Tampereen seutu LA 2013

En huomannut tällaista ketjua, joten ajattelin aloittaa. Esikon aikana kirjoitin lähinnä vain Tamperelaisten mammojen kanssa ja tapasimmekin usein, joten toivoisin vastaavaa ketjua tälläkin kertaa.

Meillä odotetaan kakkosta, ensimmäinen tuee kohta 4v ja tätä toista on yritetty 2,5v ja hedelmöityshoidoista(4. ICSI) tärppäsi. Nyt menossa vasta rv 8+4 ja LA 30.1. Joten vielä varovasti mennään eteenpäin....keskenmenojakin on taustalla 3.

Löytyisikö muita Tamperelaisia odottajia ensi vuodelle?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Mullakin jää joulukuun alkupuolelle laskettu aika, mut liittyisin mielelläni mukaan. Esikoista odotan ja tosi vähän löytyy ympäriltä samassa elämäntilanteessa olevia, joten juttuseura ei olis lainkaan pahitteeks.
 
Liittyisin mielelläni mukaan keskusteluihin, samassa elämäntilanteessa ei ole paljoakaan lähipiiriläisiä :) Olen esikoisen odottaja Ylöjärveltä, rv 6+6 menossa, puolentoista viikon päästä pääsen ensimmäiselle neuvolakäynnille, jännittävää!
 
Kerro sitten aurinkokeiju millainen oli ensimmäinen käynti. Mua jännitti jonkin verran myös ja välillä kysymykset tuntu tosi oudoilta. Esim. mun poikaystävän kasvissyöntiä ihmeteltiin.. Mulla oli myös vuotoa 6-7 viikoilla ja jouduin käymään äitiyspolillakin silloin. Onneksi kaikki oli kunnossa! Sit kun neuvolassa kuulu sydänäänet (rv 9+6) olin jokseenkin helpottunut taas. Millasia neuvolakokemuksia teillä muilla on ollu ja ootteko tammikuiset vielä soitelleet aikoja? Ja mukavaa Äitivm84, että perustit tän ketjun.
 
Moikka!

Tässäpä yks viikolla 12+5 meneillä oleva ensiraskaus, Tampere/Ylöjärvi -alueelta. 4.1. laskettuaika, tänään oli ensimmäinen ultra ja siellähän hienosti pikkuinen liikkui ja sydän löi! :) On se jännittävää!
 
Hienoa, että meitä on enemmänkin. Tervetuloa kaikille!

Minulla on huomenna eka neuvola ja toivon pääseväni siellä ultraan, jos ei huomenna niin joku päivä. Minä asun siis ihan Tampereella, mutta olen töissä Ylöjärvellä. Asuntoakin olemme sieltä päin harkinneet, joten eihän sitä tiedä, jos mekin sinne päin eksymme joskus.

Onko teillä kenelläkään mitään lääkityksiä?

Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja eilen kävin verikokeissa jossa arvot hieman heitelleet, joten lääkeannostus meni uusiksi. Lisäksi syön foolihappoa(reseptillä) sekä disperiiniä.

Äitivm84 rv 9+0
 
Täällähän on keskustelu vilkastunut! Oikein kiva :) Tuolla helmikuun helmet -osiossa on liikaakin kesksutelua, ei meinaa yhtään pysyä perässä ja omat jutut hukkuu sinne sekaan..

aurinkokeiju, mukavaa että on joku lähes samoilla tiedoilla mukana pinossa! Toki tulen sua reilun viikon perässä :)

Minä sain varailtua alkuraskauden ultraan ajan kahden viikon päähän Koskiklinikalle jolloin rv 7+1. Neuvolaan en ole vielä saanut soitettua, yritän perjantaina ehtiä :D Töissä ei kehtaa soitella, pitäisi pitää tämä raskaus salassa niin kauan kuin mahdollista...

edit. niin ja Äitvm84 kysymykseen vastaten, ettei ole lääkityksiä. Ainoastaan noita foolihappoja yritän muistaa popsia.

lauwra rv 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei myöskään ole mitään lääkitystä, raskausajan multivitamiineja vaan vedän nappiin joka ilta, kun tuo ruokavalio ei tahdo pysyä oikein tasaisena ja monipuolisena vaikka kuinka yrittää :/

Mua ei ainakaan ultrattu ekassa neuvolassa. Tosin en sitä pyytänytkään, ja kai se riippuu vähän neuvolastakin :) Oishan se ollut tietty kiva.
 
Mä soitin toissapäivänä ja varasin ensimmäisen neuvolakäynnin. Silloin taitaa olla rv 8+jotain ja viikko aikaisemmin mulla on siis yksityisellä varhaisultra. Neuvolasta sanoivat, että eka ultra heillä on rv 12 paikkeilla. Oi miten jännää!

Ja mä kun luulin, että päivät meni hitaasti aina ovulaatiosta eteenpäin, mutta kyllä nää päivät nyt vasta mateleekin! :D
 
Äitivm84 Oliko sulla kilpirauhasen vajaatoiminta jo esikon odotuksen aikaan? Olisin kiinnostunu sun kokemuksista, koska mulla epäillään, että nyt raskauden aikana olis tullu vajaatoiminta. Arvot on aina ollu juuri ja juuri normaalirajoissa ja nyt kilpirauhanen oireilee. Ootko kuullu, että raskauden aikana kilpirauhasarvojen rajat olis tiukemmat kuin normaalisti? Kiitos paljon ja vastauksista. Huolettaa niin tää asia.
 
Huips...pääsi tämäkin ryhmä karkaamaan kauas, ihan unohdin :(.

Mitenkäs teillä muilla Tamperelaisilla raskaus etenee? Joko olette käyneet ultrissa? Tai aiotteko mennä ar-ultraan?

