41+3) TYTTÖ 3955g, 52cm, 36cm

6.2

Afu-82 klo12.02(rv42+2) TYTTÖ 4580g, 56cm, 38cm

10.2

mirkkuli klo23.14(rv41+4) TYTTÖ 3955g, 51,5cm, 35cm
kotikurppa (rv41+6) TYTTÖ 3700g, 48cm

12.2

Blanca klo8.46(rv 41+5) POIKA 3570g, 52cm



Edelliseen jutusteluun..

http://kaksplus.fi/keskustelu/t937158
 
Toi edellinen alko oleen jo niin monisivuinen et jos uutta nyt pykästäis :D

Mooh!
Täällä vaikka kui tisua syödään niin meinaa nälkä olla Lucalla. Nyt sitten annoinkin toisen annoksen tälle päivää sosetta ja koko purkki meni päärynää. Eli varmaa täälläki aletaan 2x/pvässä rytmiin + illalla ministi puuroa makustellaan. Oma maitoa kyl riittänee mut ei vain nälkää piä.
Meillä tuo syöminen onnistuu kyl helposti ja ei niin kauhia sotkusta hommaa ole. Luca niin reippaasti aukasee suun ja nielee. Ainut hankaluus on toi meiän sitteri ku se hytkyy, siis pikkusenki Luca heijaa jalkaa niin koko sitteri pomppii..Koita siinä sitten tuikkia lusikalla ettei kurkkuu asti sitten tökkää. Turvakaukalossa en haluu syöttää ettei se sitten mene likaseksi. Sitteria pitää vaa jalalla pitää paikoillaan koko ajan. Mut eihän tässä enää kauaa mee kun saa alkaa syöttiksessä syöttämään...siitä tulikin mieleen et missähän meiän tripp trapin se syöttiskaari on.. :xmas: se nahkalenkki kyl löyty mut kaari hakusessa..Innolla odotan sitä aikaa ku saa istuttaa, helpottuu monet hommat. Pääsee poikaki mukaan pöytää ku syödään yms. ei mene varmastikaan niin helposti sitten hermot ku saa olla mukana.
Nyt Luca tuolla niin tyytyväisenä sitterissä pärryyttää ku masu täynnä.. :heart: pitääpä mennä leikittää poikaa ku nyt on rauhallisempi hetki, ku isommat pojat kahtoo piirrettyjä.

Saaru


Koitin tätä kirjoittaa tuonne vanhaan pinoo, mut ei sitten millään onnistunu.. jospa nyt sitten..
 
Hei taas,

kopioinpa tämän viestin vielä tuolta vanhasta pinosta tännekkin, tosiaan tuon tökkimisen takia meni vielä sinne, kun en tätä uutta pinoa huomannut...

Kovasti taas on kiirettä viimepäivät pitänyt. Mä kun päätin sittenkin koittaa tsempata ja valmistua tämän vuoden puolella, niin kouluhommia on tullut väkerrettyä pitkin öitä. Onneksi sitten aamulla on saanut nukkua pitkään, Laura siis edelleen valvoo illalla ja nukkuu aamulla.

Nyt vaan on tainnut tää mua sitkeästi vaivannut flunssa tarttua Lauraanki, tyttö on aavistuksen räkänen ja ääni on ihan maassa. Kuumetta ei kuitenkaan ole ja muutenki varsin hymyileväinen, joten ajattelin muutaman päivän seurata tilannetta ennen ku lääkäriin vien.

Maija ja Laura n. 3,5kk
 
Moikka, pitkästä aikaa minäkin tänne jotein rustailen. Oon taustalla häärinyt ja lueskellut teidän tarinoita :)

Meillä on tyttö kovassa yskässä ja nuhassa :snotty: Tänään kävin lääkärissä, onnesta ei ollut räkä keuhkoputkissa ja korvatkin olivat todella ok. Kurjaa kun noin pieni sairastuu, kova työ on hengittää kun nenä on tukossa...
Nyt kun sairastellaan, on kiinteät jäähyllä. En viitsi pientä kiusata potulla ja hedelmäsoseilla kun niin tukkoinen on. Meillä siis syöty kiinteitä jo reilu 3kk iästä.

