**Tammivauvat2008**vol2

onnittelut Saarun Lucalle 1/2v. synttäreistä! Käykäähän ostaan kakkua, ihan vaan poikien takia, niinpä niin :LOL:
Hui oisin kyllä varmaan ihan hermona jos naapurissa asuis tuommonen hihhuli :eek: Varmasti aiheuttaa panikointia ja katkenneita verisuonia...

Meillä ei oo Kävelytuolia eikä hyppykiikkua eikä tällähaavaa nyt sit olla hommaamassakaan..jos nää allitkin pienenis kun poitsua hyppyyttelis :D

Täällä on vielä semmoiset 4kg raskauskiloja jäljellä ja mulle tuli 15kg. 10 kiloa lähti hetkessä kun en popsinut herkkuja synnytyksen jälkeen, ei jotenkin tehnyt mieli, tututki toi suklaataa, mut ei vaan maistunut, OUTOA :eek: ! No sit jonkun ajan päästä alkoi kyllä maistuun :p ja kilojen lasku jäi siihen. Nyt koitan vähän säännöstellä tuota herkuttelua ja vattlihaksia tehä, jotta tuon röllyn sais tuosta joskus pois, etes ennen uuden raskauden alkamista...Vatta lihakset on kyllä taas viimeaikoina jäänyt tyystin :headwall:

Meillä taas levoton yö, ei syönyt vasta kun 6, mutta kun se ralli mitä se nykyään öisin harrastaa niin on jotain aivan mahotonta! Kävin varmaan kääntämässä poitsun jonkun 4 kertaa takaisin selälleen |O

mut nyt on mentävä taas... :wave:

Piku ja Jasu
 
Moikka. Meidän tyttö on oppinut uuden kivan jutun: ku istuu syöttötuolissa on kiva tiputella lattialle kaikki tavarat mitä äiti eteen laittaa :LOL: Likka ottaa lelun käteen ja viskaa sen samantien lattialle! Kiva kun äiti sen sitten nostaa ja antaa takaisin.
Meillä tyttö tykkää seistä kovasti. Jalat jäykkinä se nököttää vaik kuin kauan ku käsistä kii pitää. Kai se lähtee kävelleen ennen ku oppii ryömiin tai konttaan. Meillä kun ei vielä oo mitään yritystä liikkua lattialla. Masullaan ei viihdy juuri ollenkaan, selällään pyörii kyl ympyrää.

Raskauskiloista on ollut juttua, mulla on pari kiloo ylimäärästä. Eikä ne taida tippuakkaan kun taas on alkanu maistuun suklaa ja kaikki muu herkku... :whistle:

Meil on hyppykiikku ja hyvin tyttö siinä viihtyy. Kävelytuolia oon kans miettinyt, mut meillä on kyl aivan liian vähän tilaa siihen touhuun :kieh:
Oon niin kyllästynyt tähän ahtauteen!!!

Onnea Lucalle, meillä sit huomenna ½-vuotis synttärit :heart: Niin se aika vaan menee... :(

carla
 
carla:sinun tyttö ihan samaan tapaan tekee asiat kun meillä Elli!Ihan kuin olisin itse kirjoittanut nuo mitä tyttö tekee.
Mä kans tässä pohdin että tokkopa tuo tyttö ryömii kun ei kukaan meistä ole.Mies on noussut suoraan seisomaan ja jättänyt konttailunkin väliin.Itse en ole koskaan ryöminyt eikä esikoinenkaan.Ollaan molemmat miehen kanssa istuttu ajoissa ja samalla tavlla on molemmat tytöt ajoissa istuneet.On vain ajan kysymys että Elli istuu ilman tukea lattialla.

Elli juttelee kovasti esineille ja hirvee kiinnostus on ympärsitöä kohtaa ja istualtaan pitää maailmaa katsoa.

Onnea kaikille 6kk ,perästä tulaan ihan kohta!

Saaru, onneksi pääset karkuun kamalaa naapuriasi!
 
