Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
9mmmm
2ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".

heh tosi raukkaudellista tuomita muita ja vaatia rakkautta muilta samaistumalla toisiin. kun ei näköjään raamatussa tajuta senkään vertaa mitä on todellinen rakkaus joka o nehdotonta ja rajatonta.
 
vierailija
Jos ei ole velvollisuutta ruokkia nälkäistä naapurin lasta, ei kai silloin ole oikeutta rankaistakaan. Piinatkoon omiaan.
Mutta minkälainen isä ei auta hädässä olevaa lasta, kun siihen pystyisi, oli se lapsi sitten oma tai naapurin.
 
9mmmm
Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

tän kirjoittanut taas keksi takaportin kaikelle kyseenalaistamiselle ..

tuli mieleen yks jeesuksen seuraaja tossa netissä joka sanoi minulel kun olin erimieltä sori mä en kaipaa erimielisten juttui seinälle. mä vaan naurahdin ja tokasi aika heikko olet uskossasi jos et kestää erimielisyyksiä kundi väitti tekevänsä jeesuksen työtä. jeesus taas rakasti olla erimielisten parissa juurikin. ton sepsutuksen kirjoittanut siis pelkäsi että on väärässä
 
vierailija
Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

Joku on ainakin teille kertonut, miten raamatun sanan mukaan asiat menevät. Kukaan ei voi ainakaan sanoa, ette ei ole asiasta kuulut tai tiennyt.
JOkainen valitsee tiensä, on oman onnensa seppä. Onnellisuus on valinta.
 
9mmmm
Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;

jokaisella on oma tiensä ja jokainen joka seuraa omaa tietänsä kohtaa luojansa aidosti. toisten oppimmisella ei ole tuossa kohdassa mitää väliä ei ole 1 tietä vaan monta siksi niinkuin luonto henkikin on monipuolinen eikä rajoittunut.
 
vierailija
heh me ihmiset päätämme kuka on jumalan lapsi taivaan isä e isitä jakoa tee vain ihminen. tätäkään ei pystytä myöntämään. kun käytännössä ihminen joka joutuu jaon kohteeksi on vähempiarvoinen eli kannattais funata sitä raamatunkin juttua avoimemmin ja hyväksyä järjettömyys jos sellaista on. tuo sotii kuitenkin taivaan isän sanomaa vastaan
sinä otat silloin taivaan isän sanoman kun sen sisältö sinulle sopii. Muuten sovellat omia. Jos otat jokin asian, myös otat kaiken muunkin. eihän lakikirjaakaanlueta niin, että otan tämän kohdan laista, mutta en tuota toista.
Mikä on se sinun taivaallisen isäsi sanoma?
Enemmän kuulostaa äiti ammalta.
 
9mmmm
Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;

aivan moni raamatun kirjoittaja onkin hakenut hyvää itselleen ja siis tyhjiä puheita joista ei ole hyötynyt kukaan muu kuin kirjoittaja itse. sinällään huvittavaa että nämä köyhien palvelijat asuvat palatseissa. hävetti myöskin se että suomessa papit vetää sellasta 100 tonnin vuosi liksaa samalla kun kansa näkee nälkää mokomat hurskastelijat.
 
vierailija
Jos ei ole velvollisuutta ruokkia nälkäistä naapurin lasta, ei kai silloin ole oikeutta rankaistakaan. Piinatkoon omiaan.
Mutta minkälainen isä ei auta hädässä olevaa lasta, kun siihen pystyisi, oli se lapsi sitten oma tai naapurin.
Näissä aina unohdetaan, että onhan se saatanakin olemassa. Vai miksi niitä saatanan palvojia on? Jos ei ole Jumalan lapsi, niin on saatanan alaisuuten annettu. Sieltä se paska tulee, ei Jumalalta. Hän tosin sallii sen, koska sinä itse olet haunnut isäksesi tuon syvyyden herran.
 
9mmmm
sinä otat silloin taivaan isän sanoman kun sen sisältö sinulle sopii. Muuten sovellat omia. Jos otat jokin asian, myös otat kaiken muunkin. eihän lakikirjaakaanlueta niin, että otan tämän kohdan laista, mutta en tuota toista.
Mikä on se sinun taivaallisen isäsi sanoma?
Enemmän kuulostaa äiti ammalta.
olen monien tieteiden tohtori myös höpönlöpön tutkinto löytyy
 
9mmmm
Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.

aivan jos julkisesti sanon vaikka pitäväni monipuolisesta seksistä e ise ole enään synti eikä tarvii siinäkään asiassa enään elää valheessa jos valhtelee itselleen ja todelliselle minälleen ei ole koskaan kosketusta saannutkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
9mmmm
Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,

no jsuthan nää kirkkikset vaeltelee kuin lauma lampaita mitään kyseenalaistamatta joka on siis isän tahota vastaan isä rakastaa haasteita ja haastajia.
 