Täällä ei vielä käännytä, hampujakaan ei ole vielä näkyvissä. Mutta kuolasta päätellen niitä voisi olla tuloillaan. Järkkyä kun aina on tytöllä nyrkit suussa ja paita märkänä :LOL:
Kovasti meidän tyttö jokeltelee ja on ihanaa kuunnella kun joku oikein kovasti laittaa nauramaan. :heart: Telkkaria katsellaan kovasti ja mtv 3 -mainoskatkon alussa ja lopussa kun se logo pyörähtää ja kuuluu musiikkia, niin sekös on meidän likan mielestä hauskaa!! :LOL: Että sitä voikin pienestä asiasta olla pikkuisella mukavaa.

Aattelin tässä viikon päästä kokeilla tarjota tytölle jo perunan ja porkkanan lisäksi kanaa tai jotain lihaakin. Jospa sitten maistuisi vieläkin paremmin tuo lämpöinen ruoka. Neuvolassakin sanoivat, että korvikkeella kasvavat vauvat voi hieman aiemmin aloitella kiinteitä ja noita eri makuja ja lihoja/kanoja.

Carla ja tyttö 4kk 10pvä :heart:

että aika on mennyt nopsaan, ihan jo itkettää töihin paluu ja tytön hoitoon laittaminen :ashamed: Onko muita???
 
Aika tosiaan menee liian nopeaan..

Itse oon ratkaissut asian niin että aion jäädä hoitovapaalle ainakin ensi vuoden syksyyn saakka jos vain asiat menevät suunnitelmien mukaan. Kaikillehan ei tietenkään ole taloudellisesti mahdollista ja kyllä meilläkin tulee tekemään tiukkaa, valitettavasti. :/ Mutta vähän suunniteltiin että tekisin osa-aikatöitä muutaman illan viikossa/viikonloppuisin niin vähän helpottaa.

Mutta ne on sen ajan murheita sitten, nyt vielä nautitaan mammalomasta pienten kanssa! :heart:

3kk neuvolassa th kysyi että onko ikävä töihin jne niin sanoin ettei kotonaolo ahdista vaan töihinpaluu. Th tokaisi siihen että eikun sitten vaan kakkonen heti perään. :LOL: Tykkään kyllä tosta meidän omasta neuvolatädistä, on ihan samalla aaltopituudella mun kanssa. :D
 
Huomasin tuossa että olimme tipahtaneet jonnekin tuolta syntyneiden listalta siis 27.1 syntyi poika 3785g ja 51,5cm, pää oli 36cm.
Mutta nyt siis muihin kuulumisiin. En ole kauhean ahkeraan ehtinyt kirjoittelemaan, mutta lueskelemassa olen aina pikaseen käynyt. Meillä on nyt viikon verran maisteltu perunaa ja porkkanaa ja ihan kivasti tuntuvat maistuvan. Poika on nyt muutaman yön nukkunut ihan kivasti, yhdellä syötöllä, tuntuu tosi luksukselta. Sitten kun vielä sain tungettua pojan sängyn aivan meidän sängyn viereen niin ei tunnu tuttishowkaan niin pahalle,kun ei tarvitse nousta kokonaan sängystä. Poika oli 3kk neuvolassa 63 cm ja 6600g eli hyvin on kasvanut ja tuntuu että koko ajan kasvaa huimaa vauhtia kun vaatteita jää pieneksi. Ja nyt on menossa vielä jokin tehosyömisen aika kun joutuu välillä antaa kahdesti päivässä korviketta ennen kuin poika rauhoittuu. Hieman tuntuu että tuo rm alkais vähenemään. Poika alusta asti hieman vierastanut oikeaa rintaa joten se muutenkin toiminut vajaalla "teholla" ja nyt vaikka koitan aina aluksi tarjota rintaa niin ottaa vain isoimmat hörpyt siitä mut ei mun mielestä ime niin kauaa että auttais tuohon määrän lisääntymiseen. Kunpa imetys jatkuis vielä ainakin niin kauan kuin syö yöllä, olis niin helppoa. Tällaiset oli tämänhetkiset kuulumiset meiltä.
 