HeMa Eikö ookkin mukava nostella niitä leluja uudestaan ja uudestaan, heh! Likalla on aina kunnon virnistys ku annan lelun takas lattialta hälle. Sit se lentää taas lattialle! Ketjureaktio!! Meillä kans tytöllä ei kauaa mee, kun hän istuu lattialla ilman tukea :) Sitten varmaan viihtyykin paremmin itekseen lattiallakin, toivottavasti :) Kova on likka kans istumaan, vauva-asentoon on turha laittaa :LOL: Ja ei meillä kyl ryömiin aleta, taatusti pian täällä jo otetaan ekoja askelia äidin avustuksella....On nuo pikkuihmiset kyl niin vallottavia tapauksia :heart:

carla
 
carla ja HeMa05: Meillä kans varmaan poika jättää ryömimiset väliin, ja alkaa suoraan kävellä, kun se kävelee nyt jo tosi hyvin pitemlemällä vaan mun etusormista kiinni :) Alberet liikkuu vaan sivulle ja taaksepäin ryömimällä, mut ei eteenpäin oo aikomustakaan.

Onnea Saarun Lucalle 6kk synttäreistä! Me tullaan sit huomenna perässä..

Minä täällä oon koko päivän ahertanut, matotkin pesin :snotty: Vielä olis hommaa, pitänee palailla illemmalla tänne :)
 
helou!!

Tänään on taas semmoinen päivä jotta olis ollu itelle ja kaikille muillekkin helpompaa jos olisin saanu vaan jäädä sänkyyn:) Kaikki vaan ottaa pattiin ja kaikki ärsyttää sit ei iso asia mut sain äitienpäivä lahjaksi hammaskorun ja nyt tänään huomasin et se on tippunu ja siitä on jääny se tausta hampaaseen kiinni.
Minä sit soitin liikkeeseen et kai joku takuu on ku ei pysyny ku kuukauden ja nyt jo irtos. sainhan minä uuden mut sit hiljenivät ku kysyin kuka maksaa sen laiton koska on kuitenkin 20 euroa ja se oli korussa vika:( ja en todellakaan maksa uudestaan. Minun pitää viedä sinne liikkeeseen se kanta mikä hampaassa on ni sanoin et tuon kyllä sit sen laskunkin.
Oiken kehuivat vielä et pysyy sit monta vuotta ni kakinmarjat pysyny kallis on koru jos vielä pitäs uudestaan maksaa:(

Kaiken lisäksi likka on ollu tosi tikkunen ja tuntu et ku päikkäreiltä heräs ni vaan tikkusempana ja mikään ei ole hyvä ei kertakaikkiaan mikään:(
Esikko taas sen näkönen et pysyy pois jaloista ni pääsee helpommalla:)

pieni purkautuminen teki hyvää vahinko vaan et tajusin näin myöhään päivästä:)
sori jos kauheesti virheitä :LOL:
 
Jee! Tänään sitten tapahtui läpimurto ja Luca lähti ryömimään pokerin innoittamana :LOL: Miehellä oli jäänyt lattialle pino pokerimerkkejä ja nehän kiinnosti ja kovasti. Sinne sitten mentiin!

Tänään sitten ostettiin taas paketti (sis.2pakkausta) vaippoja, niin eiköhän sitten postista tupsahtanu se pamppersin kampanja alennuskuponki noille vaipoille. Ja siihen ei tietty kuulu noi pahviset säästöpakkaukset. Noo pitää sitten ku reissusta tullaan niin käydä shoppaamassa kerralle ne 4pkt et saa sen 20e alennuksen. Liberon paketti sitten puolestaa unehtu hakea, vaikka eilen lorvittii kaupungilla kahteenkin otteeseen. jos sittne seuraavalla kerralla :D

Katjahan on ollu reippaana, itelläki tässä pakkailut yms siivoilut odottais. Jotennin vai jumittaa ja ramaseen..Koko ilta aikaa =)
 
Saaru: Meille tuli kans tuo pampersin tarjous. Tarkoittaakohan se ihan tuon kokoisia paketteja mitä siinä esitteessä näkyy? Ja saakohan ostaa tarjouksesta? Meinaan nimittäin, että ainakin tällä hetkellä on nuo paketit mitä siinä kuvassakin on, niin tokmannilla tarjouksessa 10?/pkt, niin eipä siis jää paljoa paketille hintaa kun saa sen 20? takaisin. Siis jää maksamaan 5?/vaippapaketti :whistle: Ymmärsinkö mie oikein? Jelppaa sie viisaampana :LOL:
Se sit Luca päätti synttäreiden kunniaksi vähän irrotella :D
 
Joo, se tarkoittaa vaan ja ainoastaa noita paketteja. Eli mekin ostettiin tänään se pahvilaatikko, missä 2pkt vaippoja, se ei siis kuulu tuohon tarjoukseen. Mutta jos oltais ostettu noita normipaketteja 2 niin sitten ois voinut ne lähettää. Ja ei noissa lapuissa kyl lukenu et ois väliä et onko vaipat ollu tarjouksessa vaikko ei. Eli ehottomasti kohti tokmannia. Onkohan meiän tokmannilla kans sama tarjous :/
 
