Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huh, luojan kiitos.

joku oli sen ihan omasta päästään keksinyt, se oli piiiiiiiitkä ja mä luovutin ehkä kymmenen rivin jälkeen eli en tiedä.

Sekin heppu oli uskossa jonkinlaisessa.
Kerro vaan, mitä muistat, mutta älä lisää mitään siihen:)
Mut luku 7 ajanlaskussa on tosi tärkeä: cuulla on 8 eri vaihetta, joista se 1 ei näy siksi, kun auringon valo sokaisee silmät. Ei se sen kummempi asia ole, mutta esimerkiksi huomenna 03.54 on uudenkuun aika - se näkymätön meille, mutta kalenterissa merkattu mustalla pallolla. Mutta tosiaan, ihminen näkee vain ne 7 muuta: ensin kapea sirppi, sitten puolikuu, täysikuu jne, En tiedä, onko se kuu suojana silloin auringon säteiltä, kun nehän ne elämää tappaa -kuten ultraviolettisäteilylläkin voidaan tappaa pöpöjä. Mun mielestä se vaikuttaa jopa (lämpösäteily) ilmaston lämpötiloihin, mutta eikai niitä edes sääennusteissa oteta huomioon? En tiedä, mutta sillä silmällä voi toki itse seurata tapahtumia;-)
 
vierailija
Vaikka minä olen raamatun lukenut, minun ei tarvitse pitääs sitä millään tavalla järkevänä kirjana tai ylipäätään pätevänä antamaan ohjeita elämälleni.
Siellä myös kerrotaan millä rahalla tytär myydään orjaksi torilla. Haluatko keskustella tästä?
Olen katsonut jonkun dokkarin aiheesta, mutta en muista mitään siitä. Kerro ihmeessä!
Miksi se ajanlasku piti muuttaa - Raamattuhan kertoo siitä?
Mitä Sinulle tulee mieleen tästä aiheesta. Löysin linkin tänään, joten en vielä osaa sitä arvioida.
 
vierailija
Mistä tiedät että oli kuukausipalkka?
Arameaksi
Ja tuli yksi köyhä leski, laittoi kaksi miinaa, jotka olivat pikkurahoja.
Minä (paula) kirjoitin tuon pätkän tänne ja sinä joku kirjoitit puolestani??? Huhuuu---en ole lukenut apokryfikirjoja enkä tiedä asiasta mitään. Keksin sen kuukausipalkan ihan äsken:)
Mark 12:42 Nijn tuli yxi köyhä leski/ ja pani caxi ropoja/ ne tekewät yhden cuusinaisen.
Mark 12:43 Nijn hän cudzui Opetuslapsens tygöns/ ja sanoi heille: totisest sanon minä teille: tämä köyhä leski pani enämmän uhriarckun/ cuin caicki ne jotca sijhen panit:
Mark 12:44 Sillä he owat caicki pannet sijtä/ cuin heillä lijaxi oli/ mutta tämä on hänen köyhydestäns/ mitä hänellä oli/ caiken hänen tawarans pannut."

Kuusinainen on ollut joku mitta, mutta sana Cuu on ollut tuolloin Kuu. Olisko ollut peräti kuukausipalkka?


#215
Tänään 12:46
"

Onko sulla tapana omia toisten sanomisia useinkin?
 
Olen katsonut jonkun dokkarin aiheesta, mutta en muista mitään siitä. Kerro ihmeessä!
Miksi se ajanlasku piti muuttaa - Raamattuhan kertoo siitä?
Mitä Sinulle tulee mieleen tästä aiheesta. Löysin linkin tänään, joten en vielä osaa sitä arvioida.
Nähdäkseni on omituista, että raamatussa on ihan ok ohittaa jotkin kohdat (kuten tyttären myyminen torilla ihan ok käytäntönä) mutta esim. esiaviollinen seksi tuntuu olevan paha synti, koska raamattu kieltää sen. En siis oikein ymmärrä miksi raamatussa jotkin asiat voi ohittaa siksi, että ne eivät enää sovellu nyky- yheiskuntaan. Miten ylipäätään toisen ihmisen myyminen on ikinä voinut olla soveliasta ja sitä on vielä pidetty soveliaana siinä kaikkein pyhimmässä kirjassa. Pelkästään tämä kohta kertoo siitä, miten perseellään koko raamattu on. Eikö sinusta?