Piku: Oon tuota seerumia lauantaista asti käyttänyt ja kyllä se on hillinnyt hiusten lähtöä. Toki niitä edelleen lähtee, muttei enää tukkoina ja sänkykään ei ole enää niin täynnä karvaa. Mulla on auttanut ihan hyvin :)

Niin tuossa viime viikolla käytiin neuvolassakin ja näytti seuraavaa..

Paino 6880g, pituus 63,8cm ja pipo 43,5cm. Tissittelyä oon vähentänyt viiteen kertaan päivässä. Soseita ja velliä syödään sen sijaan ja kasvu on nyt hyvää. Oltiin täällä uudessa paikassa neuvolassa ja täytyy sanoa, et tykkäsin enemmän siitä vanhasta. Se vanha oli aidosti kiinnostunut ja innoissaan vauvoista, tämä uusi vaikutti enemmän "teen tätä vain siksi, kun ei muutakaan ole"-tyypiltä.
Kirjoitti neuvolakorttiin: Rm saanut vähemmän ja aloitettu velliä sekä kasvis-ja hedelmäsoseita; kasvu hyvää. Hymyilee paljon, kiinnostuu lelusta. Tosi hyvä iho.Lihaa 5kk iästä, samoin kalaa voi antaa.

Ukko on ruvennut nyt jauhamaan kehä kolmosen sisäpuolelle muutosta! Sillä loppuu työsuhde heinäkuun alussa ja nyt se hinkuu Helsinkiin. No tottakai siellä on niitä töitä, mut kulut on moninkertaset. Mä haluisin mielummin Tampereelle, siellä on sentään mun ystäviä ja veli asuu Nokialla. Helsingissä ei ole kummallakaan ketään, oltaisiin siellä sitten ihan yksin ja Poriinkaan ei kovin usein viitsisi lähteä. Mitä hel..iä mäkin siellä yksin tekisin päivät pitkät? Olisin foorumilla notkumassa, kun en muuta keksi? :eek: Sitten olisi pakko muuttaa johonkin 50 neliöiseen hikikoppiin, jonka vuokra huitelee tonnin kieppeillä |O Tampereelle voin muuttaa, ukko lähteköön keskenään Helsinkiin jos sinne haluaa :kieh: Ei se ajattele muutakuin omia tarpeitaan, prkl!

Tei sitten itse soseita eilen; peruna porkkanaa ja peruna-porkkana-maissia. Heitin ihan vaan summanmutikas aineksia kiehumaan. Tehosekottimella sotkin niitä ja kävi se näpsäkästi. Tänään maistellaan niitä sitten, saapi nähdä miten nassu reagoi :D Kait siinä jonkin verran säästöä tulee.. Aletaan muutenkin säästölinjalle ruoan suhteen vaikkei rahahuolia olekaan. Kismittää vaan, kun käymme kaksi kertaa viikossa kaupassa ja kummallakin keraalla menee 60-110e! Meitä on kuitenkin "vain" kaksi aikuista, vauva ja kani. Karsitaan vain määrästä, ei laadusta. Mie luovun risifruteista, ostetaan lihaa ja kalaa vaan tarjouksesta ja laitetaan pakkaseen. Jätetään kaikki turhakkeet eli suolapähkinät, popparit, suolakeksit ym pois. Hyvä muutenkin, ne vaan lihottaa :LOL:

Gorthaur ja syöppö-Sampo 4kk ja 6pvää.
 