Saaru: Käsittääkseni tarjous on voimassa kautta maan. Siinäkin säästää jo noin 10? yhteensä kun käy ne vaipat sieltä tokmannilta B) Viimeksi hamstrasin vaippoja toukokuun alussa prismasta, kun siel oli liberot 6,95?/pkt. Vaippojen ostaminen on kyl semmoista, että ei kannata normaalihintaisena ostaa, vaan kandee haalia aina tarjouksesta useampi paketti :)
 
Meillä on nyt se etu et mies on töissä Prismassa joten saadaan aina kaikesta käyttötavaroista mm. vaipoista -15% (+ tietty ostoista bonukset) siksi ei niinkää minkää tarjousten perässä mennä.

Gorthaur, meillon tälläinen kävelytuoli..Pikku Piia merkkinen, erin värinen kuin kuvassa. Mutta ollu ihan hyvä, mitä nyt ollaan käytetty..Aikas samalaisia noi kaikki on, erilaisilla leluilla ja musiikeilla vain. Just veli ostin semmoisen vain mitä ei saa kasaa ollenkaan. Tämän tuolin saa ihan littuun eli hyvä laittaa sitten pois haitoltakin, jos tarve vaatii.
 
mulle tuli myös se tarjous pampersilta, mää taas kans just luulin et koskee niitä pahvipakkauksia, luulin että ne on niitä sästöpakkauksia..ja mun tuttu kans sanoi et koskee niitäkin. Niin ei vissiin sit koskekkaan... :snotty:
 
No myt tämäkin mamma kerkee istahtaa tähän vähän pidemmäksi aikaa..

Me ollaan tännään käyty kävelyllä meidän perän mamaringin kanssa ja tehtiin oikein maraton lenkki melkeen 3 tuntia käveltiin |O nyt väsyttää ja jalkapohjassa on niiiin iso rakkula, auts :ashamed: mut hyvää teki..Jasulla sitten meni päivärytmi aivan sekaisin ja on sitten ollut niin kärttynen että..varmaan joku adhd päivä ollut sillä :( huh!
No Saaruhan saa kivat henkilökunta alennukset sit...Ja Lucahan st vihdoin puoli vuotis synden kunniaksi lähti ryömimään.. Meillä on tänään pikkasen pakiteltu, ja tosiaan kun en ole kattonut niin on ison matkankin siirtynyt jollain tyylillä..tyyli vielä arvoitus : )

Täällä on tänään ukkonen jyrissyt monta tuntia, mutta ei yhtään salamaa oo näkyny..niin kaukana vissiin oli.Vähän pelotti tuolla kävellä, et josko tulee päälle..hui.

Meillä on huomenna meuvola, täytyypä sit tulla kertomaan, miten on mitat muuttunut..siis jos on =)

Piku ja Jasu ( joka onneks nukahti suht hyvin raskaan päivän jälkeen)
 
Aaaaargh!
Meillä on ollut niin totaalisen kamala päivä!Nanulla varmaan hampaat kiukuttaa tai jotain.Se on kitissyt ihan koko päivän!Mikään ei ole hyvä,missän ei viihdy ja mikään ei kelpaa! |O
Luojan kiitos ipana nukkuu nyt.
Eihän se tietty vauvan vika ole,mutta on vähän kiristänyt tänään.Tiiättekö,että meillä ei onnistu esim semmonen,että tyttö olis lattialla ja mä kattosin telkkua ja samalla leikittäisin sitä.Ehei!Nanu raivostuu heti jos yritän edes vilkaista telkkaria.Koko ajan pitää olla katsekontakti. :headwall:
Mä hommaan sen kävelytuolin huomenna.Pakko vaan tilata netistä,kun ei täällä tuppukylässä myydä niitä missään. :kieh:

Saaru:Onnea puolivuotiaalle muksullesi ja onnittelut liikkeelle lähtemisestä! :flower:

NuoriMuori:Saisivat kyllä ilmaseks sen laittaa!Jos sen pitäis noinkin kauan pysyä,niin sehän on niiden velvollisuus! :eek:

Toivottavasti huommena olis parempi päivä! :/

Väsynyt Vattu
 
Iltaa kaikille!
Täällä ollut myös jo kaksi päivää kamalaa rätinää ja kiukuttelua! :ashamed: Ja yö oli yhtä tuskaa... Mikään ei ole hyvin ja vaan sylissä viihtyy... Mulla on jo selkä ihan sökönä kun olen kannellut neitiä! :'( Olen ihan poikki! Nyt sain maate, toivottavasti nyt nukkuu, luulis olevan jo tooosi paljon univelkaa tytölläkin. Esikoisen lähetin tänään mamman ja papan kanssa mökille, ettei hänen tarvitse kärsiä, kun Emma itkee ja minä olen myös itkuinen ja kiukkuinen.. En tiä mikä on, ei ole kuumeine ja ei itke kunhan saa olla sylissä, mutta ei sekuntiakaan yksin! Ruoka maistuu ja sylissä hymyilee.. Ehkä nyt sitten on hammas tulossa... :|
Meillä on Fisher pricen hyppykiikku, aivan mainio! Se on kyllä viäkin lainassa, pitäis varmaan pyytää takaisin jo.
Kävelytuoli on myös, pitäis varmaan kokeilla... En kyl usko, että siinä viihtyy, kun syli on SE juttu meillä! :kieh:
ONNEA LUCALLE! :flower:
Meille tuli myös se pampersin tarjous.. Mikä kumma se joku swit koodi (vai mikä se nyt oli) on? *kyselee tyhmä*
Neamma
 
Kiitos Katja! Pitää laittaa mies asialle! :LOL:
Meidän neiti kränää vieläkin! Kun vaan tietäs mikä on! Ei ole kipeä kun sylissä rauhoittuu ja kuumetta ei ole.Supon jo annoin. Varmasti hammas tulossa.
Erittäin väsynyt Neamma
 
Heissulivei..

Hui kun oli taas tullu niin paljon tekstiä että nyt en kyllä muista mitä kaikkea oli kirjotettu. Myöhäset onnittelut Lucalle :flower: Ja onnea kaikille niille 6kk vanhoille joilla se tänään tuli täyteen olikohan muistaakseni katjan poika ja Carlan tyttö, Ja meidän ukko kans kuuluu tähän joukkoon. Kyllä aika vaan sit kuluu niin nopeesti kun tuntuu että vasta vähän aikaa sitte lähdettiin sairaalasta pois mut joo siit on jo puol vuotta.

Meillä tuo Roope lähti ryömimään tässä viikko takaperin ja sitä ennen oli ottanut jo konttaus asennon kun sitä mietinkin että lähteekö konttamaan eikä ryömi ollenkaan, mut lähtipä kuitenkin. Meillä se olisi huomenna pitkä reissu edessä kun lähden vanhempien ja Roopen kanssa pohjoseen ajelee ja ollaa muutama päivä siellä, ukkokin saa sitte tehdä töitä niin paljon ku jaksaa. Tänään lähti yöksi töihin ja luultavasti nähdään vasta 2 viikon kuluttua. No tämmöstä tämä välillä on..

Kiloista: Mulla lähti kaikki raskauskilot ja vähän ylimäärästäkin synnytyksen jälkeen ja ei jäänyt pömppistä ollenkaan. mut mut.. nyt sit tullu tässä kyllä niitä kiloja takasin kun herkkuja tullu mässättyä jonkun verran..

Hyppykiikusta/kävelytuolista: Meilläkään ei ole kumpaakaan, on kyllä pitänyt hommata mut jotensakin jääny..

Mitähän nyt vielä.. eipä tule mieleen.. =) No taidanpa nautisella kahvin ku Roopekin nukkuu.. Heissan
 
No niin neuvolasta kotiuduttu..Paino oli 5870g (+310g) ja pituus 62cm (+2cm) pipo 43cm (vajaa +1cm) ja siis hieman etuajassa oli tämä 6kk neukka, eli 3 viikkoa edellisestä.. Ihan kuulemma tasaisesti kasvaa edelleen ja ei kuulemma tarvii vielä lisätä 4:ttä kiinteää ateriaa, jos poitsu on tyytyväinen ja nukkuu yöt.. Hieman vielä varvastaa ja kuulemma saakin varvastaa tuonne reiluun 6 kk mut katotaan ens kerralla sit jos ei oo muutosta niin pääsee kuulemma jumpparille..mut hyppyyttää ei kuulemma nyt kannata (tukee vielä sitä varvastusta) ja siittäkö poitsu ois tykännyt :/

Onnea kaikille puoli vuotis syndeä juhliville :flower:

Nyt pitäis mennä touhuileen kun poikakin päikkärellä...

Piku ja Jasu
 

Yhteistyössä