vierailija
Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;

aivan moni raamatun kirjoittaja onkin hakenut hyvää itselleen ja siis tyhjiä puheita joista ei ole hyötynyt kukaan muu kuin kirjoittaja itse. sinällään huvittavaa että nämä köyhien palvelijat asuvat palatseissa. hävetti myöskin se että suomessa papit vetää sellasta 100 tonnin vuosi liksaa samalla kun kansa näkee nälkää mokomat hurskastelijat.
No nimenomaan raamattu sanookin, että teoista te näette jokaisen ihmisen uskon. Aivan turha sanoa jotain, jos elämä huutaa lujempaa. Eli aivan turha puhua jotain, jos teot ovat kaikkea muuta.
Ihmisethän itse valitsevat tiensä, ei kaiketi jonkin ihmisen teot tai elämä kumoa raamattua? Jos siellä sanotaan miten tulisi elää, mutta ei elä sen mukaan, niin eihän se raamatun vika ole.
Itsekin tiedän eräänkin pastorin, joka saarnasi ympäri maailmaa, mutta niin vain lankesi sekuaalisiin suhteisin ja tuloksena aviottomia lapsia. Tekeekö tämä tyhjäksi Jeesuksen sanat? Ei, koska hän toimi sanan vastaisesti.
 
9mmmm
sinä otat silloin taivaan isän sanoman kun sen sisältö sinulle sopii. Muuten sovellat omia. Jos otat jokin asian, myös otat kaiken muunkin. eihän lakikirjaakaanlueta niin, että otan tämän kohdan laista, mutta en tuota toista.
Mikä on se sinun taivaallisen isäsi sanoma?
Enemmän kuulostaa äiti ammalta.
minä en ihmsiten kirjoituksia seuraakkaan koitin vain tuoda esille noita asioita.
 
9mmmm
Niin olen muuten minäkin, tutkintoja löytyy kaapista myös useampia. Mutta vaikka olet tohtorismiehiä, et osaa käyttää välimerkkejä. Luettavuus on aika huono, joten en ihmettele väärinkäsityksiä. Miten sait lopputyöt/gradun/väitöskirjan tehtyä? Toivottavasti joku oikoluki.
tottakait luki mulla oli sihteeri aina mukana kun pidin puheita luennoilla kun ei se ope oikeen osannu niin jouduin sitten ottamaan hänenkin paikkansa . sain siitä laudatur plussan se annetaan vain harvinaisille tapauksille ja minä kuulun tuohon nyt luokkaan olin kyllä nolona siitä plussasta kun se teki minusta erilaisen muiden silmissä ja ainoikasen joka tuota plussaa saa kantaaa.
 
vierailija
minä en ihmsiten kirjoituksia seuraakkaan koitin vain tuoda esille noita asioita.
Eli elät miten milloinkin lakien vastaisesti, jos ne sotivat filofiaasi vastaan. Et sitten varmaan noudata liikennesääntöjäkään, ne kun ovat ihmisten kirjoittamia. Kun puanisten palaessa ylität suojatien ja auto ajaa päällesi, niin toteat että se olis sinun näkemyksesi. Ja miksi Jumala ei sitten pelastanut sinua tuon auton alta, kuuluu seuraavan kysymys. No miksiköhän, jos itse tekee ensin laittomuuden.
 
9mmmm
No nimenomaan raamattu sanookin, että teoista te näette jokaisen ihmisen uskon. Aivan turha sanoa jotain, jos elämä huutaa lujempaa. Eli aivan turha puhua jotain, jos teot ovat kaikkea muuta.
Ihmisethän itse valitsevat tiensä, ei kaiketi jonkin ihmisen teot tai elämä kumoa raamattua? Jos siellä sanotaan miten tulisi elää, mutta ei elä sen mukaan, niin eihän se raamatun vika ole.
Itsekin tiedän eräänkin pastorin, joka saarnasi ympäri maailmaa, mutta niin vain lankesi sekuaalisiin suhteisin ja tuloksena aviottomia lapsia. Tekeekö tämä tyhjäksi Jeesuksen sanat? Ei, koska hän toimi sanan vastaisesti.
kun nuo sanat ei ole jeesuksen vaan ihmisen omaa kirjoittamaa sääntö listaa jolla voi hallita muita. ei rakkaus todellakaan halua hallita muutakuin iänkaikkista elämää se on aivan sama sitä ei kiinnosta miten seksiä toteuta ja noita muita juttuja. toisaalta kun raha taas tuo kaikkea pahaa mutta raamatussakin sitä halutaan lissää aneina niin edes tuota ristiriitaa ei nähdä. Noh ymmärrän sokeuden mä oon sanottavani siitä aiheesta nyt sanonut.
 
