~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Onnea Tinker_ ja Katapultti mukavista ultrakuulumisista :heart:.

Täällä myös np-ultrassa käyty, ja kylläpä se jännitti. Pelotti niin kovasti yöllä, ettei pieni sydän enää lyökkään, tai että niskaturvotusta onkin kovasti. No vajaan kahden tunnin yöunien jälkeen kaverin kanssa ajeltiin 120km:n päähän ultraan. Ja onneksi kaikki hyvin :heart:. Mittaa pikkasella tais olla 6,5cm, ja turvotusta 1.5. Siellä makoili suloisessa mykkyrässä käsi suun edessä :heart::heart::heart:

Onnea kaikille nt-ultraan lähiaikoina meneville!

-Amalia- ja Muru 12+4
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)
Meillä tänään oli myös nt-ultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Mittaa pikkuisella oli 5,8 cm ja vastasi viikkoja. Ihanasti siellä touhuili omiaan. :D Turvotusta taisi olla 1.0.
4D-ultraan ei erikseen mennä, koska täällä katotaan sillä noissa kahdessa ultrassa. :) Saatiin tänäänkin oikein suloinen kuva vaavasta 4D:llä otettuna.
Aika omanapaista tuli ja vähänlaisesti... :ashamed: Pahoinvointi kiusaa.... :(

Nane 12+3
 
tinker_, Katapultti, -Amalia- ja Nane87 ONNEA! :heart: :heart: :heart: :heart:

Ninnatar, mun mielestä toi kapalo näyttää ihan kivalta. =) Joku tuollainen täytyy varmaan tilata, mä kun tosiaan olen aivan onneton kapalontekijä esim. peruslakanasta...

Mukavaa päivää kaikille, nämä lähtee kohta shoppailemaan!



NS 13+0 poksista! :heart:
 
Heips!

Mun tekis niin mieli mennä tohon 4d-ultraan!eli voi olla et mennään:)mä vaan en oikeen tiiä mis täälä ois sit lähin sellanen..pitää ottaa selvää.
Mä oon ihan älyttömän herkkä ollu tässä raskaudessa,siis en kyl muista et muilta oisin ollu näin herkkis,ei kyl välillä paljo tarvita et itku tulee,huoh..vaikka siis kaikki on hyvin:)kummallista;)!
Hei tosta 4d-ultrasta vielä millonhan se ois sit hyvä tehdä?
Pahoinvointi onneks on nyt paljon vähentynyt,jeee!!viimeksi kesti rv16 asti.
No joo mut nyt auttaan esikoista joka on lähössä heppaleirille,onneks eväät on jo valmiiksi tehty.

hemuliina ja pikkanen 12+6:wave:
 
Pirtsi, en loukkaantunu sun suorista sanoista. Ihan oikeassahan sä oot. Itsekkin oon kuullu raskauksista joiden riskiluku on ollu jotain 1:200 ja ihan terveitä vauvoja on tullu. Ja tietty toisinpäinkin voi käydä. Vaikka itsekin järjellä tietää ton asian, niin jotenkin vaan aluks hätkäytti tuo luku, kun toivos tietysti, et pienellä olis kaikki kunnossa. Ei me siitä riskiluvusta olla enää stressattu. Mut tosiaan ihan riittävä varmaan ois, jos tietäs vaan, onko luku normaalin rajoissa vai ei.
 
Koitin eilen sitä uutta doppleria. Ensimmäisellä kerralla en löytänyt kuin oman sykkeeni (piti vielä kaulasta testata, että varmasti oli minun :LOL: ), mutta vähän myöhemmin yritin uudelleen, ja siellähän se pikkuinen sydän löi :heart: Piti sitten vielä kolmannenkin kerran kuunnela että mieskin pääsi kuulemaan, ja sieltä samasta paikasta, aika alhaalta se jumpsutus löytyi! Nyt saa taas olla vähän rauhallisemmalla mielellä muutaman päivän :)

Synnytyksestä olette täällä jo puhuneet. Minulla takana kaksi "perussynnytystä", ensimmäinen aika pitkä (sairaalassa 14 tuntia ennen vauvan syntymää), toisessa ehdittiin olla sairaalassa pari tuntia ennen kuin tuo kakkonen päätti syntyä. Toisessa synnytyksessä en ehtinyt saada mitään muuta kuin ilokaasua, ensimmäisessä otin epiduraalin. Epiduraalin ansiosta ponnistusvaihe ei tuntunut pahalta, kun taas kakkosen synnytyksessä juuri se ponnistusvaihe (koko 5 minuuttia :D ) oli ehkä pahin. Nyt en ole vielä synnytykselle uhrannut ajatuksia, mutta tietenkin olisi mukavaa, jos se olisi nopeasti ohi sitten kun sen aika tulee :)

