Tatua ei huvita tehdä töitä. Eikä opiskella. Tatulle riittää sossun 1100€/kk käteen.

  • Viestiketjun aloittaja Tatu on hieno ihminen
  • Ensimmäinen viesti
tasapeli
Alkuperäinen kirjoittaja kätevää;29077161:
Näillä uutisilla vedetään kätevästi huomio pois niistä muista verorahojen syöjistä esim mamuista.
Mun mielestä tämä on ihan oikein. On ihan turha syyttää vain mamuja koska omat kansalaisetkin tätä tekevät. Kaikki veronmaksajat eivät halua näitä suomalaisia sossupummejakaan elättää, niinkuin eräät uskovat sen kuuluvan VAIN suomalaisille. Hekin joutavat tekemään jotain asialle kuin mamutkit. Ihmisiähän tässä ollaan kaikki vaikka oltaisiin vääränvärisiä/näköisiä.
 
tasapeli
Alkuperäinen kirjoittaja kätevää;29077161:
Näillä uutisilla vedetään kätevästi huomio pois niistä muista verorahojen syöjistä esim mamuista.
Mun mielestä tämä on ihan oikein. On ihan turha syyttää vain mamuja koska omat kansalaisetkin tätä tekevät. Kaikki veronmaksajat eivät halua näitä suomalaisia sossupummejakaan elättää, niinkuin eräät uskovat sen kuuluvan VAIN suomalaisille. Hekin joutavat tekemään jotain asialle kuin mamutkit. Ihmisiähän tässä ollaan kaikki vaikka oltaisiin vääränvärisiä/näköisiä.
 
Mä en ole yhdessäkään viestissä puhunut tahattomasti tukien varaan pudonneista henkilöistä, eikä tämä ketju käsittääkseni heitä koskekaan.

Paitsi yhdessä viestissä taisin mainita, että tahtomattaan tuille pudonneet ovat mielestäni eri asia kuin ne, joista tässä ketjussa puhin.
Olisi helpompaa yrittää keskustella, jos ei kehiteltäisi perusteettomia, omia tulkintoja.
Niin mut jos tälläinen tatu päättää ettei halua töihin ja tehdä omaa osaansa, kehittyä ja menestyä niin miten yhteiskunta siihen voi pakottaa? Jos siis tuet poistettaisiin/tehtäisiin vastikkeelliseksi. Varmasti lisäisi vain vastarintaa näiltä nuorilta ketkä eivät halua työllistyä. Siksi on aika turhaa keskustella siitä, kun aina tullaan siihn ettei ihmistä voi pakottaa mutta peruselämiseen rahat on annettava.
 
"vieras"
Minusta on koomista ja surullistakin, että niin moni vetää herneen nenään tatun tapauksesta, koska tekstiä lukemalla saa heti käsityksen, että tältä on jätetty lapsuudessa tarkkaavaisuushäiriö tai vastaava hoitamatta. Aikuisena "laiskuus" täytyy tietysti selitellä eri tavoin, kun todellista tilannetta ei ole tiedossa. Monet sortuvat siihen itsepetokseen, että eivät halua tehdä töitä, koska sillä selityksellä saa elämänsä jotenkin hallintaan.
 
Niin mut jos tälläinen tatu päättää ettei halua töihin ja tehdä omaa osaansa, kehittyä ja menestyä niin miten yhteiskunta siihen voi pakottaa? Jos siis tuet poistettaisiin/tehtäisiin vastikkeelliseksi. Varmasti lisäisi vain vastarintaa näiltä nuorilta ketkä eivät halua työllistyä. Siksi on aika turhaa keskustella siitä, kun aina tullaan siihn ettei ihmistä voi pakottaa mutta peruselämiseen rahat on annettava.
Ei voikaan pakottaa, en ole sellaistaKAAN missään väittänyt.

Eikä ketään voida pakottaa arvostamaan ihmisiä, jotka eivät vaan halua kouluttautua ja/tai työllistyä, mutta pitävät silti oikeutenaan saada muiden ansioista osansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pin
Pin
[QUOTE="vieras";29080117]Minusta on koomista ja surullistakin, että niin moni vetää herneen nenään tatun tapauksesta, koska tekstiä lukemalla saa heti käsityksen, että tältä on jätetty lapsuudessa tarkkaavaisuushäiriö tai vastaava hoitamatta. Aikuisena "laiskuus" täytyy tietysti selitellä eri tavoin, kun todellista tilannetta ei ole tiedossa. Monet sortuvat siihen itsepetokseen, että eivät halua tehdä töitä, koska sillä selityksellä saa elämänsä jotenkin hallintaan.[/QUOTE]

Hyvin muutes meni Tatulla koulussa yläasteella ja lukiossa vielä.
 
