Tampereen seutu LA 2013

Liittyisin mielellään mukaan joukkoon =)

Äitivm84 Kiitos pinosta :flower: Ois kiva, jos voisit tohon sun avaus tekstiin ekalle sivulle kerätä meistä sellaisen pinon?! Vois olla vaikka nimimerkki ja jotain tietoa, ni vois olla esim. näin:
Tiuhti83 = Tampereen Härmälästä, 03/06 syntyneen pojan äiti ja LA 11.2.2013

Tuossa yllä olevassa rimpsussa tulikin oma esitelyni =)
Mä kävin lasketunajan määrityksessä, koska ennen raskautta olleet menkat oli epätavallisen niukat, niin neuvolasta laitto lähetteen keskusäitiysneuvolaan LA:n määritykseen. Siellä kävinkin sitte kolme kertaa ennen, kun lääkäri sai lasketunajan määriteltyä...ei kyllä haitannu yhtään käydä pikkusta kurkkimassa useamminkin :heart: Kolme ultraa, yksi neuvola käynti ja sikiöseulonnan verikokeet on siis takana! Np-ultra ois seuraavana edessä 31.7...jee ei malttais odottaa! Mä haluisin kauheesti tietää onko masussa tyttö vai poika ja elättelen toiveita, että jos jo np-ultrassa näkyis jotain...vaikka tiedän, et ei varmaan vielä! Esikoisesta en missään nimessä halunnu tietää kumpi tulee, mutta poikaa toivosin ja poika olo oli koko raskauden. Nyt ois toiveissa tyttö ja tyttö olokin on ollu alusta asti, mut haluisin jo kovasti tietää, että kumpi siellä sitten oikeasti on, vaikka ei tuon nyt niin väliä, koska poika haluis pikkuveljen, ni ainakin jonkun sukupuoli toive toteutuu :D

Me ollaan kerrottu läheisimmille ystäville, mun pojalle, miehen vanhemmille ja lauantaina ois tarkotus kertoa mun äidille, isäpuolelle ja veljille ja elokuun alussa mun isälle, kun sillä on 60v. synttärit. Mun molemmat vanhemmat asuu 200km päässä ja tietenkin ihan eri suunnissa, ni on pakko vähän sumplii tällee!

Mistäs muusta oli keskusteltu...ainiin lääkkeistä! Mulla ei ole mitään lääkitystä paitsi minisun mama vitamiinejä syön nyt. Poikaa odottaessa oli raskausajan diabetes ja siihen sillon insuliinit...katotaan kuinka tässä raskaudessa käy?!


Tiuhti ja Tipi RV10+3
 
Äitivm84 kävin Juntumaan Aulilla. Tosi ihana nainen, oikein symppis :) Itse kyllä tiesin, että käynti maksaa jonkun verran, mutta ei olla kyllä kertaakaan surkuteltu hintaa. Oli ne näkymät ja uutiset niin ihania :heart:

Eilen käytiin ekaa kertaa neuvolassa. Oli kyllä tosi mukava täti ja matkaa neuvolaan kotoa on n. 300m. Mukava matka sitten jatkossakin käydä vauvan kanssa :)

lauwra 8+3
 
Nostelen tätä vähän ylemmäs, josko saataisiin uusia Tamperelaisia odottajia mukaan!

Päksyli Miten meni neuvolassa?

(.) Tänne ei ihmeempiä...kauheesti oon koittanu ettiä meille vuokra kolmioo, mutta ei tunnu löytyvän oikeen mitään hyvää...kaikki on kauheen kalliita :stick: En haluis muuttaa muutenkaan, mutta pakko saada lisää tilaa ja Härmälässä on nousu tässä parissa vuodessa vuokrat NIIN paljon, että pakko muuttaa jonnekkin muualle! Olisiko kellään ehdottaa edullisempia asuinalueita mistä olisi hyvät julkiset kulkuyhteydet, lähikauppa, koulu ja päiväkoti! Kaukajärvellä näyttää olevan paljon asuntoja vapaana...onko kellään mitään kosketusta sinne? Ite en oo ikinä ees käyny!