Mutta nyt taas gradun pariin. Vielä sen verran hehkutan, että meidän tytöt saivat toissa yönä ensimmäisen serkkunsa. Elokuussa sitten lähdetään Keski-Eurooppaan suvun uutta tulokasta katsomaan :heart:

Pinuski 11+2
 
Onnea kovasti ultrakuulumista! Olihan se oikeasti aika herkkä hetki nähdä pikkuinen ihmisenalku liikkumassa omassa masussa. Mitään kun ei tunnu, olo on ollut mainio kaikinpuolin, niin on ollut jotenkin tosi epätodellinen olo koko raskauden suhteen. Ehkä se hieman taas todentui ja tulevaisuus hoitaneen tuonkin epäuskon =)

Mun mielestä ei haittaa yhtään vaikka kirjoittelee omaa napaa. Niitä on kiva lukea! Ja kommentoi sitten jos tuntuu, että joku erityisesti on itselläkin mielessä.

Kävin tänään neuvolalääkärissä. Olipa pikainen käynti ja edes lääkäri ei edelleenkään alkanut kuunnella doplerilla (nyt rv 12), kun kuulemma aiheuttaa tässä vaiheessa enempi huolta jos ei kuulu. No eipä se haitannut kun eilen on nähnyt pikkuisen.

4D-ultrasta ajattelin joskus, että ehdottomasti menen. Nyt taas on sellainen fiilis että ei. Toivon kovasti, että rakenneultrassa olisi pikkuinen niin, että en vahingossa näkisi kumpi siellä on tulossa. Olisi niin hauska jännittää sukupuolta loppuun asti =)

Lomaterkuin Katapultti rv 12+0
 
Kiitos uudesta heinäpinosta! :)

Meillä oli eilen nt-ultra. Pikkuisella kaikki hyvin, vaikka vähän ehdin jo huolestua kun oireet hävinneet pariviikkoa sitten kuin tuhka tuuleen. ..ehkä tää nyt sitten alkaa olla sitä mukavaa keskiraskautta :)
Meidän nykerö oli reilua viikkoa pienempi kuin mitä kuukautisten perusteella oli neuvolassa laskettu. La siirtyi kymmenellä päivällä, joten uusi la 18.1.
Niskaturvotus 1,1 ja omat veririskit vähäiset. Nykerö mylläsi masussa oikein vauhdilla, ja tuntui hassulta katsoa kun toinen sielä heiluu, mutta itse ei vielä tunne mitään :D

Nyt kun katselin tuota meidän listaa niin saapi nähdä maira satutaanko samaan aikaan laitokselle ;)

hensq & nykerö 11+6
(hankalaa opetella uudet rv:t, oli niin helppoa kun joka ma vaihtui uusi viikko)
 
Paljon haleja Sartsalle, Eveliinukalle ja Nijanille :hug:

Täällä on oksentelu hellittänyt :wave: Pahoinvointian edelleen lähes ympäri vuorokauden, mutta oksentelu on jäänyt lähes kokonaan pois =)

Doppleria olen muutaman kerran kokeillut, mutta en ole saanut sykettä kuulumaan.

Ostovimmasta, vaivaako se muita? Itsellä se on iskenyt ihan hurjana päälle :p Meillä on aikalailla kaikki mitä tarvitaan poikien jäljiltä, mutta nyt pitäisi saada pikkubussin lisäkis ihan kaikkea; uudet vaunut, turvakaukalo, nukkumakaukalo, sänky, soittorasia, leluja, vaatteita....
Rahaa vain ei ole joten haaveiluksi jää.

Np-ultraan olisin vielä melkein viikko aikaa. Ensimmäisen kerran minkään raskauden aikana olen alkanut pelätä, että kaikki ei olisi kunnossa : / Mitään järkevää syytä näille peloille ei ole.

Bassets rv 11+5
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista taas kaikille ketkä niitä on saanu :)

Ostovimma Täällä on siinä ja siinä. Hirveesti tekis mieli kierrellä ja kattella jos löytäis jotain, mutta mitä ihmettä se vauva tarvii? Vaunut ollaan päätetty, jos mun mieli ei nyt muutu tässä matkan varrella :whistle: turvakaukalo ostetaan luultavasti uutena ihan turvallisuuden takia. Pinnasänky joko uutena tai käytettynä jostain. Tarviiko sitteriä tai imetystyynyä? Hoitopöytää ei tuu. Tuttipulloja ja muita härpäkkeitä varmaan tarttuu jossain vaiheessa mukaan.

En nyt jaksa ihmeempiä kirjotella, oon niin väsyny ja vattaa nipistelee välillä aika kovaakin ja välillä repäsee oikein mukavasti noista sivuista. Närästys on jotain aivan järkyttävää, ei tää huono olo nyt ookkaan vielä lähteny kokonaan pois. Kiva nieleskellä oksennusta :x Ällöö...