Kiitos uudesta pinosta, Saaru! Tässä olisi meidän neidin syntymämitat, jos ehdit lisäilemään Eli 3550g 49 cm ja pipo 33 cm.
Töihin menosta oli puhetta, mä varmaan palailen töihin aikas pian ja olenkin jo vähän aloitellut, mutta mulla on niin hyvä tilanne, että työskentelen mieheni firmassa ja teen töitä kotona lasten kanssa. Ja nyt on kova kiirus firmassa, joten aina jossain välissä koitan vähän tehdä töitä (lukua ja paperihommia). Esikoinenkaan ei ole ollut koskaan hoidossa, paitsi mammalla ja papalla mun työmatkojen ajan. Nyt olis työmatka tiedossa syyskuussa (messut) ja sinne olen menossa Emman kanssa, koska silloin vielä toivottavasti imetän. Kyllä pelottaa ja hirvittää kuinka siitä selviää, mutta Emma on onneksi sosiaalinen vauva ja tietysti pitää pyytää joku hoitaja mukaan. ;)
Mutta jos pitäisi laittaa lapset hoitoon, se olis mulle tosi kova paikka. Vaikka on tää kotona olo ja työskentelykin raskasta välillä. Eilenkin oli ihan hirveä ilta, esikoinen sai jonkun superuhmakohtauksen, kaikki oli huonosti ja mikään ei auttanut. Tavarat ja ruoka lenteli, koira ja kissat sai kyytiä ja minä kepistä päähän, se tais tosin olla vahinko. Ja Emma itki ihan yliväsyneenä... Sitten kun lopulta sain tytöt maate 11 jälkeen, niin tein vielä 4 asti yöllä töitä. |O Kyllä nyt väsyttää!
Että sellasta meillä... :D
Siis nyt on joku ihme tapahtunut, Emma on nukkunut jo 15 min päikkäreitä! :LOL: Kyllä se kohta herää ihmeissään!
Neamma ja tytöt! :flower:
 
Hopsa!
Mihinhän se Suny oli sieltä kadonnu :snotty: noo, mut nyt löytynee listalta. Kuten myös Neamman tiedot!

Voi että aika juoksee ja poijjaat kasvaa. Nyt muka näyttää et muutama 68cm bodyt käy pieneksi. Ja joitan 74 oon käyttänyt eikä ne niin valtavia ole, mitä olin ajatellut..kääks!

Kylläpä oli Lucasta eilen hyvää pelkkä porkkanasose, söi niin reippaasti, tänään puolestaa aika huonost upposi bataatti-porkkana-kukkis, mut jospa toinen sose myöhemmin tekis paremmin kauppaa.

Täällä kaikki poijjaat nuhii enemmän tai vähemmän. Luca ei onneksi pahasti, toivottavasti ei pahenekaa. Täälä on niin kylmäki, mihin se hianosti alkanut kesä menikää??? Vaunuihinki kun nukuttaa niin ei oikein taas tiä mitä laittaa päällä, ku mittari lähempänä nollaa :/
Tänään mä lähenkin käyttää esikkoa sitten futisharkoissa, ku miehellä kans röhää. Saa varmaa laittaa kunnolla vaatetta niskaa ettei ite vilustuta vielä itteesä kentän laidalla. Ellei sitten pientä lenkki tee siinä samalla.
Mä varmaa palailen töihin jahka mammis loppuu ja vanhat lomat on pidetty. Ja varmaan samalla systeemilla mennää ainakin alkuu et mies on aamut töissä ja minä illat. Säästetään hoitomaksuissa ja kelalta saadaan vielä kotihoidontuki. Sitten pikku hiljaa kahtellaan joskos mun hommat vaihtuis ku firmakin muuttaa uusiin ja kuulema niin isoihin ja mahtaviin tiloihin.. Mua ei (ainkaan vielä) harmita töihin lähtö.

Mut taas mennää.. Saaru
 
HEI MAMMAT..

Uskaltaiskohan sanoo ääneen..siis meillä ollaan herätty kahtena viimeisenä yönä vain 1 kerran syömään, aamuyöstä :eek: muutaman kerran olen joutunut tuttia laittaan, mut siis sillä jatkanut unia :) Eli pittää vissiin hieman paremmin nälkää nuo kiinteät. Maitoa kyllä tulee ihan hyvin ja nyt sit yöllä tuntuu että rinnat todella täysiltä, poika imee vaan yhden kerrallaan, niin täytyy varmaan alkaa pumppaan toinen sit myös silloin edes vähän tyhjemmäksi niin ei oo sit aamulla niin täynnä..No mut nyt tämä taika varmaan raukeaa kun ääneen sen sanoin..

Gothaur: hienoa että on auttanut, itse en ole vielä päässyt testaileen..

Mulla näyttäis nyt vihdoin siltä että alkaa pikkuhiljaa hiusten lähtö tasoittuun, siis edelleen lähtee, muutei niin paljon enää. Alkaa varmaan loppuun...