Lueskelin ensiksi fortunaten ensimmäisestä viestistä, sitten hyeenojen kaakatukset, sitten piti ihan uudestaan lukea fortun viestit kun en tajunnut mistä tuo itku lähti enkä oikein vieläkään käsitä. :D
Vai että oikein hyeenojen? :D Arvoisat äitsyliinit vaikka teistä on suunnattoman kiva lietsoa ja dramatisoida aikanne kuluksi asioista jotain muuta kuin asioita, niin kaikki eivät niin tee. Kannattaa muistaa että täällä puhutaan asioista ja koitetaan pysyä niissä :)
 
Vai että oikein hyeenojen? :D Arvoisat äitsyliinit vaikka teistä on suunnattoman kiva lietsoa ja dramatisoida aikanne kuluksi asioista jotain muuta kuin asioita, niin kaikki eivät niin tee. Kannattaa muistaa että täällä puhutaan asioista ja koitetaan pysyä niissä :)
:LOL:

Et ilmeisesti osaa tarkastella itseäsi objektiivisesti yhtään, vaikka todisteet on konkreettisena tällä sivulla.
 
:LOL:

Et ilmeisesti osaa tarkastella itseäsi objektiivisesti yhtään, vaikka todisteet on konkreettisena tällä sivulla.
Ja kuinka viestini ovat olleet epäasiallisia? Loukkaavia? Totta ihmeessä keskustelussa saa lihavoida, alleviivata tai kirjoittaa isolla kohdan jota haluaa korostaa. Ei vois vähempää kiinnostaa mikään henkilökohtainen, tässä on aihe ja keskustelu siitä. Herkkyydessä ei ole mitään pahaa, mutta eri mieltä oleminen ei tarkoita mitään muuta kuin asiasta eri mieltä olemista ;)
 
Ja kuinka viestini ovat olleet epäasiallisia? Loukkaavia? Totta ihmeessä keskustelussa saa lihavoida, alleviivata tai kirjoittaa isolla kohdan jota haluaa korostaa. Ei vois vähempää kiinnostaa mikään henkilökohtainen, tässä on aihe ja keskustelu siitä. Herkkyydessä ei ole mitään pahaa, mutta eri mieltä oleminen ei tarkoita mitään muuta kuin asiasta eri mieltä olemista ;)
Ei kun mua huvittaa vain toi boldattu kohta tekstissäsi, koska se sopisi niin hyvin sinun viesteihisi tässä ketjussa.

Jos siis osaisit lukea niitä ajatuksen kanssa. Vai oletko oikeasti sitä mieltä, että minä puhuin viesteissäni noista asioista, mistä sinä minulle kirjoitit?
 
"vieras"
Hyvin muutes meni Tatulla koulussa yläasteella ja lukiossa vielä.
Ihan niin kuin tosi isolla osalla fiksuista tarkkaavaisuushäiriöisistä menee. Kontrolloitu ympäristö ja yksinkertaiset haasteet ovat ok, mutta kun pitäisi oikeasti suuntautua johonkin aikuisten maailmassa, niin tulee stoppi. Vai kuvitteletteko todella, että muuten älykäs ihminen tekee tuollaisen ratkaisun, jos ei ole neurologisia tai psykiatrisia ongelmia taustalla?
 
Pin
[QUOTE="vieras";29080159]Ihan niin kuin tosi isolla osalla fiksuista tarkkaavaisuushäiriöisistä menee. Kontrolloitu ympäristö ja yksinkertaiset haasteet ovat ok, mutta kun pitäisi oikeasti suuntautua johonkin aikuisten maailmassa, niin tulee stoppi. Vai kuvitteletteko todella, että muuten älykäs ihminen tekee tuollaisen ratkaisun, jos ei ole neurologisia tai psykiatrisia ongelmia taustalla?[/QUOTE]

Tai sitten on vain yksinkertaisesti laiska kermaperse, mutta teiltähän löytyy jo sivutolkulla "hyviä selityksiä" niin mikäs siinä aikuisella miehellä on ollessa kun vielä puolustellaan. Kaikille keksitte jonkun hyvän selityksen niin en ihmettele mitä omistakin lapsista kasvaa. Vaikka se aikuinen ihminen ITSE helvetti syyn kertoisi niin silti! Uskomatonta.
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
"vieras"
Tai sitten on vain yksinkertaisesti laiska kermaperse, mutta teiltähän löytyy jo sivutolkulla "hyviä selityksiä" niin mikäs siinä aikuisella miehellä on ollessa kun vielä puolustellaan. Kaikille keksitte jonkun hyvän selityksen niin en ihmettele mitä omistakin lapsista kasvaa. Vaikka se aikuinen ihminen ITSE helvetti syyn kertoisi niin silti! Uskomatonta.
No kertoihan tuo, että uneksijatyyppi aina ollut ja päihteet tulleet kuvioihin jo nuorena, jotka nyt suurimmalla osalla ihmisistä tulevat kuvioihin, kun on jotakin taustalla. Ja kun on muutaman vuoden ollut poissa normaalielämästä, niin on jäänyt ihan kelkasta ja kun on passiivinen ja aloitekyvytön (aivan sama mistä syystä), niin eihän sieltä enää itseään nosta, kun aiemminkin on mennyt huonosti. Kyllähän pelien pelaaminen päivähuviksi kertoo ihan muusta kuin kermaperseilystä.
 
