Tampere ultra

  • Viestiketjun aloittaja -henna-
  • Ensimmäinen viesti
-henna-
Mihin kannattaisi Tampereella mennä yksityiselle ihan alkuraskauden ultraan (rv8) katsastuttamaan, että onko siellä masussa edes elämää? Missä ylipäätänsä tehdään tutkimuksia? Ja mitäköhäm suurinpiirtein maksaa?
 
Ilona -79
Ihan sama kinnostaisi minuakin. Tietääkseni ainakin Suomen terveystalo ja Koskiklinikka noita ultria tekee. Kai sitä pitäisi vaan uskailtautua soittamaan ja kysymään... :)
 
Hujaus
Keltaisilta sivuilta löytyvät Tampereen lääkäriasemat. Kaikki ne, joissa on naistentautien/gynekologian erikoislääkäreitä, tekevät luultavasti myös alkuraskauden ultria. Aikaa varatessa kannattaa sanoa, mitä varten on menossa, jotta osaavat varautua ultrauslaitteella (niitä ei välttämättä ole kaikissa huoneissa).

Itse olin alkuraskauden ultrassa Koskiklinikalla. Siellä niiden tekeminen tuntui olevan ihan rutiinia, lääkärin puheista päätellen. Maksoin ultrasta muistaakseni noin 60 euroa (vuonna 2005 kesällä).
 
huhuu huhuu
Itse olin Väestöliitolla nt-ultrassa viikolla 11-12, omavastuu oli jotain r. 50e, lääkärinä Eero Varila, sama joka ottaa vastaan myös Terveystalossa. En tiedä viikonloppuajoista, kannattanee soitella Koskiklinikkaan tai Terveystalolle...
 
Toisen odottaja
Koskiklinikan Röntgenkeskuksessa tehdään ainakin ultria, aikoja tuntuu saavan paremmin kuin Koskiklinikan puolelta. Hinnaksi jäi n. 77€

Mutta siis noita tehdään tosiaan ihan missä vaan joku gyne ottaa vastaan ja ultralaitteet löytyy. Hintahajonta vain on huikea. Edullisimmin sain just em. Röntgenkeskuksesta ja Tampereen Gynekologi-ja urologiskeskuksesta (Suomen Terveystalo) Hinnat riippuvat gynekologista.
 

Yhteistyössä