Tatua ei huvita tehdä töitä. Eikä opiskella. Tatulle riittää sossun 1100€/kk käteen.

  • Viestiketjun aloittaja Tatu on hieno ihminen
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kkk";29080275]Käyn töissä ja mulla jää käteen verojen jälkeen 1500e/kk. Joo 400e enemmän kun tatulla, mutta mun pitää ostaa viellä matkalippu jotta pääsen töihin. 329e/kk menee siihen lystiin. Eli käyn töissä 8h/pv ja työmatkoihin menee yht. 3h/pv. Tästä 11h ilosta mulle jää käteen 1171e eli 171e/kk enemmän ku Tatulla. Jep jep. Tosi kannustavaa. (Ja ei, en puhu nyt laskujen jälkeen jäävästä rahasta vaan nettopalkasta!) Ja satun tietää että mun palkka on parempi kuin esim siivoojilla jne. (Mulla brutto 2100e)
Kyllä palkkoja pitäisi saada ylemmäs, eihän tässä oo mitään järkee![/QUOTE]

Jonkin muotoinen kansalaispalkka olisi hyvä ratkaisu.

Laskepas huviksesi paljon vaikka neljän lapsen yksinhuoltaja vailla tuloja saisi tukia. Se on yli 1600 euroa plus asumismenot jotka on Tatua isommat. Summa nousee hyvinkin lähelle 3000 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
"sasasasa"
Otetaas nyt taas järki käteen. Suomessa on perkeleesti duunareita jotka tienaavat noin 2000€/kk.

Miinus verot. Miinus ennakonpidätys. Miinus työeläkemaksu. Miinus työttömyysvakuutusmaksu. Ja jos haluaa vielä jonkinmoista turvaa, niin miinus Ay-jäsenmaksu.

Ja näin on näppärästi lähtenyt duunarilta yli 600€ palkasta taivaan tuuliin. Sitten vielä vuokra, sähkö, pakolliset menot ja syöminen.

Alkaako olla tarpeeksi syytä olla vähän näreissään tällaisille tatuille?
Vastaa lainauksen kanssa
Tätä mäkin olen hakenut takaa!
Mä en ole kateellinen näille sossupummeille. Itse käyn tössä, ja rahaa jää verojen yms jälkeen käteen 1400 euroa!
Kyllä pikkasen sapettaa kun tällaset "tatut" makaa vaan himassa. "ei kiinnosta opiskelu tai työnteko" Ja suurinosa kehtaa vielä valittaa, ettei tuet riitä!
Miehenkin äiti motkottaa, kuinka kansanedustajat saa hyvää palkkaa ja hänen pitää elää tonnilla kuussa. (saa tukia, ei aikomustakaan mennä töihin)
MIKSI ihmeessä sillä pitäisi olla joku kallis lukaali, minkä muut maksaa ?
 
työnilo
[QUOTE="sasasasa";29080330]Tätä mäkin olen hakenut takaa!
Mä en ole kateellinen näille sossupummeille. Itse käyn tössä, ja rahaa jää verojen yms jälkeen käteen 1400 euroa!
Kyllä pikkasen sapettaa kun tällaset "tatut" makaa vaan himassa. "ei kiinnosta opiskelu tai työnteko" Ja suurinosa kehtaa vielä valittaa, ettei tuet riitä!
Miehenkin äiti motkottaa, kuinka kansanedustajat saa hyvää palkkaa ja hänen pitää elää tonnilla kuussa. (saa tukia, ei aikomustakaan mennä töihin)
MIKSI ihmeessä sillä pitäisi olla joku kallis lukaali, minkä muut maksaa ?[/QUOTE]

Vikahan ei tässäkään tapauksessa ole tuissa vaan palkassa.
Toimeentulotuki on sen verran,että sillä elossa pysyy,mutta kaiken järjen mukaan palkan pitäisi olla suurempi,mutta kun me suomalaiset ollaan niin periaate kansaa että tehdään työmme vain työnilosta ja palkat ei näin ollen ikinä nouse.
Työnantajat käyttävät surutta hyväkseen tätä suomalaisten periaatetta "työ pitää olla vaikka siitä ei mitään tienaisikaan"!
 