Tiuhti ja Tipi rv11+1
 
Pakko pikaisesti vastata Tiuhtille, kaukajäri on kammottava paikka, ainakin omasta mielestäni :/. Itse voin lämpimästi suositella hervantaa, täällä 26 vuotta asunut, tosin välillä muuallakin ja täällä on kyllä kaikki mitä toivoa saattaa. Me asutaan kivalla alueella vts vuokratalossa kolmiossa 77m2, rempattu täysin 2009 ja vuokra saunoineen, autopaikkoineen ja vesi kait kuuluu vuokraan on vuokra 759€ eli ei paha ja asunto on tosi reilu kaikin puolin isoine vaatehuoneineen. Suosittelen todellakin :).

Täällö on myös hurjasti äiti-lapsijuttuja, esim muskarit, vaunujengi, päiväkerhot jne.
 
Ensimmäinen neuvolakäynti oli hurja infopaketti kaikkea mahdollista ja sain lisukkeeksi kotiin luettavaksi opuksia vinon pinon. Alkoi sitten puhelinsoittorumba lääkäri-, hammaslääkäri-, uä-aikaa yms. Nyt ootellaan ensimmäistä uä-käyntiä.

Tällaiselle ikiliikkujalle tämä alkuodotusaika on ollut melko tuskaa, kun olotilani on ollut erittäin voimaton ja väsynyt, olen nukkunut tavallista enemmän ja jopa päiväunia. Neuvolantäti totesi, että kyllä se siitä pitäisi helpottaa ajan kanssa ja käski ottaa iisisti. Hermothan tässä palaa ;)

Emme ole kertoneet vielä kenellekään, vähän molempien vanhemmat ovat ihmetelleet, kun en pysty juomaan kahvia ja hajukin jo tekee pahaa, samoin päiväunet ovat ihmetyttäneet heitä :) No, ehkä kohta puoliin on aika kertoa ja ihmetyksen palaset löytävät paikkansa!
 
Tervetuloa uusille!!

Nyt on asunto tarjontaa tsekattu ja Kaukajärvi ei oikein iskenyt! Hervannasta koitettiin löytää sopivaa, mutta ei vaan osunu kohdille. No nyt varmaan muutetaan Kalkkuun...sieltä löyty mukavalta alueelta ihana asunto ja homma on sopimusten tekoa vaille valmis!!

Nt-ultrassa käyty <3 Kaikki oli hyvin ja hyvin eläväinen vauva siellä masussa touhusi <3 Ens viikolla on sitte sokerirasitus ja neuvola lääkäri yhdistelmä! Kovin jo odottelen josko liikkeet jo muutaman viikon kuluttua alkais tuntumaan?! Tampereen keskusäitiys neuvolassa taitaa olla aika uudet ultra laitteet, kun sai tehtyä koko nt-Ultran mahan päältä ja rakenne ultrassa lupasi yrittää ottaa 3D kasvokuvaa <3

Tiuhti ja Tipi rv12+3
 
Heii, löysinpä tallaisen ketjun, nostetaanpas, koska lienee vielä ajankohtainen!

Täällä Tamperelainen esikoisen odottaja, viikot vasta 7+1, La näillä näkymin 21.3.12.

Me ollaan kerrottu molempien perheille sekä pomolleni joudin kertomaan, kun kesken päivän ollut lääkäriä ja neuvolaa. Muuten ei vielä oikein uskalla puhua, menisipä muutama viikko äkkiä eteenpäin!

Miäpä muille kuuluu?
 
Ilmoittautuiskos sitten tännekin! :)

Eli Tampereen Lielahdesta ensimmäistään odotteleva ilmoittautuu joukkoon kummaan!
Reilu viikko on tätä ihmettä ihmetelty ja laskurit aika paljon antavat eri laskettuja aikoja kierron pituudestani johtuen, mutta eräs ainakin antaa 30.3. Saa nähdä mitä sitten neuvola joskus antaa...