Töihin menosta oli puhetta. Minä en lähde vielä syksyllä töihin. Miehen kanssa jo yhdessä tuumin päätettiin, että jään vielä hoitaan Jasua kotiin. Ei kyllä suoraan sanottuna ole kiirekään, kyllä kai niitä kerkee sit paiskimaan. Ja sitten kun oisisn aina töissä 10-18 tai 12-20 niin missä välissä kerkeisin nähdä pikkuista :/ Haluaisin olla kotona ainakin tunne ens vuoden syksyyn saakka, katsotaan nyt sit, eihän siittä ikinä tiiä.Tiukkaa tullee myös, mutta näin halutaa, täytyy sitten kaikissa turhissa jutuissa säästää..
Oishan töissä se hyvä puoli et sais jotain muutakin elämään, ja kyllähan se välillä kun itsekkin asiakaspalvelualalla olen niin kaipais ihmisten seuraa. Mut nyt ainakin pääsääntöisesti viihdyn todella hyvin kotona, ja meillä on semmoinen oma mammarinkikin, niin siellä saa sitten aikuista juttuseuraakin, eikä päähajoo, kun muistaa joskus käydä aina jossain.
Nythän se muutenkin alkaa helpottaa kun kesä on tulossa ja pikkuiset kasvaa niin aina vaan helpompi lähteä joka paikkaa. Itse haluaisin kuitennii imettää kauan vielä että ois sitten kätevästi aina appeet mukana vauvalle.

Meillä Jasulla huomenna 4kk neuvola saa nähdä kuin on kasvanut, mielenkiinnolla siis odotan sitä..täytyy sit tulla kertomaan neuvolakuulumiset

Ai niin ja Saaru kiitti uudesta pinosta, sinä se kehtaat :hug:

Niin ja syömisestä on ollut puhetta.meillä suurimmaksi osaksi saadaan nuosotkut tähättyä aian suuhun, naamaan tai ruokalapulle. Välillä on toki tukassa ja jokapaikassa, varsinkin tuo porkkanaa on ihanan sotkevaa :) Mut kyllä Jasu syö todella hienosti ja nielee vauhdilla, taitaa pikku-ukko tykätä..Meillä on tuossa meidän sitterissä lelukaari, niin hoksasin et kun sen jättää siihen niin, niin ne kädet pysyy suurimmaksi osaksi pois lautaselta...

No siinäpä taas

Piku ja Jasu
 
Moi!
Nyt on taas tänään soseet uponnut ukkelille paremmin, mut siitä iltapuurosta nyt meinattiin toistaiseksi luopua, kun ei jaksa väsyneenä lusikkaruokaa syödä.

Gorthaur: Meillä kans tisutellaan 5 kertaa päivässä, se riittää ihan hyvin meille. :) Ja sit yöllä kans syödään tissiä.

Minkaslaisia uni/syöntirytmejä teillä muilla on ketkä syö jo kiinteitä?

Meillä mennään suurinpiirtein nyt näin:

8.00 Tissiä, ja jatketaan yöunia yhdeksään
10.00 Puuroa n. ½dl, ja tissiä, unet 15-30min
12.00 Kasvissosetta ½prk, vettä annan lusikalla syönnin yhteydessä, sit tissiä, ja unet 15-30min
15.00 Tissiä
17.30 Hedelmäsose n. ½prk, tissiä ja unet 15-30min
19.30 Velli n. 200ml, yöunille.
Ja yöllä syödään tissiä pari kertaa.

Meil on nyt Albertti ruvennut sitä harrastamaan että yöt haluis nukkua vaan tissi suussa, ei siis syö tissiä, vaan NUKKUU tissi suussa |O Onko muilla samanlasita? Oon nyt vähän huudattanut sitä muutamana yönä, kun harjotellaan sitä että tutti kelpais tissin tilalle.. :/

Ite ei tarvii hoppuilla töihin paluusta, kun ei oo työpaikkaa mihin palais, olin puol vuotta työttömänä ennen mammalomaa.

Katja ja Albert kohta 4½kk
 
Hei,

Kiitos pinosta, Saaru!

Näillä näkymin mä meen töihin aikaisintaan vuoden päästä syksyllä. Toiveena olisi kuitenkin vasta seuraavana syksynä (2010). Katotaan miten rahat riittää. Tää on kuitenkin mun viimeinen mahdollisuus olla kodinhoitotuella niin pitää yrittää hyödyntää :D Hoito on aloitettava syksyllä, kun ryhmät aloittavat, kun meillä on 3 hoitoonmenijää. Nyt jo hirvittää, miten siitä rumbasta selviää ja jaksaa. Toivottavasti saadaan kaikki lapset samaan päiväkotiin silloin.