tyrsk
[QUOTE="kkk";29080275]Käyn töissä ja mulla jää käteen verojen jälkeen 1500e/kk. Joo 400e enemmän kun tatulla, mutta mun pitää ostaa viellä matkalippu jotta pääsen töihin. 329e/kk menee siihen lystiin. Eli käyn töissä 8h/pv ja työmatkoihin menee yht. 3h/pv. Tästä 11h ilosta mulle jää käteen 1171e eli 171e/kk enemmän ku Tatulla. Jep jep. Tosi kannustavaa. (Ja ei, en puhu nyt laskujen jälkeen jäävästä rahasta vaan nettopalkasta!) Ja satun tietää että mun palkka on parempi kuin esim siivoojilla jne. (Mulla brutto 2100e)
Kyllä palkkoja pitäisi saada ylemmäs, eihän tässä oo mitään järkee![/QUOTE]

Taisit unohtaa mainita että sä saat aika paljon noista työmatkakuluista veronpalautuksena takaisin. Tatulla menee veronpalautukset sossuun jos niitä tulee.
 
"vieras"
Jonkin muotoinen kansalaispalkka olisi hyvä ratkaisu.

Laskepas huviksesi paljon vaikka neljän lapsen yksinhuoltaja vailla tuloja saisi tukia. Se on yli 1600 euroa plus asumismenot jotka on Tatua isommat. Summa nousee hyvinkin lähelle 3000 euroa.
Pitkään pidin tuota kansalaispalkkaa viherpunakommareiden ääliöideana. Nykyään minä prorporvari, olen muuttanut täysin mieleni ja mielestäni se olisi aivan loistava idea. Uskon, että rahallisesti homma olisi lähes +-nolla, kun ei olisi enää tarveharkintaa. Lisäksi ihmisiä alkaisi aivan erilailla kiinnostaa ns. huonot työt, kun työnteko ei vähentäisi heidän kuukausittaista kansalaispalkkaansa. Tällöin valtio takaisi tietyn minimitulon ja jokaisella olisi mahdollisuus itse lisätä tulojaan. Tai olla sitten lisäämättä.

Ideana jälleen loistava, mutta toki toteutus olisi hankala, ettei tuloksena olisi kompromissien johdosta täydellinen pannukakku.
 
Heh..
[QUOTE="kkk";29080595]ja mitä veronpalautuksia Tatu saisi jos sossun rahalla elää? Eihän se ole veroja maksanut silloin penniäkään... :D[/QUOTE]

Kelan tuista? Nehän ovat verotettavaa tuloa.
 
Rollolainen
[QUOTE="sasasasa";29080330]Tätä mäkin olen hakenut takaa!
Mä en ole kateellinen näille sossupummeille. Itse käyn tössä, ja rahaa jää verojen yms jälkeen käteen 1400 euroa!
Kyllä pikkasen sapettaa kun tällaset "tatut" makaa vaan himassa. "ei kiinnosta opiskelu tai työnteko" Ja suurinosa kehtaa vielä valittaa, ettei tuet riitä!
Miehenkin äiti motkottaa, kuinka kansanedustajat saa hyvää palkkaa ja hänen pitää elää tonnilla kuussa. (saa tukia, ei aikomustakaan mennä töihin)
MIKSI ihmeessä sillä pitäisi olla joku kallis lukaali, minkä muut maksaa ?[/QUOTE]

siis lukiko kukaan LOPPUUN TUOTA uutista, eihän hepulle jää kuin 400e rahaa kuukaudeksi. Tuo otsikko on tahallaan raflaava.
 
inhottavaa
[QUOTE="vieras";29075157]no ei oo toi 400e kyllä kovin kadehdittava raha[/QUOTE]



Entäs kiinnostaisiko kämppä Punavuoressa kuitenkin. Kun sen sossu maksaa ilman mitään vastikkeellisuutta.
 
Öh, luepa siitä alusta se, mitä tyypille kustannetaan ilman minkäänlaista vaivannäköä!

Ja hirveintä tässä on se, että ei tarvitse yrittää mitään kun raha tilille napsahtaa.
Mikä olisi sinusta oikea taso toimeentulotuen saajille ja mitä heidän pitäisi tehdä sen eteen? Ota huomioon perheelliset, yksinäiset ja mielenterveysongelmista kärsivät jotka eivät ole päässeet hoitoon/eivät ole hakeneet hoitoon.
 
inhottavaa.
Mikä olisi sinusta oikea taso toimeentulotuen saajille ja mitä heidän pitäisi tehdä sen eteen? Ota huomioon perheelliset, yksinäiset ja mielenterveysongelmista kärsivät jotka eivät ole päässeet hoitoon/eivät ole hakeneet hoitoon.
Tason pitäisi olla jossain suhteessa kun verrataan alimpiin palkkoihin. Ja kaikkien pitäisi osallistua ainakin työvoimatoimiston kursseille. Mielenterveysongelmaiset ovat eri asia kuin nuoret ja terveet.
 