Nijan 12+5
 
Sitteri ja imetystyyny
Sitteri saatiin mun vanhemmilta lahjaksi. Itseasiassa se oli tosi kiva, kun esim. syödessä vauvan laittoi siihen ja keinutteli jalallaan. Sai syödä usein ihan rauhassa. Lisäksi jos ei viihtynyt yksin lattialla, niin siinä saattoi istua hetken ruoan laiton ajan tms. ajan. Kai se riippuu ihan lapsesta, että viihtyykö siinä tai ei. Meillä siis oli ihan joku perussitteri ilman mukavuuksia.
Imetystyyny taas oli ihan ehdoton. En olis millään tullut toimeen. Ei tarvinnut kuin se yks tyyny mukavasti käsien alle, niin ei käynyt imettäminen hartioihin tai muihin lihaksiin. Käytin sitä myös myöhemmin lapsen kanssa lattialla, kun se opetteli istumaan ja sai siitä vähän tukea. Lisäks oon joskus vieläkin ottanut sen ihan niskan alle tyynyksi lattialla leikkiessä tai esim. lukiessa ;)

nt-ultra ylihuomenna heti aamusta. Hui, jänskättää ihan hirveesti. Tosin olojen perusteella uskon vauvalla olevan kaikki oikein mainiosti.. Täytyyhän sillä olla, kun mä voin näin huonosti :D Täytyy kyllä sanoa, et mun oloja on helpottanu ihan mielettömästi sekin, että mies on kotona..pitää toivoa, että tää tästä pian asettuis :) Mutta se ultra - voi että miten ihanaa käydä kattomassa vauvaa :heart:

Liikkeistä Oliko muilla uussynnyttäjillä tuntemuksia liikkeistä? Tunnen itteni vainoharhaseksi, kun olen tässä viikon sisään kahteen kertaan tuntenut TÄYSIN samanlaisia liikkeitä, kun esikoisesta rv 16. Ei kai näin aikaisin niitä ole edes mahdollista vielä tuntea?!

Tänään on sitten maagiset 12 viikkoa takana :eek:

Jemppi & pikkarainen 12+0 *POKS*
 
Nt-ultrassa käyty eilen :) Kaikki vaikutti olevan hyvin ja turvotusta oli 1mm verran. Ei siis pitäisi olla mitään riskiä jäädä kiinni seuloissa, mutta ensi viikolla neuvolalääkäriltä kuulee paremmin tulokset. Meillä pienokainen lähinnä olla möllötteli, ja hoitajan piti painella aika kovaakin mahasta, että saatiin kaveria vaihtamaan asentoa ja vähän liikkumaan. Kyllä se sitten siellä alkoi heilutella käsiään ja mönkimään - sydän meinasi pakahtua onnesta <3. Olo oli niin epäuskoinen ja "varma" siitä että ei siellä mitään ole, tai kaikki ei ole kunnossa... onneksi olin kerrankin väärässä :)

Ostoksista, vauvatavaroita en ole uskaltanut vielä mennä kaupassa hiplailemaan, netissä niitä on tullut jonkin verran jo kuitenkin katseltua. Tänään kuitenkin sorruin kirpparilla ostamaan äitiyspaidan ja äitiyshousut :ashamed: Kyllähän tuohon vielä menee aikaa ennen kuin niitä pääsee käyttämään oikeasti, kun mahaa ei vielä näy ollenkaan (makkaroita vaan :D). En vaan voinut jättää niitä sinnekään lojumaan :D

Pahoinvointi jatkuu täällä edelleen. Huoh. Toivoisin jo niiiiiin kovasti, että pääsisi lopultakin nauttimaan raskaudesta ja jaksaisi väsymykseltään tehdä vähän enemmän :(

Tsemppiä kaikille joilla nt-ultra on vielä edessä, ja onnea meille lopuille joilla se on jo onnellisesti takana <3

SenSen rv 12+2
 
Ihanaa, taas tullut ultrakuulumisia!!! :heart: Paljon onnea teille kaikille! :)

Jemppi tuossa jo aikaisemmin noista liikkeistä onkin jo puhuttu ja on meitä "vainoharhaisia" muitakin.. ;) Mä ite tunnen ihan selväsi pientä liikettä kutitteluna mahassa, ei jatkuvasti, mut sillon tällön ja olen tuntenut jo joitakin päiviä..Potkimiseks tms. sitä ei voi missään tapauksessa sanoa, vaan joku kutittaa mua mahan sisältä ja suolen liikkeitä ne ei takuulla ole.. :D

Eli joo, kai se on uskottava et mahdollista se on jo näillä viikoilla jotain tuntea. :)