Minä kävin mielenrauhan takia eilen Avalla ultrassa ja siellä se meidän pieni köllötteli ja liikutteli käsiä ja jalkoja. Nyt siis rv 10+2 ja 16.7 olisi np- ultra. Vielä kovasti on pelko persiissä, mutta ehkä tässä uskaltaa jo pikkuhiljaa rentoutuakin.
Omistan myös dopplerin, jolla olen saanut sydänäänet kuuluviin, sekin helpottaa.

Pihlaja, ei ollut ainakaan todettua vajaatoimintaa. Kävin ennen raskautta hatanpäällä verikoekontrolleissa(yht. vuoden), koska minulla ollut vuosia leukosyytit aina koholla. Siellä mainittiin ennen raskautta jo, että minulle saattaa kehittyä jossain vaiheessa kilpirauhasen vajaatoiminta.
Seuranta lopetettiin raskauden ajaksi, mutta sen jälkeen jatkettiin ja siellä löytyi sitten vajaatoiminta. Nyt siis ollut lääkitys kohta 4-vuotta ja tämän raskauden aikana arvot huonontuneet, joten lääkeannosta nostettiin.

Suosittelisin ehkä sinulle tyroksiinia, ettei arvot vain yhtäkkiä nouse/laske. Tai ainakin, että saisit 6-8 välein seuranta verikokeet arvojen tarkkailua varten.

Äitivm84 rv 10+2
 
Täällä yksi tamperelainen 2. lapsen odottaja ilmoittautuu keskusteluun. Esikoinen on 5-vuotias. LA on 18.2. Ensimmäinen neuvola takana, jossa kaikki ok. Ultraa saa vielä odotella kun jätetään tällä kertaa alkuraskaudenultra väliin ja odotellaan nt-ultraa, joka on 2.8.

Jossain vaiheessa olis kyllä kiva jotain treffejäkin sopia, kun ei meilläkään ole tällä hetkellä tuttuja samassa tilanteessa. :)
 
Funi ihanaa kuulla, että teiltäkin löytyy hieman vanhempi lapsi. Minun poika tulee elokuun lopussa 4v. Olisi tosiaan kiva treffaillakin, varsinkin kun nuo esikot voisi myös jo kivasti leikkiä.

Mistä päin Tamperetta muuten olette? Me asustellaan Hervannassa :)
 
No me asutaan sit melkein naapurissa, elikkä Hallilassa. Leikkipuistotreffit olis kyllä tosi kiva juttu! Nyt heinäkuu lomaillaan ja ollaan huomisesta alkaen kolmisen viikkoa reissussa, mutta elokuussa sopii sitten melkein koska tahansa. Tosin itse olen sitten päivät 8-16 töissä, mutta esim. arki-illat kävisi oikein hyvin.
 
Funi-82 No lähellä kyllä asutte! Kiva :). Me lomaillaan kanssa nyt ja poika aloittaa tarhan 6.8. Itse teen osa-aikatyötä 3pv viikossa, eli sopii iltapäivätreffitkin puistoon.

Pihlaja, hieno homma! Toivotaan, että auttaa.

Meillä olisi Maanantaina NP-ultra. Pikkasen jännittää, eniten sen seulan tulos.
Nyt meneillään rv 11+3(hui!).

Oletteko muuten vielä kertoneet kenellekään? Me ei vielä olla(paitsi pari mun kaveria tietää).
 
Viime viikolla käytiin varhaisraskauden ultrassa ja kaikki oli hyvin! Olihan se kallista hommaa, mutta näin esikoisen kohdalla sitä on muutenkin niin ihmeissään kaikesta, että oli kiva nähdä sulon olevan kunnossa ja muutoinkin kaikki näytti hyvältä. Oli kyllä varsin ihmeellistä nähdä jo sykkivä sydän! Tällä viikolla sitten ensimmäistä kertaa neuvolaan :)

Meillä tietää pari ystävää sekä vanhemmat. Työpaikalla oli pakko kertoa pomolle, koska en voi tämän pahoinvoinnin takia aivan kaikkia hommia tehdä..

lauwra & sulo 7+6
 
Hej!
Täältä löytyy lisää tamperelaisia! Mä palstailen toistaiseksi tuolla "Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014", mutta toivottavasti siirryn tänne mahd. pian! :)

Ootteko käyny Koskiklinikalla varhaisultrassa? Mitä semmonen kustantaa / tekeekö siellä niitä ne gynekologit vai pitääkö varata jotain muuta kautta? (mulla löytyis sieltä jo vakkari lääkärikin..)
 
Viimeksi muokattu:
Lauwra, minä kävin koskiklinikalla vuosi sitten, toteamassa keskenmenon itseasiassa, mutta hintaa tuli vain n. 50€, en tiedä miksi noin halpa. Kenellä sinä kävit? Mulla olisi rv 15 varattu ultra sinne myös, mutta pitää kyllä kysellä hinta etukäteen.

Ava klinikalla ultra on 85€, joka suhteellisen edullinen.

Np ultra oli maanantaina ja pikkuisella kaikki hyvin. Niskaturvotusta oli 1,05mm ja pituutta 51,7mm, viikkoja tuolloin 11+5 mutta vastasi päivää paria isompaa.

Nyt menossa 12+1 enkä ole kertonut kellekään vielä. Työnantajani on oma tätini, enkä tiedä koska uskallan kertoa...vanhempanikaan ei tiedä, mutta serkku ja yksi kaveri kyllä, silti tuntuu, ettei ole ketään kenelle puhua ja hehkuttaa isoja viikkoja :/

Äitivm84 ja pikkuinen rv 12+1
 

Yhteistyössä