9mmmm
Eli elät miten milloinkin lakien vastaisesti, jos ne sotivat filofiaasi vastaan. Et sitten varmaan noudata liikennesääntöjäkään, ne kun ovat ihmisten kirjoittamia. Kun puanisten palaessa ylität suojatien ja auto ajaa päällesi, niin toteat että se olis sinun näkemyksesi. Ja miksi Jumala ei sitten pelastanut sinua tuon auton alta, kuuluu seuraavan kysymys. No miksiköhän, jos itse tekee ensin laittomuuden.
tässä erityishuomio pääni kääntyy itsestään vasemmalle ja oikealle rekisteröi ahaa nyt ei ole autoja lähimailla menen ylitse. asia erikseen jos lapsia lähettyvillä sitten odottelen kiltisti vihreetä. itse asiassa muhun on kahesti auto törmänny kummallakaan kerralla mulle ei tullu naarmuakaan joka on ihme toisessa tapauksessa koska lensin pyörän selästä monta metriä eteenpäin ja sse auto siis osui kunnolal pyörääni. autolija rikkoi sääntö kaksikaistainen tie toinen oli pysähtynyt. noh opin siitäkin
 
vierailija
tottakait luki mulla oli sihteeri aina mukana kun pidin puheita luennoilla kun ei se ope oikeen osannu niin jouduin sitten ottamaan hänenkin paikkansa . sain siitä laudatur plussan se annetaan vain harvinaisille tapauksille ja minä kuulun tuohon nyt luokkaan olin kyllä nolona siitä plussasta kun se teki minusta erilaisen muiden silmissä ja ainoikasen joka tuota plussaa saa kantaaa.
Kirjoittiko se sihteeri myös nuo lopputyöt, gradut jne? Nimittäin ei nyt ihan uskottavaa kuitenkaan. Ei millään pahalla.
 
vierailija
tässä erityishuomio pääni kääntyy itsestään vasemmalle ja oikealle rekisteröi ahaa nyt ei ole autoja lähimailla menen ylitse. asia erikseen jos lapsia lähettyvillä sitten odottelen kiltisti vihreetä. itse asiassa muhun on kahesti auto törmänny kummallakaan kerralla mulle ei tullu naarmuakaan joka on ihme toisessa tapauksessa koska lensin pyörän selästä monta metriä eteenpäin ja sse auto siis osui kunnolal pyörääni. autolija rikkoi sääntö kaksikaistainen tie toinen oli pysähtynyt. noh opin siitäkin
Kai oli kypärä päässä?
 
Raamattu perustuu nimenomaan liittoon, myös siellä on ehdot, ja nimenomaan Jumalan ja ihmisen välistä liittoa kuvataan raamatussa avioliitolla.
Eivät kaikki ole automaattisesti Jumalan lapsia, mistä olet saanut sellaista päähäsi? Raamatussahan nimenomaan sanotaan, että me itse valitsemme.
Ketkä ovat Jumalan lapsia, tässä muutama kohta:

Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
2ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii-
Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella-sillä hän on epäjumalanpalvelija-ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
Älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
-sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.

1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
6 Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
13 saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra-ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;
14 heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

Siinä muutama kohta, joista ainakin selviää, että on olemassa kirouksen lapsia ja siunauksen lapsia, mutta itse puolemme valitsemme.
Hyvä sitten, jos suhde Jumalaan on liiton kaltainen. Minä nimittäin en missään nimessä haluaisi olla Raamatun- Jumalan lapsi ja liitosta voin irtisanoutua.

Kuulostaa aika armottomalle ja anteeksiantamattomalle tuo sinun jumalasi.

Mulla on tosi kiva Jumala. Se on sellanen, joka tykkää meistä kaikista ja on lähettänyt meidät tänne kerta toisensa jälkeen oppimaan jotain. Se on myös armollinen ja rakastava. Se on sellanen kiva jeppe, jota tekee mieli halia, kun se on niin ihana.
 
9mmmm
Kai oli kypärä päässä?
olen taivaan isän erityissuojeluksessa mua on ammuttu ja sekinn kuti meni muutaman millin ohi pää nupistani ja uinut vahigossa kalojen joukossa joiden kosketus tappaa 6 minuutissa ja ne on ärhäkkäitä ja sillä biitsillä niitä oli satoja lemmen puuhissa oli silkkaa ihmettä että emme osunuuet niihin vaikka hetken kerkesimme peuhaaman siinä ennen kuin paikalliset tulivatkauhuissaan huutamaan yls meidät. lisäksi kun hiuksen on paksut on siinäkin kypärää. tämäkin on totta olin kerran pyörilemässä jätti alamki kurveinee siinä kurvissa kaadui mutta taphtui niin että juuri kun pääni oli osumassa maahan nostin päätäni ylös ja pää ei osunnut maahan vaikka olisi pitänyt
 

Yhteistyössä