Nijan Sitterin koin itse tosi tarpeelliseks, just siks et sai syödä itse rauhassa kun vauva pötkötti siinä jne. Ja kun alettiin opettelee kiinteitä oli sitteri korvaamaton kun vauvaa ei saanu istuttaa vielä tuolissa. :)

hensq Th:n laskema la on mulla 17.1, eli jos toinen tulee niin kuin veljensäkkin, syntyy hän 40+1 eli 18 päivä.. ;) Joten voidaan hyvinkin olla jos vauvat vaan on täsmällisiä! :D

Mutta eipä mulla muuta tähän hätään.. :)

Maira ja kirppu 12+0
 
Heippa! Täällä olisi yksi vähän myöhässä mukaan ilmoittautuva. Pakko on päästä purkamaan pahimpia höyryjä, ettei isäntä ole liian tiukoilla :)

Eli esikoista odotellaan innoissaan saapuvaksi. Alkuperäinen la 4.1, aikaistuikin nt-ultrassa 30.12. (oli pakko tulla tähän tammikuun ryhmään ihan vauvankin takia, raukka on muuten aina häntäjoukoissa kaikessa :)) Ja PKKS odottelee meitä sitten kun sen aika koittaa.

Muuten on raskaus edennyt hyvin. Alkuun vaivannut kuvotus on melkein kokonaan kadonnut, pitää vaan muista syödä tarpeeksi usein. Eikä tällä hetkellä muita oireita ole havaittavissa, jos ei housujen kiristymistä oteta huomioon. Tällä viikolla on ilmeisesti eka neuvolalääkäri, toinen neuvolakäynti siis ylipäätänsä. Nt-ultra oli viime viikolla ja olikin valaiseva kokemus. Kolmen kuukauden odotus konkretisoitui ruudulla näkyviin pikkuihmisen sydänlyönteihin. Siinä oli kyllä itku aika lähellä :) Nyt tullaan pikkuhiljaa kaapista ulos ja sukulaiset alkaa olla tietoisia asiasta. Muutkin huomaavat varmasti muutamassa viikossa missä mennään, mikäli kumpu jatka kasvuaan samalla tavalla..
 
Ihania ultrakuulumisia kaikilla, onnittelut :heart:

Tervetuloa uusille :flower:

Minäkin olen kovasti kiinnostunut imetystyynystä. Voi varmaan ostaa käytetyn ja päällystää sen sitten mieluisella kankaalla. Brion ruskea pinnasänky kiinnostaisi ja huuto.netistä niitä näyttää saavan hyvin ja hyvään hintaan. Vaavisänky olisi myös kiinnostava, mutta jotenkin hinnakas, vaikka olisikin kätevä.

Me uskalletaan varmaan ostella vasta toisen ultran jälkeen mitään. Toki kaikkea mahdollista olen katsonut jo valmiiksi, joten jos ja kun olemme siellä asti, niin sitten vaan tilailemaan ja ostelemaan listan mukaan :)

Meille myös riittää kaupungin tarjoamat perusultrat. Mitä muuten sellainen 4D-ultra maksaa?

Neljän suora Toivottavasti oli ihana shoppailureissu:cool:

Mulla kans kohta vatsa kavaltaa mut töissä, jos jatkan tiettyjen vaatteiden pitoa. Pakko vaihtaa kohta mallia, koska en aio kertoa ennen toista ultraa.

Taas muuten löytyi ihana kutomisohje. Nyt nimittäin vauvan peitto
Tekstiiliteollisuus Oy - OHJEET / LASTEN NEULEET


13 + 0
 
Viimeksi muokattu:
meikäläinen kipaisee nopeesti päivittelemässä kuulumisia.

Uusille tervetuloa minunkin puolesta! mukavaa että joukko suurenee :p

(.) oon tylsä, sillä kirjottelen omaan napaa.. mä sain töitä! mulle soitettiin tänään, et saan ens viikolla alottaa jee. :p se on vaan osa-aikaista, mutta silti ees jotain. niin, ja en oo kertonu että oon raskaana, tarviiko sitä nyt ees heti kertoo?
sitt, mun perjantaina antama pissanäyte oli epäpuhdas, joten sitä ei ees tutkittu, joten täytyy käydä antaa uus. vaikka minä kunnolla värkkini pesin, niin eipä tullu kelvollista näytettä, turhauttavaa.
Sitt.. mun maha on ihan valtava! epäilen jo kohta että ootan kaksosia yhen sijaan! tää näyttää aivan ku olisin jo puolessa välissä. siskokin sano, et ootko aivan varma et ootat vaan yhtä? :D niin ja en oo hirveesti pystyny ees syömään, kun tuo pahoinvointi jotain niin järkkyä.. ei vieläkään pysy tavara sisällä. pidetää sormet ja varpaat pystyssä, et tää loppuis tai ainakin hellittäis, et pystyis olemaan töissä.

niiskuneiti ja mötkö 10+2
 
Terveiset np-ultrasta täältäkin! Mikkeliin asti piti ajella mutta kylläpä tuo kannatti kun pieni oli niiiiiiiiiiiiiin suloinen potkutellessaan. Turvotusta oli 1,5 ja riskiluku tulee sit postissa parin viikon sisällä. Laskettuaika muuttui viikolla suunnilleen eli uusi la olisikin jo 7.1. Pieni oli jo 7,2cm pitkä ja vastaa nyt viikkoja 13+3.