"vieras"
Mutta tätä koomista syyllistävää paskaa ihmisille nyt tarjotaan, vaikka aina on ollut selvä, että syrjäytyneistä nuorista lähes poikkeuksetta kaikilla on hoitamattomia mielenterveysongelmia tai neurologisia sairauksia tai päihteidenkäyttöä.
 
"vieras"
"Enkä tykkää tehdä mitään vastuullista työtä, kun olen aika perfektionisti. Mua alkaa tosi helposti vituttamaan, jos teen jonkun virheen.

– Jossain vaiheessa ne laittoi mut avaamaan ensimmäistä kertaa sen kaupan. Sen päivän jälkeen päätin, että nyt otan loparit ja alan hakea niitä työttömyyskorvauksia."

Ei kuulosta kermaperseilyltä, vaan siltä, että syystä tai toisesta ahdistaa ja kovaa. :(
 
Korsolainen
Kyllä on taas keksitty sensaatiohakuinen otsikko. tatu saa 400 euroa elämiseen, ja vuokran kanssa reilun tonnin.
Jep. Paljonkohan wahlroos saa ja ihan tukirahoja nekin. Ja wahlröösejä on paljon, yritystuet ovat lähes miljardin.
Otetaas nyt taas järki käteen. Suomessa on perkeleesti duunareita jotka tienaavat noin 2000€/kk.

Miinus verot. Miinus ennakonpidätys. Miinus työeläkemaksu. Miinus työttömyysvakuutusmaksu. Ja jos haluaa vielä jonkinmoista turvaa, niin miinus Ay-jäsenmaksu.

Ja näin on näppärästi lähtenyt duunarilta yli 600€ palkasta taivaan tuuliin. Sitten vielä vuokra, sähkö, pakolliset menot ja syöminen.

Alkaako olla tarpeeksi syytä olla vähän näreissään tällaisille tatuille?
Vastaa lainauksen kanssa
 
Otetaas nyt taas järki käteen. Suomessa on perkeleesti duunareita jotka tienaavat noin 2000€/kk.

Miinus verot. Miinus ennakonpidätys. Miinus työeläkemaksu. Miinus työttömyysvakuutusmaksu. Ja jos haluaa vielä jonkinmoista turvaa, niin miinus Ay-jäsenmaksu.

Ja näin on näppärästi lähtenyt duunarilta yli 600€ palkasta taivaan tuuliin. Sitten vielä vuokra, sähkö, pakolliset menot ja syöminen.

Alkaako olla tarpeeksi syytä olla vähän näreissään tällaisille tatuille?
Vastaa lainauksen kanssa
Mutta sinulla tulee olemaan eläke isompi. Jos haluat elää samanlaista elämää kuin Tatu niin kyllä paikallesi on tulijoita.
 
"kkk"
Käyn töissä ja mulla jää käteen verojen jälkeen 1500e/kk. Joo 400e enemmän kun tatulla, mutta mun pitää ostaa viellä matkalippu jotta pääsen töihin. 329e/kk menee siihen lystiin. Eli käyn töissä 8h/pv ja työmatkoihin menee yht. 3h/pv. Tästä 11h ilosta mulle jää käteen 1171e eli 171e/kk enemmän ku Tatulla. Jep jep. Tosi kannustavaa. (Ja ei, en puhu nyt laskujen jälkeen jäävästä rahasta vaan nettopalkasta!) Ja satun tietää että mun palkka on parempi kuin esim siivoojilla jne. (Mulla brutto 2100e)
Kyllä palkkoja pitäisi saada ylemmäs, eihän tässä oo mitään järkee!
 
tyrsk
Hei älä nyt tässä vaiheessa ala selittelemään ettet tarkoittanut sitä niin. Toi sun viesti on kirjoitettu niin negatiiviseen sävyyn ku vaan mahollista, eikä sitä edes voi tulkita muuten. Vai että hyeenalauma, salli mun nauraa.
 

Yhteistyössä