Rollolainen
Öh, luepa siitä alusta se, mitä tyypille kustannetaan ilman minkäänlaista vaivannäköä!

Ja hirveintä tässä on se, että ei tarvitse yrittää mitään kun raha tilille napsahtaa.
tuo on taas niin tuota. Tiesitkö, että moni pienituloinen TÖISSÄKÄYVÄKIN saa ihan samat edut. Esim asumistukea on monenkin työssäkäyvän mahdollista saada. Ei ole häpeä hakea sitä, että jää enemmän ruokaan rahaa.....
Tuloiksi lasksetaan myös esim. opiskelijalle opintolaina.
Vaikka sitä ei jostain syytä nostaisikaan, siloinhan sille opiskelijalle ei OIKEASTI tarvii maksaa senttiäkään,koska olematon raha laksetaan mukaan. Todellisudessa se opiskelija saa opintotuen ja asumislisä josta tulee reilut 400e. Tästä omillaan asuvs opiskleija maksaa KAIKEN, koska se laina lasketaan tuloksi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
inhottavaa
"Näillä uutisilla vedetään kätevästi huomio pois niistä muista verorahojen syöjistä esim mamuista."

Tuo sama minullekin tuli mieleen. Ja samalla huvittaa, että vaikkapa" Mohammedin" samanlaisesta käyttäytymiesestä ei saa puhua, eikä ainakaan siihen sävyyn, että "Mohammed" tekee yhtään väärin. Vaikka lorvii samalla tavalla kuin Tatu.
 
cdi
Eli he saisivat puolestasi kuolla nälkään tai kylmyyteen?
Vastaan vaikka et multa kysynytkään. Ei ole toimeentuloasiakkailla hätäpäivää jos siitä maksellaan osamaksuja, harrastuksia, kännyköitä ja nettiä. Ei liene mitään tekemistä kylmän ja nälän kanssa. Mun puolesta ladatkoon jatkossa tt- asiakkaille sirukortille kaupparahaa, ei luulis olevan vaikea toteuttaa nykypäivänä. Siitä voi ostaa ruoan, ei tuu kylmä. Kyllä tt- tuki on liian iso jos sillä täytyy saavuttaa sama elintaso kuin työssäkäyvänä. Se on hyvinvointiyhteiskuntaa jossa ei annetta kuolla nälkään tai sairauksiin, mutta selkeesti jotkut saa liikaa rahaa kun sitä on vara laittaa ties minne.

Nyt täytyy mennä, siihen paskaduuniin loppupäiväksi, pois perheen luota ja virikkeellisestä elämästä. Vain jotta saan maksaa tatun ja muiden pitkäaikaistyöttömien puhelin-, netti-, ja harrastuskulut. Kiva kun on omiin vastaaviin rahaa.. Nimimerkillä keskituloinen jolla sopivasti veroprosentti vie sen ettei käteen jää juuri enempää kuin tatuilla.
 
ahahahaha
[QUOTE="kkk";29080593]no höpö höpö! takaisin ei tule vuositasolla kuin roposia. matkakulut eivät tule takaisin kuten kotitalousvähennys...[/QUOTE]

Ai, mun mies saa esim. tänä vuonna 700e veronpalautuksia ja ne on pääasiassa tulossa matkakulukorvauksista. Miehellä bussilippu on vielä huomattavasti halvempi kuin vastaamallani henkilöllä.
 
ahahahaha
[QUOTE="kkk";29080595]ja mitä veronpalautuksia Tatu saisi jos sossun rahalla elää? Eihän se ole veroja maksanut silloin penniäkään... :D[/QUOTE]

Mä sain aikanaan n. 300e joka vuosi veronpalautuksia, ne tuli kelarahoista jotka automaattisesti verotetaan 20% mukaan ja sitten loput palautetaan veronpalautuksina. Ja mulla meni sossuun ne aina.
 

Yhteistyössä