Uusi auto rantautui meille tänään, siis meille uusi, muuten se on kyllä muutaman vuoden vanha. Meillä ei entiseen olisi kolme istuinta mahtunut takapenkille joten investoitiin vähän uudempaan ja isompaan autoon. Nyt mahdutaan muuten ja mahtuu vielä pari ylimääräistäkin kyytiin :D

Sitteristä ja imetystyynystä mainittakoon sen verran että molemmat löytyy mutta imetystyynyllä en ole oikein mitään tehnyt kun tuon kakkosen syntymän jälkeen en pariin ekaan kuukauteen voinut istua ollenkaan joten imetyskin hoitui pitkällään. Sitteri sen sijaan oli kovassa käytössä ekat kolme kk, pätkä veti unta sitterissä suunnilleen joka päivä kun syntyi joulukuun pakkasiin eikä ulkonakaan voinut nukkua eikähän sitä nyt pientä rakasta voinut millään hylätä omaan sänkyyn :D Siis sitteri oli täysin pitkällään, meillä oli sellainen hyvin hyvin vanha kirpparilta ostettu hirvitys mutta unet siinä maittoi mainiosti.

Mitähän mun vielä piti... mitään shoppailuinnostusta ei ole kun kaikki on entuudestaan. Sitterin saatan ostaa käytettynä jos löydän halvan mutta jos en niin saan lasten kummitädiltä lainaan sitterin ja jumppamaton kaarineen kaikkineen. Muut tykötarpeet meillä tosiaan onkin. En usko että otetaan edes äitiyspakkausta, ajattelin jos onnistuisin ostamaan sen täkkipussin mikä nykyisessä pakkauksessa on, niin olis sitten mukulalle jemmassa oma täkkipussi omasta pakkauksesta. Esikoisen pakkauksesta ei ole yhtään vaatetta jäänyt kun ne oli aika hirveitä, tytön pakkauksesta jotain on vielä jäljellä, mm. se "villahaalari" ja toppahaalari.

Liikkeitä en tunne vielä vaikka olen iltaisin ja aamuisin yrittänyt kuulostella sängyssä pötkötellessä. Viime raskaudessa taisi olla lähemmäs rv15 ennenkuin mitään tuntui. Nytkin oli hauska katsoa ultrassa kun pieni tömäytti oikein molemmat jalat yhtäaikaa kohdunseinämään mutta en minä mitään tuntenut.

Synnytystä en ole ajatellut. Esikoinen syntyi perätilan vuoksi sectiolla ja Tyttöä synnytin 18 tuntia, ponnistusvaihekin kesti tunnin ja lopulta sydänäänten laskun vuoksi tehtiin iso eppari ja autettiin imukupilla ja repeilin ja sain tikkejä sinne sun tänne, epparin alle keräsi hienosti verta ja istumakielto oli kaksi päivää. Kahteen kuukauteen en pystynyt tekemään juuri mitään. (vrt. esikoisen section jälkeen meni noin 2vkoa kun olin jo täysin toipunut) Eli jos tällä kertaa menisi muutama tunti vähemmän ja lapsi syntyisi vähemmällä veren roiskunnalla niin kiitollinen olisin. Jos ei, niin... johan mulla on kokemusta :D

Raparperitaivas ja Pieni Ihme 13+3
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Ja heti omaa napaa :ashamed:
Eli mulla oli np-ultra myös eilen ja kaikki on hyvin vauvelilla =)
turvotusta oli 1,1 mm ja mittaa päästä peppuun 59mm...
Seula näytti suhdelukua 1:7500 ja joka on kuulemma täysin normaali. Ultraaja laskikin koneellaan että 95% todennäköisyydellä syntyy terve lapsi =)
Eli ihan hyvillä prosenteilla mennään....
Kyllä helpotti kun sai tietää että kaikki on hyvin ja näki sen ihanan pienen ihmisen polskuttelemassa...
Tästä on taas hyvä jatkaa =)
En oo vieläkään muuten saanut sydänääniä kuuluviin tolla mun dopplerilla... Ja nyt päätin pitää testailutaukoa ainakin pari viikkoa.... En jaksa panikoida jos en saa ääniä kuuluviin : /

Tää oli taas tällainen väliaikatiedotus ;)
Palailen paremmalla ajalla taas :)

Tsemppiä mammat!