Töihin mä en kaipaa. Porukka on siellä muuttunut ja vähän epäilyttää osaanko enää mitään... :ashamed: Oon ollut viimeksi töissä syyskuussa 2005, joten ehtii tää mieli vielä muuttua töihinhaluamisen suhteen :) Katellaan.

Nyt Emilia syö mun paitaa siihen malliin, että on siirryttävä syötölle.

Jimena + Emppu 4kk
 
Hyvää iltaa mamit! Voi kun mulla on haikea olo! Esikoinen (kesäkuussa 3v) ilmoitti illalla, että haluaa nukkua omassa huoneessa yöt tästä lähin, on siis nukkunut meidän vanhempien makuuhuoneessa tähän asti. No, iskä siirsi sängyn omaan huoneeseen ja siellä pikkuneiti nyt nukkuu! Tosin pyysi koiran viereensä. Elikkä koiran kanssa nukkuvat omassa huoneessa! Mulla on jopa surullinen olo, kun toinen lapsista on jo "niin iso" että yksin jo nukkuu. No, kaipa hän yöllä kömpii meidän viereen! :LOL:
Katja kyseli tissi suussa nukkumisesta, meidän vauvalla on myös usein sellaisia öitä, että nukkuu vaan tissi suussa. Mulla on onneksi niin hyvät unenlahjat (lue:univelkaa) ettei haittaa, lykkään tissin suuhun ja nukahdan. Yleensä tää tissiralli alkaa, kun 4-6 aikaan yöllä herää ekan kerran syömään. Sitten vaan päättää jäädä äitin kainaloon tissittelemään. ;)
Jaahas, kai sitä pitäis mennä kokeileen, miten saa unta ilman pikkuneitiä samassa huoneessa. :|
Neamma
 
Nyt kun täällä on ollut töihin lähdöstä juttua.. Entäs te muut, jotka aiotte mennä töihin niin aiotteko jättää mammaloman kesken vaiko palata töihin vasta sen päätyttyä? Mä rupeen vasta hakemaan töihin loman loputtua, mutta kuitenkin vasta sitten kun Sampo on 1-vuotias. Oon sitten kodinhoidontuella niin kauan kunnes saan töitä. Ei onneksi ole sitä tuskaa ja hätää saada äkkiä jotain hommaa kuin silloin työttöminä aikoina. Ennenkuin Sampo täyttää kolme vuotta niin ei tarvitse olla kieli vyön alla työn suhteen, mikä autuus!

Katja: meidän poika nukkuu tutti suussa, tissiä ei niinkään kaipaa. Ihan alusta asti (sairaalassa jo ) aloitin iltarutiinin niin, että vaipatin vauvan ja sitten syötin täyteen. Tutti suuhun ja peiton alle. Ei seurustelua tms lepertelyä. Nykyään laitan vielä sängyn toiseen reunaan leluja katseltavaksi. Joskus nukahtaa siihen laakista, välillä täytyy käydä laittamassa tutin 1-5 kertaa suuhun. Luin nukuttamisohjeen jostain vanhasta Vauva-lehdestä silloin syksyllä, kun kahmein vauvatietoutta itseeni :D Eli hoidetaan tarpeet, vauva nukkumaan ilman lässytystä. Jos yöllä herää niin syöttää ja missään nimessä ei jää lässyttämään tms vaan vauvalle osoitetaan, että yö on nukkumista varten. Meillä tämä traditio toimi hyvin. Sampo on nukkunut n.kk:n ikäisestä koko yön ilman syöttöjä.
 
Joo, en minäkään mitään höpöttele vauvalle yöllä, en ota katsekontaktia tms. eikä poitsu oo hereillä kun n. 5min aina syönnin yhteydessä (vähintään 2 kertaa syö yöllä ) Mut se on silleen, että kun syö, niin nukahtaa tissi suuhun. Sit kun otan tissin pois suusta, niin poitsu herää minuutin päästä, ja huutaa niin pitkään että saa tissin suuhun, imasee pari kertaa ja jatkaa unia, ja sama toistuu ja toistuu.... Eli pari kertaa yössä sillä on nälkä, mut muuten vaan nukkuis tissi suussa :snotty:
 
Moikka moi!