En ole erityisen kiinnostunut ajanlaskusta. Sama se mulle onko jonkun mielestä vuosi 3086 vai 2016.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
vierailija
Minä (paula) kirjoitin tuon pätkän tänne ja sinä joku kirjoitit puolestani??? Huhuuu---en ole lukenut apokryfikirjoja enkä tiedä asiasta mitään. Keksin sen kuukausipalkan ihan äsken:)
Mark 12:42 Nijn tuli yxi köyhä leski/ ja pani caxi ropoja/ ne tekewät yhden cuusinaisen.
Mark 12:43 Nijn hän cudzui Opetuslapsens tygöns/ ja sanoi heille: totisest sanon minä teille: tämä köyhä leski pani enämmän uhriarckun/ cuin caicki ne jotca sijhen panit:
Mark 12:44 Sillä he owat caicki pannet sijtä/ cuin heillä lijaxi oli/ mutta tämä on hänen köyhydestäns/ mitä hänellä oli/ caiken hänen tawarans pannut."

Kuusinainen on ollut joku mitta, mutta sana Cuu on ollut tuolloin Kuu. Olisko ollut peräti kuukausipalkka?


#215
Tänään 12:46
"

Onko sulla tapana omia toisten sanomisia useinkin?
nimenomaa keksit omasta päästä. Kuka on ominut kenen sanoja. Eikö silloin lainata toisen tekstiä jos siihen haluaa nimenomaan viitata omassaan. Taita olla toinenkin potilas lomilla.
 
vierailija
Kerro vaan, mitä muistat, mutta älä lisää mitään siihen:)
Mut luku 7 ajanlaskussa on tosi tärkeä: cuulla on 8 eri vaihetta, joista se 1 ei näy siksi, kun auringon valo sokaisee silmät, ei se erotu taivaalla, vaikka onkin aina siellä!. Ei se sen kummempi asia ole, mutta esimerkiksi huomenna 03.54 on uudenkuun aika - se näkymätön meille, mutta kalenterissa merkattu mustalla pallolla. Mutta tosiaan, ihminen näkee vain ne 7 muuta: ensin kapea sirppi, sitten puolikuu, täysikuu jne, En tiedä, onko se kuu suojana silloin auringon säteiltä, kun nehän ne elämää tappaa -kuten ultraviolettisäteilylläkin voidaan tappaa pöpöjä. Mun mielestä se vaikuttaa jopa (lämpösäteily) ilmaston lämpötiloihin, mutta eikai niitä edes sääennusteissa oteta huomioon? En tiedä, mutta sillä silmällä voi toki itse seurata tapahtumia;-)
Kalastajatkin käyttävät tätä mobiiliversiota, ihan tiedoksi vaan.
 
vierailija
Nähdäkseni on omituista, että raamatussa on ihan ok ohittaa jotkin kohdat (kuten tyttären myyminen torilla ihan ok käytäntönä) mutta esim. esiaviollinen seksi tuntuu olevan paha synti, koska raamattu kieltää sen. En siis oikein ymmärrä miksi raamatussa jotkin asiat voi ohittaa siksi, että ne eivät enää sovellu nyky- yheiskuntaan. Miten ylipäätään toisen ihmisen myyminen on ikinä voinut olla soveliasta ja sitä on vielä pidetty soveliaana siinä kaikkein pyhimmässä kirjassa. Pelkästään tämä kohta kertoo siitä, miten perseellään koko raamattu on. Eikö sinusta?

En ole erityisen kiinnostunut ajanlaskusta. Sama se mulle onko jonkun mielestä vuosi 3086 vai 2016.
Laita kohta tänne, niin ruoditaan.
 
vierailija
Etsi se kohta kuule ihan itse. Mulle riitti raamatun lukeminen.