 
Jaahas, jospas sitä jaksais taas tännekkin välillä kirjotella :)

Imetystyynystä ja Sitteristä on ollu keskustelua. Mä koin myös sitterin todella hyödyllisenä, vauva viihty siinä pitkiäkin aikoja, sieltä vauva näkee maailmaa hyvin ja nimenomaan syöttäessä se oli tosi kätevä, suosittelen! imetystyyny tuli myös esikolle ostettua, mutta koin sen turhana ja se jäikin kaapin pohjalle käyttämättömänä.

Liikkeistä on myös ollut juttua. Täällä myös taidettu tuntea ekat hennot liikkeet eilen (tai sit on myös vainoharhanen). Illalla kun menin nukkuun ja makasin selälläni tuntu pientä kutittelua alamasussa ja kyllä se samalta tuntui kun esikoisesta joten uskon sen olleen vauvan aikaansaannoksia :heart:

Sitten on pakko kertoa oma kokemukseni 4d ultrasta. Kannattaa mielestäni miettiä oikeasti miksi sinne menee ja että siellä voi tulla esiin jotain mikä aiheuttaa vain turhaa huolta ja surua (vaikkakin se on varmaan harvinaista), mutta meille kävi juuri niin! Eli kävimme siellä uteliaisuudesta esikoista katsomassa viikolla 26+6, ultran teki kokenut vanhempi mies, joka tiputti varsinaisen pommin niskaamme: siihen saakka terveeksi luultu vauvamme sai diagnoosin, jonka mukaan hän sairastaisi erittäin harvinaista ja vakavaa munuais ja maksasairautta ja mitä luultavammin tulisi kuolemaan syntymän jälkeen! Voitte vaan kuvitella mikä helvetti tästä alkoi. Ravasimme sitten koko loppuraskauden kontrolliultrissa ympäri eteläsuomen ja lopulta vauva julistettiin terveeski ja terve poikahan sieltä syntyi. Mutta raskausaika oli henkisesti niin kamala ja raskas, itkin joka päivä siihen saakka kunnes vauvan kerrottinkin olevan terve. Jos yhden päivän elämässäni saisin takaisin niin se olisi se päivä kun menimme siihen 4d ultraan, ei tosiaan ollut sen arvoinen kokemus. ja muutenkin se oli sinänsä pettymys että 4d:tä siellä käytetään oikeasti todella vähän, suurimmaksi osaksihan katsotaan ihan tavallisella 2d ultralla. En toki halua tuomita ketään ketä sinne menee, halusin vain kertoa oman kokemuseni ja herättää ehkä ajatuksia siitä miksi haluaa pelkän uteliaisuuden vuoksi nähdä vauvan? Onhan vauvan syntymän jälkeen koko loppuelämä aikaa tutustua häneen :)

Synnytystä en oo vielä kovin paljon miettinyt. Esikoisen synnytys sujui hyvin ja oli helppo, kiitos epiduraalin. Ilman sitä en olis selvinnyt ja aion pyytä sen myös tän kohdalla.

Sukupuolen selvittämisestä on ollut ainakin aikaisemmin juttua. Me ei aiota kysyä sitä. Toivon kovasti (joku muukin täällä sanoi samaa) ettei sukupuoli näy vahingossa ultrassa koska haluan tällä kertaa jännityksen säilyvän loppuun saakka ;) Harmittaa vaan kun anoppi toivoo tästä kovasti tyttöä (heillä kolme poikaa itellä ja kolme lastenlasta ja kaikki poikia) ja pokalla totesi eilen että ei kai teille vaan poikaa oo tulossa!! Siis vähänkö ärsytti ja sanoinkin, että ei oo tietoo ja ei aiota selvittää sitä etukäteen ja kyllä se varmaan poika tulee oleen mikäli teijän sukua katotaan! Tottakai tyttö olis ihana yllätys pojan jälkeen mutta ite kuitenkin uskon, että poika tulee ja kumpakin rakastetaan ihan yhtä paljon tuli kumpi hyvänsä!

Sitten omaan napaan: Mä olen kyllä ollut tässä raskaudessa niin paljon vaivasempi kuin esikoisesta. Pahoinvointi on ollut kummastakin jotain ihan hirveetä ( ja molemmista olen joutunut tiputukseen saakka), mutta tästä vauvasta oon ihan kuoleman väsyny kokoajan, huh. Poden huonoa omatuntoo kun en jaksa pojankaan kans oikein mitään touhuta, tulee huono äiti fiiliksiä, ei kiva :'( Ja sitten kun on 24/7 pahaolo ja väsyny niin vituttaakin ja ahdistaa kaikki. Mä niin odotan seesteistä keskiraskautta..

Eipä muuta tällä erää, hyviä vointeja kaikille kanssaodottajille ja vauvoille! :)

Ellen 14+0 POKS
 
Odotan itse viikolla 33+0 pikkukakkostamme mutta olisin laittanut tännekin teille ilmoitusta...