- Nuska83 6+1 (yhden laskurin mukaan)
 
Täällä on kesälomat vietetty ja tapaaminen sopisi oikein hyvin!! Tapaamispaikaksi ehdottaisin jotain (leikki)puistoa, kun monilla on isompi lapsi, niin voisi hänet ottaa mukaan ja ei tarvitsisi sovitella lapsenvahtiasioita.

Keskustassa pikku kakkosen-puisto olisi tietysti kaikkien kannalta reiluin valinta keskeisen sijainnin kannalta, mutta itse pääsen kyllä autolla liikkumaan muuallekin. Esim. Hervannassa Ahvenisjärven vieressä oleva puisto on mielestäni myös varteenotettava vaihtoehto (pienempi, aidattu, luonnonläheinen).

Meille sopisi parhaiten tapaamiselle joku arki-ilta, vaikka jo nyt elokuun aikana!
 
Mitäs teille kuuluu? On vähän jäänyt tämä ketju taka-alalle, kun on stressannut niin kovasti tämä raskaus. Toivottavasti siihen tulee nyt muutos, kun aloitan käymään yksityisessä äitiysneuvolassa Terveystalolla ensiviikosta.

Eilen oli neuvolalääkäri julkisella ja oli niin törppö, että olen todellakin tyytyväinen jos julkisesta pääsisi ainakin osittain eroon. Omaa neuvolantätiä en ole edes vielä tavannut(tosin tunnen hänet entuudestaan) ja seuraava käynti olisi vasta rv22.

Miten te olette kokeneet julkisen neuvolan palvelut?

Puistotreffit voisi hyvin sopiakin ensi viikolle :)

Äitivm84 rv 15+0! :)
 
Täällä myös Tamperelainen/Ylöjärveläinen odottaja. Laskettuaika 3.1 ja ensimmäistä odotan. Kuulun myös Tammikuun tuhisijat 2013 - ryhmään, mutta siellä on niin vilkasta keskustelu ettei pysy yhtään mukana.
Kovasti alkuraskaudesta jännitti miten kaikki menee, mutta nyt on hieman jo jännäri helpottunut =) Meillä on ensi vkolla rakenneultra ja tosi innoissaan olemme menossa pikkuista katsomaan.

Koskiklinikalla olen käynyt Juntumaan Aulilla ja Veronikalla ja molemmat ovat todella hyviä. Veronika tekee ultria myös raskauden myöhemmässä vaiheessa.

Ihanaa odotusta meille kaikille! :heart:

Bellatus + pikkuinen rv 19+6
 
Meille sopii ens viikolle puistotreffit mille tahansa illalle kun vielä ei harrastukset ehdi alkaa. Ehkä keskiviikko (15.8) tai torstai (16.8) sopisi parhaiten, mutta muutkin päivät käy.

Ja mikä puisto?! Olisko se pikkukakkosen puisto kuitenkin paras niin voidaan sitten vähän katsella miltä suunnalta paikalle tulleet on ja jatkossa katsoa vähän sen mukaan sitten kivoja tapaamispaikkoja muuallekin päin Tamperetta?
 
Me käydään todella harvoin kaupungissa eikä sinne varsinkaan tarhan/töiden jälkeen jaksa lähteä, mutta ensi KE mulla on aika sinne Terveystalolle 15.40 ja joudun ottamaan pojan mukaan, eli sillon oltaisiin kyllä kaupungissa(tosin pitää jossain käydä vähän syömässäkin). Meille siis varmaan sopisi pikku kakkosen puisto 16.30-17 aikaan, onko liian aikaista?

Muuten meille parhaiten sopii joku Hervannan puistokin :)

Äitivm84 rv 15+2
 
Äitivm84 ja tuulia85 Jos muille ei tapaaminen sovi tällä viikolla niin pitäiskö meidän nähdä vaikka Hervannassa Ahvenisjärven puistossa?? Turha lähteä kaupunkiin kun kaikki asustellaan tällä suunnalla.

Sopisko teille toi keskiviikko 15.8?? Vai jaksatteko äitivm84 vielä lääkärireissun jälkeen puistoilemaan?!
 

Yhteistyössä