Kai sä sen ymmärrät, että vaikka mä en sitä kohtaa sulle valmiiksi hae, niin se ei tarkoita sitä, etteikö sitä siellä olisi tai että asiaa voisi vähätellä.
ei ole ainakaan minulla tarkoitus sinua mitenkään vähätellä, olisin vain ollut kiinnostunut kohdasta ja kontekstista.
 
ei ole ainakaan minulla tarkoitus sinua mitenkään vähätellä, olisin vain ollut kiinnostunut kohdasta ja kontekstista.
Miksi sä oletat, että voisit koskaan minua vähätellä?
Mahdatkohan kuvitella itsestäsi vähän liikoja?

Tässä sulle mielenkiintoista luettavaa, jossa näitä kaikkia ristiriitaisuuksia on kerätty yhteen nippuun :

http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja

1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.

Erityisesti ylläoleva kohta kertoo jotain raamatun jumalasta...
 
Nä oli kanssa tosi mieltä lämmittäviä:

Matt. 23:33 "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"
Matt. 23:17 "Te tyhmät ja sokeat!"
Matt. 12:34 "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja?"
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
 
vierailija
Nä oli kanssa tosi mieltä lämmittäviä:

Matt. 23:33 "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"
Matt. 23:17 "Te tyhmät ja sokeat!"
Matt. 12:34 "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja?"
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
Kyykäärmeetten sikiöille kohta on tarkoitettu juuri fariseuksille, jotka kuvittelivat isien perinnäissääntöjä noudattamalla päääsevänsä taivaaseen. Eli voisi sanoa, että tämpäivän papit ovat samanlaisia. Jeesus on uskonnollisuutta vastaan, jolla yritetään ostaa teoilla taivaspaikkaa, ja lisäksi alistetaan muut.

Tyhmä ja sokea on henkilö, joka luulee itse näkevänsä, mutta ei todellisuudessa näe. Syyttää toista vaikkapa varastamisesta, mutta itse varastaa vaikkapa työnantajalta jotain pientä ja omasta mielestään mitätönsä. Vaikkapa työaikana tekee jotain sellaista, jota ei työaikana saisi tehsä=varastaa työnantajan aikaa, ja velottaa maksua tekemättömistä töistä.
Miekan Jeesua on totisesti tuonut. Mitähän nytkin tehdään? Taistellaan toisia vastaan sanoin ja teoin. Mekin olemme eripuolilla.
Sama koskee noita loppuja. Jeesuksen nimen tähden vainotaan kaikissa arabimaissa kristittyjä. Kristityt luulivat tekevänsä keskiajalla oikein tappamalla muut kuin katolilaiset.
Onko mitään suurempaa vastakkainasettelua kuin henkilöt, joista toinen uskoo Jumalaan ja toinen ei.
 
vierailija
Vuoden 1548 versiossa Johanneksen näkemystä:

"P. Johannesen Euangelium.
XV Lucu

Joh 15:1MIne olen se totine' Winapuu/

ia minun Isen ombi Winatarha'haltia.


Joh 15:2Jocaitzen oxa' minussa/

ioca ei Hedhelmete canna/

hen poiskarsi.

Ja iocaitzen quin Hedhelme' ca'da/

sen he' puhdastapi/

ette se Runsahaman hedhelmen cannais.



Joh 15:3 Nyt te oletta puchtat sen sanan teden/

ionga mine puhuin teille.



Joh 15:4 Olcatta minus/

ia mine teis.

Quin oxa ei woi itzestens Hedhelme canda/

ellei hen kijni ole Winapuus/

nin mös te/

iollei te minus kijni ole.



Joh 15:5 Mine olen Winapw/ Te oletta Oxat/ Joca minus pysy/ ia mine henes/ se ca'da palio hedhelmet/ Sille ilma' minuta ette te woi miten tehdä.



Joh 15:6 Joca ei ole minus/ se poisheiteten ninquin Oxa/ ia quiuettupi/ ia ne cokonsidhotan/ ia heiteten tuleen ia poltetan.



Joh 15:7 Jos te minus pysytte/ ia minun Sanani teisse pysyuet/ nin caiki mite te tadhotta/ anocat ia sen te saatta.



Joh 15:8 Sijne o'bi minu' Isen cu'nioitettu ette te palio hedhelmet ca'natt/ ia tuletta minun Opetuslapsixen.