Onko sinulla jäämässä käyttöä vaille kestovaipat mm. ä-pakkauksesta ja muutenkin?
laittakaa viestiä s-postiin elsav82@hotmail.com

Onnellista odotusta teille kaikille!

Terkuin,
Elsa ja masuasukki 33+0
 
Heippa! :)
Mä ilmottautuisin mukaan!
Oon 27-vuotias kolmannen lapsen odottaja. LA olis 25.1.2011 ja TAYSiin menossa synnyttämään.
Tulee lapset pienillä ikäeroilla, kun esikoinenkin täyttää 3v vasta huhtikuussa, ja tää toinen on nyt 5kk. Mutta ajattelin, että mieluummin hoitaa tän pikkulapsiajan "kerralla" pois alta :D
 
heips taas!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille ketkä ovat siellä jo käyneet <3
Voimia Sartsalle elämäntilanteeseen:hug: minun äitini myös kamppailee syövän kanssa, joten tiedän tunteen :(

(.) Meillä oli tänään nt-ultra ja siellä se piiperö oli hereillä <3 käsiään heilutteli kovasti että sormetkin pystyi näkemään selvästi, aivan onnesta olen sekaisin :D
Turvotusta oli 0,8mm eli ihan sopiva lukema. Samoin seulat olivat normaalit: down-seula: 1:60 000, sit ne kaks muuta harvinaisempaa kehityshäiriöta oli molemmat 1:100 000 eli kaikki näyttäs olevan hyvin. <3

Esikoisellekkin kerroin tänään niin eipä hän ensin vissiin ymmärtänyt , mutta sitten hetken päästä sanoi jo tohkeissaan syöttävän vauvaa tuttipullosta ja hoitavan häntä <3

Ostovimmasta sen verran että meillä ei oo oikeen mitään jäljellä eli pitäis hommata vaikka ja mitä.. vielä en mitään katellu sen tarkemmin, syksyn aikana täytyy tarkemmin niitä miettiä :)

Mukavaa päivää kaikille mammoille, jos lähtis hieman ulkoilemaan :)

La siirtyi yhden päivän eteenpäin eli uusi aika 16.1.2012

nuhmuliini80 & piiperö 12+2
 
hensq, SenSen, raparperitaivas, Mamu82 ja nuhmuliini80, onnea ultrakuulumisista! :heart:

Pinuskille onnea sydämensykkeistä! :heart:

olguli ja Mis Mis,


Sitteri ja imetystyyny ovat olleet meillä molemmat todella käytettyjä ja pidettyjä kapistuksia. Sitterissä vauvat ovat viihtyneet hyvin, sillä on saatu keinutettua joskus pahimpien vatsavaivojen aikaan uneenkin ja myöhemmin on ollut myös meillä käytössä syöttötuolin korvikkeena. Imetystyynyn nimeen vannon, sillä imettäminen nojatuolissa oli todella rentoa, kun vauva pysyi tissillä pitämättäkin eikä itse tarvinnut jännittää yhtä ainutta lihasta. Tosin imetystyynyissäkin on sitten eroja, joten jos on sellaista hankkimassa, kannattanee hieman vertailla etenkin täytevaihtoehtoja.

ellenille on pakko kommentoida tuohon 4D-ultra-asiaan, että onpa todella kurjaa, että olette joutuneet elämään turhaan pelossa ja huolessa. : / Tiedän myös tapauksia, joissa 4D:ssä on selvinnyt joku vakava sairaus (siis oikeasti olemassa oleva sellainen), jota ei ole kunnallisen rakenneultrassa havaittu. Näissä tapauksissa on ollut kullan arvoista, että tieto sairaudesta on saatu etukäteen ja näin ollen sitä on päästy myös hoitamaan välittömästi vauvan synnyttyä.
Mutta kuten sanottua, näitä kokemuksia taatusti löytyy ihan molemmista laidoista. Meillä suurin syy 4D-ultraan menoon on tässäkin raskaudessa se, että saamme sen rakenneultran uudelleen isommilla viikoilla. Voisin myös synnäristäsi päätellä, että olemme käyneet samassa paikassa 4D:ssä ja sillä samalla kokeneella vanhemmalla miehellä. Itselleni on jäänyt ko. lääkäristä todella hyvä mieli. Kaksosista toisella lääkäri ei nähnyt kunnolla sydämen virtauksia, joten antoi ilmaiseksi uuden ajan kahden viikon päähän, jolloin saatiin suljettua pois mahdollisuus sydänviasta. =)

hemuliinalle vielä samasta aiheesta, että muistaisin meille annetuksi ohjeeksi 4D:n ajankohdasta rv23-28. Itse todennäköisesti lykkään tuonne mahdollisimman suurille viikoille, ei tunnu kovin mielekkäältä mennä sinne muutama viikko kunnallisen ultran jälkeen. Kannattaa toki kysellä omasta ultrauspaikasta noista Kelan korvauksista. Aiemmin toisin paikoin korvausta ei saanut rv24 jälkeen ja nyt voi olla vielä tiukemmat kriteerit, koska Kela on noita muuttanut. :attn:

Synnytyksistä mulla on takana yksi käynnistetty alatiesynnytys ja yksi kiireellinen sektio. Sektiosta minäkin toivuin nopeammin kuin alatiesynnytyksen repeämistä ja epparista, kuten raparperitaivaallakin. Alatiesynnytyksessä sain ponnistusvaiheeseen spinaalin, joten en tuntenut mitään ja siksi rykäisin kohtuullisen isopäisen vauvan ulos vähän turhan hätäisesti eikä paikat pysyneet perässä. Nyt haluaisin kyllä tehdä kaikkeni, että välttäisin repeämät ja epparin, joten olen alkanut jopa makustella hiljalleen ajatusta luomusynnytyksestä... (
)

Pinnasängystä, mun mielestä kaikista kätevin versio on ollut tuollainen pinnis, jossa on pyörät alla. (Meillä ollut Muuramen pinnasängyt kaksosilla.) Kuopuksen pinnikseen sitten ruuvasin itse kalustepyörät alle. Helppo siirtää ja siivota. =) Meillä on ollut kaikilla vauvoilla alusta asti pinnis käytössä, toki kaksoset mahtui monta kuukautta samaan sänkyyn, mutta peitoista on tehty sellaisia "pötköjä", joista on tehty vähän pienempää pesää vauvalle sänkyyn ja samalla saa vauvan kätevästi tuettua kylkiasentoon. Aluksi vauvaa voi muuten nukuttaa vaikka vaunujen kantokopassa, joka sekin on varsin kätevä siirtää paikasta toiseen.

Jempille tsempit huomiseen ultraan!


Jaahas, tämä hauskempi osio nettisurffauksesta suoritettu, seuraavaksi vuorossa laskujen maksu. :p


NS 13+1


muoks. Ninnatar, voi ei miten ihana linkki taas! Tuoltahan löytyy lapsille vaikka ja mitä!
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas pitkästä aikaa!

Eveliinukalle voimia, toivottavasti tilanne on mennyt jo parempaan suuntaan! :hug:

Sartsalle kovasti jaksamista rankkaan tilanteeseen! :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, niitä olikin tässä välissä tullut paljon!:flower:
Ja tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille!

Ostosvimmasta: Minä jo kyselin lastentarvikeliikkeessä vähän rattaista ja kaukaloista, kun kävimme siellä muulla asialla. Me "joudumme" ostamaan aika paljon kampetta, kun olen niin auliisti myynyt ja jakanut noita entisiä pois. Oikeasti minusta on hirmu hauskaa katsella kaikkea ja miettiä eri vaihtoehtoja. Nyt on ehkä helpompikin tehdä hankintoja, kuin esikoiselle. Vähän kokemustakin siitä, mikä toimii tai mikä ei ainakaan toimi. Mutta oikeasti en tosiaankaan ole vielä ostanut mitään enkä taida vielä pitkään aikaan ostaakaan.

Sitterin ostan ehdottomasti ja Baby Björnin sellaisen. Se on paras mahdollinen ja muksu käytti sitä vielä parivuotiaana eräänlaisena keinuna. Imetystyynystä ei ole kokemusta, mutta periaatteessa voisi tällä kertaa kokeilla.

(.) Minulla on pahoinvointi ja väsymys helpottanut, mikä helpottaa kovasti elämää. Ei nyt vielä voi sanoa oloa normaaliksi tai hyväksi, mutta aivan kohtuullinen se on. Nyt pystyy jo tekemään kotihommia ja saa jotain aikaiseksi, kun tähän asti aika on kulunut (hitaasti :x ) siellä sohvan nurkassa. Syödä pitää usein, mutta sekin on helpompaa, kun pystyy jo useampia ruokalajeja syömään eikä potki pahasti vastaan. Esikoinen tietää nyt vauvasta ja luulenpa, että kohta tietää kaikki naapurit ja tututkin :D. Mutta se riski otettiin kun hänelle kerrottiin. Ja sitäpaitsi meikäläisen pömppämaha kyllä puhuu jo omasta puolestaan kaikille, jotka ovat nähneet minut normaalikuosissa. Löysällä paidalla saa vielä piiloon; tiukoissa trikoopaidoissa ei auta esiintyä, jos haluaa pitää asian salassa.

Mutta ihania kesäpäiviä kaikille, auringonpaistetta ja mansikoita!

Meelia ja pikkuinen 12+1
 

Yhteistyössä