Ja kiitos Saaru uudesta pinosta, tuntuu toimivan kovasti joutuisammin kuin tuo entinen.

Meillä meni viime yö ihan ihmeellisesti. Kello oli yksi, kun pieni miehemme alkoi känistellä ja piereskellä! Oli kyllä ihan täydessä unessa, mutta sitä sitten jatkui enemmän tai vähemmän viiten, jolloin sitten oli nälkä. No eihän tää sinällään mitään uutta ole. Tätähän se oli silloin pari ekaa kuukautta, mutta nyt se tuli ihan puskista, kun on varmaan jo reippaan kuukauden nukkunut tosi hyvin ja "rauhassa". Toivottavasti oli vaan poikkeusyö... Pääni olen puhki miettinyt, että söinkö jotain "sopimatonta", mutta én ole ainakaan vielä' syyllistä keksinyt.

Töihin paluusta on täällä ollut juttua. Mua ei ainakaan vielä polttele yhteen töihinmeno. Nyt ollaan suunniteltu niin, etä palaisin töihin syksyllä 2009, mutta rahatilanne on kyllä sellainen, että jotain keikkajuttuja pitäis varmaan tehdä jo ennemminkin, ehkä ens syksystä lähtien. Mutta pikkuista en siis ajatellut hoitoon viedä ennen syksyä 2009. Ja tietty sitten, jos vaikka kakkonenkin jo kolkuttelis ovelle niin vois vaikka samantien olla putkeen vähän pidempäänkin pois =) Meillä vaan meni 9kk, että saatiin tämä pikkuinen aluille, joten eihän sitä tiedä saadaankokaan me enää toista lasta, joten turha kai suunnitella turhan tarkkaan.

Niin ja kaunis kiitos kaikille, jotka ootte kertoilleet teidän kiinteiden aloitus jutuista. Ne tässä nyt kovasti kiinostaa. Meillä poika on viimosen reilun viikon syönyt aikasta tiiviisti päivisin ja niinpä tuo kiinteiden aloitus on ollut mielessä jo monena päivänä. Mutta katsellaan nyt...

:wave: Kide
 
Töihinpaluusta: alustava suunnitelma on 2009 syksyllä mutta voipi olla että jatketaan 2010 alkuun tai jotain.Tässähän ratkaisee sitten raha ja oma jaksaminen täällä kotona.Loppuvuodesta ajattelin vähän lähteä keikalle.Siitä saa kivaa lisätienestiä ja pääsee itse tuulettumaan.Jos se tuntuu kivalta niin sitä voi sitten jatkaa pidempäänkin ja kohta vaarikin eläkkeellä niin on hoitajia arkenakin.

 
Hei taas,

tänään olenkin viettänyt kahdesti "omaa aikaa", aamulla kävin tentissä ja nyt illalla uimassa. Selkälihakset onkin taas hiukan jumissa, että toivottavasti tuo uinti vähän helpottais. Mies pärjäsi taas loistavasti tytön kanssa, aamulla heräsivät kumpikin yöunilta vasta kun tulin kotiin ja nyt illalla tyttö nukkunut päiväunia. Eli ei tyttö edes tiedä että olen ollut poissa =)

Töihinpaluusta: mä en vielä ole oikeesti ees ajatellu asiaa, tänävuonna tuskin töihin meen. Yritän nyt tosiaan valmistua ja sitten edessä ois sitten uuden työpaikan haku. Kotona haluaisin Lauraa hoitaa syksyyn -09 asti, mutta katsotaan miten rahat riittää. Tiukkaa kyllä tekee, mutta kai sitä voi sitten jostain muusta säästää.

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille,

Maija ja Laura
 
Saaru: Lisäätkös meidät listaan, eli Luca syntyi rv 41+2, 24.1 klo 1.02 , 3414g ja 51cm Kättärillä.

Meillä Luca on nyt muutaman päivän nukkunut päikkärit tosi huonosti, semmosia ½h pätkiä, joten illalla on hyvin hyvin väsynyt. Oon yrittänyt vaikka mitä, nukuttanut eri aikoihin jne..mut mikään ei tunnu auttavan. Oisko jollain vinkkiä vai meneeköhän tää vaan tästä.