Joh 15:9 Quin Ise racasti minua/ nin mine mös Racastin teite * Pysyket minu' Rakaudhesani.



Joh 15:10 Jos te minun Keskyni pidhette/ nin te pysytte minun rackaudhesani/ ninquin mine pidhin minun Iseni Käskyn/ ia pysyn henen rackaudhesans.



Joh 15:11 Neite mine ole' puhunut teille/ ette minun ilon teisse pysysi/ ia teiden ilone teuteteisin.



Joh 15:12 Se o'bi minun Keskyn/ ette te racastatt teite keskenen/ ninquin mine racastin teite.



Joh 15:26 Mutta coska se Lohdhuttaia tulepi/ ionga mine leheten teille Iseldä/ se Totudhen Hengi/ ioca Iseste wloskieupi/ Sen pite minusta todhistaman.



Joh 15:27 Ja te mös todhistaiat oletta/ Sille ette te oletta algusta minun cansani olluet.



* Heille Syndi ) Se on sanottu ninquin Ezech 18. sanopi.

Ette iocainen omain Syndiense tedhen coleman pite.

Sille Christusen cautta se peri Syndi ombi poisotettu/ ia Christusen tulemisen ielkijn ei hen sillen keten woi cadhotta/ paitzi henen ioca ei Synnistä low/ Se on/ ioca ei tacto wsko."



"Piispainkokous päätti vuonna 1997, että ehtoollisviinin tulee olla rypäleviiniä." Siihen loppui mun veronmaksu systeemiin...
 
vierailija
Vuoden 1548 versiossa Johanneksen näkemystä:

"P. Johannesen Euangelium.
XV Lucu

Joh 15:1MIne olen se totine' Winapuu/

ia minun Isen ombi Winatarha'haltia.


Joh 15:2Jocaitzen oxa' minussa/

ioca ei Hedhelmete canna/

hen poiskarsi.

Ja iocaitzen quin Hedhelme' ca'da/

sen he' puhdastapi/

ette se Runsahaman hedhelmen cannais.



Joh 15:3 Nyt te oletta puchtat sen sanan teden/

ionga mine puhuin teille.



Joh 15:4 Olcatta minus/

ia mine teis.

Quin oxa ei woi itzestens Hedhelme canda/

ellei hen kijni ole Winapuus/

nin mös te/

iollei te minus kijni ole.



Joh 15:5 Mine olen Winapw/ Te oletta Oxat/ Joca minus pysy/ ia mine henes/ se ca'da palio hedhelmet/ Sille ilma' minuta ette te woi miten tehdä.



Joh 15:6 Joca ei ole minus/ se poisheiteten ninquin Oxa/ ia quiuettupi/ ia ne cokonsidhotan/ ia heiteten tuleen ia poltetan.



Joh 15:7 Jos te minus pysytte/ ia minun Sanani teisse pysyuet/ nin caiki mite te tadhotta/ anocat ia sen te saatta.



Joh 15:8 Sijne o'bi minu' Isen cu'nioitettu ette te palio hedhelmet ca'natt/ ia tuletta minun Opetuslapsixen.



Joh 15:9 Quin Ise racasti minua/ nin mine mös Racastin teite * Pysyket minu' Rakaudhesani.



Joh 15:10 Jos te minun Keskyni pidhette/ nin te pysytte minun rackaudhesani/ ninquin mine pidhin minun Iseni Käskyn/ ia pysyn henen rackaudhesans.



Joh 15:11 Neite mine ole' puhunut teille/ ette minun ilon teisse pysysi/ ia teiden ilone teuteteisin.



Joh 15:12 Se o'bi minun Keskyn/ ette te racastatt teite keskenen/ ninquin mine racastin teite.



Joh 15:26 Mutta coska se Lohdhuttaia tulepi/ ionga mine leheten teille Iseldä/ se Totudhen Hengi/ ioca Iseste wloskieupi/ Sen pite minusta todhistaman.



Joh 15:27 Ja te mös todhistaiat oletta/ Sille ette te oletta algusta minun cansani olluet.



* Heille Syndi ) Se on sanottu ninquin Ezech 18. sanopi.

Ette iocainen omain Syndiense tedhen coleman pite.

Sille Christusen cautta se peri Syndi ombi poisotettu/ ia Christusen tulemisen ielkijn ei hen sillen keten woi cadhotta/ paitzi henen ioca ei Synnistä low/ Se on/ ioca ei tacto wsko."



"Piispainkokous päätti vuonna 1997, että ehtoollisviinin tulee olla rypäleviiniä." Siihen loppui mun veronmaksu systeemiin...
ja pointti oli????
 
vierailija
ja pointti oli????
Kuinka pitkästi pitäisi selittää? Sehän oli se vertauskuva luonnon kiertokulusta.
Mutta ei tuo mikään ohjekirja koskaan ole ollutkaan! Ilman vettä ei tosin ole elämääkään.

Seuraavassa lisää siitä, miten eri popula tuossa piirissä on muutellut tekstejä ajassa.

Raamattuhan on puhtaasti miesten (a`men) näkökulma asioihin. Marian evankeliumi on kai loppuunmyyty aikoja sitten? Se on Marianne Fredrikssonin kirjoittama kirja... Lue se. Kirjastoista täytyisi löytyä... Käykääpä tarkistamassa;-)
 
vierailija
Entä mikset voi vastata siihen oletko ollut aiemmin hoidettavana ja onko sinulla lääkitys jonka olet itse lopettanut?
Mitä sä oikein sekoilet. Kaikki käyttää jos jonkinlaisia lääkkeitä elämänsä aikana ja kaikki on varmasti olleet hoidettavina. Sä tietysti synnytitkin ihan itse himassa. Lopeta tuo jankkaaminen. Oletko sama kuin echo? Vaikutat skitsofreenikolta. Hae apua, oikeasti.
 
vierailija
Kuinka pitkästi pitäisi selittää? Sehän oli se vertauskuva luonnon kiertokulusta.
Mutta ei tuo mikään ohjekirja koskaan ole ollutkaan! Ilman vettä ei tosin ole elämääkään.

Seuraavassa lisää siitä, miten eri popula tuossa piirissä on muutellut tekstejä ajassa.

Raamattuhan on puhtaasti miesten (a`men) näkökulma asioihin. Marian evankeliumi on kai loppuunmyyty aikoja sitten? Se on Marianne Fredrikssonin kirjoittama kirja... Lue se. Kirjastoista täytyisi löytyä... Käykääpä tarkistamassa;-)
ai niin taas sitä äiti maa ja kuu-ukko ja haltijakummi ja hammaskeiju linjaa.
Miksi pitää jostain 1500-luvulta olevasta käännöksestä kaivaa, ihan uudempiakin löytyy. Tulee mieleen joku sisulaatikoo, jonka kirjaimet näyttää fifulta.
 
9mmmm
Mitä sä oikein sekoilet. Kaikki käyttää jos jonkinlaisia lääkkeitä elämänsä aikana ja kaikki on varmasti olleet hoidettavina. Sä tietysti synnytitkin ihan itse himassa. Lopeta tuo jankkaaminen. Oletko sama kuin echo? Vaikutat skitsofreenikolta. Hae apua, oikeasti.
ja sitä päivä ei tulekkaan jolloin söisin valtion myöntämiä mömmöjä ja muutuisin seniiliksi zombiksi niinkuin viime kertainen geissi turusta opettaa mitä ne "parantavat" lääkkeet tekee miellle :)
 
vierailija
Sehän oli se vertauskuva luonnon kiertokulusta.
Mutta ei tuo mikään ohjekirja koskaan ole ollutkaan! Ilman vettä ei tosin ole elämääkään.

Seuraavassa lisää siitä, miten eri popula tuossa piirissä on muutellut tekstejä ajassa.

Raamattuhan on puhtaasti miesten (a`men) näkökulma asioihin. Marian evankeliumi on kai loppuunmyyty aikoja sitten? Se on Marianne Fredrikssonin kirjoittama kirja... Lue se. Kirjastoista täytyisi löytyä... Käykääpä tarkistamassa;-)
lisään videon:
 

Yhteistyössä