Töihin paluusta, me ollaan alustavasti mietitty et menisin loppuvuodesta hetkeksi aikaa ja sit jos kaikki sujuu hyvin jäisin taas äitiyslomalle. Meillä on suunnitteilla tuolloin muuttaa k-suomeen jolloin Luca menisi äidilleni hoitoon. Mutta saa nähdä mitkä on suunnitelmat syksyllä ja koska kakkonen ilmoittaa tulostaan.

Kertokaahan, koska hyppykiikkua voi alkaa käyttää?Jotkut sanoo et 4 kk jälkeen ja jotkut et 6kk jälkeen,mikähän se oikea aika on?

Jahas iltapuuhiin, mukavaa loppuviikkoa :)

Jenni & Luca
 
Eli Jasulla oli tänään 4kk neuvola, painoa oli nyt sitten 5080g (hurjat :D ) ja pituutta 58,5cm eli nyt ois tullu syntymäpainoon 3kg ja pituutta syntymä mitasta 14,5cm. Hyvin kasvaa omalla käyrällään ja hyvä ihoiseksi taas kehuttiin =)
Puuroja aletaan sitten 5kk maistelemaan, siittä juteltiinkin terkkarin kanssa ja tulin siihen tulokseen et en nyt sit kokeile ennen sitä, vaikka sais sitä hipp puuroa kokeillakkin, vaan mennään nyt näillä, koska poika vaikuttaa niin tyytyväiseltä. Sitten tosiaan jos näyttää että tarvii enemmän niin voi kuulemma lisätä vielä yhden kiinteän aterian päivään...
Jasu sielläkin esitteli uusia taitojaan, terkka laittoi pojan vatsalleen, niin eipä kauaa tarvinnut oottaa, kun kääntyä muksahti selälleen :)

No siinä tärkeimmät ja nyt telkkaa katsoon, kun poikakin on jo unten mailla :wave:

Piku ja Jasu
 
MOi,
olis taas yks kyssäri... Nimittäin Rota-rokotteesta. Meidän poju sai ekan viime kerralla neuvolassa ja nyt saa sen toisen ens viikolla. Ekan jälkeen ei muita "oireita" tullut kuin viiden päivän kakkaamattomuus, mikä nyt ei kummemmin kaveria tuntunut haittaavan. Muutenkin usein helposti kolme, neljä päivää väliä kakkatouhuissa.
Mutta nyt siis mietin, että voinko olettaa, että myös tuon toisen annoksen jälkeen ei mitään sen kummepia oireita ilmaannu? Mitens on teillä, joilla on kummatkin, tai kaikki kolme satsia saatu? Vaihtelivatko vaikutukset?

Me vaan oltais lähdössä vähän mummuloimaan ja esim. ripuloivan kaverin kans ei tietty ole mitään järkeä lähteä.

Mutta ei tällä kertaa sit muuta.

Hauskaa viikonloppua teille =)
 
Kide: Meillä ei tullut mitään sen kummempia tosta rota-rokotteesta, semmoista muistelen, et tosiaan muutamaan päivään ei kakka tullut, mut ei ollut mitenkään kipeä. En muutenkaan tiedä johtuiko se kakan panttaus tuosta rokotteesta, koska välillä muutenkin aina voi olla muutaman päivän tauko (sit tuleekin aina ihanasti koko laidallinen :LOL: )

Ihanaa, taas viikonloppu edessä =) Hyvät viikonloput kaikille!!!

Ja ei muuta kuin hommaileen, poitsu päikkäreillä...

Piku ja Jasu :wave:
 
Hei kaikille! Sori kun tuppaan tänne teidän keskusteluun mutta mulla on 07 tammikuussa syntynyt tyttö ja olen nyt laittanut sille pieneksi menneitä vaatteita huutonettiin myyntiin kooltaan 74cm-86cm. Pakettiin olis huutojen myötä tulossa kaikki tarpeellinen tulevaa syksyä/talvea ajatellen. Ketä kiinnostas niin ei muuta kun osoitteeseen :)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=78160089

 

Yhteistyössä